Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Akční
  • Drama
  • Komedie
  • Sci-Fi
  • Animovaný

Recenze (185)

plakát

Zelená míle (1999) 

Jeden z nejemotivnějších a nejprocítěnějších filmů, co jsem viděl. Frank Darabont je Mistr, jeho režie je vynikající, Kingův námět originální a děj neuvěřitelně silný a strhující. Nejvíce mě film dostal v neuvěřitelně napínavých scénách poprav vězňů a v samotném závěru, kdy se dostavuje naprosto geniální pointa, ze které mi bylo hodně dlouho po konci smutno. Tento film opravdu nemá obdoby. P.S. Shawsank lepší nebyl.

plakát

Star Trek (2009) 

Star Wars nové epochy a jedno z nejlepších scifi za posledních 10 let. Abrams je génius, který se s diváky nepáře, již od prvních sekund nám servíruje dynamickou, nápaditou akční podívanou, ve které až do závěrečných titulků nepoleví ani na moment. Jako v Pomstě Sithů se ocitáme uprostřed galaktické bitvy hvězdných korábů. Ve spojení s Giacchinovou výbornou hudbou (už jen pro užití vynikajícího ústředního motivu a působivých sborů v apokalyptickém finále, které je tak díky Giacchinovi ještě dokonalejší), Abramsovou svižnou režií, vynikající kamerou a pečlivým castingem se diváku dostane exkluzivního zážitku. Tohle je mé setkání se ST universem poprvé a musím konstatovat, že se mi v tom světě moc líbilo. Zatím nejlepší film roku. 100%. // Po třetím shlédnutí na DVD musím konstatovat, že zážitek se ještě ztrojnásobil.

plakát

Kmotr III (1990) 

Třetí Kmotr patří rovněž mezi ty filmy, které nikdy nezestárnou a patří mezi nesmrtelnou klasiku (jako předchozí dva díly). Ano tempo je opět pomalé (jak už jsme u gangsterek zvyklí), nicméně Coppolovo režijní mistrovství a dobře napsané dialogy, pronášené charizmatickými herci nové generace (Andy Garcia rulez) zvedají snímek do kategorie nezapomenutelných. Finální zúčtování ještě nikdy nebylo tolik napínavé a strhující jako právě ve třetím díle.

plakát

V Bruggách (2008) 

Vynikající černá cynická komedie s prvky gangsterky. Martinu McDonaghovi se jeho režijní debut vydařil na výbornou, jeho mírně dlouhé dialogy se sice vyznačují divadelností (s níž má McDonagh mnoho zkušeností), ale jsou ve většině připadů trefné a geniálně napsané. Zejména potěší slovní přestřelky dvou hlavních protagonistů. Až to začne působit mírně rozvlekle, přijde konečně na scénu fantastický Ralph Fieness a svou kreací extrovertního, ale zásadového padoucha posouvá film ještě někam výš. Ovšem ani Colin Farrel či Brendan Gleeson nepostrádají hloubku či na psychologické přesvědčivosti. Zásluhu na tom, že snímek je vedle vybroušených dialogů i skvěle atmosferický, má zásluhu přesná kamera (zajímavě nasnímané goticko- renesanční Bruggy, kde se po tomto snímku chci taky podívat), melancholická hudba Cartera Burwella a jisté režijní vedení všech herců. Třešničkou na dortu je sexy Clémence Poésy, která svou vedlejší postavu zahrála velmi přesvědčivě. Tato černá gansterka má velikánský kultovní status !

plakát

Jak jsem poznal vaši matku (2005) (seriál) 

HIMYM je dokonalým sitcomem, vztahovkou a mírnou moralitkou v jednom. Můžeme jen děkovat postavě Barneyho, především hereckému talentu Neilla Patricka Harrise, který psychicky narušeného a nenapravitelného excentrického děvkaře ztvárnil s maximálním charizmatem a nasazením. I další postavy mají co říci, ale Barney je prostě "AWSOME". Seriál si stále drží velmi vtipný nadhled, výborá camea (J.K. Simmons na hrad !), neupadající kvalitu. doufám, že to tvůrcům vydrží. Nejlepší sitcom co jsem viděl !

plakát

Černá kniha (2006) 

Vynikající historické drama odehrávající se v průběhu posledních měcíců 2. světové války v netypickém Holandsku. Provokatér Paul Verhoeven velice dobře zrežíroval složitý, rozsáhlý především rafinovaný příběh o mladé ženě, která musí překonat všechno. Výprava je luxusní, Verhoevenova režie nadstandartně dobrá a přehledná, tempo vyprávění svižné a děj rychle ubíhá. Film to je rafinovaný, zábavný a krutě cynický zároveň. Od nepříliš zajímavého úvodu se Černá kniha diváku zarývá do kůže čím dál víc a víc a po zajímavém konci bude rezonovat divákovi dlouho v hlavě. A to je jen dobře. Několik drsných, sugestivních scén z hlavy nedostanu (masakr na lodi, polití výkaly...) Musím pochválit vynikající herce- zejména titulní Carici van Houten a Sebastiana Kocha v roli hodného nácka. Co bych naopak vytkl, je bohužel moc zamotaný a překombinovaný děj (ono hledání hlavního zrádce-záporáka je v konečném důsledku ne moc logické). 90%.

plakát

Pokání (2007) 

Pokání je doslova výtahem do nebe. Jedná o audio-vizuální bombu (vynikající kamera, božská a právem oscarem odměněná hudba Daria Marianelliho) a skvěle napsaný tragický příběh podle románu McEwana. Již od úvodního záběru jsem byl pohlcen až do velmi překvapivého konce (onen scénáristický podfuk na diváka je vpravdě nečekaný !), který je doslova emoční extází. Takhle jsem se naposled rozbrečel u Fontány nebo dříve u Pomsty Sithů. Nenudil jsem se ani minutu a přál jsem ústřední romantické dvojici aby se opět shledali, jako v onom happyendu na konci románu. Pochopil jsem také smysl šťastných konců- happyend je v podstatě pro vypravěčku Briony Tallis tím skutečným pokáním. Musím vyzdvihnout působivou pětiminutovou scénu bez střihu- sugestivní evakuace Dunkirku. Válečné peklo je tu zobrazeno bez typického hollywoodského patosu. A všichni herci hrají úžasně ! Jednoznačně film roku 2007 a u mě je v TOP 10.

plakát

Na Západ (2005) (seriál) 

Vynikající. Šestidílná sága rodiny Wheelerů si vytyčila za úkol vyprávět tak široké obdoví jako dobyvání americké západu v letech 1820-1891. Rozsah je to vskutku obdivuhodný. Od počátku je ústřední postavou Jacob Wheeler- v prvních dvou dílech sledujeme jeho dobrodružnou cestu Západem, posléze jeho úlohu převezmou synové a vzdálení Wheelerové (David, Robert...). Příběh také sleduje situaci indiánů, vše se točí kolem vypravěče Milován bizonem, který má vizi s příchodem bílých a snaží jí předejít. Jenže vize se čím dál více naplňuje, bílí vetřelci zabírají čím dál více půdy, až je nakonec nahrnou do rezervací. První dva díly jsou ještě docela optimistickým úvodem. Celá cesta Jacoba (výborný Matthew Settle) nna Západ, potažmo do Californie je drsná, dobrodružná, napínavá a má vyjimečný westernovský záběr. Vrcholem je bez debat druhý díl Manifest Of Destiny, seznamuje s množstvím nových postav. Sledujeme zde napínavou cestu kolony do Kalifornie, díky ní jsme svědky mnoha skvěle gradovaných scén a krásných scenérií. Několik jich je vrcholem celé minisérie (strhující sekvence přechodu vozů skrze řeku, spouštění vozů ze strmého kopce) a připočtěme si k tomu nové zajímavé postavy, se kterými bohužel scénář nezachází v rukavičkách (ano, smrti mnoha hlavních postav působí neotřele, Beau Bridges coby "kapitán" kolony excentricky přehrával, ale zazářil v každém okamžiku). Z konce mi spadla čelist- stačil jen záběr na indiány a kořalky. V třetím díle jsme seznámeni se zlatou horečkou v Kalifornii a dovídáme se, jak kolonisté pokročili se záborem nových území. Ano, dočkáme se i pověstných hádek o zlato (které tak kazí lidský charakter jak víme) a jedné povedené smrti hlavního hrdiny. Zde v druhé polovině přebírá po Settlovi úlohu Jacoba veterán John Terry (Jackův otec v Lost) a otěže příběhu spíše svírají v rukou Jacobovy děti. V indiánské části máme první masakr, velmi sugestivně podán a již pomalu přichází deprese (vybíjení indiánů). Díly 4-6 jsou zcela jiné, spíše než na rodinu Wheelerů se těžiště děje orientuje na vyhlazování indiánů a jejich poslední boje (tolik jsem se těšil na pověstný Little Big Horn a nafoukaného generála Custera v podání Jonathana Scarfeho- tak jsem si vždy Custera představoval, ovšem bitva mohla být delší a nepůsobit jakoby z rychlíku). A také proslulá, ale náročná stavba železnice spojující dva oceány (zajímavý Christian Kane v roli Abrahama Wheelera potěšil). Od druhé poloviny pátého dílu jsme svědky stále smutnějších sekvencí- indiáni v rezervacích, zejména kruté "odindiánštění", procesy převýchovy dětí. Nejobtížnější je bez debat poslední díl Ghost Of Dance, plný zoufalství, beznaděje, temnoty... Máme tu po čertech hodně silných a mrazivých momentů, z nichž vyčnívá sugestivní sekvence masakru indiánů u Wounded Knee. Výsledek umocňuje výpravná kamera a působivá (leč neoriginální a repetetivní) hudba Geoffa Zanelliho, který byla odměněna cenou Emmy. Další kapitolou jsou herci, kterých je tu skutečně mnoho a i na malém prostoru jsou působiví (nezvykle drsný Sean Astin z LOTR TRILOGY, přesvědčivý Skeet Ulrich v úloze Jethra Wheelera, Christopher Heyerdahl z SGA, Balthazar Getty z Aliasu atd...). Přičtěme si desítky vedlejších rolí nejslavnějších představutelů indiánských náčelníků. S tím souvisí i skvěle natočené indiánské obřady (Tanec slunce, Tanec duchů). Z toho mála, co by se dalo Into The West vytknout je časté (a zbytečné) střídání herců u stárnoucích postav. Tak se mnohdy stalo, že jednu postavu hráli i 4 herci. Lehce jsem byl zklamán z mála akce, kterou minisérie nabízí, příležitostí má však tolik- slavná bitva u Little Big Horne je odbytá a vyprávěna z "rychlíku". Bohužel se zřejmě nenašlo více financí na pořádné akční sekvence (vzpomeňme si na Bratrstvo). Nejlepší akční scénou se paradoxně stává hned ta první- vyjimečně natočená sekvence lovu bizonů Lakoty (plus velice cool způsob jakým je loví- však uvidítě). Jinak se bezesporu jedná o vyjimečný Spielbergův počin se skvělým scénářem a vypointovanými dialogy. Takhle by měl přívěh z Divokého západu vypadat. 100%.

plakát

Dr. Horrible's Sing-Along Blog (2008) (seriál) 

"I have PHD from horribleness." Joss je génius ! Vynikající komiksový muzikál, udělaný za minimální peníze. Jednou bude mít kultovní status. Velmi dobré obsazení seriálových hvězd současnosti (Harris, Fillion), kteří se evidentně při natáčení bavili. Velmi překvapivé je vlastní muzikálové spektrum- chytlavé písničky, které napsal sám Joss a pěvecké nadání ústřední trojice. Není tu nouze o absurdní děj, pověstné hlášky a na žánr atypický závěr, ze kterého zamrazí. Bavil jsem se od začátku do konce, tohleto je pecka !!! Chci další pokračování !

plakát

Samotáři (2000) 

Film, který se již po několika letech stal kultovním. Zde se jedná o film mladé generace. Hlášek a povedených situačních gagů je to nespočet, ovšem Samotáři nejsou pouze komedií pro mladé, ale také jistým existenčním dramatem, které trefně reflektuje obraz života současné generace. Přidejme si k tomu skvělé herce (především Trojan-Macháček-Rašilov), vynikající kamerové filtry a hudbu Jana Muchowa, nemůže se jednat o zklamání.