choze

choze

Josef Blažek

okres Brno
život je video

195 bodů

Moje oblíbené filmy

  • poster

    Klub rváčů (1999)

    "ZNÁŠ TYLERA DURDENA?" Nic vás neprobudí z letargie a otupění lépe než bolest, tak si nechte rozbít hubu a ráno mi zavolejte aneb lék na nespavost a civilizaci od Davida Finchera a jeho nejlepší věc. Fincherovo pozoruhodné převedení Palahniukovy bizarní předlohy do filmu zaslouží obdiv, vedle chytrého scénáře na tom mají zásadní podíl hlavně herecké koncerty Nortona, Pitta a Bonham Carterové, sexy ponurý vizuál, skvělá hudba a kopec režijních nápadů. Konec je pak v mém osobním top tenu nejlepších filmových konců všech dob.

  • poster

    Temný rytíř (2008)

    Přes všechno, co jsem si předtím přečetl o jeho civilnosti a inspiraci NELÍTOSTNÝM SOUBOJEM, mě v kině od prvních minut čekal slušný šok a bůhví, že nic nemám radši a nic mě spolehlivěji nepřinutí napálit plné hodnocení. Které - což bych rád zdůraznil - jsem letnímu blockbusteru nedal už několik let (a ani těch čtyřhvězdičkových moc nebylo, přitom do kina prakticky na nic jiného nechodím). Nolan dotáhl batmanovský restart a natočil nesmírně promakaný, silný a vpřed se pekelně řítící film, kterému člověk odpustí i pár vykukujících klišé (skok pro lásku), místy nechutný patos (trajekty) a to že POZOR SPOJLER Batman Jokera po tom všem (a po jeho útěku z policejní stanice) prostě nezabije. A jedním dechem musím dodat, že Joker z TEMNÉHO RYTÍŘE je jeden z nejlépe napsaných a zahraných filmových záporáků vůbec. P.S.: Po opětovném zhlédnutí TEMNÉHO RYTÍŘE i NELÍTOSTNÉHO SOUBOJE musím tomu druhému ubrat hvězdičku.

  • poster

    Lola běží o život (1998)

    Parádní filmové cvičeníčko bona fide, osmdesátiminutový filozoficko-adrenalinový hravě repetitivní videoklip k zamyšlení i pobavení s těžce zkoušenou Frankou Potente a roztomilým pakošem Moritzem Bleibtreu. Tykwer zběsile střídá materiály, aranžuje jeden efektní záběr za druhým, rozděluje obraz, vkládá animované vložky, prostě pálí ze všech laufů (geniální jsou alternované minipříběhy vedlejších postav), přičemž první dva běhy staví zrcadlově, ve třetím je pak všechno jinak. LOLA je nejžhavější kandidátkou na film, který mě kdy nejvíc nadchl - zatímco normálně jen málokdy zajdu na něco do kina dvakrát, na LOLE jsem byl svého času 5x. "TY JSI BĚŽELA?"

  • poster

    Superman (1978)

    Stačí výkřik "Děkujeme, Supermane!" a malému klukovi ve mě běhá mráz po zádech a tetelí se blahem. O scénách jako je pád Lois Lane z havarované helikoptéry nebo zoufalstvím šílený Superman letící obrátit směr otáčení Země a tím i tok času ani nemluvím.... Film, který si ze sebe umí vystřelit, ale zároveň udělal tlustou čáru za lacinými a infantilními komiksovkami a la šedesátkový BATMAN a od kterého se odpíchly všechny další velkorozpočtové komiksárny beroucí své hrdiny aspoň trochu vážně. Superepický příběh, superepická hudba, superakční scény, proměnlivá úroveň triků, nadhled a definitivně super obsazení a herecké výkony, hlavně Reeves a Kidder. A ultimátní romantika.

  • poster

    Tenkrát na Západě (1968)

    "MĚL´S JE JEN VYSTRAŠIT." - "NEJVYSTRAŠENĚJŠÍ JSOU, KDYŽ UMÍRAJÍ." Pokoušet se o prvním filmu Leoneho "Once Upon a Time" trilogie cokoli napsat se musí nutně zvrhnout v dlouhou řadu superlativů bez jediného negativa. Nejlepší western a jeden z nejlepších filmů (o pomstě) všech dob, samozřejmě nejlepší Leoneho film, nejlepší Bronsonova role, jeden z nejlepších filmových záporáků... Nádherná kamera, nádherná Claudia Cardinale, nádherná Morriconeho hudba... a bylo by toho ještě hodně, např. tradičně přesně typově vybraní herci i do těch nejmenších rolí, úchvatná výprava, úderné dialogy... Film, který nesledujete, ale kterým se kocháte.

  • poster

    Smrtelné zlo 2 (1987)

    Fantastická hororová groteska narvaná kamerovými úlety, režijními nápady, parádními maskami a oldschool triky, kultovními scénami a hláškami s "k-posrání-legračním" Bruce Campbellem. Ať už zápasí s vlastní rukou nebo se mu směje celý interiér chaty nebo do něj naráží tělo bez hlavy a on mu oplácí páčidlem nebo mluví sám se sebou v zrcadle, jde o neskutečný komediální koncert. V pubertě jsem tenhle film uctíval a i dnes mě spolehlivě pobaví a probudí ve mě filmařský absťák. O to zklamanější jsem byl, když jsem nedávno s obrovským zpožděním viděl mnohem vážnější jedničku, ten rozdíl odpovídá rozdílu mezi VETŘELCEM a VETŘELCI. Boj s rukou mi připomněl boj s přerostlou mouchou v prvním PHANTASM a když se podíváte na PHANTASM II, které vzniklo rok po druhém SMRTELNÉM ZLU, uvidíte, že ta inspirace byla vzájemná. Podobně jako Coscarelli se Raimi taky nijak zvlášť netrápí s příběhem a jen vysekává jednu cool scénu za druhou. Škoda že po výborné ARMÁDĚ TEMNOT a DARKMANOVI Raimi filmařsky dospěl a rezignoval na svoje oblíbené detaily vytřeštěných očí, bláznivé kamerové jízdy, zrychlování a zploštělé obrazy. SPIDER-MANA totiž mohl dobře natočit kdejaký Singer, ale filmy jako SMRTELNÉ ZLO II nikoliv.

  • poster

    Kulka v hlavě (1990)

    Můj nejoblíbenější Woo. Mimořádně silný příběh jednoho přátelství a jeho rozpadu, naivní a krásný stejně jako krutý a krvavý. Chlapský doják jako blázen, s nesnesitelně melancholickou hudbou i solidní dávkou Wooovy orgasticky propracované a estetizované akce.

  • poster

    Věc (1982)

    Od úvodního titulku s názvem filmu, od prvního tónu Morriconeho hudby, který zazní do tmy, od první scény, je vám jasné, že vás čeká mimořádný zážitek. A od prvního zhlédnutí v pubertě má VĚC taky své pevné místo v mé hororové top trojce. Působivý efektový horor beroucí si to nejlepší z VETŘELCE a LUPIČů TĚL a spojující těžkou paranoidní a bezvýchodnou atmosféru, nesnesitelně umocňovanou hudbou, s přehlídkou prvotřídních masek a gore efektů a dvěma brutálními lekačkami (resuscitace, krevní zkouška), to celé ve velmi exotickém prostředí a završené jedním z nejlepších filmových konců. Jo a výborná práce se zatmívačkami. A ani nevadí totální plochost postav.

  • poster

    Stůj při mně (1986)

    Nostalgická instrumentálka Stand by me a čtyři dvanáctiletí kluci jdoucí za horkého letního dne po kolejích vstříc mrtvole a dospělosti. Reiner, který později úspěšně adaptoval ještě MISERY, vytěžil Kingovu novelu dokonale a stvořil krásně melancholickou a autentickou vzpomínku na dětství a odstřihávání se od něj. Nevím jak vy, ale když mě bylo dvanáct, měl jsem tytéž kamarády, starosti i nadávky. Kde je tomu všemu konec... Jedna z nejlepších adaptací Kinga a jeden z nejlepších dětských filmů vůbec. Pokud se vám film líbil, můžete zkusit i jeho dívčí verzi NAVŽDY SPOLU (1995) nebo Reinerovo pozdější FLIPPED.

  • poster

    Osudový dotek (2004)

    Nejlepší film o cestování v čase. Chytrý, nápaditý, hravý, svižný, temný a krutý ke svým sympatickým postavám.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace