Snílci jsou převážně uměleckým filmem, který rozhodně není pro každého. Bohužel zde ale úplně nefunguje jak by měl, kolem poloviny drhne tempo, příběh se plácá na jednom místě. Nicméně Eva Green je skvělá, sexuální scény nezvykle otevřené a samoúčelně provokující. Závěr mě ale docela potěšil.
Velice sugestivní psychologický horor ze staré školy podle námětu Kafkovy Proměny. Absolutorium si zaslouží trikaři, kteří za svou odpornou, ale dokonalou práci sklidili Oscara. A také Jeff Goldblum, který je hvězdou celého nechutného horůrku. Zde mu věříme úplně všechno, počínaje vědeckým nadšením, konče dokonalou proměnou v hnusný hmyz (skvěle nacvičená mimika- ty hmyzí tiky !, gesta, dikce). Nejlepší je na tom ta pozvolná proměna, a s ní souvicející velice chutné okamžiky (zuby, trávení atd). Závěrečná čtvrthodinka není pro slabší povahy ! Byl jsem jak otřesen z finální proměny Mouchy, tak částečně nadšen díky dojemnému závěru. Musím pochválit i Geenu Davis, která zahrála svuj part uvěřitelně. A také Cronenbegra, který má tuhle nechutnost na svědomí. Jeden z nejlepších hororů všech dob.
Skvělý animák, obsahující tu správnou chuť nadšeného dobrodružství, romantiky, vtipu atd. Výborná je zde hudba Harryho Gregsona-Williamse, který vsadil na čistě symfonickou kompozici. Dobrodružné, chytlavé téma mi zní v uších doteď.
Jedna ruka netleská je na české poměry zvláštní film (myslím jako kompliment). Dialogy sice místy hodně šustí papírem, scénář je nevyrovnaný a místy skřípe až běda, plus herecké výkony některých ženských rolí viditelně pokulhávají. Ovšem ! Je tu výborně sehrané duo, které se skvěle doplňuje- Tacklík-Macháček, charizmatický Ivan Trojan v netradičně pojaté roli. Je tu obrovské množství popkluturních odkazů, doslova se to tu hemží vypointovanými hláškami a gagy, jež nepostrádají švih. Závěr se ovšem velmi povedl. Tuto černohumornou taškařici jsem si prostě užil. Navíc, hudba pana Muchowa je geniální.
Film, který se již po několika letech stal kultovním. Zde se jedná o film mladé generace. Hlášek a povedených situačních gagů je to nespočet, ovšem Samotáři nejsou pouze komedií pro mladé, ale také jistým existenčním dramatem, které trefně reflektuje obraz života současné generace. Přidejme si k tomu skvělé herce (především Trojan-Macháček-Rašilov), vynikající kamerové filtry a hudbu Jana Muchowa, nemůže se jednat o zklamání.
Průměrná komedie, která místy skutečně pobaví, ale předvídatelná od začátku do konce. Nepochválím tu herecké výkony, nicméně Sandře to samozřejmě dost sluší. Nechtějte ovšem, abych se na tuhle slátatinu díval znovu, to bych potom musel hvězdčku ubrat.
Zvláštní film, který jsem absolutně nepochopil. Za zmínku stojí Karel Roden a mnohá tajemství. Nicméně nudil jsem se, z letargie mě vytrhla velice dobře gradovaná scéna lovu kostrounů. Kdo pochopil tento film, ozvěte se !
Roboti jsou velice slušnou zábavou pro celou rodinu. A nadmíru pestrou svým živoucím světem. Ano, rozhodně je na co se dívat, majestátní Robot City, všechny ty skvělé upgrady, a svižná akce. Roboti mají sympatické postavy, skvělé hlášky, ale taky na mě moc jednoduchý a přímočarý předvídatelný příběh. Co zamrzí, jsou úlitby dětskému publiku. Hudba Johna Powella rozhodně není nikterak originální, ale potěší svým veselým, svižným feelingem. Nicméně to kladné převažuje. Slabší 4 *.
Napínavý thriller, který se ze začátku tváří jako psychologické drama a končí jako béčkový akční film. Všechno stojí a padá na závěrečné pointě, která je silně přitažena za vlasy a je téměř k smíchu. Ještě 3 hvězdičky dávám za velice slušnou první polovinu, tradičně dobrý výkon Jodie Foster a nepředvídatelného Petera Saarsgarda (i mého oblíbence Seana Beana musím pochválit).
Tohle bylo pro mě velké zklamání, potenciál ovšem obrovský. Milan Cieslar si ukousl příliš velké sousto. Ty dvě hodiny byly pro mě téměř utrpením. Všeho totiž moc škodí. Cieslar vypráví pomalu, tak depresivně, spoléhá na četné náhody a všude se objevujícího záporáka. Hodné hlavní postavy celou dobu trpí, po nějakém odlehčení ani nemluvě. Díkybohu za skvělé herce, kteří nezapomněli hrát a vžili se do svých postav. Na svých bedrech tíhu filmu nese skvělá Vilma Cibulková, musím zde vynachválit slizského záporáka par excellance Igora Bareše, který svým charizmatem vyloženě válí. Nesmím opomenout slušně zahrané vedlejší postavy- Martina Hubu, Ondřeje Vetchého, Jířího Lábuse či Vladimíra Dlouhého. Ve výsledku ale bohužel katastrofální nuda, kterou ze dna zvedají pouze ti herci...Nebýt nich tak nedokoukám.
Výborná protiválečná satira je spíše tragi-komedií, nežli válečným opusem s mnoha patetickými scénami z válek. Klasické akční scény se dočkáme snad jen na konci. Pochválit musím dusnou atmosféru deprese vojáků, ale i mnoho vtipných hlášek a nadsázku. Výprava je vpravdě luxusní- snímek se může pochlubit kamerou hodnou oscara, skvělým zvukem a slušnou Newmanovou hudbou. A samozřejmě nápaditou režii Sama Mendese, díky kterému se divák s přepálenou stopáží nemá šanci nudit.
Velice zajímavě pojatý historický snímek. Oceňuji snahu Luca Bessona jít si vlastní cestou. Nepochybně vizuální pecka, které se dá vytknout jistá přehnanost (přehrávající Mila Jovovich a délka), nicméně nudit se rozhodně nebudete. Akčních scén je pomálu, ale realistická jatka mají své jisté kouzlo a chorály Erica Serry burácí velmi slušně. Potěší herecké výkony- a to hlavně vedlejší postavy jako Faye Duneway, John Malkovich či famozní Dustin Hoffman. Už jen kvůli nim má kostýmní podívaná smysl.
Bohužel provařená kaše, která zklamává téměř na všech frontách. Díkybohu za několik sugestivních scén (křesťané v aréně) a skvělou Kaczmarkovu kompozici, která drží film na průměru. A za skvělý herecký výkon pana Michala Bajora v roli pološíleného císaře Nerona a sympatického Boguslawa Lindy coby Petronia. Pří dalším shlédnutí by musela jít ještě hvězdička dolů.
Zřejmě se Znamením nejlepší Shyamalanovo dílo. Mnohými oceňované, mnohými zatracované. Na snímku je nejlepší parádní atmosféra, na Shye netradiční komiksový feeling a nečekaná, strhující pointa na konci. Herecké výkony jsou na velice solidní úrovni, musím pochválit zejména Samuela Jacksona. Hudba Jamese Newtona Howarda je výborná (s příchutí elektroniky).
Knihu jsem nečetl. Scénář je plytký až běda, postavy povrchní a vše zachraňuje Jeremy Irons, skvěle animovaná Saphira, některé podařenější "letecké" sekvence a skvělá hudba Patricka Doyla.
Výborný životopisný film hodný Mistra s náběhem na 5 hvězd. Dobře napsaný scénář, skvělá Scorseseho režie, vynikající herecké výkony (největší hvězda Dicaprio, ale zazáří i vedlejší Cate Blanchett, Ian Holm, Alec Baldwin či mashovský Alan Alda). Stopáž je sice malinko přepálená, ovšem tempo je vyvážené. Napínavý soudní proces a vypiplaný závěr výsledek podtrhuje. Znamenitá sonda do duše Howarda Hughese. 90%.
Celkem svižný snímek plný barevných kamerových filtrů, dynamické Scottovy režie a také špatného Cruisova herectví. Starší, ale sympatická agitka pro piloty se skvělým soundtrackem.
Na televizní hallmarkovské poměry slušná výprava (triky a magická, vynikající hudba z pera Trevora Jonese), plastický scénář, slušné herecké výkony (válcuje charizmatický Sam Neill a zlá Miranda Richardson, potěší také rolička Rutgera Hauera). Nepotěší pomalejší tempo a klišoidní závěr. Přesto velice slušný počin.
Hořká tragikomedie s cynickým nadhledem. Verbinsky zvládá komedie mnohem lépe než Pirátskou trilogii. Z filmu budete nejspíš smutní, ale taky nejspíš potěšeni, že někdo něco takového natočil. Vyniká tu Nicholas Cage a Michael Cane, Zimmerova pohodová hudba snímek nekazí.
Příjemné překvapení. Za malé peníze dobře natočené pomalé, komorní drama o tragické lásce a lidských rozmarech. Exceluje tu Ralph Fiennes v roli Oněgina, zdatně sekunduje kráska Liv Tyler.
Achjo, ve srovnání s Timem Burtonem nemůže rutinér Schumacher obstát. Temná atmosféra zmizela jako pára nad hrncem. Co zůstalo ? Stylová Goldenthalova hudba (nový heroický Batmanův motiv), slušné triky, krásná Nicole Kidman... Nepochválím Kilmera za jeho sterilní výkon, udělím políček Schumacherově režii a spokojím se s konstatováním, že Tommy Lee Jones a Jim Carrey šíleně přehrávali.
Old school komiksový film s příjemnou atmosférou, nadšenou Del Torovou režií, ale také zbytečně překombinovaným dějem. Rol Perlman se pro roli dobráka Hellboye doslova narodil, Karel Roden je na malém prostoru patřičně démonický a sympatická Selma Blair dojem nepokazí. Některé scény jsou skutečně roztomilé (pilování rohů, scéna na sřeše). Hellboy má ale bohužel slabší triky a akci, rychle odbitý závěr atd. Je ale vidět, že byl natočen s láskou, proto 70%.
Nekoretní a netypická černá komedie, jakoby ji natočili bratři Coenové. Je to (anti) vánoční komedie, plná vulgárních dialogů a hlášek, nevhodná pro děti. Vidíme Santu pít, kouřít, hulit, souložit na nejrozmanitějších místech. Já osobně jsem si tuto černou komedii vychutnal, bohužel zápletka s chlapcem o nápravě bylo imho totálně mimo a kazí výsledný dojem. Za skvělé herectví Thortona a krásnou Lauren Graham z Gilmorek přesto lepší 4 hvězdičky.
Průměrné scifi s toporným Benem Affleckem a krásnou, leč také topornou Umou Thurmann. John Woo nějak povolil a zachraňuje snímek pár vydařenými momenty (honička na motorkách, bílé holubice, závěr), jinak je to průměr jako vyšitý. Díkybohu za boží hudbu Johna Powella, který tehdy válel na celé čáře.
Tak tohle je klenot. Jeden z nejbizarnějších filmů, co jsem viděl. Hlavní úlohy zde hraje Elfmanův podmanivý soundtrack (vynikající muzikálová čísla) a také jeho hlas (namluvil kostlivce Jacka), a Tim Burton, který přišel s takovou smrští bizarních až uchylných nápadů, že zůstává rozum stát. Navíc je tu vynikající práce s loutkami a výtvarná stránka. Takový film přijde jednou za dekádu.
Dechberoucí. Přesto že tu jde o animák pro děti, je film značně dospělý a objevuje se zde několik drsnějších a sugestivnějších scén, potažmo poselství, které ocení až odrostlejší publikum. Musím ocenit skvěle, pro současné publikum stále srizumitelný příběh, pojednávající o odchodu Židů z egyptského zajetí (kniha Exodus ve SZ). Obrovský šmrnc tomu všemu dodává jedinečná Zimmerova hudba (vynikající track Chariot Race) a muzikálová čísla. Na takový film se nezapomíná.
Moje komentáře
Město bohů (2002)
Velice sugestivní drama, kterému pomáhá skvělá dokumentární kamera, herci a neotřelá hudba Brazilce Antonia Pinta.
Snílci (2003)
Snílci jsou převážně uměleckým filmem, který rozhodně není pro každého. Bohužel zde ale úplně nefunguje jak by měl, kolem poloviny drhne tempo, příběh se plácá na jednom místě. Nicméně Eva Green je skvělá, sexuální scény nezvykle otevřené a samoúčelně provokující. Závěr mě ale docela potěšil.
Moucha (1986)
Velice sugestivní psychologický horor ze staré školy podle námětu Kafkovy Proměny. Absolutorium si zaslouží trikaři, kteří za svou odpornou, ale dokonalou práci sklidili Oscara. A také Jeff Goldblum, který je hvězdou celého nechutného horůrku. Zde mu věříme úplně všechno, počínaje vědeckým nadšením, konče dokonalou proměnou v hnusný hmyz (skvěle nacvičená mimika- ty hmyzí tiky !, gesta, dikce). Nejlepší je na tom ta pozvolná proměna, a s ní souvicející velice chutné okamžiky (zuby, trávení atd). Závěrečná čtvrthodinka není pro slabší povahy ! Byl jsem jak otřesen z finální proměny Mouchy, tak částečně nadšen díky dojemnému závěru. Musím pochválit i Geenu Davis, která zahrála svuj part uvěřitelně. A také Cronenbegra, který má tuhle nechutnost na svědomí. Jeden z nejlepších hororů všech dob.
Sindibád: Legenda sedmi moří (2003)
Skvělý animák, obsahující tu správnou chuť nadšeného dobrodružství, romantiky, vtipu atd. Výborná je zde hudba Harryho Gregsona-Williamse, který vsadil na čistě symfonickou kompozici. Dobrodružné, chytlavé téma mi zní v uších doteď.
Jedna ruka netleská (2003)
Jedna ruka netleská je na české poměry zvláštní film (myslím jako kompliment). Dialogy sice místy hodně šustí papírem, scénář je nevyrovnaný a místy skřípe až běda, plus herecké výkony některých ženských rolí viditelně pokulhávají. Ovšem ! Je tu výborně sehrané duo, které se skvěle doplňuje- Tacklík-Macháček, charizmatický Ivan Trojan v netradičně pojaté roli. Je tu obrovské množství popkluturních odkazů, doslova se to tu hemží vypointovanými hláškami a gagy, jež nepostrádají švih. Závěr se ovšem velmi povedl. Tuto černohumornou taškařici jsem si prostě užil. Navíc, hudba pana Muchowa je geniální.
Samotáři (2000)
Film, který se již po několika letech stal kultovním. Zde se jedná o film mladé generace. Hlášek a povedených situačních gagů je to nespočet, ovšem Samotáři nejsou pouze komedií pro mladé, ale také jistým existenčním dramatem, které trefně reflektuje obraz života současné generace. Přidejme si k tomu skvělé herce (především Trojan-Macháček-Rašilov), vynikající kamerové filtry a hudbu Jana Muchowa, nemůže se jednat o zklamání.
Slečna Drsňák (2000)
Průměrná komedie, která místy skutečně pobaví, ale předvídatelná od začátku do konce. Nepochválím tu herecké výkony, nicméně Sandře to samozřejmě dost sluší. Nechtějte ovšem, abych se na tuhle slátatinu díval znovu, to bych potom musel hvězdčku ubrat.
Vaterland - Lovecký deník (2004)
Zvláštní film, který jsem absolutně nepochopil. Za zmínku stojí Karel Roden a mnohá tajemství. Nicméně nudil jsem se, z letargie mě vytrhla velice dobře gradovaná scéna lovu kostrounů. Kdo pochopil tento film, ozvěte se !
Roboti (2005)
Roboti jsou velice slušnou zábavou pro celou rodinu. A nadmíru pestrou svým živoucím světem. Ano, rozhodně je na co se dívat, majestátní Robot City, všechny ty skvělé upgrady, a svižná akce. Roboti mají sympatické postavy, skvělé hlášky, ale taky na mě moc jednoduchý a přímočarý předvídatelný příběh. Co zamrzí, jsou úlitby dětskému publiku. Hudba Johna Powella rozhodně není nikterak originální, ale potěší svým veselým, svižným feelingem. Nicméně to kladné převažuje. Slabší 4 *.
Tajemný let (2005)
Napínavý thriller, který se ze začátku tváří jako psychologické drama a končí jako béčkový akční film. Všechno stojí a padá na závěrečné pointě, která je silně přitažena za vlasy a je téměř k smíchu. Ještě 3 hvězdičky dávám za velice slušnou první polovinu, tradičně dobrý výkon Jodie Foster a nepředvídatelného Petera Saarsgarda (i mého oblíbence Seana Beana musím pochválit).
Krev zmizelého (2005)
Tohle bylo pro mě velké zklamání, potenciál ovšem obrovský. Milan Cieslar si ukousl příliš velké sousto. Ty dvě hodiny byly pro mě téměř utrpením. Všeho totiž moc škodí. Cieslar vypráví pomalu, tak depresivně, spoléhá na četné náhody a všude se objevujícího záporáka. Hodné hlavní postavy celou dobu trpí, po nějakém odlehčení ani nemluvě. Díkybohu za skvělé herce, kteří nezapomněli hrát a vžili se do svých postav. Na svých bedrech tíhu filmu nese skvělá Vilma Cibulková, musím zde vynachválit slizského záporáka par excellance Igora Bareše, který svým charizmatem vyloženě válí. Nesmím opomenout slušně zahrané vedlejší postavy- Martina Hubu, Ondřeje Vetchého, Jířího Lábuse či Vladimíra Dlouhého. Ve výsledku ale bohužel katastrofální nuda, kterou ze dna zvedají pouze ti herci...Nebýt nich tak nedokoukám.
Mariňák (2005)
Výborná protiválečná satira je spíše tragi-komedií, nežli válečným opusem s mnoha patetickými scénami z válek. Klasické akční scény se dočkáme snad jen na konci. Pochválit musím dusnou atmosféru deprese vojáků, ale i mnoho vtipných hlášek a nadsázku. Výprava je vpravdě luxusní- snímek se může pochlubit kamerou hodnou oscara, skvělým zvukem a slušnou Newmanovou hudbou. A samozřejmě nápaditou režii Sama Mendese, díky kterému se divák s přepálenou stopáží nemá šanci nudit.
Johanka z Arku (1999)
Velice zajímavě pojatý historický snímek. Oceňuji snahu Luca Bessona jít si vlastní cestou. Nepochybně vizuální pecka, které se dá vytknout jistá přehnanost (přehrávající Mila Jovovich a délka), nicméně nudit se rozhodně nebudete. Akčních scén je pomálu, ale realistická jatka mají své jisté kouzlo a chorály Erica Serry burácí velmi slušně. Potěší herecké výkony- a to hlavně vedlejší postavy jako Faye Duneway, John Malkovich či famozní Dustin Hoffman. Už jen kvůli nim má kostýmní podívaná smysl.
Quo Vadis (2001)
Bohužel provařená kaše, která zklamává téměř na všech frontách. Díkybohu za několik sugestivních scén (křesťané v aréně) a skvělou Kaczmarkovu kompozici, která drží film na průměru. A za skvělý herecký výkon pana Michala Bajora v roli pološíleného císaře Nerona a sympatického Boguslawa Lindy coby Petronia. Pří dalším shlédnutí by musela jít ještě hvězdička dolů.
Četník a četnice (1982)
Slušná komedie, která bohužel krapet ztrácí dech a tempo. Ovšem gagy fungují i po letech velice dobře.
Vyvolený (2000)
Zřejmě se Znamením nejlepší Shyamalanovo dílo. Mnohými oceňované, mnohými zatracované. Na snímku je nejlepší parádní atmosféra, na Shye netradiční komiksový feeling a nečekaná, strhující pointa na konci. Herecké výkony jsou na velice solidní úrovni, musím pochválit zejména Samuela Jacksona. Hudba Jamese Newtona Howarda je výborná (s příchutí elektroniky).
Eragon (2006)
Knihu jsem nečetl. Scénář je plytký až běda, postavy povrchní a vše zachraňuje Jeremy Irons, skvěle animovaná Saphira, některé podařenější "letecké" sekvence a skvělá hudba Patricka Doyla.
Letec (2004)
Výborný životopisný film hodný Mistra s náběhem na 5 hvězd. Dobře napsaný scénář, skvělá Scorseseho režie, vynikající herecké výkony (největší hvězda Dicaprio, ale zazáří i vedlejší Cate Blanchett, Ian Holm, Alec Baldwin či mashovský Alan Alda). Stopáž je sice malinko přepálená, ovšem tempo je vyvážené. Napínavý soudní proces a vypiplaný závěr výsledek podtrhuje. Znamenitá sonda do duše Howarda Hughese. 90%.
Top Gun (1986)
Celkem svižný snímek plný barevných kamerových filtrů, dynamické Scottovy režie a také špatného Cruisova herectví. Starší, ale sympatická agitka pro piloty se skvělým soundtrackem.
Merlin (TV film) (1998)
Na televizní hallmarkovské poměry slušná výprava (triky a magická, vynikající hudba z pera Trevora Jonese), plastický scénář, slušné herecké výkony (válcuje charizmatický Sam Neill a zlá Miranda Richardson, potěší také rolička Rutgera Hauera). Nepotěší pomalejší tempo a klišoidní závěr. Přesto velice slušný počin.
Pan Rosnička (2005)
Hořká tragikomedie s cynickým nadhledem. Verbinsky zvládá komedie mnohem lépe než Pirátskou trilogii. Z filmu budete nejspíš smutní, ale taky nejspíš potěšeni, že někdo něco takového natočil. Vyniká tu Nicholas Cage a Michael Cane, Zimmerova pohodová hudba snímek nekazí.
Twister (1996)
Průměrná dobrodružná podívaná s kvalitními triky a zvukem. Jednoznačně tu válcuje Mark Mancina se svým nonstop melodickým soundtrackem.
Oněgin (1999)
Příjemné překvapení. Za malé peníze dobře natočené pomalé, komorní drama o tragické lásce a lidských rozmarech. Exceluje tu Ralph Fiennes v roli Oněgina, zdatně sekunduje kráska Liv Tyler.
Batman navždy (1995)
Achjo, ve srovnání s Timem Burtonem nemůže rutinér Schumacher obstát. Temná atmosféra zmizela jako pára nad hrncem. Co zůstalo ? Stylová Goldenthalova hudba (nový heroický Batmanův motiv), slušné triky, krásná Nicole Kidman... Nepochválím Kilmera za jeho sterilní výkon, udělím políček Schumacherově režii a spokojím se s konstatováním, že Tommy Lee Jones a Jim Carrey šíleně přehrávali.
Hellboy (2004)
Old school komiksový film s příjemnou atmosférou, nadšenou Del Torovou režií, ale také zbytečně překombinovaným dějem. Rol Perlman se pro roli dobráka Hellboye doslova narodil, Karel Roden je na malém prostoru patřičně démonický a sympatická Selma Blair dojem nepokazí. Některé scény jsou skutečně roztomilé (pilování rohů, scéna na sřeše). Hellboy má ale bohužel slabší triky a akci, rychle odbitý závěr atd. Je ale vidět, že byl natočen s láskou, proto 70%.
Santa je úchyl! (2003)
Nekoretní a netypická černá komedie, jakoby ji natočili bratři Coenové. Je to (anti) vánoční komedie, plná vulgárních dialogů a hlášek, nevhodná pro děti. Vidíme Santu pít, kouřít, hulit, souložit na nejrozmanitějších místech. Já osobně jsem si tuto černou komedii vychutnal, bohužel zápletka s chlapcem o nápravě bylo imho totálně mimo a kazí výsledný dojem. Za skvělé herectví Thortona a krásnou Lauren Graham z Gilmorek přesto lepší 4 hvězdičky.
Výplata (2003)
Průměrné scifi s toporným Benem Affleckem a krásnou, leč také topornou Umou Thurmann. John Woo nějak povolil a zachraňuje snímek pár vydařenými momenty (honička na motorkách, bílé holubice, závěr), jinak je to průměr jako vyšitý. Díkybohu za boží hudbu Johna Powella, který tehdy válel na celé čáře.
Ukradené Vánoce (1993)
Tak tohle je klenot. Jeden z nejbizarnějších filmů, co jsem viděl. Hlavní úlohy zde hraje Elfmanův podmanivý soundtrack (vynikající muzikálová čísla) a také jeho hlas (namluvil kostlivce Jacka), a Tim Burton, který přišel s takovou smrští bizarních až uchylných nápadů, že zůstává rozum stát. Navíc je tu vynikající práce s loutkami a výtvarná stránka. Takový film přijde jednou za dekádu.
Jen počkej, zajíci! (TV seriál) (1969)
Jeden z těch průměrnějších animáků, co jsem sledoval jako dítě.
Princ Egyptský (1998)
Dechberoucí. Přesto že tu jde o animák pro děti, je film značně dospělý a objevuje se zde několik drsnějších a sugestivnějších scén, potažmo poselství, které ocení až odrostlejší publikum. Musím ocenit skvěle, pro současné publikum stále srizumitelný příběh, pojednávající o odchodu Židů z egyptského zajetí (kniha Exodus ve SZ). Obrovský šmrnc tomu všemu dodává jedinečná Zimmerova hudba (vynikající track Chariot Race) a muzikálová čísla. Na takový film se nezapomíná.