ledzepfan

ledzepfan

Mr Absinther

Česko
Anticenzor

homepage

30 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 23 45 67 89
    • 22.9.2018  19:32
    Oz (TV seriál) (1997)
    ***

    První cca 4 série jsem to, s jistýma výhradama, žral.. Potom ale začal být stále výraznější ten telenoveloidní pattern kdy už scénáristi vaří přiblble absurdní zápletky z osolené vody.. Ono to už od startu mělo dost daleko k nějakému realistickému (nedej bože hyperrealistickému-jak tady někteří slaboduší píší) popisu chodu věznice, ale to co si tvůrci cucají z prstu někdy od půlky čtvrté série, to už si fakt nezadá s peckama typu Tak jde čas, nebo Divoký anděl :D . Jak jindy "panikařím" když nějaký seriál dokoukávám, tak tady jsem se modlil ať už to konečně skončí... Já úplně chápu, že v mnoha ohledech to byl milník v seriálové tvorbě, ale z dnešního pohledu je to už zastaralé...Ale abych jen nehanil: Herci jsou ale prvotřídní.. Tklivá trumpeta v pozadí tvoří krásně nervní atmošku.. Některé dějové linky jsou silné.. A i kdyby to bylo realistické jen z 50%, pořád je zde důvod vážně se zamyslet jestli v tom USA jailsystému není něco čirou náhodou špatně.

    • 22.9.2018  19:01

    Docela nekompromisní zývačka... Každý další SW film jakoby se snažil dokázat, že původní trilogie byla jen obrovská haluz a magie konkrétního okamžiku (doby). Každým dalším filmem se mi SW svět protiví víc a víc. S každým dalším filmem se nám tvůrci asi snaží dokázat, že SW jsou jen prázdná bublina bez obsahu a hodnot. Když se náhodou zrovna nerecykluje stará zápletka držící na nostalgických berlích, zapojí se do procesu prototyp počítače generující scénáře tak sterilní, šablonovité a přiblblé, že bych to snad radši svěřil pětiletému dítěti.. Je možné, že jsem byl jen hodně blbě vyladěný, ale spíš to stojí fakt za starou bačkoru.

    • 18.9.2018  06:47
    Happy! (TV seriál) (2017)
    ****

    Jakože sorry, ale mě to fakt bavilo.. Bál jsem se, že to bude moc na sílu a za každou cenu cynické a jakože manýristicky přestylizované, podobně jako v loňské seriálové sračce roku "Blood Drive", ale veškeré obavy se ukázaly jako liché. Happy! parádně balancuje na hraně komiksové stylizace, tak aby z ní co nejvíce vytěžil ale zároveň se v ní neutopil. Humor je sice drsnej, ale je v tom i jistý nadhled. Cynismus je spíš taková přiznaná maska, protože vychází z postavy Nicka Saxe který je pod vším tím břitkým negativismem vlastně takovej Mirek Dušín.. trošku jetej Dušín, ale srdíčko tak nějak na správným místě. Osm dílů není ani málo ani moc. Meloni válí. Happy je roztomilý i na zabití zároveň a vlastně je až překvapivě funkční postavou... Nedotknutelná srdcovka z toho asi nebude, ale klidně si to dám někdy (možná i víckrát) znova, protože ve výsledku má tohle sledování největšího ztroskotance ve Velkém Jablku, který ale nakonec dokáže udělat správnou věc, až terapeutický účinek :)

    • 18.9.2018  06:27
    Wheelman (2017)
    ***

    Hodně solidní jednohubka.. Sice zítra nebudu vědět, že jsem to viděl, ale bavil jsem se.

    • 17.9.2018  07:27

    Pindy o tom, že se Cosmatos veze na vlně osmdesátkového retra zpopularizovaného Stranger Things, budu dělat jako, že jsem neslyšel, protože 1) Cosmatos netlačí osmdesátkový look skrz nostalgii, rekvizity atd 2) Cosmatos se přirozeně usadil v téhle retroformě dávno před tím než někoho vůbec napadlo udělat z toho hype záležitost... No nic, zpět k jádru věci.. Jestli jsem u Beyond the black rainbow tenkrát silně uvažoval nad plnou palbou, tak tentokrát musím uznat, že jsme někde cca o level níže. Cosmatos se sice pořád ukazuje jako bystrý psycholog, který přesně ví jaké barvy, zvuky a frekvence stroboskopů, ruku v ruce s metronomickou dynamikou děje, tlačí diváka do toho či onoho pocitu.. Neztratil ten specifický smysl pro humor, který tenkrát na konci Black Rainbow zanechal nejednoho diváka tápat titulkama v naprostém zmatení.. Neztratil odvahu točit si film čistě pro sebe.... Všechno je tak nějak na svém místě, ale bohužel to nepůsobí tak silně jako minule.. Na vině je asi ta revenge druhá polovina (první je naprosto brillantní psychedelická romance s náznaky blížící se temnoty) která z filmu jaksi vyfoukne napětí tím, že při postupu zespodu na vrchol zlolajné pyramidy jsou protivníci vlastně čím dál tím slabší. Sice asi chápu poetiku tohodle postupu, ale v praxi to nefunguje. Osobně jsem se po "motorkářích" začal vlastně nudit a věřím, že v tom nejsem sám.... Nakone teda asi budu muset objektivně hodnotit třema rudýma přestože čistě subjektivně to pro mě byl po delší době hodně intenzivní filmový zážitek který si rád zopakuju.... PS: Cage se zde drží (navzdory ujetému scénáři) poměrně na uzdě. Třeba jen v nedávném Mom and Dad si střihnul výrazně vyšinutější polohu. EDIT: Tak se mi to přes noc ještě rozleželo a nakonec tam asi přecejenom ještě tu čtvrtou rudou dokopnu, protože ono to nakonec fakt nějak záhadně funguje.. Je to fakt divný, teď to neumím popsat, ale ono to v hlavě jakoby časem dozraje...

    • 15.9.2018  19:59
    Manhunt: Unabomber (TV seriál) (2017)
    ****

    I když lingvistická analýza není tak efektní, namotal si mě Manhunt více než (už tak dost kvalitní) Mindhunter. Možná je to tím, že Unabomberovy motivace a světonázor nelze s čistým svědomím jen tak smést ze stolu jako bludy narušené mysli.

    • 11.9.2018  16:45

    Táák... Jurský filmosvět nám definitivně atrofoval z revolučního Spielbergova mástrpísu který nadchnul celou jednu generaci, až do dna žabích sraček. To co jsem, v rámci nostalgie, ještě s chutí toleroval prvnímu JW, to už zde skousnout nemůžu. Po x-té zase a znovu sledujeme "rafinované"variace na scény z prvního filmu jakoby debilové nad papírem nedokázali vymyslet cokoliv původního. Teda, pardón, samozřejmě dokážou, ale když ona ta původní dějová kostra je přiblblá naháněčka po baráku roztažená na 70%minutáže. Zase je tady chamtivej zbohatlík, zlej lovec, z raptorů se stali definitivně poslušní pejsci, několikrát se odnikud náhle vynoří T-Rex aby zachránil situaci, dítě už není jen dítě, ale naprosto mimo jakoukoliv pointu to je bůhvíproč klon (aha spoiler--sorry), hudba je naprosto sterilní, atd,atd,atd... Zase jsem jednou během sledování na ten film nahlas řval věty zoufalství a frustrace..

    • 8.9.2018  06:44

    Solidnímu scénáři (nebo spíše námětu) podkopává nohy řemeslná sterilita a mizerné herectví (především Clemens, na kterém to celé stojí, je naprostý herecký břídil)... Tady bych fakt ocenil kvalitní remake.

    • 29.8.2018  16:01

    Bohajeho.. Lidi už mají z té záplavy sraček tak pokřivený vkus a snížené nároky, že stačí aby se na světlo světa vyloupnul film který má základní technické kvality a nesází lacině jen na lekačky, a už se tu valí další hype-fáma o nejlepším hororu posledních let... Pro mě tam teda není skoro nic. Za 126minut jsem prolezl akorát dlouhou expozicí rodiny (která má v sobě tolik nevřčených sraček a kostlivců ve skříni, že nechápu jak doteď fungovali) , hysterickým herectvím, nešikovně budovanou atmosférou, jakš takš funkční dvouminutovkou na půdě a křečovitým, rádobyartovým, finále. Když se tu hypovalo Quiet Place, bral jsem to s pochopením, protože navzdory hromadě rušivostí v příběhu a logice ten základní koncept fakt fungoval. Hereditary je ale hororový nonsens na kterém je nejděsivější obličej M.Shapiro.

    • 28.8.2018  02:34

    Disturbia meets Strangers Things, ale ani z jednoho směru není lepší než svůj předobraz. To osmdesátkové retro je sice chytlavé, ale začíná se účelově (protože to sype prachy) a krátkozrace nadužívat a tím se celá ta nostalgická magie devalvuje. Nevím, prostě z toho cítím kalkul a z mého pohledu to nezachránila ani poslední čtvrtina která se snaží jaksi vymanit ze stereotypu letního dobrodrůža... Neurazilo, ale za dva dny nebudu vědět, že jsem to viděl..

