Dr.film

Dr.film

.::. .::.

okres Praha-východ

57 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 7 10 13
    • 13.1.2017  17:48
    Strnadovi (2017)
    ****

    Strnadovi se převtělují do celovečerního dokumentu a třetí část, na které je celé dílo vystavěno nabízí nejvíce dramatických momentů v dlouholetém manželství této sedmičlenné rodiny. Třeštíkové se do rukou dostal výjimečný materiál a jeho zpracování je velmi subtilní a citlivé. Strnadovi jsou otevření, autentičtí a zcela upřímní lidé a celé vyprávění může bez nadsázky posloužit jako sonda do dlouholetého vztahu, kde každodenní jednotvárná starost o chod velké rodiny a udržení podnikatelské činnosti, představují dvoufrontovou válku o zachování si zdravého rozumu. Strnadovi nejsou přelomový dokument, ale netrpí patosem, obsahují překvapivě mnoho vtipných momentů a mají tendenci k postupnému „zrání“. Po projekci následovala diskuze s Helenou a na její otázku, zda někdo věří na 35 let společného soužití se po krátkém zaváhaní v plném sále několik rukou zvedlo… tak alespoň malá naděje tu je :) (Předpremiéra Aero 2017)

    • 29.1.2016  18:56

    Sofistikovaná sonda, která jasně analyzuje mezilidské vztahy. Klasický orchestr zde slouží jako vzorek „národa“ a zároveň představuje metaforu moderní společnosti. Vzestup i pád civilizace odehrávající se ve zkušební místnosti. Geniální!

    • 18.7.2015  12:45
    Forrest Gump (1994)
    *****

    Z nejzásadnějších momentů knihy Winstona Gromma Robert Zemeckis efektně buduje dramatickou klenbu, kterou nejvíce zdobí naivita Forresta Gumpa a neotřelé podání amerických moderních dějin. Je to film, který se svou svůdností podobá pohledu do cukrářovy kuchyně.

    • 4.7.2015  09:42
    15 minut (2001)
    ***

    Český divák má v tomto Herzfeldově celovečerním snímku o jednu atrakci navíc; a tou je Karel Roden. Mimo toto je 15 minut zcela průměrný a spíše fádní thriller.

    • 2.7.2015  09:20

    Vylodění v Normandii jsem v roce devadesát osm při první projekci nemohl ani pořádně rozdýchat. Autentické, brutální, pravdivé.

    • 29.6.2015  10:25

    Precizně a čistě natočený horor (jednoznačně žánrový film), který volí cestu tzv „staré školy“ a celou svou působivost staví na extrémně přesné kameře a rafinované zvukové stránce. Zmiňovaná „stará škola“ spočívá v nápaditém strašení diváků pomocí osvědčených a dobře fungujících prvků a musím podotknout, že ani nepamatuji, kdy mě naposledy při sledování filmu vylekalo vrznutí dveří nebo spadnutí obrazu ze zdi. Úctyhodný výkon režiséra Jamese Wana při budování atmosféry. Bohužel to nejsou pouze dveře, co v tomto filmu mírně vrže; samotná zápletka těží s osvědčených postupů, a tak trochu postrádá větší rafinovanost – tendence zaběhnout do vyzkoušených hororových šablon tu je několikrát silně znát. Máte zde vše: strašidelný dům, mrtvé děti, posedlost, exorcismus, strašidelné předměty, děsivou minulost a tak bych mohl pokračovat dále. S velkou rezervou beru také slogan „natočeno dle skutečných událostí“, který dle mého soudu slouží jako klasická marketingová kampaň. Přesto se jedná drobnosti, které zážitek ze sledování nemohou pokazit. Možná James Wan posbíral všechna hororová klišé a dal je na jednu hromadu, ale nemění to nic na faktu, že jeho práce s nimi je natolik zručná, že o kvalitní zážitek nikdo nepřijde.

    • 27.6.2015  12:29
    Fargo (1996)
    *****

    Fargo bratří Coenu stále považuji za jejich vrcholné dílo. Omezenost a stupidita, která provází postavu úžasného Wiliama H. Macyho, mě dodnes nepřestává fascinovat a je to také film, který mě s touto režisérskou dvojicí seznámil a ukázal mi jejich výrazný autorský rukopis.

    • 24.6.2015  10:31
    Shrek (2001)
    *****

    V době svého vzniku zásadní „animák“! Ta neotřelost, gejzír nápadů a vytříbený smysl pro humor bylo něco naprosto nového. Další díly byly pouhou parafrází a na kvality svého předchůdce se již navázat nepodařilo.

    • 22.6.2015  15:12

    Betty Grable svým půvabem tento lehce feministický muzikál povyšuje o několik řádů výše. Je prostě skvělá a s naprostým přehledem utáhne celou stopáž! Také potěší, že pěvecké vsuvky jsou velmi střídmé a zbytečně nenarušují konzistenci děje, ale naopak ho posouvají. Marně jsem hledal Marilyn Monroe… až posléze jsem vypátral, že je zde pouze slyšet její hlas coby telefonní operátorky.

    • 22.5.2015  22:23

    Tento pohled na život jednoho z nejvýznamnějších vědců současnosti byl ušit na míru hollywoodským měřítkům oscarového dramatu, ale podotýkám, že v tom nejlepším slova smyslu. Převést na plátno osobnost tohoto britského fyzika slibovalo mnohé, ale mě samotného mile překvapilo, že se zde nejednalo o klasickou vědeckou dikci, ale naopak, že režisér James Marsh do filmu vnesl příjemnou milostnou romanci. Knižní předloha, ze které snímek vychází, zobrazuje nejosobnější roviny života slavného vědce – autorkou této biografické knihy je Hawkingova manželka Jane. Sama vstupuje do příběhu jako plnohodnotný Hawkingův protipól, a je možné tak sledovat nejen s nemocí bojujícího vědce, ale i příběh ženy, která obětovala celé mládí, aby mohl její manžel se svou nemocí žít v rámci možností plnohodnotný život. Teorie všeho je přinejmenším velmi vkusně natočená látka a pokud si odmyslíte, že film zobrazuje osobnost světového významu, lze tento Marshův čtvrtý celovečerní film vnímat i jako drama jednoho civilního vztahu, do něhož zasáhlo agresivní onemocnění.

    • 20.5.2015  20:59
    Chlapectví (2014)
    ***

    Na první pohled lze Chlapectví vnímat jako unikátní časosběrný film s konzistentní dramatickou linkou, která sází na obyčejnost a všednost životních milníků svých postav. Druhý pohled už ale přináší rozporuplné otazníky týkající se celkového konceptu. Zdá se, že režisér Richard Linklater dvanáct let pečlivě pracoval na snímku, který ve výsledku postrádá hlubší rytmus, i dramatické zvraty a při němž má divák pocit koncentrované nudy. Linklater nechává vše „volně plynout“, dává přednost improvizaci před čtením ze scénáře a záměrně se vyhýbá dospívajícím životním klišé. V tomto snímku je vše tak jednoduché a obyčejné, že napojit se na postavy je téměř nemožné. Nejvýraznějším bodem je tak pro mě nakonec Patricia Arquette v roli matky; z nejisté a předrážděné samoživitelky se postupně mění v respektovanou pedagožku. Chlapectví není snímkem, který by si zasloužil zadupat do země, a Linklater si v řadě směrů zaslouží patřičný respekt, ale to nic nemění na faktu, že jsem polovinu filmu prozíval.

    • 18.5.2015  09:41
    Whiplash (2014)
    *****

    Druhá projekce ztvrdila mé přesvědčení, že Whiplash je nejlépe natočené hudební drama poslední dekády. Výtečná kombinace střihu, nazvučení a zároveň fenomenální herecká exhibice J. K. Simmonse představuje velmi třaskavou směsici, která před očima dokáže rotovat ještě několik minut po závěrečných titulcích. Režisér Damien Chazelle uvede diváky do prostředí prestižní hudební konzervatoře a hned v úvodním představení obou hlavních postav je jasné, na jakém hřišti se tento silný střet dvou osobností odehraje. Kariéra mladého studenta bicích (v podání Milese Tellera) díky jeho talentu strmě stoupá. Záhy se objevuje v kapele, kterou vede učitel, jehož vyučovací metody balancují na hraně psychického a fyzického teroru. Simmonsův výkon je fenomenální! Naprosto čisté a energické herecké umění. Divák, který uvidí jeho sevřenou pěst a uslyší z jeho úst burácivé: „Not my tempo!”, hned pochopí, o čem tu je řeč… Cesta na vrchol není snadná - talent se zde vykupuje doslova potem a krví. Tato myšlenka prostupuje celý film až do samotného finále.Chazellemu se podařilo nestranně zpracovat vnímání obou hlavních postav. Učitel ani žák nejsou ze své podstaty charakterově zcela v pořádku a najít sympatie k jednomu či druhému není snadné. Divák se tak k žádnému z nich nepoutá a soustředí se pouze na vyprávění a pozorování šíleného střetu dvou komplikovaných osobností. Nenápadný film, ale jeho vnitřní dynamika chytne a nepustí.

    • 17.1.2015  00:04

    Film, který řeší důležité téma, ale v zásadě pouze poukazuje a přitom nic nesděluje. Již tak předlouhou stopáž narušují zbytečné statické záběry a absence časové osy snímek neuceluje. Celkově film působí, že postava Solomona byla u otrokáře v zajetí ne dvanáct let ale půl roku. Vše je stále stejné, všichni se podobně chovají a tváří. Dvě scény si zaslouží pozornost a mají patřičný náboj, ale to není mnoho – Tarantinuv Django Unchained toho nabízí mnohem více.

    • 16.1.2015  20:27

    Posezení s Bilbem a Thorinen Pavézou včetně jeho soukmenovců neodmítnu nikdy, ale tentokrát mě parta ze Středozemě lehounce zklamala. Jaký význam v příběhu má ta trapně našroubovaná „love story“? Nebo co ta scéna s Galadriel a její rádoby existenciální potlačení Saurona? Tak toto ne pane Jackson. Pokud filmoví tvůrci šlápnou na Tolkienova ducha knižní předlohy, je to ve výsledku pekelně znát a nepomohou ani armády CGI tupých digitálních skřetů. ______ Scény komornějšího charakteru naproti tomu fungují výborně a zde jsem si doslova vrněl blahem! Co je tedy pane Jackson Středozem? Určitě to je neočekávaný dýchánek v Bilbově roztodivném příbytku. A co tajemství hádání s Glumem? Ano, přesně, už cítíte vůni Středozemě? A co ty řeči pyšného draka Šmaka a jeho přebujelé ego, které ho nakonec dožene do zatracení? Je to celá škála krásných literárních útvarů, které Jackson s přehledem a velkým citem přetavuje na stříbrné plátno a za to mu děkuji. Bohužel mu již nemohu děkovat za spousty balastu a zbytečného zdůrazňování hloupé epičnosti. 70%

    • 9.1.2015  01:42
    Knick: Doktoři bez hranic (TV seriál) (2014)
    *****

    Hlavní tahoun loňské seriálové sezony naplnil všechna očekávání. Velmi precizní režie, skvěle zahrané a scénář, který dbá na historická fakta. Jo a ten Martinezův elektronický pulzující riff je vážně podmanivý. 1. série - 100%

    • 7.1.2015  23:51

    Milé, hloupé a uhlazené, ale za tu scénu á la Carrie díky! ;o)

    • 26.12.2014  23:51

    Kladení důrazu na původní znění u tohoto snímku platí dvojnásob.

    • 28.11.2014  23:36

    Jádrem snímku je střet maloměsta s venkovem a klidně bych se i nebál tvrdit, že se Frič v době protektorátu snažil latentně poukázat na nezdolnost národní povahy. Postavy řeší hrdost, dobrou pověst nebo poctivou práci a tehdejší publikum se tak mohlo s poklidem a v nejisté době, alespoň částečně ujistit o houževnatosti svého vlastního národa.

    • 28.11.2014  23:15
    Dominiku (hudební videoklip) (1964)
    *****

    Text písně je výborný. Skvěle vykresluje bludný kruh vdané paničky, která touží alespoň na chvilku zanechat role dokonale vdané paní a povyrazit si (zhřešit) s Dominikem. Spiklenecké mrknutí Ivany Pavlové na konci klipu jen vše podtrhuje.

    • 3.11.2014  18:26
    The Prodigy - Breathe (hudební videoklip) (1996)
    *****

    Zpívá se tam stále dokola něco o přidušeném dechu a na tehdejší dobu se tento videoklip stylizoval do výrazné psychedelické formy. Půvab to ale neztrácí a s jistou nonšalantností mohu tvrdit, že tato dekadentní jednohubka v ústech nikdy nezhořkne.

    • 2.11.2014  23:58

    Nymfomanka je film stavící na paralelách a výrazných kontrastních prvcích, ale nelze také přehlédnout velkou dávku nadsázky a ironie. Nabízí se několik úhlů pohledu; celkový sled událostí je možné vnímat jako „artové porno“, které řeší téma sebezničující sexuality, nebo v rámci nízkorozpočtového evropského artu skvěle zpracovaný marketingový produkt, jelikož doposud žádný předchozí Trierův film tak propracovanou reklamní kampaň neměl a mimo lechtavého pocitu v podbřišku nese také velký kus nadsázky o ženě, která vnímá svět výhradně optikou své vlastní vagíny. Naprosto úžasný je Trierův scénáristický perfekcionismus. Klade důraz na celou škálu kontrastů, které se skrze oba díly prolínají a následné situace jsou mistrně vypointované. Nakonec ještě musím zmínit onen edukativní přesah, který je do celého snímku vpašován s neuvěřitelnou lehkostí a Stellan Skarsgård v roli Seligmana tak slouží vlastně jako „uvaděč“ každé kapitoly. Konečně tedy vím, jak funguje Fibonacciho posloupnost ;o)

    • 1.10.2014  21:05
    Magical Mystery Tour (TV film) (1967)
    *

    Nejzajímavější je pozorovat Harrisonův laxní přístup k tomuto bizardnímu televiznímu filmu. Faktem je, že Lennon měl jisté výhrady také, ale Harrison s McCartnym vedl několik sáhodlouhých diskuzí ohledně kvalit a smyslu celého projektu. Magical Mystery Tour je naprosto zbytečná věc a nemůže fungovat jinak, než jako fetiš pro zaryté fandy Beatles. Trapné, nesmyslné a bez konceptu – prostě úlet.

    • 1.10.2014  20:36

    Velmi příjemná pohádka v Méliesově charakteristickém podání. Bravo!

    • 8.9.2014  16:09

    „Seznamte se s výrazným uměleckým směrem!“ Asi tak lze charakterizovat Kisilův dokument, kde se v podstatě nic významného neřeší. Kisil celé dílo redukuje na „vyprávění“ a stavá se fundovaným průvodcem tímto individualistickým myšlenkovým směrem. Kdo touží po seznámení a prvotním pochopením dekadence jako takové, tak mohu jen doporučit.

    • 25.6.2014  22:52
    Rivalové (2013)
    ****

    Mně se tento střet mezi britskou rozhalenkou a rakouskou disciplinovaností velice líbil. Je to svižné a příjemné. Palec nahoru pane Howard.

    • 19.6.2014  22:35

    Křižník Potěmkin zanechává hořkou pachuť revolučního filmu a oslavy rudé vlajky. Patetická glorifikace levicového myšlení, mne byla chvílemi až nepříjemná. Extrémně talentovaný Ejzenštejn podlehl ideologické konfrontaci mezi buržoazií a dělnickou třídou – závan sovětského filmu po celou stopáž zbytečně ruší. Na druhou stranu samotná filmová estetika je velice okouzlující; technika střihu, záběry z neobvyklých úhlů nebo zvládnutí davových scén jsou do dnešního dne unikátní a nadčasové filmové fragmenty. V jistých mezích je to doslova filmová učebnice zkrápěná bohužel několika rudými kaňkami.

    • 18.6.2014  22:25

    Passerovo první celovečerní drama zde vykresluje podobenství všedního života na venkově. Civilnost celého snímku lehce podtrhují výkony (ne)herců a příjemná je i podobnost s Formanovou ranou tvorbou. Tohle dílo nikoho urazit nemůže… je o životě… je o nás všech.

    • 6.3.2014  00:12
    Babovřesky (2013)
    odpad!

    Neuvěřitelně trapné, neúnosně dlouhé. Zdeněk Troška padá na umělecké dno.

    • 20.2.2014  23:26

    Symfonický orchestr v čele s Morriconem je naprosto nepochopitelně narušován kýčovitým prostřihem do malebných Benátek. Mimo tohoto nešvaru je zde Morriconeho hudba v celé své kráse a úchvatnosti.

    • 5.2.2014  20:58
    Máte slovo (TV pořad) (2008)
    *

    Upgrade nováckého Kotle - verze 2.0

<< předchozí 1 2 3 4 7 10 13
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace