Karp

Karp

okres Brno


7 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 5 6 8
    • 8.10.2017  13:39
    Wind River (2017)
    ***

    70-75% Čím dál tím víc si myslím, že Wind Riveru bude víc slušet televize než kino. Není to vůbec špatný film, ale když vynecháme atmosféru, je dějová zápletka poměrně jasná a nakonec i svižně objasněná. A přitom potenciál tu je... Krásná příroda, indiáni indiánštějsí než Vinetou s Inčučunou, sympatický hl. hrdina a lehce záhadná smrt. Tak nějak jsem si představoval, že vichry budou vát, sníh se požene vzduchem a do vší té mizérie si nebudeme vědět rady s jednou vraždou, která dost možná ani vraždou není. Přál jsem si městečko sevřené nečasem, tajemného vraha chodícího mezi námi slušnými lidmi a nebezpečí obcházející kolem. Standardní příjezd FBI by byl sice očekávatelným prvkem, ale kontrast federálního a lokálního pohledu na věc dokáže vždy přinést zajímavý náboj. A do toho divočina za humny, v níž není nic lehčího, než se pořádně a beznadějně ztratit. Nedotaženost - to je asi hlavní problém. A z navnazující úvodní scény zůstane jen oproštěné a nemysteriózní rozluštění.

    • 28.8.2017  21:56

    Velice slušné zakončení sedmé série. A pro fanoušky knižní podoby příběhu dodávám, že v rozporu s tím, co se zde uvádí, knihy rozhodně dopsány nejsou... :-).

    • 21.8.2017  15:32

    Milovník samozřejmě neútočí na divákův intelekt a nevyžaduje od něj úvahy o smyslu vlastního bytí, společnosti a účelnosti. Je to obyčejná komedie, která má lehce netradiční námět. - A to je na ní zároveň to nejcennější. V důsledku toho působí neokoukaně, byť výše vyřčené stále platí. Pro toho, kdo chce jít do kina, nemá žádná očekávání a nesleduje plátno skrz sofistikovaně ušlechtilý kritický okulár, bude Milovník po přechodu skvělou oddechovkou. Film stačí vidět jednou a není nutné se k němu vracet, ale herecký výkon Eugenia Derbenze je fajn a jeho Maxim patří mezi zajímavé "hrdiny" dnešního filmu a emancipované společnosti.

    • 16.8.2017  23:18

    Spoiler spoilerovič. Velice pochybuji, že tady někdo zná přesný rozsah schopností Nočního krále. Víme, že umí oživovat mrtvé, víme, že dokázal najít Brana v jiném stavu vědomí a víme, že dokáže rozpoznat měniče. Z minulé série jsme si během zápasů Sama Tarlyho nebo jednoho z Thennů s Bílými chodci mohli všimnout, že tihle modroocí hoši prohazují své nepřátele vzduchem a dávají jim dopřát pocitů vzduchoplavců:-). A to jsou Bílí chodci, Noční král je jejich kápo. Opravdu by nemohl hodit oštěp...? A víme o jaký oštěp se přesně jedná...? Jistě, být cool je jedna věc, pozorně sledovat seriál a všímat si demonstrovaných schopností je věc druhá. Ale tím by člověk na sebe zase nedokázal strhnout patřičnou pozornost. - To bezesporu:-). Mezi diváky je také velice populární pátý díl šesté série s označením The Door, v němž se rozloučíme s Hodorem. Ale tato část je podstatná i z jiného důvodu. Noční král zde se svými kámoši Bílými chodci prochází ohnivým valem respektive ohnivá stěna se před ním rozestupuje... Nočního krále tedy s největší pravděpodobností spálit nepůjde... Smůla:-). Každý drak má své jméno. Daenerys létá na Drogonovi, kterého také jako jediného plně ovládá. Z doby, kdy byli dva draci uvězněni pod pyramidou, si můžeme upamatovat na vlastní slova dračí královny, v nichž oznamuje, že nedokáže draky kontrolovat. Ostatně Rhaegal se po odletu z Dračího kamene v této epizodě kdesi poflakoval a Viserion se účastnil akce ohnivé jezero při záchraně Jona Snowa. Noční král je velice klidný až stoický chlápek s nervy ze železa. Přesto, když Jon Snow zabil v Hardhome Bílého chodce, Noční král zpozorněl a pečlivě si Jona prohlédl. Jenže při příletu draků nehnul ani brvou. Nic... žádná reakce. Nečekal na ně náhodou...? Nevyřeší drak přechod přes Zeď? A nebylo to celé spíše akce Nočního krále než Jona Sněha a jeho zájmového kroužku? Viserion byl pojmenován po nechvalně známém bratrovi Daenerys Viserysovi, který se k naší královně choval zle nepěkně. Nenapadá mě jediný rozumný důvod, proč draka pojmenovávat po někom, komu musela být nasazena zlatá koruna. Noční král si tedy vybral draka jehož karma je, řekněme, nedobrá. A snad bych se i vsadil, že G.R.R.Martin bude postupovat stejně, protože mnoho jiných důvodů ke glorifikaci Viseryse není. Ostatně nepříjemný Viserysův odér zavane i na konci tohoto dílu při rozmluvě D a J. Pak také můžeme říci, že ta pravá zima ještě nenastala a Dlouhá noc, popisovaná jako jakési bílé peklo, zatím nepřišla. To je ostatně důvod, proč Noční král zatím neatakuje Zeď. Nemůžeme tedy čekat, že naši hrdinové budou ronit kroupy a funět o sto šest. Ostatně odvolávat se ve fantasy seriálu s draky na fyzikální zákony našeho světa už vyžaduje poměrně vysoký stupeň osobní statečnosti:-). Ale patrně tito diváci každé ráno s dlaněmi na oknech svých panelákových příbytků očekávají přílet draků:-). Přejme jim, aby se dočkali a jejich sny došly naplnění:-). Kaňkou tohoto dílu je pak urychlení příletu Daenerys. Odpověď na to, za jak dlouho k jejímu vpádu na scénu došlo, je ukryta v jezeře - přesněji na jezeře. Trvalo to tak dlouho, než zamrzl led. Ani o minutu déle. Teď už stačí jen zjistit jaké teploty panují "v tuto roční dobu" za Zdí, kdy dochází nebo nedochází k oblevám, v jaké fázi cyklu se nachází tamní slunce atd. atd.:-) Nicméně pobyty na čerstvém vzduchu a máchání ve studené vodě nejsou z předchozích epizod a expedic za Zdí žádné novum. Ale zpátky alespoň na skok k drakům. Z trailerů k sedmé řadě jsme mohli také zjistit, že k dispozici jsou i mrtví obři. A správná otázka i v této souvislosti zní, utopí se mrtví, anebo jen neumí plavat? K odstupu nutnému k vytažení dráčka bylo využito střihu a tak pro všechny diváky došlo k vymezení časového kroku, který dokázal překlenout potíže před samotným vyzvednutím draka ze dna jezera. Přestože ne všem něco takového stačilo:-). Byl bych tedy proto, abychom příště rozebrali mechaniku letu draka, plochu jeho křídel, vyvážení, součinitele odporu či vztlaku, energetickou náročnost jeho těla a prozkoumali, zda by vůbec mohl chrlit oheň:-). Je to fantasy seriál takže je zapotřebí si ho v první řadě užít a nebýt za hlupáky:-). Mimo to tvrdím, že jeden řetěz musel k vytažení mrtvého Viseriona bohatě stačit, ale to víte, to jsou ti Američané, všechno musí velké a předimenzované:-). A také se mrkneme na valyrijskou ocel, dostřel balisty či nehořlavost dračí královny. Prostě si uděláme radost:-). Za tenhle díl pěkných 65 - 70%.

    • 14.8.2017  23:15

    Není toho moc k psaní, spíše je na místě poděkovat uživateli vystupujícím pod přezdívkou Wysch za to, že se pokusil statečně čelit stokrát omílané frázi o teleportech odkazem na knihu, v níž je laskavý čtenář na tento "teleportační" způsob vyprávění upozorněn... Ale je nutné vzít v potaz, že takový odkaz stačit nebude a budeme se s pláčem, s nářkem a se skřípáním zubů nad jakýmisi teleporty setkávat i nadále... Při vědomí této skutečnosti je vlastně s podivem, že seriály mapující delší časové úseky vznikají, protože divák má s pochopením zmíněných skutečností zjevné potíže. Přestože např. jistý Sam Tarly zmiňoval v této epizodě pana Brana Starka, který pobýval za Zdí několik let... Což můžeme chápat jako drobný doplněk - vodítko k předem avizovanému nestálému časovému měřítku. Měsíc dva cesty tedy nemusí hrát vůbec žádnou roli. Ale pochopí to skutečně jen ti odvážnější. Za dnešní díl 3,5*.

    • 7.8.2017  14:36
    Pravda a lež (TV film) (1992)
    ***

    3,5*

    • 7.8.2017  14:34
    Česká muzika (TV film) (1993)
    ***

    2,5*

    • 7.8.2017  14:26

    2,5*

    • 7.8.2017  09:09
    Wonder Woman (2017)
    ***

    60-70% Znásilněná mytologie ve službách kasovního trháku. Spoiler: A nebyl to vlkodlak, byl to Áres. Kdo viděl prvního Hellboye a Kapitána Ameriku bude tušit, jak by zhruba mohla WoWo vypadat. Není to zklamaní, ale není to také nic výjimečného. Před deseti patnácti léty bychom možná očarovaně zírali na plátno, ale dnes?

    • 6.8.2017  19:52

    "Je to moc dlouhý, je to moc krátký, jenom se tam mluví, nemluví se tam..." G.R.R.Martin se v Hostině pro vrány rozžv... ehm... rozpovídal takovým způsobem, že ho to nepřešlo ani v Tanci s draky. A je nutno říci, že ani v prvních třech knižních dílech se, co se týče mluveného slova, nedržel zpátky. Ostatně, jak by také v navazujících dílech nenastavoval, když Písně ledu a ohně měly být původně pouze trilogií. Nakonec by knih stejně jako TV sérií mělo být sedm. Jestli se dočkáme knižního zpracování není vzhledem k věku autora zřejmé, tak alespoň seriál dojde svého konce. Karty byly rozdány již před touto sérií a to co je momentálně k řešení, spočívá pouze v tom, jak vkusně vytvořit co nejzajímavější vycpávku před finálním střetem. A nutno říci, že se to autorům i přes naprosto zbytečné reptání diváků poměrně daří. Martinovy knihy jsou komplexní od sáhodlouhých popisů k napínavým střetům. Stěžovat si proto, že jednou je díl makový a podruhé tvarohový, je tedy svým způsobem zbytečné. Po Spoils of War nabitém souboji lze očekávat, že další díl bude pro změnu zase povídavější... Nicméně ani dějově se čtvrtá epizoda nedrží zpátky, jen je nutné si uvědomit dopady všech skutků a činů. Akce má obvykle více příznivců než promyšlený "pokec", a proto se tento díl dočkává adorace. Nikoliv nutně nezasloužené... Štastná setkání, bitky kam se podíváš, sliby se plněj o Vánocích a dluhy se platěj vždycky, pojď na mě z boku a borec na konec alespoň ve stručné charakteristice. Nemyslet, dívat se a být spokojen - jediný úkol pro diváka.

    • 1.8.2017  23:08
    Nemocnice na kraji města (TV seriál) (1977)
    ****

    Paradoxní je, že jako malý jsem kvality Nemocnice na kraji města neviděl. Nicméně je nutné nejprve říci, že zdejších bídných 72% si takový seriál nezaslouží. Padají zde přirovnání k první telenovele, a víte co, jděte se vycpat s telenovelou... Osobně říkám, že telenovely není zapotřebí sledovat, protože jejich následný děj dokáže průměrně nadaný divák velice snadno odhadnout. Většinou se odehraje to nejméně pravděpodobné, každý spí, lomeno chodí, s každým, a to se opakuje neustále dokola. Mantra všech telenovel. U nemocnice nic takového říci nemůžeme, a proto je přirovnání k telenovele ostentativně dehonestující. (Spoiler) V nemocnici je ukryto mnoho lidských osudů, které jsou pravdivé a ryzí. Synové nedosahující kvalit svých otců a starosti s dětmi obecně, což na vlastním příkladu poznává dr. Štrosmajer. A to i proto že velké děti rovná se velké starosti. Náhledy na lásku a lidské vztahy - od nevěry a posedlosti, k pravé lásce sestry Huňkové, k pomíjivosti okouzlení hokejisty Přemysla Rezka k dr. Čeňkové, ke zralým a řekněme až promyšleným citům dr. Fastové a Sovy seniora nebo osobitosti a v té době nevídané lásce emancipované dr. Králové, která hodlá vychovávat svou dceru zcela sama bez biologického otce. Uvědomuje si ostatně vůbec někdo, že v té době byly podobné postoje nežádoucí a velmi okrajové. A nakonec se nevyhneme ani střetu přátelství a sokyň v takovém lehkém soupeření o jednoho muže. Také se tvrdí, že mnohé postavy jsou až příliš jasně vyhraněné - záporáci a klaďasové. Ale povšimli si kritikové, jak se promění např. Sova senior po odchodu z postu primáře? Všiml si někdo, že nakonec ani ten nenáviděný Cvach nevyrazí na stezku osobní msty a dojde svého "klidu"? Vnímáme, že Arnošt Blažej je tou typickou postavou, u které dlouho netušíme, jestli je dobrá, špatná, maková či tvarohová? Ne... A to nezmiňuji ani interakce jdoucí k výrazným věkovým rozdílům, opět v tehdejší době méně časté - Peterka a dr. Králová nebo dokonce žárlivost Veroniky na starého primáře Sovu. A tak bychom mohli pokračovat dál a dál. Je tedy škoda snad jen některých ideologických nánosů, které postihly první sérii z r. 1977. V sérii navazující, která vznikla již za podpory a částečně na přání Nordeutscher Rundfunk Hamburg v r. 1981 geometrickou řadou ubylo soudruhů a agitace. Ostatně oslovení soudruhu se zde prakticky nevyskytuje... Stejně tak legendární zelinářová Dobiášová v podstatě figuruje v roli majitelky obchodu s ovocem a zeleninou. Je tedy jen a jen škoda na nemocnici zcela zbytečně plivat. Celá řada herců zde přímo exceluje a dialogy M. Kopeckého jsou takové, jako kdyby místo dr. Štrosmajera promlouval M. Kopecký sám. Jak se lze přesvědčit z jeho dávných rozhovorů a pořadů. Pěkných 85%.

    • 17.7.2017  22:00

    Velice slušných 70%. - Neodehraje se toho mnoho výjimečného, ale není to také žádný propadák. Navíc vstřícná očekávání věcí budoucích převládají. Neznám scénář sedmé řady, abych mohl říci, jestli se jen zahříváme před něčím velkolepým, anebo nevíme kam dál, než přijde to velké a očekávané grandfinále, po kterém nezůstane ani jedno oko suché a rozum doklopýtá do konce všech konců, aby zde mohl jednou provždy zůstat. Jak by se na takovou sérii ostatně slušelo. Zamrzí tedy především pokračující devastace některých charakterů a zbytečný komparz. Doufám proto, že se nedočkáme Madony či Marilyna Mansona, i když ten by měl coby úchyl naší doby potřebnou kvalifikaci do stáje tak bujných koníků, jako byli pánové Ramsey a Joffrey. Ona to samozřejmě není žádná tragédie, ale je zbytečné rozptylovat se uvědoměním si, jo tak to je ten Ed... Na co, proč? A nepřišla si Arya k ohníčku vlastně pro podpis? (Spoiler) Ostatně nezbláznila se nám ta holka trochu? Ano, kluci vypadají být velice milí, muzikální a slušně vychovaní, ale jen tak si k nim přisednout? To už Arya Stark zapomněla, jak utíkala z Králova přístaviště a pokaždé si ji někdo zabral pro sebe a hodlal ji odvléci, kam mu bylo libo? Asi nezapomněla, ale pánové scénáristé zapomněli... Jak říkám, je to škoda, ale ještě není vše ztraceno a z té bandy Rychlých šípů se může vyklubat partička příkladně zákeřných sígrů. Budeme v to doufat. G.R.R.Martin je zdatný spisovatel a tak, i když nechává některé postavy polepšit v diagnostických ústavech Západozemí, trocha té temné síly přeci jen v každém padouchovi zůstává a čeká na své další procitnutí. A tak se ptám, nestal se ze seriálového Ohaře až moc velký Mirek Dušín? Pravda, zatím při měsíčku pouze kope hroby a nezpívá bledému Měsíci árii z Rusalky. Na druhou stranu lze ocenit urychlení bahna obtíží, do kterých se při svém výcviku dostává Samwell, a sice rychlým a razantním střihem. Přestože člověk trne, zda do toho mlácení nočníky nezačne Ed Sheeran v podkresu po queenovsku rapovat: Buddy you’re a boy make a big noise. Playin’ in the street gonna be a big man someday. You got mud on yo’ face. You big disgrace. Kickin’ your can all over the place. Singing. We will we will rock you! We will we will rock you! Velice rychle ale divák pochopí, že chudák Tarly skončil "v" nebo "s" kyblíkem pořádných s... ek. A tak by to mělo být, tak by to mělo vypadat. Těším se na příště.

    • 17.7.2017  21:23

    3,5*

    • 10.7.2017  08:47

    3,5* za roztomilý kukuč obou hlavních představitelů, kosmonauta, design a sympatickou první polovinu filmu. Snad mi jen chybělo více jiskrnějších dialogů a vtipu.

    • 12.6.2017  09:02
    Mumie (2017)
    ***

    Tom hraje o patnáct let mladšího chlápka i proto, že je to ve filmu s kočkou starou čtyři tisíce let prostě potřeba. Ale bez něj by to byla jen pouhá zoufalost. Egypt je coby domovská adresa Mumie lehce profláklý, ale nahradit jej Londýnem? To už Mumii možná mohli natočit v Brně na Špilasu. Tajemství starých vykopávek, nalezišť a egyptských bohů je pryč a nahradili je chudáci křižáci. Za mlhou hustou tak, že by se dala krájet, není rybníček Brčálník, ale jakási londýnská stoka v níž Tom dělá, co může, abyste neměli pocit, že vstupné byl omyl... Škoda. Vidět Mumii lze, ale nenapadá mě důvod, proč ji vidět podruhé. Ve srovnání s předchozími reinkarnacemi s B. Fraserem prohrává. A snad jen dovětek - já vylézt po pár tisíci letech ze sarkofágu, asi se nestačím divit, v čem tady žijeme, a jestli mí bohové náhodou nepřesídlili na zem. Tak třeba příště někdo jako volné pokračování natočí rodinnou komedii Mumie ze školky nebo Mumie v zoo, kde slečně Boutelle bude pomoženo na úřadech a se začleněním do společenského života. 55%

    • 26.5.2017  12:42

    Covenant nelze hodnotit kladně, byť film jako takový zase tak špatný není. Vizuálně krásný, David a Walter povedení, Engeneeři lákaví a tajemní... Ale co dál? Z vetřelce nejde strach, pobíhá v jedné z finálních scén jako krysa v bludišti hledající kousek sýra. Nová planeta nabízející tolik možností zůstává i přes pěkný design za očekáváními a technologičtí páni vesmíru jakbysmet. Tady měla nastoupit mnohem větší invence a boření zaběhnutého... Hlavního zloducha je samozřejmě nutné hledat někde jinde než ve vetřelci samotném, ale o to ďábelštější roli mohl ten skutečný sehrát. Mohli jsme ho doslova nenávidět a bát se jeho snů a vizí, ale dočkali jsme se až v poslední minutě. Jistě, lze říci, že Covenant je už úplně jiný vetřelec než v samém úvodu ságy, ale když si člověk představí reálné náklady na film a promyslí si rozsah jednotlivých scén, musí si nutně uvědomit, že jde vlastně o takovou naducanou jednohubku. Hl. námět a zápletku je možné hodnotit kladně, ale samotné rozpracování a dotažení je slabé. Problém netkví v režii, ale ve scénáři a nejspíše i v prostředcích. Vetřelec by si zasloužil pořádný restart, ultimátní film, ponurou atmosféru, děs, a klidně i s filozofickým přesahem a tajemnými Engeneery, se kterými není ani trochu legrace, ale kteří disponují prostředky až netušenými a nebojí se je použít. A kdyby to všechno někdo ještě zasadil do veskrze výpravných kulis a dodal tomu trochu epického nádechu, byl by Covenant film jako hrom. Také by asi bylo dobré přidat další dílek do skládačky u vetřelců samotných. Stokrát zopakované vylézání z hrudního koše je maličko ohrané, vetřelčí matku jsme již také viděli. Ale co takový pořádný úl, kolonii - "městečko"? Zkrátka stále nevyužitý potenciál... Už jen kdyby byla více rozpracována samotná planeta, mohli jsme se dočkat pořádně nebezpečného místa, které je oním opravdovým peklem, jak hlásají upoutávky... Spoiler: Nicméně je možné, že je všechno ještě trochu jinak... Vetřelec č.1: Loď Engeneerů naložená vejci na LV 426. Prometheus: V kopuli je oltář s vyobrazeným "ukřižovaným" vetřelcem. A opravdu byli Engeneeři zcela vyhubeni? Byla to jejich jediná planeta? A skutečně vdechl vetřelcům život David? Jinak v Prometheovi se loď Engeneerů ovládá také pomocí "píšťalky". "Bůh" David na píšťalu v Covenantu hraje - tolik ke zbytečné scéně.

    • 8.5.2017  09:39

    3,5*

    • 8.5.2017  09:38

    Český Rocky jako pocta boxerovi a střelci 311. československé bombardovací perutě Vildovi Jakšovi.

    • 24.4.2017  13:50

    Problém Ztraceného města je, že se toho o Percy Fawcettovi v určitých etapách jeho života zase tolik neví. A tak na sebe naráží realističnost podání s tápáním ohledně dějové zápletky. Druhá věc je, že džungle zase tak kouzelné místo plné nečekaného není. Všude samé stromy, listy, bláto, hmyz a občasně nějaká ta nepříjemná havěť. Do toho můžete plout po loďce a potkat indiány. A teď, co s tím? Percyho Fawcetta se bohužel zeptat nemůžeme... Ten si svá tajemství vzal populárně řečeno do hrobu. Pokud tedy neočekáváte senzaci, ale zajímají vás střípky ze života jednoho z posledních opravdových objevitelů a dobrodruhů, nic z toho vám vadit nebude.

    • 7.4.2017  09:32

    Vrať se do hrobu je jiné. Je to one man show a záznam doby... šedivé, špinavé, depresivní, v níž je mládí jednou z mála osvěžujících skutečností; pochopitelně se všemi klady i nedostatky. A není proto divu, že mládí propadne i sociolog Víťa Jakoubek. M. Šteindler svým způsobem nehraje, ale je. Víťa Jakoubek je vržen na plátno, neví, co si počít sám se sebou, plácá se v marastu, objevuje nové. Kdo nemá rád M. Šteindlera, a kdo nemá smysl pro humor nebo nezažil doby minulé, těžko si tento snímek oblíbí. Z dnešního pohledu se může zdát nepochopitelné, že by se dospělý sociolog mohl vydat (vloudit) na gymnázium. Ale chtěl bych v této souvislosti připomenout, že dnes vznikají populární a "novátorské" snímky o zlodějích, kteří na střední škole dokonce učí... Tímto pohledem jde o až netušený počin. A je nutné rovněž zmínit to, že snímek velice výstižně a syrově zachycuje hlavní znaky své doby a zaběhlé stereotypy. Vrať se do hrobu jsem shlédl možná pětkrát, naposledy včera. Při pohledu na řady šedivých orezlých sídlištních kontejnerů jsem si uvědomil, na co jsem stačil zapomenout a hlavně si připomenul, že takové to skutečně tehdy bylo. Ale nezestárlo všechno a ledacos v myslích přetrvává. Stačí si vzpomenout na zakázanou zimní reklamu jednoho mobilního operátora, v níž I. Trojan, kdesi ve stopě vyhandluje od polského překupníka mobilní telefon... Víťa Jakoubek nakupuje v průchodu tričko amerikánske a není to vtip, není to legrace. Mnozí tomuto snímku vyčítají právě to, že příliš rychle zestárnul, ale ono to jinak být ani nemůže. Protože kdo dnes chápe povinnou ruštinu, chmelové brigády, mládež hledající jakoukoliv odlišnost v socialistické šedi, stereotyp pracujících uvězněných v režimní pasti, nesmyslné porady, pracoviště fungující z pouhé podstaty a šéfy, kteří chtějí mít hlavně klid, a kteří dokonale ovládají slovník doby, z kterého zcela jasně vyplývá, jaké divadlo se tu před rokem 89 hrálo...?

    • 1.4.2017  17:55
    Život (2017)
    ***

    3,5*

    • 16.3.2017  10:56

    Jak málo stačí k lidskému štěstí... To je asi správný podtitul ke Kongovi i ke zdejším oslavným komentářům. "Hele Vietnam, hele 2. světová, hele S.L. Jackson se šklebí do plamenů a hele Kong je mrakodrap... jo a má to 'fílinu' let minulých takovou tu patinu starý dobrý Ameriky s tušeným Forrestem Gumpem, kdesi ve shluku emerické soldatesky... Prostě paráda." To jako vážně? To nevadí, že začátek je rozvleklý až hrůza, že linie s Vietnamem je v zásadě zbytečná a dotváří pouze ono historické zasazení, které prvoplánovitě a tedy zcela kýčovitě dodává filmu jakési významnější ukotvení v čase a rozehrává emoce, které si film sám o sobě nejen nezaslouží, ale nedokáže je ani využít? Je to jen další berlička... Protože historie oku "zkušeného" kritika tak nějak sluší a konvenuje? Stačí se podívat na český seriál Svět pod hlavou na hodnocení poslední a první epizody. Pokud se pohybujeme v minulosti, divák jásá, pokud se vrátíme do přítomnosti, objevuje se "blé", "odpad" a jiné. Historie má tu výhodu, že ji málokdo pamatuje a tím pádem do ní leckdo jen tak nevrtá. Historie je totiž jen to, co nám uvízlo v různém stavu v mysli a to, co je nám předkládáno... Kdežto realita to má horší, každý ji zná a každý ví, jak "zapáchá". Známe ji zkrátka příliš dobře... Navíc každý má tu svou realitu... Posadit Konga do současnosti by rázem u "zkušených" borců znamenalo hodnocení zavánějící nikoliv nadšením, ale odpadem. Ovšem pojďme zpět k filmu. U Konga je jako obvykle tak nějak jedno, že se postavy chovají stupidně... Bylo - je to opravdu nutné? To nelze napsat onu kýženou oddechovku s monstrem bez party trapáků, kteří ji hodlají na první dobrou sejmout? Respektive nemohly by se jako trapák chovat jen jedna dvě postavy? Nevadí, že domorodci vytváří další mlčenlivou a v zásadě zcela nevyužitou kulisu? Nevadí, že tvůrci vymysleli zcela nového a podivného ještěra? Nevadí, že vtipné hlášky většinou nefungují a v kině je ticho jako v kostele...? Kong není úplně špatným filmem, je po technické stránce dobře udělaný a CGI je velmi kvalitní. Akce nabízí také docela hodně, ale co dál? Je to na pět hvězdiček? Ne... nemůže být... Tajemství žádné, překvapení minimální, hláškování suché, zbylá monstra málo děsuplná, Kong v zásadě lidi zbožňuje a taktika profesionálních vojáků je žalostná... Hlavně, že se Nixonově figurce klepe hlava, jak jsem se tu dočetl. Nic proti ní, ale tuhle otřepanou rekvizitu využívá léta už i český film. Z poslední doby se stačí podívat na Krásno... Takto kvalitní oddechovka opravdu nevypadá. Oddechovkou se rozumí to, že je oddechový námět, nikoliv promyšlenost a realizace filmu. Váhám mezi 3* a 3,5*.

    • 7.3.2017  09:36

    Tak to nakonec nebyl příběh Filipa Marvana, ale především Martina Plachého, který jsme těch deset dílů sledovali, protože Filip, jak se i dalo čekat, v žádné minulosti nepobýval. Na prvním a posledním dílu série si bylo možné všimnout, jak nevděčná je současnost. Stačí totiž pár uniforem, několik takřka muzejních vozů, socialistický šatník a všichni jsou spokojeni, jak ten seroš hezky šlape. Nostalgie (i ta temná) a návrat do minulých let přináší kouzlo, které je vděčné. O to nespravedlivěji pak vynikne hodnocení první epizody, která určitě nebyla horší než ta poslední. Ale chyběla jí jistá citová vazba, kterou si divák zatím stačil vybudovat. 3,5*

    • 27.2.2017  21:57

    Podle některých komentářů je zřejmé, že někteří jedinci patrně netuší, co byla STB zač. Označení agent na papírku u mrtvého policajta s vypáčenou skříňkou v práci bohatě stačilo u nepohodlného člověka na likvidaci a nic víc nebylo zapotřebí - navíc u někoho tzv. bez minulosti. Ostatně důvod se vždycky našel, pokud toho bylo zapotřebí. Rozhodující zkrátka bylo odpovídající zadání a ne nalezená a následně zaměněná nábojnice. Vraždit přece nutně nemusel služební zbraní a Klement toho jistě do bytu naservíroval více než dost... Na druhou stranu je dobře, že už si dnes někdo něco podobného nedokáže představit a připadají mu podobné scénáře nesmyslné... Zatím jsme si tak jen hráli, soudruhovali a svým způsobem se bavili. Nyní jde do tuhého. Ale i to odpovídá době minulé. Ledacos působilo v časech hlubokého socialismu směšně, ale pořád to byl nebezpečný režim, který dokázal zlikvidovat, koho chtěl. A na důvody se nikdo neptal. Prostě byl takový jedinec nepohodlný a dle toho s ním bylo zacházeno. Nicméně ona podstrčená nábojnice ještě bude mít svou dohru. Ani bych se nedivil, kdyby kapitán Klíma dospěl k názoru, že Marvan měl komplice a jím hledaný agent nemusí být jediný. Tím by se do popředí zájmu dostal Martin Plachý, který bude patrně jako skutečný agent odhalen. Nicméně bych nevylučoval ani to, že jeho postava nemusí být úplně kladná...Režim měl v různých zinscenovaných provokacích docela zalíbení.

    • 27.2.2017  13:13
    John Wick (2014)
    ***

    3,5* Po shlédnutí dvojky je nutné v hodnocení přidat alespoň půl hvězdičky.

    • 27.2.2017  13:12
    John Wick 2 (2017)
    ***

    Vizuálně nadprůměrné, ale v ostatních ohledech nijak se nevymykající a naopak občasně užvaněné, roztahané a snad i směšné, sledujeme-li Johna Wicka, jak si neprůstřelným sakem kryje hlavu... Zatímco jednička byla uzavřený útvar s rychlým spádem, pompéznost dvojky nenafoukla kvalitu, ale pouze hluchotu námětu, který takový film může dát. Což je zároveň i podstata podobných old school filmů. Kde nic není, ani smrt nebere, a pouze nadhled, nostalgie a poctivá filmařina může z "ničeho" uplést bič, zapráskat s ním a nechat vyvanout odér let minulých tak, jako se to povedlo v jedničce. U dvojky nepomohou ani mince Pirátů z Karibiku, ani bondovské rekvizity, a ani závěrečný útěk štvané zvěře z konce Temného rytíře... Nafouklá bublina nadnášená režijním a scenáristickým pšoukem. 2,5*

    • 2.2.2017  22:49

    Snímku bývá občasně vytýkán PP a v té souvislosti nezbývá než poznamenat, že by mu vzhledem k chemii mezi ústřední mileneckou dvojicí slušela především reklama na antikoncepci. Nevadí mi klišé, nevadí mi jednoduchý příběh, ale bezpohlavní naivita rozjásaného mladíka je v romantickém příběhu o nezdolném optimistovi a kreativci, který usiluje o přízeň docela zajímavé slečny do očí bijící a rušivá. Slečna sice dělá, co může, ale i její vášeň je vyloženě úporná a prázdná, dost možná i špatně zahraná. Naši mladí zamilovaní by v reálu mohli společně tak maximálně okopávat brambory a nikoliv milostně tokat. Navíc hlavní záporák a sok v lásce je spíš nevěrohodný idiot než zloduch.

    • 2.2.2017  22:34
    Modrá krev (TV seriál) (2016)
    ***

    3,5* Občas mě rušila doprovodná hudba. M. Etzler čte doprovodný komentář dobře, ale se zbytkem dokumentu působí někdy nesourodě. Naopak František Kinský je jako průvodce velice příjemný. V každém případě jde o zajímavý dokument, i když režijně by asi mohl být zvládnutý lépe. Dojem chaotičnosti je místy poměrně neodbytný.

    • 28.1.2017  21:50
    Strašidla (2016)
    **

    Mlha přede mnou, mlha za mnou... ztracen v dějové prázdnotě. O čem? Proč? Nač? Strašidla jsou zbytečně dlouhá, nemají solidní děj, opakují se, chybí napětí, až na jednu dvě výjimky vtip a hlavně smysl. Podobné pohádkové filmy mívají zpravidla velký potenciál, protože kouzla a tajemno bývají vděčná, ale tohle je film pro film. A tak se v něm plká a plká a není známo z jakého důvodu, ani kam to všechno spěje? Troškovi nelze vyčítat slabou režii, Troškovi lze vyčítat slabý scénář, jehož je spoluautorem. Na rozdíl od některých jiných dílek, která jsou zde oslavována, jsou Strašidla řemeslně dospělým filmem, byť s velice slabým obsahem a výstavbou. 1,5*

    • 19.1.2017  19:20

    Je to marný, je to marný, je to marný... Takto souhrnně lze popsat nejen Všechno nebo nic, ale i upadající smysluplnost této databáze. Člověk chce jít do kina, myslí si, že se podívá na ČSFD, aby zjistil, co a jak, a pod dojmem zdejšího relativně příznivého hodnocení už jen zírá jako puk v reklamě na dámské vložky; s odpuštěním. Evidentně je asi úplně jedno, že zvuk tohoto filmu je poměrně otřesný, že dabing Michala Žebrowskiho znásilňuje uši jako Eiffelova věž vetknutá do intimních partií přítomných diváků a divaček, přestože Michal Dlouhý dělá, co může. Ale jeho hlas je tak známý a charakteristický, že trčí a trčí... To by snad bylo lepší, kdyby postavu Jakuba hrál přímo on. Hajzlové mu jdou a prošedivělého elegána by jistě zvládl. Je asi rovněž úplně fuk, že motivace některých postav k jejich jednání zůstává naprostou záhadou, je jedno, že nestačil jeden obligátní gay, ale bylo zapotřebí hned dvou homosexuálů, aby zpracovali stokrát omleté vtípky a nevadí ani to, že celková stopáž 107 minut se zdá občasně přímo nekonečná. Přitom zvolené lokace dělají pro film, co mohou, i když jim občasně chybí opodstatnění. Herecké obsazení je dostatečně pestré a např. Luboš Kostelný je natolik dobrý herec, že by zvládl jakoukoliv komickou figuru - nejen klišé gaye. Ve výsledku to vše tak trochu působí, jako když pejsek s kočičkou dělali dort s ambicemi na michelinskou hvězdu a uvařili šlichtu, která patří do čtvrté cenové... Navrhuji nový název: BFD - Babovřeská filmová databáze, protože pět hvězd může dát tomuto filmu jen značně otupělý divák semletý exhibicí lidové trapnosti, v níž nalezl základní zdroj poučení a netušené zábavy. Vivat! 2,5*

<< předchozí 1 2 3 4 5 6 8
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace