Morien

Morien

Dagmar Pokorná

okres Třebíč
Mumie s pozlacenými víčky spí v muzeích a to je láska

homepage
Instagram: dagmarversus1001movies

185 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 19 36 54 71
    • 6.12.2018  04:51

    Z dnešní perspektivy jenom nevěřícně kroutím hlavou, že režisérem tohoto filmu je TEN Sidney Lumet. Film působí strašně staře a nemoderně, z filmařského hlediska se mi vlastně líbí jenom flashbacky během finální vysvětlovačky na lidi mluvící v "rybím oku" mimo kontext původního rozhovoru. Hudba je úplně mimo mísu a obecně se velmi těžko odhaduje zamýšlený tón filmařů. Je tam například pár celkem dobrých vtipů, ale jako by je vyprávěl někdo, kdo vůbec nemá smysl pro humor. Z hlavní postavy je těžkopádný buran, což nějako těžce snáším. All-star obsazení zůstává extrémně nevyužité a Oscar pro Ingrid je skoro výsměch, jako by ji oceňovali za to, že se jako hvězda stříbrného plátna v postarším věku nechá natáčet shrbená a málo nalíčená. Občas tam věci pěkně vypadají, ale myslím, že negativů jsem vyjmenovala mnohem víc.

    • 1.12.2018  23:26

    -"I regret that I have only one life to give for rock and roll!" Zdá se mi, že Joey Ramone, Marilyn Manson a Adam Driver byli všichni ukováni podle jednoho modelu, nicméně s různým podílem brady v rámci výsledku. Trošku bizárek i na zdejší bizarní poměry mi přijde fakt, že středoškolačku hraje ženská, která je starší než tři ze čtyř členů Ramones přítomných v tomto filmu, ale to je věčný problém filmů, že středoškoláky hrají třicetiletí lidé a podobně. Objektivně bych asi dala tři hvězdičky, hlavně kvůli několika povedeným vtipům, ale ze srdečně-rokenrolových důvodu přidám ještě jednu navíc. -"Oh, I'm sorry. We don't let any more mice in here. They've been exploding all over the place."

    • 28.11.2018  06:47

    Krom toho, že mi přijde, že tam chybí nějaká ta "impossible" sekvence, je to i ve všech ostatních směrech dost naprd film. Nejsem vlastně vůbec fanda Cruise, ale například na Ghost Protocol jsem schopná čučet znova a znova a znova a znova a pořád se bavím, kdežto tady jsem už tak po první čtvrthodině přemýšlela, jestli je proveditelné objednávat si z Thajska poštou živou rybu a osud světa mi byl ukradený asi tak jako ty osudné koule plutonia. Simon Pegg je zřejmě bůh, ale tím za mě výčet pozitiv končí. Henry Cavill nemá jako obvykle charismatu ani do kalíšku na vajíčka a křečovité snahy o nadhled a humor jsou od minula ještě zoufalejší a nucenější. Na to, jak se marketing snaží vyhajpovat fakt, že se na to všichni museli strašně fyzicky připravovat a cvičit choreografii a všechno, tak mi přijde, že na výsledném produktu to úsilí až tolik vidět není. Bitku na záchodech že "kvůli komplexnosti" natáčeli čtyři týdny? Asi klidně jo, ale vůbec nemám touhu pustit si ji někdy znova a dokonce mě při pár záběrech i napadlo, že Cruise už vypadá dost staře.

    • 27.11.2018  00:00

    (1001) -"I found God" he used to say. "And while sitting there and basking in the glory and sublimity of mercy... I shot and ate that son of a bitch." --- Před sledováním jsem si přečetla, že: Revenant in French also means (reverting to) "spirit" or "ghost". Což mě samozřejmě velmi natěšilo, ale i přese všechny horečkové snové vize jsem neměla pocit, že by se film dotkl duchovní roviny. Vlastně mám ve výsledku dojem, že se jedná o křížence Malickova Nového světa a Jarmuschova Mrtvého muže, přičemž se Revenantovi nedaří dosáhnout kvality ani jednoho z nich. A když to srovnám ještě s Birdmanem, do kterého se mi původně vůbec nechtělo, ale hned po prvních pár vteřinách jsem od filmu vůbec nemohla odlepit oči, jak byl hypnotizující, tak tady jsem se musela vyloženě nutit, abych se vůbec dokoukala do konce. A to jsem člověk, který by raději strávil celý život v lese, než aby jednou vkročil do víru velkoměsta. Vlastně nemám ani moc ráda, když v sobě Terrence Malick přespříliš probouzí svého vnitřního Terrence Malicka, natož abych to ještě snášela u ostatních režisérů. Inarritu podle mě vlastně udělal nejzásadnější chybu v tom, že filmu dodal lidského záporáka a hrdinovi jinou motivaci než jednoslovné "přežít", protože mi přijde, že tím paradoxně mizí důvod, proč by ten film měl existovat. "Přežít, abych zabil vraha svého syna" je extrémně klišé motivace pro tak nehostinné, dravé a kruté prostředí, jaké se filmu podařilo poskládat dohromady. Slušel by tomu mnohem víc nihilistický příběh osamělého zálesáka, který bojuje o svůj život, protože nic jiného neumí a nezná. A ještě víc bych za něco takového bojovala s přihlédnutím k tomu, že Tom Hardy vypadá pořád moc inteligentně na to, abych mu takovou roli uvěřila, a tím pádem spadá jeho herecký výkon do kategorie nepříjemně se sledujícího pitvoření, které rozhodně není důstojnou protiváhou Leova minimalismu. (A taky tedy dodám, že jsem výjimečně ráda, že když už mu tu sošku chtěli mermomocí dát, tak že mu ji dali zrovna za tenhle film a ne třeba za Letce nebo Vlka z Wall Street. I když mě osobně jako herec nezajímá už tak patnáct let.) Domhnall Gleeson teprve podruhé přenáší trochu závaží ze strany "hezký muž" na stranu "dobrý herec". Forresta Goodlucka jdu sledovat na Instagramu. Willa Poultera si přidávám do sbírky herců, kteří krásně brečí. A jako poslední zmínku jsem si nechala poznatek, že mě úplně neskutečně rozčilovala kombinace té prvoplánovité "západní filmové" hudby, která jako by se snažila každý záběr, ke kterému hrála, nafouknout a dodat mu falešný pocit důležitosti, spolu s tím japonským hudebním minimalismem, který doprovázel například finální souboj, a který skvěle vystihoval primordiální pudy a emoce, o kterých pro mě celý film byl nebo měl být. Kdyby tak byl podkreslený celý film, nejspíš bych mluvila úplně jinak, a určitě i hodně dalších lidí, kteří mu vyčítají mělkost a pozérství. Inu, třebas se na Revenanta podívám znovu za deset let a zklamání mě přejde, ale zatím sbohem a šáteček.

    • 11.11.2018  21:53

    Co si tak vzpomínám, tak to nejspíš bude nejlepší film o lidských právech v Americe, jaký jsem kdy viděla. Je chytrý, citlivý, vyrovnaný, hraje si s formou a žánrovými pravidly a hlavně, hlavně: nenechává se ovládat emocemi jako jiné filmy (a tvůrci) ze stejné kategorie (12 let v řetězech, Zrození národa 2016). Spike Lee zůstává klidný a pečlivý, ujede to pouze v doušce o současnosti, která je hodně nasáklá zeitgeistem a racionální tvůrčí filtr jde stranou. Herci jsou přesní, přirození a uvěřitelní, jsem prostě strašně ráda, že jsem našla film, který se tak drží při zemi a zároveň (a hlavně díky proto, měla bych říct) je maximálně působivý. Soundtrack Terence Blancharda představuje absolutní blaho pro moje uši.

    • 9.11.2018  04:11

    (1001) Kdybych už nechtěla být Gina Carano a v druhém pořadí Noomi Rapace, tak bych určitě chtěla být Danai Gurira. Kvůli obrovskému hype jsem se velmi obávala zklamání a ze strachu jsem dlouho shlédnutí odkládala, takže jsem se vlastně dočkala samých příjemných překvapení. Sice mě mírně zklamala občas dost genericky znějcí "hrdinská" hudba a pro správnou údernost by to potřebovalo být o pár (desítek) minut kratší, ale tím tak moje výtky končí. Scénář se mi zdá o něco propracovanější, než je to u průměrného miliardového blockbusteru v dnešní době zvykem, zvlášť se mi dost líbí, jak umně propojeně zároveň vypráví origin story i samostatný aktuální příběh. Záporák má výtečnou motivaci, ale jakmile se mu podaří dosáhnout dílčího úspěchu, trochu se zase pro mění na klasického klišé "zničím/ovládnu-celý-svět" panáka. Ale na konec se stejně musím vrátit k tomu, že jsem si extrémně užila komando smělých žen bojovnic. Oujé oujé oujé.

    • 9.11.2018  00:08
    Deadpool 2 (2018)
    *

    Kéž by to bylo tak o půl hodiny kratší, za prvé by si tvůrci mohli utřídit, které blbosti tam fakt nepotřebují být, a za druhé by to bylo svěžejší a svižnější. Pořád nechápu tu zabíjecí fetiš. Několik vtipů mě upřímně pobavilo, ale jinak mi ta metavyprávěcí forma přijde pořád extrémně chtěná, nucená a tím pádem nefunkční. Nicméně je super, že už to nepůsobí tak strašně lacině jako jednička. (Ale zato pořád platí moje výtka, že na to, jak si film často dělá slovní vtípky z používání scenáristických klišé a podobně, tak je potom sám zcela vážně používá, a to je prostě divné.) Zazie Beetz je dost božská a Julian Dennison prezidentem. Docela jsem si užila soundtrack (tu původní hudbu, nikoliv použité populární písničky).

    • 7.11.2018  02:37
    Samuraj (1967)
    **

    (1001) Myslela jsem si, že chladné a odtažité filmy jsou můj šálek čaje... No, očividně existují čaje, které ještě tak úplně nechápu a nebo prostě vůbec nejsou pro mě a nemá smysl zkoušet to a křivit si úsměv nepříjemnou chutí. Cathy Rosier je božská, ale víc jsem si z filmu neodnesla. Delon (pro mě celkem překvapivě) v sobě nemá dostatek charismatu, aby mě přiměl vkládat si do prázdného rámu vlastní obraz, jak to u podobných filmů bývá.

    • 7.11.2018  02:05
    Z ohnivé výhně (TV pořad) (2015)
    *****

    Okej, děcka, tohle je snad jediná reality show vůbec, kterou sleduji s nadšením a dbám o to, aby mi neunikl ani jeden díl. Doug Marcaida for president! (Will Willis for secretady of state.)

    • 6.11.2018  23:25

    Ach, osmdesátá léta, kdy se dvacet vteřin záběru na řvoucí tvář Chevyho Chase považovalo za komediální gag. Doufám, že takhle nostalgicky nebudeme jednou vzpomínat na Adama Sandlera:D

    • 5.11.2018  01:07
    Dumbo (1941)
    **

    (1001) -"Did you ever see an elephant fly?" -"Well, I've seen a dragonfly." No sakra, pod vší tou "roztomilostí" se skrývá velmi temný příběh, což sice kvituji s povděkem, ale jinak mám přesně pocit, že to je kombinace kraťasu roztaženého na celovečerák a příkazu shora po předchozích finančních propadácích udělat film za co nejméně peněz. A karikovat animátory, co stávkovali, aby za svou práci dostali pořádně zaplaceno, jako opilecké klauny, to je docela sviňárna.

    • 31.10.2018  02:11

    -"I wasn't born with enough middle fingers." Potěšilo, když jsem viděla, jak si Manson něco roztrhl v koleni a jak, když mu to zašívali, fascinovaně opakoval: "Ty vole, to je jak v MASHi. To je jak Hawkey v MASHi."

    • 30.10.2018  18:41

    (1001) Když říkám, že mi někdo rozumí jako nikdo na světě, tak je to z mojí strany největší poklona obdivovaným tvůrcům. A Jancsó je v tomto smyslu OG, u kterého to platí úplně nejvíc. "Hvězdy na čepicích" jsem viděla před sedmi lety v kině a tehdy jsem se zamilovala okamžitě a velmi intenzívně. Ze zkušenosti vím, že se mi filmový vkus mírně (docela dost) mění s během času, a byla jsem tedy zvědavá, jak se proměnilo moje vnímání bezskrupulózního a bezčasého Jancsóva přístupu k filmovému pásu jako k sochařské hlíně, kterou lze manipulovat a ohýbat a týrat do toho nejmenšího detailu a přesto dosáhnout surového a syrového výsledného tvaru. Inu, už jen z toho květnatého popisu lze poznat, že ho miluji pořád stejně, a dokonce jsem připravena prohlásit, že to, co pod jeho vedením předvádí András Kozák (tady a také v A sedmnáct jim bylo let...) v roli ČLOVĚKA bude asi můj nejoblíbenější herecký výkon vůbec.

    • 29.10.2018  20:37
    Rudí (1981)
    ****

    (1001) -"What the hell you doing?" -"Me? I write." -No. You wrong." Krucipísek, to je tak sebevědomé tvůrčí gesto, že se mi do něj vůbec nechce rýpat, i když bych našla spousta věcí, u kterých jsem brblala nebo které bych si ideálně představovala jinak. Asi to k tak těžkému tématu patří, že si Beatty vyrobí tenhle ohromně masivní film, aby diváka doslova umlátil argumenty a začaroval svůj svět make-believe na určitou dobu skoro do hmatatelného. A speciálně musím říct, že mě baví, jakým způsobem píše dialogy. Nicméně jak už to tak bývá u všech životopisných filmů, tak bůh ví, jestli si ten hollywooďan náhodou nepředstavuje ty revolucionáře jako Hurvínek válku. -"I'll walk you home." -"Why? I won't hurt anyone."

    • 23.10.2018  04:04

    Já nevím, no, podle mě Spielberg jenom dokazuje, že patří do starého železa. Pro artikulovanější diagnózu odkazuji na komentář uživatele xxmartinxx, jako popkulturní úšklebek odcituji Vypsanou fiXu: "Dědo, dědo, dědo, dědo, pojď do lunaparku. A děda, děda, děda, děda rezignovaně mává holí projíždějícímu vlaku." (A ačkoliv nemám příliš ve zvyku vyjadřovat se pochybně o úsudku ostatních uživatelů, tak Douglasovo prohlášení, že je to "čistší a přehlednější" než Matrix, ve mně vzbuzuje touhu vhodit do komentátorské sekce holy hand grenade.)

    • 18.10.2018  01:49

    Myslím, že je zrovna v módě kopat do Woodyho Allena, nicméně se chtě nechtě musím přidat. Škoda, že se mu s tak výbornými herci po ruce povedlo vyrobit zcela bezvýznamnou romanci.

    • 17.10.2018  02:43

    Žánrové zařazení "dystopická sci-fi" by bylo myslím celkem na místě.

    • 14.10.2018  22:34

    Z mého pohledu dost velké zlepšení oproti prvnímu filmu, scenáristé byli koukám kompletně vyměněni (až na Rudda), tak snad je to tím. Za mě zábava.

    • 11.10.2018  23:15
    Artifact (2012)
    *

    Okej, příště už se asi nebudu dívat na dokumenty o hudbě, která mě přinejlepším vůbec nezajímá a přinejhorším se mi během jejího poslechu otevírá kudla v kapse. Nicméně chtěla jsem si vytvořit alespoň mírnou představu o tom, co je Jared Leto za člověka/autora, neboť mi přijde fascinující, jak je jeho výraz absolutně prázdný navzdory tomu, že prakticky v každé písničce projde celou škálou od uvzdychaného "prožívání" do emocionálního řvaní. No a za dojem jedné velké totální prázdnoty za těma jeho vytřeštěnýma očima jsem se moc neposunula. Je to taková hudba jak do reklamy na Coca Colu, kde hlavní dějová linka naznačuje, že všichni mladí krásní lidé na světě jsou spojeni tím, že pijí stejnou značku v cukru rozpuštěné kyseliny fosforečné. Jo a jinak korporace ničí naše duše a dělají z nich prázdné schránky, to se myslím kluci snažili říct. A navzdory všemu, co jsem napsala, mi ho bylo chvíli i líto, jak se tam tak krčil v koutku a bál se, že kvůli právníkům nebude moct vydávat svoje písničky. Jenže na druhou stranu, když to svoje dílo potom popisuje, tak je zřejmé, že nějaký mesiášský komplex určitě má a že jsem si ten narcisismus, co z něj čiší, nevymyslela. ("Chci vytvořit něco, co bude žít navěky", what the fuck Jarede, tak nedělej pseudorock pro týnejdžry.) A to jsem ještě zapomněla zmínit, že to je vlastně obyčejné home video, a že doufám, že nemá dojem, že vytvořil komplexní filmové dílo. P.S.: Body language Chestera Benningtona v jeho příspěvcích byla vážně děsivá, takhle nějak musí vypadat zosobněný stres.

    • 8.10.2018  02:43

    Panebože, měla bych se podívat minimálně na tři Hanekeho filmy po sobě, aby se můj mozek vrátil do továrního nastavení, uvědomil si, co to je kinematografie, a přestal se dojímat nad každou kravinou. (Alan Arkin prezidentem!)

    • 8.10.2018  00:49
    Okja (2017)
    ****

    Brečela jsem tak silně, až jsem chvíli ani neviděla na obrazovku. A jak je teď módní dávat do každého filmu Johna Denvera, tak tohle je zatím moje nejoblíbenější použití. (A taky je šílené, že Seo-hyeon Ahn muselo být tak dvanáct, když to natáčeli. Skvělá práce.)

    • 3.10.2018  02:44

    Ach, to sladké nostalgické uvědomění, co všechno šlo v roce 2000 předkládat jako hotový, smysluplný, nadčasový film... A nikoliv jako občas cool horečnatou halucinaci, ke které jako by každou scénu psal úplně jiný scenárista s úplně jiným záměrem než všichni ostatní.

    • 29.9.2018  04:06
    V pasti (2016)
    *

    "Please, just put the axe down and we can talk about this." Naomi Watts je taková skvělá a stejně se musí v práci potýkat s lidmi, kteří nevycítí ironii, ani když jim cestou domů cvrnkne přímo do nosu.

    • 27.9.2018  04:21
    Pina (2011)
    *****

    -"Pina, I still haven't dreamed about you! Please visit me in my dreams. I got news from Daphnis, who dreams of you all the time. It's not the same. It would be nice if you showed up! I'm waiting, Pina."

    • 25.9.2018  04:43

    -"You can't be naive, you're a man of science." Nicole je tady úplně, úplně božská.

    • 22.9.2018  23:50

    Neutopíš se dvakrát ve stejné řece, god dang it, Taylore!

    • 19.9.2018  21:35
    Castle Rock (TV seriál) (2018)
    ****

    Billa Skarsgarda do každé rodiny, ale silně mě zklamalo, že místo opravdového konce se rozhodli pro zadní vrátka. A po přečtení rozhovoru s tvůrci a druhém shlédnutí mi přijde, že ne že by si otvírali vrátka, ale spíš že ve stylu J. J. Abramse a jeho Ztracenců záměrně nemají ucelenou vizi, o čem vyprávějí (takové ty kecy typu "je to na divákovi, jak si to vyloží, a my vlastně nevíme, jak je to správně"), a snaží se pouze být tajemní jak hrad v Karpatech bez narativního účelu, což je autorský přístup, který mě vysloveně se*e, mimo jiné proto, že to shazuje a ponižuje divákovu snahu pochopit vnitřní fungování toho magického fikčního světa. Jak si mám užít hledání klíče, když ho tam tvůrci odmítli schovat?! Dang it. P. S.: Melanie Lynskey rules a Waitsovu píseň "Clap Hands" jsem po dokoukání seriálu poslouchala asi deset hodin v kuse a teď ji mám nastavenou jako budík, aby neminul ani jeden den, kdy bych tuto píseň neslyšela. P. P. S.: Je rovněž možné, že jsem idiot a ještě k tomu slepý idiot, neboť že má Billova postava každé oko jiné barvy jsem si všimla až při druhém sledování a až u předposledního dílu. A to jsem po většinu času zírala hlavně na něj, co si budeme povídat.

    • 16.9.2018  20:22

    (1001) -"How do you do?" -"How do you do what?!" Jsem mírně, ovšem jen mírně na vážkách, jak tuhle Sněhurku ohodnotit. Na jednu stranu je to první film, který jsem kdy viděla v kině (a dokonce si tu návštěvu i pamatuji, usazení v sále, zhasínání světel a otevírání "the doors of perception"). Na druhou stranu film o spásné síle uklízení příliš nenaplňuje moje představy o poutavé pohádce. A to pořád mluvím z pozice toho dítěte v kině. Film jsem si tedy pustila znovu, abych se na něj podívala jako vzdělaný profesionál, nicméně jsem zjistila, že jsem pořád prosté dítě a kromě jednoho vtipu a několika mírně hororových momentů mě na tom nic nebaví.

    • 10.9.2018  19:54
    Annihilation (2018)
    ****

    Jako někdo, kdo už dobrých dvanáct let čeká, že onemocní rakovinou, si myslím, že je tento film ve skutečnosti zcela o této nemoci. (Mimochodem Ex Machina se mi vůbec nelíbila.) (A stejně jako u Ex Machiny film doprovází naprosto nevhodná hudba.)

    • 5.9.2018  18:46
    Tomb Raider (2018)
    *

    Alicia a její svaly krása nesmírná, ale jinak to byl teda strašně marnej počin.

<< předchozí 1 2 3 4 19 36 54 71
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace