Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Akční
  • Komedie
  • Krimi
  • Animovaný

Recenze (522)

plakát

Dům z písku a mlhy (2003) 

Nezaujatý střet civilizací v příběhu, který je stejným dílem jak o životních hodnotách lidí z kulturně takřka protikladných světů, tak o sociologicko-psychologické důležitosti domova a identifikace se s místem. Úchvatná Jennifer, skvělý Ben a emoční vodopád na konci snímku.

plakát

Modrý samet (1986) 

Když se ještě Lynch netvářil, že ví něco, co my ne, tak to bylo krásné...

plakát

4 (2009) 

Surrealistický visuální orga(ni)smus.

plakát

Černá mamba (2011) 

Trochu smutné, že Robertův nejlepší počin od dob Desperados je reklama na boty...zato ale kurevsky pořádná!

plakát

Generation Kill (2008) (seriál) 

Absolutně nejlepší válečná věc, která kdy z USA vylezla. Ed Burns a David Simon jsou geniální tvůrci seriálů, které skvěle propojují filmovou formu a dokumentární zaujetí, obsah a vyznění. Exkurze na americkou stranu barikády, který vyvolá o mnoho víc sympatií s lidským elementem, než bych si kdy myslel, že bude u tohoto tématu (a směru pohledu) možné. Generation Kill nemá sice dějový náboj The Wire (a to prostě proto, že válka nemá "děj" a nějaké postupné vrstvení napětí), ale vykreslením charakterů a etickým nadhledem se směle rovnat může.

plakát

Černá labuť (2010) 

Jeden z nejlepších filmů za posledních deset let. Arronofsky konečně (už jsem to od něj popravdě nečekal) vykročil do boje se svým vlastním stínem a minimálně jej vyrovnal. Dechberoucí psychothriller, měnící svět baletu proti všem konvencím na krásný oxymorón. Atomosféra filmu je tak temná, že i v makrodetailech na vypjatá chodidla baletek se namísto elegance zjevuje cosi obludného. Třešničkou na dortu je přesah charakterů do jejich reálných představitelů (Nataliiny oscarové ambice, pro mě velmi příjemná labutí píseň Winony Rider), stejně jakožto jejich provázání s baletní předlohou. Mimochodem Clint Mansell ze známého motivu opět vytvořil dechberoucí aranže. Pokud bych měl přece jen něco vytknout filmu, který sám o sobě ví že "it was perfect", je postupné nasazování počítačových efektů do procesu proměny, které přece jen měly o řád větší působivost, dokud zůstávaly v reálně-hlaucinačních mezích.

plakát

Útěk do divočiny (2007) 

Síla tohoto filmu neleží v převratné režii, nějak jinotajné zápletce, či (a to je možná i škoda) dechberoucí kameře. Obsah je však natolik život-ovlivňující a idylický, že vám to bude prostě jedno a budete mít chuť vyrazit ven a vrhnout se v ústrety živlům...

plakát

Misfits: Zmetci (2009) (seriál) 

Totální rozervání prdele americkým společensky korektním Hrdinům. Pubertální zábava až na strop.

plakát

Šumná Jihlava (2006) (TV film) 

Jihlavský PRIOR je jedna z nejvtipnějších staveb co znám, Kuba s Pilařem potěšili. Nu, to by se mělo někdy navštívit...

plakát

Hranice ovládání (2009) 

Krásný, krásný film. A nesmírně architektonický - zfilmovaný genius loci. Mistr nám pokládá otázku: která cesta je k pochopení života ta nejlepší a správná? Hlavní bezejmená postava putuje neskutečně nasnímaným Španělskem a cestou doslova potkává rozdílné zkušenosti - snové, filmové, hudební. Pozná, že nejdůležitější ze všeho je mít vlastní fantazii, cíl, způsob nazírání na věc. A že kdo sny neuznává či se považuje za člověka s názorem správným, pro toho není naděje (člověk žijící v pustině, za zdí stráženou proti vnějším iracionálním impulzům; pustině, kde i denní světlo je nepřítel). Zároveň mi připadlo, že narativ vypráví sám o svém vzniku: putující hrdina sbírá postupně indicie, ze kterých zkompletuje své "dílo" a tím porazí jeho "oponenturu". Tímto dokončí etapu své celoživotní "cesty" a začíná znovu (doslova) s čistým papírem. Třetí rovinu filmu tvoří prolínání kvintesence Jarmuschových snímků - postavy (k nepoznání upravená Tilda Swinton hrající svým způsobem půvabnou filmovou fantazii), záběry (obligátní kavárenský stolek nasnímaný shora - tentokrát vždy se dvěma objednanými kávami, co kdyby chtěla nějaká "inspirace přisednout a podělit se o své poznatky?), tentokrát extrémě pomalé tempo. To doprovází úžasný minimál zvukový i konverzační - myslím, že repliky z dvouhodinového filmu by se daly zhustit na A4. Suma sumárum: další film bělovlasého maestra, který je zase v něčem nejlepší, stejně jako několik jeho děl předešlých. Úžasné je to také díky tomu, že se dost dobře může jednat o film vytvořený během tvůrčí krize a natočený o tvůrčí krizi...takovou bych chtěl mít taky (a klidně i na dovolené ve Španělsku).

Ovládací panel
13 bodů