Karp

Karp

Roman K

okres Brno


7 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 5 6 8
    • 12.6.2017  09:02
    Mumie (2017)
    ***

    Tom hraje o patnáct let mladšího chlápka i proto, že je to ve filmu s kočkou starou čtyři tisíce let prostě potřeba. Ale bez něj by to byla jen pouhá zoufalost. Egypt je coby domovská adresa Mumie lehce profláklý, ale nahradit jej Londýnem? To už Mumii možná mohli natočit v Brně na Špilasu. Tajemství starých vykopávek, nalezišť a egyptských bohů je pryč a nahradili je chudáci křižáci. Za mlhou hustou tak, že by se dala krájet, není rybníček Brčálník, ale jakási londýnská stoka v níž Tom dělá, co může, abyste neměli pocit, že vstupné byl omyl... Škoda. Vidět Mumii lze, ale nenapadá mě důvod, proč ji vidět podruhé. Ve srovnání s předchozími reinkarnacemi s B. Fraserem prohrává. A snad jen dovětek - já vylézt po pár tisíci letech ze sarkofágu, asi se nestačím divit, v čem tady žijeme, a jestli mí bohové náhodou nepřesídlili na zem. Tak třeba příště někdo jako volné pokračování natočí rodinnou komedii Mumie ze školky nebo Mumie v zoo, kde slečně Boutelle bude pomoženo na úřadech a se začleněním do společenského života. 55%

    • 26.5.2017  12:42

    Covenant nelze hodnotit kladně, byť film jako takový zase tak špatný není. Vizuálně krásný, David a Walter povedení, Engeneeři lákaví a tajemní... Ale co dál? Z vetřelce nejde strach, pobíhá v jedné z finálních scén jako krysa v bludišti hledající kousek sýra. Nová planeta nabízející tolik možností zůstává i přes pěkný design za očekáváními a technologičtí páni vesmíru jakbysmet. Tady měla nastoupit mnohem větší invence a boření zaběhnutého... Hlavního zloducha je samozřejmě nutné hledat někde jinde než ve vetřelci samotném, ale o to ďábelštější roli mohl ten skutečný sehrát. Mohli jsme ho doslova nenávidět a bát se jeho snů a vizí, ale dočkali jsme se až v poslední minutě. Jistě, lze říci, že Covenant je už úplně jiný vetřelec než v samém úvodu ságy, ale když si člověk představí reálné náklady na film a promyslí si rozsah jednotlivých scén, musí si nutně uvědomit, že jde vlastně o takovou naducanou jednohubku. Hl. námět a zápletku je možné hodnotit kladně, ale samotné rozpracování a dotažení je slabé. Problém netkví v režii, ale ve scénáři a nejspíše i v prostředcích. Vetřelec by si zasloužil pořádný restart, ultimátní film, ponurou atmosféru, děs, a klidně i s filozofickým přesahem a tajemnými Engeneery, se kterými není ani trochu legrace, ale kteří disponují prostředky až netušenými a nebojí se je použít. A kdyby to všechno někdo ještě zasadil do veskrze výpravných kulis a dodal tomu trochu epického nádechu, byl by Covenant film jako hrom. Také by asi bylo dobré přidat další dílek do skládačky u vetřelců samotných. Stokrát zopakované vylézání z hrudního koše je maličko ohrané, vetřelčí matku jsme již také viděli. Ale co takový pořádný úl, kolonii - "městečko"? Zkrátka stále nevyužitý potenciál... Už jen kdyby byla více rozpracována samotná planeta, mohli jsme se dočkat pořádně nebezpečného místa, které je oním opravdovým peklem, jak hlásají upoutávky... Spoiler: Nicméně je možné, že je všechno ještě trochu jinak... Vetřelec č.1: Loď Engeneerů naložená vejci na LV 426. Prometheus: V kopuli je oltář s vyobrazeným "ukřižovaným" vetřelcem. A opravdu byli Engeneeři zcela vyhubeni? Byla to jejich jediná planeta? A skutečně vdechl vetřelcům život David? Jinak v Prometheovi se loď Engeneerů ovládá také pomocí "píšťalky". "Bůh" David na píšťalu v Covenantu hraje - tolik ke zbytečné scéně.

    • 8.5.2017  09:39

    3,5*

    • 8.5.2017  09:38

    Český Rocky jako pocta boxerovi a střelci 311. československé bombardovací perutě Vildovi Jakšovi.

    • 24.4.2017  13:50

    Problém Ztraceného města je, že se toho o Percy Fawcettovi v určitých etapách jeho života zase tolik neví. A tak na sebe naráží realističnost podání s tápáním ohledně dějové zápletky. Druhá věc je, že džungle zase tak kouzelné místo plné nečekaného není. Všude samé stromy, listy, bláto, hmyz a občasně nějaká ta nepříjemná havěť. Do toho můžete plout po loďce a potkat indiány. A teď, co s tím? Percyho Fawcetta se bohužel zeptat nemůžeme... Ten si svá tajemství vzal populárně řečeno do hrobu. Pokud tedy neočekáváte senzaci, ale zajímají vás střípky ze života jednoho z posledních opravdových objevitelů a dobrodruhů, nic z toho vám vadit nebude.

    • 7.4.2017  09:32

    Vrať se do hrobu je jiné. Je to one man show a záznam doby... šedivé, špinavé, depresivní, v níž je mládí jednou z mála osvěžujících skutečností; pochopitelně se všemi klady i nedostatky. A není proto divu, že mládí propadne i sociolog Víťa Jakoubek. M. Šteindler svým způsobem nehraje, ale je. Víťa Jakoubek je vržen na plátno, neví, co si počít sám se sebou, plácá se v marastu, objevuje nové. Kdo nemá rád M. Šteindlera, a kdo nemá smysl pro humor nebo nezažil doby minulé, těžko si tento snímek oblíbí. Z dnešního pohledu se může zdát nepochopitelné, že by se dospělý sociolog mohl vydat (vloudit) na gymnázium. Ale chtěl bych v této souvislosti připomenout, že dnes vznikají populární a "novátorské" snímky o zlodějích, kteří na střední škole dokonce učí... Tímto pohledem jde o až netušený počin. A je nutné rovněž zmínit to, že snímek velice výstižně a syrově zachycuje hlavní znaky své doby a zaběhlé stereotypy. Vrať se do hrobu jsem shlédl možná pětkrát, naposledy včera. Při pohledu na řady šedivých orezlých sídlištních kontejnerů jsem si uvědomil, na co jsem stačil zapomenout a hlavně si připomenul, že takové to skutečně tehdy bylo. Ale nezestárlo všechno a ledacos v myslích přetrvává. Stačí si vzpomenout na zakázanou zimní reklamu jednoho mobilního operátora, v níž I. Trojan, kdesi ve stopě vyhandluje od polského překupníka mobilní telefon... Víťa Jakoubek nakupuje v průchodu tričko amerikánske a není to vtip, není to legrace. Mnozí tomuto snímku vyčítají právě to, že příliš rychle zestárnul, ale ono to jinak být ani nemůže. Protože kdo dnes chápe povinnou ruštinu, chmelové brigády, mládež hledající jakoukoliv odlišnost v socialistické šedi, stereotyp pracujících uvězněných v režimní pasti, nesmyslné porady, pracoviště fungující z pouhé podstaty a šéfy, kteří chtějí mít hlavně klid, a kteří dokonale ovládají slovník doby, z kterého zcela jasně vyplývá, jaké divadlo se tu před rokem 89 hrálo...

    • 1.4.2017  17:55
    Život (2017)
    ***

    3,5*

    • 16.3.2017  10:56

    Jak málo stačí k lidskému štěstí... To je asi správný podtitul ke Kongovi i ke zdejším oslavným komentářům. "Hele Vietnam, hele 2. světová, hele S.L. Jackson se šklebí do plamenů a hele Kong je mrakodrap... jo a má to 'fílinu' let minulých takovou tu patinu starý dobrý Ameriky s tušeným Forrestem Gumpem, kdesi ve shluku emerické soldatesky... Prostě paráda." To jako vážně? To nevadí, že začátek je rozvleklý až hrůza, že linie s Vietnamem je v zásadě zbytečná a dotváří pouze ono historické zasazení, které prvoplánovitě a tedy zcela kýčovitě dodává filmu jakési významnější ukotvení v čase a rozehrává emoce, které si film sám o sobě nejen nezaslouží, ale nedokáže je ani využít? Je to jen další berlička... Protože historie oku "zkušeného" kritika tak nějak sluší a konvenuje? Stačí se podívat na český seriál Svět pod hlavou na hodnocení poslední a první epizody. Pokud se pohybujeme v minulosti, divák jásá, pokud se vrátíme do přítomnosti, objevuje se "blé", "odpad" a jiné. Historie má tu výhodu, že ji málokdo pamatuje a tím pádem do ní leckdo jen tak nevrtá. Historie je totiž jen to, co nám uvízlo v různém stavu v mysli a to, co je nám předkládáno... Kdežto realita to má horší, každý ji zná a každý ví, jak "zapáchá". Známe ji zkrátka příliš dobře... Navíc každý má tu svou realitu... Posadit Konga do současnosti by rázem u "zkušených" borců znamenalo hodnocení zavánějící nikoliv nadšením, ale odpadem. Ovšem pojďme zpět k filmu. U Konga je jako obvykle tak nějak jedno, že se postavy chovají stupidně... Bylo - je to opravdu nutné? To nelze napsat onu kýženou oddechovku s monstrem bez party trapáků, kteří ji hodlají na první dobrou sejmout? Respektive nemohly by se jako trapák chovat jen jedna dvě postavy? Nevadí, že domorodci vytváří další mlčenlivou a v zásadě zcela nevyužitou kulisu? Nevadí, že tvůrci vymysleli zcela nového a podivného ještěra? Nevadí, že vtipné hlášky většinou nefungují a v kině je ticho jako v kostele...? Kong není úplně špatným filmem, je po technické stránce dobře udělaný a CGI je velmi kvalitní. Akce nabízí také docela hodně, ale co dál? Je to na pět hvězdiček? Ne... nemůže být... Tajemství žádné, překvapení minimální, hláškování suché, zbylá monstra málo děsuplná, Kong v zásadě lidi zbožňuje a taktika profesionálních vojáků je žalostná... Hlavně, že se Nixonově figurce klepe hlava, jak jsem se tu dočetl. Nic proti ní, ale tuhle otřepanou rekvizitu využívá léta už i český film. Z poslední doby se stačí podívat na Krásno... Takto kvalitní oddechovka opravdu nevypadá. Oddechovkou se rozumí to, že je oddechový námět, nikoliv promyšlenost a realizace filmu. Váhám mezi 3* a 3,5*.

    • 7.3.2017  09:36

    Tak to nakonec nebyl příběh Filipa Marvana, ale především Martina Plachého, který jsme těch deset dílů sledovali, protože Filip, jak se i dalo čekat, v žádné minulosti nepobýval. Na prvním a posledním dílu série si bylo možné všimnout, jak nevděčná je současnost. Stačí totiž pár uniforem, několik takřka muzejních vozů, socialistický šatník a všichni jsou spokojeni, jak ten seroš hezky šlape. Nostalgie (i ta temná) a návrat do minulých let přináší kouzlo, které je vděčné. O to nespravedlivěji pak vynikne hodnocení první epizody, která určitě nebyla horší než ta poslední. Ale chyběla jí jistá citová vazba, kterou si divák zatím stačil vybudovat. 3,5*

    • 27.2.2017  21:57

    Podle některých komentářů je zřejmé, že někteří jedinci patrně netuší, co byla STB zač. Označení agent na papírku u mrtvého policajta s vypáčenou skříňkou v práci bohatě stačilo u nepohodlného člověka na likvidaci a nic víc nebylo zapotřebí - navíc u někoho tzv. bez minulosti. Ostatně důvod se vždycky našel, pokud toho bylo zapotřebí. Rozhodující zkrátka bylo odpovídající zadání a ne nalezená a následně zaměněná nábojnice. Vraždit přece nutně nemusel služební zbraní a Klement toho jistě do bytu naservíroval více než dost... Na druhou stranu je dobře, že už si dnes někdo něco podobného nedokáže představit a připadají mu podobné scénáře nesmyslné... Zatím jsme si tak jen hráli, soudruhovali a svým způsobem se bavili. Nyní jde do tuhého. Ale i to odpovídá době minulé. Ledacos působilo v časech hlubokého socialismu směšně, ale pořád to byl nebezpečný režim, který dokázal zlikvidovat, koho chtěl. A na důvody se nikdo neptal. Prostě byl takový jedinec nepohodlný a dle toho s ním bylo zacházeno. Nicméně ona podstrčená nábojnice ještě bude mít svou dohru. Ani bych se nedivil, kdyby kapitán Klíma dospěl k názoru, že Marvan měl komplice a jím hledaný agent nemusí být jediný. Tím by se do popředí zájmu dostal Martin Plachý, který bude patrně jako skutečný agent odhalen. Nicméně bych nevylučoval ani to, že jeho postava nemusí být úplně kladná...Režim měl v různých zinscenovaných provokacích docela zalíbení.

    • 27.2.2017  13:13
    John Wick (2014)
    ***

    3,5* Po shlédnutí dvojky je nutné v hodnocení přidat alespoň půl hvězdičky.

    • 27.2.2017  13:12
    John Wick 2 (2017)
    ***

    Vizuálně nadprůměrné, ale v ostatních ohledech nijak se nevymykající a naopak občasně užvaněné, roztahané a snad i směšné, sledujeme-li Johna Wicka, jak si neprůstřelným sakem kryje hlavu... Zatímco jednička byla uzavřený útvar s rychlým spádem, pompéznost dvojky nenafoukla kvalitu, ale pouze hluchotu námětu, který takový film může dát. Což je zároveň i podstata podobných old school filmů. Kde nic není, ani smrt nebere, a pouze nadhled, nostalgie a poctivá filmařina může z "ničeho" uplést bič, zapráskat s ním a nechat vyvanout odér let minulých tak, jako se to povedlo v jedničce. U dvojky nepomohou ani mince Pirátů z Karibiku, ani bondovské rekvizity, a ani závěrečný útěk štvané zvěře z konce Temného rytíře... Nafouklá bublina nadnášená režijním a scenáristickým pšoukem. 2,5*

    • 2.2.2017  22:49

    Snímku bývá občasně vytýkán PP a v té souvislosti nezbývá než poznamenat, že by mu vzhledem k chemii mezi ústřední mileneckou dvojicí slušela především reklama na antikoncepci. Nevadí mi klišé, nevadí mi jednoduchý příběh, ale bezpohlavní naivita rozjásaného mladíka je v romantickém příběhu o nezdolném optimistovi a kreativci, který usiluje o přízeň docela zajímavé slečny do očí bijící a rušivá. Slečna sice dělá, co může, ale i její vášeň je vyloženě úporná a prázdná, dost možná i špatně zahraná. Naši mladí zamilovaní by v reálu mohli společně tak maximálně okopávat brambory a nikoliv milostně tokat. Navíc hlavní záporák a sok v lásce je spíš nevěrohodný idiot než zloduch.

    • 2.2.2017  22:34
    Modrá krev (TV seriál) (2016)
    ***

    3,5* Občas mě rušila doprovodná hudba. M. Etzler čte doprovodný komentář dobře, ale se zbytkem dokumentu působí někdy nesourodě. Naopak František Kinský je jako průvodce velice příjemný. V každém případě jde o zajímavý dokument, i když režijně by asi mohl být zvládnutý lépe. Dojem chaotičnosti je místy poměrně neodbytný.

    • 28.1.2017  21:50
    Strašidla (2016)
    **

    Mlha přede mnou, mlha za mnou... ztracen v dějové prázdnotě. O čem? Proč? Nač? Strašidla jsou zbytečně dlouhá, nemají solidní děj, opakují se, chybí napětí, až na jednu dvě výjimky vtip a hlavně smysl. Podobné pohádkové filmy mívají zpravidla velký potenciál, protože kouzla a tajemno bývají vděčná, ale tohle je film pro film. A tak se v něm plká a plká a není známo z jakého důvodu, ani kam to všechno spěje? Troškovi nelze vyčítat slabou režii, Troškovi lze vyčítat slabý scénář, jehož je spoluautorem. Na rozdíl od některých jiných dílek, která jsou zde oslavována, jsou Strašidla řemeslně dospělým filmem, byť s velice slabým obsahem a výstavbou. 1,5*

    • 19.1.2017  19:20

    Je to marný, je to marný, je to marný... Takto souhrnně lze popsat nejen Všechno nebo nic, ale i upadající smysluplnost této databáze. Člověk chce jít do kina, myslí si, že se podívá na ČSFD, aby zjistil, co a jak, a pod dojmem zdejšího relativně příznivého hodnocení už jen zírá jako puk v reklamě na dámské vložky; s odpuštěním. Evidentně je asi úplně jedno, že zvuk tohoto filmu je poměrně otřesný, že dabing Michala Žebrowskiho znásilňuje uši jako Eiffelova věž vetknutá do intimních partií přítomných diváků a divaček, přestože Michal Dlouhý dělá, co může. Ale jeho hlas je tak známý a charakteristický, že trčí a trčí... To by snad bylo lepší, kdyby postavu Jakuba hrál přímo on. Hajzlové mu jdou a prošedivělého elegána by jistě zvládl. Je asi rovněž úplně fuk, že motivace některých postav k jejich jednání zůstává naprostou záhadou, je jedno, že nestačil jeden obligátní gay, ale bylo zapotřebí hned dvou homosexuálů, aby zpracovali stokrát omleté vtípky a nevadí ani to, že celková stopáž 107 minut se zdá občasně přímo nekonečná. Přitom zvolené lokace dělají pro film, co mohou, i když jim občasně chybí opodstatnění. Herecké obsazení je dostatečně pestré a např. Luboš Kostelný je natolik dobrý herec, že by zvládl jakoukoliv komickou figuru - nejen klišé gaye. Ve výsledku to vše tak trochu působí, jako když pejsek s kočičkou dělali dort s ambicemi na michelinskou hvězdu a uvařili šlichtu, která patří do čtvrté cenové... Navrhuji nový název: BFD - Babovřeská filmová databáze, protože pět hvězd může dát tomuto filmu jen značně otupělý divák semletý exhibicí lidové trapnosti, v níž nalezl základní zdroj poučení a netušené zábavy. Vivat! 2,5*

    • 8.1.2017  21:57

    3,5*

    • 7.1.2017  23:35
    Vinnetou (TV seriál) (2016)
    ***

    Není úplně podstatné, jak vypadají herci v hl. rolích, podstatné je, že duch knihy i předchozích filmů odešel do věčných lovišť... Kde je romantika (nikoliv milostná), kde je dobrodružství, kde je přátelství a otcovská ruka Sama Hawkinga, kde je neohrožený Old Shatterhand, greenhorn, ale jinak po čertech nebezpečný chlapík, který střílí jako ďábel a sil má tolik, že by mezi stehny umořil mustanga? Kde jsou souboje o život a čest? Olda přeci nemůže být ukňouránek, kterého přiváží ke kamnům vedle nějaké staré rašple, jako zlobivé štěně... Olda si vyrazí s nožem na grizzlyho a zpravidla bývá o krok napřed před ostatními... Olda (alespoň ten knižní) má nadhled a člověk až lituje, že se nemůže plazit tmou spolu s ním, aby někde něco vyzvěděl, anebo si podal nějakého "fuj" lumpa. Nový Vinnetou č.1 je tak bohužel pouze film o indiánech bojujících s dělníky, v němž se používá několik známých jmen z Mayových knih... Potenciál knih byl zahozen do koše a na vyrovnání se předchozím filmům zase současný filmový štáb neměl. A co je nejhorší, nevidím důvod, proč se na ten film dívat znovu. Kvůli čemu? Prakticky vše bylo někde jinde pod jiným názvem provedeno lépe a nostalgie diváka vše nezachrání. A když budu chtít příběh, přečtu si knihu, která nabízí mnohem zajímavější a napínavější děj než tohle nové dílko. Zatím***

    • 7.1.2017  23:03

    Není úplně podstatné, jak vypadají herci v hl. rolích, podstatné je, že duch knihy i předchozích filmů odešel do věčných lovišť... Kde je romantika (nikoliv milostná), kde je dobrodružství, kde je přátelství a otcovská ruka Sama Hawkinga, kde je neohrožený Old Shatterhand, greenhorn, ale jinak po čertech nebezpečný chlapík, který střílí jako ďábel a sil má tolik, že by mezi stehny umořil mustanga? Kde jsou souboje o život a čest? Olda přeci nemůže být ukňouránek, kterého přiváží ke kamnům vedle nějaké staré rašple, jako zlobivé štěně... Olda si vyrazí s nožem na grizzlyho a zpravidla bývá o krok napřed před ostatními... Olda (alespoň ten knižní) má nadhled a člověk až lituje, že se nemůže plazit tmou spolu s ním, aby někde něco vyzvěděl, anebo si podal nějakého "fuj" lumpa. Nový Vinnetou č.1 je tak bohužel pouze film o indiánech bojujících s dělníky, v němž se používá několik známých jmen z Mayových knih... Potenciál knih byl zahozen do koše a na vyrovnání se předchozím filmům zase současný filmový štáb neměl. A co je nejhorší, nevidím důvod, proč se na ten film dívat znovu. Kvůli čemu? Prakticky vše bylo někde jinde pod jiným názvem provedeno lépe a nostalgie diváka vše nezachrání. A když budu chtít příběh, přečtu si knihu, která nabízí mnohem zajímavější a napínavější děj než tohle nové dílko.

    • 2.1.2017  22:21
    Svět pod hlavou (TV seriál) (2017)
    ****

    Na začátku série: Není to zatím špatné. Esenbáci jsou zde asi trochu ostřejší, než opravdu byli, ale jako příslib pro další díly, to není zlé. Po jejím skončení: Temnota, prázdnota, opuštěnost i jakási pofidérní jistota socialistické společnosti s jasným rozdělením rolí, možností i nadávkovanou rezignací přináší milé uspokojení z vězení, do kterého se mnozí recidivisté - pamětníci minulého režimu - rádi vracejí. Solidní český seriál a finální čtyři hvězdy.

    • 30.12.2016  17:03
    Perinbaba (1985)
    ***

    Krásný obraz, zajímavé exteriéry, výborná režie, ale ten příběh... Jako malý jsem Perinbabu nikdy nedokoukal, jako dospělému se mi to již podařilo, ale bez většího efektu. Také mě nemile překvapilo, jak ten film stárne. Co bývalo svěží a neotřelé, působí dnes trochu unaveně a naaranžovaně. Jakubisko jistě srší nápady, ale povětšinou je neumím ocenit, což pochopitelně není chyba filmu. Nicméně je to pohádka a měla by být tedy primárně určená pro děti. A já si nejsem jistý, zda pro děti skutečně je. Anebo nemám smysl pro slovenské pohádky? Nicméně Perinbaba je jistě tou nejosobitější, jakou jsem viděl. V závěrečných titulcích jsem pak také dočetl, že hudbu k filmu složil Petr Hapka. Zřejmě mu v tomto případě chyběl nápad, protože třeba v Létu s kovbojem nebo v žánrově podobnějším Krakonošovi a lyžnících odvedl mnohem lepší práci. U Perinbaby neurazí, ani nepotěší. Jednu hvězdu dolů za příběh, jednu za pomíjivost.

    • 25.12.2016  21:59
    Slíbená princezna (TV film) (2016)
    **

    Tak to bylo ostré... Hlavní problém je, že byla inzerována pohádka a ono o žádnou pohádku nejde. Slíbená princezna je jakýsi volný fantasy příběh na motivy známého příběhu. Pohádka oproti tomu musí být v zásadě jednoduchá, pevně charakterově rostlá, mírně poetická či romantická a třeba i trochu laskavá. Zde je však k vidění rej nedotažených nápadů, napůl kabaret, napůl snaha o jakési české piráty z třeboňského rybníku v Chorvatsku, protože Češi přece Chorvatsko milují... Na druhou stranu to celé nelze hodnotit jako odpad... To by byla hanebnost, protože po filmařské stránce jde o poměrně slušný film a stejně tak herci v hl. rolích se docela činí. Zde toho tolik vytýkat nelze. Průšvih je samotné zařazení, scénář a uchopení námětu. Na pohádku divné, na čisté fantasy slabé, na dívání dlouhé... Kam s tím? Do zapomnění...

    • 9.12.2016  16:54
    Teorie tygra (2016)
    ****

    K tomuto filmu se sluší doplnit jen krátkou, ale reálnou příhodu ze života, o které referoval svého času Miloš Knor. V podstatě jde jen o jednu větu, kterou jeden muž odpovídal na zahradní slavnosti své ženě na připomínku, aby si vzal svetr. "A je mi zima nebo už jdeme domů?" A pak, že je tento film pouhou snůškou nesmyslů, jak zde uvádí někteří "renomovaní" kritici. Chce to jen více životních zkušeností a nechat se trochu omlátit roky. Pak do sebe ledacos zapadne:-). Samozřejmě Teorie tygra nabízí pouze jednu stranu mince, ale to ještě nemusí znamenat, že na ní není ledacos pravdivého... Nakonec, proč by takový film nemohl vzniknout? Snímků o tom, jak jsou muži otřesní:-), je docela dost a skoro bych řekl, že většina. A Teorie tygra nabízí poctivou filmařinu, dobré herce, příjemnou hudbu a především touhu stárnoucího muže být zas jednou tak trochu klukem a toulat se volně po kraji jako pták. Zkrátka vzít život do svých rukou...

    • 7.11.2016  14:24

    Mohla to být slušná romantická komedie... Námět není úplně špatný, ničím oslnivý, ale jako základní kulisa v podstatě již tradičního příběhu přijatelný. Tím však pozitiva končí. Vějdělkovy Ženy v pokušení jsou proti této komedii klenotem. Proč je nutné se pitvořit, přehrávat, vytvářet stupidní postavičky, které nejsou ani dobrými karikaturami a prznit tak talent takových herců jako je M. Táborský? Vždyť stačilo málo a mohla to být romantická komedie, která není úplně hloupá, nepodbízí se vkusu Babovřesk (nic proti Z. Troškovi) a působí alespoň trochu reálně a uvěřitelně. Dobrá, můžeme říct, že divák vyznávající Babovřesky si zaslouží další film. - Ať ho má... ale adorovat Bezva ženskou na krku zkrátka nelze.

    • 12.2.2016  18:52
    Leepu & Pitbull (TV pořad) (2015)
    *

    Zatím zničili pěkného forda mustang a udělali z něj kýč s pouťovýma zubama.

    • 28.1.2016  09:29

    Mohl to být úžasný film, dobrá režie, skvělé herecké výkony, parádní hudba... Jen ta úvodní scéna se záběrem na kříž a blížícím se dostavníkem, který se brodí sněhem vyvolává značné přísliby. Atmosféra je také výtečná, kulisy vymazlené, zima třeskutá, herci k sežrání... až sem čirá radost. Ale zajímavost a podnětnost dialogů je slabší... No a na závěr přijde to, co všichni očekáváte... masakr a řežba. On to není úplně špatný film, ale znovu bych ho vidět nemusel, a když tak jen fragmenty. Do domácí videotéky si jej tedy rozhodně nepořídím. Vidím v něm především promarněný potenciál s dobrým nápadem, který by si ale zasloužil lepší rozpracování. Osobitost mu sice nechybí, ale odejít z kina s prohlášením, jo... jo, byl to Tarantino... je trochu málo. Plochost a prázdnost zůstává.

    • 20.1.2014  13:59
    Robin Hood (2010)
    ***

    A teď babo raď... Na jednu stranu bylo velmi dobře, že Ridley Scott opustil klasické robinohoodovské schéma spoléhající na partu zbojníků potloukajících se po sherwoodském lese a na stranu druhou stvořil legendu, která je přitažená za vlasy. Jako by se nám Robin Hood tak trochu změnil ve Statečné srdce. Bohužel Ridley Scott neodolal a pokusil se dle batmanovského konceptu zaměřit se na zrození hrdiny a nikoliv na jeho každodenní rutinní všednodenní "hoknu" při polehávání na větvích, schovávání se za stromy a střílení šípu do šípů již vystřelených. Což je dobře, protože taťka Robin obvykle chodí do práce, aby s chlapy na "dílně" zažil lecjaká dobrodružství a odpoledne se z "fachy" vracel k mamce Marioní. (Viděli jsme to stokrát a lišilo se to pouze tím, kdy přesně si Robin Marion nabrnknul.) Jenže tenhle lidový hrdina, téměř aristokrat a snad i král lidu je někde jinde, než je legenda o Robinu Hoodovi... Russell Crow je ve filmu takovým duchovním synovcem Gladiátora, přestože se zrovna nepere v aréně a Cate Blanchett zase nepůsobí zrovna zamilovaně a to ani ve chvílích, kdy už má její srdce hořet k Robinovi spalující láskou. Koho si určitě ale zapamatujete (pokud byste náhodou zapomněli na Robina s Marion) je Max von Sydow v roli sira Locksleye - opravdu pěkný herecký výkon. Výprava, kulisy, vesnice i městečka jsou poměrně hezké a příjemné. Snad mi jen vadila ta mateřská školka plundrující Sherwood, ale zřejmě měl být Robin Hood i pro děti... Závěr: Pokud máte rádi hrdiny z lidu, sympatizovali jste s francouzskou revolucí a na zadní části těla máte vytetováno rovnost, svornost, bratrství, bude se vám tenhle Robin líbit.

    • 20.1.2014  13:35

    Největší problém jsem měl ve chvíli, kdy si ten film začal hrát na něco co není. Začal jako klasické béčko s nádechem hororu a nakonec se zvrhnul do filozofické roviny, až rozjímání a hledání kladů tam, kde zkrátka nejsou. Rozuzlení toho, kdo je vlastně onen tajemný muž, bylo docela překvapivé a je nutné za něj Laugierův scénář ocenit, ale je to bohužel také jediný světlý moment, protože vše ostatní je už buď průměrné anebo vyloženě špatné. Po závěrečných titulcích jsem skoro až litoval, že se mi nedostalo nějakého klasického řezníka, přebývajícího kdesi v noře v temných lesích, který za jasných nocí trousí kolem lidských příbytků a vyhlíží přes okno své dětské oběti. Od půlky navíc film ztrácí tempo, "rozžvaní se"a končí obhajobou jakési pseudomorálky.

    • 18.1.2014  16:09

    Ale jo, bylo to dobré, líbilo se mi to, ale... Čekal jsem více. Nejvíce tomuto hororu prospívá dvojice "vyšetřovatelů" s "moderní" technikou a zkušenostmi. Ti vytváří dobrý protipól při souboji dobra a zla. Ale když už máme na place čarodějnici se sklonem k satanismu, čekal jsem rozpracování tajemství a mystérie okolo této ženy. Z toho bylo možné získat pár opravdu úděsných záběrů, protože čarodějnice a ďábel jsou vděčnými tématy. Zvlášť, když ještě tato žena zahynula způsobem popisovaným ve filmu. Proto je myslím škoda, že se její vizáž a zvukové projevy omezily na podobu známou třeba z Vymítače. To vlastně bylo největší klišé, které se k filmu váže. Dům a okolí, ve kterém se tyto démonické kejkle odehrávají byly vybrány velmi dobře a za denního světla působí opravdu příjemně - taková samota u vody zahalená listy a větvemi stromů s mohutnými kmeny. Některé lehké nelogičnosti zamrzí, ale zase jsou nutné pro zvýšení napětí... Nevím, jak vy, ale já bych třeba v noci do sklepa, od kterého se otevírají dveře jen tak nelezl... Zamknu... jdu spát a mrknu se tam ráno:-). V noci se dají dělat i jiné věci, než courat někde po době v prachu a pavučině. Stejně tak máte-li podezření, že je některá osoba ve vaší blízkosti posednutá ďáblem a vraždí malé děti, nedělejte z ní třeba chůvu na hlídání:-). Herecké výkony jsou velmi dobré, Patrick Wison půdobé velice sympaticky, Lorraine křehce a i děti dobře hrají. Není to jistě nejlepší horor, ale slušný standard bezesporu odvádí. 3,5*

    • 18.1.2014  15:48
    Paví pírko (TV film) (1987)
    **

    Paví pírko aneb pohádkové utrpení... Vždy jsem měl za to, že pohádky se natáčí pro děti, ale tahle pohádka o dětského diváka nestojí. Jede si na vlně filozofického přemítání a libuje se v dlouhých monolozích, které by spíše příslušely Hamletovi. Shakespearových dialogů ale samozřejmě nedosahuje. Mnohé postavy jsou vyloženě nesympatické a to včetně těch kladných. Další mínus... A pokud byste tohle všechno přestáli, nachystejte se na moderní český dabing, který působí tak nepřirozeně, až je rušivý a nepříjemný. Námět je pochopitelně dobře známý a jedná se o jednu z mnoha verzí Plaváčka. Nejzajímavější jsou pak na filmu některé záběry na hrad, hradní sály a exteriéry. Suma sumárum máte-li rádi klasické pohádky Pavímu pírku se raději vyhněte.

<< předchozí 1 2 3 4 5 6 8
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace