Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Akční
  • Komedie
  • Drama
  • Dobrodružný
  • Sci-Fi

Recenze (13)

plakát

Kolos (2016) 

tohle nepůjde bez spojlerů – protože podle ukázek můžete čekat zajímavou scifi s prvky komedie a snad jako že pohodu, ALE BACHA: dostanete něco jako existenciální protialkoholní agitku s občasným trochuhumorem (ale spíš nic než moc humor), do které jako na okraj šílený scénárista narouboval pár minut monster - asi aby na to chodilo i šikmooké publikum nebo co, resp. aby to na to aspoň někdo měl chuť koukat podle ukázek. Takže SPOILERY: Když je hrdinka malá, rozšlape jí spolužák a „kamarád“ její papírový model Soulu, ačkoliv se tváří, že jí ho jde zachránit, když jí ho odnese vítr. Hrdinka to vidí, naštve se, z oblohy se pomalu snese něco jako blesk a zasáhne jí do hlavy, jejího „kamaráda“ taky, oba se skácí a přitom jim z batohů vypadnou figurky –stejné jako se pak zhmotňují v Soulu a ničí ho. Tím se jako objeví hrdinky monstrum v Soulu, ale šup, děj se přesune o 25 let později. Hrdinka chlastá, přítel jí dá kopačky, že už to nesnese jak je furt nadraná a ona odjíždí zpět do staré domoviny. Tam potkává toho „kamaráda“, který se tváří fakt jako kámoš, chce jí pomáhat, zaměstná jí ve svém baru a vozí jí různé zařízení do bytu a je vykreslený, jakože děsně milý chlapík. Pak se to ovšem podivně otočí a najednou je z něj děsnej hajzl, se kterým si dávají do huby. Eeeee.... je to fakt divný a hlavně docela dost blbý, nudný a šílený, neztrácejte tím čas. Pokud čekáte, že to konečně začne být zajímavý, tak nečekejte, nezačne. Monstra jsou tam všeho všudy tak možná 3 minuty?? filmu, vždycky jen krátký záběr jak jednou potvora škrtne o baráky, jednou spadne, pak udělá pár pohybů jako hlavní hrdinka Anne, někam ukáže, něco napíše, dají si facku s robotem no a na konci ta potvora toho chlapíka veme a někam zahodí. Ze sci-fi pohledu vážně úplně o ničem, ve 110 min stopáži!!! Celé je to hlavně celkem nudná divnost o tom, jak se hrdinka nakonec existenciálně najde, zocelí a pochlapí a přestane bumbat, protože jinak se její monstrum motá a padá a zabíjí nevinné asijatíky a to je důvod nepít, áááno.... takže doporučuje 9 z 10 korejských feministek + Arizonská obroda... hip hip Arizona a Kolaloku do laloku !!

plakát

Ferdinand (2017) 

Nechal jsem se nachytat trailerem i vysokým hodnocením tady (78% - prooooč proboha) a to byla veliká, veliká chyba... z ukázek si řeknete hezká animace, potenciál vtipných situací - obrovský nařachaný býk co je v podstatě mírumilovný kytičkový dobrák co se nechce "prát" vs přátelství s malou holčičkou vs farma vs aréna. No, ale zbyla hlavně jen nuda na farmě. Sice se děj (jednou,dvakrát!?) na chvíli přesune jinam, aby se tam (na farmu bohužel) zase vrátil. Jedním slovem – je to strašná NUDÁÁÁÁÁÁ. Fakt, nekecám, nudily se u toho i malé neteře, a to je vážně co říct. U animáku se zvířátky! Tohle „zvěrstvo“ se tááááááááááááááhne 1h48min, naplněno...nudou (takže se zdá ještě delší). Když připočtete zpoždění začátku v kině, hrůzu reklam a ukázek před filmem v délce 25-30min, máte tu totálně vražedné dvě hodiny pro děti. Vyplněno převážně nevtipným a otravným plkáním rádobyvtipných vedlejších postaviček v čele s WTF divnou vyžilou kozou, která byla vhozena k hlavnímu hrdinovi (v tu chvíli rozzuřenému namakanému býkovi), aby hlavního hrdinu jako nějak zklidnila. Ufff – když koza působí animačně i dabingem jako stará protřelá „pracující žena“ z ulice, tak jsem vyjeveně a s lehkou hrůzou čekal, jak bude takové "zklidňování" vypadat. Nakonec (bohužel/bohudík) stejně nudně, nezáživně a přiblble, jako ve svém dalším vystupování, neb ke všemu divákovu neštěstí z ničeho nic prohlásí, že bude býkovou kamarádkou a hlavně jeho „kaučem“. Néééééé...cooo....prooooč... Ehmmm, no popojedem k dalším hrůzám. Další nudní jsou ve filmu ježečci - si říkáte na tom se určitě nedá nic zkazit, ti musí být lostomilíííí, ťuťuuuu – hmm, tak ne, opravdu nejsou. Zase jen nuda a trapnost. A vrcholem podivné neschopnosti a úchylnosti tvůrců v rámci postav je nápad dát tam jakože s německým přízvukem mluvící (vtipné?proč??) asi jako metrosexuálněneboco vystajlované bělouše, kteří tam cosi přitepleně melou ve vedlejší ohradě, prudí, a pak si dají naprosto příšerný taneční souboj koně vs bejci s hlavní grupou bejků. A vy si budete říkat, co scénárista musel u tohodle zobat a hulit za matroš. Neskutečné. Opravdu jsem na scény s koňmi koukal s otevřenými ústy, a to už jsem přes svou (alespoň věkovou) dospělost viděl opravdu lecos a plejádu nejrůznějších animáků. Za celou dobu filmu jsme se v téměř prázdném sále zasmáli snad 2x a upřímně přeji všem, ať sály prázdné zůstanou. Nebavili se bohužel ani děti, což je samozřejmě to nejsmutnější u takového druhu filmu. Hvězdu za pěknou animaci, dal bych druhou třeba alespoň za fialového králíčka a jeho oživování - ojediněle vtipná scéna, ale na to je ho tam bohužel moc málo, škoda. Takže jo, je to špatný film, nechoďte na to, raději vemte děti k oknu a koukejte, jak venku poletuje sníh, svítí sluníčko nebo třeba jak kolem projíždějí auta – bude to zábavnější a užijete si spolu hezčí chvilky, než tohle v kině. ------- P.S. Jo a 3D – opět a zase naprostá zbytečnost, nevyužité, nikam to neposunulo a nic dobrého nepřineslo, jen je to zase víc mázlé v pohyblivých pasážích a náročnější (únavnější) na koukání. No a nakonec alespoň díky, že tentokrát v Galaxii příšerně neřval zvuk a dalo se to vydržet (po téhle stránce). P.S.S. Ačkoliv je to samý býk, tento film nemá koule - doslova... žádné. A mělo se to jmenovat Nuda na farmě...

plakát

Terminátor 2: Den zúčtování (1991) 

Nejlepší Cameronův i Arnoldův film, jejich spojení bylo dokonalé, co víc k tomu říct. Ale teď k 3D remasteru. Prvně - 3D je tady spíš na škodu. Má přilákat do kin, jasně, ale na rovinu - je to zbytečná věc, filmu víc škodí než prospívá. Jak nádherné by bylo užít si takhle kvalitní a špičkový obrazový i zvukový remaster znovu na velikém plátně v dobře ozvučeném kině, ale jako klasickou 2D projekci!!! Tenhle film víc nepotřebuje. Cokoliv jiného ho ruší, nebyl proto zamýšlený a koncipovaný. Ve 3D si prostě naopak spoustu věcí neužijete, je tam najednou víc rozmazaných rovin kvůli 3D efektu a 3D zážitek z filmu nikam neposouvá, nedělá ho "lepším". Jen je to holt plastické - něco vyčnívá a něco je víc rozmazané, co ve 2D nebylo a vlastně to není ku prospěchu věci. Protože kvalitní 2D verze by byla mnohem intenzivnější a ucelenější filmová jízda, věřte mi. Tenhle film si zasloužil normální uvedení, má na to koule, je naprosto perfektní i "placatý", takový jak byl původně natočený a tyhle serepetičky fakt nemá zapotřebí. Má na to fungovat i v dnešní době ve svém klasickém původním formátu, i po letech je to špičková záležitost, na kterou je radost a zážitek koukat. Ano, bylo zajímavé to vidět, je to jistá technologická libůstka, je to kvalitní předělávka do 3D, ale pro mě zklamání. Zlatý 2D :) Úplně nejlepší by bylo prostě dát do kina vymazlený 2D remaster prodloužené verze, ten by skutečně stál za to a i dnes by dokázal diváka posadit na pr...l P.S.nejvíc jsem si v kině užil znad zvuk a dokonalé zvukové efekty, v tomhle totální pecka. A chválím kino Hostivař a konečně jednou "normální" nastavení zvuku, tak akorát, prostě super.

plakát

Dunkerk (2017) 

Sorry jako, ale nic moc... nepatřím ke kultu nekritických uchcávačů z Nolana a nemyslím, že když on natočí jak se potopí loď nebo sestřelí letadlo, je to nejvíc nejbožáčtější na světě – taky proč??? Protože k tomu podivně šrumí jindy úžasný Hans Zimmer? Že tady prvních deset minut nevíte, jestli je to hudba nebo jsou to divné zvukové efekty na pozadí nebo se rozbila zvuk. aparatura? Jako to je WOW? Že netušíte, co znamenají časové údaje v začátku filmu a jste zmatení z dalšího dějového bordelu s opakováním - tohle u válečného filmu? Proč? Pokud náhodou nějakým zázrakem předem nevíte, že film chce být umělecky děsně ambiciózní a "překvapivý" a tak předvádí stejné události v různých časech v podstatě ze 3 pohledů - vyčůraného pěšáka, odvážného über-letce a charakterního kapitána malé loďky, bude vás to fakt akorát pěkně štvát a nakonec si stejně uvědomíte, jak je "děj" blbý. Ano, atmosféra je často skvělá a scény výborně nasnímané. Příběh je ale natolik plytký, že „emotivní“ scény jak všichni jásají na pláži nebo Kenneth Branagh dojatě téměř cosi uroní, si mohli odpustit a jen hraničí s trapností. Stejně tak přepálenost scény sestřelení útočící německé stíhačky/bombardéru/užnevim plachtícím gerojem bez motoru byla dost WTF, jako sorry, ve filmu kde jakože-realistický dojem má hrát prim, tohle bylo za hranou. Neučurávám ani ze story vojáka, který z pohledu filmu kam nastoupí nebo připluje, to se potopí, nebo letce, který budí dojem že sestřelí co potká, dokud mu nedojde štáva v jeho Spitfiru (naštěstí pro Němce, jinak by totiž asi porazil všecky ty zlé Luftwaffle sám). A podobné scény znovu a znovu a znovu a znovu a znovu... ale OK, kdo na tuhle hru přistoupí a nevadí mu vidět po X-té v podstatě to samé z jiného pohledu a stačí mu k orgasmu, že to vypadá cool jako nějaký WW2 gameplay pro náctileté na konzole od jejich youtubera, za vrchol filmového umění považují zamotání děje časovým chaosem a vygradování obrázků Zimmerovskými šrumy, bude tady dál nadšeně pětihvězdičkovat jako o život. Ano, Imax může být zážitkově lepší, pokud se 3D povedlo, o tom žádná, i tak ale tenhle Dunkerk zůstane jen prázdným filmem, kde forma vítězí nad obsahem - a v TV už bude úplně o ničem. Čekal jsem mnohem, mnohem víc... Jinak ze zrnitého obrazu také nadšením neskáču, není důvod. Nastavení hlasitosti v kině opět utrpení, ze skvělých efektů dělá jen nepříjemný rachot na pomezí bolesti. Tradičně nastaveno zřejmě pro hluché, kdyby náhodou přišli, ať to s nima alespoň vibruje. Odporný zvyk v multikinech posledních let - promítačům v kinech bych za to strčil hlavu do repráku a pustil na plný kule, ať vidí jak je to "boží". Takže za mě - je dost zajímavějších a lepších "válečných" filmů - Ryan, Fury, Inglourious Basterds nebo Platoon atd. Viděno 2D v Hostivaři

plakát

Eurotrip (2004) 

Paříž, Amsterdam, Bratislava, Řím a přitom je člověk kulisama pořád v Praze, produkce se toho nebála (asi ví, že cílovka takové kraviny neřeší a nepozná) – ale sranda dobrá, super nápady a uvidíte spoustu evropských klobás. Poměrně nechápu, jak něco takového mohlo vzniknout pod křídly Dreamworks, wau, šílenost-guilty pleasure

plakát

22 Jump Street (2014) 

Nečekal jsem, že na celém filmu budou nejvtipnější závěrečné titulky. Jinak dost nuda, semtam dobrý nápad nebo že si vystřelí sami ze sebe, ale v podstatě o ničem...

plakát

Krotitelé duchů (2016) odpad!

Utrpení. To nejvíc vystihuje pocity zažívané u tohoto díla. Nevtipné, roztahané, často nudné, jen hodně uřvané a cítil jsem se u toho trapně za to, co se tam odehrává a co hlavní představitelky předvádějí. Potěší dobré efekty. Smutné je, že nejméně trapný byl nekomik Hamsword. I tak by tvůrci zasloužili obvinit ze zločinů proti kinematografii – takhle zprasit odkaz původních Krotitelů duchů.

plakát

Bitevní loď (2012) odpad!

Ježišmarja to je blbý. Od začátku trapné dialogy a herectví, vyloženě jsem u toho trpěl z všeobecné debility, která z toho tryská všemi směry + ten neschopný nesympatický kretén v hlavní roli, navíc občas divně trhané efekty, ale hlavně opravdu něco tak tupýho se jen tak nevidí. Těžko říct, jestli je trapnější modrooká blondýnka terapeutka pomáhající beznohým veteránům najít znovu sami sebe, nebo frackovitý pablb co se omylem stane velitelem torpédoborce. Liam je tady úplným omylem, asi potřeboval vydělat na novou káru nebo mu už hráblo, akorát párkrát někam zatelefonuje a udělá dva proslovy a tváří se u toho děsivě velitelsky. Scénář a dialogy někde na úrovni dražšího porna, myšlenkové pochody jako když japonský velitel po rozstřílení a potopení jeho lodi a zabití desítek vojáků emzákama hlubokomyslně na poradě o dalším postupu pronese – „Myslím, že nás nevidí“-WTF??? Válečná bitevní loď tady dělá drift bokem na kotvě na pětníku, no prostě blbý je to až za hranicí zábavnosti, hlavně protože si to při těch všech číčovinách absolutně neumí ze sebe dělat prču s nadhledem a tváří se to hrozně drsňácky a vážně. A nakonec si od tvůrců odnesete toto poselství a ponaučení z filmu: když budete dost velký stupid hovado, dostanete modrookou blondýnu, k tomu stříbrný kříž za záchranu světa a budete úplně nejvíc boží a všichni vás budou děsně žrát. No a úplně závěrem si samozřejmě všichni zase zatleskáme, jak jsme skvělí... bože, tohle bylo zlý, moc zlý.

plakát

Ocelová pěst (2011) 

Kromě robotů vcelku otrava. Wolverine je tady dlouho za hroznýho sobeckýho natvrdlýho čuromedána a musím říct, že mě nebavilo koukat na to, jakej je kretén a kdy se už konečně trochu polepší. Film mě zklamal, ale robotí akci můžou závidět i Transformeři, protože tady je krásně přehledná a dá se vychutnávat. Ne jako bayovské dvouvteřinové střihy a bordel na plátně, kdy člověk netuší která bije, co je co a kdo je kdo. Obecně jsem z toho zklamaný, čekal jsem lepší film.

plakát

Resident Evil: Afterlife (2010) 

Béčko na kterém by bylo nejzábavnější, kdyby se dvě hlavní hrdinky do sebe zabouchly a rozdávaly si to mezi sebou – jinak je to dost mdlý a nijak zajímavý. Chudák Milla, snad jí za pár let z béček a zapomnění vytáhne a znovuobjeví třeba Tarantino.