    • 26.8.2018  19:32
    Malcolm X (1992)
    ***

    S tímhle mám docela problém protože ten film vlastně působí jako oslava arogantního rasisty a náboženského fanatika který jen pár let před smrtí našel vnitřní mír a smíření. Jako divák nechápu proč by měl být takový člověk oslavován když 180 minut jede nekompromisní hate, následujících 15 minut říká pár věci co dávají smysl a ve finální kýčovité pětiminutovce Lee zaplatil jedné africké vesnici aby mávali portrétem někoho o kom nejspíš nikdy neslyšeli a Mandelu který má jakože vzbudit dojem, že v celé africe je Malcolm X pojmem... Jako příběh cesty jednoho člověka od drobného kriminálníka, přes období manipulativního zmrdsví až po nalezení vnitřní rovnováhy, je to asi OK, ale jako odpověď na otázku "Proč je M.X. osobností důležitou pro americkou (potažmo světovou) společnost?" je to těžce nedostačující.

    • 18.8.2018  06:43
    The Monster (2016)
    **

    Po půl hodině jsem na ten film doslova křičel: "Tak už se kurva konečně vymáčkni!! Dvacet minut tam tajtrlíkujou kolem auta a nic!! Dooprdele, vždyť tu jsou tři postavy a jeden zombie medvědo-vlko-veverkovec, jak těžké asi musí být rozjet kolem toho nějakou akci (nebo aspoň napětí..nebo něco)??!!" ..A po další hodině to rozhodně nebylo lepší.. Tohle je snad produkt nějaké scénaristické chráněné dílny nebo co, protože takhle zprasit geniálně jednoduchý a přímočarý set pro parádní monster"animal" horror, to se jen tak nevidí.. Potvora vypadá relativně dobře, ale jinak mi to fakt svou blbostí, nedotažeností, protivností a promarněností trhalo žíly.

    • 15.8.2018  01:42

    Natural born sociopats v polském provedení. Chlad, prázdnota, odtažitost, syrovost.. Metronomicky přesná studie která nikomu nic kloudného nepřinese, jen tu prostě je a trpělivě čeká na dalšího diváka kterého bude moci na konci vyplivnout zmateného jak lesní včelu.... Polákům evidentně tak trošku mrdá v makovicích (např. finále Poslední Rodiny bylo pro diváka ještě o několik levelů více do křesla zadupávající) a tak si to asi ventilují produkcí i takhle prázdných a prvoplánově zlých filmů... Zní to ode mě jako kritika (a asi i je), ale v zásadě musím přiznat, že když jsem nebojoval s pocitem, že tu na mě někdo zkouší dost staré triky, ve výsledku mě to bavilo..nebo spíše, udržovalo v napětí.. Možná je to nějaká má latentní šmírácká úchylka, nebo jsem podvědomě vycítil co tím chtěli filmaři říci..nevím.

    • 13.8.2018  13:45
    The Wire - Špína Baltimoru (TV seriál) (2002)
    *****

    Je to fakt tak dobrý jak se říká. Sice za mě byla nejpoutavější syrová první série, ale celkově snad žádný díl z těch pěti sezón nesklouzne pod hranu nadstandartně vtahujícího požitku.. Vztyčený prostředníček směrem ke všem těm propagandistickým CSI chujovinám kde ve sci-fi policejních laboratořích zoomujou poznávačku auta dvojitě odraženou od výloh obchodů a zachycenou na 100m vzdálenou, černobílou průmyslovou kamerou s rozlišením kvalitní kalkulačky. V Baltimoru funkční alkoholici smolí hlášení na psacím stroji a o každý kabel či foťák se musí s nadřízenýma rvát s tučnou složkou argumentů v ruce, mezitím co gangsta frajeři na ulicích v rámci "hry" vysávají z celého města peníze a život. The Wire je slídivou a vrstevnatou sondou do (mikro)světa osobních příběhů, mravenčí (a často marné) práce policie i vysoké politiky... Fakt kvalita.

    • 7.8.2018  06:50

    Od začátku jsem tušil, že toto bude ten typ filmu který se rozjede kulometným ratata tempem aby potom trošku zatwistoval, následně šlo všechno jakože do hajzlu, aby se to nakonec velkolepě odtwistovalo a divák jakože čučel jak byli ti scénáristi pořád o krok napřed.. A taky, že jo.. Tohle už mě moc nebere.. Lobbistická dannyho parťačka mravně silná jako hoši z foglarovek, zase jednou převeze svině na nejvyšších místech-jen tak, protože je to správný.... Dejte mi svátek

    • 4.8.2018  06:48

    Njn..je to sice výplach pro stádo ve kterém je tolik "hlavních"postav, že mě vlastně nezajímají.. akce je povětšinou uspávací omalovánkovská skákačka.. občas to nedává zásadně smysl.. a křiví to filmový vkus celé jedné generace... Ale a takové to domácí žvýkání jako alternativa opia, je to asi ok..

    • 1.8.2018  16:00

    Vlastně je to o ničem.. Technicky parádně zvládnuté... z dětí s puškou v ruce jde respekt.... ale jinak nic. Nedozvíme se nic o jejich motivaci. Nevíme nad čím přemýšlí. Metody manipulace dětským vojákem jsou jen okrajově naznačeny. Dějový oblouk je viceméně nulový.. Vlastně jsem si z toho neodnesl víc než že kluci vypadají cool... Jako mnohem lepší variaci na dané téma bych doporučil film "Beasts of no nation" který je mnohem hlubší, prokreslenější, surovější a více vtahující..

    • 31.7.2018  06:45

    Jéééj.... ti než se vyžveeeeejknoooou.... Ale tak jako jó.. Austrálie je krásná a místní původní obyvatelé jsou fakt celkom inačí..

    • 31.7.2018  06:39
    Extinction (2018)
    ***

    Nakonec to jakýs takýs smysl dávalo, ale stejně jsem měl pocit, že se tady zoufale rozpitvává a natahuje, sice zajímavá ale v rámci sci-fi žánru nerevoluční, povídka o sto stranách.

    • 26.7.2018  22:36
    Psí ostrov (2018)
    *****

    Andersonův rukopis zdaleka není jen o hře s barvami, centrální kompozici obrazu atd. Mnohem důležitější je, že jeho filmy tvoří konzistentní mikrosvět upřímnosti, klidu a rovné páteře. Mikrosvět ve kterém se postavy i v nejbanálnějším dialogu nebojí jít až na dřeň věci. Mikrosvět ve kterém láska a přátelsví v přímém střetu s lstivostí a zlobou téměř automaticky vítězí. V posledních dvou filmech jsem měl lehký pocit, že vizuál a všechny ty barevňoučké detailičky okolo trošku zastiňují právě toto důležité jádro a přiznám, že jsem je zde i malinko nadhodnotil, ale v Isle of dogs je zase všechno v cajku.. Možná z toho pro mě čase bude, za nedostižným Zissouovským dobrodrůžem, vedle Pana Lišáka, jedna z nejoblíbenějších andersonovek.

    • 24.7.2018  16:22
    Lost Boy (2016)
    ****

    Atmosféra parádní. Řemeslně zvládnuté. Interpretujte dle uvážení... Dobrý

    • 24.7.2018  16:10

    :D Hele, proč né? Amatérská kryptozoologická expedice která nevypátrala vůbec nic přestože si chlapi práskali petardama v poušti a na pícíčku v malování si tvořili "sofistikované" vzualizace.. Ale něco do sebe to má. Je v tom rozkošná naivita, touhou poupravované polopravdy, imaginativně interpretovaná (neexistující) fakta, tajemství, magie, drama... Olgij Chorchoj je reálný a vůbec není důležité jestli kdy opravdu existoval.

    • 21.7.2018  01:30
    How It Ends (2018)
    ***

    Parádní atmosféra nejistoty podpořena nenápadným, ale silným, hudebním podkresem v komorním a v základní motivaci uvěřitelném a naléhavém příběhu. Něco málo tomu schází, některé situace působí prapodivně, ale v zásadě je to film který působí jak má.

    • 19.7.2018  14:55

    Slabé jako čaj. Psychologie popkulturního odkazu je jednoduchá: Divák chytí popodkaz a má ze sebe dobrý pocit, jako když babka vyluští křížovku. No, a když je film založený jen na popodkazech tak je divák tak moc ujišťován, že je chytrej a bystrej, že nakonec získá pocit, že ten film je snad fakt dobrej.. A je asi úplně jedno, že to točil senilní dědek kterej z toho celého udělal kýčovitou omalovánku bez jakéhokoliv přesahu, invence či nadhledu. Mě osobně to nechávalo chladným. Jasně, je tam všechnomožné od wormsíkovského Holy Grenade až po Overwatch.... a co jako?

    • 19.7.2018  03:58

    Godzillácký svět utržený ze řetězu a evolvovaný do všech stran. Jasně, to CGI je hnus a scénář píšou makakové na kokainu, ale pro fanoušky Godzilláckých filmů nejde o nic na co by nebyli zvyklí. Druhá část trilogie už se nedrží zkrátka a krom dávky nových nápadů do G-universa navíc naznačuje, že se ve finále pravděpodobně dočkáme ultimátního souboje božstev.. Jakože sorry, ale tenhle brak mě začíná fakt namotávat.. a jestli nakonec dojde na vše co bylo naznačeno, tak to bude Velké!

    • 17.7.2018  13:53
    WolfCop (2014)
    ****

    Jakože v rámci trashem šmrncnutého subžánru je to naprosto do pohody. V zásadě to může vypadat jako další konina, ale když se na to mrknu střízlivým okem, tak co... Má to velmi rozumnou minutáž. Parádní triky a masky. Děj vnáší nové prvky do vlkodlačí mythologie. Má to dynamiku a parádní atmošku osmdesátkových braků kterou podtrhuje solidní hudební podkres. Herci jsou tak akorát.... Z mého pohledu prostě dobrý..

    • 16.7.2018  18:28
    Já, Simon (2018)
    ***

    V první cca třetině jsem si pochvaloval jak je to krásně lehké, jak konečně někdo natočil film o homosexualitě, bez patosu a s nadhledem. Bavil jsem se barvitými charaktery, svěžími nápady a chichotal jsem se u toho jako malej. Pak se to ale přehouplo, film začal poučovat, moralizovat až nakonec z věže nadhledu sklouznul do vod laciného a sladkobolného kýče který se tváří, že je cool, ale ve skutečnosti se bere strašně vážně. Promarněná šance. Právě takovýhle přiblblý přístup je důvodem proč je i v dnešní době homosexualita pořád ještě téma. Pravdou sice je, že např. od Philadelpie jsme se posunuli o řádný kus vpřed a Love,Simon tak skutečně představuje jistý pokrok, ale asi to bude ještě nějakou dobu trvat než tohle téma přestane být zatěžováno pathosem, afektovaností a sklonem ke kýčovitosti..... Ale jinak, jak píšu.. Frky tam lítají solidní, prokreslené je to hezky a herecky není co vytknout. Hlavně teda Katherine L. je zase odzbrojujícím způsobem rozkošná.

    • 14.7.2018  18:47
    Bird (1988)
    **

    Já nevím.. Jak Eastwooda fakt můžu, tak tady mi to přišlo tak moc suše učebnicové a akademicky líbivé, až se z toho pocitově stal vlastně protiklad jazzu jako takového. Whitaker ve své roli nemá žádné charisma (fakt nevím kde se berou ty hlášky o jeho perfektním herectví). Postavy mezi sebou nemají žádnou chemii. Děj skáče tam a zpět v čase, ale protože se v žádné rovině neděje nic zajímavého, je z toho ve výsledku jen homogenní masa vaty, ve které Whitaker jakože extaticky mačká saxík a všichni ho pozorují a jakože orgasmicky prožívají každý tón..hahaha.. Je to zase jen další klišoidní povídačka o trpícím umělci která voyeurismus maskuje za studii. Parker byl asi pro svět hudby důležitý ale zfilmování osudu důležitého člověka, nedělá automaticky důležitý, kvalitní a zábavný film.. ani když to důležité nic rozpitvávám na dvou a půl hodinách.

    • 8.7.2018  19:08

    No, podle reakcí jsem čekal návrat vrcholné formy DC animáků, ale bohužel se tak nestalo. Je to sice o poznání lepší než ptákoviny typu Son of Batman, nebo Hell to pay, ale na vrcholy jako Doomsday, Under Red Hood, nebo Flashpoint Paradox se to pořád zdaleka nechytá.. V The death of Superman se mísí parádní momenty s naprostými výblitky imbecilního diletanta. Superman působí jako panák. Děj zněl asi parádně na papíře, ale když to pak odflákne režie, je to sakra znát. Justice League je redukována na nýmandy kteří nejsou schopní boje po první pořádné ráně. Dítě běžící vstříc smrti jen aby zvedlo ze země gameboye je pak už na hranici parodie.... Je pravda, že lepších momentů je asi více než těch špatýnch, ale ta hnusná pachuť (nasranosti, frustrace, zklamání) tam prostě zůstává... Za mě někde mezi 3 a 4

    • 7.7.2018  19:02

    Tohle už je prostě staré.. Kirkovo herectví je afektované, příběh je příliš schématický, postavy jsou vlastně nesympatické.. Sice chápu co tím chtěl autor říci (a asi je to v zásadě pravda), ale koukat po stopadesáté na klišé o osudem zmítaném umělci (navíc minimálně potřetí v Kirkově podání) to už je kapku pruda.. Ale něco do sebe to má..

<< předchozí 1 2 3 4 23 45 67 89
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace