Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Akční
  • Komedie
  • Animovaný
  • Horor

Recenze (3 506)

plakát

Gisaengsu: Deo Geurei (2024) (seriál) 

Je to rozhodně lepší než to původní ufňukané, pseudopsychlogizující a rozbředlé, původní anime. A je to i lepší než ty filmové pokusy. Je fakt, že scénář je děravý jak řešeto a dost věcí prostě nedává logicky smysl. Ale, má to spád, sympatické postavy, řemeslně je to zvládnuté. Celkově je to fajn akční zábava, která dokáže z toho původního námětu vytěžit to podstatné a zahodit vše přebytečné.

plakát

Hrozba smrti (2024) 

První polovina funguje parádně. Gyllenhaal má ten Swayzeovský šarm tichého skautíka se skillem zabijáka. Krásně a organicky se sžívá s barvitými charaktery a prostředím floridského zapadákova. Má to nadhled, vtip, nápady, drobné odkazy na původní film.. Pak ale přijde druhá půlka a nafouknutý McGregor, který ve svém totálně prkenném projevu předvádí pitomou parodii na sebe sama a jako kotva táhne celý film ke dnu. S ním na plátně to najednou musí být hrozně "cool" a akční ale je to jen cringe a v akci pitomé jak všechny ty digi-pičoviny od marvelu. Liman prostě moc vsadil na to, že úplně stačí když tam bude McGregor přítomnej, se svým přízvukem, holou prdelí a chůzí jak z looney tunes animáků a bude to instantně hit a klasika. No, chyba úsudku. Ve výsledku to zničilo potenciálně suprovej film.

plakát

Mr. & Mrs. Smith (2024) (seriál) 

Gloverovsky osobitá dekonstrukce špionážního subžánru. Je to svěží, neotřelé, stojící na specificky subtilním humoru. Kdo viděl třeba Gloverovu Atlantu, ten může tušit do čeho jde, kdo Glovera nezná (a nedejbože vyžaduje lobotomicky akční variaci filmu s Pittem a Jolie), ten může ve svých očekáváních narazit na masivní zeď rozčarování, zmatení a nepochopení. A podle hodnocení koukám, že přesně tohle se tady stalo. Do množiny mentálních kryplů se pak automaticky řadí každý kdo tady hlásí něco o rasových kvótách, woke, atd..

plakát

No Way Up (2024) 

Tohle musí být produkt AI z dob stávky scénáristů. Je sakra fakt tak těžké najít jednoho, možná dva trošku kreativní lidi co tenhle scénář vezmou do ruky a řeknou si: OK, je to na hovno, ale pojďme to chápat jako základní platformu se kterou si můžeme libovolně pohrát (protože trapnější to už nebude) a vytvořit něco u čeho divák nejenže nechcípne nudou, ale třeba se i pobaví.. co? Tady si tvůrci mohli hrát se žánry, představit ujeté charaktery, napěchovat to popkulturními odkazy a humorem. Tahle břečka v sobě nemá nic. Postavy jsou jedna jako druhá. Není to ani realistický survival ani výživně přestřelené dobrodrůžo. Pokusy o vtipy jsou extrémně cringe. Dějově je to prázdné. Celé bez barvy, chuti, nápadu.. 1 za to, že silueta žraloka ve vodní hlubině je prostě vždycky prdelsvírající a za to, že si člověk mohl představovat jaký by ten film mohl být kdyby nebyl úplně debilní (protože potenciál to v sobě má).

plakát

Ripley (2024) (seriál) 

Zatím seriálový peak roku 24.. Obrazově je to vymazlené tak, že každý záběr je jak fotka H.C. Bressona (a ta Leica na tohle řekl bych odkazuje) kdy černo-bílá je fakt hluboce černo-bílá s téměř až taktilní strukturou (na to je fakt radost koukat). Obsahově je to metronomicky přesné. Drží to náladu a těžiště knihy.. jak v přesných charakterech, tak v jemném vtipu a té neuchopitelnosti s jakou Ripley tancuje na minovém poli vlastních lží.. Je to plné drobných detailů a režijních nápadů které diváka vtáhnou do každé (!) scény. Jednotlivé peripetie knihy si už přesně nepamatuju, ale mám pocit, že poslední cca třetinu už Zaillian adaptuje knihu hodně volně (a stále kvalitně) a snad i chystá půdu pro pokračování... Drobnou výtku bych měl snad jen k finále, které (SPOILER) z Toma udělalo trošku většího masterminda než ve skutečnosti je (nebo by měl být).

plakát

Šógun - Andžin (2024) (epizoda) 

OK.. První dojem.. Dost z toho lezou jedničky a nuly. Zase to to japonsko prodává hrozně okatě, prvoplánově a na sílu (hned v prvním díle musí být přehlídka základní sady japanoklišé: Japonci co sedí a zahledění do blba povídají životní moudra jak z ezo tv, check. Useknutá hlava, check. Haiku, check. Seppuku, check. atd,atd). Fajn nejaponskej casting. Japonci zase obsazeni těma nejprovařenějšíma xichtama (klasika). Má to dynamiku. Drží to pohromadě. Ten známej příběh je prostě fajn... Výhrad mám dost, ale baví mě to.. Zatím.

plakát

Šógun - Sluhové dvou mistrů (2024) (epizoda) 

OuKej.. K prvnímu dílu jsem měl pár kritických poznámek, ale tenhle už šlape o poznání lépe a jsem patřičně namotán.

plakát

Temný případ - Noční krajina (2024) (série) 

Atmosféru to má slušnou. Zápletka tak nějak šustí papírem a člověk s fantasií si dokáže představit, že by z toho byla dobrá detektivní kniha a díky tomu má tendenci k tomu být vstřícný. O na sílu tlačeném woke, které by ruinovalo děj, za mě nejde moc mluvit (ústřední duo je ženské.. a co jako? je tam jedna bezvýznamná lesba.. a co jako?).. Problém je spíš v tom, že je to celé dost mizerně natočené. Především v posledním díle je ta totální bezradnost filmařů téměř až hmatatelná. Člověk musí být slušně v pasti když natočí něco co je ubíjejícím způsobem takhle roztahané a zároveň trestuhodně zkratkovité. Chybí tomu vrstevnatější a psychologicky uvěřitelnější prokreslení charakterů po kterém by ty zajímavé motivy a peripetie děje pokaždé nesklouzly jako flusanec po naolejované kapotě závodního auta. Režie, herci a scénář prostě do sebe nezapadají jak by bylo potřeba a je to frustrující.. 2,55555 za to, že mě bavila ta atmosféra věčné tmy, zimy a eskymácké duchařiny.

plakát

Vládcové nebes (2024) (seriál) 

Seriál ve kterém se silné motivy a dechberoucí scény střídají s vysoce korozivním patosem a nestravitelným kýčem. Místy mě to bavilo královsky. Místy jsem obracel oči v sloup.

plakát

#annaismissing (2023) 

Je to kvalitně napsané, natočené i zahrané a fakt vytknout se tomu dá jen těch několik momentů, které z homogenního celku jaksi trčí svou výchovností. Chápu to jako úlitbu v rámci financování projektu, kdy tam tyhle na sílu do scénáře šroubované poučky o nástrahách a legislativním rámování internetového prostoru prostě musely být aby se to dalo prodat jako osvěta mládeže pod kterou se s radostí podepíše kdejakej sponzor... Mě osobně pak jaksi rozčiluje, že tam naprosto přiblble (po netflixovsku) tendenčně, musí být genderově nejednoznačná postava (přestože je sympaticky napsaná a dobře zahraná)... Jinak ale za mě asi i lepší než mrtvej Marty. 3,55