Radek99

Radek99

Radek Cihla

okres Český Krumlov
čecháček a maloměšťák

homepage

810 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 25 50 74 98
    • 23.6.2018  23:12

    Víceméně nuda...což je u sci-fi hororu poměrně závažný problém...minimalismus v oblasti ruchové složky tenhle film zazdil...rovněž mi tenhle příběh přišel značně nelogický - proč se třeba ona rodina nepřestěhovala někam ke zdroji přirozeného hluku, kupříkladu k onomu vodopádu, k jezu, k peřejím, k řece...aby zamaskovala svoji existenci? Navíc dvě tak nesourodé poloviny, jako v sobě spojuje Tiché místo, se hned tak nevidí - nejdříve minimalistická takřka kontemplativní, posléze laciná béčková vyvražďovačka... S nostalgií vzpomínám na žánrově podobnou, ale především mrazivě působivou skvělou Spielbergovu Válku světů...

    • 21.6.2018  09:00
    Escobar (2017)
    ***

    Musím konstatovat - fenomenální seriál televize Netflix Narcos Escobara zastínil prakticky ve všech rovinách...a nic proti osobě a hereckému umění Javiera Bardema, ale filmový/televizní Escobar pro mne už bude provždy jen Wagner Moura...

    • 20.6.2018  21:13
    Štiky (TV pořad) (2018)
    odpad!

    Rybí styl... Latimérie podivné!

    • 20.6.2018  09:42
    Nikdys nebyl (2017)
    ***

    Artově laděný žánrový experiment s vynikající hudbou a hodně zvláštní atmosférou i strukturou vyprávění. Indie Taxi Driver v autě z půjčovny a zednickým kladívkem místo Glocka... Ke konci už jsem se v tom ale trochu ztratil...

    • 17.6.2018  10:12
    Noční Show Jimmyho Fallona (TV pořad) (2009)
    ****

    Jimmy Fallon má charisma a je pohotovej a vtipnej...plus jeho ,,řeč těla"...plus doprovodné aktivity a hry k jeho talkshow, jako třeba Charades (napovídání pomocí pantomimy), Password (hádání slov s nápovědou jednoho slova) nebo Catchphrase (obdoba Password, ale s více slovy a časovým limitem v podobě tikajících stopek) coby předobraz našeho Kufru, jsou zábava sama... (ty novodobé varianty se zapojením virtuální reality už mne ale zas tak nebaví...stejně jako ty sportovní hry - Bar Curling atd.)

    • 15.6.2018  00:15
    Sedmilhářky (TV seriál) (2017)
    ****

    Seriálové ozvěny kampaně #MeToo. Bít ženy je špatné, ááánnnooo...ani ve snu by mne nenapadlo, že na takhle banální premise se dá postavit tak neuvěřitelně komplexní seriál, nezpronevěřující se vysokému standardu HBO...opravdu vynikající komunitní drama s detektivní zápletkou. Sice se mi už někdy v polovině podařilo určit, kdo to ve škole šikanuje, neboť v druhé půli série už zmizí počáteční maskování ženských intrik a půtek i mimikry feminní nevraživosti uvnitř komunity a hlavní roli mezi ústřední pěticí žen přebírá oběť domácího násilí, přesto je celý seriál tak chytře vystavěn a skvěle zahrán a natočen, že udrží pozornost až do závěrečného vyhřeznutí ,,ženské síly". Feministický koncept je pak zjevný a závěrečné finále celkem sporné, neboť ospravedlňuje hrdelní zločin a vybízí k braní spravedlnosti do vlastních rukou, ovšem musím konstatovat, že i mimo pole feminismu zůstává celkem objektivní, neboť se snaží měřit oběma stranám stejně - slovy psycholožky, která při rodinné terapii konstatuje, že manžel je nemocný, neboť bije svou družku, ona je ovšem nemocná taktéž, když od něho není schopná odejít a zavírá před tím oči předstírajíc idylku harmonického manželství. Serie 1: 90%

    • 13.6.2018  00:08
    Annihilation (2018)
    ***

    Kontakt pro genderově zmatené 21. století. Není to rozhodně béčko, ale ani hollywoodské sci-fi áčko, spíš takové A- Kdo ví...anebo se nám možná Alex Garland snažil nastínit, jak bude brzy vypadat genderově vyvážený hollywoodský blockbuster...po remakeovaných Ghostbusters vyšlapává cestičku filmů bez mužských hrdinů...

    • 9.6.2018  18:15
    Vlak dětství a naděje (TV seriál) (1985)
    ****

    Jeden z nejlepších českých seriálů...a jak by také ne, když je pod ním podepsaný režijní mistr Karel Kachyňa!

    • 9.6.2018  00:17
    Dukla 61 (TV film) (2018)
    ****

    Opravdu skvělý televizní film! David Ondříček staví na hlavu všechny teorie o tom, že to v českém filmu nejde... Ostravský region mi doposud vinou volebních výsledků a identity jménem Ruda z Ostravy nebyl moc sympatický, ale tady jeho zašlá sláva povstala v plné síle! Ondříček bravurně pracuje s herci, co třeba vyždímal z Marthy Issové, kterou obsadil zcela mimo její zavedenou typovou škatulku, tomu se ani nechce věřit, vlastně poprvé jsem z ní měl pocit, že je skutečně dobrá herečka, stejně tak skvěle postavil před diváka svůj záměr ukázat havířinu jako tvrdou dřinu pouze pro skutečné chlapy...a tenhle tah vyzněl znamenitě, zvláště v dnešní divné době, kdy je tvrdá manuální práce ostrakizovaná a považovaná za cosi podřadného... Suma sumarum - skvělý scénář, skvělé civilní herecké výkony, vynikající režie - a televizní Dukla 61 coby skutečně důstojná pocta oněm 108 zahynuvším horníkům...

    • 5.6.2018  16:54

    Naprosto zbytečná a unylá (televizně vyznívající) ,,komedie" na úrovni televizní tvorby našich komerčních kanálů. Tragicky sterilní provedení i ,,herecké" obsazení...jak se tam zatoulala paní Iva Janžurová, to opravdu nechápu. Proč a pro koho se tohle vlastně točí?

    • 2.6.2018  18:04
    Zrcadlo nenávisti (TV film) (1987)
    ****

    Věčná škoda, tohle měl být klasický celovečerní a ne jen televizní film! Skvělá pochmurná armosféra a to výtečné herecké obsazení...Hrušínský, Bartoška, Čepek...to je to, co dnešnímu českému filmu chybí!

    • 31.5.2018  22:34
    Čtverec (2017)
    ****

    Po svém předchozím výtečném vztahovém dramatu Vyšší moc, kterým si Ruben Östlund udělal jméno ve světě, přichází švédský režisér s dalším snímkem reflektujícím současnou západní společnost. Čtverec je hodně silný film o tom, jak si ta šťastnější většina z nás žije v až nechutném blahobytu a nechce se dělit, což ovšem pokrytecky maskuje charitativními večírky a donátorskými dary, k čemuž tvůrci ještě trochu podvratně přidali satirický podtón tepající přehnaně korektní švédskou (západní) společnost...přičemž dobře vystihli fakt, že politická korektnost je mor dnešní doby... Jasným minusem díla je ovšem jeho přehnaná stopáž, respektive fakt, že Östlund nedokáže udržet vysokou míru divácké pozornosti během celého filmu, ke konci už mi jeho snímek připadal poněkud rozředěný. PS: Nejsem si jist, jestli Zlatá palma z Cannes není výrazem totožného pokrytectví, na které poukazují tvůrci ve filmu, namísto charitativního večírku udělíme cenu filmu, který našemu světu nastavuje nelichotivé zrcadlo, a pak nasedneme do svých Tesel a jede se nerušeně dál...

    • 24.5.2018  10:03
    Clona (TV seriál) (2014)
    **

    X-tý klon CSI, tentokráte ve veřejnoprávním provedení...aneb soubor celkem dobrých až výborných českých herců, kteří nemají co hrát...

    • 23.5.2018  00:29

    Globalizované umění - egyptská neo-noir detektivka pocházející ze Skandinávie, navíc na pozadí Arabského jara. A nejde ani tak o samotnou detektivní rovinu, ta je od začátku víceméně jasná (zápletka v podstatě průhledná), jako o fascinující zprávu o celospolečenské škodlivosti korupce a její prorůstání do všech pater (egyptské) společnosti...(i obecně zemí Blízkého východu a arabského světa) Zajímavá kombinace vjemu naprosté autenticity tamního prostředí a zároveň autentického noir feelingu upomínajícího k atmosféře amerických noir detektivek 40. a 50. let...nečekané prolnutí dvou zcela nesouvisejících světů...

    • 15.5.2018  23:21
    Nepřátelé (2017)
    *****

    Syrová demýtizační neo-westernová road-movie plná posttraumatického stresu a syndromu vyhoření, ponurosti, explicitního násilí, hromad mrtvých - s paradoxně až meditativním vyzněním. Muž nepláče, muž tvrdne dovnitř. I z úhlavních nepřátel se mohou stát přátelé, pokud získají společného nepřítele a vzájemný respekt. Režisér Scott Cooper navazuje opětovnou uměleckou spoluprací s Christianem Balem na svůj neprávem přehlížený předchozí snímek Pryč od pece...a zase se pokouší reflektovat reálnou tvář Ameriky, země vzešlé z krve a tvrdé dřiny, ale i zabíjení a opodstatněné deziluze z americké historie dobývání divokého západu. Novátorský je způsob, jak tvůrci nakládají s pravidly žánru a přepisují je, konkrétně modulace způsobu, jakým se vyprávěly tyto příběhy během uplynulých sta let, kdy se črtaly jen zjednodušené linie mezi hrdiny a darebáky. Takhle komplexní pokus o předefinování černobílé hranice protagonista - antagonista a jejich vzájemné propojení se vidí opravdu málokdy...

    • 11.5.2018  23:54

    Clint Eastwood už asi senilní, nebo čím to je, ale natočil první nudný film... Filmová rekonstrukce zmařeného teroristického útoku v rychlovlaku do Paříže se vleče a úsek ,,dětství - trip po Evropě" (což je většina filmu) bych vlastně ani nemusel vidět, byl víceméně nadbytečný - nebo tedy pro mne jako diváka, ta druhá část připomíná ze všeho nejvíc amatérské video z dovolené. Jistě, jde o zajímavý herecký experiment, kdy Clint použil do hlavních rolí trojici skutečných amerických vojáků (respektive dvou vojáků a civila), kteří zachránili onen vlak před islámským teroristou, dokonce i francouzského prezidenta Hollanda hraje skutečný François Hollande (respektive je ve filmu použit skutečný televizní záznam předávání státních vyznamenání), výsledek je ale sporný - amatérští herci hrající sami sebe vyznívají rozpačitě a celý film trochu unyle...a přitom čin sám byl projevem esence hrdinství a zasloužil si lepší dramatizaci! Clint prostě není ranej Forman! Škoda promarněné příležitosti...

    • 11.5.2018  12:43
    Reportéři ČT (TV pořad) (2004)
    ****

    Jedna z posledních vlaštovek nezávislé, seriózní a profesně kvalitní investigativní publicistiky na poli českých televizních stanic. Přesně takhle má vypadat činnost veřejnoprávního média. Skutečný ,,hlídací pes demokracie". Existence tohoto pořadu a působení Marka Wollnera a jeho týmu na obrazovce ČT je lakmusovým papírkem svobody slova v ČR...

    • 8.5.2018  23:51

    Silný příběh, výtečný film, úžasná kamera, skvělé herecké výkony. Co asi při jeho sledování prožívají novináři z Mladé Fronty Dnes a z Lidových novin?

    • 1.5.2018  13:16
    Televise bude! (TV film) (2014)
    *****

    Dokumentární film 2.0

    • 9.4.2018  09:57

    Slabší exnerovka. Takový zvláštní, i když vlastně celkem milý, hybrid detektivky a komedie. Jako detektivka to moc nefunguje, komediální rozměr je lepší. Postava Josefa Kemra dokonalá! :-)

    • 8.4.2018  21:53

    Překvapivě průměrné a nezábavné v porovnání s kultovním mateřským seriálem. Prezident Blaník mě docela zklamal. Přitom na Streamu jsem se na něj vždy velmi těšil. Ono to, co funguje a je skvělé v krátkém ,,internetovém" formátu, ve formátu celovečerního filmu může působit úplně jinak - místy nudně, bez děje, fórky a gagy pořád na stejné kopyto, jakožto film téměř bez šťávy. Fungující politická satira na platformě celovečerního filmu je u nás prostě zakletá... (celovečerní Česká soda budiž čestnou výjimkou)

    • 30.3.2018  12:51

    Survivor pro mladší a nepokročilé. Dost naivní, ale přesto celkem ucházející film jedoucí na modní vlně travelingu...základní schéma celkem nosné, jen ho ruší nelogičnosti typu hlavní hrdina se po ztroskotání v řece po dlouhé době konečně dostane z vody a zachrání i svou krosnu, aby z ní posléze vytáhl zcela suchou mapu a suchý papír a napsal kolegovi vzkaz...stejně jako si hoši nesou na přespání stany, ale krosny mají během pochodu poloprázdné...po několikadenním pobytu v džungli jsou stále jako ze škatulky, bez propocených triček atd.

    • 4.3.2018  22:49
    Nemilovaní (2017)
    *****

    Rozchod Borise a Ženi. Zmar, smutek, neředěná čistá deprese. Po Leviatanovi zřejmě Zvjagincevův nejpůsobivější film, který se hodně podobá jeho předpředchozímu snímku Jelena - Zvjagincev tu rovněž primárně neanalyzuje současné Rusko, jako spíš reflektuje obecnější lidská témata, platná kdekoliv v kontextu naší západní civilizace, postižené nezdravě vypjatým individualismem a naprostou ztrátou empatie a soucitu s bližním. Nemilovaní jsou snímkem, jehož téma, atmosféra i formální stránka ho asi nejvíce přibližují k dílům tzv. rumunské nové vlny...kupříkladu k filmům, které točí Cristian Mungiu...obrazy reálným komunismem zdeformované společnosti a jejích vadných jednotek drcených v soukolí pošramocených a zcela odosobněných mezilidských vztahů...

    • 3.3.2018  22:24
    Tvář vody (2017)
    ****

    Amelie z nápodoby béčkového amerického filmu 50. let. Ta manýra je skutečně odzbrojující a opravdu dost připomíná imitaci manýrismu Jean-Pierre Jeuneta. Jako netradiční romance i poklona brakovým monster filmům (ale i muzikálům či melodramatům) ovšem vynikající... Ona nádherná patina a stylizace do brakových amerických snímků 50. a 60. let je na jednu stranu silným kladem del Torova filmu, na stranu druhou ovšem i jeho Achillovou patou - daný kontext brakovosti determinuje totiž i samotný příběh, který je z logiky věci celkem plytký a vlastně až pohádkový, vymyšlený tak, aby odpovídal standardu dávných černobílých monster sci-fi filmů... Osobně mi tam ve scénáři chybělo více rafinovanosti a nějaký hlubší přesah... PS: Oskar ze stejné škatulky jako Scorseseho pocta počátkům kinematografie Hugo a jeho velký objev...

    • 3.3.2018  20:42

    Nejlepší díl! A ten Elon Musk! Jedno z nejnečekanějších finále a dokonalá pointa! :-)

    • 2.3.2018  10:38
    Aréna Jaromíra Soukupa (TV pořad) (2017)
    odpad!

    Legendární novácký Kotel našel novou reinkarnaci. Buranství plebsu vyhřezlé na televizní obrazovku. Rozdíly jsou ovšem zjevné - zatímco Michaela Jílková byla pořád profesionální moderátorka schopná mluvit na kameru, Soukup je jenom narcistní kašpar a jeho moderátorské kvality by mu stačily stěží na moderování školní besídky...

    • 28.2.2018  22:49
    Kauzy Jaromíra Soukupa (TV pořad) (2017)
    odpad!

    Hnus! Soukup je kašpar, ovšem všehoschopný kašpar. Nečekal jsem, že ještě někdy ve 21. století uvidím vysílání, za které by se nemusela stydět normalizovaná ČST! Na TV Barrandov jedou televizní sedmdesátky na plný koule... :-/

    • 27.2.2018  00:06

    Film zakázaný v současném Rusku? Asi nejlepší možná reklama! Prý zesměšňuje velkého sovětského vůdce a chce rozvrátit jednotu ruského lidu! Pak to bude asi velmi trefná politická satira, říkal jsem si...a ba že byla! I když...vlastně jsem se u toho ani moc nesmál! Spíš mne dost často mrazilo... Tahle komedie je ve své grotesknosti možná nejsilnější obžalobou sovětské komunistické totality! Realita Stalinova Ruska byla tak absurdní, že jejím překlopením do Kafkovsky absurdní černé komedie se uzavírá kruh. Politbyro ÚV KSSS byly normální lidské zrůdy a exponovat je do téhle ultra černé taškařice byl opravdu geniální tah. Vůbec se nedivím, že soudruhu Putinovi a jeho věrchušce tenhle film nejde pod fousy, logicky se bojí toho, že (nejen) ruští diváci uvidí řadu analogií se současným status quo, stejně jako se snahami o přelakování sovětské historie na růžovo...z té původní krvavě rudé! Jen doufám, že nebudeme muset čekat dalších osm let, než se podíváme na další film tohoto skvělého režiséra!

    • 26.2.2018  00:19
    Lady Bird (2017)
    ****

    Další typický americký nezávislý film o dospívání, o hledání identity, křehkém a složitém období puberty, o tom složitém přechodu do dospělosti, při kterém jsem si ale nejvíc uvědomil, jak jsem rád, že nežiju ve vysněných USA, ale tady v Česku, kde ještě tak nezáleží, v jaké části města bydlíte, jakou práci a auto máte vy, nebo vaši rodiče... Malý film, říkající ovšem mnohé o odvrácené straně kapitalismu, stejně jako o složitosti dospívání kdekoliv, v jakékoliv kultuře...

    • 23.2.2018  23:57
    Špína (2017)
    ****

    Velmi silný a sebevědomý celovečerní debut! Film i scénář záměrně hnaný na samou hranu, ve výsledku čirá deprese a obraz světa černého jako noc a obnaženého na dřeň. Zpočátku jsem měl sám problém filmu uvěřit, možná obrazně jako nevěří okolí oběti znásilnění, učitel, který znásilňuje při doučování doma v dívčím pokojíku, no dobrá, pak navíc uvěřit vykreslení status quo slovenské ústavní psychiatrické péče, když jeho vyznění se asi nejvíce blíží soft verzi Formanova Přeletu nad kukaččím hnízdem i s postavou vrchní sestry Ratchedové převtělené do paní doktorky vedoucí terapeutickou skupinu, ale nakonec jsme filmu uvěřil vše a zcela a přestal jsem si myslet, že je to jen další z módních projektů vezoucích se na vlně kampaně MeToo... A možná je to obecnější postřeh, dříve bych takovýto snímek přijal apriori otevřeně, ale tím, jak aktivistky dostaly svou hysterickou kampaní tohle téma do veřejného prostoru tou přehnanou mírou a nezvyklou intenzitou, dívám se na jakoukoliv zmínku o násilí vůči ženám předpojatě, jako na něco, co se se mnou snaží mediálně manipulovat. Což je zjevně chyba. Zajímavé rovněž je, jak se Špína svým tématem podobá loňskému slovenskému filmu Pirko, přičemž svorníkem mezi oběma projekty je i představitelka hlavních rolí Dominika Morávková-Zeleníková...jejíž dvě role se podobají jako vejce vejci... Tereza Nvotová každopádně maximální respekt!

<< předchozí 1 2 3 4 25 50 74 98
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace