ledzepfan

ledzepfan

Mr Absinther

Česko
Anticenzor

homepage

30 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 23 46 68 90
    • 15.11.2018  00:38
    Kousek (2012)
    ****

    Sugestivní mozaika mozkožravých obrazů která na diváka útočí skoro až stalkerovskou atmoškou a specificky břitkým humorem.

    • 13.11.2018  19:36
    Upgrade (2018)
    **

    Jakože sorry, ale tohle je těžce nadhodnocená záležitost. Ten film vlastně nenabízí NIC nového, promyšleného či snad jen výrazně zábavného. Děj, se všemi klišoidními zvraty, je jasnej a předvídatelnej už po cca deseti minutách a divák tak jen kouká jak se stokrát omletá zápletka blíží ke konci skrz průměrnou akci v průměrných kulisách nedaleké budoucnosti. Kdo v tomhle našel nějaký přesah, ten dokázal, že přání (jako otec myšlenky) dokáže přebarvit zoufalou realitu na jakoukoliv barvu. Gratuluju.

    • 10.11.2018  00:39
    Okénka (2001)
    **

    Epigonství v plné polní.

    • 8.11.2018  02:58
    Kanec (1984)
    ****

    Koukám, že mi hodně dlouho unikala krutě nedoceněná perla animal-horroru. Tohle přesně by se natočilo kdyby filmy Orca a Mad Max2 měli pohlavní styk. Kulervoucí atmosféra. Psychedelická kamera. Temná syntákoidní hudba. Sugestivní a až iracionální střih. Parádní lokace.. Fakt si, krom už zmiňované Orcy, nevzpomenu na žádný další takhle odvážný a osobitý zvířecí horror. Finále bylo díky rozpočtu poněkud slabší, ale jinak je to skvost vedle kterého loňský "Boar" vypadá jako hodně chudý a postižený příbuzný.

    • 4.11.2018  16:47

    Zapomeňte na promopindy o šoku a lidech opouštějících kinosály. Nic takového se zde neděje. Naopak. Trier je sice subverzivní a cynický, ale zároveň až nečekaně vtipný, hravý a svěží.... Přes pomalejší tempo jsem se vlastně ani na okamžik nenudil (naopak, konec byl napínavej jak šraky) ale je fakt, že usedět to je kapku pruda.

    • 4.11.2018  16:34
    Solaris (1971)
    ***

    Tady absolutně nechápu kde se vzala popularita tohodle filmu. Tam kde Stalker dloouze hustí atmosféru a pomalu se prokousává k jádru, tam Solaris jen obaluje banalitu do vaty.. Herci i režie působí, že vlastně moc neví co mají hrát a co chcou vyprávět. Skoro to až vypadá, že měl Tarkovskij v hlavě pár působivějších obrazů a zbytek filmu jen bezradně přešlapuje na místě a přemýšlí jak vyplnit zbylých 90%filmu..

    • 4.11.2018  16:24

    Dobře vypadající sračka. Jasně, jsou filmy které jsou točené jakože "pro zábavu" a odpovědi na velké světové otázky v nich asi nikdo nehledá. I sezónní lobotomárna by ale měla splňovat jakýsi standard, měla by mít snahu být svěží, nová, neokoukaná, invenční, zábavná.. Meg je jen eklektický slepenec těch nejklišoidnějších klišé, vyčpělých vtípků a uspávací akce.. Moc jsem se těšíl, ale s politováním musím konstatovat, že pro člověka který má špetku vkusu a neviděl doposud v životě jen 3 filmy, tady není NIC pozitivního co by stálo za řeč.. Dvě rudé, ani nevím za co.. Asi, že je tam žralok, že voda má modrou barvu, že je mi toho filmu líto.. nevím.

    • 2.11.2018  17:38
    SebastiAn - Love in Motion (hudební videoklip) (2012)
    ****

    Chtělo by se napsat, že Gaspar zde využil pedodance ještě předtím než z toho Sia udělala záležitost která je cool. Ale rejpance stranou. Noé nutí diváka (posluchače) konfrontovat se s nepříjemnýma otázkama. Je špatné, že mi to připadá hezké? Je to sexy, nebo jenom roztomilé? Kde je hranice kdy je tohle ještě přijatelné (jak společensky, tak čistě osobně)?

    • 29.10.2018  06:42

    Parádní, kontrastní, černobílý, cyber, analog vizuál. Fajn atmoška. Ale prostě to působí, že polovinu minutáže tam japka hystericky řvou a pitvoří se do kamery. Geniální sekvence se střídají s rozpačitým, vatoidním přešlapováním na místě a ve výsledku jsem byl vlastně spíše rád, že už je konec.. Holt, ne každý japonec, s kreativním bordelem v hlavě, je automaticky novej Tsukamoto.... Ale furt lepší než Pinocchio

    • 27.10.2018  06:38
    Love (2015)
    ****

    Někde mezi 4a5 .. Noe je jeden z mála filmařů kteří mají sílu mě naprosto rozebrat. Pro mě citlivá témata pitvá tak sugestivně, detailně a nekompromisně, že je pro mě vždy velkou výzvou postavit se dalšímu filmu čelem. A přesně to od uměleckého díla očekávám. Výzvu která jde až na dřeň. Psychedelický bad trip který mě protáhne nejhnusnějšími zákoutími mé mysli abych z toho nakonec vyšel obohacen (nebo byl aspoň rád, že jsem neskončil ve cvokhausu)... Láska je hodně silná a bolestivě upřímná výpověď, která ale asi většinu lidí zmate zdánlivou, prvoplánově šokantní sexuální explicitou. To je ale myslím jen zdání. Krom nevkusně nešikovného výstřiku do kamery mají snad všechny explicitní scény své opodstatnění a jsou klíčovým prvkem pro budování emočního jádra filmu.

    • 23.10.2018  20:59

    Já nějak nevím.. Odvážnému konceptu fandím, kamera je parádní, příroda a atmoška hezky syrová, hudba to citlivě dokresluje.. Ale stejně, když na to koukám něco mi tam nesedí. Nejsem historik (a už vůbec nevím nic o neolitu) ale jen tak od boku bych si dokázal tipnout, že člověk téhle doby, asi nevykazoval tak sofistikovanou morálkou jako tady Otzi.. Asi těžko by tam člověk narazil na sedmdesátiletého Nero-dědka.. nechápu jak jako tvůrci (potažmo historici) došli k tomu, že tohle je jazyk kterým se mluvilo před více než 5000 lety? Atd atd ... Na první dobrou je to docela ok, ale mám silný pocit, že kdyby si tvůrci dali více práce s detaily a celkovou autenticitou, mohl by z toho být kult.

    • 21.10.2018  19:02
    Psí dny (2001)
    ****

    Gummo na rakouský způsob -aneb- Jeden z těch filmů které kdyby náhodou v kosmu zachytili mimozemšťani, tak nás z oběžné dráhy preventivně vymažou z povrchu planety (a pro jistotu i všechno čeho jsme se dotkli).

    • 20.10.2018  19:33

    Šel jsem do toho s přesvědčením, že ve světě kde v roce 1985 natočili "The Quiet Earth" je naprostá zbytečnost točit vlastně to samé v roce 2018.. Ale ono to nakonec kupodivu má svůj vlastní xicht. Dinklage a Fanningová spolu hezky ladí. Ten postapo svět je uvěřitelný a působivý.. Prostě dobrý.. Vůbec nechápu pindy o tom, že se tam nic neděje. Vždyť je to napínavé od začátku do konce.. Jasně, neskáčou tam Avengeři a aby člověk přečetl to drama, tam do toho musí vložit trošku vlastní empatie, ale za to ten film nemůže, že na něj čumí gumy.

    • 20.10.2018  19:20
    UFO (2018)
    ***

    Nízkorozpočtový Arrival pro nerdy... Kupodivu je to dobrý a funguje to.. Jen to teda není nic z čeho by jeden padal na prdel I-když z Gillian asi jo. Ta je snad každým dalším rokem Milfoidnější..)

    • 14.10.2018  06:38

    Takže, Takeshi nakonec dotáhl svou yakuzáckou trilogii do konce a dopadlo to podle očekávání. Jde o pomalou, hloubkovou a podrobnou sondu do struktur japonského podsvětí. Kitano v celkových cca šesti hodinách hledá romantickou ideu oldschoolového gangstera a konfrontuje ji se světem kde řád, tradice a čest svádí marný boj s mocenskými ambicemi a až dětinskou arogancí. Skoro se zdá, že se zde Kitano vlastně loučí s klasickými yakuzáckými gangsterkami v podobném duchu jako se kdysi C. Eastwood v Nesmiřitelných loučil s klasickým wesernem. Vše je jakoby ztraceno. Pro tichého gangstera s chladnou hlavou a smyslem pro povinnost už není místo. Jeho vnitřní integrita je všem spíš na překážku (včetně jeho samotného, protože se stává snadným cílem manipulace). Z “rodin“ jsou firmy. Zbraně nahrazují lejstra a když už náhodou na zbraně dojde (a ono dojde protože jsou tu ty mocenské ambice) je to, z pohledu oldschool gangstera, často spíše ostudná přehlídka diletantství... Filmy samotné (nebudu se soustředit jen na Codu, protože celá trilogie tvoří homogenní celek a jednotlivé díly se od sebe formálně příliš neliší) jsou jednou velkou a lehce zlomyslnou pastí na diváka. Především na diváka západního, který je nemilosrdně vržen do složitého světa s desítkami charakterů jenž se fluidně přelévají na jednu, druhou či třetí stranu mnohovrstevnatého konfliktu. Pokud jde navíc o diváka s necvičeným okem, kterému všechny ty obličeje připadají stejné, musí jít automaticky o neukoukatelný zážitek. Další rafinovanou pastí je Kitanův typický a černočerný humor. Kdo nemá nakoukanou japonskou filmařinu (s Kitanem v čele) a očekává gangsterku vážnou jako hovno (nebo aspoň jako Kmotr) ten musí být minimálně v rozpacích když vidí jak Takeshi, s metronomickou přesností, vkládá své suché (někdo by řekl trapné) situační vtípky i do smtrelně vážných scén. To je ale celej on. Věčně lavírující mezi polohou badass gangstera a infantilního šaška... Podtrženo sečteno, je to jako celek dílo sice těžké, ale pro filmový svět nakonec asi stejně důležité jako stará série Yakuza papers. V motivech je to pořád ten Kitano jak ho známe, jen ve formě poetiku nahradil soustředěný drobnohled a srdcervoucího Hisaishiho decentní trumpety.

    • 14.10.2018  06:36

    Tak schválně. Byl Bobby Riggs (crypto)feminista který skrz velkou šaškárnu protlačil ženskou emancipaci na další level veřejného povědomí? Byl to gambler který se, skrz prohru v celosvětově sledovaném zápase, dokázal vyplatit z dluhů u lidí kterým dlužit nechcete? Byl to pragmatický hrabivec kterému nezáleželo na tom jestli vyhraje nebo prohraje, hlavně, že na tom skrz reklamu vydělá? Nebo to byl šovinista který ve své aroganci podcenil soupeřku?.. Divák tak nějak tuší, že jakákoliv z variant je možná, protože film samotný se ani nesnaží moc tvářit jako rekonstrukce událostí založená na faktech. Spíše je nám předkládán příběh tak aby byl co nejlíbivější a přitom nikoho moc neurazil... Já si ale sám pro sebe kladu otázku, jestli je v dnešní době pro ženskou emancipaci nějak prospěšný příběh o ženě která ze všech sil dřela aby nakonec porazila o 20let staršího soupeře (prakticky v důchodu) který se na zápas připravoval poleháváním u bazénu...

    • 10.10.2018  06:53
    Rozvedený se závazky (TV seriál) (2010)
    ***

    Scénky ve kterých Louis přesně trefuje hřebíček na hlavičku, se s metronomickou pravidelností střídají se scénkama smrdícíma pózou.. Jednorázově to může perfektně pobavit, ale z dlouhodobého hlediska se toho někdo může poměrně brzo "přejíst".... Louis C.K. holt není pro každého a pro každou chvilku.

    • 10.10.2018  06:38

    Na jednu stranu to chvílema působí příjemně argentovsky.. Na stranu druhou to smrdí ne úplně dobře vykalkulovaným kalkulem :D Ve výsledku jsem z toho měl pocit, že celý film vzniknul jen na základě něčí představy chlapce v ženských šatech, stojící nad mrtvolou. "Jó, to bude vypadat cool.. a ten děj okolo toho už nějak splácneme, naroubujeme a obšlehneme.."

    • 6.10.2018  07:05

    V rámci lobotomických filmů, někde mezi 3 a 4.. Je to sice o kousek horší než posledně, ale pořád to stačí na to aby to s přehledem rozmázlo jakoukoliv jinou Avengerovku.

    • 3.10.2018  18:56
    Ztraceni v poušti (TV film) (2002)
    **

    Tvrdit, že "Hory mají oči" je vykrádačka tohodle filmu je prachsprosté ignorantství. Craven by vás kopal do zadele až na nevadskou poušť..... Jinak teda, je tahle vykrádačka filmu "Hory mají oči" plná nevyužitého potenciálu a scénáristické bezradnosti. Hezké lokace a atmoška jsou k hovnu když filmař neví co s tím..

    • 3.10.2018  01:38

    Je to něco jako kdyby se mladej Herzog (někdy v období trpaslíků) rozhodnul natočit Kaspara Hausera a noc před natáčením koukal na dafpunkovskou Electromu.. V zásadě je mi to sympatické a z principu tomu fandím, ale když položím ruku na srdce, musím si přiznat, že 70%síly filmu tvoří hudební složka, především pak skoro až katarzní finále, které v člověku zanechává pocit, že ten film byl vlastně lepší než byl ve skutečnosti. Asi by tomu prospělo zkrácení. Nemyslím prostříhat ale spíše urychlit.. V každé druhé scéně zdlouhavě sledujeme jak Šerif nekonečně žvatlá do prázdna a Kaspar se epilepticky vlní v rytmu čehosi. Je to sice svým způsobem vtipné a roztomilé, ale filmu to ubírá na dynamice a divák má pocit, že vlastně kouká do prázdna. Tím spíš když příběh samotný je cosi co by se dalo naškrábat na dva plátky toaleťáku a ještě by zbylo místo na obrázek.... Ale jak říkám, fakt je mi to sympatické. Počínaje Gallovým hereckým exhibouštvím, přes zvukařské mikrofóny v záběrech a rozkošnou Elisu, až po ten parádní finish.... Subjektivně za 4, objektivně 3.. Podtrženo sečteno 3,5

    • 26.9.2018  00:47
    Mrakodrap (2018)
    ***

    Rock je už sice tak dobrej, že mu na začátku filmu museli ufiknout nohu aby pro něj záchrana celého toho mrakodrapu byla aspoň na oko jakože výzva (a taky aby si s protézou užil spoustu rafinovaně "vtipné" srandy..hahaha), ale jinak mě to kupodivu neurazilo (jako třeba letošní "Jurassic World", nebo "Solo"). Patolízalská podkuřba čajňanům je sice do očí bijící, ale na druhou stranu, až někdy někdo postaví takovejhle panelák, tak hádejte kde to bude stát... v USA teda určitě ne-e.. Mrakodrap sice do smrtonosnopasťového subžánru nepřináší nic nového, všechny "zvraty" jsou čitelné od zárodku, ale odsejpá to svižně, je tam pár úsměvných frků a nese to krásně oldschoolové poselství které hlásal už prorok McGyver, že kobercovka zachrání každou situaci.... Tři rudé..ať nežeru..

    • 23.9.2018  21:29
    Ali (2001)
    ****

    Tady se asi přímo nabízí srovnání s filmem Malcolm X (1992).. I když jsou oba filmy biografií černých muslimů bojujících za občanská práva (ať už své či celé afroamerické komunity).. I když má Malcolm papírově uznávanějšího herce v hlavní roli.. i když Malcoma dirigoval papírově povolanější rejža.. Stejně to z mého úhlu pohledu dost jasně vyhrál právě Ali. Spike Lee tenkrát, skrz úzkoprsý biografický formát, vykreslil Malcolma X jako člověka který svým (často zcestným) přesvědčením hýbe světem. Mann naproti tomu představuje Aliho jako chybujícího člověka, kterého svět (a jeho pravej hák) naučí pokoře , empatii a rozvaze. Mann navic, narozdíl od Leeho, nerámuje svůj film do prvoplánového kýče. Mannův přístup je tak lidštější, po všech stránkách sympatičtější a ve výsledku je tak odvyprávěný příběh silnější a inspirativnější.

    • 23.9.2018  20:56

    Oproti několikahodinové kabuki předloze je to sice osekané až na kost ( Chybí vedlejší dějové odbočky, některé motivy, často i zásadní a ikonické obrazy.. a taky černý humor) ale hlavně díky japonsky estetické kameře je to nakonec natolik funkční a působivé, že si to v mých očích tu čtvrtou rudou stár zaslouží.

    • 22.9.2018  19:32
    Oz (TV seriál) (1997)
    ***

    První cca 4 série jsem to, s jistýma výhradama, žral.. Potom ale začal být stále výraznější ten telenoveloidní pattern kdy už scénáristi vaří přiblble absurdní zápletky z osolené vody.. Ono to už od startu mělo dost daleko k nějakému realistickému (nedej bože hyperrealistickému-jak tady někteří slaboduší píší) popisu chodu věznice, ale to co si tvůrci cucají z prstu někdy od půlky čtvrté série, to už si fakt nezadá s peckama typu Tak jde čas, nebo Divoký anděl :D . Jak jindy "panikařím" když nějaký seriál dokoukávám, tak tady jsem se modlil ať už to konečně skončí... Já úplně chápu, že v mnoha ohledech to byl milník v seriálové tvorbě, ale z dnešního pohledu je to už zastaralé...Ale abych jen nehanil: Herci jsou ale prvotřídní.. Tklivá trumpeta v pozadí tvoří krásně nervní atmošku.. Některé dějové linky jsou silné.. A i kdyby to bylo realistické jen z 50%, pořád je zde důvod vážně se zamyslet jestli v tom USA jailsystému není něco čirou náhodou špatně.

    • 22.9.2018  19:01

    Docela nekompromisní zývačka... Každý další SW film jakoby se snažil dokázat, že původní trilogie byla jen obrovská haluz a magie konkrétního okamžiku (doby). Každým dalším filmem se mi SW svět protiví víc a víc. S každým dalším filmem se nám tvůrci asi snaží dokázat, že SW jsou jen prázdná bublina bez obsahu a hodnot. Když se náhodou zrovna nerecykluje stará zápletka držící na nostalgických berlích, zapojí se do procesu prototyp počítače generující scénáře tak sterilní, šablonovité a přiblblé, že bych to snad radši svěřil pětiletému dítěti.. Je možné, že jsem byl jen hodně blbě vyladěný, ale spíš to stojí fakt za starou bačkoru.

    • 18.9.2018  06:47
    Happy! (TV seriál) (2017)
    ****

    Jakože sorry, ale mě to fakt bavilo.. Bál jsem se, že to bude moc na sílu a za každou cenu cynické a jakože manýristicky přestylizované, podobně jako v loňské seriálové sračce roku "Blood Drive", ale veškeré obavy se ukázaly jako liché. Happy! parádně balancuje na hraně komiksové stylizace, tak aby z ní co nejvíce vytěžil ale zároveň se v ní neutopil. Humor je sice drsnej, ale je v tom i jistý nadhled. Cynismus je spíš taková přiznaná maska, protože vychází z postavy Nicka Saxe který je pod vším tím břitkým negativismem vlastně takovej Mirek Dušín.. trošku jetej Dušín, ale srdíčko tak nějak na správným místě. Osm dílů není ani málo ani moc. Meloni válí. Happy je roztomilý i na zabití zároveň a vlastně je až překvapivě funkční postavou... Nedotknutelná srdcovka z toho asi nebude, ale klidně si to dám někdy (možná i víckrát) znova, protože ve výsledku má tohle sledování největšího ztroskotance ve Velkém Jablku, který ale nakonec dokáže udělat správnou věc, až terapeutický účinek :)

    • 18.9.2018  06:27
    Wheelman (2017)
    ***

    Hodně solidní jednohubka.. Sice zítra nebudu vědět, že jsem to viděl, ale bavil jsem se.

    • 17.9.2018  07:27

    Pindy o tom, že se Cosmatos veze na vlně osmdesátkového retra zpopularizovaného Stranger Things, budu dělat jako, že jsem neslyšel, protože 1) Cosmatos netlačí osmdesátkový look skrz nostalgii, rekvizity atd 2) Cosmatos se přirozeně usadil v téhle retroformě dávno před tím než někoho vůbec napadlo udělat z toho hype záležitost... No nic, zpět k jádru věci.. Jestli jsem u Beyond the black rainbow tenkrát silně uvažoval nad plnou palbou, tak tentokrát musím uznat, že jsme někde cca o level níže. Cosmatos se sice pořád ukazuje jako bystrý psycholog, který přesně ví jaké barvy, zvuky a frekvence stroboskopů, ruku v ruce s metronomickou dynamikou děje, tlačí diváka do toho či onoho pocitu.. Neztratil ten specifický smysl pro humor, který tenkrát na konci Black Rainbow zanechal nejednoho diváka tápat titulkama v naprostém zmatení.. Neztratil odvahu točit si film čistě pro sebe.... Všechno je tak nějak na svém místě, ale bohužel to nepůsobí tak silně jako minule.. Na vině je asi ta revenge druhá polovina (první je naprosto brillantní psychedelická romance s náznaky blížící se temnoty) která z filmu jaksi vyfoukne napětí tím, že při postupu zespodu na vrchol zlolajné pyramidy jsou protivníci vlastně čím dál tím slabší. Sice asi chápu poetiku tohodle postupu, ale v praxi to nefunguje. Osobně jsem se po "motorkářích" začal vlastně nudit a věřím, že v tom nejsem sám.... Nakone teda asi budu muset objektivně hodnotit třema rudýma přestože čistě subjektivně to pro mě byl po delší době hodně intenzivní filmový zážitek který si rád zopakuju.... PS: Cage se zde drží (navzdory ujetému scénáři) poměrně na uzdě. Třeba jen v nedávném Mom and Dad si střihnul výrazně vyšinutější polohu. EDIT: Tak se mi to přes noc ještě rozleželo a nakonec tam asi přecejenom ještě tu čtvrtou rudou dokopnu, protože ono to v konečném důsledku skutečně jaksi záhadně funguje.. Je to fakt divný, teď to neumím popsat, ale v hlavě to časem jakoby dozraje...

    • 15.9.2018  19:59
    Manhunt: Unabomber (TV seriál) (2017)
    ****

    I když lingvistická analýza není tak efektní, namotal si mě Manhunt více než (už tak dost kvalitní) Mindhunter. Možná je to tím, že Unabomberovy motivace a světonázor nelze s čistým svědomím jen tak smést ze stolu jako bludy narušené mysli.

<< předchozí 1 2 3 4 23 46 68 90
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace