Morien

Morien

Dagmar Pokorná

okres Třebíč
Mumie s pozlacenými víčky spí v muzeích a to je láska

homepage
Instagram: dagmarversus1001movies

193 bodů

Moje zajímavosti

od nejnovějšíchpodle abecedypodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 5 10 14 18
    • 13.7.2015
    Terče (1968)

    - V době, kdy se film natáčel (listopad a prosinec 1967), byl už osmdesátiletý herecký veterán Boris Karloff vážně nemocný, měl problémy s dýcháním i klouby a mezi jednotlivými záběry trávil čas v kolečkovém křesle s kyslíkovou maskou. Naštěstí se ještě dožil kompletního dokončení filmu i uznání, které si za svou roli ve filmu vysloužil. Zemřel v Anglii 2. února 1969 na komplikace spojené s rozedmou plic.

    • 13.7.2015
    Terče (1968)

    - Sekvence, při které se střelec schovává na ropné nádrži vedle dálnice a střílí na projíždějící auta, byla volně založena na skutečné události. Šestnáctiletý mladík Michael Andrew Clark střílel 25. dubna 1965 po autech na dálnici 101 nedaleko města Orcutt v Kalifornii. Tři lidi usmrtil a deset jich zranil a sám posléze spáchal sebevraždu. Před svým činem zanechal vzkaz, kde se zavazoval k tomu, že nechá své rodiče "tisíckrát zemřít u soudu" za jeho vlastní skutky, a vlastně měl pravdu, protože dvě rodiny pozůstalých zažalovaly jeho rodiče za nesprávnou výchovu svého syna a za nedbalost, která vedla k tomu, že se mohl zmocnit lovecké pušky a spáchat takový zločin.

    • 13.7.2015
    Terče (1968)

    - Režisér filmu Peter Bogdanovich dostal od produkce pouze dva pokyny: může si natočit film, jak chce, ale musí použít záběry z filmu Strašení (1963) a na dva dny musí najmout herce Borise Karloffa (který producentovi podle předchozí smlouvy dlužil dva natáčecí dny). Na hereckou legendu Karloffa ale scénář udělal takový dojem, že na filmu ochotně pracoval víc než ony dva "povinné" dny a navíc si odmítl nechat tuto práci navíc zaplatit. Natočení jeho scén ve výsledku trvalo pět dní.

    • 31.5.2015
    Fires Were Started (1943)

    - Scény ze zásahů jsou rekonstrukcemi, nikoliv skutečnými dokumentárními záběry. Režisérův tým zapálil některé již vybombardované budovy a hasičský sbor potom před kamerou demonstroval svou práci.

    • 6.5.2015
    Americký pop (1981)

    - Ačkoliv jsou všechny postavy ve filmu fiktivní, mnoho jich bylo částečně inspirováno skutečnými lidmi. Například postava zpěvačky Frankie je založena na Grace Slick z kapely Jefferson Airplane a samozřejmě také na Janis Joplin.

    • 6.5.2015
    Americký pop (1981)

    - Některé scény z období války gangů pocházejí původně z filmu Veřejný nepřítel (1931).

    • 3.5.2015
    Nejlepší léta našeho života (1946)

    - Režisér Wyler byl velmi rozčílený, když se dozvěděl, že produkční společnost poslala neherce (skutečného válečného veterána) Harolda Russella na hodiny herectví. Více se mu líbil jeho netrénovaný, přirozený projev.

    • 29.4.2015
    Dopis neznámé (1948)

    - První film produkovaný společností Rampart Productions, kterou založila Joan Fontaine se svým tehdejším manželem Williamem Dozierem.

    • 29.4.2015
    Dopis neznámé (1948)

    - V roce 1949 byla vytvořena třicetiminutová rozhlasová hra založená na filmu. Joan Fontaine a Louis Jourdan si v ní zopakovali svoje hlavní role.

    • 29.4.2015
    Dopis neznámé (1948)

    - Japonský režisér Hideo Nakata, autor například filmů Kruh (1998) a Temná voda (2002), považuje Dopis neznámé za "nejlepší film, jaký byl kdy vůbec vyroben".

    • 29.4.2015
    Velká iluze (1937)

    - Ve Francii se v meziválečném období říkalo první světová válce "La Der des Ders", v překladu "poslední ze všech". Název filmu explicitně poukazuje na to, že taková představa byla vskutku pouhou iluzí.

    • 29.4.2015
    Velká iluze (1937)

    - Jacques Becker, Renoirův asistent režie, si ve filmu zahrál malou roli anglického důstojníka, který raději rozdupe svoje kapesní hodinky, než aby padly do rukou německým vojákům.

    • 29.4.2015
    Velká iluze (1937)

    - Režisér Woody Allen tento film při mnoha příležitostech označil za nejlepší film, jaký byl kdy natočen.

    • 18.4.2015
    Nadějné vyhlídky (1946)

    - Johnu Millsovi, který ztvárnil hlavní postavu dospělého Pipa, bylo během natáčení 38 let. Ve filmu má ovšem jeho postavě být od 18 do 25 let.

    • 18.4.2015
    Nadějné vyhlídky (1946)

    - Scenáristický tým v čele s režisérem Davidem Leanem měl velký problém s tím, jak film ukončit. Sám spisovatel Charles Dickens konec knižní předlohy přepsal ze "smutného" a realistického konce na víc "šťastný" a optimističtější a v pozdějších vydáních ještě i upravoval poslední větu. Nakonec režisérova tehdejší manželka Kay Walsh přišla s nápadem, aby Pip zachránil Estellu z ruiny před osudem podobným slečně Havishamové. Za to byla v titulcích uvedena jako spolutvůrkyně scénáře.

    • 18.4.2015
    Nadějné vyhlídky (1946)

    - Když se herce Donalda Sutherlanda zeptali, jaké jeho vůbec nejoblíbenější film, uvedl právě Nadějné vyhlídky z roku 1946. Také režisér Joel Schumacher uvedl tento snímek jako ten, který ho nejvíce ovlivnil.

    • 13.3.2015
    Okno do dvora (1954)

    - Film obsahuje pouze diegetické zvuky, což znamená, že všechna hudba, mluvení a ostatní zvuky pocházejí ze světa vybudovaného filmem a jejich původci jsou přítomni na scéně. Výjimku tvoří orchestrální hudba, která podkresluje první tři záběry.

    • 13.3.2015
    Okno do dvora (1954)

    - Jediný film, ve kterém je možno spatřit Grace Kelly s cigaretou. Jinak ve filmech zásadně odmítala kouřit.

    • 10.3.2015
    V pravé poledne (1952)

    - Tento film také představuje historický milník v přístupu k psaní filmové hudby. Poprvé představil nápad úvodní píseň prezentovat i nezávisle na filmu a také že by mohla být motivem pro hudební doprovod v průběhu celého snímku.

    • 10.3.2015
    V pravé poledne (1952)

    - Film si získal přízvisko "western pro lidi, kteří nemají rádi westerny".

    • 10.3.2015
    V pravé poledne (1952)

    - Lee Van Cleef byl původně najat, aby hrál zástupce šerifa Harveyho Pella. Představení studia ale nakonec dospěli k názoru, že Cleefův zahnutý nos z něj podle pohledu dělá spíše záporáka. Doporučili mu, aby si ho nechal přeoperovat. On odmítl a tak roli zástupce šerifa dostal Lloyd Bridges, zatímco Cleef ztvárnil jednoho ze záporných pistolníků.

    • 10.3.2015
    V pravé poledne (1952)

    - Grace Kelly a Gary Cooper spolu během natáčení prožili krátký románek.

    • 1.3.2015
    Šílený Max 2 - Bojovník silnic (1981)

    - Většina závěru akční honičky z konce filmu včetně srážky Humungusova hot rodu s nakláďákem řízeným Šíleným Maxem se natáčela 24. července 1981. Ten samý den se mělo natáčet i převrácení náklaďáku na bok a jeho sjezd ze silnice, ale srážka s hot rodem ho poškodila víc, než se očekávalo, takže se náklaďák musel nejprve opravit, aby ho další den mohli znovu vybourat na kameru.

    • 1.3.2015
    Šílený Max 2 - Bojovník silnic (1981)

    - Ačkoliv to tak možná nevypadá, během natáčení bylo ve skutečnosti extrémně chladné počasí. Mel Gibson trávil čas mezi záběry zabalený v dekách, a to i přesto, že jeho postava měla poměrně masivní kožený kostým. Představitelé záporáků trpěli mnohem víc, protože mnoho z nich bylo díky kostýmům velmi odhalených, včetně zadnic a dalších citlivých míst.

    • 1.3.2015
    Šílený Max 2 - Bojovník silnic (1981)

    - Jedním z faktorů při vybírání lokací pro natáčení byla mapa srážek, podle které na zvolených místech nemělo po dobu produkce filmu vůbec pršet. Naneštěstí pro filmaře během natáčení samozřejmě pršet začalo - na daném místě to bylo poprvé za čtyři roky. Natáčení kvůli tomu bylo zastaveno na víc než týden.

    • 1.3.2015
    Šílený Max 2 - Bojovník silnic (1981)

    - Převalení tankeru v závěru honičky bylo považováno za tak nebezpečné, že kaskadér, který ho měl řídit, měl přikázáno 12 hodin před natáčením nic nejíst, kdyby byl během natáčení zraněn a musel na operaci do nemocnice.

    • 1.3.2015
    Zatmění (1962)

    - Režisér Michelangelo Antonioni později přiznal, že tento film nepatří k jeho oblíbeným dílům a že se přespříliš zamotal do jeho kontroverzního náznakového konce.

    • 1.3.2015
    Zatmění (1962)

    - Poslední Antonioniho černobílý film. Také se jedná o závěrečný díl v jeho volné trilogii o absenci komunikace v postmoderní společnosti - předchozími filmy jsou Dobrodružství (1960) a Noc (1961).

    • 1.3.2015
    Zatmění (1962)

    - Pauline Kael, vlivná americká filmová kritička, filmu udělila přezdívku "Někdo to rád studené" (Some Like It Cold - v narážce na název filmu Někdo to rád horké z roku 1959) kvůli odstupu a chladu, který z režisérovy práce s herci a prostorem čiší.

    • 1.3.2015
    Zatmění (1962)

    - Některé americké promítače zmátl nonverbální konec filmu natolik, že raději ustřihli posledních sedm minut filmu. Tento závěr je nyní filmovými vědci považován za jeden z hlavních vrcholů/přínosů celého Antonioniho díla.

<< předchozí 1 2 3 4 5 10 14 18