Bajislaw

Bajislaw

Pavel Duda

okres České Budějovice

3 body

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4
    • 12.10.2019  10:18
    Lví král (2019)
    **

    Bezduchá napodobenina milované klasiky. Nudné, zdlouhavé a nijak zvlášť pěkné na pohled. Ti, kteří tvrdí, že Lví král je fotorealistický, málo koukají na živá zvířata. Tohle nevypadá o moc přesvědčivěji, než mluvící vlci z Twilightu. Lví král 2019 je animák, zjevně inspirovaný přírodopisnými dokumenty, který postrádá hravost kreslené předlohy (zvířecí pyramidu s žirafami, balancujícími na ramenou nosorožců, tady nečekejte). Na druhou původní film je replikován v podstatě scénu po scéně, takže všechny ty fórky i hudební čísla tu jsou. Ale realisticky působící zvířata rozličných velikostí a s realistickou (tj. velmi omezenou) mimikou mluvící hlasy hollywoodských herců tady působí divně. Favreauova džunglí se mi líbila, protože se původním animákem spíš jen inspirovala. Serkisův Mauglí se mi líbil ještě víc, protože se nebál stylizace a vycházel z Kiplingovi, ne z Disneyovské předlohy. Lví král 2019 je šlápnutí vedle.

    • 28.8.2019  13:53
    Sedmilhářky - Série 2 (série) (2019)
    **

    Zatímco první série je mnohovrstevnaté mystérium se silným poselstvím, druhá je hloupé melodrama, které nás učí, že lhát se nemá. Zápletka druhé série je jednoduše absurdní. Čtveřice bezúhonných, důvěryhodných žen neúmyslně zabije násilníka, který by je všechny ztloukl jen proto, aby mohl umlátit svou manželku k smrti. Aby sebe navzájem, ale především nevinnou Bonnie, uchránili trestu a společenského stigmatu, tak trochu zalžou. A teď musí trpět. Protože lhát se nemá. Musíme zjišťovat, že všechny – včetně vyrovnané Bonnie z první série – jsou hluboce traumatizované (máme tu oběť rodičovského zneužívání, oběť znásilnění, oběť domácího násilí a oběť manželské nevěry). Zároveň jsme nuceni věřit na detektiva (ženu), která ani po půl roce nedá pokoj a s úporností Sherlocka Holmese usiluje o spravedlnost pro násilníka, protože při útoku na svou manželku (možná) nezavrávoral sám od sebe, ale bylo mu (trochu) pomoženo. Musíme věřit, že rodič se ocitá před soudem v těžké nevýhodě, kdykoli někdo zpochybní jeho kompetence. Musíme věřit na soudkyni, která by klidně sebrala dva syny truchlící matce, jinak vzorné občance, a svěřila je pomstychtivé, zahořklé tchýni, která dva syny měla, přičemž z jednoho vychovala cholerického násilníka a druhý zemřel za nevyjasněných tragických okolností ve věku pěti let. Musíme věřit, že pasivně-agresivní Mary Louise (Meryl Streepová) má na správnou odpověď na každou otázku, má přístup ke všem informacím (včetně policejních záznamů) a zná každou slabinu svých protivnic, zatímco naše hrdinky, dříve prezentované jako vyrovnané a inteligentní ženy, jsou jen bezmocné psychické trosky. Příběh druhé série je napsaný tak, aby diváka co nejvíc frustroval, zdravému rozumu navzdory. Ano, je to napínavý příběh a ansámbl, doplněný o Meryl Streepovou, hraje jako o život, ale scénář toho na (některé) hrdinky nakládá příliš, příliš mnoho.

    • 27.6.2019  21:18
    Moulin Rouge (2001)
    *****

    Moulin Rouge je jako požár v obchodě se zábavní pyrotechnikou. Je to tak k prasknutí napěchovaný podněty až z toho člověk padá do mdlob. Fantasticky zrežírované, sestříhané, zahrané a zazpívané číslo, které si neustále říká o max volume. Od jeho vzniku nikdo (ani samotný Baz Luhrmann) nedokázal vytvořit nic, co by se jeho parádní bombastičnosti byť jen přiblížilo.

    • 26.6.2019  19:06
    Westworld - Dveře (série) (2018)
    **

    Obrovský kvalitativní propad. Už vynikající první sezóna patří těm seriálům, co si o sobě myslí, že jsou chytřejší, než ve skutečnosti jsou. Druhá sezóna je dokonale nesrozumitelná, přemoudřelá, natahovaná nuda. Seriál o ozbrojeném povstání vraždících robotů v gigantickém zábavním parku může být všelijaký, ale neměl by být nudný. Spousta času je věnována scénám, ve kterých kamera v předlouhých záběrech pomalu klouže po detailech interiérů a ještě více času těm, ve kterých dvě osoby sedí naproti sobě v tmavé místnosti a pseudofilozoficky žvaní. Scénáristé Lisa Joy a Jonathan Nolan jakoby příběh psali pro bandu šílenců na Reddittu, co se baví tím, že se snaží uhádnout příští dějový zvrat. Snaha všechny přechytračit se tady odehrává na úkor smysluplného příběhu. Poslední díl se pod tíhou všech těch nahromaděných mystérií a nelogičností doslova sesype. Westworld navíc trpí syndromem Avengers: Infinity War. Tragická smrt tady nic neznamená (protože každého je možné znovu zapnout, vyrobit či oživit). Jelikož povahy, chování a motivace všech zúčastněných se neustále mění (protože každého je možné přeprogramovat či resetovat), divák neví, komu má fandit a zda má vůbec investovat emoce do čehokoli z toho, co se na obrazovce odehrává. Tohle jsou hlavní problémy, ale zdaleka ne všechny problémy. První sezóna byla vizuálně podmanivá a plná silných obrazů. Scén, kdy se postavy doslova brodí mrtvými těly je ve druhé sezóně nepočítaně, ale stěží nějaké zapamatovatelné obrazy. Je nápadně brutálnější, ale zároveň jaksi krotká. První sezóna byla plná (často zábavného) násilí a (nikoli samoúčelné) nahoty. Druhá sezóna obsahuje spoustu (samoúčelného) násilí téměř žádnou nahotu. Westworld má pořad co nabídnout, především solidní herecké výkony, nečekaně zdařilý osmý díl a působivý soundtrack Ramina Djawadiho, ale na kladné hodnocení to nestačí.

    • 14.6.2019  00:00

    Myslím, že jsem čím dál benevolentnější vůči každému dobrodružnému velkofilmu, který není superhrdinská komiksová adaptace. Poslední Piráti z Karibiku jsou ale dost příšerní. Johny Depp pozbyl veškeré dobré vůle, které se mu kdysi dostávalo. Těžko uvěřit, že byl kdysi roli Jacka Sparrowa nominovaný na Oscara. Největší devizou filmu je Kaya Scodelario, nebo spíš jen její dekolt, kterému se žádná triková sekvence nemůže rovnat.

    • 21.9.2018  15:19

    Nejimbecilnější film, co kdy vydělal přes miliardu dolarů.

    • 19.9.2018  14:31

    Ani sci-fi, ani horor. Spíš nepatřičně komediální akční film, prostý atmosféry a napětí (zapomeňte na to, že se v kině budete bát). Akce je nudná, vizuální efekty průměrné. Zaujme jen povedený kostým predátora a nádherná Olivia Munn. Casting, postavy, příběh, dialogy… špatně, špatně, špatně.

    • 7.6.2018  23:05

    Mysteriózní thriller, který si plete tajemnost se zmateností a napínavost s utahaností. Abbey Lee a Riley Keough jsou nádherné herečky a vynalézavá kamera si toho jaksepatří všímá, ale dialogy jsou prostě otřesné a příběh nedává sebemenší smysl.

    • 22.4.2018  23:47
    Ladíme 3 (2017)
    **

    Není to agresivně špatné, jen (zase) o něco o slabší, než předchozí film. Pár povedených fórů, pár dobrých songů a brzká katarze, po které následuje dějová vycpávkou, zajišťující devadesátiminutovou stopáž.

    • 19.1.2018  22:40
    Plivu na váš hrob (2010)
    odpad!

    Filmový ekvivalent vyhlazení Lidic. Z části sadistické porno, z části nesmyslná jatka. Popsat, co je na tomhle filmu špatné by vydalo na několikastránkové pojednání, tak já to zkrátím: všechno. Vychvalovaná kinematografie je ruční digitální kamera za pár šupů. Vychvalovaná atmosféra hnědý filtr v Adobe After Effects . Vychvalované herecké výkony bez výjimky případy přepáleného hereckého neumětelství. Ten, komu se tenhle film líbí, by se měl nad sebou vážně zamyslet.

    • 19.1.2018  22:33
    Prometheus (2012)
    ***

    Vetřelec 3 měl být něco jako Jméno růže ve vesmíru. Nestalo se. O dvacet let později byl natočen Prometheus, což je něco jako Šifra mistra Leonarda ve vesmíru. Ridleymu Scottovi je třeba přičíst body za odvahu pokládat velké otázky a následně tytéž body odečíst za drzost odpovídat na ně vyloženě stupidním způsobem.

    • 15.12.2017  21:02

    Další film bratrů Coenových o tom, že světu jste totálně ukradení. Silný, výborně zahraný, výborně natočený a záměrně frustrující film, který nikomu nedává rozhřešení.

    • 15.12.2017  20:53
    Oko za oko (2015)
    **

    Někteří přední uživatelé CSFD mají zjevně rádi filmy o znásilnění. Verbal a LIVINGDEAD kteří nejspíš onanují u filmů ze série I Spit on Your Grave, tuhle „rape revenge story“ tvrdě zkritizovali, což je doporučení samo o sobě. Aniž bych se chtěl Verbala a spol. zastávat, fakt je, že Return to Sender si špatné hodnocení zaslouží. Je to přehlídka scénáristické a režisérské neuváženosti a neumětelnosti. Na druhou stranu Rosamunda Pikeová je fascinující zjevení a libovolný film, ve kterém hraje, je lepší už jenom díky ní. U Return to Sender, kde jí zbytek ansámblu nesahá ani po kotníky, to obzvlášť vynikne. Nejlepší scény jsou ty, kde je nešťastná Miranda sama doma se svými podivnými neurózami. Zkrátka Pikeová je fantastická herečka a zaslouží si lepší filmy. Tenhle bledne vedle takových, jako je Hard Candy nebo Beguiled.

    • 15.12.2017  20:31
    Columbus (2017)
    ****

    Další film, jehož průměrné hodnocení vypovídá o jeho kvalitách zhruba tolik, co průměrná mzda o životní úrovni. Columbus je dobrý a nanejvýš originální film, žádný předvídatelný indie movie, který divákům servíruje unylou romanci za doprovodu písní od Bon Iver. Columbus je jiný. Má zajímavý námět, je zasazený do netradičního prostředí a zdobí ho fantastické herecké výkony. Haley Lu Richardsonová je v titulní roli natolik přesvědčivá, že je těžké uvěřit, že cokoli „hraje“ a John Cho (Harold ze Zahulíme, uvidíme nebo Hikaru Sulu ze Star Treku) podává skvělý, uměřený výkon. Práce s kompozicí i barevností je vynikající. Každý jednotlivý záběr filmu by si zasloužil zarámovat a pověsit na zeď. Zážitek jako z jiného světa ještě umocňuje krásná hudba skupiny Hammock. Některým může Columbus připadat nudný nebo málo zajímavý, ale to je jen netrpělivost nebo deficit pozornosti způsobený zahlceností podněty. Zdráhám se napsat, že Columbus je film, který trpělivý divák ocení, protože to není žádné doporučení. Když si pouštím film, neříkám si: „Tak a teď se potrénuju v trpělivosti“. Nejsem masochista. U Columbus jsem se skvěle bavil a vřele ho doporučuju ho každému, kdo má rád filmy jako takové, nejen žánrové filmy.

    • 30.11.2017  23:56

    Žánrově obtížně zařaditelná historická taškařice pro příznivce „jiných“ filmů. Kdybych měl The Little Hours prodat českému divákovi, řekl bych, že je to taková hubatější a lascivnější Noc na Karlštejně. Tahle komedie obsahuje scény, jako je rvačka nahatých, zfetovaných jeptišek, a přitom je na dnešní poměry vlastně velmi umírněná a laskavá. Nenáročný film pro náročného diváka. A casting je prostě skvělý!

    • 22.11.2017  21:17

    Vetřelec: Covenant je nejlepší vetřelčí film za posledních 20 let, což, vzhledem k otřesnému Vetřelec: Vzkříšení, neznamená mnoho, ale je to nepopiratelný fakt. Vetřelec a Vetřelci patří k nejlepším filmům všech dob. Vetřelec 3 patří k největším průšvihům v dějinách kinematografie, je to ale průšvih nesmírně zajímavý. Covenant je tím pravým pokračováním Vetřelce 3. Dává divákům přesně to, co očekávají a přitom je neuvěřitelně frustrující. Jsou to dva filmy v jednom: mainstreamový biják pro fanoušky akčních hororů a avantgardní, divácky nevstřícný film pro fanoušky filozofující science fiction. Covenant se snaží zavděčit se oběma skupinám fanoušků, ale ne oběma naráz, spíš každé zvlášť a krutě na to doplácí. Je to brutální vyvražďovačka pro fajnovky, přímočarý slasher s přefouknutým rozpočtem, který je hlavně o tom, jakým způsobem a v jakém pořadí postavy zemřou. V polovině zvolní a stane se gotickým hororem s tísnivou atmosférou, který cituje Percy Bysshe Shelleyho. A pak se mlýnek na maso roztočí znova a než se nadějete, je konec. Tvůrci měli nemálo dobrých nápadů, ale mnohé z nich se nedostaly do výsledného filmu. Jsou v promo videích na Youtube, nebo v podobě concept artů a vytřižených scén na DVD a Blu-ray. S Covenantem je toho tolik v nepořádku, že se mi z toho točí hlava. Přitom z něj čiší zkušenost a skvěle zvládnuté filmařské řemeslo, vynikající herectví (Michael Fassbender a ano, Danny McBride) a ambice vytvořit si něco nového a zajímavého. Riddley Scott je skvělý filmař, který si vybírá projekty podle kdovíčeho. To, že se rozhodl na stará kolena chopit se právě Vetřelce a rozvést klaustrofobní horor do podoby epické science fiction o tom kdo jsme, odkud přicházíme a kam jdeme, může být vnímáno jako ledacos, i jako vyložená hloupost, ale rozhodně ne jako kalkul. Je prostě nemožné odmítnout Covenanta jako další z mnoha sequelů, o které nikdo nestál. Tak to není. Všichni stojí o důstojné pokračování Vetřelce už čtvrt století, jen pořád ne a ne dostat to správné. Ale jak vypadá správné pokračování Vetřelce? Covenant patří k těm filmům, které se mi nelíbí, ale přesto je nedokážu vyhnat z hlavy. A proto se k nim budu znovu a znovu vracet.

    • 21.11.2017  21:44

    Velké, třpytící se slzy kanou s obrovských vykulených očí. Tohle anime je, na rozdíl od jiných „exportních“ filmů studia Ghibli, bezostyšně japonské a to včetně japonského popíku skupiny Radwimps, který úspěšně kazí každou dojemnější scénu. Kimi no na wa je nádherně animovaný film s nezvyklou narativní strukturou, který ale pro samé vypravěčské experimenty a skoky v čase skoro nikdy nezíská patřičný spád. Kvůli tomu potom nedokáže divákům hrábnout do měkkých strun, což je problém, protože tenhle film opravdu moc chce, aby se u něj brečelo. I přes tenhle nedostatek však můžu tohle krásné a originální anime vřele doporučit.

    • 21.11.2017  21:34
    Wasteland (2012)
    odpad!

    Když se film prezentuje, jako mysteriózní erotické drama, člověku se vybaví filmy jak modrý samet. Jenže jsou filmy jako Modrý samet a pak je hnusné porno jako Wasteland. Hodnocení kolem šedesáti procent je naprosto zavádějící. Tohle je špinavý odpad!

    • 21.11.2017  21:27
    Lovesong (2016)
    *****

    Lovesong je film o dvou ženách, které se rozhodnou nemít milostný vztah. Tolik v kostce. Hodnocení naznačuje, že tohle něžné drama o nenaplněných citech si (zatím) nenašlo mezi uživateli CSFD své publikum, což je škoda, protože Lovesong je jedním z nejlepších filmů, jaké jsem v letošním roce viděl. Ústřední motiv je starý, jako indie žánr sám. Staří přátelé se po letech setkávají a nevyřčené emoce probublají na povrch. Kolik takových už tu bylo? Jenomže Riley Keough a Jena Malone jsou ve svých rolích nádherně přirozené, dialogy jsou výborně napsané, kamera je krásná a pozoruhodně „všímavá“ a celková atmosféra filmu je vynikající. Lovesong působí tak autenticky mimo jiné díky tomu, že ve filmu chybí vysloveně záporná postava. Trpělivý divák tenhle „film s dobrým srdcem“ ocení.

    • 21.11.2017  21:22
    Silent Hill (2006)
    ***

    Seriózní, vpravdě artová, adaptace videohry, natočená s nadšením a s citem pro detail. To se moc nevidí, co? Více než deset let od uvedení Silent Hillu na podobné zjevení stále čekáme, což jenom potvrzuje kvality tohohle hororu, který se záměrně nedrží pravidla, že monstra se nemají ukazovat. Ne, tenhle film se chce se svými monstry pochlubit. Opulentní horor s velkorysým rozpočtem a úžasným vizuálem, bohužel místy toporný a doplácející na svou poctivou snahu o věrnost videoherní předloze, ale rozhodně vystupující z řady.

    • 21.11.2017  21:13
    Kolos (2016)
    ***

    Na komedii je to málo vtipné, na drama málo dramatické, na monster movie málo bombastické. Film občas neví, co si počít se svou originální premisou a neotřelý žánrový mix příliš nefunguje (alegorií na úkor dramatu, drama na úkor komedie). Co ale musím ocenit je mnohovrstevnatý herecký výkon Jasona Sudeikise. I Anne Hathaway se se svou rolí vypořádala dobře. Pro milovníky indie žánru téměř povinnost.

    • 15.8.2017  15:34

    Klaustrofobní drama odehrávající se na pozadí (možného) konce civilizace. Dobře napsaný, dobře natočený, dobře zahraný film, který divákovi servíruje senzační dějové zvraty tak dlouho, až to nakonec malinko přežene. Troufám si ale říct, že ten, kdo si Ulici Cloverfield pustí, aniž by si předtím zjišťoval, o čem je (protože o hledání odpovědi na tuto otázku tenhle film je) se bude velmi dobře bavit.

    • 6.8.2017  19:25

    Ghost in the Shell na dvě hodiny zabaví, ale chybí mu emocionální hloubka i filozofický rozměr animované adaptace z roku 1995.

    • 8.7.2017  22:37

    Osmdesát úředníků dostane za úkol navzájem se povraždit, pročež se navzájem povraždí ve víceméně neprediktabilním pořadí. Ano, je to docela nuda.

    • 8.7.2017  13:48

    Instalatér z Tuchlovic je film, který se prezentuje jako poetická komedie, zatímco jde o skličující drama bez špetky vtipu. Je to další z řady českých filmů, který vykresluje českou vesnici jako pustý ostrov obývaný stádem lidských sviní, v lepším případě úsměvných postaviček. Hrají: Stereotyp starého mládence, stereotyp maminky starého mládence, stereotypní hospodští balící, stereotyp tyranského manžela, stereotyp týrané manželky, stereotyp vesnického nácka a stereotypní Vietnamci. Člověk může shlédnout jenom tolik Divokých včel, Děr u Hanušovic a Instalatérů z Tuchlovic aby si řekl a dost. Milí Pražáci, přestaňte točit debilní filmy o tom, jak se lidi na venkově mají blbě!

    • 2.7.2017  10:51

    Není to žádná tragédie, ale oproti nepřekonatelně zábavným Avengers je Age of Ultron film předimenzovaný a přeplácaný, který na svých bedrech vleče tíhu marvelovského universa s velkou námahou. Scénář je koncipovaný jako to-do-list a film taky ke konci jako seškrtaný to-do list působí. Příliš mnoho postav a příliš málo dialogů. Příliš mnoho destrukce a málo nápadů. Špatně uchopený záporák a žádné napětí. Proč hrozit vyhlazením lidstva a zničením světa, když všichni vědí, že další a další filmy budou následovat a že přinejmenším ten poslední bude zase o hrozbě vyhlazení lidstva a zničení světa? Vidět milované postavy opět pohromadě je dostatečně dobrý důvod k shlédnutí filmu, ale je třeba si nalít čistého vína. Age of Ultron je produkt, natočený za velké peníze pro velké peníze a je to jen příjemná oddechovka, která má za cíl ukrátit čekání na další pokračování téhle franšízy, ve kterém se (snad) bude něco zajímavého dít.

    • 2.7.2017  10:35

    Poctivě natočený letní film, který příjemně zabije dvě a půl hodiny vašeho času. Občanská válka je o mnoho lepší, než ostatní superhrdinské filmy roku 2016, ale není to ani film, zasluhující velké ovace. Pochvalu zaslouží bratři Russoové za to, že dokázali natočit velkou akci přehledně a že příběh, ve kterém účinkuje obrovské množství postav, se ani na moment nezmění v naprostý chaos. Co mě na Občanské válce vadí, je nedostatek naléhavosti, což je vlastnost všech marvelovských superhrdinských filmů. Age of Ultron sliboval hrozivého padoucha, který dostane Avengers do kolen, místo toho nabídl hláškujícího robota. Občanská válka slibovala osudový střet, který rozerve Avengers na kusy, místo toho nabídla přátelské utkání dvou superhrdinských týmů bez vážnějších následků. Zdatná režie zakryje fakt, že film má v zásadě stejnou zápletku jako zatracovaný Batman vs Superman, ale to, že film není úplně hloupoučný nebo úplně nudný z něj automaticky nedělá žánrové veledílo.

    • 2.7.2017  10:24

    Nechápu, proč všichni aplaudují Marvelu za to, jak se dovede chopit neznámé předlohu a udělat z ní kasovní trhák. Jistě, je to marketingový um, ale filmařský um? To sotva. To, co studio Marvel umí, je chopit se libovolného komixu ze svého portfolia a udělat z něj Iron Mana. Dělá to od roku 2008 a od té doby se z toho stala unavená, vyprázdněná formulka. (Ocenění si zaslouží čestné výjimky jako Guardians of the Galaxy.)

    • 2.7.2017  10:22

    Hypnotický, precizně nasnímaný a zrežírovaný a snímek o nevyjádřených citech, který okouzluje poetikou přeplněného činžáku. V emocích se zmítající hrdinové, kteří za všech okolností zachovávající dekorum, vynalézavá kamera a jedinečná vizuální poetika. Film, který vybízí k opakovanému zhlédnutí a opakované analýze. Zářný příklad vynikající filmařiny.

    • 2.7.2017  10:20

    Hlučná hollywoodská rutina, která představuje Zorra coby mexického Batmana a přitom vrší jedno klišé za druhým, až nad tím zůstává rozum stát. Tenhle film je skvělý, když je vtipný a hravý, ale každá svěží konverzační, taneční nebo bojová scéna je vyvážená zmatenou a hlasitou akční scénou. Nuda, která neví, kdy skončit.

<< předchozí 1 2 3 4