Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Komedie
  • Akční
  • Krátkometrážní
  • Krimi

Recenze (2 863)

plakát

Twisters (2024) 

Ta hlavní herečka je tak nevýrazná, že ačkoliv jsem ji právě sledovala dvě hodiny, tak bych ji nejspíš jako celebritu na civil fotkách nebo v jiném filmu nepoznala. Glena Powella znám z kapybara memů, ale jinak mi přišlo, že tam jen tak chodí jako věšák na přezku od pásku. Anthony má nejvýraznější charisma a proto přirozeně hraje troubu, který vyšumí do prázdna. Krajina placatá a beztvárná, všechno šedé a hnědé, počasí trikové a nenahmatatelné. Bez výrazných postav/herců takovýhle film nemůže uniknout instantnímu zapomnění.

plakát

Dobrý časy (2017) 

Staví... staví to všichni na pedestal jenom proto, že se Robert Pattinson nemyl? Naivně jsem si myslela, že ve filmu něco najdu, ale je to prázdné, a ne tím dobrým způsobem prázdné. Jednu hvězdičku dávám jen za ten "plot twist", protože ten jsem opravdu nečekala a přišel mi skvělý.

plakát

Drahé tety a já (1974) 

-"Já ti řeknu, kdo tu spořitelnu udělal. Ty báby. To žlutý enbéčko stojí u nich za kůlnou." -"Mě to napadlo už dávno." Film, minimálně v naší rodině, nebo přesněji hlavně mezi mnou a mojí sestrou, kultovních a geniálních rozměrů. Co věta, to na libovolnou životní situaci aplikovatelná citovatelná hláška. Co postava, to herecký výkon hodný uvedení do análů filmové historie. -"Teta sem, teta tam, tetu v náruč pojmu. A pak jim udělám ze života vojnu."

plakát

Lisa Frankenstein (2024) odpad!

Cole Sprouse se tomu hodně oddal, ale jinak... Spousta (většina) scén mi připadala jako první čtená zkouška pod dohledem režisérky, která se ještě nedohodla, které vizi pro finální podobu dává přednost, a tak testuje různé odlišné styly hlava nehlava.

plakát

Dluh (2010) 

Film jsem už jednou viděla, ale koukám, že jsem ho tehdy neohodnotila a ani k němu nic nenapsala. Ani se nedivím, neb moje pocity jsou velmi rozporuplné. Kdyby nebylo té scény, kdy doktor se Samem Worthingtonem prohodí pár slov a pěstí, tak dám nejspíš jenom dvě hvězdičky. Protože: Část odehrávající se v minulosti je samozřejmě nejzajímavější, ale i to, jak film otevírá současností, náznaky a významnými pohledy se mi líbilo. Nicméně jakmile příběh skočí v poslední třetině zpátky do současnosti a vrcholí pěstním soubojem dvou seniorů, z nichž jednomu je minimálně devadesát, stává se pro mě příliš přitaženým za vlasy a ztrácí veškerou dobrou vůli, kterou ve mně předtím probudil. Navíc to ani tónem nenavazuje na zbytek filmu. Proč konec nemohl být hlavně o vnitřním vyrovnání se a vzkazu pro novináře? A pokud chtěli tu konfrontaci, nestačil by rozhovor nebo i mlčení? Zkrátka zklamání. A další věc, kterou totálně nechápu už od prvního shlédnutí, proč byli Tom Wilkinson a Ciarán Hinds obsazeni takto a ne naopak? Ani na vteřinu nevěřím, že by světlovlasý Sam zestárl do temného Ciarána, kdežto tmavý Marton Csokas by se k němu do dvojice hodil dokonale, a naopak.

plakát

Moonage Daydream (2022) 

Hehe, ten začátek je tak moc stejný jako začátek Velvet Goldmine, až si říkám, jestli to není přímá pocta.

plakát

Ofélie (2018) 

Hair goals, ale jinak... Byla jsem tak připravena tento film milovat, ale nepodívala jsem se na něj hned, jak jsem se dozvěděla o jeho existenci, a možná to vedlo k tomu, že mi po delším čekání přišel spíš nedodělaný a prázdný místo vzrušující a nečekaný. Vztah mezi Ofélií a královnou jen hrubě načrtnutý, vztah mezi Ofélií a bratrem jen hrubě načrtnutý, vztah mezi Ofélií a otcem jen hrubě načrtnutý, vztah mezi Ofélií a čarodějnicí jen hrubě načrtnutý, vztah mezi Ofélií a Hamletem jen hrubě načrtnutý... O čem to vlastně bylo? O Ofélii samotné to nebylo, protože z každé scény je bolestivě zřejmé, že je jen vedlejší postavou, a že se tvůrcům přes veškerou snahu nepovedlo ji vycentrovat. Po pár dnech přemýšlení musím dodat, že alespoň závěrečná sekvence byla celkem působivá, ale jestli ono to nebylo hlavně doprovodnou hudbou. Možná stačí pustit si skladbu "To Lose Himself In Vengeance" ze soundtracku a nechat svoje myšlenky rozeběhnout.

plakát

Horizont: Americká sága (2024) odpad!

V době nesmyslně přeprodukovaných studiových blábolů jeden muž statečně bojuje za svoje právo pomrvit všechno jen vlastním párem rukou.

plakát

The Devil's Dosh (2012) 

-"That's my boy." Chce se mi říct jen moje klasické: "Nevím, co jsem čekala, ale tohle tedy ne." Pane jo. Kdyby to byl celovečerní film, tak mi nejspíš exploduje hlava.

plakát

Chudáčci (2023) 

Úvodní scéna mě navnadila, ale zbytek filmu jsem se nudila. Měl nekonečné mnoho možností, čím tento příběh naplnit, a co si vybral, bych já ve většině případů nevybrala.