ledzepfan

ledzepfan

Mr Absinther

Česko
Anticenzor

homepage

30 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 24 46 69 91
    • 20.1.2019  06:57
    Gomora (TV seriál) (2014)
    ****

    Plnou palbu nedám asi jen proto, že první dvě série jsou nekompromisní studie Neapolského podsvětí ve kterých nelze držet palce jediné postavě a jeden pořád kroutí hlavou nad debilitou celého toho systému.. a ve třetí sérii, kdy si scénáristi začínají hrát s vývojem postav a méně dokumentárním dramatickým obloukem, už to zase nepůsobí tak autenticky a syrově... Každopádně je to ale neuvěřitelnej mástrpís, který zasazuje údernou tečku mezi oči každému kdo by snad měl naivní představu o tom, že v evropě roku 20(18) přece žijeme všichni civilizovaně, náš život má cenu, prachy nejsou všechno atd atd.... Už jen ty monstrózně zrůdné paneláky na okraji Neapole vypadají, že mají primárně sloužit jako bezpečná útočiště pro zločinecké struktury. Tohle se přece nestaví proto aby v tom žili důstojně civilizovaní lidi...

    • 20.1.2019  06:40

    Mortensen i Ali jsou parádní.. Celé je to takové milé, sympatické, místy úsměvné, bezkonfliktní, kastrované... Fajn film u kterého bude super drbat psa za uchem, popíjet černý čajíček a přikusovat vánočku (nebo jiné pečivíčko) od babičky...

    • 16.1.2019  07:02

    Asi jsem divnej nebo co, ale mě tahle -prej nevtipná- deviace připadala jako největší prča za hodně dlouhou dobu..

    • 12.1.2019  06:31

    Řemeslně kvalitně natočená znepokojivá paranoia level 2000... Jen je ten příběh takový..jakoby už několikrát viděný a po skončení jsem si jen řekl "Hm, dobrý....... a co?" ....a nic...

    • 10.1.2019  06:37
    Itó Džundži: Collection (TV seriál) (2018)
    ****

    Junji Itó je sice mistr komiksového horroru, ale chápu, že jeho rukopis není zdaleka pro každého. Jeho zbraní není strach jako takový (ikdyž sem tam si střihne i nějakou tu duchařinu), ale spíše odpor, štítivost, fóbie, tabu.. pracuje s motivy tělesnosti, metamorfózy, nemoci, obsesí atd.. a vedle toho (nebo často i přímo v rámci těchto motivů) se nebojí zabrousit i do vod podivínsky černého humoru. Ve stavbě příběhů bývá únavně repetetivní a většinou až zarážejícím způsobem banální a přímočarý. O to více je zarážející jak silně jeho příběhy na cílového diváka působí... Animovaná série Junji Itó Collection pracuje s formátem který Itó umí nejlépe.. a to jsou krátké a úderné povídkové jednohubky. Animace jako taková je hodně laciná ale to tentokrát není vůbec na škodu, spíše naopak. Itóova manga-řeč je hodně statická a pracuje s náhle odhalenými obrazy absurdní hrůzy. Tato úderná složka jeho rukopisu by se v onanisticky dynamické animaci mohla snadno ztratit. Kapku horší je to s barvou. Junjiho komiksy jsou z většiny černobílé(pokud vím, tak občas jen pár úvodních stránek delších příběhů vyvede v barvě) a on asi moc dobře ví proč. Komiksový horror prostě funguje lépe v černobílém kontrastu a i když se tvůrci Collection série fakt snažili pracovat s barvou co nejsvědomitěji, něco málo z tísnivé atmosféry se tu prostě ztrácí.. Ke cti tvůrců musím ještě vypíchnout, že poměrně slušně drží charakter Itóovy kresby, scénáře se drží jako klíšťata a nesnaží se zbytečně natahovat, takže v každém z dvanácti dílů jsou hned dvě povídky. Nedošlo sice na některé mé oblíbené a naopak, je tam i pár kousků které hodnotím jako vyloženě slabé, ale to už je spíše otázka osobního vkusu..... V zásadě jsem z téhle série večerníčků pro dospělé docela nadšený a je mi už teď jasné, že se k tomu budu pravidelně vracet.

    • 10.1.2019  06:36

    Jsem z toho teda zmatenej jak lesní včela protože jsem dostal vlastně něco úplně jiného než jsem čekal a co snad i sliboval konec druhého dílu. Půl filmu se tam vlastně jen mluví a vysvětluje a upřesňuje aby pak došlo na očekávaný fight dvou a možná i tří největších ikon G-universa, který je ale totálně meta a skoro vůbec fyzický. Úplně jsem si u toho vzpomněl na NGEčkovské finální výplachy mozku.. V zásadě to vlastně oceňuju, protože to má -ve své absurditě- docela sílu a zase z toho jsou cítit ty japonská (a vlastně lidská vůbec) traumata a neveselé vyhlídky do budoucna.. Jen prostě ta konzervativní řežba monster mi tam chyběla... Nakonec tady teda-přes jisté rozčarování-mrdnu čtyři hvězdy, ale v tomhle případě je jakékoliv objektivní hodnocení vlastně na houby, protože ten film psal někdo na houbách...

    • 6.1.2019  18:52

    Díky tomu, že film z rukávu vysypal mnohem více humoru a "cool-macho-Stramowski" je upozaděný aby vzniklé místo mohly zaplnit ženské jejichž charakterový profil má více vrstev, je to zábavnější a stravitelnější než Nové pořádky.. Ale pořád ze mě víc než 3 nevytřískáte.. Na to je to moc póza.

    • 5.1.2019  19:05

    Mám sice tolik mozkové kapacity abych, na rozdíl od hromady uživatelů tady, pochopil, že jde o stylizovanou, černohumornou kriminálku a ne nějaký dramatický opis reálných poměrů (jako např. seriál Gomorra), ale už mi mozková kapacita nestačí k tomu abych tenhle mix her s žánrem a absurdním humorem nějak použitelně rozklíčoval. Je to Polsko, ale chtělo by to vypadat jako USA kriminálka. Základní dějový oblouk je vážný jako hovno, ale skrz něj se divák prokousává prostřednictvím scén které občas až smrdí groteskou. Postavy drží krutopřísnou pózu, ale přitom jsou tak klišoidní a po všech směrech přestřelené, že vlastně nevím co s nimi... Zkrátka a dobře, mě to většinu času, v lepším případě mátlo.. a v horším sralo.. Mám pocit, že to nemá face.. neb aspoň né takový jaký by to chtělo mít..

    • 2.1.2019  07:26
    Trauma (2018)
    **

    Prvoplánová volovina... Když se onehdá klucí v srbsku rozhodli, že budou točit film, vylezla z toho řemeslně kvalitní, sofistikovaná a uvěřitelná obžaloba společnosti která není vyrovnaná s hříchy a traumaty války a v tomhle stavu je vržena do kapitalistického systému ve kterém jen silnější a bohatší pes mrdá.. Tady se jakejsi Rojas snaží podobnou povídačku o Chillském traumatu naroubovat na svůj film a snad těm kecům ani sám nevěří... Odvolává se na klasiky rape´n´revenge subžánru, ale evidentně ho vůbec nepochopil, protože v jeho podání jsou to -ke konci filmu- spíše ty chuděry poznásilňované ženské, kterým divák za jejich debilitu přeje smrt.. Rojas má sice odvahu realizovat scény jak z de Sada (ikdyž explicity jsou spíše mimo záběry), ale nemá schopnosti, aby tyto scény usadil do příběhu tak nevyzněly jako prvoplánová šokantnost.. Ve výsledku si dal záležet jen na lesbické lízačce a znásilňovací scéně -vše ostatní je jaksi odfláknuté a jakoby navíc aby se dalo říct, že to je film s dějem.. To samo asi vypovídá o tom jak důležitá je pro Rojase ta revenge složka daného subžánru..... Za mě velké Ne-e!! Už jsem dávno vyrostl z fáze kdy mě zajímalo jen jakej další filmový extrém mi kdo naservíruje. Dnes už potřebuju aby se pod šokem skrývalo i něco chytřejšího..

    • 25.12.2018  06:32

    Za mě zdaleka nejlepší western roku 2018. Gratuluju!

    • 24.12.2018  06:55

    Chlapácký film plný emocí (většinou potlačovaných), atmosféry a sugestivních scén... Glorifikace se nekoná. Národnostní USA pathos byl vyhozen oknem. Casting je téměř kulervoucně sympatický. Hudba to parádně podbarvuje... No, prostě..překvápko.

    • 24.12.2018  06:48
    Bird Box (2018)
    ****

    Funguje to mnohem lépe než Quiet Place. Což je paradoxní, protože QP sekalo jeden logický faul za druhým, přestože stál na papírově jednodušším konceptu.... Jinak Bullocková se mi po dlouhé době líbila a Malkovich mě po dlooouhé době bavil...

    • 16.12.2018  19:40
    Alfa (2018)
    *

    Pokus je to sice krajně sympatickej, ale ve výsledku je to kýč kterému se vyrovnají snad jen obrázky z jehovistických letáčků a který minutu po minutě selhává na každém svém kroku.

    • 14.12.2018  19:16
    ZVP (2017)
    ***

    Ono to vlastně dává smysl tak moc, že je s podivem, že to zatím nikoho nenapadlo.. Horko, nejlepší válečníci své doby.. Kde jinde by se měl "tajemný samurai" vyloupnout, když né v Japonsku? Hodnotím za 3 protože je to prostě jen pseudotrailer stojící na nápadu a následném whow efektu.. Nevím jestli bych v nastoleném stylu ukoual celovečerák..

    • 14.12.2018  14:46

    Já sice asi chápu, že to mělo být spíše jakože "vrstevnaté podobenství" o impotentním dánském systému, ale bohužel se to prezentuje jako hyperrealistické drama z prostředí tísňové linky a v tomto ohledu ten film několikanásobně selhává. Já jako divák nerozumím tomu proč hlavní postava jedná tak jak jedná a zůstávám tu vlastně sám s pocitem, že to je asi úplnej idiot. Občas nelogičnosti bijí do očí. Většinu twistů divák odtuší několik minut dopředu. Celé to končí tak nějak na půl cesty a já si nakonec říkám, že i ten hollywůdskej The Call s Berryovou byl v té telefonovací části mnohem lepší než tahle rádobysoustředěná dánská onanie... Ale člověk z toho cítí ten potenciál, uteče to rychle a vlastně to ani moc nenasere, takže ve výsledku dejmetomu za 3

    • 11.12.2018  00:35
    22 July (2018)
    ***

    Licencovaná hyena Paul Greengrass zase jednou natrefil na tragédii ze které bude moct skrz filmové řemeslo vyždímat pár dolarů a tvářit se u toho jako, že staví pomník. No, už posledně to byla slabota a tentokrát to taky není to co to bejvávalo když onehdá blbnul s klukama v irsku, nebo dechberoucně fabuloval hrdinsví na palubě letadla... Mám pocit, že na to Gríngrás tak nějak už prdí, má pocit, že to má všechno dávno v malíku a zapomíná věnovat pozornost těm detailům které dělají silnej film... V průběhu masakru chybí rozměr času. Vůbec netušíme jestli útok trval 5minut nebo hodinu. Chybí důraz na informační slepotu všech zúčastněných (což je element se kterým P.G. dříve uměl brillantně pracovat). Zbylé 2/3 filmu jaksi zdlouhavě klouže po povrchu a neumí se ponořit k podstatě... Nevím no.....

    • 11.12.2018  00:20
    Predátor: Evoluce (2018)
    odpad!

    Takhle se definitivně pohřbívá kult! Špičková práce. Po tomhle už Predátor nikdy nebude tou osmdesátkovou klasikou, ostrou jako břitva. Od teď je to jen šaškoidní a laciný slepenec rádobycool vtipů, bezradné režie, idiotského scénáře..... Prostě maras.. Kdyby to nebylo o Predátorovi, bral bych to jako neškodné, občas zábavné a retardované béčko, které je ale tím nejlepším co Assylum vyprodukovalo. Takhle je to ale jen sračka.

    • 11.12.2018  00:10
    Secret Santa (2018)
    ***

    Taková USA-vánoční-verze Climaxu, která kriticky a nápaditě rejpe do všehomožného a odkazuje na všelicos (já chytil třeba pomrknutí po GTA, přímou citaci z The thing atd..).. Na takové to domácí žvýkání, v předvánočním čase, je to ideální..

    • 7.12.2018  20:00

    Tak jo, máme tady asi osmý definitivní konec BS.. Ozzy už je tak nějak po svém rozhašenej asi 20let, tak jsme na to relativně zvyklí.. Člověk trošku útrpně překousne i ten fakt, že se to koná bez Billa.. Ale kurva kdyby se mi dostal do ruky ten mamrd co to editoval, tak by ho pak skládali dohromady jako puzzle o pěti tisíci kouscích. Naprosto nechápu proč musí být doprostřed skladeb vsunovány stokrát omleté pindy sabbaťáckých gerontů. Chci poslouchat tu hudbu a ne, že mi uprostřed magicky vybrujícího tónu Iomiho kytary začne Ozzy vysvětlovat jak nešikovně měli ošéfovanou právní úpravu své tvorby.. Co to kurva je?!

    • 2.12.2018  19:19
    Oira sukeban (2006)
    **

    Je to super guilty pleasure které je (řekl bych)schválně natočené stejně uhozeně jako je napsané.. Tohle umí fakt jen japonci. Myslím, že mé dvouhvězdové hodnocení nikoho neurazí protože tuším, že tenhle film prostě chce být brakem a pičovinou.

    • 1.12.2018  19:50
    Venom (2018)
    **

    Generické zoufalsví ve kterém Hardy neví co hrát a tak se tu zase jednou hopsá odnikud nikam, střihači humpolácky lepí zoufale natočenou akci do celku který je sice sračkoidní, ale dnešní avengerovské mládeži evidentně zcela vyhovuje, a do toho scénáristi hrozně neuměle vpisují jakože vtipné hlášky.... Chtělo by to být drsný a cool, ale nemá to koule ani nápad ani face. Michelle Williams je tak odporně umělá držka, že mi slizkého Venoma bylo až líto, že jí musí olizovat... A vůbec..až na hrstku fajn minisituací je to takovej průser, že zase jednou absolutně netuším jak se z toho mohl stát takový trhák. Díky relativně rozumné minutáži a absenci tendenčních agitek mě to nasralo výrazně méně než Panter, ale i tak by se mě jakkoliv nedotklo kdyby to někdo hodil do plamenů.. Bezzubá břečka.

    • 29.11.2018  04:31
    Tetsuo (1989)
    *****

    Tetsuo je pro mě jeden z hrstky iniciačních filmů.

    • 29.11.2018  04:17

    Úžasný!.. Nishimura zase dokazuje, že je pořád špičkou japonského (a asi i celosvětového) bizár splatteru. Tam kde jiní snaživci sklouzávají k laciné řachandě, nebo se naopak berou až moc vážně, tam Nishimura s přehledem balancuje a tvoří vrstevnatou zábavu. Plnokrevná splatterovská poetika řežby je zde naroubovaná na poutavé existenciální drama, aby se vzápětí ukázalo, že je to celé jakože fuck of moralistická vege-agitka. Ujeté nápady tečou proudem. Je tady Drunken master, protivnej transformer, sexy osedlání biomechanoida, parádní řežba v bordelu, šukající torza, sapr soundtrack... Mě osobně meatballmachine "estetika" neokouzluje tak jako svého času Tokyo Gore Police, takže se mi moc nechce hodnotit plnou palbou, ale možná se mi to ještě v palici rozleží...

    • 28.11.2018  19:35

    Nishimura prostě umí.. Nadsázka to drží v sympatické odlehčenosti a zběsilá dynamika nedává prostor nudě.. Parádní bonus k původnímu filmu.

    • 28.11.2018  06:55
    Den 12. mann (2017)
    ***

    Jasný, úplná skutečná skutečnost.. A nějakou o karkulce byste tam neměli? Podvyživenej týpek s hnijící nohou leží 4 dny u vrcholku zasněžené hory, bez jídla a pití, v asi -30°C, přikrytej jen prochcanou dekou.. a jako Ok?.. A to je asi jen 1/10 jeho zaručeně "pravdivé" story .... Tady prostě filmaři na základní true story kostru nabalili tak moc dramatických kudrlinek, zveličeností a básnické licence, že mě to ve výsledku vlastně otravovalo... Rezignovaně jsem pak čekal kdy na tohodle terminátora spadne mimozemský vesmírný koráb, nebo ho oprcá banda zfetovaných sobů (uctívajících satana) do prdele(což se skoro stalo)..

    • 27.11.2018  06:35
    Love (2011)
    ***

    Příběhová kostra je tak trošku klišoidní, ale pár scén, z mého pohledu, hraničí s genialitou..

    • 23.11.2018  00:31

    Já nevím jestli jsem si to nějak blbě přeložil, nebo jsem prostě hloupej, ale ten rozhodující argument finálního duelu jsem těžce nepochopil. V kontextu celého příběhu jde o naivní rozuzlení, které film v mých očích dost srazilo (ikdyž na těch čtyřech asi nakonec zůstanu).. Jinak je to obrazově poutavé (nj, japonci), příběh je taková klasická pohádka o povinnosti, pomstě atd.., a hraje k tomu Hisaishi(což vždy znamená jednu hvězdu navíc)..

    • 19.11.2018  12:43
    Suburra (2015)
    ****

    Plnou palbu nedám snad jen proto, že jsem měl pocit, že síla toho filmu vychází z velké části z technicistních postupů a fintiček a jsem tak jaksi mechanicky manipulován do toho úžasného whow pocitu.. Jinak jsem na to ale samozřejmě čuměl s otevřenou hubou jak tele na nové, pozlacené vrata a těch 130minut uteklo jako prd.

    • 19.11.2018  12:32
    The Haunting of Hill House (TV seriál) (2018)
    ***

    Kdyby se tvůrci tohodle "nonsensu" rozhodli, že danou množinu postav a jejich vzájemných vztahů usadí do čistě dramatického formátu (klidně líznutého mysteriozním backgroundem), mohla by z toho být úžasná light verze Six feet under pro novou generaci. Problém je v tom, že THOHH se prezentuje primárně jako duchařský horror a v téhle rovině selhává na celé čáře. Je sice chválihodné, že se zde odvážně rezignovalo na prvoplánové lekačky (doprovázené ostrými zvuky hrnců padajícich na betonovou podlahu) ale jinak je to bohužel klišé vedle klišé. Dům vydesignovaný do nejstupidnějšího horrorového kýče může děsit snad fakt jen američany. Bubáci (když už se náhodou ukážou) se snaží být tak cool až jsou vlastně absurdní a směšní. Dvě základní časové linky vyprávěné paralelně vedle sebe se sice snaží mít v rámci celku smysl, ale automaticky tak odpadá polovina napětí, protože divák hned z kraje ví, komu všemu se nic nestane. Duchové vkládání do obrazů jsou spíš jen dodatečnou zábavou (a reklamním tahem) pro fandy než něčím co by skutečně jakkoliv podprahově působilo na diváka. atd atd.. Na druhou stranu je to z mého pohledu na solidní 3 rudé, protože vykreslení vztahů mezi dospělými sourozenci a jejich otcem, je tak vrstevnaté, citlivé a technicky, místy až onanisticky (v dobrém slova smyslu) vypiplané (jedním příkladem za všechny budiž těžká, snad 15minut dlouhá scéna rodinné hádky natočená na jeden záběr), že seriál prostě nelze jednoduše smést ze stolu jako sračku. Navíc to má krásné romantistické finále které na takové citlivky jako jsem já prostě funguje :)

    • 17.11.2018  19:19
    22. míle (2018)
    *

    Takovéhle filmy se snad točí už jen proto aby hollywůd splňoval nějakou kvótu produktivity, či co.. Navíc mám silné podezření, že tyhle debility generuje nějaká androidovská appka za 3doláče. Prostě jen zadáš klíčová slova, necháš to 10minut šrotit a vyjede ti šablonovitý a zmatečně sestříhaný výgrc ve kterém si Marky Mark obsesivně pleská šprckou přes zápěstí a Uwais obsesivně honí prsty.. Půlka herců tam byla asi, že na nějaké kalbě prohráli sázku. Půlka štábu byla evidentně nonstop v lihu, protože řemeslně je to diletantská slabota. O scénáři se snad ani nebubu rozepisovat, protože to co tam hercům leze z huby je snad jen řada náhodně vybraných slov z časáku o chovu indických běžců... Berg je prostě žabař kurvící vkus a náladu diváků po celém světě.

<< předchozí 1 2 3 4 24 46 69 91
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace