Recenze (94)
Šílená noc (2022)
Pomerne vydarená vianočná oddychovka v hlavnej úlohe s nekompromisným vraždiacim Santom. Aj keď nejaké zásadné prekvapivé momenty chýbali, z filmu bola cítiť vášeň autorov, ako aj to, že si vymýšľanie akčných scén celý tím poriadne užil.
Král Tulsy (2022) (seriál)
Rozbeh dobrý, koniec ako z rýchlika. Posledné časti som len čumel, či to myslia vážne. Škoda.
Nabídka (2022) (seriál)
Objavil som náhodou, už som sa neodtrhol. Ako fanúšik kníh M. Puzza a aj filmovej série Krstný otec som sa usmieval, čudoval, tešil, smial - dostal som všetko, čo k dobrému seriálu patrilo. Nemôžem nespomenúť neskutočné dobrý casting - skvele obsadených hercov je možno viac, ako na prstoch oboch rúk. A samozrejme nechýbalo posolstvo, dnes nanajvýš aktuálne - aj umenie bez kompromisov môže byť zábavné a priniesť aj peniaze. Osobne nechápem nízke hodnotenia na RT, mám pocit, že ohlasy česko - slovenskej komunity sú mi oveľa bližšie. Pre mňa určite jeden zo seriálov roka.
Invalida (2023)
Štyri lebo slovenská komédia. Inak by to boli čisté tri plus. Z môjho pohľadu príliš veľký hype, ktorý ovplyvnil moje očakávanie ohľadom humoru a podoby filmu (nenaplnené). Rytmusa sa nepochopil, to bolo prisámvačku ako scéna z nepodarenej stužkovej. To akože zasadenie do 90. rokov malo tiež svoje muchy, ale keďže komédia, neostáva nič iné, ako chápať zásadné zjednodušenie toho, ako funguje primátor či múzeum. :)
Otec Stu (2022)
Silné dve alebo slabé tri hviezdy. Obsadenie fajn, príbeh s dobrým potenciálom, ale Rosalind mi to veru nepredala. Asi v dvoch tretinách som sa začal pozerať na telefón a to je znamením, že film nefungoval.
Služka (2023)
Najlepší film MČS, aj keď zase konkurencia nie je veľká. Žiaľ, aj tento trpí typickou chorobou jej diel - plochým príbehom, ktorý najmä v jednej z kľúčových tém - vzťahu dvoch žien, miestami nedáva logiku. Je ťažko uveriteľné, že v čase monarchie by sa vzťah dvoch žien, pričom jedna vychádza z dedinského katolíckeho prostredia, tak rýchlo a živelne "zvrtol". Film dopláca na slabú prácu s psychológiou postáv hlavných hrdiniek a človek uvažuje, či téma homosexuality nebola zase raz zneužitá pre marketingové účely. Inak celkom fajn - slušný casting (ach, Danka! - odteraz bude určite snom mnohých mužom, ktorí si potrpia na kyprejšie tvary), fajn kostýmy i lokácie. I téma rozpadu vzťahov na pozadí rozpadu monarchie nebola spracovaná zle. Človek je preto ochotný aj veľa odpustiť, pretože predsa len z filmu dýcha nadšenie a snaha tvorcov, ktorá sa ho dotkne.
Ozark (2017) (seriál)
Je pravda, že druhú polovicu poslednej sezóny som si pozrel až pár mesiacov po jej vyjdení, takže únava z deja prichádzala do úvahy. Napriek tomu mi nedá ohodnotiť inak, ako plným počtom hviezd. Najmä v kontexte existujúcej tvorby ide o ďalší podarený žánrový seriál so skvelými hrdinami a dobre vystaveným príbehom, s primeranou dávkou psychológie a vzťahových línií. Garner, Bateman, Linney - presne v tomto poradí radím ich nadpriemerné a uveriteľné herecké výkony. A aby som nezabudol - Lisa Emery aka Darlene bola tiež fantastická!
V Bruggách (2008)
Na mňa pomalší rozbeh, ale potom parádna jazda. Fantastické dialógy.
Hra z Anglie (2020) (seriál)
Miniseria o vzniku profesionálneho futbalu,ktorá trochu ohýba faktami a priveľmi trpí na ženskú réžiu a snahu o romantické prvky,ale v zásade dobrý pocit ostal. 7/10.
Zloděj, jeho žena a kánoe (2022) (seriál)
Treba vidieť už len kvôli dvojici Marsan & Dolan, ktorá brilantne odtiahla príbeh podľa skutočnosti. Skvelé výkony, zaujímavý príbeh