BloodyVamp

BloodyVamp

Ladislav Vaverka

okres Prostějov
El Niňo

33 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
    • 10.7.2008  16:43
    Amadeus (1984)
    ****

    Jeden z největších klenotů v dějinách kinematografie. Forman je výborný vypravěč, který drží divákovu pozornost od začátku do konce. V podstatě víme, jak film skončí, nicméně sledujeme vynikající tragédii, ke které nelze zůstat chladný. I když chlad z Amadea přímo čiší.

    • 10.7.2008  16:31

    Říká se, že dvojky jsou vždy slabší. Ovšem v tomto případě to neplatí. Dvojka je lepší zejména díky vynikající Joan Cussack (a jak byla v té době ještě sexy !) a vydařenější zápletce s jasným tahem na branku. Černého humoru ještě více přibylo, makabróznost a morbidita dosahuje vrcholu (boží scény kdy se Christina Ricci pokouší zabít nedávno narozeného bratříčka- to je prostě k sežrání nebo pokusy Cussack odporavit strýce Festera muhehehe !), takovým vrcholem je doslova "vyhlazení bílých v táboře" při slavnosti her díkuvzdání. Něco takového se jen tak nevidí. A závěr prostě nemá chybu. Jedna z mých nejoblíbenějších komedií.

    • 10.7.2008  16:15
    Ordinace v růžové zahradě (TV seriál) (2005)
    odpad!

    Ano, začátek byl ještě zajímavý a prvních dílů stravitelných. Ovšem asi po 20 dílech kvalita klesala a klesala. Od druhé série je tato zbytečnost na samotném dně (také že už v ní nehrála Linda Rybová, ale naopak casting nabral hodně nových tváří). Na výjimky (pořád sympatický Jan Šťastný nebo zmíněná Linda Rybová či David Prachař) jsou herecké výkony strašné, včetně tragického Petra Rychlého. Ze slibného nápadu se stal donekonečna natahovaný seriál se stovkami zejména vztahových zápletek a velice šroubovaných dialogů. Velká sledovanost svědčí o inteligenčním úpadku našeho národa (ano, v úterky a pátky sleduje celá má rodina a matka argumentuje že chce vidět "něco ze života"). Rozhodně horší než Rodinná pouta.

    • 10.7.2008  16:06
    Rebelové (2001)
    ****

    Vynikající český muzikál, kde se ukazuje, že Renč fakt umí. Pestrobarevná, až kyčovitě působící stylizace je fajn. Soundtrack plný hitů je boží. Zuzana Norrisová byla pro mě hodně dlouho idolem. Atmosféra je také výborná. Co mě mírně štvalo, byl naivní příběh a slabší dialogy.

    • 9.7.2008  13:08

    Pilot k spin off Stargate Atlantis- Rising se vydařil na výbornou. Především již ze začátku tvůrci nasadí velmi svižné tempo, které drží po celou hodinu a půl diváka v pozornosti. Ano, seznamujeme se sympatickými novými postavami, atraktivitu pilotu povyšuje účast RDA a Michaeala Shankse v rolích Jacka a Daniela. Ti ovšem zmizí po vynikající půlhodince. Rising má skvělé triky, zajímavý scénář a vynikající hudbu Joela Goldsmithe, která předčí svým rozsahem a nápaditostí staršího bratříčka SG-1. Takhle by mělo vypadat slušně odvedené řemeslo. 5 dávám proto, že SGA v průběhu 4. série klesla kvalita a ve srovnání s Rising jasně prohrává. Ano, pilot obsahuje nějaké mušky, ale u tohoto se můžu bavit od začátku do konce, což se o moha dalších dílech říct nedá. 90%.

    • 9.7.2008  13:07

    Stargate Continuum uzavírá jedenáctiletou éru Stargate: SG-1. Jedná-li se o poslední přírůstek do tohoto fenoménu, tak by si zasloužil nápaditý a dobře gradovaný děj (jako u u nejlepších dílů SG univerza- Within Seprpents Grasp, In the Serpent´s Lair, Jolinar´s Memories, The Devil You Know, The Fifth Race, Exodus, Enemies, Meridian, Revelations, oba Redemptiony, obě Lost City, či Reckoncingy). Bohužel těmto dílům nesahá ani po kotníky. Nemůžeme prostě čekat ultimátní pecku, jakou by si tento fenomén zasloužil. Stargate Continuum je návratem, zpomínkou předchozích osmi sérií bojů s Goa´uldy, které pro mě byly pravá Stargate (nikoli dvě poslední s čistě fantasy záporáky). Proto nemůžeme čekat kdovíjak strhující finále (útok stovek mateřských lodí na Zemi ve mě nevyvolal žádné napětí ani adrenalin). Není tu ani žádný finální památný souboj, jakých známe z SG desítky. Co však potěší, je objevení starých známých postav (vedle Baala Goa´uldi Apophis, Nirrti, Camalus, Cronos, Yu, Ra, major Davis, prezident Hayes, generál Hammond- již zesnulý Don S. Davis a uvidíme i Tokry !) a převážně RDA, který na prostoru asi dvaceti minut hláškuje líp než zamlada. Musím zpomenout právě ty "malé" momenty jsou šibalským pomrknutím tvůrců na diváka (hláška seržanta Silera: "Pracuji zde již deset let a konečně mi přidělili parkovací místo na mé auto" neměla chybu). Potěšila skvělá Qetesh, kterou si vychutnáme v plné parádě. To platí i o charizmatickém Cliffu Simonovi v úloze Baala (stejně musím litovat, že SG-1 zde neměla záludnějšího protihráče, takový Anubis by více než stačil). Ano, hláškami a dobře napsanými dialogy je Continuum na vrcholu. Tento novž přírůstek má ovšem úžasnou hudbu Joela Goldsmithe, která zvedá hodnocení mírně nahoru (opět slyšíme téma Baala, Apophise...). I tempo je velice slušně rozběhnuté, celá ona první polovina dává tušit, že přijde něco velkolepého...Ovšem je to omyl. Navíc je dějová linka v druhé půli vykradena z dvoudílu Lost City a člověk si řekne: "cože"? I linie s časovkou je silně přitažena za vlasy a značně nelogická, zkoumá- li člověk děj podrobněji. Ovšem poslední záběr s fotkou mě přesvědčil o tom, že má to hraní s časem nevídané kouzlo. Vše vyvažuje všudypřítomný humor a nadsázka, bohužel ten závěr vyšumí zcela do ztracena (zajímalo by mě teď co bude s hostitelem Baala? Odhlédneme- li od televizní výpravy, máme tu božskou Goldsmithovu hudbu a velmi svižný děj plný hlášek. 90%.

    • 9.7.2008  13:01

    Tohle je esence něčeho jedinečného. Skvělá komika všech zúčastněných a non stop fungující vtipy a komediální timing (erotická scéna v limuzíně, kdy šofér sleduje a jí u toho popcorn). Skvělá je akce, parodie (na Basic Instinct hned tak nezapomenu, nebo letící slepici do krku jednoho Iráčana, megalol). Plusem je skvělý Rowan Atkinson a sympaťák Saddám (duel se světelnými meči je vrcholem, na který se nezapomíná).

    • 7.7.2008  13:52

    Výborně hrající a dobře obsazení herci (vrcholem je mimořádný výkon Cate Blanchett) versus mizerný scénář, nabízející zde pouze ploché, jednorozměrné postavy. Když přidáme ódu na velmi procítěnou hudební kompozici Harryho Gregsona- Williamse (kvůli které jsem se na film podíval), a patetický konec, 3 hvězdy budou akorát. Příběh irské národní hrdinky volá po lepším zpracování.

    • 7.7.2008  13:38

    Vynikající slušně odsýpající béčko, které nenudí ani sekundu. Jason Statham je machr, kterej i tu nejabsurdnější situaci zahraje tak přesvědčivě, že mu všechno věříme a fandíme. Nápad být neustále v pohybu je opravdu k nezaplacení. Ano, logiku tu nehledejme, realismus také ale k čertu s tím. Vynikající je tu režie, zajímavá kamera (zabírající postavy opravdu z nevídaných úhlů), zběsilý Haslingerův soundtrack, tuny cynických hlášek, a samozřejmě sexy Amy Smart (jejíž natvrdlost je opravdu zábavná). Tahle zběsilá akční jednohubka je přímočarou zábavou na jedno sychravé odpoledne, a mnohem lepší než žánrově podobný Sejmi je všechny. 70%.

    • 7.7.2008  13:35

    Pochmurné, velmi atmosferické drama s krimi zápletkou. Tak by se dal charakterizovat nový Cronenbergův film, který je tentokrát přístupnějším větší mase lidí, typický cronenbergovský rukopis tu najdeme pouze v pár scénách (scéna s ustřihováním prstů mrtvoly, porod), ale i tak docela na stará kolena "vyměkl. Film stojí na vynikajícím hereckém výkonu Vigga Mortensena, který se rolí mafiánského řidiče konečně zbavil aragornovské nálepky. Pochválit musím i přesvědčivou Naomi Watts, která snad nikde nehrála špatně či charizmatického Armina Mueller- Stahla. Vrcholem jsou bezesporu sekvence zasvěcování do mafie a mrazivě realistický boj v lázních. Škoda jen samoúčelného konce, který dojem filmu kazí.

    • 7.7.2008  13:23

    Těžký hype. Ano, vizuální stránka je úchvatná, ale vizuály nejsou všechno. Komiksový film (ať už mi nikdo neříká že jde o historický film nebo snížím na 2 hvězdičky, začínám být na tyto řeči alergický- ano možná proto že studuji historii a přerostlí sloni-"olifanti" tehdy rozhodně po zemi nekráčeli). Je to především velmi přímočarý experiment, který funguje jako působivé výjevy z války- samotná akce skutečně není ani tak dobrá ani cool, jak se v těmito termíny všude častuje. Všechno kazí zpomalovačky, občas problémy s motion capturingem (některá samotná prostředí vypadá hodně animovaně, asi nebyly peníze). Připočtěme si k tomu nudné politické scény ve Spartě (v komiksu nebyly), otravný monolog vypravěče Davida Wenhama a všudypřítomný patos, který tak dobře známe z Gladiátora či Statečného srdce. O klišoidnímu patetickém závěru ani nemluvě. O silně fašistické premise raději pomlčím. Na druhou stranu Gerard Butler skutečně umí a svým charizmatem přehrává každého, film skutečně vypadá jako by byl pohyblivými obrázky v komiksu a řízná, leč nikterak originální hudba Tylera Batese dodává jatkám adrenalin.

    • 7.7.2008  13:20
    Želvy Ninja (2007)
    ****

    Nejslabším článkem nových Ninja želv je paradoxně slaboučký a přímočarý děj, kde je od začátku jasné, že záporáci dostanou za vyučenou a želvičky si dají na počest vítezství jejich oblíbenou pizzu (nebo snad ne?). Příběh má neskutečný spád od začátku do konce, epickou hudbu Klause Badelta (na samostatný poslech ovšem natolik nefunguje), vydařenou akci a povedené hláškování. Potěší návrat starého dobrého klanu foot (zde mě potěšil náznak budoucího děje, možná uvidíme opět Trhače !), nadupané finále, které připomene ty nejlepší epizody a všudypřítommný humor. Z hereckých výkonů bylo pro mě jako fanouška buffyversa příjemné slyšet hlas SMG v podání April, která je tu k mému překvapení velmi sexy. Animace postav možná alespoň zpočátku trochu zarážející, ale to je snad nejmenší, co mi na filmu vadilo. Opravdu příště nahradit příšery z jiných dimenzí starými známými. Mně nechybělo téměř nic. Velmi silné 4.

    • 7.7.2008  13:17
    Nenávist (2004)
    ****

    Nenávist je opravdu silné kafe. Ano scénář je zcela jistě nedotažený a nelogický, jenomže z těch japonských bubáků, co ve filmu číhali pod polštářem jsem měl hrůzu ještě několik nocí a nemohl jsem usnout. A to realistické skřehotání v telefonu ! Brrr. Atmosferický maximální zážitek. Herci byli (jak to v hororech bývá), podružní.

    • 7.7.2008  13:16

    Ohnivý pohár považuji za dosavadní nejslabší článek. Proč? Podle mě by se knihy filmovat neměly, a čtvrté pokračování Harryho Pottera je toho důkazem. Knižní předlohu považuji za nejlepší, byť je lehce překombinovaná. Geniální zápletka s návratem Voldemorta zpět na vrchol moci mě v knize dostala, o to katastrofálněji dopadla ve filmu. Jako by se Mike Newell neuměl rozhodnout, co vlastně točí. Temné fantasy nebo teenagerskou romantickou komedii? Film působí nesourodým dojmem jako hromada brambor, scénář Steva Klovese je odfláknutější než kdy jindy, naprosto chybí motivace postav, hádky mezi Harrym a Ronem pro ty co knihu nečetli nedávají smysl a Voldemortova intrika je v Klovesově podání až opravdu moc překombinovaně směšná. Herci opravdu nic moc, akční scény postrádají nápad a triky působí "pastelově". Newell mě potěšil jedinou pasáží, a to oopravdu vydařeným plesem, to je jední místo kde má film nějakou atmosféru. Všechna temnota jde bohužel do kytek, ač se o to celý štáb snaží. Proto i vynikající epická hudba Patricka Doyla zachránit tento film bohužel nemůže (je to ovšem dosavadní nejlepší hudební přírůstek do HP série). A dabing je příšerný. Šíleně přehypovaný projekt kardinální průser v jednom. 50%.

    • 7.7.2008  00:32

    Ron Howard překvapil. Natočil vynikající životopisné drama o muži, který bojuje za "mléko pro svou rodinu". Howard se chopil zajímavého námětu velice zručně, ze solidního scénáře s předvídatelným koncem ždímá maximum. Absolutorium si zaslouží skvěle, moderně natočené souboje v ringu. Samotný finální zápas překypuje napětím, které by se dalo krájet, při něm jsem málem zapomněl i dýchat. Exceluje tu Russel Crowe, který je jeden z nejlepších současných herců a fakt, že ani nebyl nominován mi nedá jen tak spát. Zdatně sekunduje i Paul Giamatti, který se dnes v Hollywoodu rovněž neztratí. Chválím tu emotivní hudbu Thomase Newmana, která dokáže rozvířit emoce. Co naopak nepochválím, je sterilní ubrečený výkon Renee Zellweger (ta ženská mi poslední dobou čím dál víc leze na nervy), výskyty klišé a skutečně předvídatelný konec. Ale i tak se jedná o vynikající podívanou, plnou emocí. 90%.

    • 7.7.2008  00:32
    Dobrá čtvrť (TV seriál) (2005)
    ****

    Dobrá čtvrť je jedním z nejlepších českých seriálů poslední doby. Karel Smyczek má na svém kontě desítky projektů, včetně takového klenotu jako dodnes nepřekonané Bylo nás pět. A je to na výsledku sakra poznat. Seriál se může pochlubit velice slušným scénářem, který má jistý přesah a řemeslnou, vyváženou režií bez jediné stopy patosu nebo typicky českého sentimentu (jako v otřesném pokračování Sněženek a machrů). Příběh zručně balancuje na hraně melodramatu s několika komediálními vsuvkami a zápletky jsou (v rámci žánru) uvěřitelné. Musím zde vychválit herce, jak v roli studentů (Martha Issová), tak dospělé hvězdy (vynikající Tomáš Hanák). Samozřejmě silný je závěr, který nekoncí vyloženě ani happyendem, ani tragédií, je to spíše něco napomezí. Tento seriál jsem viděl v roce, kdy jsem na gymnáziu maturoval, takže jsem se ještě více vcítil do kůže maturantů a prožil příběh.

    • 7.7.2008  00:08

    Skvěle rozehrané iluzionistické drama na pozadí historických událostí konce 19. století. Sledujeme tu věčné soupeření dvou mužů (Bale a Jackman) o to, kdo bude mít dokonalejší kouzelnické představení. Jeden z nejpovedenějších aspektů na filmu je, že nevíme komu ze dvou kouzelníků fandit dřív. Těžiště fandění se neustále přesouvá, tu Borden, ale ne Angiers a napětí se neustále stupňuje. Nolanovi vskutku napsali a natočili filmový kus bez kazu. Vše podtrhne geniální závěrečná pointa, k jejímuž plnému docenění je ovšem třeba film zkouknout znovu. Celý příběh je nesmírně komplikovaný a Nolan vyžaduje, aby divák dával po celou dobu pozor. Jinak je ztracen. V Dokonalém triku funguje totiž každičké soukolí, ať již to jsou vynikající herci (kromě ústředního dua Bale-Jackman je tu co by třešnička na dortu charizmatický David Bowie v roli vynálezce Nikoly Tesly) či zdařilé triky. Výsledkem je fascinující podívaná od začátku do konce. A těším se, až si film pustím znovu. A znovu.

    • 7.7.2008  00:06

    Dechberoucí naturalistická pohádka, mísící 2 světy- pohádku a drsnou, brutální realitu. Pohádka je světem úniku Ofélie před zvěrstvy kruté reality. Obě linie jsou vyprávěny srozumitelně, přičemž více zaujme linie pohádková než boj fašistů s partyzány. Všechno je příliš depresivní, bolestivé, drsné a beze špetky naděje. Musím před nekonečkou del Torovou fantazií smeknout. Vše umocňuje fantastická hudba Javiera Navaretta. Napodruhé to bylo za 100%.

    • 7.7.2008  00:03

    Solidní gangsterka, vypovídající o tom, že policajt nemusí být vždy kladný hrdina a naopak. Ano, je to překombinovaná hra na kočku a myš, velice zábavná a vynalézavá. Člověk se nenudí ani sekundu, Scorsese je v tomto zkušený a dokáže dobře pracovat s atmosférou. Herci podávají skvělé výkony- jmenujme bezchybného Leonarda Dicapria, který je v každém filmu lepší a lepší, neméně skvělého Matta Damona, oplzlého Jacka Nicholsona, či tajemného Marka Wahlberga. Připočtěme si chytlavou Shoreovu kompozici a vynikající, překvapivý závěr. Btw. Volavku jsem neviděl.

    • 6.7.2008  23:59

    Tykwer natočil mistrovské dílo, které mnohými bohužel zůstane nepochopeno a nedoceněno. Jedná se o atmosferické, naturalisticky natočené expresivní dílo, které není bohužel bez chyb. V první půli bohužel ztrácí tempo, které film dostane v polovině druhé (kde však bohužel dostává logika dost na frak). Kapitolou samou pro sebe je divný, kontroverzní závěr, který mnoho diváků odsoudí. Mně na tom vadila zbytečná teatrálnost a doslovnost (grupáč na náměstí)- to kvůli konci nemůžu dát maximální hodnocení. Druhý konec je ale ok. Film má svou duši a nadchne svou precizností. Hlavní hrdina není vyloženě zápornou postavou, místy je dokonce sympatický a jeho jednání má logiku a hloubku. Také bych chtěl uchopit tu dokonalou vůni, onen smysl života...

    • 6.7.2008  23:55
    Fontána (2006)
    *****

    Fontána a dechberoucí audio-vizuální orgie a poutavá existenciální alegorie s poutavým příběhem v jednom. Nosným motivem je také velký příběh lásky, jež přetrvá navěky. Dodnes se jedná o nejlepšího Aranofskyho dílo, které je skutečně hypnoticky dokonalé, bez jediného kazu. Ať je to již jen zdánlivě komplikované hraní si se symboly, syntézu několika náboženství v jednom celku, ale i o uchopení univerza jako takového. Přiznám se, že jsem dodnes nepřišel na všechny významy jednotlivých scén, a to jsem film viděl čtyřikrát. Nejlepším momentem bezpochyby zůstává bezchybně vygradovaných asi posledních 15 minut, během kterých divák skutečně pocítí ten pocit Nirvány, který prožívá hlavní hrdina na konci snímku. Hudba Clinta Mansela je organickou součástí filmu, bez něj by se Fontána neobešla. Právě ona je vypravěčem příběhu, proto jsou scény tak geniální a tvoří neoddělitený celek. Divák již dnes netouží po zbytečně složitých příbězích a vyprávěních, stačí mu jednoduchá premisa obalená do obrazů, jež zdánlivě nedávají smysl.

    • 6.7.2008  23:27

    Příjemné překvapení. Velice nostalgicky natočený film, jehož hlavním tématem je stárnutí jako takové a znovuhledání smyslu života. Film svižně ubíhá, je tu přítomný typický svěrákovský humor, hlášky (tady září Budař nebo Macháček), dobře napsané dialogy, ale také zvláštní konec, který celý film málem shodí.

    • 6.7.2008  15:09
    Apokalypsa (1979)
    *****

    Úchvatný snímek Coppoly disponuje (kromě více jako tříhodinové délky) mnoha klady. Vynikající režií (má nejoblíbenejší scéna je rozhodně letecký útok na vietnamskou vesnici v úvodu, kdy coppola nacpal 9 helikoptér do jednoho záběru!), sugestivní kamerou, precizními hereckými výkony a nadčasovým poselstvím o nesmyslnosti války. Tento film skutečně nemá chybu (vytknout by se dalo snad jen místy pomalé tempo a některé zbytečné scény).

    • 5.7.2008  22:02

    Vrchol českého hororu/psychologického filmu a jednoznačně životní role Rudolfa Hrušínského. Z tohoto filmu mrazí v zádech i po 40 letech. Otevřený závěr už je jen třešničkou na dortu.

    • 5.7.2008  20:11
    Matrix (1999)
    *****

    Matrix byl jedním z těch filmů, ze kterých jsem byl na vrcholu blaha a dostalo se mi jednoho z největších filmových zážitků a překvapení (tehdy v roce 2002, kdy jej poprvé uvedla TV NOVA). Matrix je jak neskutečnou stylovou akční jízdou (o jaké se mi tehdy ani nesnilo), tak poctivě vyprávěným poutavým příběhem "obyčejného" hackera" Nea, který se má stát Vyvoleným v boji proti strojům. Matrix měl převážně originální scénář, plný zajímavých filozofických dialogů, skvěle vypointovaných scén, z nichž mnohdy mrazilo (dodnes nezapomenu na úvodní scénu, uvádějící "pravou realitu"- záběry na pole kójí s lidmi uvnitř atd...). Matrix měl zkrátka všechno, co si tehdy divák mohl přát. Pokračování skvělé jedničce nesahají ani po kotníky, ba mu téměř ubližují.

    • 5.7.2008  20:09
    Zázraky (TV seriál) (2003)
    ****

    Nadprůměrná mystery/detektivka, která se však od samotných začátků potýkala s problémy. A to převážně kvůli náplni samotného příběhu, citacím, které jsou na americkou společnost příliš kontroverzní a radikální ("Bůh neexistuje !"). Převeliká škoda, že se v USA odvysílala sotva polovina epizod a zbytek byl uveden až na DVD, protože se tu jedná o velice podařenou záležitost. Za zmínku stojí neotřelý, inteligentní scénář, plný odvážných tvrzení ("Bůh je mrtev!") a zajímavých příběhů, které však nemají jednotnou dějovou linii. Z herců zde překvapí svým charizmatem Angus McFayden, kterého budu mít stejně navždy zafixovaného jako vrtkavého skotského hraběte Roberta Bruce ve Statečném srdci, který má problém se rozhodnout ke komu se přidat. Uvěřitelný je rovněž Skeet Ulrich, který má s nadpřirozenem společného víc, než se na první pohled může zdát. Na seriál jsou triky na velice slušné úrovni, forma ovšem nepřebíjí obsah. Musím zde vyzdvihnout temnou a depresivní kompozici z pera skladatele Roberta Krala, kterého známe převážně z Angela. Podobnost s Akty X je rozhodně na místě, veliká škoda, že seriál neměl šanci se rozeběhnout na plné obrátky. Lepší 4.

    • 5.7.2008  20:04

    Spolu s Pomstou Sithů nejtemnější přírůstek ve SW univerzu. Změna jak na režisérské stoličce (místo Lucase Irvin Kerschner), tak na scénáři (Lucase nahradil scénáristicky schopnější Lawrence Kasdan) Hvězdnám válkám prospěla. Ba byla přímo trefou do černého. John Williams složil jednu z jeho nejlepších kompozic (Imperial March forever !), příběh byl temný, téměř až chladný a ukázal nám více Impéria- více tajemného Dartha Vadera, jeho motivace, větší pozemní a vzdušné síly, ale i nezvykle drsný dějový zvrat (kterému předcházel geniálně natočený souboj) a absence jakéhokoliv happyendu. To vše dělá z páté epizody naprosto geniální, kultovní záležitost, jíž se dostalo tisíce citací v médiích.

    • 5.7.2008  19:57
    Ztraceni (TV seriál) (2004)
    *****

    Ztraceni jsou dokonalou hříčkou, vynikající scifi/fantasy a náboženskou alegorií v jednom. Málokdy by si pomyslel po prvních několika epizodách, kam až scénáristé zajdou. Je to především vzrušující a epická podívaná s šokujícími a nezřídka šílenými zvraty, které neodhadne opravdu nikdo. Ovšem finální verdikt nechávám na poslední šesté sérii, která má být pověstnou třešničkou na dostu a příběh tak ukončit, všechny záhady konečně vysvětlit. Finální verdikt musí počkat na poslední epizodu. V současnosti se jedná o naprostou špičku. Michael Giacchino na hrad !

    • 5.7.2008  19:53
    Firefly (TV seriál) (2002)
    *****

    Firefly je unikátním mixem zdánlivě neslučitelných žánrů- scifi a westernu (a čínštině). Tomuto geniálnímu dílku se dostalo jen 14 (!) epizodám a seriál byl údajně pro nízkou sledovanost producentskou společností Fox zrušen. Naštěstí si Firefly zamilovaly po celém světě miliony fanoušků, kteří si vymohli alespoň neméně kvalitní filmové pokračování Serenity. Firefly sice absentoval výraznějším příběhem, příběhy tedy na sebe nenavazují, ale tento fakt nahrazují vynikající scénáře pro většinu epizod (z nichž skutečně není průměrná ani jedna !) a jak to ve Whedonových seriálech bývá, skvěle napsanými postavami, které jsou ztvárněny charizmatickými herci (Nathan Fillion, Alan Tudyk, Adam Baldwin, Morena Baccarin, Gina Torres ...), které často výborně hláškují. Důraz na postavy je tu ze všech Whedonových seriálů největší a opravdu to není na škodu. Vztahy mezi nimi jsou to nejzajímavější na seriálu. Styl vyprávění v žánru nemá obdoby, důraz je zde kladen na realističnost (dokumentární roztřepaná kamera, absence zvuku ve vesmíru). Firefly je zkrátka unikátním kouskem, který by neměl uniknout žádnému fanouškovi.

    • 5.7.2008  19:51

    Po formální stránce dokonalý film, jehož největším kladem není nekonzistentní děj, suchý britský humnor či skvěle zahrané postavy britskou hereckou elitou, ale optimistická a nanejvýš pohodová atmosféra, která zahřeje srdíčko. Potěšili mě veskrze všichni zúčastnění, vynikající výběr popových songů a výborné hudby Craiga Armstronga. BRAVO !