Recenze (3 522)
První člověk (2018)
Rodinné (respektive rodičovské) drama zkombinované s diváckým simulátorem kosmického cestování. Trochu nesourodé žánry, ale funguje to. Jako koření v závěru vizualita a mírná spiritualita à la Gravitace.
Záhada Silver Lake (2018)
D. R. Mitchell je takový David Lynch pro náctileté. Hledat mysterium na nejpovrchnějším místě planety znamená nacházet výhradně jen popkulturní odkazy a symboly... Coby pocta klasickému Hollywoodu a noir detektivkám ucházející, jakožto mysteriózní thriller k uzoufání povrchní...vyjma vyznavačů konspiračních teorií tenhle film ocení snad jen čtenáři Šifry mistra Leonarda...Dan Brown má evidentně mnoho následovníků...
Úsměvy smutných mužů (2018)
Velmi silné téma, ovšem absence nosného příběhu. Hodně nepříjemná hudba a ruchy, odcizeně vypadající kamera vytažená do studených odstínů, všude samá modrá... Výborný casting, ovšem divný scénář, rozpadající se do sledu mikropříběhů hned několika postav (což zřejmě vyvěrá už z knižní předlohy), herci (kromě Švehlíka) tak nemají co hrát, tak jenom figurkaří. Film mne nebavil, myslím si, že je vpravdě promarněným potenciálem, takovýhle námět by v rukou schopného režiséra a hlavně scénáristy byl terno... Nad čtvrtou hvězdičkou jsem uvažoval díky silnému tématu, ale nakonec si ji tenhle film dle mého nezaslouží...
Audience (1990) (divadelní záznam)
Legendární záznam Havlovy jednoaktovky uvedené v Činoherním klubu s opravdu výjimečnou besedou s herci a autorem na konci představení, v níž je velmi silně zakonzervován duch doby... Skvělý Havlův text založený na práci s frázemi a jejich repetici a skutečně živelný Lanďák...ta role mu byla napsána skutečně ,,na tělo"...
Občan Havel přikuluje (2009)
Obecně dávám za Václava Havla 5 hvězd, za Jana Nováka rovněž 5 hvězd, ale nezlobte se na mne, pánové, i když vás mám oba velmi rád, tenhle dokument byl víceméně nudný a stereotypní...
Ovčáček čtveráček (2017) (divadelní záznam)
Hodně výstižná politická satira...Ovčáček je vystižen a zkarikován přesně...jeho repliky jsou až Havlovsky absurdní...a část 12. Chaos je opravdu dokonalá...
Maniak - Přesně jako ty (2018) (epizoda)
Život je strašně jednoduchej, dokud do něj nepřivedeš partnera.
Maniak - Kožešiny od Sebastiana (2018) (epizoda)
Skvělý díl - jak kdyby ho napsali a natočili bratři Coeni... a ten kontext celého seriálu začal být opravdu zajímavý!
Maniak (2018) (seriál)
Kidding tu letos není samo...Fukunaga je nový Gondry! Fantazie, imaginace, alternativní vesmíry, multi-reality, synkretismus, žánrový mišmaš, postmoderna...
Florenc 13,30 (1957)
Budovatelská agitka jak z partesu. Ten nový autobus si společnými silami roztlačíme jako tu novou lidově-demokratickou republiku. A kdo nebude tlačit, tomu ujedeme...