Báďa

Báďa

František Baďura

okres Praha-východ
snad člověk

homepage

1 bod

Moje komentáře

    • 3.7.2014  12:42
    Ztracená brána (TV seriál) (2012)
    ***

    Neotřelé téma v kriminálním žánru. Jen více odvahy s obsazováním herců.

    • 15.3.2014  12:27
    Případy 1. oddělení (TV seriál) (2014)
    ***

    Je to také suché. Humor probleskuje jen místy, i když v takovém případě to pak sedne. Bere se to moc vážně. Lehkost, sevřenost, atmosférou "Prahy, města nebezpečí a zločinu" Kriminálky Anděl to bohužel nemá.

    • 15.3.2014  12:09

    Dobrý film s vtipnou zápletkou. Kombinace humoru a vskutku drsnými praktikami zločinců funguje. Přesto jakási zkratkovitost mi vadí.

    • 14.12.2013  17:08

    Producent tohoto filmu tvrdil, že vžene divákům slzy do očí. Mně tedy ne. Určitou chladnost snímek má. Kolik však v české kinematografii máme průměrných filmů, které filmařsky nevybočují a přesto se na ně díváme, protože jsme v nich svědky vynikajících hereckých výkonů. "Oběti a vrazi" patří mezi ně.

    • 14.12.2013  12:09
    Kmotr (1972)
    ***

    Coppolova empatie mě ujistila, že něco na systému je špatně.

    • 14.12.2013  11:59
    Sanitka 2 (TV seriál) (2013)
    ***

    Je dobré si uvědomit, že žijeme v jiné době, v jinýh reáliích, které se za poslední 25 let hodně změnili. Změnil se i přístup k herecké práci, technika filmového vyprávění, přišly jiné motivy a témata. Prosím, jen nesrovnávat!

    • 14.12.2013  11:54

    Škoda, že Hynek Bočan neodolal vábení vytvářet komické situace. Grotesknost není "řachanda". Výtečná opilecká scéna (Josef Somr - Pavel Landovský) však mezi tuto "řachandu" nepatří. První půlka znamenitá; monotónní, posléze zkracující se opakované scény šedi a nudy všedních dní...

    • 14.12.2013  11:50

    Myslím, že tento film zdařile vystihuje téma Páralových románů a i když si z nich nevzal všechny vrstvy, ta důležitá v něm je: apokalyptické vidění mezilidských vztahů, nemožnost normálně se domluvit, zbavit se svého bobtnajícího ega, neschopnost vytvářet přirozené vztahy... Nastavování v podobě posunu v čase nebylo však nutné.

    • 3.12.2013  16:37

    Předchůdce dnes tak oblíbených (a zneužívaných) hraných dokumentů. Milé, chytré, kreativní...

    • 16.11.2013  18:53
    Bláha a Vrchlická (TV film) (1991)
    ***

    Pěkné komorní drama o hledání cest k sobě a k druhému.

    • 16.11.2013  18:36
    Kat nepočká (TV film) (1971)
    ***

    Námětově strhující drama, však ledabyle natočené (reálie, kostýmy).

    • 11.8.2013  08:37

    Také modelový film, tentokrát o bezpráví a autoritářství. Nicméně plus, protože něčeho takového se u nás filmaři bojí!

    • 1.7.2013  06:55

    Syrové a místy nekompromisní KOMORNÍ drama. Škoda té monotónnosti.

    • 20.5.2013  06:32

    Samotný ten příběh, síla a poslání, překrývá i hodně americký způsob vidění tehdejší ruské skutečnosti. Weir se snažil neopomenout důležité atributy výpovědi (solidarita, jednání v krajních případech...).

    • 20.5.2013  06:26
    Škodná (TV film) (2007)
    ***

    Je to limitované televizním formátem a následně rozpočtem. Česká televize by měla přehodnotit, zdali plní nějaký plán natočených TV inscenací a filmů a vykopat pár svazáků, co si myslí, že jsou dramaturgové. Ale na druhou stranu, inscenace má spád a je docela odvážná (tři brutálně zavraždění a dva neúspěšné pokusy, vč. malého dítěte). Zedníčková herecky plochá (pokolikáté už?) a pokus o psychologický rozměr zajišťuje výborná Medvecká.

    • 8.4.2013  19:58
    Den Šakala (1973)
    ***

    Film trochu zestárnul, i když na střihovou složku nemůžu zapomenout. Jednotlivé úhly pohledu téže akce jsou lahůdkou. Jakási preciznost ve vyprávění už, podle mě, snímek přibržďuje. Jistě nebylo jednoduché najít vhodnou filmovou řeč pro Forsythovo detailní "povahopis"...

    • 4.4.2013  17:56

    Hřebejk prostě nepřekročí svůj "zkrácený" stín. Jeho myšlenkové možnosti jsou, nevím čím, omezené. Snad nějaké ideologie... Nicméně filmař je to velmi dobrý a ve výběru herců přesný. Huba je výborný, civilní a věcný, žádné vymyšlení, jak by ta komplikovaná postava měla vypadat. Potěšení dívat se i na neherce, výtvarníka Antonína Kratochvíla.

    • 4.4.2013  17:43

    Tematicky podobný s českými "Pouty". Oproti nim je lepší ve vykreslení kolektivního likvidování lidí, celé té zrůdné mašinérie propracovaného fízlovství. Co podle mě film oslabuje, je pokukování po hollywoodském způsobu vyprávění. Mühe je výborný, stejně jako jeho český protějšek Ondřej Malý.

    • 4.4.2013  17:40
    Pouta (2009)
    ***

    Snímek je to zajímavý, místy velmi, velmi působivý. Avšak ten individualismus postav je na tehdejší dobu, která je v tom filmu obžalovávaná, nepravděpodobný. Ondřej Malý je brilantní, je téměř v každém záběru a jeho postava není stejná, má vývoj. Jistě to bylo těžké nespadnout do šarže vyšinutého estébáka...

    • 4.4.2013  11:51

    Něco mi tam chybí. Pocit, že mě režisér ošidil, mám i po druhém shlédnutí.

    • 4.4.2013  11:40

    Nevím, co vedlo českého distributora ke zkrácení filmu. Film má všechny atributy italského filmu sedmdesátých let: teatrálnost, hysterii, trocha toho přehrávání, patetickou hudbu, včetně výpomoci operním zpěvem, ale také grotesku a pitoresknost. Necitlivý střih je bohužel poznat a já jsem vnímal hodně nedořečeného. Je to smutné, když vezmu v úvahu, že dabing je na současné poměry v DVD produkci dobrý. Vilma Cibulková je hlasově i herecky dobře disponovaná dabovat Sophii Loren. Stejně tak obstáli Etzler a Stránský a samozřejmě režisér české verze Žák, který vybral citlivě tyto hlasy. Někdo teatrálnost, hysterii a přehrávání bere jako body dolů, já ne. Takto jsem většinu filmů italské provenience vnímal vždy a přistoupil jsem na "hru". Vezměte si Felliniho, Viscontiho atd. ...

    • 14.3.2013  07:15

    Kluci často blbnou, ale podprahová myšlenka je fakt silná.

    • 14.3.2013  07:02
    Pupendo (2003)
    ***

    Preciznost se nedá upřít, scénář je tip top, jak má dobrý scénář být. Ale když tomu Hřebejkovi cosi jako režisérovi chybí. Má dobrý herecký ansábl, výtečného scénáristu, vybírá si výtečné kameramany... Ale on sám se asi zastavil někde v půlce, neví to o sobě a jede a jede a jede... Mám na DVD několik jeho filmů a rád si je pouštím právě pro ty nerežisérské klady.

    • 3.1.2013  23:09

    Chce se mi zvolat:Paní Šimková-Plívová, vraťte se k režii! Ten naivismus je možná nechtěný, ale pro mě je jednou z předností filmu. Stejně jako přirozenost dětských představitelů a písničky. Ani se nechce věřit, že na takových filmech vyrostla jedna generace Čechoslováků. Jsem rád, že k ní patřím. Takto si i já pamatuju, že to v létě na vesnici žilo, když "přijela k nám pouť".

    • 3.1.2013  23:02
    Falešné obvinění (TV film) (2003)
    ***

    Někdy průměr v televizi neurazí...

    • 30.12.2012  07:40

    Nemůžeme s tím nic dělat... Takhle se dneska píší scénáře... Ale Konášová je dobrá scénáristka. A kdoví, jak by Dietl psal scénáře dnes?

    • 26.12.2012  10:36

    Je to pěkný. Ale kdyby česká kinematografie byla na tom lépe a novináři psali podle svých názorů a ne na zakázku podnikatelů a sponzorů a jiných vlivných skupin, Kuky by byl jen slušným filmem. Takto to je zcela neobjektivně "zjevení", "povznesení", "nejlepší", "na evropskou úroveň nás řadící" a já nevím co všechno "nezávislí" novináři o tom napsali.

    • 26.12.2012  10:31

    Nerozumím tak ostrému odsudku od většiny uživatelů serveru csfd.cz. Ale protože zřejmě je tady nemálo "uživatelů" a ne filmových fandů, není se co divit; a to samozřejmě nejen v tomto případě. Nemocnice na kraji města po dvaceti letech je jiná, dokonce hodně jiná, ale bere si z té "klasické" to dobré a nosné a poměrně zdařile to rozvíjí. Vadila mi jistá politická korektnost (Romka, gay), ale taková je doba. Myslím, že se v tomto pokračování seriálu zdařile načrtává společenské klima a (stále více zapáchající) mezilidské vztahy.

    • 26.12.2012  10:26

    Milan Cieslar nechtěl než jemný, humorný, lidský, nostalgický film. Prostě s atributy, s kterými se český film tak rád chlubí. V tomto filmu jsou místa trapná a nefunkční, ale nepřevažují. Herci jsou dobří, nepřehrávají - a že by prostoru k tomu měli, jéje!

    • 4.11.2012  11:22
    Z pekla (2001)
    ***

    Zaujaly mě dvě věci: výborná atmosféra starého Londýna a náznak myšlenky, že skutečně nevíme, kdo nám vládne a jaké prostředky používá pro ovládání společnosti.