Poslední recenze (3 505)
Carol (2015)
Nenápadné, neokázalé, nohama na zemi stojící.. a přitom (nebo možná proto) silné.
Ripley (2024) (seriál)
Zatím seriálový peak roku 24.. Obrazově je to vymazlené tak, že každý záběr je jak fotka H.C. Bressona (a ta Leica na tohle řekl bych odkazuje) kdy černo-bílá je fakt hluboce černo-bílá s téměř až taktilní strukturou (na to je fakt radost koukat). Obsahově je to metronomicky přesné. Drží to náladu a těžiště knihy.. jak v přesných charakterech, tak v jemném vtipu a té neuchopitelnosti s jakou Ripley tancuje na minovém poli vlastních lží.. Je to plné drobných detailů a režijních nápadů které diváka vtáhnou do každé (!) scény. Jednotlivé peripetie knihy si už přesně nepamatuju, ale mám pocit, že poslední cca třetinu už Zaillian adaptuje knihu hodně volně (a stále kvalitně) a snad i chystá půdu pro pokračování... Drobnou výtku bych měl snad jen k finále, které (SPOILER) z Toma udělalo trošku většího masterminda než ve skutečnosti je (nebo by měl být).
Plavovlasá Venuše (1932)
Hezkej a silnej film ve kterém mě jen nějak iritovala všudypřítomná (dnes už rozvrzaně působící) hudba a docela mě zklamaly slabší kabaretní vsuvky Marlene.. Jinak je to ale parádní filmařina.
Poslední deníček (2)
Obey and Watch TV !
...