BloodyVamp

BloodyVamp

Ladislav Vaverka

okres Prostějov
El Niňo

33 bodů

Moje komentáře

<< předchozí 1 2 3 4 6 7
    • 14.9.2015  20:10

    Inovativní, dynamické a proklatě zábavné ! Jurský svět strčil zbytečnou dvojku a trojku do kapsy a doposud neznámý Colin Trevorrow mile překvapil. Přestože jsem k dalšímu filmu o dinosaurech přistupoval s notnou dávkou nedůvěry (podobný typ filmů mě nechává roky chladným), s radostí konstatuji, že po odvázaných Kingsman se jedná o blockbuster roku. Nostalgie u mě fungovala na 100% s dravou režií koresponduje ještě dravější hudba z pera Michaela Giacchina a užití legendárního motivu Maestra Johna Williamse. Některé záběry ve spojení s Williamsovou a Giacchinovou hudbou dělají z tohoto "tuctového" rodinného dobrodružství úchvatný zážitek, počínaje opulentními záběry z helikoptéry na ostrov a grandiozním finále konče. A scény s nálety pterodaktylů rulez.

    • 15.11.2014  17:16
    Interstellar (2014)
    *****

    Bratři Nolanové natahují svou filmovou sérií snů bez zaškobrtnutí na rekordní devátý titul ! Jejich nejnovější počin Interstellar je scifi natolik ambiciózním, za jehož výpravou na samotné hranice samotného vědeckého poznání a existence všehomíra by se nemusela stydět ani ta nejodvážnější mise Star Treku. Co se týče technických parametrů, nemá smysl o ničem diskutovat, ale vynikající formě tentokrát zdatně sekunduje i šťavnatý obsah, jehož závěr beze zbytku naplňuje vysoká očekávání do něj vkládáná a nejen proto, že mě jakožto fanouška klasických scifi seriálů a filmů Star Trek, Stargate, Doctor Who (typické svými nezřídka šílenými až absurdními zápletkami a jejich vyústěními) pojmy dilatace času, červí a černé díry, horizont událostí či pět dimenzí říkají víc než dost, tak jsem se cítil při finálním rozuzlení jako doslova jako ryba ve vodě a na rozdíl od nich film nevymýšlí blbosti (ačkoliv podrobná vysvětlení jednotlivých jevů mě vzhledem k mé znalosti astrofyziky přišla trochu moc) a snaží se pracovat s dosavadními reálnými poznatky. Je velmi sympatické, že od jiných "rozjuchaných" scifi se film tváří nadmíru temně a co možná nejvíce realisticky a často drsně a bezvýchodně, což mi připomnělo to nejlepší z mé oblíbené Battlestar Galacticy. A navíc v průběhu nezaškobrtne, jako se to stalo například svého času zajímavému Horizontu událostí či Sunshine. Katarzní finále mě navíc tak emotivně odrovnalo, že nakonec ani téměř tříhodinová stopáž mi nakonec nepřijde zdlouhavá. Přesto Interstellar není Nolanovým nejlepším filmem, jelikož několik mušek a nesrovnalostí se pro hnidopichy jistě najde. Zimmerova hudba je opravdu dechberoucí a bez nadsázky je hlavní motiv hraný na varhany patří mezi to nejintenzivnější, co bylo letos v kině k slyšení.

    • 12.6.2012  23:48
    Prometheus (2012)
    *****

    "The big things have small beginnings". Tentokrát to Ridley Scott natřel divákům i kritikům. Řeč je o Prometheovi, jedním z nejočekávanějších filmů posledních let. Po značně chladných a odtažitých recenzích o mizerném scénáři, béčkovostí a nedomyšleností s návazností na alien universum jsem však ve skrytu duše nadále věřil, že mé čekání stálo za to. Upřímně nevím, co očekávali. Další milník v dějinách kinematografie? Ale kdeže. Jen celkem drzý projekt, který si má vystřelit z přespříliš natěšených fandů. Mně Lindelofův scénář sedl, všudypřítomnou lostovskou záhadovost a nedořečenost beru jako plus, nehledě na opravdu zajímavé zvraty (několik much a masařek by se našlo). Na scénáři Prometheus však nestojí. Stojí na vynikající Scottově režii, výpravě a celkově dechberoucími vizuálními orgiemi. A také nad nejistotou vyprávění protože asi v půli stopáže dojde ke změně žánru, která ale nemusí sednout každému. Já se u ní ale tetelil blahem a první konfrontace s mutacemi mi připomněly mé první setkání s Alienem před 15 lety- děsem, emocemi a všudypřítomnou brutalitou. Napojení na alien universum se podle mě povedlo, i když tvůrci zanechali spoustu otázek. Musím ještě vyzvednout vynikající hlavní téma Harryho Gregsona- Williamse, který požitek z opojných záběrů povyšuje ještě na vyšší úroveň a jeho hudba dosahuje ve filmu takřka hypnotických účinků. Streitenfeld mohl odvést zajímavější výkon, ale hudba funguje, plná deprese a beznaděje, stejně jako film sám. Musím pochválít ještě úžasný herecký výkon Michaela Fassbendera, jehož android David je nejlépe zahranou (a zároveň napsanou) postavou ve filmu. A taky roztomilou Naomi Rapace, jejíž proměnu v hrdinku jsem věřil. Prometheus mi po delší době připomněl, proč vlastně tak miluju filmy.

    • 7.2.2010  17:22
    Dům loutek (TV seriál) (2009)
    *****

    Pět let čekání na nový Jossův opus se vyplatilo, přestože jsem k němu zpočátku přistupoval veskrze kriticky. Dollhouse je na poli seriálů mimořádným zjevením a dosavadním Whedonovým nejambicioznějším, nejrafinovanějším, nejchladnějším a bezesporu nejvyzrálejším počinem. Pro běžného diváka však bude Dollhouse nejspíše těžce stravitelnou pochutinou. Seriál jde proti všem zaběhnutým klišé a seriálovým konceptům (hlavní hrdinka nemá po většinu seriálu vlastní osobnost atd.). Dollhouse je v těchto ohledech jedinečný a nemá konkurenci. Whedon stvořil auru takového tajemna, za které by se nemusel stydět ani Lost, servíruje nám šokující dějové zvraty (které by záviděl i Alias) a všechno je tu chladné a "nedořečené" (a zároveň neustále chytré). K prvním epizodám jsem sice přistupoval skepticky a "missions of the week" (stand- alone epizody) mě nechávaly chladnými, nicméně druhá polovina série vrcholící vynikajícím finále mi vytřela zrak (epilog Epitaph One z budoucnosti snad ještě víc). O poznání temnější a filozofičtější druhá série nabere od páté epizody neuvěřitelné tempo, děj až do konci za přibývající anarchie a chaosu, jež neodvratně směřují k apokalyptickému konci graduje. Dochází tak na precizní lámání charakterů (z nichž má většina svou psychologickou hloubku) rukou v ruce se zajímavou dějovou linií o postupném zneužívání technologie Rossumem. Bohužel nám z důvodů ukončení seriálu studiem Fox nebylo umožněno se dozvědět za jakých okolností vlastně k apokalypse došlo (mnoho vedlejších dějových linií uspokojivě uzavřeno nebylo, osudy mnoha postav neznáme), nicméně Jossem vynucené vynikající finále působí uzavřeně a nesmírně emotivně (poslední scéna je symbolickou tečkou za celým seriálem).

    • 20.11.2009  22:20
    Battlestar Galactica (TV seriál) (2004)
    *****

    Battlestar Galactica je v současnosti nejlepším scifi seriálem a jedním z nejlepších z přírůstků do mého nejoblíbenějšího žánru. Důvod je jednoznačný. Oproti jiným scifi seriálům pro masy (Stargate SG-1, Stargate Atlantis) je zde kladen důraz na postavy, které jsou podány nadmíru realisticky a mají nosnou psychologickou hloubku (někoho budete mít rádi, někoho nenávidět). Příbeh je tu komplexní, mytologie zajímavější než ve Stargate a vatových dílů minimum. Všechno v BSG má svou logiku, i filozoficko- religiozní motiv, táhnoucí se již od samotného začátku. Dále nelze než zaplesat nad vynikající roztřesenou kamerou, výbornými triky, výpravou, plastickými hereckými výkony, či excelentní hudbou Kanaďana Beara McRearyho, mixující etnickou hudbu s hudebním stylem západním. Hodnoceno po shlédnutí první série.

    • 8.11.2009  12:50
    Pán času (TV seriál) (2005)
    *****

    Doctor Who je britským originálním seriálem, který balancuje na hraně scifi/fantasy s prvky všudypřítomného černého humoru. Přechozí série jsem neviděl a začal tou první s Ecclestonem v roli Doktora. Jeho výkon byl vynikající, tak extecentrický jaký by Doktor měl být. Doktor, který si zachová svůj humor a nadhled i v těch nejdramatičtějších situacích, kdy jde o samotný osud Země (a že jsou takových epizod desítky). To se ale nedalo říct o jeho společnci Rose (Billie Piper), která prostě neumí hrát a její make-up ji prostě nesedí. Přesto se její role naivní Rose dá spolknout. To ale neplatí o její matce a příteli Mickym, kteří mě celé dvě série nesnesitelně iritovali. Není žádným překvapením, že má Doctor slabý začátek (pilot jsem přežil), ovšem druhý díl, kde se datuje letopočet 5 000 000 000 a koná se ceremonie spálení Země Sluncem a všechny rasy se přijely zúčastnit, dává tušit, že Doctor má potenciál. Pomáhá tomu také frajírek John Barrowman, kterému byl později dán spin off Torchwood. První série je na několik dílů velmi nezáživná, vyvažuje to naštěstí výborné dvoudílné finále se změnou Doktora. Objevují se zde také geniální záporáci Dalekové, jejichž EXTERMINATE ! budu mít v paměti hodně dlouho. V druhé sérii nastupuje David Tennant a neskrývám své nadšení. Právě on je tím dokonalým, sarkastickým Doktorem ! Mám ho také rád i proto, že je akčnější než Eccleston a v jeho očích je opravdu vidět ta moudrost věků. Druhá série má i o něco lepší zápletky jednotlivých epizod, poprvé je naznačen Face of Boe. Finále je dojemné, trikově lepší a konečně se loučíme s Rose a její rodinou Třetí série je ovšem jízdou. David Tennant se utrhává ze řetězu, exceluje a vydatně mu sekunduje společnice Martha (Zoe Wanamaker), která v sobě skrývá inteligenci i četný půvab. Definitivně je odhalen Face of Boe, jsou zde další skvělá dobrodružství s Daleky a závěrečné díly patří k tomu nejlepšímu v celém seriálu. Flashback na Gallifray, na který se čekalo tak dlouho, je úchvatný (i vynikajícím hudebním motivem). Postava Mastera (charizmatický John Simm) je skutečným protivníkem Doktora, je ještě více sarkastický, velkou pochvalu sklízí za to, že se neštítí zabít prezidenta USA...Čtvrtá série má asi nejvíce povedených dílů a nejspíše nejlepší hudbu. Samotné finále nabízí crossover s Torchwoodem a je skutečně šílené (scéna, kdy táhne Tardis Zemi přes celou Galaxii a nádherná Song of Freedom). Murray Gold složil vynikající epickou kompozici, kde hojně využívá sborů a většího symfonického tělesa.

    • 8.11.2009  12:49
    Torchwood (TV seriál) (2006)
    *****

    Jeden z nejtemnějších a nejbolestivějších seriálů, co jsem kdy viděl. Jen velmi málo navazuje na Dr. Who, jehož je spin offem. Je zcela jinak laděn. Nejprve to podstatné- postavy. Na nich závisí naprosto vše. Nejsou ani zdaleka dokonalými hrdiny, ale lidmi z masa a kostí, což se velmi často v seriálu projevuje na faktu, v jednání neváhají zacházet do krajnosti, jsou- li přesvědčeni o své pravdě. V krajních situacích nadávají, bijí se či po sobě pbčas vystřelí. Charaktery jsou zkrátka napsány a zahrány bravurně, i když vám mnohdy nebudou sympatičtí (jednání Gwen, Owena...). Ale právě proto je Torchwood tolik jedinečný. Nikoliv pro slabší technické zázemí (triky, kamera), tady vše záleží na postavách. Že je seriál depresivní, netřeba zdůrazňovat. Velmi dobře se vyhýbá všem klišé v dosahu. První série je sice rozjezdová, pilot slabý a prvních několik dílů rovněž, ale je v tom vidět potenciál. Ten někdy 7. dílem dává pomalu tušit, co se za Torchwoodem skutečně skrývá. Druhá série se vyznačuje absencí slabšího dílu, je jízdou od začátku do konce a háže tu z fleku jednu zajímavou zápletku za druhou. Neřekl bych, že detektivní pátrání po mimozemšťanech, uprchlých skrze trhlinu v čase a prostoru může být tak zajímavé a poutavé. Musím ještě zdůraznit výborné herecké výkony všech zúčastněných (Jack Harkness má obrovské charizma, ale zároveň nevyhnutelně směřuje k tomu, aby se za 5 miliard let stal Face of Boe a já mu to skutečně věřím). Torchwood se také nevyhýbá tabuizovaných a pro Američany tak zaškatulkovaných témat, jako bisexuální orientací většiny týmu, sex s mimozemšťany atd... Bourá klišé na všech frontách. Třetí série- Children of the Earth působí v mnohém zcela jinak. Přeživší hrdinové Torchwoodu jsou upozaděni a hlavní důraz je zde kladen na postavy nové, všechno to působí jako originální politicko- konspirační scifi thriller s vysokým tempem a nervydrásající akcí. Mimozemšťani, které nikdy tvůrci neukážou celé, se jeví jako mimořádně mrazivé a pointa je dosti temná. Na připravovanou 4. sérii se rozhodně těším. Musím pochválit mimořádně energickou kompozici Murraye Golda a Bena Fostera, kteří odvedli skutečné maximum.

    • 15.10.2009  17:33

    Neuvěřitelně krásný a poutavý film s výbornou Newmanovou hudbou. Přesto se mi Zelená míle líbí víc.

    • 13.9.2009  00:27

    "Existují dva druhy lidí. Jedni jsou ti, co mají zbraň a druzí, co kopou". Výsledkem je nejlepší western vůbec. Dokonalá práce s kamerou, skvělé obsazení, dynamická režie, vynikající půlhodinové finále a hlavně fenomenální Morriconeho hudba, to všechno jsou aspekty tohoto dokonalého díla. Ty tři hodiny mi utekly jako voda.

    • 9.8.2009  01:18
    Death Note - Zápisník smrti (TV seriál) (2006)
    *****

    Téměř dokonalý, chytlavý divácký zážitek, k jemuž k samotné dokonalosti schází slabší (až moc překombinovaná) poslední třetina, kde Death note mírně ztrácí dech. Ovšem vynikající, maximálně nervy drásající finále dojem opět umocní. Boj 2 charakterů nebyl dlouho podán tak strhujícím způsobem. Je to zčásti horor, zčásti fantasy, ale převážně zajímavá detektivka se zběsilým tempem. Ovšem mírně mě zklamal fakt, že autoři poněkud zabili potenciální zajímavou myšlenku, jestli je Light, který zabíjí zločince skutečně zlý nebo dobrý. Představoval jsem si, že si s tímto motivem pohrají a pohrají si s Lightovou psychikou. Svou nejednoznačností to přímo vybízelo. Dojem ještě umocňuje působivá hudba, při níž mnohdy hezky mrazí (zvláště sborové party efektně použité při vraždách či šokujících odhaleních).

    • 25.6.2009  14:06

    Jeden z nejemotivnějších a nejprocítěnějších filmů, co jsem viděl. Frank Darabont je Mistr, jeho režie je vynikající, Kingův námět originální a děj neuvěřitelně silný a strhující. Nejvíce mě film dostal v neuvěřitelně napínavých scénách poprav vězňů a v samotném závěru, kdy se dostavuje naprosto geniální pointa, ze které mi bylo hodně dlouho po konci smutno. Tento film opravdu nemá obdoby. P.S. Shawsank lepší nebyl.

    • 27.5.2009  11:45
    Star Trek (2009)
    *****

    Star Wars nové epochy a jedno z nejlepších scifi za posledních 10 let. Abrams je génius, který se s diváky nepáře, již od prvních sekund nám servíruje dynamickou, nápaditou akční podívanou, ve které až do závěrečných titulků nepoleví ani na moment. Jako v Pomstě Sithů se ocitáme uprostřed galaktické bitvy hvězdných korábů. Ve spojení s Giacchinovou výbornou hudbou (už jen pro užití vynikajícího ústředního motivu a působivých sborů v apokalyptickém finále, které je tak díky Giacchinovi ještě dokonalejší), Abramsovou svižnou režií, vynikající kamerou a pečlivým castingem se diváku dostane exkluzivního zážitku. Tohle je mé setkání se ST universem poprvé a musím konstatovat, že se mi v tom světě moc líbilo. Zatím nejlepší film roku. 100%. // Po třetím shlédnutí na DVD musím konstatovat, že zážitek se ještě ztrojnásobil.

    • 21.3.2009  11:37
    Kmotr III (1990)
    *****

    Třetí Kmotr patří rovněž mezi ty filmy, které nikdy nezestárnou a patří mezi nesmrtelnou klasiku (jako předchozí dva díly). Ano tempo je opět pomalé (jak už jsme u gangsterek zvyklí), nicméně Coppolovo režijní mistrovství a dobře napsané dialogy, pronášené charizmatickými herci nové generace (Andy Garcia rulez) zvedají snímek do kategorie nezapomenutelných. Finální zúčtování ještě nikdy nebylo tolik napínavé a strhující jako právě ve třetím díle.

    • 20.2.2009  13:14
    V Bruggách (2008)
    *****

    Vynikající černá cynická komedie s prvky gangsterky. Martinu McDonaghovi se jeho režijní debut vydařil na výbornou, jeho mírně dlouhé dialogy se sice vyznačují divadelností (s níž má McDonagh mnoho zkušeností), ale jsou ve většině připadů trefné a geniálně napsané. Zejména potěší slovní přestřelky dvou hlavních protagonistů. Až to začne působit mírně rozvlekle, přijde konečně na scénu fantastický Ralph Fieness a svou kreací extrovertního, ale zásadového padoucha posouvá film ještě někam výš. Ovšem ani Colin Farrel či Brendan Gleeson nepostrádají hloubku či na psychologické přesvědčivosti. Zásluhu na tom, že snímek je vedle vybroušených dialogů i skvěle atmosferický, má zásluhu přesná kamera (zajímavě nasnímané goticko- renesanční Bruggy, kde se po tomto snímku chci taky podívat), melancholická hudba Cartera Burwella a jisté režijní vedení všech herců. Třešničkou na dortu je sexy Clémence Poésy, která svou vedlejší postavu zahrála velmi přesvědčivě. Tato černá gansterka má velikánský kultovní status !

    • 14.1.2009  19:10
    Jak jsem poznal vaši matku (TV seriál) (2005)
    *****

    HIMYM je dokonalým sitcomem, vztahovkou a mírnou moralitkou v jednom. Můžeme jen děkovat postavě Barneyho, především hereckému talentu Neilla Patricka Harrise, který psychicky narušeného a nenapravitelného excentrického děvkaře ztvárnil s maximálním charizmatem a nasazením. I další postavy mají co říci, ale Barney je prostě "AWSOME". Seriál si stále drží velmi vtipný nadhled, výborá camea (J.K. Simmons na hrad !), neupadající kvalitu. doufám, že to tvůrcům vydrží. Nejlepší sitcom co jsem viděl !

    • 28.9.2008  19:50

    Vynikající historické drama odehrávající se v průběhu posledních měcíců 2. světové války v netypickém Holandsku. Provokatér Paul Verhoeven velice dobře zrežíroval složitý, rozsáhlý především rafinovaný příběh o mladé ženě, která musí překonat všechno. Výprava je luxusní, Verhoevenova režie nadstandartně dobrá a přehledná, tempo vyprávění svižné a děj rychle ubíhá. Film to je rafinovaný, zábavný a krutě cynický zároveň. Od nepříliš zajímavého úvodu se Černá kniha diváku zarývá do kůže čím dál víc a víc a po zajímavém konci bude rezonovat divákovi dlouho v hlavě. A to je jen dobře. Několik drsných, sugestivních scén z hlavy nedostanu (masakr na lodi, polití výkaly...) Musím pochválit vynikající herce- zejména titulní Carici van Houten a Sebastiana Kocha v roli hodného nácka. Co bych naopak vytkl, je bohužel moc zamotaný a překombinovaný děj (ono hledání hlavního zrádce-záporáka je v konečném důsledku ne moc logické). 90%.

    • 30.8.2008  09:41
    Pokání (2007)
    *****

    Pokání je doslova výtahem do nebe. Jedná o audio-vizuální bombu (vynikající kamera, božská a právem oscarem odměněná hudba Daria Marianelliho) a skvěle napsaný tragický příběh podle románu McEwana. Již od úvodního záběru jsem byl pohlcen až do velmi překvapivého konce (onen scénáristický podfuk na diváka je vpravdě nečekaný !), který je doslova emoční extází. Takhle jsem se naposled rozbrečel u Fontány nebo dříve u Pomsty Sithů. Nenudil jsem se ani minutu a přál jsem ústřední romantické dvojici aby se opět shledali, jako v onom happyendu na konci románu. Pochopil jsem také smysl šťastných konců- happyend je v podstatě pro vypravěčku Briony Tallis tím skutečným pokáním. Musím vyzdvihnout působivou pětiminutovou scénu bez střihu- sugestivní evakuace Dunkirku. Válečné peklo je tu zobrazeno bez typického hollywoodského patosu. A všichni herci hrají úžasně ! Jednoznačně film roku 2007 a u mě je v TOP 10.

    • 15.8.2008  15:34
    Na Západ (TV seriál) (2005)
    *****

    Vynikající. Šestidílná sága rodiny Wheelerů si vytyčila za úkol vyprávět tak široké obdoví jako dobyvání americké západu v letech 1820-1891. Rozsah je to vskutku obdivuhodný. Od počátku je ústřední postavou Jacob Wheeler- v prvních dvou dílech sledujeme jeho dobrodružnou cestu Západem, posléze jeho úlohu převezmou synové a vzdálení Wheelerové (David, Robert...). Příběh také sleduje situaci indiánů, vše se točí kolem vypravěče Milován bizonem, který má vizi s příchodem bílých a snaží jí předejít. Jenže vize se čím dál více naplňuje, bílí vetřelci zabírají čím dál více půdy, až je nakonec nahrnou do rezervací. První dva díly jsou ještě docela optimistickým úvodem. Celá cesta Jacoba (výborný Matthew Settle) nna Západ, potažmo do Californie je drsná, dobrodružná, napínavá a má vyjimečný westernovský záběr. Vrcholem je bez debat druhý díl Manifest Of Destiny, seznamuje s množstvím nových postav. Sledujeme zde napínavou cestu kolony do Kalifornie, díky ní jsme svědky mnoha skvěle gradovaných scén a krásných scenérií. Několik jich je vrcholem celé minisérie (strhující sekvence přechodu vozů skrze řeku, spouštění vozů ze strmého kopce) a připočtěme si k tomu nové zajímavé postavy, se kterými bohužel scénář nezachází v rukavičkách (ano, smrti mnoha hlavních postav působí neotřele, Beau Bridges coby "kapitán" kolony excentricky přehrával, ale zazářil v každém okamžiku). Z konce mi spadla čelist- stačil jen záběr na indiány a kořalky. V třetím díle jsme seznámeni se zlatou horečkou v Kalifornii a dovídáme se, jak kolonisté pokročili se záborem nových území. Ano, dočkáme se i pověstných hádek o zlato (které tak kazí lidský charakter jak víme) a jedné povedené smrti hlavního hrdiny. Zde v druhé polovině přebírá po Settlovi úlohu Jacoba veterán John Terry (Jackův otec v Lost) a otěže příběhu spíše svírají v rukou Jacobovy děti. V indiánské části máme první masakr, velmi sugestivně podán a již pomalu přichází deprese (vybíjení indiánů). Díly 4-6 jsou zcela jiné, spíše než na rodinu Wheelerů se těžiště děje orientuje na vyhlazování indiánů a jejich poslední boje (tolik jsem se těšil na pověstný Little Big Horn a nafoukaného generála Custera v podání Jonathana Scarfeho- tak jsem si vždy Custera představoval, ovšem bitva mohla být delší a nepůsobit jakoby z rychlíku). A také proslulá, ale náročná stavba železnice spojující dva oceány (zajímavý Christian Kane v roli Abrahama Wheelera potěšil). Od druhé poloviny pátého dílu jsme svědky stále smutnějších sekvencí- indiáni v rezervacích, zejména kruté "odindiánštění", procesy převýchovy dětí. Nejobtížnější je bez debat poslední díl Ghost Of Dance, plný zoufalství, beznaděje, temnoty... Máme tu po čertech hodně silných a mrazivých momentů, z nichž vyčnívá sugestivní sekvence masakru indiánů u Wounded Knee. Výsledek umocňuje výpravná kamera a působivá (leč neoriginální a repetetivní) hudba Geoffa Zanelliho, který byla odměněna cenou Emmy. Další kapitolou jsou herci, kterých je tu skutečně mnoho a i na malém prostoru jsou působiví (nezvykle drsný Sean Astin z LOTR TRILOGY, přesvědčivý Skeet Ulrich v úloze Jethra Wheelera, Christopher Heyerdahl z SGA, Balthazar Getty z Aliasu atd...). Přičtěme si desítky vedlejších rolí nejslavnějších představutelů indiánských náčelníků. S tím souvisí i skvěle natočené indiánské obřady (Tanec slunce, Tanec duchů). Z toho mála, co by se dalo Into The West vytknout je časté (a zbytečné) střídání herců u stárnoucích postav. Tak se mnohdy stalo, že jednu postavu hráli i 4 herci. Lehce jsem byl zklamán z mála akce, kterou minisérie nabízí, příležitostí má však tolik- slavná bitva u Little Big Horne je odbytá a vyprávěna z "rychlíku". Bohužel se zřejmě nenašlo více financí na pořádné akční sekvence (vzpomeňme si na Bratrstvo). Nejlepší akční scénou se paradoxně stává hned ta první- vyjimečně natočená sekvence lovu bizonů Lakoty (plus velice cool způsob jakým je loví- však uvidítě). Jinak se bezesporu jedná o vyjimečný Spielbergův počin se skvělým scénářem a vypointovanými dialogy. Takhle by měl přívěh z Divokého západu vypadat. 100%.

    • 28.7.2008  12:02
    Dr. Horrible's Sing-Along Blog (TV seriál) (2008)
    *****

    "I have PHD from horribleness." Joss je génius ! Vynikající komiksový muzikál, udělaný za minimální peníze. Jednou bude mít kultovní status. Velmi dobré obsazení seriálových hvězd současnosti (Harris, Fillion), kteří se evidentně při natáčení bavili. Velmi překvapivé je vlastní muzikálové spektrum- chytlavé písničky, které napsal sám Joss a pěvecké nadání ústřední trojice. Není tu nouze o absurdní děj, pověstné hlášky a na žánr atypický závěr, ze kterého zamrazí. Bavil jsem se od začátku do konce, tohleto je pecka !!! Chci další pokračování !

    • 12.7.2008  12:50
    Samotáři (2000)
    *****

    Film, který se již po několika letech stal kultovním. Zde se jedná o film mladé generace. Hlášek a povedených situačních gagů je to nespočet, ovšem Samotáři nejsou pouze komedií pro mladé, ale také jistým existenčním dramatem, které trefně reflektuje obraz života současné generace. Přidejme si k tomu skvělé herce (především Trojan-Macháček-Rašilov), vynikající kamerové filtry a hudbu Jana Muchowa, nemůže se jednat o zklamání.

    • 12.7.2008  12:28

    Tak tohle je klenot. Jeden z nejbizarnějších filmů, co jsem viděl. Hlavní úlohy zde hraje Elfmanův podmanivý soundtrack (vynikající muzikálová čísla) a také jeho hlas (namluvil kostlivce Jacka), a Tim Burton, který přišel s takovou smrští bizarních až uchylných nápadů, že zůstává rozum stát. Navíc je tu vynikající práce s loutkami a výtvarná stránka. Takový film přijde jednou za dekádu.

    • 12.7.2008  12:26

    Dechberoucí. Přesto že tu jde o animák pro děti, je film značně dospělý a objevuje se zde několik drsnějších a sugestivnějších scén, potažmo poselství, které ocení až odrostlejší publikum. Musím ocenit skvěle, pro současné publikum stále srizumitelný příběh, pojednávající o odchodu Židů z egyptského zajetí (kniha Exodus ve SZ). Obrovský šmrnc tomu všemu dodává jedinečná Zimmerova hudba (vynikající track Chariot Race) a muzikálová čísla. Na takový film se nezapomíná.

    • 11.7.2008  19:18
    Skála (1996)
    *****

    Jednoznačně Bayův nejlepší film a zároveň jeden z nejnadupadnějších akčních filmů všech dob. Tady je jasný přímý táh na bránu, jednoduchý příběh, okořeněný nadupanou, stylovou akcí a působivou hudbou Hanse Zimmera (ale i Smithe, Gregson- Williamse). Je to jeden z filmů které nestárnou a člověk se na ně může dívat stále dokola.

    • 11.7.2008  19:15

    Návrat krále je návratem filmového mága Petera Jacksona do první filmové ligy. Třetí a závěrečný díl páno-prstenovské trilogie je vyvrcholením jak celé trilogie, tak žánru fantasy na dlouhé roky dopředu. Knihu Návrat krále považuji za nejzdařilejší. Je nejtemnější, nejakčnější, nejemotivnější a nejosudovější ze všech tří. O to víc mě překvapilo, že film těmto několika "nej" bez problémů dostojí. V současnosti by se jen těžko hledala lépe zadaptovaná kniha, o žánru fantasy ani nemluvě. Je to bezchybný režijně maximálně zvládnutý velkofilm s postupně gradujícím dějem (ten nabírá obrátek obleháním Minas Tirith v polovině snímku). Z vynikající Jacksonovy režie musím vypíchnout několik opravdu emotivních momentů, kde z banálních situací dokázal vykřesat nejpůsobivější scény trilogie: zapalování majáků, Faramirova jízda na smrt prostříhaná s tklivou písní kterou zpívá Billy Boyd, scéna kdy Gandalf s Pipinem mluví o smrti těsně před pádem posledního patra, výborně gradovaný útok 6 000 rohanských jezdců na armády Mordoru obléhající město, samotné zničení Prstenu atd. Na celém snímku je vidět obrovské úsilí a snaha 7 let usilovné práce. Jak po stránce vynikajích monumentální výpravy: triků (práce miniatur), střihu, epické kamery Andrewa Lesnieho (který natočil několik kilometrů filmového materiálu) a především vynikající hudby Howarda Shorea, který poprávu sklidil za své úsilí konečně Oscara a dojemnou písní Annie Lennox Into the West. Oscarové sklizně jen potvrdily velikost toho eposu. Ještě za několik desetiletí se na něj bude vzpomínat, jako dodnes vzpomínáme na nedostižného Lawrence z Arábie či El Cida, kde přemíra patosu a nedostižného hrdinství je nekonečná. Herecké výkony snad ani nemá smysl komentovat. Režisérský sestřih (něco přes 4 hodiny čistého času) je jedinou pravou verzí. Kinoverze je spíše zmatená a rozkolísaná tolika střihy a vynecháním několika dějových linií či klíčových scén.

    • 9.7.2008  13:08

    Pilot k spin off Stargate Atlantis- Rising se vydařil na výbornou. Především již ze začátku tvůrci nasadí velmi svižné tempo, které drží po celou hodinu a půl diváka v pozornosti. Ano, seznamujeme se sympatickými novými postavami, atraktivitu pilotu povyšuje účast RDA a Michaeala Shankse v rolích Jacka a Daniela. Ti ovšem zmizí po vynikající půlhodince. Rising má skvělé triky, zajímavý scénář a vynikající hudbu Joela Goldsmithe, která předčí svým rozsahem a nápaditostí staršího bratříčka SG-1. Takhle by mělo vypadat slušně odvedené řemeslo. 5 dávám proto, že SGA v průběhu 4. série klesla kvalita a ve srovnání s Rising jasně prohrává. Ano, pilot obsahuje nějaké mušky, ale u tohoto se můžu bavit od začátku do konce, což se o moha dalších dílech říct nedá. 90%.

    • 9.7.2008  13:07

    Stargate Continuum uzavírá jedenáctiletou éru Stargate: SG-1. Jedná-li se o poslední přírůstek do tohoto fenoménu, tak by si zasloužil nápaditý a dobře gradovaný děj (jako u u nejlepších dílů SG univerza- Within Seprpents Grasp, In the Serpent´s Lair, Jolinar´s Memories, The Devil You Know, The Fifth Race, Exodus, Enemies, Meridian, Revelations, oba Redemptiony, obě Lost City, či Reckoncingy). Bohužel těmto dílům nesahá ani po kotníky. Nemůžeme prostě čekat ultimátní pecku, jakou by si tento fenomén zasloužil. Stargate Continuum je návratem, zpomínkou předchozích osmi sérií bojů s Goa´uldy, které pro mě byly pravá Stargate (nikoli dvě poslední s čistě fantasy záporáky). Proto nemůžeme čekat kdovíjak strhující finále (útok stovek mateřských lodí na Zemi ve mě nevyvolal žádné napětí ani adrenalin). Není tu ani žádný finální památný souboj, jakých známe z SG desítky. Co však potěší, je objevení starých známých postav (vedle Baala Goa´uldi Apophis, Nirrti, Camalus, Cronos, Yu, Ra, major Davis, prezident Hayes, generál Hammond- již zesnulý Don S. Davis a uvidíme i Tokry !) a převážně RDA, který na prostoru asi dvaceti minut hláškuje líp než zamlada. Musím zpomenout právě ty "malé" momenty jsou šibalským pomrknutím tvůrců na diváka (hláška seržanta Silera: "Pracuji zde již deset let a konečně mi přidělili parkovací místo na mé auto" neměla chybu). Potěšila skvělá Qetesh, kterou si vychutnáme v plné parádě. To platí i o charizmatickém Cliffu Simonovi v úloze Baala (stejně musím litovat, že SG-1 zde neměla záludnějšího protihráče, takový Anubis by více než stačil). Ano, hláškami a dobře napsanými dialogy je Continuum na vrcholu. Tento novž přírůstek má ovšem úžasnou hudbu Joela Goldsmithe, která zvedá hodnocení mírně nahoru (opět slyšíme téma Baala, Apophise...). I tempo je velice slušně rozběhnuté, celá ona první polovina dává tušit, že přijde něco velkolepého...Ovšem je to omyl. Navíc je dějová linka v druhé půli vykradena z dvoudílu Lost City a člověk si řekne: "cože"? I linie s časovkou je silně přitažena za vlasy a značně nelogická, zkoumá- li člověk děj podrobněji. Ovšem poslední záběr s fotkou mě přesvědčil o tom, že má to hraní s časem nevídané kouzlo. Vše vyvažuje všudypřítomný humor a nadsázka, bohužel ten závěr vyšumí zcela do ztracena (zajímalo by mě teď co bude s hostitelem Baala? Odhlédneme- li od televizní výpravy, máme tu božskou Goldsmithovu hudbu a velmi svižný děj plný hlášek. 90%.

    • 7.7.2008  00:08

    Skvěle rozehrané iluzionistické drama na pozadí historických událostí konce 19. století. Sledujeme tu věčné soupeření dvou mužů (Bale a Jackman) o to, kdo bude mít dokonalejší kouzelnické představení. Jeden z nejpovedenějších aspektů na filmu je, že nevíme komu ze dvou kouzelníků fandit dřív. Těžiště fandění se neustále přesouvá, tu Borden, ale ne Angiers a napětí se neustále stupňuje. Nolanovi vskutku napsali a natočili filmový kus bez kazu. Vše podtrhne geniální závěrečná pointa, k jejímuž plnému docenění je ovšem třeba film zkouknout znovu. Celý příběh je nesmírně komplikovaný a Nolan vyžaduje, aby divák dával po celou dobu pozor. Jinak je ztracen. V Dokonalém triku funguje totiž každičké soukolí, ať již to jsou vynikající herci (kromě ústředního dua Bale-Jackman je tu co by třešnička na dortu charizmatický David Bowie v roli vynálezce Nikoly Tesly) či zdařilé triky. Výsledkem je fascinující podívaná od začátku do konce. A těším se, až si film pustím znovu. A znovu.

    • 7.7.2008  00:06

    Dechberoucí naturalistická pohádka, mísící 2 světy- pohádku a drsnou, brutální realitu. Pohádka je světem úniku Ofélie před zvěrstvy kruté reality. Obě linie jsou vyprávěny srozumitelně, přičemž více zaujme linie pohádková než boj fašistů s partyzány. Všechno je příliš depresivní, bolestivé, drsné a beze špetky naděje. Musím před nekonečkou del Torovou fantazií smeknout. Vše umocňuje fantastická hudba Javiera Navaretta. Napodruhé to bylo za 100%.

    • 6.7.2008  23:55
    Fontána (2006)
    *****

    Fontána a dechberoucí audio-vizuální orgie a poutavá existenciální alegorie s poutavým příběhem v jednom. Nosným motivem je také velký příběh lásky, jež přetrvá navěky. Dodnes se jedná o nejlepšího Aranofskyho dílo, které je skutečně hypnoticky dokonalé, bez jediného kazu. Ať je to již jen zdánlivě komplikované hraní si se symboly, syntézu několika náboženství v jednom celku, ale i o uchopení univerza jako takového. Přiznám se, že jsem dodnes nepřišel na všechny významy jednotlivých scén, a to jsem film viděl čtyřikrát. Nejlepším momentem bezpochyby zůstává bezchybně vygradovaných asi posledních 15 minut, během kterých divák skutečně pocítí ten pocit Nirvány, který prožívá hlavní hrdina na konci snímku. Hudba Clinta Mansela je organickou součástí filmu, bez něj by se Fontána neobešla. Právě ona je vypravěčem příběhu, proto jsou scény tak geniální a tvoří neoddělitený celek. Divák již dnes netouží po zbytečně složitých příbězích a vyprávěních, stačí mu jednoduchá premisa obalená do obrazů, jež zdánlivě nedávají smysl.

    • 6.7.2008  15:09
    Apokalypsa (1979)
    *****

    Úchvatný snímek Coppoly disponuje (kromě více jako tříhodinové délky) mnoha klady. Vynikající režií (má nejoblíbenejší scéna je rozhodně letecký útok na vietnamskou vesnici v úvodu, kdy coppola nacpal 9 helikoptér do jednoho záběru!), sugestivní kamerou, precizními hereckými výkony a nadčasovým poselstvím o nesmyslnosti války. Tento film skutečně nemá chybu (vytknout by se dalo snad jen místy pomalé tempo a některé zbytečné scény).

<< předchozí 1 2 3 4 6 7