Radek99

Radek99

Radek Cihla

okres Český Krumlov
čecháček a maloměšťák

homepage
Jabber: Na tomto místě mohla být vaše reklama

797 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 25 49 72 96
    • 13.10.2017  22:52
    Přízrak (2017)
    ****

    O tom se nedá napsat nic jiného, než že je to opravdu krásná, originální a umělecky pojatá duchařinka, poslední dobou velmi populární odrůda amerického nezávislého filmu... Téměř statické záběry, velmi pomalá dynamika, originální ořez obrazu, vynikající ruchy vytvářející atmosféru, skvělá hudba, opravdu hodně komorní vyznění... Filmový minimalismus, kde v podstatě stačí pár prostěradel, jeden dům, dva herci, trocha komparzu a originální koncept, aby se dostavil silný divácký zážitek. Silný autorský film, který mne oslovil víc než předchozí Loweryho snímky. A House Story. A Love Story. A Ghost Story...

    • 12.10.2017  22:25
    Wind River (2017)
    *****

    Takhle má vypadat dokonalá detektivka! Dvě roviny - kriminální a osobní, silné emoce, k tomu zimní reálie severoamerického státu Wyoming, takže výsledné vyznění se posouvá až kamsi k atmosféře skandinávského noiru, tedy realistický styl s ponuře moralisticky laděným chováním postav, k tomu sociální rozměr vytvořený usazením celého příběhu do indiánské komunity... Detektivka běžící přímo a bez metafor. Taylor Sheridan je opravdu skvostný scénárista a taky zručný režisér, jeho rukopis je dobře patrný... Hlavní hrdina Cory má v sobě velké životní trauma a rozpadlé manželství a život mu do cesty přinese něco, co mu jeho trauma bolestně připomene. Svět drsného severu je výhradním světem mužů, ženy jsou tu na ně plně odkázané, je to v kontrapunktu s většinou Ameriky i západní společnosti. Stopař Cory tak působí zprvu jako průvodce a posléze i ochránce agentky FBI Jane. Buďme upřímní, měla jsem štěstí. - Štěstí tady nenajdete. Štěstí je ve městě. Tady není. Jestli vás přejede autobus nebo ne, jestli vykradou banku nebo ne, jestli někdo telefonuje, když přechází silnici. Štěstí vyhrává nebo prohrává. Tady buď přežijete nebo to vzdáte. Tečka. Záleží na vaší vůli, vašem duchu. Vlci nezabíjí jelena, co nemá štěstí. Zabíjí slabé. Je to dost podobný svět, jako v jeho předchozích scénáristických pokusech - at už ve strhujícím Sicariovi, tak i v předchozím neméně dobrém snímku Za každou cenu - pokaždé Texas, který paradoxně představuje stejně drsné místo k životu, jako zasněžený Wyoming...

    • 9.10.2017  21:52
    První republika (TV seriál) (2014)
    **

    Barvotisková první republika, historickými kulisami maskovaná červená knihovna...

    • 3.10.2017  22:25

    Film o duševně nemocném, silně neurotickém člověku, natočený na způsob Punch-Drunk Love, tam kde ovšem Paul Thomas Anderson nabízí experimentální romantickou komedii, debutující režisér Jan P. Matuszynski přichází s biografickým dramatem, v němž ani jedna postava nemá mé sympatie a jehož forma mne jako diváka ruší. Matuszynski je už ve svém celovečerním debutu hotový a plně vyzrálý režisér, s jehož uměleckým viděním světa se ale na hony míjím...toho neklidu, neuróz a klaustrofobních pocitů bylo až příliš...

    • 3.10.2017  17:32

    Druhá nejslabší kalašovka, hned po jediné barevné a normalizované Diagnóze smrti. Sovákův major Kalaš je trefou vedle, oproti Rudolfu Hrušínskému nemá potřebné charisma, ani herecké umění, na vážné role nebyl velký komik stavěný, nefunguje ani chemie mezi ním a mladým Hanzlíkem alias Karlíčkem. Občasný vtipný moment detektivku ani nezachraňuje, ani nespasí. Schulhoffův koncept i režie fungovaly bezezbytku, oproti tomu Josef Mach chtěl zřejmě sérii odlehčit a jeho rozhodnutí nebylo šťastným krokem...

    • 23.9.2017  23:33

    Zřejmě už se asi definitivně rozpadlo nejlepší autorské duo polistopadového českého filmu, tedy otec Zdeněk coby scénárista a syn Jan coby režisér, věk a tvůrčí síly nejde zastavit, takže štafetu nyní nese mladý Jan sám...a ne úplně špatně. Otcových kvalit sice zjevně nedosahuje, ale fungující scénář imitující otcovu tvorbu napsat umí. Idylické vyprávění s hlavním dětským hrdinou, viděné dětskýma očima a primárně určeno pro dětského diváka (i když se snímek dá považovat i za rodinný), s jistotou v podobě knižní předlohy, ta Svěrákovská podstata je a zůstala i ve filmu přítomná... Výtky na nedostatečný příběh nechápu - ve filmu, v němž invalidní chlapec létá na létajícím kole (byť ve snu) a postava přezdívaná Vlk má ve flashbackových scénách skutečně vlčí pařáty, je jasné, že příběh je upravený svému cílovému divákovi - byl jsem v kině s jedenáctiletou neteří a dvanáctiletým synovcem a film prožívali úplně stejně, jako hlavní hrdina Eda četbu dobrodružné knihy... Proto taky právě vlk ohrožující babičku, jednoznačná aluze k archetypům zakódovaným v pohádkách, proto dětské klučičí party, proto motiv vytržení z cizího prostředí a stěhování do nového, neznámého, proto motiv vnějšího ohrožení (představovaného Němci a válkou), které je je pro bezstarostné dětství tím největším rizikem...

    • 23.9.2017  09:36
    Masaryk (2016)
    ****

    Povedený česko-slovenský film, který řemeslně a vizuálně vypadá jako velká evropská mezinárodní koprodukce, což se mi zdá v podmínkách české a slovenské kinematografie až neuvěřitelné... Řemeslně strhující, herecky všemu vévodí Karel Roden, jeho herectví je obdivuhodné, ale i další herci, krásná výprava i kamera, ta vysloveně lahodí oku, stejně jako střihové sekvence... Lze jistě vznést výtky k scenáristickým odchylkám od skutečnosti, ale hraný film má určitou tvůrčí svobodu a realitu lze podřadit umělecké licenci, nenazval bych to ohýbáním reality, nazval bych to přizpůsobení se pravidlům filmového vyprávění...a Ševčíkův Masaryk jako film šlape...

    • 21.9.2017  23:09
    Bába z ledu (2017)
    ****

    Nový film Bohdana Slámy mne celkem překvapil, zpočátku jsem měl za to, že jde o soft Slámu, že tentokráte rezignoval na výrazný umělecký rozměr a natočil žánrovou oddychovou, jakousi romanci třetího věku, jak běh filmu ale postupoval, Bohdan utahoval šrouby a celý ten příběh pokřivených rodinných vztahů a determinace dysfunkční rodinnou minulostí začal být čím dál působivější, psychologicky prokreslenější a autentičtější. Každá z postav je uvnitř nějak porouchaná a ono porouchání má původ ve výchově a v chladu rodinných krbů. Rodinné štěstí je jen předstírané, na venek všechno nějak funguje a fasáda drží, ale uvnitř se už rodinné vazby pomalu bortí, až nakonec vše vyhřezne a množina rodin se začne pomalu rozpadávat. Ani návštěvník zvenku, Hančin nový přítel Broňa, není jiný, i on ve své minulosti pečlivě střeží svou třináctou komnatu. Scenáristicky excelentní. Motiv otužilectví je nosný (a americkému divákovi bude jistě fungovat jako originální exotický prvek typický pro (post)sovětský prostor Východní Evropy - to je aluze k nominaci filmu na americké Oskary) a chytře v sobě schovává leitmotiv chladu rodinných vztahů i citů jednotlivých hrdinů, vizuálem a některými dalšími motivy (veslařský klub, odcizená studená Praha...) mi Bába z ledu trochu připomínala jiný Slámův projekt Život a doba soudce A. K., má to takový ,,televizní" charakter; vedení i výběr herců klasicky vynikající (dvorní Slámova herečka Zuzana Kronerová zaslouží absolutorium, jak za herecký projev, tak za odvahu, ona erotická scéna byla možná nejodvážnější v české kinematografii vůbec), jen se mi zdá, že tenhle projekt je až moc skromný, komorní, neokázalý, chybí mi ta podmanivá práce s kamerou (jinak typická pro Slámovy filmy) a trochu více útočení na city...ždímání diváka... Každopádně velmi dobrý, překvapivě jiný, příměstsky velkoměstský ,,Mistrův" film... PS: Držím palce na Oskarech!

    • 20.9.2017  19:47

    Úchvatný umělecky laděný dokument o Tomáši Garrigue Masarykovi postavený na kořenech pozitivního kultu osobnosti ,,Tatíčka Masaryka" a metodě montáže autentických dobových záběrů a ilustračních záběrů ze současnosti, nádherné hudbě a sugestivním Macháčkově přednesu jak Masarykových myšlenek, tak úryvků z Čapkových Hovorů s TGM ...

    • 17.9.2017  16:59
    Zámek v Čechách (TV film) (1993)
    *****

    Konec starých časů přinesl začátek nových, bědných a pustých... Tragický příběh noblesní aristokratky ve zmaru éry, v níž vládla dělnická třída a která nenavrátila ztacenou čest lokajům, ale udělala lokaje ze všech. Vynikající scénář Jiřího Hubače a životní role Jiřiny Jiráskové... Krásný neskonale smutný film...

    • 15.9.2017  23:48
    Pašerák (2014)
    ***

    Příliš zdlouhavé (ne)vyprazdňování...a hlavní hrdina absolutně necharismatický a hlavně nesympatický...zajímavý příběh, divný film...

    • 14.9.2017  00:00

    Hodně těžké hodnotit, po formální stránce skvost, po obsahové - pokud nejste esotericko-astrologická fanatička a nesoudná ochránkyně zvířat - jen těžko akceptovatelné. Knihu Olgy Tokarczukové jsem nečetl, takže nemohu posoudit, jak větně se Agnieszka Hollandová při její adaptaci držela původní linie a jestli ten výsledný filmový tvar, někde na půl cesty mezi Cestou z města Tomáše Vorla a vegetariánským Antikristem Larse von Triera, odpovídá literární předloze, každopádně jde to opravdu hodně proti běžné konvenci. Bizarní antimyslivecká agitka anebo do extrému dovedená etika Alberta Schweitzera? Jako divák jsem měl silný problém ztotožnit se s hlavní postavou a přestože je její počínání a hodnotový rámec zpočátku v něčem sympatické, brzy jde za hranu, ten soubor hrdinů je tak obskurní, že ve výsledku mi přišla většina filmu silně komická, což asi nebyl záměr tvůrců (pošahaná esoterička, nerd epileptik pracující u policie, groteskní postavy mysliveckých kmotrů jak z Kusturicových filmů...). Po formální stránce ovšem Pokot nabízí mnohé - opravdu nádhernou kameru, plnou jak poetických záběrů přírody, tak i akčněji laděné jízdy a švenky, skvělou hudební složku (kostelní sbor při mši k svátku sv. Huberta opravdu strhující, stejně jako je originální slyšet ve velkém evropském koprodukčním filmu Francovku od Plastiků...), skvěle vymyšlené a formálně provedené flashbacky, přesný střih a opravdu nádherně provedenou mizanscénu, stejně jako originální herecké výkony (Miroslav Krobot rulez), i když pohříchu být racionálnější scénář, bylo by i víc co hrát... PS: Je vtipné vidět, jak na konci filmu programátorský nerd vypne při blackoutu nejen elektřinu v celém městě, ale i všechna auta... :-)

    • 11.9.2017  16:21

    Spolu s Po stopách krve nejlepší a nejatmosferičtější ,,kalašovka", tedy kriminálka s majorem Kalašem coby vyšetřujícím - obecně jednoznačný vrchol tohoto žánru u nás...dodnes nebylo v československé, potažmo české kinematografii natočeno nic působivějšího. Zvláště lze vyzdvihnouti ponurou až depresivní tísnivou atmosféru, umně vytvářenou kombinací černobílých záběrů, syrové mizanscény a opravdu skvělé hudební složky Pavla Blatného...nelze nezmínit ani herecké obsazení a výkony - celá plejáda herců jedné z nejlepších českých hereckých generací s Rudolfem Hrušínským v čele plus autenticitu zvyšující herecké využití naturščiků... Petr Schulhoff se sérií s majorem Kalašem nesmazatelně zapsal do historie československého filmu...

    • 11.9.2017  00:22
    Hranice (1982)
    ****

    Oldschoolové morální drama z hranice mezi Texasem a Mexikem, kam osud či náhoda zavane i postavu Charlieho Smitha, kterého bravurně ztvárnil Jack Nicholson a který mezi americké hraničáře tak úplně nezapadl... Zajímavý je post-westernový nádech i herecké výkony, stejně jako hudba Ry Coodera... Z dnešního pohledu ukázka typického filmu z Hollywoodu 80. let, pro uvědomění si kinematografické evoluce je dobré komparovat třeba s o dvě dekády mladším lokálně i tématicky velmi podobným filmem Tři pohřby - v 80. letech tradičně lineárně vyprávěný příběh, v novém miléniu příběh postmoderně rozbit do několika časových rovin s neostrými předěly, což zvyšuje vypravěčský efekt...

    • 10.9.2017  16:49
    Zpívej (2016)
    **

    Animovaná indoktrinace televizním showbyznysem a okatá adorace toho nejpokleslejšího z hudby, totiž středního proudu. Nevkus je třeba dostat do dětí v co nejútlejším věku. Podávejte spolu s konzumací nováckých estrád a televizních talentových soutěží...

    • 3.9.2017  00:14
    Tři pohřby (2005)
    ****

    Skvěle napsaná Peckinpahovsky syrová a drsná variace na Zločin a trest, Guillermo Arriaga je opravdový mistr svého oboru, ta nelineárnost a ostré skoky mezi dvěma časovými rovinami jsou jeho trademarkem. Zajímavý post-westernový nádech a skvělé herecké výkony i atmosféra...mizanscéna naprosto autentická, Texas na diváka přímo dýchne... Pro uvědomění si kinematografické evoluce je dobré komparovat třeba s o dvě dekády starším lokálně i tématicky velmi podobným filmem Hranice - v 80. letech tradičně lineárně vyprávěný příběh, v novém miléniu příběh postmoderně rozbit do několika časových rovin s neostrými předěly, který zvyšuje vypravěčský efekt...

    • 1.9.2017  13:31

    Je to sice jenom výsek, malý výsek, ale i tak má nepopiratelnou hodnotu, alespoň tedy pro mne, člověka, který bulvár nesleduje a takřka nic o něm neví, pominu-li tedy obecné mechanismy fungování. Portrét Pavla Novotného (a o ten se jedná v tomto dokumentu především) má až bulvární charakter, dotyčný si Víta Klusáka a jeho štáb pustí až do obýváku a nechává se (evidentně záměrně a komponovaně) natáčet ve spodním prádle ve velmi nelichotivé poloze a při velmi intimním rozhovoru se svou manželkou. Pominu-li estetický odsudek, zbude ve mně při sledování promluv a sebereflexí těch lidí prázdno - je horší tenhle amorální cynik, který má pocit, že je inteligentní, protože je schopen bez studu psát o těch nejpokleslejších věcech útočících na první signální, nebo jeho manželka, která si takovéhle monstrum dobrovolně vzala a má s ním i dítě a je si moc dobře vědoma, z čeho jeho peníze pocházejí? Bulvární ,,žurnalisté" zde vyobrazení jsou souborem fyzicky velmi neatraktivních lidí pachtících se po světě krásných a úspěšných, nevím, jestli je to jen náhoda (vzniklá dokumentárním iniciováním tohoto ,,výseku reality"), nebo nějaké obecnější pravidlo, každopádně to působí dost paradoxně. Každopádně Klusákovi se podařilo dostat před kameru hned čtyři zásadnější protagonisty - mimo již zmíněného Novotného ještě majitele serveru extra.cz mluvícího o Noamu Chomskym a potřebě další revoluce, u člověka neštítícího se vydělávat peníze takovýmto způsobem vyhraněně levicová ideologie celkem překvapí, dále pak zřejmě doyena bulvární branže, který byl v dokumentu zneidentifikován rudou hvězdou a hovořícího bez obalu o ,,nesnesitelné lehkosti žití" v této branži v Česku, a neposledně nebývale cynickou, vyhořelou a zahořklou Novotného kolegyni s profesní zkušeností ze sex-shopu (ty interpunkční záběry s vibrátory se přímo nabízely), která ráda natáčí a fotí celebrity, nerada ale, když někdo natáčí ji...Suma sumárum lidský odpad, který dobře dokumentuje Achillovu patu současné doby a kapitalismu obecně - pro peníze, moc a ,,easy life" je ochotna udělat dost velká skupina lidí prakticky cokoliv...

    • 30.8.2017  23:26
    Únos (2017)
    ***

    Téma skvělé, zpracování průměrné...průměrná režie i scénář, mizanscéna jakžtakž, i když si to devadesátkové bratislavské retro dovedu představit ještě mnohem autentičtější, silně problematický je ovšem casting - vůbec nechápu, jak postavu Vladimíra Mečiara může dostat Maroš Kramár, který (mimo to, že prakticky vůbec neumí hrát a zvládne maximálně part krále v nějaké pohádce) není s Mečiarem ani trochu typově podobný (v jeho roli bych si dovedl představit kupříkladu Andreje Hryce), dokonce do své role nezahrnul nic s typicky mečiarovské dikce, ani verbálního či neverbálního projevu...postava Ivana Lexy má alespoň ty jeho autentické brýle...rozhodně nejsilněji působí herecký projev Milana Mikulčíka v postavě sveřepého kriminalisty...

    • 30.8.2017  00:07
    V utajení (2017)
    ***

    Angličtí producenti si odškrtli jednu čárku za genderově vyváženou roli aktivně jednající silné ženské hrdinky, scénárista Peter O'Brien do sebe zamotal trocha konspiračních teorií, trocha trendy námětu současné vlny teroristických útoků a bohužel tam napasoval i Prahu (máme fakt na Západě skvělou pověst)...herci ucházející a obsazení v podstatě hvězdné...co je to ovšem platné, když Unlocked je akční thriller, kde většina věcí i akcí je jednak klasicky neuvěřitelných, ale druhak i k smíchu...finále na schodišti included...

    • 26.8.2017  23:46
    Únos (2012)
    *****

    Strhující procedurální drama, seversky odtažitá a nezaujatá filmová rekonstrukce únosu dánské nákladní lodě somálskými piráty. Narozdíl od neméně skvělého a strhujícího Kapitána Phillipse je to drama deheroizované a civilněji exponované.

    • 19.8.2017  23:33

    Je opravdu velká škoda, že tuhle ryzí jihočeskou knihu jihočeského rodáka Jiřího Hájíčka filmově neadaptoval další jihočeský patriot Bohdan Sláma - a to nemyslím jen kvůli onomu regionálnímu souznění, ale především kvůli poetice jeho filmů, která by si podle mého lépe rozuměla s poetikou a atmosférou geniální Hájíčkovy literární předlohy. Dan Wlodarczyk jistě není špatný režisér a po zhlédnutí filmu musím být k jeho režijnímu přístupu shovívavý, co ale nelze přehlédnout je ne úplně šťastně provedený casting a scenáristické odklonění se od předlohy. Co se obsazení hlavní role týče, bylo angažování Marka Adamczyka krokem do neznáma a nevyplatilo se, protože v přímé herecké konfrontaci na sebe všechnu pozornost strhává o několik světelných let herecky lepší Pavel Liška a paradoxně role Kači zastiňuje roli Pavla, což je přesný opak knihy. Stejně tak Jenovéfa Boková v roli Karolíny selhává, je nepřirozená, afektovaná, její herecký projev mi byl vysloveně nepříjemný a celkem dobře ilustruje zmar této herecké generace. Dál už ale film funguje. Technické provedení na jedničku, mizanscéna velmi povedená a autentická, stejně tak kamera a hudba. Kdybych nečetl knihu, zřejmě bych byl z filmu více nadšený - subjektivně mne mrzelo přenesení děje z 90. let minulého století do současnosti, ale chápu, že takhle vyjde natáčení levněji (i když boom ,,vltavínské horečky" v reálu už dávno skončil) a zvláště pak drobné scenáristické změny (zmizely ostatní kopáčské party, zmizel Simon, nedošlo na rozvod, hodně se transformovala postava a charakter Kači, byl upozaděn fenomén posedlosti, ,,drogy", zlaté horečky i fenomén svobody a alternativního nekomerčního stylu života...) a vypuštění toho krásného smířlivě otevřeného konce knihy, který s filmem nekorespondoval vůbec...

    • 14.8.2017  23:41

    Hodně zábavná mystifikace vyfabulovaná na základě několika fotografií a ručně Elvisovou rukou psaného dopisu doručeného Nixonovi, kteréžto propriety dosvědčují fakt, že se tito dva (svého času nejslavnější) Američané kdysi skutečně sešli a že Elvis fyzicky navštívil Oválnou pracovnu Bílého domu...vše ostatní je čirá (a hodně zábavná) fabulace... Kevin Spacey i Michael Shannon jsou v jejich rolích přesvědčiví...a jsou hlavním důvodem, proč tuhle filmovou jednohubku vidět...

    • 10.8.2017  23:27

    Duch Cormacka McCarthyho se vznáší ve vzduchu, tahle země není pro starý...a to doslova... Scénář Taylora Sheridana má v sobě jakousi zvláštní nostalgii, která vyvěrá v sociálně kritický spodní podtón...něco k pochopení toho, proč stará Amerika umřela spolu s Reganem a proč dnes tolik lidí volí Trumpa... O podstatě kapitalismu, který požírá svoje děti a kanibalisticky i sám sebe...zajímavá paralela s tím, co u nás píše třeba Jiří Hájíček ve své volné venkovské trilogii morálního neklidu specificky pak v Dešťové holi...o vztahu a propojení lidí a půdy...a o tom, že dnes dochází k obrovským spekulacím a skupování půdy...o dějinných zlomech, k nimž pozemkové transfery patří... Jedna dlouhá éra západní civilizace právě ted končí a začíná jiná...a my jsme na prahu...

    • 9.8.2017  23:44

    Tak už i do pitomýho béčka dorazil gender. Stefan Ruzowitzky je takový rakouský Magnusek. Rozpočet a možnosti má sice lepší, ale jinak je jeho film stejně primitivní a prvosignální...obsahující snad všechny schematismy a klišé, který daný žánr má...

    • 6.8.2017  23:54
    Guerrilla (TV seriál) (2017)
    ***

    Je nepochopitelné, jak může někdo natočit pozitivně konotovaný seriál o černošských teroristech a levicových radikálech, ale Guerrilla takhle opravdu vyznívá. Řemeslně skvěle zvládnuté, ovšem ta ideologická motivace je nezpochybnitelná, tvůrci chtějí, abychom viděli vraždící radikály jako legitimní bojovníky proti systému...je to ovšem, stejné, jako v případě Frakcí Rudé armády, různých separatistických organizací - baskické ETA, irské IRA, či palestických teroristů, nově atentátníků Islámského státu - násilí a vraždění civilistů je neospravedlnitelné, at je pácháno pod jakoukoliv záminkou...mám problém se proto s hrdiny jakkoliv ztotožnit...

    • 5.8.2017  23:48
    Tajemný (2011)
    ****

    Celovečerní debut Craiga Viveirose je nečekaně vyzrálý film. Na daný subžánr vězeňského dramatu je to překvapivě civilní a významově hluboký snímek s jemnou psychologickou drobnokresbou dvou ústředních postav. Poměrům v nápravných ústavech se Viveirosův film blíží asi nejvíce v daném subžánru (mám samozřejmě na mysli poměry v britských věznicích, ty americké na jedné či skandinávské na druhé straně se budou asi výrazněji lišit) a výborně napsaná dramatická složka spěje až v anticky působící vyvrcholení, Craig Viveiros je opravdu výjimečně nadaný scénárista i obstojný režisér, jeho čistě autorský film je kompaktní a vícevrstvý. Problém je trochu v tempu a pomalejšímu začátku, chvilkami se to trochu vleče, ovšem konec je opravdu nečekaný a velmi silný...nebýt pomalejšího tempa, je Tajemný jedním z nejlepších snímků v daném subžánru vůbec...

    • 4.8.2017  23:57
    Práskač (2013)
    ***

    Ric Roman Waugh by se měl věnovat jenom dramatům z prostředí věznice, v tomhle subžánru je nezpochybnitelným králem (viz jeho strhující Zločinec a nově i uhrančivý Shot Caller)...když totiž překročí hranice subžánru a zkusí natočit klasický thriller o nefalšovaném americkém taťkovi, co kvůli tomu, aby dostal syna z věznice, sejme celý jihoamerický kartel, vyjde mu z toho dost nevěrohodný film (byť na základě skutečných událostí)...chyba je tentokrát ve scénáři (což je v kontextu Waughova psaní s podivem) a taky trochu v castingu - The Rockovi jsem tu roli moc nevěřil...i když se zjevně dost snažil...dokonce mám pocit, že i chvilkami skutečně hrál... Jednoznačně nejslabší Waughův film.

    • 3.8.2017  23:30
    Shot Caller (2017)
    *****

    Dokonalost. Vědomá adorace alfa samců. Dokonalý casting a herecké výkony. Přehlídka fyzického herectví a řeči těla. Vynikající atmosfericky působící hudba. Pomalé tempo vyprávění a retrospektivní kompozice. Psychologický vývoj hlavní postavy. Originální žánrové křížení - věženské drama se prolíná s klasickou gansterkou a to celé je ještě řízlé rodinným dramatem. Skvěle vymyšlený a napsaný scénář - Ric Roman Waugh je drsný chlapík, povoláním kaskadér, a je znát, že ví, o čem píše a točí - stal se z něho jednoznačně specialista na vězeňskou tématiku - tenhle specifický subžánr dovedl k dokonalosti už ve Zločinci, pak si sice vybral slabší chvilku v Práskači (přešlapem bylo angažování Dwayne Johnsona do hlavní role a, což je v kontextu Waughova psaní s podivem, scénář byl tentokrát trochu chatrnější...), ale v Shot Caller je zase zpátky v té nejlepší scenáristické i režisérské formě... Lepších žánrových filmů už letos nebude moc... PS: Shot Caller svou atmosférou a popisem status quo americké věznice dost připomíná jeden z nejlepších seriálů poslední doby procedurální drama Jedna noc...

    • 3.8.2017  15:35
    Cesta do Indie (TV film) (1998)
    ***

    Na koleně dělaný dokument, v němž vše zachraňuje poetický komentář a originální hudba. Ty promluvy čtyřech protagonistů na kameru byly tragické...

    • 3.8.2017  12:57
    Greenberg (2010)
    ***

    Woody Allenovsky neurotický hlavní hrdina, podaný tentokrát bez Allenovského nadhledu a humoru... Subjektivně mi postava Rogera Greenberga byla tak nesympatická, že jsem měl problémy dokoukat celý film, nakonec jsem ale vydržel do konce a přesto si nejsem zcela jist, zda byl Greenberg film geniální, nebo spíš nepovedený...co bylo záměrem tvůrců či spíše jen nezamýšleným vedlejším efektem... Každopádně Ben Stiller part dramaticky míněné role zvládl bravurně...

<< předchozí 1 2 3 4 25 49 72 96
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace