Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Komedie
  • Drama
  • Pohádka
  • Akční
  • Krimi

Recenze (354)

plakát

Lynč - Pravda (2018) (epizoda) 

O čtyři měsíce později, o čtyři měsíce později, o čtyři měsíce později, o čtyři měsíce později. Ne, to není scéna z Němého Bobše a slavná věta: Tak takové to tedy bylo, kterou Cimrman opakovaně navracel děj do minulosti, ale poslední díl Lynče. A co na to ve své kritice Jan Neruda? Divadelní sál byl slušně obsazen, zvláště poté, co se příchodem nás dvou počet diváku zdvojnásobil. Kus nesl název Němý Bobeš a sestavil ho sám principál. Jeho děj vyprávět bych nesvedl. Autor vracel jej hned do minulosti a hned zase zpátky, takže jsem brzy nevěděl, kde vlastně jsem. Hvězdou celého dramatu je Bobeš. Jsou tam však i malé hvězdičky, například pan farář a lékař, kol nichž se velké točí... Ano, všechno již bylo napsáno. Děj vyprávět nelze, protože vlastně chybí. Sledovanost byla bídná, na závěr se objevil i dosud němý Bobeš Denis a nejzajímavější se skutečně jevila postava lékaře. Snad jen ten farář chyběl... Asi nikdy nepochopím, proč nemohl mít příběh napětí, proč se jednotlivá tajemství nemohla odkrývat nečekaně a postupně, proč pátrací akce nemohla skýtat i jisté dobrodružství, proč bylo nutné celou situaci značně přeexponovat a tím ji zcela znevěrohodnit, proč se většina postav chovala naprosto nelogicky, proč se v sedmičce objevila i ona třešinka na dortu v podobě dvou Němců ne Němců a hlavně proč měl seriál osm dílů? Stačila by i polovina. A otázka za milion a jednoho bludišťáka, komu to vlastně Lukáš otevřel oči? Spoiler:-) Byla to jedna ze závěrečných vět celého seriálu... Takhle dopadají snahy šokovat, splácat do jednoho celku všechna česká klišé a domnělé i skutečné předsudky. To jste mi to nandali, dámo a pánové, nebo snad to jste to těm Čechům "nandali"? Jenže pravda je taková, že jste to nandali především sami sobě. Ta až zoufalá křečovitost zavánějící amatérismem totiž nutně evokuje dojem, že autorem podobných seriálů se může stát téměř každý. - Každý, kdo někdy zkusil psát, aby následně zjistil, že nemá potřebné nadání:-). Ale zatímco po tomto prozření následovalo odeslání vzniklého materiálu do koše nebo do tajného šuplíku, zde se rozeběhly kamery a herci začali hrát. Zajímavé by proto bylo vědět, co všechno zachránil onen supervizor Harold Apter? Tolik hlav a tak slabý výsledek, anebo je výsledek tak slabý právě proto, že se všichni navzájem ujišťovali, že vznikající dílko zase tak špatné není? No, bohužel je...

plakát

Lynč - Likvidace zásob (2018) (epizoda) 

I v Babovřeskách se patrně něco děje, nevím, neviděl jsem. Ale to určitě samo o sobě na dobrý film či seriál nezakládá... Připomíná to spíše radost nad házením plastových pytlíků na ulici. Rána a bum = stejná úroveň a stejná hloupost. Bohužel aktuálně je největším problém značně nelogické až nesmyslné chování hlavních postav. Lukáš s Tomášem předvedli tragikomický výstup Pata a Mata a jejich počínání je v zásadě zbytečné jakkoliv komentovat. Lze souhlasit s tím, že P. Kříž zůstává posledním skomírajícím světýlkem celého seriálu.

plakát

Rédl - Děs (2018) (epizoda) 

Spoiler: Rédl samozřejmě na policii nemohl. Kdo sledoval první díly tak ví, že už to zkusil a k ničemu to nevedlo. Naopak. Ostatně scéna, kdy v závěru policie přijíždí prošetřit udání P. Hřebíčkové je více než výmluvná... Tenhle seriál je o rozkladu společnosti, policie, tajných složek. Zachycuje porevoluční dobu, která znamenala určitý přerod a k tomuto přerodu patřily hrubé chyby, neprofesionalita, formování nových složek i právního prostředí. Už jsme na tehdejší kauzy pozapomněli, zloděje často nikdy nechytili a vraždy nepotrestali... STB byla sice oficiálně odstavena od moci, ale její příslušníci tu začali budovat kapitalismus a v jiných funkcích a rolích vládli dál. I proto je postava generála Ference tou, která v seriálu hýbe světem a může mnohé zařídit i pro Rédla. Jinak profesionálem z oné skupiny bouchačů byl D. Novotný, M. Hofmann byl bývalý zloděj a recidivista. Pokud už měl tedy někdo chybu udělat, pak prázdná hlava této postavy. Netvrdím, že Rédl je bez chyb, ale rozhodně patří k těm kvalitnějším seriálům. 70%

plakát

Fantastická zvířata: Grindelwaldovy zločiny (2018) 

Pravděpodobně trochu přísně dávám jen dvě hvězdičky, přestože např. po výtvarné stránce jsou Grindelwaldovy zločiny nejméně na čtyři hvězdy. U jedničky jsem byl ale ještě shovívavý a nostalgický. Hlavní problém vidím v tom, že J. K. Rowling není schopna psát příběhy, které se tváří jako dospělé, viz její detektivní romány. A vzhledem k absenci dětských postav je nutné takto celý příběh i vnímat. Ovšem díky tomu nemůže takový formát, který je rozvleklý, skoupý na děj a držící se dětské šablony vůbec obstát (hlavní postavy jsou totiž stále viděny "dětskýma" očima) a to i přesto, že dvojka Fanstastických zvířat je přeci jen lepší než první díl. Už jen hlavní postava Mloka oscilujícího mezi autistou a pomatencem nemá potenciál táhnout celou sérii. Ano, zvířátka jsou roztomilá, ale co dál? A tak není divu, že musí vypomáhat Johnny Depp a Jude Law, aby se divák nenudil. Chceš-li z ničeho vytlouct "taškařici", obsaď Deppa, který díky svému charizma může občasně ledacos zachránit. Bohužel na dvojku zvířat nestačí ani on. A nestačí na ni ani sympatický Brumbál. Místo vymýšlení nového měla Rowlingová napsat další dětský příběh z Bradavic a bylo by po problému. Jakmile se totiž film obrací ke škole, nostalgie vítězí a člověk snad i podvědomě začíná očekávat něco zajímavého a napínavého. Což jsou atributy, které celému filmu výrazně schází. Ševče drž se svého kopyta aneb Rowlingová drž se Bradavic, chce se mi napsat závěrem.

plakát

Lynč - Špína (2018) (epizoda) 

Asi bych neměl nic říkat a nic psát, ale celý seriál už je definitivně postavený na hlavu. Není to soc. drama, není to kriminálka, není to komedie. K dalším hrdinům naší milé vísky přibyli dva pseudo skopčáci v mysliveckých uniformách a snad se škorpiony. Ve zbraních se nevyznám. Jestli se mnohé postavy doposud chovali nepochopitelně, pak pánové v zelených kloboučcích předvádí již zcela zřetelnou karikaturu, která je však dávno vyčpělá. Zachránit vše může v posledním díle návrat České sody s Egonem a Karlem. Anebo se z Baham vrátí Viktor Kožený a v Buchnově zřídí pobočku Harvardských fondů. Případně Z. Bakala začne na náměstí vrtat uhelnou sloji, prokope se do skladu s chemikáliemi, zabere jej pro sebe a materiál odveze do Švýcar. Není vyloučen ani přílet Iron Mana a Falca i s Atreyem, kteří naloží přeživší a odvezou je do bezpečí na zelený plácek pod Řípem, kde bude založen nový a lepší Buchnov. Zhrzený Jokl se poté demonstrativně odpálí na radnici trhavinou a městečko se propadne do opuštěné důlní šachty. Zpráva se rychle rozšíří do světa a v okolí CERNu propukne panika. Pozemky okolo podkopané Ženevy zlevňují. Z. Bakala usazen na sudu s chemikálií spokojeně pokuřuje doutník a hlavou mu běží plány na novou kliniku asistované reprodukce u Ženevského jezera. Svou vizi telefonicky sděluje milujícímu tatínkovi, lékaři, v podání Pavla Kříže a zároveň ho angažuje coby budoucího primáře. Z Buchnova zůstal stát jen přilehlý lesík a hřbitov, na kterém se probouzí první hladoví mrtví včetně Denise. Vše pozoruje ze záznamu Lukáš Žemlička, pro kterého přijíždějí v sanitce Arnošt a Arnošt pronásledovaní Karlem a Karlem, kteří trvají na vrácení podšálku a zapůjčené kamery... Obraz mizí. Z potemnělé obrazovky se rozezní hlas Z. Svěráka: Tak končí naše komédie, zlo prohrává a dobro žije. Vám, paní, vidím, se slza v oku blyští, že chodí to tak pouze na jevišti. V životě našem opáčně to bývá. Tam dobrák úpí, vrch má duše křivá. Jak ale říkám na každičké štaci: svět bude lepší, dáme-li si práci. Je marné vzlykat, modliti se zdrávas, vše záleží jen na vás, na nás... a hlavně teda na VÁS! Následují titulky omluvte technickou poruchu a koťátka hrající si v košíku, které definitivně střídá pan Vajíčko s reklamou na droždí. Na druhý den přináší přední deníky zprávu, že G.R.R. Martin plánuje dvacátý díl ságy Písně ledu a ohně, v remasterované verzi vyjde autentický audio záznam nejdojemnějších recitací soudružky Pelikánové a ČT plánuje volné pokračování hudebně-zábavného pořadu Ein Kessel Buntes pod názvem K-lynč naší doby.

plakát

Rédl - Ivana (2018) (epizoda) 

Rédl si hraje na svém vlastním písečku, ale má to pochopitelně svůj důvod. Ocitl se mezi dvěma mlýnskými kameny, otázka komu věřit je stále platná a nezbývá mu než využít to, co se mu právě nabízí. Přestože pátrat na vlastní pěst se někomu, kdo není dost opatrný, může i pěkně nevyplatit. Nikdy není psáno, že nejde jen o souboj mocenských skupin a následně o kšeft, který Rédla nepotřebuje a využije ho jen k získání informací a ke zmíněné protislužbě. Scény v gay baru se opravdu povedly a D. Novotný skutečně exceluje, ale myslím, že je to dáno i tím, že právě on má být z celé profesionálně jednající dvojice tím skutečným esem. A jeho důvěryhodnost v tomto smyslu je zapotřebí i scenáristicky podpořit.

plakát

Čertí brko (2018) 

Čertí brko patří k těm lepším pohádkám posledních let. Přidává několik nových prvků, kvalitního záporáka, ale je jakási jalová ohledně hlavního hrdiny. Také potenciál O. Vetchého zůstal spíše nevyužit. Škoda některých rozvláčností, kterými jsou dnešní pohádky často zapleveleny. Děj nikam neposouvají a humorné či zábavné vyznění se často nedostavuje. Určitě by bylo možné zhruba 15 minut zcela vyškrtnout a nic by se nestalo. Písničky oscilují mezi průměrností a občasnou chytlavostí, která se týká především songu povedených čertů. Duet hlavních postav je ovšem bohužel průměrný a nedosahuje kvalit ústřední melodie klasiky s Čerty nejsou žerty, kterou se možná nechala pohádka vzdáleně inspirovat. Jinak si však Čertí brko připisuje kladné body a osobně jsem váhal nad čtyřmi hvězdičkami. Spravedlivých by bylo tak 70%. *Po dvou letech připojuji dodatek. Na startu jsem pohádce přisoudil 70% a nyní bych váhal dokonce nad 70-75%, což značí přehodnocení počtu hvězdiček na čtyři. Jediným záporem, který bych této pohádce ponechal, je to, že není v některých ohledech příliš pro děti. Za to jsem si oblíbil postavu Marka Daniela, který svého svědomitého a vděčného občana hraje s chutí. Politickou satiru, zprvu pro mě rušivou, obrousil čas a nyní mi v konceptu pohádky nevadí. Přestože jak říkám, tento motiv pro děti nejspíš zrovna přitažlivý není. V každém případě lze litoval hodnocení na ČSFD, protože aktuálních 60% je na tak pěkně udělanou pohádku ve srovnání s jinými "skvosty" málo.

plakát

Lynč - Syn mého otce (2018) (epizoda) 

A jsem zpátky na dvou hvězdách... Nejvíce mě oslovil křik chudáka dítěte, která má hlad je nespokojené a je odkázané jen na pomoc druhých. Pro mě je to na takřka 50 minut stopáže stále málo. Zbylému počínání sluší přídomek major Zeman dnešní doby. Už teď se začínám bát, že k závěru se ke všem těm pohádkovým bytostem žijícím v Buchnově přidají ještě Greenpeace a Děti Země a společně vymýtí to doupě Zla. Rád vzpomínám na časy dětství, kdy největší zábavou v TV byli Jugoslávci hrající pod taktovou německé produkce Indiány. Ale když někdo natře krémem na boty Jana Cinu, podobný sentiment a stesk po dětství se bohužel nedostaví. Asi už nejsem dítě a přál bych si seriozní a vážně míněný počin. Marně. Je to pořád jen na místě přešlapující parodie občasně lacině útočící na city a emoce... Chtěli jsme v TV zabít Roma? Dobrá, tak to udělejme, ale pořádně. Tohle panoptikum loutek a voskových figurín řízených snad odněkud z vesmíru nemůže odehrát solidní kus, ani kdyby chtělo.