Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Komedie
  • Akční
  • Krátkometrážní
  • Krimi

Recenze (2 794)

plakát

Shane (1953) 

(1001) Jedním okem dovnitř, druhým uchem ven. Nevím, jestli bych v padesátých letech představovala cílové publikum pro tento film, nicméně dnes můžu s jistotou říct, že pro mě nic neznamená. Nejvíc mě asi dráždila kombinace toho barevného optimismu a depresivního obsahu.

plakát

Ďábelská svůdkyně (1994) 

(1001) Škoda, že je to v některých aspektech tak strašně zastaralé, protože pane bože! Všichni tři ústřední aktéři jsou famózní (zvlášť u Billa Pullmana si už nějakou dobu říkám, že je škoda, že víc nehrával v kvalitních filmech) a příběh k tomu má taky nakročeno, nicméně některé momenty, na které se očividně spoléhá jako na šokující nebo překvapivé, tomu podtrhávají nohy, nebo spíš řekněme zanechávají nepříjemnou pachuť a znemožňují filmu být nadčasový. Andělská mrcha.

plakát

Král (2019) 

Říkám si, že film, který je takhle ukecaný, by měl být natočený víc jako ukecaný film, a pokud by zůstal natočený tak, jak je, tak by se v něm mělo míň kecat.

plakát

Roma (2018) 

(1001) Celý film je pro mě jako scéna požáru při oslavách Nového roku. Nevím, proč tam je, ani co mám cítit.

plakát

Prokletí čarodějnice (2017) 

Chm. Dagmar bude muset ještě promyslet, nakolik hluboký prožitek jí to způsobilo, a nebo jestli to bylo celé jenom póza. První kapitola "Stín" byla rozhodně o třídu až dvě lepší, promyšlenější a děsivější než zbytek filmu.

plakát

Vzpoura na lodi Bounty (1935) 

(1001) Neřekla bych, že používání titulkových karet značí neobratnost při přechodu z němého na zvukový film, ale spíš nezkušenost/bezradnost při adaptaci knižní předlohy do filmového jazyka. Za mě je dobře, když dialogy fungují jako pomocník vykreslování charakterů postav a nikoliv jako posuvníky děje. Románová struktura je zkrátka jiná než "tradiční" filmový oblouk, a vlastně mi přijde, když si tak vzpomenu na desítky (a možná stovky) svých komentářů k různým adaptacím, že spíš menšina (hollywoodských) scénáristů si to umí uvědomit a dokáže zpřeházet (nikoliv) osekat knižní příběh tak, aby bezchybně fungoval i na plátně. Jinak je to samozřejmě maso. Zajímalo by mě, jaké to bylo vidět Vzpouru v době svého vzniku. Docela jsem se napřemýšlela, jestli by někdo z herců uspěl/prošel i v dnešní době, jestli by se některý z jejich výkonů dal označit za nadčasový. Ačkoliv jeho postava nejvíc vypadá jako karikatura, tak bych řekla, že by se to snad dalo říct o Charlesi Laughtonovi. Ti druzí dva byli spíš jen panáci. (Neznám knihu ani žádnou jinou adaptaci.)

plakát

Stray (2019) 

Ani vlastně nevím, jak často tento verdikt uděluji, ale to byl panečku divný film. (Ještě by mě zajímalo, jestli byl Miyavi celou dobu pod vlivem a nebo jestli to bylo vědomá herecká volba.) A taky škoda, že film neskončil tam, kde měl přirozeně skončit zčernáním obrazovky, "epilog" nebyl nijak zajímavý a navíc filmu ubral mírnou drzost, kterou jinak mohl mít.

plakát

Největší showman (2017) odpad!

(1001) Přemýšlím, jestli je možné, že prostě nesnáším zábavu. Nebo drama. Nebo štěstí. Nebo život. Grrr. Panebože, to byl ale pitomý prázdný film. Intenzita muzikálových čísel je od začátku stejná, takže nemají kam gradovat, a protože se film nevěnuje ničemu jinému, tak je to celé... o ničem? Když se například zamyslím nad tím, proč tam byla epizoda s postavou Rebeccy Ferguson, tak reálně nevím, jak bych to v kůži tvůrce ospravedlnila jinak než protože se jim chtělo to tam dát. Životopisné filmy bývají většinou bláboly, ale tenhle tedy vzdá pokus popisovat život velmi brzy.

plakát

Šanghajský expres (1932) 

(1001) Sákra, Anna May Wong byla taky pěkná bohyně, ačkoliv na ni myslím kvůli Marlene všichni zapomínají. V podstatě mě tam ten "romantický" příběh rušil, stačila by mi politická tíseň. Paní s pejskem jsem chtěla dát ránu pěstí. Tak zní můj erudovaný názor.

plakát

Terminátor: Temný osud (2019) 

Mno, zajímavé, že měli tvůrci potřebu se předem distancovat od všech kravin natočených po Tdvojce a navazovat přímo na ni a potom natočili jenom další z těch kravin po Tdvojce. Nakonec oceňuji jen to, že Mackenzie Davis opravdu vypadá a pohybuje se jako bojovnice a taky že design nového zlého Terminátora je proklatě cool. Natalia Reyes je bohužel herecky dost marná. Arnie i Linda jsou hodně vyčerpaní a zvláště u ní mi hodně vadilo to hláškování a mrkání do kamery. (Taková Sára přeci není.) A vlastně bych i ocenila zapracování uprchlického centra do děje a fakt, že mašina používá ostatní mašiny a naznačuje, že umělá inteligence by neřešila všechno pouze hrubou silou, kdyby jenom ten film jako celek měl prostě větší charisma, smysl, opravdovou hlavní postavu a byl prostě... lepší. (Co se týče hudby, tak jsem si snad ani nevšimla, že tam něco hraje, takže další zklamání.)