Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Animovaný
  • Komedie
  • Drama
  • Akční
  • Krátkometrážní

Recenze (482)

plakát

Akta X - Návrat domů (2016) (epizoda) 

Pořádně tíživý a angažovaný díl, který asi nebude po chuti jednodušším divákům, jež si Akty X odchovaly na vládních spiknutích a mimozemských či paranormálních zápletkách. Ale asi lépe přijít s ním hodně pozdě než nikdy.Prolínání problému bezdomovectví a ztráty bližního sice nakonec funguje dobře, ale zejména na začátku výrazné změny tempa a témat působí velice rušivě. Paranormální mstitelská zápletka není nijak důvtipná, ale možná odkazuje na undergroundového komiksového hrdinu Trashmana.

plakát

Hrabě Monte Christo (1975) (TV film) 

Práce kvapná málo platná Nevím, zda se režisér chtěl dostat do Guinessovy knihy rekordů jako ten, kdo vměstnal příběh hraběte Monte Christo na nejkratší pás filmu, ale jestli ano, nevypadalo by to jinak. Děj sice vše podstatné obsáhl, ale byl osekaný a zhuštěný do méně než 100 minut, a některé scény tak byly neúměrně zrychlené - jako třeba zhebnutí Abbé Farii. Za tuto cenu se povedlo zachovat logickou návaznost; a na hlavu bylo pouze konání vyhazovačů mrtvol, kteří čekali na příliv, jen aby současně mrtvolu zatížili kamenem, takže by ji odliv stejně nikam neodnesl. Více mi však vadilo přehnaně strojené vystupování herců v mnohých scénách, snad s výjimkou představitelky Mercedes. Nejotravnějším projevem bylo časté patetické kabonění či zatínání pěstí v posledních 25 minutách jako z nějakého komunistického budovatelského filmu.

plakát

Akta X - Setkání s příšerodlakem (2016) (epizoda) 

Recesistický diel vrcholiaci 14-minútovým dialógom s "príšerou" na cintoríne. Diel sa nesie na vlne uťahovania si zo stereotypov, či už paranormálnych alebo z bežného života. A že ich je požehnane, až to človeku príde trochu silené - niečo na spôsob torty od psíčka a mačičky. Na rozdiel od nich to však tvorcovia zvládli; má to hlavu i pätu a človeku až postupne dochádza, aké všetky klišé sa tu pranierujú.

plakát

Hobit: Šmakova dračí poušť (2013) 

Jelikož dějová linie je prostější než životní filozofie běžného skřeta, tak hlavním pilířem filmu je poutavé ztvárnění zážitků a prostředí během putování trpaslíků. V mých očích lokalitám vévodí Temný hvozd, kvůli své zvlášť ponuré atmosféře a neobyčejné fauně. Nejspektakulárnějšího střetu se dočkáme až později, když se Gandalf vydá konfrontovat Saurona v Dol Gulduru a na konci pak film vyvrcholí v podobě impozantní postavy draka Šmaka. Když se k této gradaci přidají již takřečeno samozřejmé áčkové herecké výkony a prvotřídní technické kvality, tak výsledkem je neobyčejný zážitek nejen pro trpaslíky, ale i pro diváky.

plakát

Quantum of Solace (2008) 

Celým filmem prostupuje zvláštní kontrast. Na jedné straně jsou aktuální problémy (globální oteplování, odlesňování, nedostatek vody), moderní záporáci (experti na převraty a manipulaci veřejného mínění), moderní technologie (kde brali v Bolívii vodík do těch palivových článků?) a působivá pokroková vizuální stránka (od titulků až po poušť). Na opačné straně je agent staré školy, který ač již ne nejmladší stále silně preferuje fyzicky náročné metody jako honičky (nejen po zemi, ale i po vodě a ve vzduchu), souboje a přestřelky před promyslenými lstmi a fígly (jako dekonspirace protivníků v opeře). Až na jeho extrémní tělesné výkony (při kterých si však nikdy ani nenatrhne sako) je děj poměrně přirozený a i Bondovi se občas situace vymkne z rukou. Nepříjemná je absence shrnutí klíčových událostí z předchozího filmu, jelikož v průběhu filmu se na ně víckrát odkazuje (je to totiž přímé pokračování). Přitom by stačilo to shrnutí zkloubit třeba s titulkami na začátku filmu, které mají až neúměrnou stopáž.

plakát

Kurýr 3 (2008) 

104 minutová výpravná akční reklama na Audi A8L W12, které by Němci snad mohli dodávat Ukrajině místo BVP Marder, jelikož bez poškrábání laku odolá palbě z ručních zbraní, prorazí každou bariéru, vydrží zběsilou jízdu v terénu a nezastaví jej ani utonutí. Víc nezastavitelný je už jen jeho řidič, který to Audi na kole dojede a patami prorazí stejné okno, které později odolá projektilům. A krom toho neozbrojený přemůže každou bandu zločinců bez ohledu na to, čím je vyzbrojená (a jak moc sa na něj mračí). Úsměvná je i zápletka, kterou tvůrci raději odhalí až v druhé půli filmu, neboť jinak by se diváci celý čas zamýšleli, zda tvůrci v souvislosti s Ukrajinou nikdy neslyšeli o korupci (nebo naopak věří, že Kaliňákovo tvrzení o neexistenci korupce na nejvyšších místech se vztahuje i na Ukrajinu). Nejmilejším momentem filmu ale je deklarace národního sebeuvědomění Ukrajiny z úst herečky ruského původu, a to rovných 5 let před tím, než to Ukrajinci demonstrovali na euromaidanu. A jestli Vám to stále nedocvaklo, tak za tím vším hledejte Luca Bessona.

plakát

Profesionál (1981) 

Myslíte si, že když máte důmyslnou zápletku a podepsaného Belmonda, tak výsledek již nemůže dopadnout špatně? To samé si asi myslel i režisér a možná právě proto celý film odfláknul na úplné Béčko. Začátek s únikem z vězení vypadá, jakoby jej točili v družbě se studenty sovětské filmové školy na konci 50tých let, předhánějíc se v hraní s křečovitými grimasami, primitivními dialogy, tragikomickými souboji a scénami, co hlava nebere (únik před bandou ozbrojenců). Poté se studentům zřejmě předčasně skončil výměnný pobyt a kvalita scén tak stoupla; s výjimkou soubojů, kde jako imitaci krve používali křiklavěčervenou barvu, kterou si komsomolci donesli na tvorbu revolucionářských transparentů. Se svazáky, zdá se, počítali aj na tvorbu hudby, a kvůli jejich odchodu až do konce filmu museli recyklovat tu jedinou skladbu (Chi Mai), kterou spolu stihli nahrát. Také neohromí ani epizody zvlášť amatérského jednání příslušníků francouzské tajné služby. Když totiž aj SIS "objevila", že únos blízké osoby je velmi efektívní prostředek na vynucení poslušnosti, tak na to mohli přijít i Francouzi. A dokonce ani SIS by neočekávala, že hledaný agent by místo svého pobytu zavěsil na nos právě své sledované manželce.

plakát

Taxi 4 (2007) 

OK, když se francouzské vtípky z policajtů dovedou do extrému, může to fungovat. Zvlášť s nafetovaným Giberem. A když se k tomu přidá zápletka s důmyslným útěkem z marseilleského komisariátu či dvojitou agentkou Petrou, tak se na to opravdu dá koukat. Ačkoliv pro méně náročné diváky, ale zábava to už alespoň je.

plakát

Ať žije Django! (1968) 

Když máš béčkového scenáristu a dramaturga, tak výprava ani speciální efekty to nezachrání. Stačí shlédnout první a poslední scénu filmu a máte jasnou představu, zda to chcete vidět, neboť zbytek je možná ještě absurdnější. I Batman by mohl Djangovi jen tiše závidět jeho neporazitelnost a schopnost vyprášit desítky banditů.

plakát

Taxi 3 (2003) 

Vtipný úvod, ale pak následuje již jen řetěz silených scének s přiblblými policajty, které nezřídka krom humoru postrádají i smysl. Paradoxně, zábavné jsou akorát některé scény s partnerkami, což je trochu smutné vysvědčení pro akční komedii. Taxi 3 je (můj) první film, v kterém mi herecký výkon Marion Cotillard nepřijde divný ale přirozený (vážně, to jde!). S trochou nadhledu se dá koukat i na exotickou Bai Ling.