B4TM4N

B4TM4N

Vojtěch Jeřábek

okres Praha
architekt v atelieru jezdci

14 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
1 5 10 14 15 16 17 18 následující >>
    • 3.1.2009  15:16
    Vinnetou (1963)
    *****

    V předškolním věku jsem se na to díval každý den odpoledne u kamaráda na videu. A pořád jsem se bavil. Navíc jsem si odnesl hodnotné morální vzory ^_^

    • 21.1.2009  23:23
    Dr. No (1962)
    ****

    Težko hodnotit s odstupem 50 let. Jakožto vyznavač nové bondovské "vlny" (jestli se tak dají nazvat 2 filmy, minimálně je to ale šplouch) mi přece jen animálnost Davida Craiga chybí - i když Sean taky na tom není špatně, jenom ten scénář je prostě z jinačího soudku. Vtipné momenty jsou tu ovšem od prvopočátku, což je dobře, protože Jamesův britský humor byl (mělo by se tedy správně říct, že od tohoto prvního dílu bude) jednou z hlavních devíz bondovek. Co mě úplně nepřesvědčilo, byl herecký výkon Ursully Andress. Postavit si jí doma do výklenku v obýváku nebo k záhlaví postele jistě není špatný nápad, ale postavit ji před kameru je už horší. Její sborník mimických výrazů mi připomněl včerejší momentku s Ivanem Dragem.

    • 3.9.2011  23:15

    James Stewart, připomínající svým bodrým bobrolovcem spíše vystoupení Erica Idlea, a spousta patosu kolem. Jinak ale velmi výpravné dílo, nacpané až po strop všemi myslitelnými hvězdami a hvězdičkami westernového žánru. Jako třešnička na dortu, se pak jeví jakákoliv akce, která je pokaždé uchopena velmi nápaditě a kvalitou i četností splňuje pravé šafránové parametry.

    • 21.9.2008  18:00

    Okouzlující Audrey ála Paris Hilton 60.let (zpočátku vypadá, až na barvu vlasů, skutečně podobně oděná) bydlí v bytě ála Carrie Bradshaw (kde pořádá divoké mejdany ála výše dvě zmíněné) a je krásně bezstarostná...První 2/3 filmu jsou velmi svěží (pominu-li nízkorozpočtovou zrůdnost v podobě japonského fotografa hraného Američanem, který imituje předkus), závěrečná část, obsahující pro mně pochybnou pointu se nese v duchu poněkud vážnějším, což se mi do tohohle filmu zrovna nehodí.

    • 21.12.2010  19:45
    Branky, body, vteřiny (TV pořad) (1956)
    ***

    Oproti konkurenčním alternativám jednooký mezi slepými králem. Ale podivuhodné prosazování některých okrajových sportů na úkor těch všeobecně velmi populárních (např. cyklistika a pinec versus basketbal) cedlo k mému postupnému nezájmu o tento pořad.

    • 25.12.2009  22:36

    Kdy už se odhodlat ke shlédnutí tohoto veledíla, než o Vánocích. De Mille na to jde velmi divadelně již od úvodního autorského slova před oponou, kdy divákovi přislíbí pauzu. První polovina, zabývající se Mojžíšem - civilistou je mnohem více záživná, než když se Cecil pustí do svého afektovaného pojetí víry ála Amerika, kde všichni neustále padají na kolena, pronášejíce velká slova. A přibližně každých 30 minut se na obrazovce shromáždí neskutečný počet tanečnicc a předvedou nějaké číslo - záminky jsou různé:) Heston a Brynner jsou dobří, efekty na tu dobu asi celkem 2012kové. Délka překvapivě ani nevadí...ale Hebrejci teda chudáci dopadli komicky.

    • 16.8.2008  23:40

    "To, že máš mužná ramena, ještě neznamená, že jsi muž." Klasicky až nevkusně idealistický western ze staré školy, se kterým každý morální clověk nemůže než souhlasit. Není tedy divu, že se v současnosti tento žánr těší masové neoblibě (navíc ten slavný západ se poněkud změnil). Člověku se po tomhle filmu nepříjemně nabízí otázka, kolik že to má vlastně přátel?

    • 8.12.2013  11:57

    Čirá esence ideologie Kreátora, či obecně řečeno Jednoho. Kdyby bylo možno Ayn Randt přiřknout alespoň mírnou dávku ironie či genderové emancipace, dala by se snad Fountainhead nazvat i dílem podvratným - což ale opravdu není. Film tak čtu jako velmi zábavnou, nezamýšlenou karikaturu, zacyklený patetický imperativ ega pro všechny Tvůrce. Což je dnes paradoxně ještě aktuálnější než v 50. letech.

    • 23.8.2010  16:26

    Může skutečný spisovatel zastavit svůj psací stroj? Vynikající psychologická studie poločasu rozpadu notorického pijana. Láska je odsunuta pryč, alkohol si razí cestu vpřed a noční havěť se již blíží...Jen jeden člověk je schopen zapálit svíčku na konci temného tunelu.

    • 15.11.2013  15:14
    Diktátor (1940)
    *****

    I dnes velmi působivá groteskní freska, jejíž geniální myšlenka stojí a padá na jednom jediném Chaplinově pohledu.

    • 13.9.2015  01:38
    Triumf vůle (1935)
    ****

    Nacisticky přesná paralela k Chaplinovu legendárnímu vůdcovskému projevu: kolektivní vůle implikovaná jedním Hlasem. Dodnes je tento model vědomé omezenosti ve prospěch "pohody" velmi populární.

    • 11.4.2011  23:55
    Metropolis (1927)
    *****

    Doslova zjevení z budoucnosti, film vytržený svým zpracováním z technologického kontextu doby. Pak tu máme Fritze Langa: bývalého studenta architektury, jenž do filmu promítá své zaujetí pro "třeštící" New York a zároveň trvalostí hodnot gotiky. Také je v postavě falešné Marie fascinován strojem a jeho působením na čím dál odosobněnější dav. Dílo se pomocí metaforického vrstvení městské struktury na vznosný povrch bohatých a mechanické podzemí chudiny vypořádává s tehdejším (nejen) německým žhavým tématem: jak sblížit dělnickou vrstvu s buržoazií. Ve své podstatě technologii obžalovává i obhajuje (je bodem sváru, ale zároveň udržuje město v chodu), mísí do děje (dle autora) trvale platné křesťanské leitmotivy. Samostatnou kapitolou je technické zpracování: filmové efekty rozhodně nepůsobí přehnaně archaicky a ve své době určitě poskytovaly nervy drásající zážitek. Sečteno a podtrženo: vrstevnatost tohoto díla je bohatá, stejně jako město samo...

    • 26.1.2012  07:07

    Velmi překvapivé, jak je Cesta v mnoha ohledech dnešní: ztvárnění Měsíčňanů mnoho nepokročilo, dramatický útěk do lodi...A samozřejmě naivita časů minulých, vykrystalizovaná v kouzelné scéně pochrupování si na Měsíci pod širákem, chumelenice nechumelenice.

1 5 10 14 15 16 17 18 následující >>