Gregor_Samsa

Gregor_Samsa

okres Praha

LinkedIn: Gregor_Samsa

2 body

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 6 7
    • 16.6.2018  10:51
    Escobar (2017)
    ***

    Jakože tak krásná „puta“ španělština v tom mohla být, ale namísto toho si Javier s Penelopkou povídají v spanglish. Pupek má Pablo pořádný, což o to, osvěžující jsou prvky humoru, ale prostě s Narcos se to srovnávat nedá, nedá, nedá. Hmmm. [60%; 2018-06-14 BioOKO]

    • 3.6.2018  19:25
    Gauguin (2017)
    ****

    Vincent Cassel Gauguina hraje neuvěřitelně, jakože jím skoro je – píšu záměrně skoro, protože Vincent bude vždy především Vincentem. Ale na umření je na plátně pořád a pořádně, ale stejně tak v něm neustále doutná touha po životě, po malování; hoří, neustále ho něco žene něco dělat, něco hledat, milovat, neustupovat, i když je osud sebevíce proti. Zásady žití a posedlost jít svoji cestou, touha neustoupit; v těch posledních scénách kdo nemá slzy v očích, ten nemá srdce... Jo a super smyčce Warrena Ellise, to se vždy počítá! :-) [80%; 2018-06-03 Kino Světozor]

    • 27.5.2018  20:56
    Bistro Ramen (2018)
    ***

    Mám z toho trošku smíšené pocity: příběh je to vpravdě banální, moc za srdce mě to nechytlo a z vepřových kostí ve vařené vodě odvařený spíše nejsem, ale je to takový milý hezký (nečeský) film, který má své kouzlo a po kterém budete mít chuť na asijskou večeři. Já si dal pak piffko a utopence, asi proto, že rosolovití kuřáci a vepřoví žebráci nikdy nebyly moje srdc❤vka, a ukládám filmek do paměti jako zážitek pěkný, nenadčasový a který přitom neurazí. [60%; 2018-05-27 BioOKO]

    • 20.5.2018  00:00

    Mám Finsko rád; ty laponské zvlněné kopce na severu, kam smrk na rozdíl od naší krajiny patří, březové podzimní lesy, klidně tekoucí řeky a za kopcem ruská hranice... párkrát jsem tam byl a film o finsko-ruské válce jsem si chtěl dlouho dát. Pár těchto filmů dokonce na disku mám – ale nikdy nepřišel správný čas, až teď v kině – a byla to rovnou trefa do zasněženě válečně bolavého. Byli s Němci, nebo s Rusy? Tak se ptá mladá duše, toužící rozlišit dobro a zlo a vystavět černobílý závěr, tak jsem ten konflikt před patnácti lety vnímal – ale je to jinak, byli jen (jen = tak mnoho) sami sebou: Finy, Finskem, svou zemí... [80%; 2018-05-19 Bio OKO]

    • 19.5.2018  12:48

    Upoutávky před filmem zbytečně plné horrorů, jakože nastavit to vzhledem k cílovce a pořádně prodat, co bude v kinech za pár měsíců, ale Tiché místo není horor. Občas se bojíte, jasná věc, leknete se párkrát pořádně, ale je to zajímavě natočené, lehce postapokalyptické, příběh jedné rodinky, který – naštěstí – není schematický, takže nebojte, není to tak, že děti a psi vždycky přežijí... tohle je dost osvobozující. Na zastávce tramvaje jsem pak s L. mluvil dost potichu a vydrželo mi to i část večera, ale pár sklenek Chianti naštěstí zaručilo klidný spánek bez monster ☺. [80%; 2018-05-18 CinemaCity Slovanský dům]

    • 7.4.2018  21:50

    Je to dobře udělané, neaktivistické, civilní, nepřehrávané, dokumentární. O tomhle příběhu jsem několikrát četl, takže vidět ho na velkém plátně jsem určitě chtěl a stálo to za to – snad až na to jakože „umělecké“ kolážování s tanečním představením, to jsem teda fakt vůbec nepobral; ze závěrečné akce je tak podivná rozsekaná a rozstříhaná šaráda namísto ultimátní kontra-teroristické akce... hmmm, scheize trochu. Ale furt dobrý jinak. [70%; 2018-04-07 Cinestar Anděl]

    • 20.3.2018  21:05
    Tomb Raider (2018)
    ***

    Celkem sympatický počin. Pomineme-li přístupnost od 12-ti, tak lze jen chválit: málo CGI, málo fantaskna a Lara v podání paní Vikander má naše sympatie od prvního momentu. Takže žádná nesmyslná komiksová zoufalost jako všechny ty upoutávky před filmem, ale namísto toho trochu té starosvětské stereotypní předvídatelné akce s rodinnými momenty a šikmoasijci získávajícími produkci jinokontinentální publikum. Střelba z luku s úsměvem a reminiscencí Johna J. v Barmě a to je asi tak všechno, co k tomu lze říct. [60%; 2018-03-18]

    • 17.3.2018  22:33
    Lady Bird (2017)
    ***

    Zajímavej biják. Tvůrcům palec nahoru za to, že nebyla sladkobolná nesmyslnost pro televizní obrazovky, byť si myslím, že první milování v podprsence je tak na bé-háčko či melrouse, i když kozenky jsou malé. No ale k věci. Člověk si při sledování bijáku vzpomene nejenom na pár (velmi vzácných) krásných okamžiků z dospívání, ale především oživí onen ne úplně atraktivní zbytek vzpomínek – trapnosti, marnosti, nenaplněné touhy, povinnosti, nesmyslnosti, malichernosti. A tohle je na tom asi nejcennější – taková nečekaná sebereflexe... [60%; 2018-03-17 CinemaCity Slovanský dům]

    • 17.3.2018  14:40
    Hora (2017)
    ***

    Obrázky fakt krásný a hudba vybraná stylově, nicméně člověk si při tom všem uvědomí, že něco pro něj ještě je a něco už prostě ne. Vizuálně je to fakt pěkný, ale přišlo mi, že tomu chybí nějaký ucelenější příběh, který by film vyprávěl – vizuál a Vivaldi možná úplně nestačí... [60%; 2018-03-16 BioOKO]

    • 12.3.2018  19:35

    Okamžiky, kdy člověka s**ou zpovykané frackovité děti, se střídají s momenty, kdy ho ještě více štvou uřvané vulgární nedospělé bláznivé vyhulené maminky, které místo toho, aby se postavily na nohy, dělají píčoviny a chovají se strašně k těm, kteří by jim mohli pomoci. Takže se to ve mě střídalo, momenty, kdy jsem si říkal „profackovat!“, s chvílemi, kdy jsem snad i soucítil... předlouhá stopáž, Willem Dafoe fajn, přidám 10% za maminku v tangách a můžeme to sečíst. [70%; 2018-03-11 Kino Aero]

    • 4.3.2018  21:34
    Nikdys nebyl (2017)
    ****

    Pohled na kladívka ke koupi v Baumaxu nebo Hornbachu už nebude nikdy stejný. Lepší je to s pryžovou násadou – lépe pak drží v ruce... Jakože hustej biják, a jak mi Joaquin nikdy moc nepřirostl k srdci, ba mě i hodně iritoval (hlavně v Gladiátorovi), tak tady s tím pupíkem a šedivým vouskem získává pár bodů za sympatii. Tah na bránu slušnej, v Oldboye se to nezvrhne a poučení je z toho nakonec takové, že je lepší mít šťastné dětství bez traumat a nejezdit do války – člověk je pak takový psychicky vyrovnanější. Jo a ta titulní skladba od Jonnyho Greenwooda je fakt parádní. [80%; 2018-03-04 Bio OKO]

    • 4.3.2018  16:46
    Nemilovaní (2017)
    *****

    Kamera jen pomalu ukazuje záhyb zčernalé řeky, větve zimních stromů se odrážejí ve vodě, je zima, sněží. Na nového Zvjaginceva jsem se těšil a neudělal jsem tu hloupou chybu, že bych si přečetl byť jen jedinou větu či slovo z anotace filmu; tohle totiž dokáže dobré filmy někdy zcela odrovnat. Takže jsem dopředu nevěděl vůbec nic a procházel jsem tím nelineárním a nepřímočarým příběhem velmi pomalu, spolu s hlavními „hrdiny“; Zvjagincev nám nastavuje zrcadlo jako nikdy jiný a pozorovatel je to z nejpřesnějších. (Samo)láska, odcizení, touha po štěstí, vyhoření, únava... silný film - skončí a člověk má touhu po objetí toho druhého. [90%; 2018-03-04 Kino Pilotů]

    • 1.3.2018  23:25

    Béčko jak vyšité a ten CGI maxi drak byl hodně přísnej, proti němu by si Vetřelec moc nehrábl, a to ani s Predátorem dohromady. Takže to měli Jim a kluci vikingský dost těžký, a hlavně to měl těžký samotný vyprávěný příběh – protože utáhnout dvě hodiny na jednom superdráčkovi je dost složité. Ale když tohle nechám stranou, zůstanou fajn vizuály, dobrá hudba, hezké vikingské prostředí a ztepilí jinoši – co si pro unavený rýmičkou obtěžkaný čtvrteční večer v domácím prostředí více přát. [40%; 2018-03-01 Home sweet home]

    • 28.2.2018  21:41
    Stopař (1987)
    ***

    Fairy-taly story from the deep north, no mám ty severní kraje moc rád, a proto jsem si tenhle příběh naservíroval, když už jsem se ho kdo ví kde kdysi našel. Na dobu vzniku je to stále moc fajn; těch 30 let vlastně ani není moc znát. Oč méně je to hrdinské, o to více je to opravdové, reálné. Takový příběh z Laponska, který se mohl stát a možná i odehrál, a i proto se stal legendou. Zmrzlá zasněžená poctivost s nízkým světlem, ale Laponsko budu mít přeci jenom raději na podzim :-). [60%; 2018-02-28 Home sweet home]

    • 27.2.2018  21:51

    Našel jsem doporučení někde tady na ČSFD, myslím že asi u Ain't Them Bodies Saints; stylově i vizuálně i hudebně je to podobné, příběh se krásně táhne a vleče jak meandry řeky někde v Pensylvánii a všechno pomalu směřuje k rozuzlení – nefilmovému, neumělému, neheroickému; skutečnému. Pearl Jam hrají na začátku a na konci, soundtrack si stáhnu... Mám tyhle příběhy rád. Místa někde na konci světa, kde se nežije lehko; je to fakt povedené. Na velkém plátně asi lepší než doma, ale i tak. Vtahující, silné, uvěřitelné – na solitérní páteční večer, kdy se nikam nepospíchá a po kině je možné dát ještě drink nebo dva. [80%; 2018-02-27 Home sweet home]

    • 27.2.2018  19:18

    Silný biják, v němž se děj odehrává nelineárně, nestereotypně, nepředvídavě. Občas vtipný a občas mile politicky nekorektní. Hlavní hrdinka je umanutá až k neuvěření a udělá cokoliv, aby došla poznání pravdy – a to není úplně neuvěřitelná situace, uvědomíme-li si, že stát a jeho složky fungují v naprosté většině případě jen na půl plynu... [85%; 2018-02-10 BioOKO]

    • 16.2.2018  23:49

    Klasika nejklasikovějští, a kdo by to byl přitom na začátku devadesátek řekl a čekal. Vzpomínám na speciál v Cinemě, dlouhé články a povídání o speciálních efektech, snaha vypořádat se s Arnieho „herectvím“ – ale po těch letech je zřejmé, že Cameron tohle namíchal dokonale, akci s humorem, patosu tak akorát, trošku toho „člověčenství“, ale zas ne tolik, aby divák dávil jak u „hezkého českého“ filmu. Leitmotiv Brada Fiedela rovněž za jedna, Linda měla ten nátělník obtažený tak akorát a Robert Patrick mi pil krev neuvěřitelně moc. [80%; 2018-02-16 Kino Lucerna]

    • 14.2.2018  17:45

    Po letech návrat ke klasice a líbilo se mi to moc, stejně jako poprvé. Jistě, je to trochu klipové, písničkové, pohledy na Japonsko; ale je to krásný film. Bill Murray je úplně nejvíc nejlepší a Scarlett je dobrá nejen v titulní scéně s kalhotkami. Konec jsem zapomněl – a o to více se mi znovu líbil. Nadčasová klasika. [90%; 2018-02-13 Home sweet home]

    • 10.2.2018  20:47

    Dovedně namíchaný koktejl humoru, příběhu, herců, hudby... až překvapivě to do sebe všechno zapadalo. Film své vlastní kategorie. Smál jsem se a užíval si, jak se děj plynule posouvá vpřed a co všechno přináší. Před lety jsem film v kinech nestihl, tak až teď, v Oku na přehlídce Andersonových filmů. Plný sál, milá atmosféra, povedený film a potlesk na závěr. Krásný večer. [90%; 2018-02-10 Bio OKO]

    • 7.2.2018  23:59
    Mafiáni (1990)
    ****

    Vtahující, uhrančivý biják v ranně devadesátkovém a tedy originálním a inovativním vizuálním, klipovém i textovém pop-art-movie stylu. Prostě Scorceseho originální koktejl s na-milimetr přesným De Nirem, Rayem Liottou v životní roli a Joe Pescim, kterého byste fakt nechtěli mít za kámoše. Přísnost, stylovost, klasika. [80%; 2018-02-07 Kino Aero]

    • 4.2.2018  17:44

    Velký plátno Liamovi sluší a ve vlaku se mohou dít zajímavé věci. Thriller je to fajný, poctivý, uvařený ze známých surovin a uteče jak poslední vagón za poslední stanicí. Slušný výběr z jinak celkem vyčpělého menu libereckého multikina. [70%; 2018-02-03 Cinema City Liberec]

    • 29.1.2018  07:25

    Tak chápeme asi, že okolo tohodle byl a je takový milý indie hype a ten soundtrack je povedeně vybraný, jistě, ale je to prostě takové... dětské. Jakože dojet domů, je mi přes dvacet, potkat trošku bláznivou holku a celkově se sebrat je jistě krásný příběh, který má své kouzlo, ale na stárnoucího cynika tohle povídání fungovalo spíše jen zčásti. Té menší. [60%; 2018-01-28 Home sweet home]

    • 21.1.2018  15:32

    Povedený, silný biják, co dokáže i z cynika dostat trochu emocí. Gary Oldman je Winstonem Churchillem, dává si ty doutníky a wizoury jako medicínu a nakonec to všechno ustojí a nasměruje. Spíše než o válce a mezních situacích je to film o vůli a schopnosti prosadit těžká rozhodnutí ve velmi nepřehledné situaci s velkým množstvím hráčů. Povedené; zpomalené scény s hudbou Daria Marianelliho parádní. [80%; 2018-01-21 Kino Světozor]

    • 12.1.2018  19:16

    Pekelná artistně-amatérsky-íránská záležitost, ze které čiší snaha o upřímně krásný a čistý film, ale leze z toho harlekýnová doslovná lacinost, které se cynici vysmějí a romantici se u ní... asi zastydí nebo nevim co. Nechci o tom moc víc psát, neb se sám stydím, že jsem ještě v přítmí hned po konci vypadnul ze sálu, abych tu devadesáti-minutovku trapnosti neprotahoval o rozhovor s autorem, který to bez jakékoliv ironie jistě myslel skvěle, upřímně a snažil se, jak nejvíce mohl; ale tady prostě je ta sklizeň marná, marná, marná. [20%; 2018-01-11 BioOKO Írán::ci]

    • 7.1.2018  23:49
    Odnikud (2017)
    ****

    Nebát se do titulků v dnešní době hodit tvrzení, že 7 let znamená 7 mrtvých z důvodu neo/fašistických útoků... Je to skoro neuvěřitelné – v Proti zdi jsme byli poctivě a ruku v ruce proti establishmentu, jak to jen nejvíce šlo, a kritizovali jsme vše, co jsme mohli – a nyní po 10 a více letech v táboře mluvící většiny a jako součást pseudo-levicového mlžení si vybereme rádobytéma... Necháme-li tuhle absurdnost stranou, pak z toho zbyde celkem hustá soudní linie a ještě hustší příběh s Diane, co to dokázala zahrát. Aneb i Řecko je plné fašistů – kecy!!! Velmi rozporuplné, zvláště v dnešní době... [80%; 2018-01-06 BioOKO]

    • 31.12.2017  23:28
    Borg/McEnroe (2017)
    *****

    Z dětství si pamatuju pouze konec kariéry Johna McEnroea a v těch časech na konci osmdesátých let byl již za zenitem; nebyl to můj hero. Björn Borg pak byl již jen přelud, který možná ani neexistoval, a jeho pět wimbledonských titulů v řadě se jevilo v časech trápení Ivana Lendla jako příběh nenucené pohádky. A tenis jsem pak sledoval dál, i když s přibývajícími léty spíše méně, a tenhle film mi přišel opravdu parádní – dost hluboká, přesná a emočně nabitá sonda do jednoho velmi pohnutého ročníku Wimbledonu a vrcholového tenisu vůbec. Fakt dobrý biják. A točený i v Praze. A navíc – loni při Laver Cupu, kdo byli nehrající kapitáni Evropy a Ameriky? Kruhy mají tendenci se uzavírat... [90%; 2017-12-30 Kino BioOKO]

    • 28.12.2017  17:15
    Western (2017)
    ****

    Plynulo to pomalu, někdy až moc – ale mělo to své kouzlo. Western není o konfliktech, ke kterým vše směřuje, ale nakonec k nim – tak jako často v reálném životě – vůbec nedojde. Jo to film o samotě a o tom, že když se naskytne možnost, začít znovu a být přitom někým jiným, chceme to zkusit; život ale bývá k našim přáním často lhostejný a plyne si, tak jak se mu chce... [80%; 2017-12-04 Kino Pilotů]

    • 7.11.2017  23:39

    Vše je laděné v červené: pozadí plakátu, sedačky na módní přehlídce, její sukně; kdo si zaslouží žít dále? Příběh zvolna plyne, Jean-Louis Trintignanta mám rád už od dob Velkého ticha, klenuté Preisnerovy melodie rámují filmové obrazy a k tomu Kieslowského věčná témata... Nevím, je-li lepší film nechat jen tak působit, nebo o něm přemýšlet a analyzovat ho; ze slunečna je nakonec bouře a po ní nám Kieslowski dá poslední odpovědi... [90%; 2017-11-07 Home sweet home]

    • 5.11.2017  23:25

    Velké plátno by tomu slušelo víc než přítmí obýváku, ale je to krásný příběh. Chce to moc nečekat a nechat plynout... je v tom melancholie a sentiment, věci pomalu směřují k jedinému možnému konci, banjo a country hraje večerní tóny a já jsem rád, že mi tenhle elegický biják neprotekl mezi prsty, že jsem si ho tenkrát, když jsem o něm četl ve Full Moonu, stáhl; krásná lyrická věc pro ty, co v sobě ještě dokážou najít kus srdce. [90%; 2017-11-05 Home sweet home]

    • 5.11.2017  18:20
    Čtverec (2017)
    ****

    Extrémně mnohovrstevnatý film, extrémně myšleno v dobrém. Neartistní, silný, s otázkami i odpověďmi. „Zrcadlo společnosti“, říká se, a tady to opravdu platí: rozdíly mezi společenskými vrstvami; snobské umění a umění pro umění; virální světy sociálních sítí; rozpadlé vztahy; sex vzdálený lásce, stačí jen náznak okouzlení, aspoň chvilkového; a pak jeden kluk, kterému tohle zklamání zůstane na celý život... [80%; 2017-11-05 Kino Světozor]

<< předchozí 1 2 3 4 6 7
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace