Recenze (165)
Bůh žehnej Americe (2011)
Nemůžu si pomoct, ale s Frankovými morálními žvásty mi nezbývá než souhlasit a děsit sám sebe faktem, že takhle, přesně takhle se čím dál tím víc a častěji cítím. Po formální stránce bych preferoval o něco syrovější přístup a silnější emocionální zainteresování diváka. Ale co už? Třeba se dočkáme skandinávského remaku.
Amélie z Montmartru (2001)
Aurora borealis světové kinematografie. Unikátní a nenapodobitelná. Pure beauty.
The Divide (2011)
Divide má zvláštní dar velmi dlouho rezonovat v mé mysli svou atmosférou totální temnoty, zla, hněvu a beznaděje. Xavier Gens vytvořil něco, co je pro mne svou náladotvorností unikátní a možná i nezapomenutelné.
Stud (2011)
Steve McQueen plýtvá. Trestuhodně. Mým časem, mou trpělivostí a tolerancí. Filmovým materiálem a entuziasmem všech na jeho filmech zůčastněných. Shame on a nigga.
Max Payne (2008)
Akční film točený artovým tempem, navíc bez akce, nemůže oslovit snad žádného diváka.
Warrior (2011)
Co naplat? Američané tyhle dramátka občas umí. A jakkoli se závěr vzpírá realismu, je působivý, až jednoho zamrazí.
Alvin a Chipmunkové 2 (2009)
Sobotní megafilm. Co dodat. Snad jen citoslovce dávicího reflexu.
Hotel Paradise (2012) (pořad)
Vzhledem k hodnocení tohoto, ale i převážné většiny televizní produkce mě napadá, je-li vůbec nezbytné mít tento typ pořadů v databázi csfd. Nemohu se totiž ubránit pocitu, že převážná většina hodnocení je spíše afektovaným výkřikem do tmy adolescentních pseudoznalců. Rádobyfrajerů/rek neschopných vnímat formát v širším kontextu, dlouhodobějším měřítku, pouze se(trapně) vezoucích na modní antivlně kritizují to? - budu to kritizovat - argumenty? - nemám. Ano, je to vaše právo, všichni jste přece osobnosti. S vlastním názorem, který mi však přijde až podezřele replikující ostatní. A ačkoli je pojem "objektivní hodnocení" v tomto případě relativnější než kde jinde, pro mě je současné hodnocení neobjektivní ad absurdum. Je nerelevantní a pochybuji o jeho smyslu.
Alvin a Chipmunkové (2007)
Zdecimovaný pracující člověk odpadne v sobotu večer k televizi, s blaženým pocitem, že s dalším vyčerpávajícím pracovním týdnem umořil další 0.1 % hypotéky. Fyzicky i finančně neschopen učasti na jakékoli kulturní události(naivně) očekává, že ho alespoň televizní obrazovka na chvíli inteligentně odpoutá od neveselé reality. Ve 20 zapíná přístroj a po nezbytné patnáctiminutové hitparádě zbytečností na něj Prima vybalí stupidní infantilní arénu národů, která je snad posledním hřebíkem do rakve divákova intelektu a Nova tohle. Megafilm vhodný tak maximálně na brzské nedělní ráno k zabavení potomstva, když si rodiče chtějí zaslouženě přispat. Tohle si zasloužíme? Třikrát fuj! říkám a dobrovoně vzdávám svůj boj s dávicím reflexem.