MrCreosote

MrCreosote

Dan Vondra

okres Svitavy
British fetish

ICQ: 242-904-541

48 bodů

Moje oblíbené filmy

  • poster

    Pán prstenů: Společenstvo Prstenu (2001)

    TOP 10 (platí pro celou trilogii dohromady). Slovy nepopsatelné...

  • poster

    Tenkrát na Západě (1968)

    TOP 10. Spolu s Hitchcockovým Psychem bych si dovolil označit Tenkrát na Západě jako absolutní film, kdy je dosaženo dokonalé syntézy mezi všemi filmařskými složkami od režie přes hudbu až po zvuk. Zde vskutku nenajdete nějaké slabší místo, ať už v obsahu nebo formě. Dialogů je minimum, veškerého napětí a emocí je dosaženo pouze filmovými prostředky, dialogy ,,jenom" posouvají děj dál, jinak hrají jenom podružnou roli. Většina lidí zde vyzdvihuje preciznost Leoneho a genialitu Morriconeho - což je úplná pravda a oba mají zajištěné čestné místo na filmovém Olympu - nicméně nelze opomenout ani brilantní práci kameramana Tonina Delli Colliho, jehož panoramatické záběry, nájezdy kamery, detaily tváří a barevné ladění jsou pro film stejně důležité jako tóny harmoniky. Další zmínku si pak zaslouží i střihač Nino Baragli - úvodní sekvence filmu je střihově poskládána tak dokonale, že se vyučuje i na filmových školách. A někde vzadu pak stojí herci, kteří tvoří poslední díl skládačky zvané Tenkrát na Západě. A že je to skládačka bezchybná, snad ani nemusím dodávat.

  • poster

    Kmotr (1972)

    TOP 10. Může na světě existovat něco lepšího, než sledovat monumentálního Branda šéfujícího famiglii Corleonů, do níž patří i Al Pacino nebo James Caan? Nemyslím.

  • poster

    Fargo (1996)

    TOP 10. ,,Jak chceš sakra rozdělit auto? Motorovou pilou?!" Film tím lepší, čím víckrát se na něj podíváte, navíc s perfektním soundtrackem Cartera Burwella. Coenovi si definitivně zajistili místo na výsluní filmového nebe. Nebo pekla?

  • poster

    Zbytečná krutost (1984)

    TOP 10. Koncert pro čtyři herce a jeden zapalovač. Někdo zemře pomalu, jiný rychle a ten, kdo nakonec přežije, by nejraději umřel taky. M. Emmet Walsh by mohl kandidovat na titul "Svině desetiletí", Coenové by pak mohli dostat cenu za "Nejsenzačnější debut v historii kinematografie". It's so bloody simple...

  • poster

    Dr. Divnoláska aneb Jak jsem se naučil nedělat si starosti a mít rád bombu (1964)

    TOP 10. Geniální satira. A George C.Scott za excelujícím Sellersem ani v nejmenším nezaostává. I'm not worried! I love the bomb! I love Dr. Strangelove!

  • poster

    Divoká banda (1969)

    TOP 10. Nedivím se Johnu Wayneovi, že mu byl tenhle western pramálo po chuti - hlavní hrdinové používají místo koltů pistole a winchesterovky vyměnili za pumpovací brokovnice. Navíc to, jak s nimi Peckinpah na konci naloží asi tehdejší diváci těžko rozdýchávali. Někde jsem četl (možná snad i ve zdejších komentářích), že Divoká banda začíná tam, kde skončil Butch Cassidy a Sundance Kid - v salvě střel a krvavých šplíchancích. To je jistě pravda, ale bylo by škoda opomenout celkovou nostalgii a v některých částech i harmonii a vyrovnanost (rozhovor s mexickým stařešinou), což jsou věci, které může leckdo přehlédnout. ,,We want Angel!"

  • poster

    Pulp Fiction: Historky z podsvětí (1994)

    TOP 10. Tarantinův film z dob, kdy jeho odkazy a pocty filmům ještě nebránily v rozběhnutí pekelně vtipného a skvělými dialogy napěchovaného filmu. Ale gruppen sex kvůli tomu zatím provozovat nebudeme.

  • poster

    Falešná hra s králíkem Rogerem (1988)

    TOP 10. Stará láska nerezaví. A tahle láska trvá už pěkně dlouho.

  • poster

    McCabe a paní Millerová (1971)

    TOP 10. Přemýšlivý Robert Altman a hollywoodský casanova Warren Beatty v roli ctižádostivého, i když mírně natvrdlého majitele bordelu dokazují, že western na počátku 70. ještě nezemřel. Jenom přístup se výrazně změnil. Hlavní hrdinové už nestojí o věčný život vyhnanců, ale chtějí žít v klidu a míru a mít své životní jistoty. Stejně tak i McCabe netouží po ničem jiném než po prosperujícím podniku v jednom zapadlém hornickém městečku, což ale v éře nastupujícího amerického kapitalismu není nic snadného (zdravím Roye Beana a v opačném gardu i Daniela Plainviewa). Sychravé počasí, tklivá hudba Leonarda Cohena a kamera Vilmose Zsigmonda utápějící se v opiovém oparu onu melancholickou atmosféru ještě umocňují.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace