Báďa

Báďa

František Baďura

okres Praha-východ
snad člověk

homepage

1 bod

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
1 3 5 6 7 8 následující >>
    • 15.3.2014  12:19
    Barometr (TV film) (1969)
    *****

    Krásný závan TV tvorby šedesátých let. Obličeje paní Kurandové a pana Peška - stačí.

    • 23.8.2012  19:01

    Rozhodně nadčasové! Na některých místech dialogy šustí papírem, někteří herci (Kačer) občas bezradní.

    • 14.6.2008  18:41

    Film patří k oněm velkým a rozmáchlým freskám, které netěží jen z vnějškové preciznosti, ale naopak režisér těží ze své obdivuhodné znalosti lidských povah a reality a reálií doby. Pomalé tempo vyprávění takovým filmům sluší, stejně tak divadelní kolorit interiérových scén. Vedle těchto jsou to mimořádně silné sekvence ,např. "noc dlouhých nožů". Helmut Berger krásný a nádherný představitel dekadentního šlechtického synáčka, procházivšímu téměř vše. Visconti je opět, tak jako v jiných filmech, okouzlen nejen interiéry šlechtických sídel s překrásným nábytkem a toaletami svých postav, ale také krásou mužského těla.

    • 29.7.2012  19:26

    Jak mnozí tady píší: co k tomuto filmu dodat... Každý něco za sebe. Je to skutečně filmový Olymp. Nemá to hluchá místa. Je to starý... ale právě proto krásný! Ty nekonečně dlouhé, unavující záběry, to divadelní aranžmá. Scéna trvající patnáct i více minut, odehrávající se na jednom místě. Přesto strhující ve smyslu vnitřního prožívání.

    • 14.9.2012  13:29

    Každý záběr je výtvarným dílem.

    • 11.10.2012  14:21
    Žert (1968)
    *****

    Kompozičně ojedinělý film, ojedinělý i mezi filmy, vypovídajícími o době před šedesáti lety.

    • 24.8.2012  19:06
    Noc nevěsty (1967)
    ****

    Lidská pýcha je největší zlo, kterým si zamořujeme svůj život. Není to film o zrůdnostech padesátých let v Československu.

    • 14.12.2013  11:54

    Škoda, že Hynek Bočan neodolal vábení vytvářet komické situace. Grotesknost není "řachanda". Výtečná opilecká scéna (Josef Somr - Pavel Landovský) však mezi tuto "řachandu" nepatří. První půlka znamenitá; monotónní, posléze zkracující se opakované scény šedi a nudy všedních dní...

    • 2.9.2008  14:35

    Na osvědčeném dějovém půdorysu, typickém pro dobu vzniku románu, obžalovávají autoři (Musil a Schlöndorff) jakýkoli režim, založeným na násilí, útlaku a lži. Film maličko zestaral (pomalé tempo vyprávění), avšak černobílé snímání skvěle evokuje dusnou dobu středoevropské společnosti, tady zpodobněné v chlapeckém internátu a právě ono pomalé tempo vyprávění nechává prostor pro přemýšlení o filmu už během jeho sledování.

    • 22.8.2012  19:46

    Něco holt stárne. Limonádový Joe taky, i když (naštěstí) pomaleji.

    • 19.8.2012  17:52

    Šest hvězdiček!

    • 12.4.2013  19:47

    Soudruzi! Je v tom všechno, drsná nadsázka a vážná obžaloba pořádků, které nám hrozí čím dále tím více.

    • 19.8.2012  08:10

    Takto se převádí divadelní hra na filmové plátno! Filmařsky doplnit výtečně napsané drama. Dusná atmosféra, hudba, kamera vytváří tísnivost...

    • 21.10.2012  23:03
    Pouta (1961)
    ***

    Schématičnost, která na několika místech filmu prosakuje, je velmi dobře kompenzována dobrým scénářem režií a některými hereckými výkony (Lukavský, Bohdanová). Film řadím pro jeho stylovost k podobným snímkům té doby, jako jsou Škola otců, Zde jsou lvi nebo Velká samota. Uživatel "formelin" trefně píše "s lehkým nádechem Noiru". Dodávám: nejen lehce. Kachyňa je zřejmě nejvyváženější - co do kvality - český režisér.

    • 9.4.2013  12:51

    V podstatě divadelní konverzačka o několika postavách. Brilantní dialogy, znamenité herecké výkony, trefné vnitřní komentáře. A český dabing, ten původní, jde v duchu originálu. Byli vybráni herci, kteří měli v Městských divadlech pražských zvláště v šedesátých letech copyright na tento žánr. Několik z nich také dabuje (Voska, Adamová, A. Vránová, Rosůlková, S. Beneš...)

    • 25.4.2014  13:00

    Scéna se zpívajícím židovským operním zpěvákem... ! Sysifovská scéna... !

    • 31.8.2012  10:30

    Myslím, že dnes je snímek zajímavý (pokud někdy zajímavý byl) už jen pro hereckou souhru Dany Medřické a Karla Högera.

    • 30.4.2013  11:08
    Bídníci (1958)
    **

    Nesdílím nadšení většiny uživatelů csfd.cz. Film podle mě vyčpěl, je teatrální, spíš dramatizace pro jeviště, poskládané epizody, navíc některé scény z revoluce mají chabou choreografii. Postavy jsou příliš typizované. Jen velká slabost pro Gabina a "památeční" dabing vedou mou ruku, aby dala dvě hvězdičky.

    • 20.5.2013  06:28

    Radost se dívat. A pořád...

    • 23.5.2013  11:01
    Touha (1958)
    *****

    Nejpoetičtější z poetických... nejněžnější z nejněžnějších...

    • 14.3.2013  07:08
    Vlčí jáma (1957)
    *****

    Jsou filmová díla, k nímž je drzost něco napsat. Avšak žijeme ve virtuálním světě neskutečností a můžeme si v jeho bezbřehých mantinelech psát cokoli. Vlčí jáma je jeden z několika málo desítek vrcholů české kinematografie. Film si zaslouží nejen obrovský obdiv a hlubokou poklonu svým tvůrcům, ale i šest hvězdiček.

    • 3.12.2013  16:37

    Předchůdce dnes tak oblíbených (a zneužívaných) hraných dokumentů. Milé, chytré, kreativní...

    • 23.5.2013  10:58

    Má to podle mě všechny atributy dobového dobrodružného filmu. Sequens, ať se nám to líbí nebo ne, byl dobrý filmař, se svými vrcholy a propady. Jako každý dobrý a kreativní tvůrce.

    • 8.4.2013  19:52

    Nevadí učesanost prostředí, zametené ulice zapadákova, kde bahno spíše dřímá v lidech než na ulicích jejich města. Téma lidské (nepochopitelné) zbabělosti a sobectví je pořád aktuální a westernovému žánru sluší.

    • 28.5.2007  16:42
    Past (1950)
    ***

    Na to, že byl film natočený v roce 1950, je dobrý. M. Frič dokázal svou režií potlačit poněkud tendenční scénář a vytvořit obrazově a inscenačně dobrý film. V. Chramostová není patetická, ale spíše niterná. Dalším kladem filmu je podle mě výkon ostravského herce Miloslava Holuba v roli psychologicky nebezpečného gestapáka. Režisér Frič patří k těm málo režisérům, kteří i v době pro český film nedobrém, dokázal točit, aniž by upadl na dno agitačního bahna

    • 3.12.2013  16:39

    Studené, mrazivé, neutěšené, nevzhledné... nádherné! A moderní!!

    • 15.3.2014  12:24
    Siréna (1947)
    ****

    Výtvarno. Estetický zážitek. Občas herecká topornost, spíše divadelnost. Fantastický výkon neherečky Pavly Suché v roli Emči Hudcové.

    • 31.10.2012  07:10
    Diktátor (1940)
    ****

    Neuvěřitelně vtipné, ale také neuvěřitelně americky naivní. Avšak bylo to před genocidou...

1 3 5 6 7 8 následující >>