Artran

Artran

- - -

Tchaj-wan

119 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 5 7 9
    • 22.10.2020  13:39

    Čtu si zdejší komentáře, ale tenhle díl nelze zjednodušit na téma rasismu. Jeho poselství je univerzální, jak je patrné ze Spockova závěrečného proslovu. Osobně soudím, že menší rozpočet třetí sérii Star Treku prospěl, neboť se tvůrci museli více soustředit na postavy, vynalézavější děj a závěrečné pointy. Výsledkem je několik epizod takřka divadelního rázu.

    • 21.10.2020  14:00

    Epizoda plná logických a fyzikálních lapsů, ve které jde v zásadě pouze o primitivní vztah Kirka s Trek girl. Jinak je zajímavé, jak se u třetí série, již zatím považuji za nejlepší (snad si to nepokazí), poměrně odchyluji od průměrného hodnocení.

    • 19.10.2020  07:42

    The Paradise Syndrom patří mezi nejlepší Startrekovské epizody. Odehrává se během několika měsíců, což zvyšuje závažnost děje, který končí nejtragičtěji ze všech dílů první série. SPOILER: Civilizace je sice zachráněna, ale indiánka Miramanee, která čeká s Kirkem dítě, umírá, když ji její soukmenovci, kteří odhalí, že Kirk není bůh, ukamenují. Pro tuto epizodu je navíc klíčové, že jsou zde představeni tzv. Preservers - bytosti, kteří zachraňují civilizace na pokraji vyhynutí tak, že jimi osidlují neobydlené planety. Je tím tedy konečně vysvětlen počet humanoidních ras v galaxii a jejich vztah k pozemským dějinám.

    • 10.9.2020  09:02

    Od vztahu Spockových rodičů jsem očekával trochu víc, než jen to ubíjející "it was quite logical". Na Star Treku je obecně smutné, kolik potenciálu je často utopeno v béčkovém provedení.

    • 30.8.2020  17:30

    Krtek nejprve málem přivodí bolestivou smrt paraplíčkem štice, aby pak okradl chudáka prodavače melounů, a následně ho ještě s ostatními zvířátky šikanuje. Dceři tenhle díl pouštím s vysvětlujícím komentářem.

    • 27.8.2020  12:19

    Vizuálně výjimečný díl s poměrně tíživou pointou, který vyžaduje o trochu větší míru soustředění. Asi proto je zdejší hodnocení o něco nižší. Rozhodně se jedná o jeden z lepších dílů první série.

    • 17.7.2020  07:48

    Název filmu je doslova Syn velké panenky.

    • 15.7.2020  16:43

    I po těch třinácti letech, kdy jsem A Brighter Summer Day viděl v nějaké partizánské kopii poprvé, se jedná o jeden z nejlepších tchajwanských filmů, který jsem si díky restaurovanému originálu mohl nyní konečně užít do posledního detailu.

    • 21.10.2019  11:29

    Po rozhovoru s kamarádem bych ke svému hodnocení uvedl tyto poznámky: Dokument je film jako každý jiný a nemá nárok na pravdu - jeho pravda je pravda umělecká. ▪ Leaving Neverland sugestivně a plasticky tematizuje zneužívání osobností natolik populární, že měla status poloboha, v čemž, s ohledem na interpretační šíři z toho plynoucí, vidím jeho výjimečnost. ▪ Žádného člověka nelze redukovat pouze na to, jestli byl nebo nebyl pedofil, jestli někoho udal nebo neudal, nebo jestli byl nebo nebyl antisemita atp., vůči čemuž se Leaving Neverland neprohřešuje.

    • 25.6.2019  16:27
    Stuart: Život pozpátku (TV film) (2007)
    *

    Ještě mu měl umřít pes.

    • 19.10.2018  15:12

    Lepší díl, než jakýkoli z první série TNG (snad kromě Heart of Glory).

    • 17.10.2018  22:02

    Spíš komedie, než horor a navíc nikterak originální. Jako nadsázka ale celkem zábavné. Slabší čtyři hvězdičky.

    • 17.10.2018  10:51

    Přestože zde máme nominanta na Darwinovu cenu, Pickardova konfrontace se slizákem a závěrečná Natashina charakteristika jednotlivých postav (já byl vždycky měkota) nakonec vytahuje tento díl z průměru. Silnější tři hvězdičky.

    • 5.10.2017  08:53
    Příběhy 20. století (TV seriál) (2017)
    *****

    Agent Vian 5* ▪ Život s Cejchem 5* ▪ Moje StB 5*

    • 20.2.2017  14:06

    Camp. Alespoň z hlediska diváckého.

    • 6.11.2016  22:36
    Kód Enigmy (2014)
    *

    Irritation Game.

    • 11.9.2016  15:43
    Bílý Bůh (2014)
    *****

    Goro mstitel.

    • 30.8.2016  17:17

    Působivé. Avšak víc jako záznam narůstajícího vyčerpání a zoufalství lidí, kteří se ztratí v lesích mimo civilizaci (zdravím Gus Van Santova Gerryho), než jako historka o čarodějnici, byť obé se ve filmu doplňuje. Škoda, že nejsou některé úkazy více ambivalentní a není možné je všechny vysvětlit (i) jako paranoiu postav. Také by si film zasloužil o něco fotogeničtější lesní prostředí, které někdy vypadá jako křoví kolem Prahy. Herci nicméně působí mnohem autentičtěji, než je tomu např. v Cloverfield. Překvapivě jeden z hororů, u kterého jsem se necítil pitomě.

    • 28.8.2016  19:12
    Ráj: Víra (2012)
    ****

    Scéna s otčenášem je k nezapacení :)

    • 27.8.2016  20:57

    Je mi naprostou záhadou, kde se v téhle komorní komiksovce utopilo těch 122 miliónů. Troška drbů: https://www.youtube.com/watch?v=97hBpwl582Y.

    • 12.8.2016  22:43
    Gravitace (2013)
    ***

    Kdyby mi to tak nekazily ty popcornové postavy, pak bych byl s ohledem na úsporně zobrazenou metaforu naznačenou názvem náchylný i k vyššímu hodnocení. Škoda.

    • 30.7.2016  23:22
    Kadosh (1999)
    **

    Zjednodušený pohled na složitou problematiku se zhypnotizovanými herci navrch (bohužel, tohle není Srdce ze skla).

    • 28.5.2016  19:39

    "Byla jste lidská bytost, která se domáhá svého práva, a víc než to, byla jste žena, která se domáhá svého práva. Dá se tím všechno omluvit? Kdyby šli dva muži chodbičkou vlaku a dívali se po ženách, myslíte, že by se nad tím někdo pozastavil? Nebo kdyby nějaký muž vedl takový život jako vy? A příběh paní H. by byl navýsost banální, kdybyste byla muž, a ten, koho byste dobývala, by byla žena. Když muž z touhy opouští děti, jen nad tím pokrčíme rameny, ale jako žena na sebe musíte vzít břímě viny, které se z vás nikdy nesejme. [...] Bránila jste se proti mužskému pohlaví, které utlačuje a mrzačí a zabíjí vás a miliardy žen ve jménu náboženství, etiky a bůhví čeho."_____ Kdyby výše uvedené bylo zobrazeno autenticky, kdyby Trier byl trpělivý pozorovatel a nikoli prvoplánový provokatér, nebyla by Nymfomanka pouhým konstruktem, který nakonec podvrací samotný záměr. Trier hájí ženu, která je pro něj jen abstraktní ideou. Postavy jsou teze, které v zásadě utvářejí film jako života zhusta zbavenou intelektuální hru na interpretaci. Nymfomanka je na jednu stranu sofistikovaná, na druhou stranu neuvěřitelně povrchní. Jistě, někdy i protest samotný může mít svoji sílu a můžu si myslet, že by Trier s Flaubertem prohlásil "Joe jsem já", jenže na rozdíl od Flauberta je Trier příliš uzavřen v slonovinové věži své hlavy a Nymfomanka tudíž zůstane jen nabubřelým ozvukem jeho ega. I postmoderna se musí nakonec kořit životu. Komentovat jednotlivé pasáže (a že právě o ty má jít!) včetně logicky uzavřeného závěru (Joe je symbol totální svobody) je zcela zbytečné. Neříkají totiž v zásadě vůbec nic. A pokud ano, pak je to natolik zbastardizováno, že dám raději přednost jinému umělci s vyzrálou vizí, který nemá potřebu si před divákem stále na něco hrát.

    • 3.9.2015  15:46

    https://www.youtube.com/watch?v=VnYDrs2ykcI

    • 5.6.2015  12:52

    Napadá mne srovnání s Flash Gordonem. A na toho to nemá ani náhodou. To je skutečný camp!

    • 5.6.2015  12:33
    Vražda - Série 3 (série) (2012)
    **

    Ohrané a napotřetí už skutečně úmorné schéma nezachrání ani brilantní kamera Marcela Zyskinda (díky ní přidávám jednu hvězdu). Příběh se potácí odnikud nikam, postavy se chovají stále stejně a jednání únosce jsem dostatečně neuvěřil - kdeže loňské sněhy první série jsou... V žádném případě bych netvrdil, že třetí série je nejlepší. První série sice nebyla dokonalá, ale měla svou autentičnost a všechno skutečně originální bylo řečeno právě v ní. Posuny třetí série (o drobet lepší vykreslení Lundové, jakýs takýs závěr, již zmíněná kamera) jsou příliš malé na to, abych ji jako celek hodnotil kladně. To si dám raděj dalšího Dickense ;)

    • 10.3.2014  22:40

    Ach, jaká škoda, že hudbu skutečně nevytvořil Carpenter Brut!

    • 24.8.2013  21:02
    Get Lamp (2010)
    *****

    Dokument mapující vznik a vývoj interaktivní prózy, žánru, který vznikl v polovině sedmdesátých let, kdy William Crowther vytvořil jednu z prvních počítačových her s prostým názvem Adventure. Žánr od té doby prošel trnitou cestou, kdy se po nebývalém vzestupu v osmdesátých letech, jehož synonymem je společnost Infocom, počátkem devadesátých let zdálo, že zcela zanikne, aby však postupně zažíval velice zajímavou obrodu v podobě děl majících zjevné umělecké ambice. Jmenovitě např. Photopia, Rameses, Shade, díla Emily Short atd. tvoří úhelné kameny současné interaktivní prózy, - - - Pod čarou bych zde chtěl ještě upozornit, že verze, která je legálně k vidění na YouTube, je pouze částí (byť centrální) projektu o interaktivní próze dodávané na dvou DVD discích (a kterou tudíž v případě většího zájmu doporučuji neopominout).

    • 7.4.2013  14:50
    Door 3 (1996)
    ****

    Kurosawova tvorba, než dosáhl svého typického stylu, procházela poměrně zajímavými proměnami. Čtyři roky po slasheru Džigoku no keibiin s postavou démonického hlídače, který představoval rozumu se vzpírající zlo, natočil další horror Door 3, jenž viditelně upomíná na starší Cronenbergovy filmy, a to jmenovitě Shivers. I námětem Door je totiž znepokojení vyvolávající lidská sexualita zbavená běžných mezí díky parazitickému červovi. U obou těchto tvůrců je strach komplexnější veličinou, která dokáže jít pod povrch věcí a skrze zhmotněné symboly a metafory konfrontovat diváka se situacemi, které mu dokáží připomenout vytěsňovaná témata. Určitou míru exploatace, hrubší konfrontace a příliš exponovaných scén (viz galerie) však Kurosawa později opustil ve prospěch svého jedinečného náznaku a subtilnosti. Práce se stíny postav či situovanost do odcizujícího prostoru či společnosti již však předznamenává i jeho pozdější filmy.

    • 6.3.2013  16:49

    U těch rozmazaných záběrů jsem si připadal, jako bych hleděl očima Anděla... Pak jsem se dočetl, že prý to byl Satan.

<< předchozí 1 2 3 4 5 7 9