ledzepfan

ledzepfan

Mr Absinther

Česko
Anticenzor

homepage

30 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 23 45 67 89
    • 19.7.2018  14:55

    Slabé jako čaj. Psychologie popkulturního odkazu je jednoduchá: Divák chytí popodkaz a má ze sebe dobrý pocit, jako když babka vyluští křížovku. No, a když je film založený jen na popodkazech tak je divák tak moc ujišťován, že je chytrej a bystrej, že nakonec získá pocit, že ten film je snad fakt dobrej.. A je asi úplně jedno, že to točil senilní dědek kterej z toho celého udělal kýčovitou omalovánku bez jakéhokoliv přesahu, invence či nadhledu. Mě osobně to nechávalo chladným. Jasně, je tam všechnomožné od wormsíkovského Holy Grenade až po Overwatch.... a co jako?

    • 19.7.2018  03:58

    Godzillácký svět utržený ze řetězu a evolvovaný do všech stran. Jasně, to CGI je hnus a scénář píšou makakové na kokainu, ale pro fanoušky Godzilláckých filmů nejde o nic na co by nebyli zvyklí. Druhá část trilogie už se nedrží zkrátka a krom dávky nových nápadů do G-universa navíc naznačuje, že se ve finále pravděpodobně dočkáme ultimátního souboje božstev.. Jakože sorry, ale tenhle brak mě začíná fakt namotávat.. a jestli nakonec dojde na vše co bylo naznačeno, tak to bude Velké!

    • 17.7.2018  13:53
    WolfCop (2014)
    ****

    Jakože v rámci trashem šmrncnutého subžánru je to naprosto do pohody. V zásadě to může vypadat jako další konina, ale když se na to mrknu střízlivým okem, tak co... Má to velmi rozumnou minutáž. Parádní triky a masky. Děj vnáší nové prvky do vlkodlačí mythologie. Má to dynamiku a parádní atmošku osmdesátkových braků kterou podtrhuje solidní hudební podkres. Herci jsou tak akorát.... Z mého pohledu prostě dobrý..

    • 16.7.2018  18:28
    Já, Simon (2018)
    ***

    V první cca třetině jsem si pochvaloval jak je to krásně lehké, jak konečně někdo natočil film o homosexualitě, bez patosu a s nadhledem. Bavil jsem se barvitými charaktery, svěžími nápady a chichotal jsem se u toho jako malej. Pak se to ale přehouplo, film začal poučovat, moralizovat až nakonec z věže nadhledu sklouznul do vod laciného a sladkobolného kýče který se tváří, že je cool, ale ve skutečnosti se bere strašně vážně. Promarněná šance. Právě takovýhle přiblblý přístup je důvodem proč je i v dnešní době homosexualita pořád ještě téma. Pravdou sice je, že např. od Philadelpie jsme se posunuli o řádný kus vpřed a Love,Simon tak skutečně představuje jistý pokrok, ale asi to bude ještě nějakou dobu trvat než tohle téma přestane být zatěžováno pathosem, afektovaností a sklonem ke kýčovitosti..... Ale jinak, jak píšu.. Frky tam lítají solidní, prokreslené je to hezky a herecky není co vytknout. Hlavně teda Katherine L. je zase odzbrojujícím způsobem rozkošná.

    • 14.7.2018  18:47
    Bird (1988)
    **

    Já nevím.. Jak Eastwooda fakt můžu, tak tady mi to přišlo tak moc suše učebnicové a akademicky líbivé, až se z toho pocitově stal vlastně protiklad jazzu jako takového. Whitaker ve své roli nemá žádné charisma (fakt nevím kde se berou ty hlášky o jeho perfektním herectví). Postavy mezi sebou nemají žádnou chemii. Děj skáče tam a zpět v čase, ale protože se v žádné rovině neděje nic zajímavého, je z toho ve výsledku jen homogenní masa vaty, ve které Whitaker jakože extaticky mačká saxík a všichni ho pozorují a jakože orgasmicky prožívají každý tón..hahaha.. Je to zase jen další klišoidní povídačka o trpícím umělci která voyeurismus maskuje za studii. Parker byl asi pro svět hudby důležitý ale zfilmování osudu důležitého člověka, nedělá automaticky důležitý, kvalitní a zábavný film.. ani když to důležité nic rozpitvávám na dvou a půl hodinách.

    • 8.7.2018  19:08

    No, podle reakcí jsem čekal návrat vrcholné formy DC animáků, ale bohužel se tak nestalo. Je to sice o poznání lepší než ptákoviny typu Son of Batman, nebo Hell to pay, ale na vrcholy jako Doomsday, Under Red Hood, nebo Flashpoint Paradox se to pořád zdaleka nechytá.. V The death of Superman se mísí parádní momenty s naprostými výblitky imbecilního diletanta. Superman působí jako panák. Děj zněl asi parádně na papíře, ale když to pak odflákne režie, je to sakra znát. Justice League je redukována na nýmandy kteří nejsou schopní boje po první pořádné ráně. Dítě běžící vstříc smrti jen aby zvedlo ze země gameboye je pak už na hranici parodie.... Je pravda, že lepších momentů je asi více než těch špatýnch, ale ta hnusná pachuť (nasranosti, frustrace, zklamání) tam prostě zůstává... Za mě někde mezi 3 a 4

    • 7.7.2018  19:02

    Tohle už je prostě staré.. Kirkovo herectví je afektované, příběh je příliš schématický, postavy jsou vlastně nesympatické.. Sice chápu co tím chtěl autor říci (a asi je to v zásadě pravda), ale koukat po stopadesáté na klišé o osudem zmítaném umělci (navíc minimálně potřetí v Kirkově podání) to už je kapku pruda.. Ale něco do sebe to má..

    • 4.7.2018  01:04
    Babadook (2014)
    ****

    S odstupem let musím říct, že ten film zpětně víc a víc doceňuju. Babadook se mi svou psychologickou naléhavostí, filmařskou osobitostí a odvahou rozplétat příběh cestou kterou pravověrný hororový fanda rozhodně neocení, jaksi zavrtal pod kůži a i když mi tam pořád dost věcí neladí, má moje sympatie. Koneckonců je to jeden z hrstky žánrových filmů za posledních cca 5 let který mi v záplavě trapně šablonoidních"tutovek" typu Conjuring, opravdu zůstal v paměti. Ale je fakt, že já od hororu očekávám něco jiného než běžný konzument.

    • 4.7.2018  00:44

    Navzdory očekávání to nebylo úplně marné. V poměrně smysluplné minutáži tady filmaři rozjeli jednoduchou (a možná proto překvapivě funkční) zápletku s hrstkou víceméně sympatických postav. Je fakt, že vnímavější divák tak nějak podprahově tuší, že se tu základní premisu nepodařilo vytěžit se vším všudy a naopak některé prvky byly jakoby nadbytečné, ale co už.. Minimálně, jak z principu nesnáším lekačky, tak tady jsem měl pocit, že i když se zde operuje i těmito sprostými metodami, nejde úplně o berličkoidní prvoplán ale spíše jaksi o součást hry. .......Někde na půl cesty mezi (pro mě horším) "Mamá" a velmi podobným, ale přecejen o kus osobitějším a odvážnějším Babadookem.

    • 3.7.2018  13:26
    The Deuce: Špína Manhattanu (TV seriál) (2017)
    ****

    The Wire to sice úplně není, ale i přesto mě tenhle mozaikoidní drobnohled do těžkého života šlapek, lehkého života pasáků a komerčního vzestupu pornoprůmyslu, docela slušně upoutal a bavil. Jen teda z Francovy dvojrole jsem poněkud v rozpacích..

    • 3.7.2018  13:15
    The Terror (TV seriál) (2018)
    **

    Nechal jsem si to ještě projít hlavou, ale pořád to na mě působí jako bezkonkurenční seriálové zklamání roku. Úmorně pomalé tempo (kdy se po většinou neděje nic) v kombinaci s neurčitými skoky v čase vytváří nekonzistentní slepenec ve kterém pár postav zasazených v papírových kulisách špatně hraje, že jim je možná zima. Nechtěně vtipný digitální medvědodlak tomu taky nedodává na atmosféře... Prostě provar...

    • 30.6.2018  16:50

    Ano, Orca se sice veze na Čelosťoidní vlně popularity, ale kupodivu jde o film pracující s naprosto jinými principy a motivy. Tísnivá a temná atmosféra a nečekaná mnohovrstevnatost jsou něčím o čem si Spielberg, se svou dobrodružnou show pro celou rodinu, může nechat jen zdát. Scénář pracuje s motivy viny, pomsty, stínů minulosti, přijetí zodpovědnosti za své činy atd. tak soustředěně, že divák bez problémů skousne, že občas něco hapruje v technikáliích. Tím spíš když režie dokáže navodit pocit až snové logiky kdy to všechno může být jen univerzální metaforou lidských strachů, selhání a hříchů. Celé je to bolestivé, tragické, absurdní, bezvýchodné a plíživě to graduje k nevyhnutelnému. Morriconeho hudba jen podtrhuje osudovost celého příběhu, který není nic dlužen ani těm nejsilnějším špageťárnám. Harris a Ramplingová perfektně sedí do svých nešablonoidních a nečernobílých postav.. Prostě síla.. Jedinou závažnější vadou na kráse toho celého je vědomí, že film evidentně pracuje s Kosatkami z vodních světů (a všemožných jiných "delfinárií) které byly (a pořád jsou) pro kosatky jednou velkou mučící mašinou.

    • 27.6.2018  23:03

    Naprosto zbytečná dvojka ve které se vlastně nic pořádného nestane, pořád do toho "akčně" hučí lesní rohy jak u císařepána na dvorku, zvraty se dějí výhradně na principu Deus Ex Machina.... Prostě ne-e.. Technicky a herecky je to docela v cajku, ale v zásadě je to jen bezradný pokus o vypumpování posledního dolaru z příznivě přijaté značky Sicario.

    • 25.6.2018  14:17

    V rámci subžánru to funguje perfektně. Postavy jsou sympatické, slovní přestřelky vtipné, tempo dynamické, minutáž rozumná, triky povedené (tozn. nerušící).. Nevím co kdo chtěl a čekal, ale za mě to splňuje snad vše co film o obří gorile slibuje.

    • 25.6.2018  14:11
    Discipline (TV seriál) (2003)
    ***

    No, japonští nízkorozpočtoví animátoři mají pořád dost zkreslené představy o ženské anatomii. Příběh se sice snaží držet pozornost, ale o žádný zázrak nejde... Holt, na opravdu Áčkové hentai stále ještě čekám..

    • 18.6.2018  06:36
    Dingo (1991)
    *****

    Krásný, nenápadný, dospělý film plný atmosféry a jazzových trumpet.. Ano, jestli měl Davis hrát jen v jednom filmu, tak bylo neuvěřitelným štěstím, že kápnul na něco takhle seriózního, silného a důstojného.

    • 17.6.2018  17:03
    Miles Ahead (2015)
    ****

    Málokdy se povede natočit biografický film nějak nápaditě a už téměř vůbec se nestává aby tato případná nápaditost odrážela esenci sledované osobnosti. Cheadleovi se to povedlo. Miles Ahead je jako Davisova hra na trubku. Působí to jako nahodilé prdění not, soubor chyb a tápání ve tmě tónů aby se v pravidelných intervalech nakonec vždy ukázalo, že ten chlap možná přecejen fakt ví co dělá. Je to takové rozverné, vůbec se to nebojí otevřeně věšet divákovi bulíky na nos, vůbec se to nebojí udělat chybu z hravosti protože se to může opřít o velmi dobře zvládnutou techniku.... Ve výsledku to vlastně není ani tak zábavný film, spíš je to zajímavé, chytlavé a lákavě jiné.

    • 16.6.2018  06:37

    Je asi pravda, že bez Lawrencové, která se mi jako ženská líbí, by mi to v hlavě asi nezůstalo, ale fakt, že se nekonají žádné zběsilé autonaháněčky, manýrické přestřelky a skoky z baráku na barák a na místo toho jde o čistou špionážní hru na kočku a myš (s tím, že se neví kdo je kočka a kdo myš a o kolik tahů kdo před kým je) , je mi vlastně krajně sympatický.

    • 13.6.2018  23:05
    Ghostland (2018)
    ***

    Jakkoliv je mi to sympatické a programově mám snahu tomu naddržovat (protože stále věřím ve zmrtvýchvstání francouzské nové vlny), s lítostí musím konstatovat, že se mě to nedotklo snad v žádném nabízeném směru... Snaží se to těžit z dějového twistu jenž je v zásadě dávno vytěžený.. Veškeré rádoby divné kulisy a rekvizity (starý barák kdesi v jižanském zapadákově, plný panenek a starých bizarností) jsou už skrz moderní horor tak ohrané, že působí nenápaditě a sterilně ("Tohle je jak barák Roba Zombieho"). V násilnostech se Laugier drží až nepochopitelně při zemi. I zde schází jakýkoliv nápad, snaha překročit hranici či snad jen účelově provokovat.. Technicky a herecky to není vůbec špatné, ale jinak je to jen zklamání. Před dvaceti lety by to byl možná zlom v kinematografii, ale dnes už filmaři musí vsadit vic na kvalitní scénář než na efektní (dnes už neefektní) hry se zvraty a vypravěčskými fintičkami.

    • 12.6.2018  12:27

    Jedno z mých zásadních dětských traumat..

    • 11.6.2018  23:44

    Boylův rukopis evidentně není všespásný. Naopak, z námětu ze kterého by Indové uměli skrz svou specifickou poetiku vykutat hezkou pohádku, se pod Boylovým "cool" vedením stává přiblblý kýč.

    • 7.6.2018  06:40
    2 zbraně (2013)
    ***

    Musí se tomu nechat, že je to lehoučké a svěží.. Pokud jste fandové žánru a nevadí vám podesáté koukat na zápletku kde se postavy A a B roztomile špičkují, postavy C a D podělají A a B a všechny se je snaží ojebat big boss E aby to nakonec A a B elegantně skouleli a vykličkovali z toho se vší parádou a kouskama C,D a E na podrážkách, Připište si klidně hvězdu navíc.

    • 6.6.2018  16:40
    Dukla 61 (TV film) (2018)
    ***

    Já to nechápu kurva.. Ostrava je plná kvalitních herců, ale nějaký degen tam zase musí nacastingovat pražské xichty aby se každému kdo zná ostravský přízvuk zaručeně zkroutily i nehty na nohou.. Je to to první co člověka praští do nosu a s čím musí celou 150.minutovou stopáž bojovat.. To je pak těžké užít si pořádně nějakou tu glorifikaci pracovitých "buranů".. Nevím no, měl jsem pocit, že z takhle specifického prostředí se dá filmařsky vytěžit mnohem více drahocené suroviny... Žádný velký zázrak (jako v případě Metanolu) se tentokrát sice nekoná, ale když už vám z umělohmotného přízvuku slezou ty nehty, je to pak vcelku slušně dokoukatelné.

    • 4.6.2018  07:04

    Nevím, asi jsem fakt z jiné galaxie nebo co, ale jestli tahle břečka trhala rekordy v tržbách a chvále kritiky, tak už asi nerozumím vůbec ničemu. Jebat, neřeším, že je to tendenční záležitost pro uspokojení černošského publika, ale doprdele, to jako fakt stačí takové velké nic po povrchu namalované jakože africkýma barvama aby se z toho svět zvencnul? Vždyť je to snad tupější než Avengeři. A to už je co říct.. Nudil jsem se ve chvílích kdy to má být jakože akční. Bylo mi trapně ve chvílích kdy se mělo celé kino jakože kolektivně smát "nenucenému vtipu".... Snad jen ten Opičák z hor měl hezkou masku-to jsem ocenil...

    • 3.6.2018  17:21
    Survivor: Ghost Island (TV pořad) (2018)
    ***

    Jedna z nejslabších sérií... Chtělo by to přestat překombinovávat a zaplavovat hráče imunitama a zase se začít soustředit na základ hry..

    • 3.6.2018  17:19
    Robinsonův ostrov II (TV pořad) (2018)
    ***

    No... Chvilkama mě to sice bavilo trošku více než paralelně běžící Ghost Island, ale ty věčné produkční veletoče, které bez varování klidně rozmrdaly něčí hru aby následně podstrkávali výhodu někomu jinému, ve výsledku srazili skoro vše co zde mělo potenciál... Finálová trojka pak byla tak slabá, že osobně vůbec netuším komu bych to nakonec připsal.... Podtrženo sečteno: Robinsonův ostrov je po technické stránce rovnocennou alternativou ke svému USA předobrazu, ale bohužel trpí českou představou, že my to tady teď vymyslíme lépe než ti Samíci kteří v tom mají už 15let praxi a za tu dobu už stihli otestovat které uličky jsou slepé :/

    • 22.5.2018  16:59
    War Machine (2017)
    ***

    "Hyperrealistická" Hlava 22.. Nejslabší článek je kupodivu Pitt, jehož pofidérní hra s obočím podkopává nohy všemu tomu scénáristickému snažení které se na papíře určitě snažilo rafinovaně balancovat na hraně realistického pohledu na válku v Afghánistánu.. Něco do sebe to má a vůbec bych se nedivil kdyby to mělo k pravdivému obrazu dnešní USA armády blíže než si umíme představit.. ale záživné je to jen těžko...

    • 14.5.2018  20:32
    Okja (2017)
    ****

    Jedna z mála smysluplných vegeagitek.. Film netlačí na pilu, pracuje s nadhledem, analogií a stylizací. Neútočí na diváka syrovostí brutální reality. Spíše se snaží vykreslit přátelský vztah dívky a prasete a dále s divákem pracovat na základě tohoto pouta. Joon-ho Bong se navíc ukazuje jako mistr mixování neslučitelného, protože natočit koreisko-americký film který balancuje na hraně komedie a dramatu a doprovod tvoří balkánská dechovka.. to už chce hodně citu aby to dohromady fungovalo..

    • 9.5.2018  17:44

    Z mého pohledu je Lichtag průměrný filmař kterému se dostává zvláštní pozornosti jen proto, že prostě točí podmořské filmy a nemá v tom našem rybníčku víceméně žádnou konkurenci. Forma dokumentu je stavěna stále podle šablony z přelomu 80. a 90. let. Hromadu obrazového materiálu drží pohromadě jen komentář popisující co se zrovna děje. Akční scény jsou nevkusně podkreslovány jakože akční hudbou. Nedozvídáme se nic hlubšího, nic opravdu důležitého. Jediné s čím Lichtag přichází je jakési dilema na konci ke kterému se ale taky nedokáže postavit kreativně a ze všech stran... Chápu, že jsem asi zmlsaný a ne každý může být geniální dokumentarista jako Herzog, ale tohle je sakra slabota.

    • 9.5.2018  00:15

    Někde mezi 3 a 4.. Sice mě to docela bavilo, ale je to točené tak moc na efekt až to občas sklouzává do karikatury. Jedním příkladem za všechny je Brodyho variace italskoamerického gangstera který je se svým párátkem v hubě, gestikulací a kloboukem sraženým až absurdně do čela, souborem těch nejprimitivnějších klišé které ve výsledku působí až komicky (nehledě na to jak kvalitně hajzlovsky je ta postava napsaná).. Faktem taky je, že opravdu napjatý jsem začal být až v průběhu čtvrté série. Do té doby mi to bylo tak nějak jedno a vlastně jsem neměl o nikoho strach (jednak jsem věděl, že se z toho vždycky nějak vysekají a druhak bylo fakt těžké vytvořit si vztah k postavám které jsou v zásadě banda dementů bez hodnot).. Zde často zmiňovaný Boardwalk Empire je o několik levelů výše.. U Peaky Blinders jsem za celou dobu vlastně ani nerozluštil o čem to jako celé vlastně je. Jakože jasně, že chápu děj, ale nějaký ucelující motiv s přesahem, něco co by tomu celému dalo smysl, co by mě připoutalo k obrazovce a donutilo držet postavám palce..to jsem tam nenašel.. Ale Murphy, Hardy, Anderson, Wallis a pár dalších s podporou Cavea a PJ to tahají nahoru a nakonec tomu člověk ledasco odpustí.. Takže vlastně dobrý..

<< předchozí 1 2 3 4 23 45 67 89
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace