Tsunami_X

Tsunami_X

okres Praha

3017 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 5 9 13 17
    • 18.10.2017  10:15
    Milada (2017)
    odpad!

    Musím se z toho vypsat. Sorry. Milada Horáková chodí a mluví. Lehce asynchronně. Aby tvůrci podtrhli, že to byla svatá žena, nechávají jí deklamovat stejně robotické promluvy v libovolné zasedačce plné chlapů, v její vlastní kanceláři i doma s manželem v posteli. Těžko pak téhle ženě bez špetky života uvěříte, že šlo pravděpodobně o největší Češku dvacátého století. To je asi ten hlavní problém. No a pak tam jsou další věci. Jízdu podzimní krajinou zakončenou zatmívačkou střídá let dronem podzimní krajinou zakončený zatmívačkou a tklivý příběh Miladiny dcery, která přijde do školy, posadí se, rozhlédne a končíme zatmívačkou. To vše se hodně opakuje. Hodně. Většinou je to podbarvené klavírem. Ze zoufalosti jsme se v kině smáli tomu, že tyhle záběry snad nakoupili v nějakém balíčku a pak už jim v budgetu zůstaly prachy jen na milovanou zatmívačku. Když se v závěru na scéně objeví Geislerová, měl jsem z jejího přednesu a pohybu pocit, že se přesouváme do nějaké retro komedie typu Občanský průkaz, v čemž mě navíc utvrdil nejhorší product placement posledních let. Gratuluji Karlovarským minerálním vodám ke spojení s jedněmi z největších zrůd padesátých let. U soudu s vlastizrádci to totiž žije a pije se výhradně Mattoni. Kromě toho jsem ocenil také extrémně soft výslechy komunistické bezpečnosti, herce zasazené přesně podle svých škatulek, Jiřího Vyorálka jako Klementa Gottwalda, který se podle mě natáčení vůbec nezúčastnil (jen koupili scény z Českého století a domluvili se s UPP, aby sem tam něco změnila), super dabing, Danielu Drtinovou na tiskovce (chápu, že to byl asi nějaký barter deal, stará známost nebo nevím, ale vždyť to nemůže dávat smysl ani jí) a Ivanu Chýlkovou jako přítelkyni z domu smutku. Trpěl jsem. Kdo mě zná, tak ví, že nemám potřebu se po filmech vozit, reflexi nacistických a komunistických zločinů jedu dlouhodobě a československou historii jakbymset. Ale tohle, tohle se prostě nedá.

    • 17.8.2017  11:13

    Trpěl jsem jak makak na řetězu. Nejděsivější kolovrátkový klavírní motiv za poslední dekádu podkreslující neutuchající tklivé digi-pohledy, stopadesátá variace na plk. Kurtze a kapitána Obviouse (Apokalypsa je tímhle směrem), temný lesní survival přecházející do závěrečného Komanda (útěk z lágru, že by člověk brečel) a cesta z bodu A do bodu B, která by snad fungovala maximálně jako tutorial nebo první mise ve videohře. Tohle měla být opičí Treblinka a ne Jáchymov.

    • 14.8.2017  14:49
    Wonder Woman (2017)
    ***

    Mnohem raději bych to viděl natočené na sklonku padesátých let od Richarda Fleischera nebo přímo jako nějaký All Star Comics ze stříbrného věku. Všechnu tu šestákovou naivitu a patos bohužel spolehlivě zabíjí tradičně megalomanská digitální nabubřelost. Zaoceánský hype Patty Jenkins nemůže být víc mimo.

    • 18.6.2017  11:54

    Zvláštní úkaz. Tuhle bezkrevnou a urputnou komediální naháněčku u mě nezachránilo ani prozření v případě samplu z Their Law (šerif Justice), zjištění že se jednalo o Hitchcockovo guilty pleasure a fakt, že americký středozápad (to nemohl být nikdo jiný) tenhle biják vytáhl na druhý nejziskovější titul v roku totální dominance Hvězdných válek. Znám lepší červené krky.

    • 1.6.2017  20:58
    Uteč (2017)
    ****

    Super freakshow, intenzivní nástup i finále, ale pro mě osobně taky důkaz, že lidem z Indiewire při jejich tažení trochu mr*á.

    • 1.6.2017  20:55

    Doufám, že za deset let budou někde v hospodě, tak ve dvě ráno ve Varech, nad pivem sedět NextGen Rob Roy a NextGen Tsunami_X a řešit, že tuhle chybu v systému, Verbinskiho odpustek společnosti a životní výkon famáka Bojana Bazelliho musí vidět i lidi, kteří za chvíli přijdou z večerní projekce. A pak se všichni hrozně zlijou a možná za rok si to ten zbytek stáhne.

    • 12.5.2017  14:40

    Bruckheimerovský přechod z analogu na digitál, který lze i po letech aplikovat jako blockbusterovou léčbu na přílišné přehlcení u čím dál více z racionality vytržených globálních a lokálních krizích.

    • 5.3.2017  12:58
    Přízrak (2017)
    *****

    Ať žijí američtí duchové, bílá prostěradla, starousedlíci, pětiminutové jezení koláče a ticho. Super low budget indíčko, které mě naprosto rozložilo. Třikrát během projekce. Trikovou scénu od Wety si budu pamatovat asi do konce života.

    • 5.3.2017  12:50

    Jednopařátový král stojící na hromadě komiksové mršiny posledních let, kterého krvežíznivá masa vytáhne na úroveň zlomového počinu dekády. Nic proti.

    • 19.1.2017  11:10
    Atlanta (TV seriál) (2016)
    *****

    Pravděpodobně nejlepší seriál, který jsem za poslední dekádu viděl. Čistá láska.

    • 10.1.2017  10:20

    Nejlepší byl Casey Affleck.

    • 18.8.2016  17:55

    Dobré i špatné. Poslední extrémně natahovaná půlhodina tak strašně chce a vrší další a další atrakce, že se musíte začít ošívat trapnem. Zřejmě nějaká blockbusterová norma posledních let. Když už to má tak dobře napsané dialogy (Kostra je NEJLEPŠÍ), svůj unikátní queer moment (zřejmě jediná “demokratická” proklamace, kterou tu lze vzít s vážnou tváří) a člověk se sem tam i dost uchechtne, tak proč proboha musejí být všichni hrdinové nezranitelní, nesmrtelní a vůbec jak z tekutého železa. Chvílemi sem si připadal jak u vesmírné Bondovky na stereoidech. Na pravověrné trekkies slušná sabotáž.

    • 16.8.2016  16:45

    Něco jako spin-off starého (TOS) Star Treku v barvách gialla. Scénografie, kamera, kostýmy a práce s prostorem na jedničku. Velká škoda, že se v tomhle inspiračním zdroji pro Vetřelce chovají všichni jako idioti, i když i na to se dá zapomenout v momentu, kdy zaútočí igelitový duch.

    • 31.7.2016  10:57
    Jason Bourne (2016)
    ***

    Špiónský techno. Greengrass asi usíná u strobáče.

    • 10.6.2016  09:58
    Triple 9 (2016)
    ***

    John Hillcoat opět dokazuje, že tenze je pro něj neznámý pojem. I s tímhle snovým castem je zbytečně doslovný, o osudovosti nemá ani tušení a celou dobu diváka nechává zbytečně daleko před zadumanými postavami. Závěrečný rozstřel je svou výstavbou adekvátní nákupu v supermarketu, při kterém jen škrtáte položky ze seznamu. Nejzásadnější zjištění: Casey Affleck tu hraje Jaromíra Jágra.

    • 11.4.2016  17:38
    Interstellar (2014)
    *****

    Láska. Napotřetí to, za asistence prakticky laboratorních kino podmínek 70 milimetrového filmu, první řady a zaobleného plátna vyústilo ve fyzicky jeden z nejsilnějších filmových zážitků v mém životě. První film, který mě vzal do vesmíru.

    • 23.3.2016  10:50

    Šílenost. Pohanský western, ve kterém se podřezávají beránci, Vašáryová ani necekne a Lukavský celou dobu jede McQueena řízlého Davidem Carradinem. Skoro desetiminutová scéna z hořícího lesa plná kravského bučení a úderů bičem svou intenzitou ve slovenské kinematografii zřejmě nemá obdoby. Ten, kdo Grečnera za normalizace zatíp, by si zasloužil Bory.

    • 17.3.2016  17:12
    Vikingové (1958)
    ***

    Biják, který si libuje v deformování těl hlavních hrdinů, lesy umělých mečů se v něm ohýbají o sto šest a nakonec, díky početnému komparzu a „mlčenlivým“ bitvám, dojde i na fyzičnost. Škoda, že je to celé tak šíleně triviální a chvílemi to působí jak pohádka od Martina Friče. A vlastně proč ne. Citelně tomu schází akorát tak vikingský Werich. V paměti mi zůstane „Avengers“ helma Kirka Douglase a obrovské množství obrazů natočených v spektakulárním reálu.

    • 9.6.2015  12:08

    Bible zkažených showbizových píáristů. Jediným mínusem téhle skvěle odvyprávěné, zahrané, nasvícené a já nevím co ještě temnoty je skutečnost, že dobro je vždy ploché a neatraktivní a Burt Lancaster jede o parník dál než ostatní. Mé srdce touží po remaku s Fassbenderm a Isaccem. Na tomto filmu si jednou budou studenti nových médií ukazovat, jak to vypadalo, když se lidé kvůli publicitě ještě potkávali, četli papírové noviny a zanechávali vzkazy u sekretářek.

    • 26.4.2015  18:16

    Cynik by možná utrousil, že film, který zabije svého producenta, nemůže mít nezáživný dokument o svém vzniku. I když vznikne o třicet let později. Vtěsnat do hodinového vyprávění vše od vzniku knižní předlohy, přes její divadelní adaptování, megalomanskou verzi z dvacátých let, až po natáčení tehdy nejdražšího filmu od Ježíšova narození a několik fragmentů z reklamní kampaně provázející jeho uvedení do kin, je však nadlidský a pro tvůrce i nerovný souboj. Pokud však rezignujete na absenci hlubšího rozplétání samotného fenoménu (důvody neutuchající popularity příběhu Ben-Hura, kauzalita v rámci sandálových velkofilmů, zasazení snímku do tehdejšího dobového kontextu, jeho popkulturní odkaz), můžete si užít několik skvělých produkčních historek. Například o tlustém italském komparzu nebo rajčatech z Nového světa. Sentimentem oprávněně okořeněné vzpomínání zde neustále doplňují výtečné archivní materiály a osobité výpovědi aktérů, kteří uvedli do chodu mašinerii, jenž nemá a v dnešním digitálním světě zřejmě už ani mít nebude, obdoby.

    • 7.4.2015  15:43

    Lakmusový papírek současného konzumerismu, na kterém si v kině čas od času připomenu, jak rychle se mění potřeby, vnímání a estetické nároky současných teenagerů a kam až může dojít testosteronová macho zábava bez jakýchkoliv pravidel a limitů. Jeden z mála blockbusterů, u kterých mi hledání jinotajů nedělá radost. Deklamujícího Kurta Russella mi bylo fyzicky líto.

    • 3.3.2015  15:09
    Kmeny - Cosplay (E04) (epizoda) (2015)
    ****

    Vyrob si kostým a buď dobrý. Totální doják.

    • 25.1.2015  22:48
    Elvis Presley (TV film) (1979)
    ***

    Carpenterovo Vyprávěj. Snake, jako vždy, skvělý.

    • 18.1.2015  22:01
    Domek z karet (TV seriál) (2013)
    *****

    S01: 90 %

    • 15.12.2014  09:55
    El Dorado (1966)
    ****

    Oku lahodící rodokapsové malůvky, jemně přetékající bříško Johna Waynea, plejáda okouzlujících žurnálových děvčat a James Cann pitvořící se jako Číňan. Nejpřekvapivější na tomhle bijáku je, že jej napsala sci-fistka a mají ho rády i hračky od Mattelu.

    • 11.12.2014  17:42
    Policajti z centra (TV seriál) (2012)
    **

    Tibor Szilvási je Alan Smithee slovenského filmu. A ne, není to Maďar.

    • 4.12.2014  12:01

    Ach jo. Skoro celou dobu se to tváří jako zatraceně dobře vystavěný příběh, ve kterém je časový paradox pouhou hybnou silou k akci zajímavých a netuctových postav, aby to nakonec ve finále bylo, jako už mnohokráte předtím, jenom o tom paradoxu. Do druhého dílu prosím o instalaci Joshe Brolina, testosteronové verze zde přítomného Ethana Hawka.

    • 8.7.2014  16:28
    Neutečeš (2014)
    *****

    Carpenterův pohrobek, který startuje černou sanitku na předměstí Detroitu, v ryzím teen světě, za pomoci skvělého snímání a ještě více fascinujícího soundtracku. Jen kdyby to mělo kratší finále.

    • 26.6.2014  15:16

    Produkt, na kterém je dokonale vidět, jak důmyslně, detailně a strategicky dnes pracují ti, kteří se pohybují v nejvyšších černých číslech. Frenetické a těžce stravitelné souboje prokládané nostalgickým fetišem a minimálním zájem o cokoliv bez make-upu mě během sledování dohnaly ke třem úrovním čtení. Tím prvním je úvaha, že se jedná o hloupý film, který využívá vybrané formální postupy, ikonická rámování, vyprávěcí prvky a kdovíco ještě jednoduše proto, že jim jeho tvůrci věří a berou je za své, aniž by o nich kdykoliv pochybovali. Druhé čtení říká, že Transformers nejsou ani zdaleka tak hloupí a výše jmenovaným záměrně přepjatě dosahují obdobného efektu, přičemž je za tohle prozření nemůžeme kritizovat. Zvláště pak, když to tvůrcům na focus grupách zakroužkovali a Spielberg to jako výkonný producent schválil. Třetí a poslední možností je, že se jedná o chytrý a podvratný film, který všechny své aspekty dokonale postmoderně vnímá, záměrně je přepaluje v ikonických vyobrazeních (farma, sexy dcera, automobilový závodník, trauma z 9/11 a mimozemského konfliktu, frekvence národních symbolů, tatínek vynálezce) a tím je zároveň relativizuje a legitimizuje. Sám nevím, k čemu se přiklonit. Mám ale za to, že největším úspěchem ďábla bylo přesvědčit lidstvo, že neexistuje. Samotnou franšízu v kině asi nikdy nevynechám, ukazuje totiž, jak vypadá dokonalý studiový film, nad jehož sebemenším detailem strávilo obrovské množství korporátních zaměstnanců obrovské množství času. U ostatních blockbusterů mi to takto evidentní nepřijde. A popravdě, nic bych asi nechtěl víc, než jej vidět obklopen americkými teenagery někde na středozápadě. Už jenom proto, abych zažil "domácí" vnímání oné patologické nedůvěry k institucím, šílenému product placementu a genderové nevyrovnanosti, ze které si pod nánosem testosteronu nebudou mnozí pamatovat víc než lesk na rty a dlouhé vymodelované nohy.

    • 23.6.2014  11:11
    Čas sluhů (1989)
    ****

    Sex, lži a Chýlková v exaltované výpovědi o dobovém a morálním prázdnu, která střídá absurdní a do jisté míry až novovlnné výjevy (stranické hostiny, diskuze s pracovníky zahraničního obchodu) se sociopatickou poetikou bezskrupulózní a socialisticky neuvědomělé ženy vampa.

<< předchozí 1 2 3 4 5 9 13 17
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace