Recenze (3 495)
P jako pelikán (1972)
On to není ani tak dokument jako spíš poetický film kde starý poustevník a básník hraje sebe sama. V té syrové autenticitě je to poměrně silné.. ..Jestli jsem správně chytil dodatečné info, tak v roce 1979 došlo na místě natáčení k zemětřesení a všichni zemřeli: Muž, pevnost, i pelikán.
Salon Kitty (1976)
Dekadentně avangardní fetišizace nacistické estetiky. Ano, v jednotlivostech je to často naivní, stylizované do polohy která úchylům na akurátnost reálií WW2 určitě užene malou mozkovou příhodu, a taky herecky je to místy zvláštní. O to ale v tomhle filmu vůbec nejde. Těžiště je v atmosféře rodící se z prapodivného mixu erotiky, vážného tématu a humoru černého jako dno žumpy za bezměsíčné noci. Snad jen ta minutáž je lehce přepálená (viděl jsem directors cut) a dramaturgicky je to takové jakési prapodivné....
Poslední dům nalevo (2009)
Je to kapku nemastné, neslané ale hlavně se z toho poněkud vytratil ten vtip zvratu původního filmu. Craven se tenkrát nebral vážně a proto si mohl dovolit i takto silné téma podat jako hru s nadhledem a očekáváním.. Tady tohle se až moc snaží být seriózním dramatem a přitom tvůrci nemají schopnosti udržet realističnost a prokreslit charaktery... Má to ale pár dobrých momentů a jako kapku syrovější maintreamový thriller to funguje slušně a vlastně ani mě to nějak neuráží.. Takže takové lepší 3, ať nežeru.
Slepá skvrna (2018)
Síla odzbrojující iracionality Theina činu se zde nešikovně pere se zbytečnou "jednozáběrovou" formou, která nutí diváka sledovat neusledovatelné a herce zahrát neuhratelné. Chápu sice režisérčin záměr film skrz střih nedramatizovat a téma neromantizovat, ale ono by stačilo jen cca pět střihů aby se film dostal do roviny kdy by byl pořád syrový a přitom mnohem hlouběji a snáz pronikal pod kůži.... V zásadě je to dobrý film, ale ta forma víc lidí otráví než nadchne.
Love, Death & Robots - Zimova modř (2019) (epizoda)
Perfektní... jeden z vrcholů série.
Love, Death & Robots - Šťastná 13 (2019) (epizoda)
Snad první epizoda která se mě jakkoliv nedotkla. Animovaná Samira mě rozčilovala svou umělostí. Příběh je vlastně v zásadě o ničem. Akce nic moc....
Love, Death & Robots - Měňavci (2019) (epizoda)
Vlkodlaci v Afghanistánu? Sakra, to je námět za milión.. Animace je dobrá, náčrt toho světa má svou atmosféru, nápad super.. Jen by to chtělo lepší storry a rozpracovat to na větší ploše.. Třeba jako seriál by to mohlo být koukatelné.
Love, Death & Robots - Dobrý lov (2019) (epizoda)
Steampunk sice dvakrát nemusím, ale tady to bylo jaksi mimochodem a funkčně naroubované na příběh který díky kombinací syrovosti a pohádkovosti má něco do sebe.
Love, Death & Robots - Požírač duší (2019) (epizoda)
Je to sice spíše dobré než přímo vynikající, ale za další dávku kočičích vtipů tam tu čtvrtou hvězdu dokopnu.
Love, Death & Robots - Za souhvězdím orla (2019) (epizoda)
Dialogy jsou trošku prkenné, sex je kapku umělohmotný a navíc je tam prvoplánově jen proto, že je to poutavé (což v těchto "heavymetalových" sci-fi-fantasy béčkách někdy funguje a jindy naopak vůbec). Těch pár sekund kdy spolu s hlavní postavou divák nahlédne pod povrch iluze, je ovšem úžasný..