Recenze (289)
Duna (1984)
Kinoverze tedy hrozná slabota, bez knihy téměř nesrozumitelná. Po technické stránce lepší než příběh samotný, ve kterém chybí to podstatné. Nejlépe to zde vystihl tron. Z herců mne upoutal Červivec, možná proto, že hraje a gestikuluje pořád stejně :-))
Žert (1968)
"Svět, kde není nikomu odpuštěno, takový svět je peklo. A v tom pekle žijete Vy, Ludvíku."
Nezanechat stopy (2021)
Vcelku brutální stopáž, ale pro vykreslení praktik milice a státní tajné bezpečnosti za komunismu jistě omluvitelná. Pravdivý a těžký film, až se mi chtělo zvracet stejně jako Jurkovi. Rozbité rodiny, pokřivené charaktery, bezmoc. A alespoň ta jedná kladná postava generálního prokurátora na straně moci (a pravdy), jenže na zrůdy krajské prokutátorky Bardonové, generála Kiszczaka to nestačilo...
Seveřan (2022)
Zcela zbytečný film...
Fantastická zvířata: Brumbálova tajemství (2022)
Pěkná kouzelnická pohádka na jedno shlédnutí s velmi dobrou hudbou J.N.Howarda.
Mare z Easttownu (2021) (seriál)
Kdyby vynechali tu zcela zbytečnou, slepou a s ničím nesouvisející odbočku LGBT, dal bych plný počet, protože celkové vyznění filmu je přes veškeré lidské trampoty a slabosti veskrze pozitivní a Kate Winslet přesvědčivá.
Drazí soudruzi! (2020)
O Novočerkasském masakru... Nebo také o lidském hříchu, lži, zatvrzelosti, beznaději, pomoci, hledání a nalezení, pravdě, očistě a novém začátku i naději. Každý si může vybrat podle svého. Silný film.
Bláznivá dobrodružství Louise de Funese (2020) (TV film)
Pracovitý komik s dobrým srdcem, láskou k přírodě i vírou v Boha.
Marco (2021)
Škoda a promarněná šance. Kniha patří v sérii k mým oblíbeným, právě proto, že nepřekypuje násilím, ale zajímavým tématem i psychologií a životem hlavního hrdiny. Kdyby to Kaas a Fares nevzdali, scénář dělal Arcel, režíroval někdo jiný a vynechali "českou stopu", mohlo to být možná za pět. Takhle jsme zřejmě s Oddělením Q ve filmu skončili...
Poslední souboj (2021)
Moje obava, že Boží soud bude (scénáristicky v duchu doby) obrácen proti Bohu se naštěstí nevyplnila... I když je film profesně dobrý, příběh se vleče a ve srovnání s Gladiátorem na víc než 3* nemá. Za dva roky po tomhle filmu - právě na rozdíl od Gladiátora - nikdo ani neštěkne...