k212

k212

Andrea Kubcová

okres Náchod

76 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 7 13 19 25
    • 14.10.2018  18:43

    To má jako bejt ta aktuální optika, kterou Hollywood hledí na ženskou emancipaci? Prudná hlavní hrdinka, za níž povlává se svými pocity hlavní hrdina? No jasně - vždyť stačí jen prohodit ta stupidní klišé a je to cool modernita. Fuj nechci! A nebaštím to ani Kate, ani Idrisovi. PS se spoilerem: S knihou to má společnej jen pád letadla!

    • 3.9.2018  02:30
    Ostré předměty (TV seriál) (2018)
    ****

    Miniseriálová adaptace literárního debutu Gillian Flynn je pro mě osobně snesitelnější než román sám. Díky zákonitostem filmové narace totiž ubylo hodně kruté doslovnosti (v románu deklamované vágně a nudně) a přibylo prostoru pro zajímavé charaktery (Vickery, Curry a Jackie O'Neill). Minisérie by dle mého snesla o jeden-dva díly méně, byla by dynamičtější, takto je to hodně pomalá atmosférická pocitovka, která hodně sází na rozporuplnou hlavní hrdinku (balancující na hraně diváckých nesympatií), její neutěšené rodinné vztahy a na repetitivní zobrazení buranského venkova. Velmi zajímavá je opět práce se soundtrackem, který organicky doplňuje vnitřní svět postav, který záměrně ostře kontrastuje s ruchovou bezhudbovou složkou. Vlastně jsem si tuhle one woman show Amy Adams vcelku depresivně užila a díky jejímu hereckému pojetí Camille zaokrouhluji nahoru!

    • 26.8.2018  15:13

    Naprosto zbytečný počin úzkostlivě se držící původního Blade Runnera, až je to zoufale neoriginální. Kde je pan režisér? Schoval se za balast dokonalého vizuálu, za opravdu divný scénář, který si potrpí na totožné repliky z prvního dílu (bohužel patřím k té sortě magorů, kteří je znají zpaměti) pronášené podobnými typy postav, za předělávku původní hudby! Netvrdím, že mé srdce blahem neplesalo při všech těch okatých i více skrytých odkazech na původní dílo. Avšak má pak takový předražený dvou a půl hodinový počin téměř bez děje a v meditačním tempu nějaký smysl? Opakovací možná, vše důležité totiž bylo sděleno před 35 lety.

    • 18.6.2017  12:58
    Pasažéři (2016)
    ***

    Rozpačité, celkově. Prvních třicet minut je tu viditelná snaha přiblížení sociální izolace jedince, z jehož dlouhodobé deprivace dojde k neetickému a nehumánnímu rozhodnutí. Dalších čtyřicet minut sledujeme pokřivenou romantickou space-operu, která se snaží diváka ukecat jakousi dynamikou vztahu dvou odlišných lidí. Sem tam vystrčí růžky náznak sociálního dramatu - to pro srovnání zpovykané intelektuálky a sympatického dělníka (trošku stereotypní, řekněme). Druhou část ukončuje katarze, která děj nasměřuje k dramatu, k němuž ovšem nedojde, protože v aktu třetím se všechno mění na akcí nabitý a předraženě trikový díl Star Treku. No a to se pak všechno hodně rychle a nelogicky vyřeší (to bych si vážně úplně odpustila) - bohužel tu zcela absentuje přidaná hodnota předchozí hodiny - vztahy hlavních hrdinů. Osobně mám pro tento film slabost, protože přesně vím, co bych s ním udělala já, odstranila všechny ty úchvatné triky a zbytečné akční scény a soustředila se jen na vztahy a morální dilemata, tam tento film má potenciál, a to jak scenáristický, tak herecký, stačilo by to jen lehce přiostřit, zdramatizovat, dát tomu větší rozměr. Pro koho je vlastně takový blockbuster určen? Jaká je jeho cílová skupina? Dost vážně totiž pochybuji, že patnáctiletá puberťačka bude slintat nad Chrisem v hipíckém vousu a žábkách (jako já), a že stejně starý kluk se bude rozplývat nad -standardně a zase- uměle přestárlou a vcelku nesympatickou Jennifer. Dospělý divák asi shovívavě přivře oko nad nedotaženými charaktery a přetrpí potupně akční závěr. Takže nám asi opět zbývá young adult cílovka. A proč je to sakra tak předražený, když by to mohlo stát polovic a být daleko lepší? 60%

    • 14.4.2016  23:35

    Tohle Otakárovo obskurní halucinogenní food porno snímané občasně z psí perspektivy má pro mě vtip i po 16 letech od kinopremiéry.

    • 15.2.2015  22:29

    Že to nebude von Trierova Nymfomanka, tak to jsem vzhledem k ručičce přístupnosti, která se pevně zastavila na patnáctce, tušila! Takže v hlavní roli inkriminovaných a nej očekávaných pasáží: ženský kozy, mužskej zadek a mučírna. Vedlejší role (rozuměj otravnej product placement): Audi, Apple a Beyoncé. Ana není taková přitroublá naivka, jak bych očekávala, dokonce ji její žárlivost na paní Robinsonovou dotáhne až k uraženému výrazivu typu "tak si ty role občas vyměníme" (I když ta váágníííí kadence mluvy hlavní představitelky byla trochu únavná, skoro jsem si říkala, že má problém něco říct). A Grey? Nemá moc šanci ukázat nepřístupnější verzi, toho, co v něm skutečně dřímá, tak to v něm alespoň doutná a bublá a je vážně dost divnej. Je to úchylná chemie - mezi těma dvěma, to nepopíratelně. Dokonce tak velká, že utáhne hravě dvě hodiny. A to s pomocí scénáře, který je oba pasuje na téměř málomluvné dekorace stylizovaných záběrů, které občas vypustí z úst vtipný bonmot (Díky za to - protože, kdyby tu byl voiceover Any se všemi těmi "bryskními" úvahami a-la vnitřní bohyně, tak to bych neunesla!). Ostatní postavy v tomhle filmu nemají místo, jsou to jen občasně rušivé výkřiky! Jinak je to samozřejmě dvouhodinová téměř provokativní šmíra paní režisérky v souhře s kameramanem! Šmíra všech těch výše uvedených částí těl plus řídkého bonusu v podobě provazů, bičíků, pout, rudého saténu (sakra - chybí jen ty kabelové stahovací pásky), pak taky sterilních interiérů a nevraživé šedých exteriérů (sic!). Jo a je tu hudba od Dannyho (dost netypická), vcelku povedený soundtrack a pak překvapivé bezhudbové ruchové pasáže. A máme tu taky bonusovou scénu s vyjednáváním - to je vcelku povedená záležitost. Takže vezmu-li v úvahu pouze narativní prostředky, tak filmové zpracování jednoznačně převálcovalo knihu! Aně se dostane hi-fi happyendu ... šest páskem na holou (tak málo!?), stihne si to odpočítat a konečně jí dojde, že tudy cesta nevede (já se na to hodně těšila)! A tak by to mělo opravdu skončit ... nikoliv tak, že se budou dojit divačky dalšími dvěma uplakanými a nudnými díly! 60% P.S. L-23 Super Blaník nečekejte!

    • 7.2.2015  19:38

    No fuj, takhle si hrát na Boha a léčit celej svět... něco tak nechutně idealistickýho v dnešní přetechnizovaný, konzumní a materialistický době - to se fakticky sakra nehodí! Diváci přeci očekávají vedle extrémně vyhypeovanýho vizuálu taky nějaký to pořádný objektivní a racionalizovaný vysvětlení, který však rozhodně nesmí být doslovný, to teda ne, musí stát zároveň pevně na nohách, ale musí jistojistě otevírat zadní vrátka spekulacím! Tohle ale Transcendence nenabízí. Přijde mě, že dnešní filmy se dají rozdělit na dvě velký hromady (a ten zbytek je pro zanedbatelnou menšinu) - za A: na totální kravinu bez děje, která je hezky natočená, nebo za B: na absolutní špičkovou zábavu, která je přechytralá - umí totiž diváka chytit do sítě faktů, který si může člověk interpretovat jak chce, protože nezná souvislosti, a proto se mu to ve výsledku jeví jako geniální dílo! No a opět - Transcendence nepatří ani do jednoho pytle! Filmy o svérázném pojetí víry se dnes nenosí, jasně! A nedejbože v ateistických domácích luzích a hájích. To je pro mě tento film ... o víře a o ničem více!

    • 29.1.2015  09:15

    Inu, co dělalo seriál Veronica Mars dílem zábavným a vcelku koukatelným - tedy ironické průpovídky přemoudřelé teenagerky, to už je u té třicítky jaksi vyčpělé. Sice ne úplně, ale ten nabroušený komentovací drive jede tak na půl plynu - občas zábavně, občas nikoliv. Dějově ... asi jako jeden prodloužený díl, toliko velmi útrpné a pomalé. Fanoušek se dočká všech výraznějších postav ze seriálu, je to taková odměna za čekání. Ale upřímně: v rámci samostatně stojícího filmu je to dost špatné. Jenom z nostalgie dávám o jednu hvězdičku více! 50%.

    • 29.1.2015  08:58

    Arakiho vhled do života dospívající -hormony rozhárané- holky, která přijde o frustrovanou a excentrickou matku, je nejen hypnoticky zádumčivý, ale chvilkově satirický, občasně až sarkastický. Pomalu plynoucí děj, který jde na úkor neúprosné šmíry dvou hlavních ženských postav, typická silná slovní forma (rozuměj vulgarismy), velmi vhodně vybraná hudba, která podkresluje celkovou podařenou atmosféru, hlas mimo obraz, který tradičně stvrzuje literární předlohu, ale zároveň perfektně dotváří děj a občasně zahýří jemnými bonmoty, přesné herecké výkony... White Bird in a Blizzard je filmové dílo vymykající se tradičnímu vypravěčskému proudu, jde si po svébytné cestě a to rozhodně stojí za shlédnutí! 80%.

    • 26.1.2015  22:55
    Dvojník (2013)
    ****

    Disociativní Dostojevského novela zasazená do bezvýchodného kafkovského úřednického světa, navíc ukotvená v jakémsi bezčasí, kde největší hitem je japonská tklivá hudba. Vcelku záslužná óda na poruchu identity, tu a tam černo-humorná, občasně nimrající se v beznaději a ponižování, sem tam i tajuplná ... každopádně velmi velmi stylizovaná! 75%.

    • 26.1.2015  12:20
    Případ pro exorcistu (TV seriál) (2015)
    **

    První díl příliš nezaujme mysteriózním námětem. Druhý díl je sice nejnapínavější a celkově nejzajímavější, ale pořád velmi vágní. Třetí díl je nejhorší, překotně se snaží doslovně dovyprávět cokoliv. Zaujalo mě stylizované bezčasí a ošuntělé venkovské reálie, rušila mě hudba, která byla paradoxně tou nejlepší řemeslnou částí. Potěšili mě někteří herci. Ovšem děj, to je jiná! Měla to asi být inteligentní detektivka? Měla to snad být parodie na severský thriller? Tohle se vážně moc nepovedlo. Absolutně mě uniká momentální posedlost ČT po detektivkách!

    • 22.12.2014  15:35

    Přiznám se, že jsem si opravdu hodně moc přála, aby film kompletně jel na vlně kopanců do farmaceutického průmyslu, a také jsem si tu správnou macguffiinovskou polovinu filmu moc užívala. Čímž ovšem nechci říct, že ta druhá by byla horší, naopak! Přesné herecké výkony, zajímavý námět, čistá režie a kamera - prostě Soderbergh, který umí chytnout a nepustit až do konce! 75%

    • 22.12.2014  15:23
    Nákaza (2011)
    ***

    Soderbergh jede jako tank ve svých realisticky odosobněných a sterilně dokonalých kolejích, akorát mě to protentokrát dokonale minulo na té správné emoční či intelektuální vlně. Po stránce dramatické to ovšem zůstalo napínavé až do konce! 65%

    • 22.12.2014  14:54
    Všemocný (2011)
    ***

    Tyhle hodinu a půl dlouhý příhody vychcanýho hajzlíka na entou, kterej jede na IQ tripu pod taktovkou Neila Burgera, maj vlastně šťávu. Je to taková zhuštěná jízda, a že to nemá vcelku žádnej děj, natož přesah? To je vlastně jedno, páč zábavné to je! 60% (Aneb plytké dostanu, jalové dávám :)

    • 22.12.2014  13:31
    Divergence (2014)
    **

    I z horší knižní předlohy se občas dá vytáhnout lepší film (Byť se Veronica Roth snaží najít nějakou pevnější pozici v žánru young adult literatury, zatím na to bohužel nemá, a je vcelku jasné proč, díky svému vágnímu až uspávajícímu narativnímu stylu a plytkými až okopírovanými reáliemi). Jsem si jistá, že i tady se to filmu opravdu o malý kousíček povedlo, což sice z filmu nedělá superdílo, ale je to lépe koukatelné než v originále čtitelné! Jeanine dostala ve filmu více prostoru asi v rámci potřeby mít jasně definovaného záporáka. Kate Winslet si ji střihla vcelku standardně, a přesto jsem ji už dlouho neviděla v roli, kde by působila tak znuděně! Najde se pár opravdu zajímavých filmových okamžiků, které za to stojí (scéna se zrcadly při zkoušce třeba, nebo halucinogenní úlety při tréninku strachu). Režie Neila Burgera rozhodně není sterilní, sice by od něj divák čekal více extravagance, ale chápu, že do dobře naservírovaného a rychle stravitelného balíčku pro masového diváka to nepatří :) Soundtrack mě vyloženě rozčiloval, vložené pop skladby přímo rvou uši díky nevhodnému usazení do scén (Woodkidovo Run Baby Run bylo jediným světlým hudebním okamžikem a vcelku dobrým motivačním popíchnutím pro naskakování do vlaku)! 50%, a jen díky tomu, že jsem dala*** Hunger Games, tohle ode mě dostalo naděleno o jednu hvězdu méně. Každopádně Divergence nikdy více a Limitless klidně znovu!

    • 7.8.2014  09:40

    Stejnojmenná knížka od Josteina Gaardera není v první řadě určena dospělému čtenáři, je hlavně pro čtenáře v pubertálním věku. Proč to tady píšu? Inu, protože film je dle mého natočen s příjemnou až opatrnou křehkostí, která tento věk zcela vystihuje. Ano kniha je mojí srdcovou záležitostí, film nikoliv, ale i při drobných dějových změnách má svůj jasný smysl a poselství. Cyničtí prskači si tu můžou plivat o sladkobolné romantice, ale já tvrdím, že pokud tohle má být žánr teen či young adult, tak je vše v naprostém severském pořádku! 60%

    • 19.6.2014  14:48
    Byzantium (2012)
    ***

    Atmosféra - ponurá, melancholická až depresivní, dějové linky oddělené časem, které se občas proplétají, občas nikoliv, jsou vcelku zajímavé - minimálně díky trošku jinému náhledu na problematiku nemrtvých. Co tu však chybí jsou dostatečně propracované charaktery, možná díky tomu, že na téměř komorní film útočí vcelku slušná řádka postav a nestihnou se tak jakkoliv posunout, vyvinout. Obě hlavní představitelky se snaží, ale po hodině už ten smutný kukuč Saoirse Ronan jako "věčné rozhárané teenagerky" a neustále nasraný obličej "šlapky do skonání světa" Gemmy Arterton prostě nestačí. Celkové sdělení či vyznění je velmi mlžné. 55%

    • 21.2.2014  15:05

    Jako dlouhý videoklip k new-weird flákům Devendra Banharty budiž, ale jako samostatně stojící filmové dílo nikoliv. Kočko-pejsek, který mě nedonutil udržet pozornost. Hlavní problém je ve scénáři, který vždycky něco nakousne, lehce předžvýká a najednou ustrne někde ve vzduchoprázdnu. Navíc voiceover, který působí s obrazem disharmonicky - nic moc. Ten cool odfláknutý scénář si ani nezasloužil tak dobré herecké výkony, která v tomhle filmu evidentně jsou. Mimochodem, typický generační film, který musí lehce až těžce alternativní puberťáky totálně nadchnout!

    • 9.1.2014  20:52

    Pokud divák očekává 2 hodiny pohádkové pornografické akce a místo toho dostane analogické přednášky o muškaření, stromech a trojhlasých varhanních skladbách od Bacha prostřihaných příběhy jedné nešťastnice závislé na sexu, to se pak nedivím, že se cítí být poněkud podveden. Ale on ten šokující marketing je již od Antikrista von Trierovou mocnou zbrání na nevědoucího diváka. Že se to často přetaví v nepochopení či čirou nenávist, protože divák nedokáže přistoupit na černo-humornou až sarkastickou a notně povýšenou intelektuální šarádu, je nadmíru jasné. A tak na plátně opět řádně ždímá nástroje své manipulace s divákem - rozuměj herečky a herce ve své naturálnější podobě. Akorát tentokrát hraje vcelku vyrovnanou snad až citlivější hru, ve které chybí výraznější segment cynismu a šovinismu. Byť mě to vypůjčování mainstreamových hereckých tváří začíná připadat jako nový punc originality á-la von Trier, začíná se mě to zajídat a uměla bych si tuto pitvu nymfomanie představit jen s herci dvorními, stejně jsem mu na to zase zabrala. Asi pořádně zacukal třpytkou!

    • 18.11.2013  10:54

    Same, Same - zase jsi jednou měl káru peněz a ty jsi ji dokázal utratit za tuhle psychedelickou úchylárnu, která má být nejspíš pro děti, ale ve skutečnosti není. Vilný Oz ničí jedno ženské srdce za druhým, podvádí a okrádá lidi a má se stát zachráncem bájné země, ale ve skutečnosti chce být nejlepším eskamotérem na světě s kupou zlaťáků. Chvíli mu do ouška vrní naivně zamilovaná čarodějka, s níž mu pomohlo provařené modus operandi svádění, ale pak ji trošku její ségra popíchne a rázem je z toho nenávist na dřeň. Taky se kolem něj točí nějaká bílá nádhera, která nejspíš jede na tripu, protože její zpomalené a ladné pohyby o mínus dvě doby reakčního času, jsou totálně "out of space". Navíc tu máme ještě létajícího opičáka a porcelánovou panenku do party. No potěš chleba - je to opravdu přeplácané! Copak scenáristé nevědí - že netransparentní figurky do pohádky pro děti nepatří, protože Oz se nenepraví a zlé čarodějky nejsou řádně potrestány. Jo, hraje to do karet dnešní doby - kdy se stírá rozdíl mezi hodný a zlý, ale pro děti to srozumitelné moc není. Takže mě zbývá jen jedna cílová skupina - prostě Disneyovka pro zhulené dospěláky. 50%

    • 17.11.2013  07:52
    Hostitel (2013)
    **

    No jasně, taky si můžu pořádně kopnout, speciálně, když to sesmolila Stephenie "nejstarší píšící pubina na světě" Meyer, která si navíc nad tím vším držela pořádnou supervizi. Jenže to tak zcela neudělám. Jo, je to sakra romantizovaná verze invaze mimozemské civilizace, co se však námětu upřít nedá - aspoň trošku originální je (nenásilí cestovatelů, vnitřní rozpolcenost duší, systém přesunu a odsunu duše z těla, princip cestování vesmírem). Také si myslím, že režie Andrewa Niccola výrazně oživuje velmi infantilní děj. Co si budeme nalhávat, ten se dá shrnout do jedné věty, a pokud se scénář drží jako klíště předlohy - pak to ani jinak nemohlo dopadnout, Meyer píše stylem "tlachy-tlachy a skutek utek"! Herci se snaží, ale absolutně selhává vnitřní dialog rozpolcené hrdinky - dramatičnost těžko dodá hlas mimo obraz. Určitě by se to dalo vyřešit zajímavějším způsobem - třeba nějakým psychedelickým přechodem, ale vzhledem k cílové skupině divaček, by to asi bylo příliš nesrozumitelné :) Škoda - potenciál vytvořit kvalitní film z podřadné literární slátaniny by tu byl! 40%.

    • 6.11.2013  21:25

    Párty, chlast a drogy, povolné mladé ženy ... jo to Baz Luhrman umí dobře podat ... nějaký ten hiphop brázdící vody elektronického popu jako doprovod plus pár tanečníků, hodně zrychlených a psychedelických záběrů k tomu. Dokonce jsem v tom cítila i tu marnost a dekadenci doby - díky vizuální přeplácanosti. Pak k tomu přidáme pár teatrálně přepjatých emocí s krásnými záběry majáku v dáli a jsme doma - v jednom velkým kýči. Už v knize mě hlavní objekt lásky páně Gatsbyho sakra sejřil, a v tohle filmu zásluhou Carey Mullingan s přídavkem extra (je dobrá, to se musí uznat). No a Leonardo - je hoch čím dál tím lepší a lepší! Rezervovaný, suchý, chladný a kalkulující ... přesně jak má Gatsby být naservírovaný. Výrazně originálnější a stabilnější verze než ta z roku 1974. Baz mě však unavuje už od Moulin Rouge a Gatsbym si mě opět nezískal, bohužel.

    • 6.11.2013  11:59

    Víc dramedy než originál, do screwballu to má žel trochu dál, než by se slušelo (ale moje nejoblíbenější verze od Branagha je ryzí), v některých okamžicích až tragédie. Černobílá filmu sluší, herci se snaží, ale bohužel určité nedostatky občas cáknou divákovi do tváře a natečou mu do uší. Například občasná ztráta rytmu dialogů, to je pro mě hodně nepříjemná záležitost a musím říci, že se to Jossovi občas v této adaptaci daří, a to mu odpustit nedokážu. Každopádně srdcovka pro fanouška jako jsem já. Váhání mezi 3/4, a to těžké.

    • 6.11.2013  11:25

    Manipulativní psychopatka kontra depresivní maniak hrdiny v tragikomické dramedy a neustále jako na houpačce -hádky, urážky, usmiřování! Tak to potom chápu, že na tohle se většině nekouká zrovna lehce - páč hlavní postavy jsou opravdu nesympatické a najít si k nim -byť jen miniaturní- stezku pochopení je dost obtížné. A to včetně vedlejších postav, které mají být oporou pro oba hlavní hrdiny, ale většinou nejsou. Celý příběh je nemocný a díky tomu jde spolehlivě proti hlavnímu proudu. Navíc to vrcholí TTT (totálně trapným tanečním) vystoupením, které prostě nemá chybu - je stejně náladové, chvíli bouří pak zase pluje v klidných vodách... tak jako oba hlavní hrdinové. Jenže pak následuje závěr filmu, který popírá sám sebe i výchozí premisu, protože rázem dělá z bláznů rozumné romantické chudáčky. Což je velká škoda. Protože i duševně nemocní jsou lidé a mají právo - ječet, rvát se, tancovat, ubližovat, dělat chyby, milovat ... mimochodem o tom to vlastně je, o emocích mezi tím vším bláznovstvím. 75% O fous lepší než Mozart and the Whale. Jennifer Lawrence smetla na zem přelom patnáctiletého věkového rozdílu s Bradley Cooperem a stala se mu odolným hereckým protipólem, i přestože zpodobňuje postavu výrazně starší než je ona. Herečka, která si střihne suverénní sedmnáctku v teenagerovských Hladových hrách a zároveň rozpolcenou třicítku, asi nějaký ten talent pobrala. Zda to bylo hodné Oscara netuším, ale přesvědčivá bezesporu je. Stejně jako Bradley Cooper, jenže tomu bych odpustila i daleko horší kreace v Pařbách a to rozhodně nesouvisí s jeho herectvím :)

    • 1.11.2013  14:29

    Batman ztrácející se ve stínu gothamských mrakodrapů, stojící oproti výbušně charismatické kombinaci pana Tučňáka a Kočičí ženy, která si pro sebe uzurpuje 3/4 děje. Mám ráda tuhle Burtonovu adaptaci, ještě o fous více než tu první. Celková stylizace do 40. let, cirkusoví paňácové z podzemí oproti městským neonům a mezi tím vším bizarní mordy, cákance sexuálních narážek a černý humor. Jo, tohle má pro mě stálé komixové napětí. 100%

    • 20.10.2013  07:57

    První série: těžce přeplácaná (rozuměj postavami a jejich příběhy, které se spojují a propojují), notně krvavá a dostatečně šokující psycho-úchylárna, která má velké štěstí v kvalitním hereckém obsazení. Někde na pomezí 70%.

    • 2.6.2013  10:01

    Z Pam Ann se stala drsňačka par excellence, což ji dodalo hnací energii překračovat všemožné meze a nabrousilo jazyk, kterým dosti nevybíravě komentuje, co se jí zamane. Toliko servíruje výrazně krutější xenofobnější a sexuálně obhroublejší humor, proti němuž je Come Fly with Me tuctová selanka pro mladistvé. Občasně trapně nesnesitelné, okamžiky totálně smíchu-výbušné.

    • 2.5.2013  11:57
    Avengers (2012)
    ***

    Joss Wheadon je pro mě mistrem lehce pokleslé, byť nesmírně zábavné a z velké části originální, seriálové tvorby. Fandím mu už dlouho. A když se konečně dočkal příležitosti, která je zajištěná dostatečným finančním balíkem a hromadou známých hereckých tváří, jsem těžce zklamána. To, co dokázal Zack Snyder ve Watchmenech vedle skvělých triků a bojových sekvencí - tedy psychologický rozměr hrdinů a politicky nekorektní vhled do věcí, to absolutně chybí v Avengers. Má na tom jistě značný podíl i komixová předloha, z níž jsou vyrvány a následně slepeny postavy a útržky děje, no a navíc Stan Lee prostě není Alan Moore, no. Vkládala jsem však do Josse jako scenáristy větší naděje, že si trochu s divákem pohraje, poplete mu hlavu, zadělá na nějakou tu kontroverzi! A ono nic, jen nudné akční dobrodružství, které ve světlých chvilkách zachraňuje Iron Man - Stark. Další prázdný produkt filmové "zábavy" je za mnou. 55%.

    • 14.1.2013  14:19
    Pronásledovaná (TV seriál) (2012)
    ***

    Dobrý ... anglický seriálový tým v čele se scenáristickým guru z Akt-X Frankem Spotnizem, šlapou na paty Aliasu a těžce se při tom navážejí do zlotřilého nadnárodního kapitalismu velkých firem, který parazituje na mladých nezkušených ekonomikách a jde při tom přes mrtvoly! Taky je to o pololegální informační agentuře, která pro ty lotry pracuje, a přes ty mrtvoly civilů i svých zaměstnanců klopýtá dost často také! Vcelku poučné, úměrně konspirační a řádně paranoidní. Případnou jednu hvězdu si nechávám pro další série, které nejspíš nebudou?!

    • 4.1.2013  10:11

    Masochistická meditace o odevzdání se neetické společenské normě. Někdy i film může být utrpení! A kniha určitě ještě větší. 75%

<< předchozí 1 2 3 4 7 13 19 25