B4TM4N

B4TM4N

Vojtěch Jeřábek

okres Praha
architekt v atelieru jezdci

13 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 5 10 14 18
    • 23.11.2020  22:23
    Irčan (2019)
    ***

    Scorsese by se od Marvelu mohl poučit, jak říct něco k tomuhle tisíciletí. Nebo jak se v rámci žánru samožerně neopakovat.

    • 29.12.2019  18:00

    Štědrovečerní protitah budovatelských padesátkových klasik, kde ČT přichystala "aktuální" verzi přetření třídních rozdílů Ebenovou tyčí etikety a ladnými prvky mazurky vrátila celkový mentální průměr vánoční televize bezpečně zpátky do devadesátek.

    • 18.3.2020  09:43
    Sexuální výchova (TV seriál) (2019)
    ****

    Nebýt připosrané markeťácké retro styliazce, mohla být ze Sex Education nadčasová vztahová teen klasika. Takhle je bohužel až příliš nečasová... Stále je to ovšem skvělá zábava s excelentním castingem a neskutečnou energií.

    • 20.12.2019  10:44

    Totální bezradnost frančízového přístupu k třetí trilogii SW zcela jasně podtrhuje výjimečnost úspěchu Marvelovského MCU. Tam, kde JJ napoprvé perfetkně trefil hřebíček na hlavičku fandomu, podruhé se stejnými nástroji zcela epochálně selhává. Frenetickou non-stop akcí poháněná totální ignorance Johnosonova nepopulárního prostředního článku trilogie vyústí v naprostého motivačního i emočního kastráta, který vůbec neví, k čemu chtěl v těch celkových 7 hodinách dospět.

    • 26.4.2019  19:02
    Vodník (TV seriál) (2019)
    ****

    Stejně jako Modré stíny je Vodník vizuálně strhující, vlastně až manýristické dílo - a k sedlácké krimi to sedí náramně. Nebýt logických lapsů ve scénáři "poirotovského" posledního konfrontačního dílu, jednalo by se o hanáckou labužnickou záležitost.

    • 18.9.2019  11:34
    Yellowstone - Season 2 (série) (2019)
    **

    Labutí píseň Machomeriky, jejíž stále více páchnoucí mrtvolu zakrývá pietní Stetson.

    • 19.10.2018  01:28

    Film jako stvořený pro veřejné promítání: k úplnosti zážitku je nezbytné vidět aktuální reakce davu a kdy kdo z diváků v kterou chvíli odejde. The House that Jack Built je snímek nanejvýš aktuální pro dnešní dobu post-faktickou, se kterou se vypořádává vlastním svérázným "post-uměním".________ V prvním plánu chápání snímku do sebe nechá Trier diváka, který na film zavítat s již předpřipraveným optickým rámcem, vysypat všechna nesmyslná obvinění z misogynie a adorace zla. Nepřesvědčuje přesvědčené a loveckou scénou dává propuknout poslednímu spravedlivému a objektivnímu rozhořčení, které nám v dnešní době zbývá - supremaci neposkvrněného dítěte. Do té doby jsou všichni svědky brilantní černé komedie, které už trávíme docela dobře. Jelikož je však von Trier sociálně a emočně nemilosrdný analytik, nabídne po kulturním šoku z nimrodské epozidy chvíli ticha, aby se následně vytasil s v jádru mnohem zákeřnější a znepokojující vraždou Simple. V tento moment je však divák už zpátky ve svém - najednou tak známém a pohodlném - misogynním křesle a cynický humor na plátně je opět přijat za lidský. V druhém plánu filmu totiž Trier demaskuje pokrytectví současného člověka ve věcech morálky a násilí. Postavou Jacka se zároveň vysmívá všem dnešním rozumbradům internetového věku, kteří v tváří tvář reálným humanitárním krizím dneška nacházejí podpůrnou argumetnační analogii v hlubinách toho nejhlubšího bahna minulosti. A ač se sebevíc snaží být rádoby vzdělanými vykladači včerejška, dneška i zítřka, přistupujícími k věcem "na rovinu a především bez ideologie", nejsou než - stejně jako Jack - nabubřelým zlovolným nic, končícím v Pekle, které sami vytvořili. Neboť inženýr nedovede sestavit nepřeberné střípky možností do uceleného a koherentního celku - to je prací a uměním architekta. A stejně jako nelze vytvořit dobrý dům bez zvolení správných nástrojů k jeho návrhu, nelze normou krásy a umění učinit pastiš brutality a zvrácených idejí.

    • 5.1.2019  11:16
    Lynč (TV seriál) (2018)
    ***

    Je smutné, že aktuální společenská témata musí pro Českou televizi vznikat na workshopech a táhnout z valné většiny začínající herci. Lynč je totiž v české kontextu záslužný počin, kterému ve výsledku nechybí silné momenty. Jenom obsahuje takové množství scénáristicky nedotažených motivů, nesmyslných motivací a přehnaných šablon, že musíte chtě nechtě skřípat zuby nad nevyhnutelností špatného přijetí celé série od "nějakých čechoamerických lepšolidí".

    • 28.3.2020  12:31
    The Little Drummer Girl (TV seriál) (2018)
    ****

    Formálně precizní špionáž, které k dokonalosti při přechodech do precizních intimně-civilních tónů chybí jakýkoliv intenzivnější odstín sociopolitického myšlení postav.

    • 14.10.2018  16:59
    Venom (2018)
    ****

    Venom mate divákova svým amébním žánrovým tělem, vyvrácením (i s kořeny) jakéhokoliv očekávání a strašlivě namaškarovanou Michelle Williams. Jakmile ale Hardyho investigativního reportéra, vykazujícího zjevně několik psychických poruch plynoucích z vysazezení anabolik a jejich nahrazení lahváčema zkřížených s násilně nonšalantním gonzo odérem, najde jeho nechtěný symbiotický parťák, dostaneme tu nejzábavnější smršť bizarního humoru za hodně dlouhou dobu. Jeden z nejlepších marvelovských originů!

    • 31.12.2018  01:29

    První dvě třetiny Mitchell navrství několik vrstev více či méně haluškových uzlů aby se mu pak v momentě, kdy je třeba začít je postupně vázat k sobě, trochu nešťastně rozutekly. V případě Silver Lake je to ale vlastně docela jedno...

    • 25.8.2019  14:08
    Marvel's The Defenders (TV seriál) (2017)
    **

    Defenders jsou opakem synergie. Tam kde jednotlivé sólo série (často až příliš) opatrně vykreslovaly v rámci žánru velmi civilní a prokreslený portrét "people with abilities", tahle týmovka klouže po tom nejlesklejším možném povrchu za salvy otřepaných hlášek.

    • 14.12.2017  00:06

    Kakofonie dysfunkčních motivů v praxi. Humor, osudovost a břímě odkazu, s nimiž Abrams mistrně žongloval, se Johnsonovi ve víru ambicí pod rukama tak do sebe zapletly, že obdobného emočniho kastráta svět SW ještě nezplodil. I přes stopáž 150 minut chybí dramaturgii dobrá hodina času k funkčnosti, což je u ve všech směrech hýčkaného blockbusteru na pováženou.

    • 21.11.2017  23:58
    matka! (2017)
    *

    Poraženecká, všežerná, sebelítostivá apologetika narcistně vynucované pseudoumėlecké onanie, která vyčpěla už ve čtvrtině 8 a 1/2. Aronoffskyho auteurství je nejnespolehlivější kvalita dnešního filmového provozu.

    • 17.11.2018  10:47

    Jak udělat ze slibně se rozvíjející konverzačky Vichr z hor na steroidech? Naneste na skupinku sedmi osob ctnosti a neřesti lidstva a nechte je čím dál tím víc nuceně během necelé hodiny probublávat v čím dál méně pravděpodobných kombinacích.

    • 4.9.2015  01:08
    Amy (2015)
    ***

    Kapadia si to dělá příliš lehké. Paradoxní exploatací množství soukromých a bulvárních záběrů konstruuje věrohodný příběh lidské bezmoci vůči vlastní slávě. Zdráhá se však jít do hloubky, za kritiku první šablonovité figurky, která se nabízí. O tlaku mašinerie hudebního průmyslu se dozvídáme z velmi ustrašených náznaků, zcela chybí refexe destuktivního vzahu statutu celebrity ke svému nutně servilnímu okolí. Jenže...i přes to všechno Amy funguje výborně.

    • 8.12.2015  10:05
    Hamlet (divadelní záznam) (2015)
    *

    Zbytnělá kostnatost imperativu klasiky: v této podobě nemá v roce 2015 recyklace Shakespeara žádný smysl.

    • 6.12.2015  21:18

    Prvních expozičních 60 minut jsou na sebe vrstveny velmi pečlivě kladené otázky, aby byl divák následně vytržen bezdůvodně zařazenou akční vsuvkou, předznamenávající přechod k pohříchu šablonovité báchorce o soplícím dobračisku v luxusním kabátu. Všechny nastíněné třecí (a tudíž potenciálně podnětné) plochy jsou tímhle dramatickým střihem dramaturgickycky zcela nesmyslně odsunuty mimo filmovou optiku a nahrazeny voskovými kulisami jednoho osobního hrdinství v srdci CGI NDR. Škoda.

    • 6.8.2015  23:09
    Osmý smysl (TV seriál) (2015)
    *****

    Bezelstná a vypulírovaná "člověčinka" - ovšem bez toho patetického slizu, co se zpravidla k podobně laskavým kouskům lepí. Čirá tvůrčí radost sourozenců Wachowských, která s přehledem táhne to vlastně velmi konzervativní klouzání po lesklém povrchu jinakosti.

    • 22.2.2016  14:38
    Saulův syn (2015)
    ****

    Jakkoliv to zní nepatřičně, má Saulův syn proklatě blízko ke Cuarónově Gravitaci: brilantně nasnímané, v na dřeň očištěném základu mrazivě působivé dílo, které této ryzí strohosti bohužel zcela nevěří a zpětně ji balí do přebytečných atraktorů (zde eskapistická, příliš prvoplánově filmově-scénáristická linie).

    • 28.12.2014  12:33
    Aféra (TV seriál) (2014)
    ****

    Poctivý příspěvek do žánru american tragedy, s tendencí překlopit se do krimi. Tato tendence je zatím přinejlepším rozpačitá, narativní schéma dvou rovnocenných vypravěčů a držená civilní intimnost jejich vyprávění však po první sezóně misku vah bezpečně převažuje. O kvalitu druhé se ale velmi bojím...

    • 24.1.2016  22:46
    Ex Machina (2014)
    ***

    Přes touringovskou konversační vatu - a hipstersky ležérním, smysl nedávajícím zneplatněním základního předpokladu tohot známého testu AI - velmi často vystoupí na povrch pravá tvář Ex Machiny. Tou je poměrně tuctové, ale civilně subtilní romantické drama, s netuctovým obličejem Alicie Vikander. Oproti obdobně, ale mnouhem soustředěněji zamířené Jonzeho Her zploštělá jednohubka.

    • 24.7.2014  13:07

    Rozpolceně sladkobolná sociální bublina, která však poměrně úspěšně balancuje na hraně kýče a šedé (ve smyslu odstínu černé) komedie. Směsice místy až patetické střízlivosti a poněkud neobratná snaha o souboj s klišé "udělat si to na konci hezký" ve výsledku tvoří veskrze podařený středostavovský dojímák, který rozhodně netřese se zaběhnutými schématy tak, jak by si přál, přesto však pokládá řadu podnětných otázek. A to není málo. Slabší 4*.

    • 31.12.2014  21:38
    Lucy (2014)
    *

    Až příliš bezelstně doslovná točená zmrzlina.

    • 1.10.2014  22:38

    Videohra, která nedokáže plnokrevně přenést frustraci z repetice na obrazovku (já vím, kdo by pak na to koukal). Scénář si dost výrazně pomáhá vytvořením vlastního, nikdy ne uspokojivě vysvětleného časoprostoru, takže kolečka skřípou celkem často, ale tváří se u toho dostatečně šik. A vy se u toho veskrze bavíte a polopaticky spějete ke konci, který se bolestivě posledních devadesát minut (b)análně nabízí. Natož, aby Tomíkova cesta byla někdy špikována ohrožením neustále se restartujícího geroje či zahalena v otázkách o konstantní válce.

    • 15.2.2015  08:05
    Noe (2014)
    **

    Emočně i motivačne nefuknkční podobenství o etickém harakiri a vyčerpávané planetě. Noah se mohl osvěžující globálně-společenskou kritikou, pro svůj úkol však zvolil háv cikánské kartářky. Člověku se dere na mysl Fontána: jako by měl Aronofsky potřebu se vždy po několika mrazivě realistických dílech transcendentálně očistit bezzubou duchovní rozpravou.

    • 24.4.2014  10:17

    Poněkud otravně sluníčková forma, na které je celý koncept "půlroku v ghettu" založen, je sice na facku přímočará, ale nelze jí upřít potenciál dostat se pod slupku mnoha věcem. TK však klouže takřka výhradně po povrchu, kdy na rozdíl od Víta Klusáka pokládáním nejbanálnějších otázek (navíc velmi omezenému počtu náhodně se vyskytnuvších osob) docílí jejich ne zrovna umným kladením stejně banálních odpovědí.____Jelikož si autor je většiny problémů, které s Gadžem mám, sám vědom a plánuje téma dále rozkrývat, přihazuji čtvrtou hvězdičku s podmínkou, že příště! (prej) a tohle je teda warm-up.

    • 18.3.2014  08:14
    Banshee (TV seriál) (2013)
    *****

    Poté, co šlo Californication do kytek, nové guilty pleasure. Mimochodem, akční scénky jsou zde o úroveň výše, než ve většině současné filmové produkce dohromady. Béčko bez kompromisů a zaváhání._______ A závěrečná třetí série, to už je čistá radost z pulpu.

    • 2.8.2015  22:58

    Motivačně obsahově zcela zbytečný první díl a animace na výtvarné úrovni obalu cereálií. A pak je tu Millerův životní záblesk se stárnoucím pachatelem dobra, republikánským dvojblokem Regan&Clark a psychoanalytickým Jokerem.

    • 7.7.2014  08:30

    Spring breakers + budget - koule (já vím, Sophie). A pak je tam ještě Emma, ale zase tam není kudla, která by se jí (a ostatním) koukla pod kůži. Celé je to hodně *bling*, ale to je dnes až příliš jednoduché: staré dramatické pravidlo tvrdí, že pokud se na plátně objeví cibule, je nutno ji rozkrájet na plátky; tady se pouze voyeursky obdivodsuzovala slupka.

<< předchozí 1 2 3 4 5 10 14 18