Recenze (37)
Poslední Mohykán (1992)
Zajímavá adaptace. I přes prvoplánované omlazení Sokolího oka, film je skutečně dobrý, Wes Studi dokonce vynikající (stejně jako hudba).
Ali (2001)
Průměrný film, s průměrnými hereckými výkony, scénami v ringu (až na pár krátkých výjimek). Vše podloženo fádním scénářem - Ali býval větší divoch a inspirace by se jistě našla.
Casino Royale (2006)
Dobré - trošičku tomu chybí nadhled a humor - nicméně to je zřejmě daň za nový směr (nejen) bondovek.
Království nebeské (2005)
Dle mého, tomuto filmu typově nepadnoucí Orlando uškodil. Kdyby si Scott vybral někoho vhodnějšího, bylo by to možná i za čtyři..
Krycí jméno Donnie Brasco (1997)
Madsen a samozřejmě Pacino s Deppem vytáhli tohle dílo opravdu hodně nahoru.
Rytíři nebes (2006)
Dojem kazí občas klišovité nebo přehnané scény. A hlavně diametrální odklon od skutečnosti viz postava Cassidyho s více než dvaceti sestřely (přes dvacet se dostal z Američanů opravdu pouze Edward Rickanbacker a to až v 18.roce) nebo samotné složení Laffayettovy eskadry. Méně výmyslů (a patetismu) a bylo by červeno. A propó - lví maskoty měla ve skutečnosti jednotka dva - Whiskyho a Sodu - ve filmu, mam pocit je pouze jeden...
Tři dny Kondora (1975)
Sem tam se dá něco málo vytknout (třeba potlačení některých fatálních věcí z knižní předlohy), ale přesto je film hodně kvalitním zážitkem i po letech. Zkrátka poctivé napětí dobrých filmů ze sedmdesátých let, bez zbytečných superakčních vsuvek. P.S. Určitě neškodí jednou za čas mrknout na Maxe von Sydowa místo těch kluků, co se snaží dostat Jasona Bourna..:-]
Den Šakala (1973)
Důkaz, že držet se (v mezích možností) předlohy většinou bývá ku prospěchu věci, zvláště v těchto kultovních příbězích. Pokud se k tomu přidá i střízlivost ohledně akčních situací (pro sedmdesátá léta typická) o to reálněji, věrohodněji a silněji působí konečný výsledek. Kdyby to štáb lépe zvládl technicky a Fox občas neblbnul (třeba jak se probírá za volantem alfy po náhodné bouračce :-))) ), tak to bylo i na pětku.
Vykoupení z věznice Shawshank (1994)
Kvalitní určitě, ale nejlepší z nejlepších zcela jistě ne. Tim Robbins je "pouze" dost dobrý, určitě vynikající je Brownovo bachařské kápo, po většinu filmu skvěle hraje i Morgan Freeman. V samotném filmu mi občas něco nesedlo - až moc velká dějová čitelnost i pro nás, co neznáme předlohu, díky prostředí filmu nevěrohodný útok na city v některých scénách, sem tam nuda, atd. (To ovšem obhajuji, proč jsem jenom "čtyřkař" v té záplavě excelentních hodnocení... jinak se mi to taky líbilo :) )
Sedm (1995)
Jasná pětka i když hóódně temná.