Recenze (2 434)
Star Wars: Epizoda VI - Návrat Jediů (1983)
Ach ti Ewoci!
Star Wars: Epizoda III - Pomsta Sithů (2005)
Důstojné propojení dvou serií hvězdných válek. Démonický je hlavně Dart Vader opět s hlasem Earla Jonese. Sice myslím že to Lucas opět strašně přeplácal digitalními triky a někteří záporáci na mě působyli až nechtěně komicky, ale i tak za hezké čtyři hvězdičky.
Vinnetou (1963)
No krásná nostalgická vzpomínka na moje dětství.
Deváté srdce (1978)
Proč pořád pohádka? Je to hezký temný film s výbornou vizualní stránkou, za kterou vděčíme hlavně manželum Švankmajerovým. Výborně je hlavně stylizovaná sín času.Trochu to na mě celé zapůsobylo jako by jsem se díval na dva rozdílné filmy. První půlka byla opravdu taková pohádková a veselá, plná barev. Jak přišlo do tuhého a hlavní hrdina Martin byl vyslán odhalit tajemství princezny, celé to sklouzlo do roviny temného, hororového filmu.
Ivánku, kamaráde, můžeš mluvit? aneb Tak to mi ho teda vyndej (2005) (divadelní záznam)
Tak dámě za pětník, co vole? Hele pičo! Jinak ti šáhnu na švába!
Van Helsing (2004)
UPDATE 2021: Rychloposuv mnohé rány zacelí :-) ------- No jako zamýšlená pocta klasickým universalovským hororům třicátých let to moc nefunguje. Vlastně potěšil mě jen v tomto směru černobílý úvod. Ale jinak svižná nenáročná akční jízda, sice moc roztahaná, ale přesto jsem se bavil.
Psí vojáci (2002)
Fajn pokoukání. Sice čerstvý film, ale má to správné kouzlo 80-tých let.
Ponorka (1981)
Viděl jsem to už celkém dávno, ale pořád si dobře pamatuju na tu bezůtěšnou klaustrofobní atmosféru. Myslím že to je nejlepší ponorkový film všech dob. Jo Wolfgang Petersen v osmdesátých letech ještě uměl.
Honba za diamantem (1984)
UPDATE 2020: Možná ještě lepší než dříve.A já paradoxně nepodpořím svůj dřívější komentář vzááádu. Jako ten film je úplně jiný než zbytek Zemeckisovi tvorby. Takové neotesané, hrubé, béčkovo sedmdesátkové a není to úplná jízda. Ale má to svoje kouzlo. ----- Když jsem byl malý tak to pro mě byla modla. Ted jsem si film o 15 let pozdeji připomenul a ouha. Díval jsem se už na neco uplně jiného. Na vyčpělou skoro nekomedii. Takhle nejlépe vynikne dokonalost a nedostižnost Indiana Jonese. Obě série začínali přibližně ve stejnou dobu a měli ve výnku skvělého režiséra a výborné herce. Indy je absolutní nářez a klasika i po čtvrtstoletí. Tohle bohužel už vůbec ne.
Úsvit mrtvých (2004)
Update 2023: Od začátku do poslední minuty bezva jízda.-----UPDATE 2019: TROŠKU TO ČASEM VYBLEDLO. ZA TO ASI MŮŽOU I SOUČASNÉ KOMIKSÁRNY, JEJICH TEMPO JE PROSTĚ ÚPLNĚ NĚKDE JINDE ( I TY SNYDEROVY). STÁLE VELMI NADPRŮMĚRNÝ FLÁK SE SKVĚLÝMI MASKAMI, BAD ASS RHAMESEM a celkově klasa. (sorry za velký fond písma) ----Podle mě vrchol zombie filmů. Obrněný autobus prorážející si cestu tisíci nemrtvých. Co víc si přát?!