Recenze (339)
Grindhouse: Auto zabiják (2007)
Zajímavé tempo vyprávění. Mix ženskýho tupožvanění a nabušenejch auto-honiček. Akorát moc dlouhé.
Sicko (2007)
Michael Moore se naváží do amerického zdravotního systému. Sice stylem porovnání nevýhod komerčního systému proti výhodám státního pojištění. Ale i tak mě film donutil se nad hodně věcmi zamyslet. A to je to dobře, navzdory klasické "moorovské" argumentaci. Ono lidi fakt chce praštit po hlavě kladivem jinak nic neřeší. Velice vtipný okamžik je jak se divý Francouzské rodině ze střední třídy, jak tak hezky vyžije za 160 000 Kč měsíčně :). Měl zajet ještě dál na východ, to by čuměl.
Ajťáci (2006) (seriál)
Druhá série (**) u mě spíše vylepšila dojem z první. Podání grupy kamarádů z práce jak si obstojí ve vnějším světě mě nebavilo. To že měla druhá série jen 6 dílu beru jako spásu dokoukatelnosti. Případnou třetí sezónu už asi radši vynechám. (hodnocení 1.série ***)
Divoké vlny (2007)
Tučňáci a surfování v pseudo-dokumentární formě. Svižné zpracování se spoustou energické hudby bohužel nespasí sterilní mravoučný příběh. Pro mě pouze klasický podprůměrný animák se spoustou otravných vedlejších rolí "pro pobavení".
Božský Evan (2007)
Slušná rodinná komedie na jedno podívání. Pro lidi rozumící křesťanství o pár odkazů zajímavější.
Ledově ostří (2007)
"As if figure skating wasn't gay enough already."
Vzpoura ve věznici Carandiru (2003)
Film dokumentující vzpouru v Brazilském vězení Carandiru. Celý film je spíše pospojování epizodek představující jednotlivé trestance a spojující linka soucitného doktora nefunguje. Díky jednostrannému pohledu jsou zločinci vykresleni jen jako oběti jejich okolí a policejní masakr ve filmu vypadá tak, že zabili bezdůvodně aspoň 90% vězňů (fakt: zabito 111 z cca 7500). Opravdu zklamání. Film je možno brát spíše jako agitku za kondomy, transexuály a chudáčky trestance ve věznicích.
Tráva - dějiny hulení (1999)
Zajímavý dokument o boji americké vlády proti marihuaně. Dokument je trochu kampaň za marihuanu, ale to mu neubírá na zajímavosti a obsahuje řadu informací. Jsem vcelku rád, že u nás jsem si mohl experimentem s trávou projít bez perzekuce státem. Můj dnešní názor je takový, že marihuana je prostě droga jako všechny ostatní, stejně jako cigarety a alkohol. Její využívání musí být spojeno s hlubokou znalostí a ne módním trendem následovaným fyzickou závislostí. To ale neznamená, že je třeba je třeba je zakazovat zákonem.
Odvážná hyena (1979)
Klasický starý Jackiecho čistě kung-fu film. Choreografie soubojů obstojná, nejvíc mě bavili tréninkové pasáže.
Kancl (2005) (seriál)
V podstatě nezdařilý americký remake. V prvních dílech probíhal křečovitý pokus o přežvýkání velice originální předlohy pro amerického diváka. Charaktery a základní děj se v následujících dílech vydávají naštěstí trochu jiným směrem a dávají šanci vzniknout alespoň průměrnému seriálu. Na seriál jsem se díval hlavně kvůli poslouchání angličtiny, ale i tak jsem nevydržel a nedokoukal (po první sérii a cca půlce dílů z druhé a třetí série).