Lovely.Bones

Lovely.Bones

Vojtěch Ráček

Česko

11 bodů

Můj deníček

  • 25.3.2018 v 12:38

    FebioFest 2018

    Sice jsem na letošním Febiofestu nestihl toho tolik, kolik jsem si představoval, ale i tak jsem se rozhodl jsem přihodit nějakou odezvu. A tím nemyslím na festival jako celkový (jako každý rok jsem s organizací naprosto spokojený), ale jenom na filmy, které jsem stihnul. Takže:

     

    Matilda: ****

    Pravděpodobně jedno z prvních ruských historických velkofilmů, co jsem kdy viděl a možná se k nim i někdy vrátím. S historickou událostí jsem dopředu seznámen nebyl, takže každý zvrat byl nepředvídatelný. V nějakých scénách mi to přišlo ale zbytečně kýčovité. I přesto jak jsou kostýmy a výprava hezké, není potřeba je vidět pořád. Michalina se nám teda rozhoupala. Polka, která začala v svojí hereckou kariéru v Polsku, první velkou roli dostala Češku v českém filmu a teď nám hraje Rusku v ruském filmu. A daří se jí. Její baletka byla pravděpodobně nejvýraznější postavou celého filmu. I přesto, že je paradoxně film pojmenován po ní, i přesto, že je jí ve filmu relativně málo. Nicméně. je to nádherný audiovizuální zážitek s mírně nedotaženýma dialogama a některýma černo-bílýma postavama.

     

    Song to Song: ****

    Poprvé jsem viděl celý film Terrence Mallicka od začátku do konce a vůbec toho nelituji. I přesto, že některé postavy (Natalie Portman, Cate Blanchett) nedostaly zdaleka tolik prostoru, kolik by potřebovaly, se pro mě osobně jednalo o jedinečný filmový zážitek. Dlouho jsem v kinech při jednom promítání neřekl najednou tolik "Wau". Nádherný, nádherný, nádherný film plný přesně toho, co mám na filmech rád. Umění, herecké výkony (až teda na Ryana, který byl z úhlavní čtveřice výrazně nejslabší a snížil mi hodnocení z 5 na 4 hvězdy) a jasná vize režiséra. Určitě je nejedná o easy-watching nebo feel-good film. Tenhle film bude potřebovat vaší plnou pozornost a maximální nasazení, aby jste si ho mohli správně vychutnat. Jestli máte rádí tenhle pomalý film art filmu s nádhernou kamerou (Křižáčku, takhle jsi měl fungovat), který nemá ve skutečnosti příběh, ale budete si ho muset samostatně vyinterpretovat, tak hurá na Song to Song.

     

    On Chesil Beach: **

    Tak, a tady máte moje osobní největší zklamání letošního FebioFestu. Ale zase, moje očekávání byly obrovské. Na Chesilské pláži (podle nějaké uznávané a populární knížky, která doufám, že je lepší než tenhle film) je stereotypní, pomalé, předvídatelné, herecky toporné a celkově dost nesympatické. Ale, k pozitivním stránkám. Anne-Marie Duff v roli psychicky postižené matky (která se svému postižení dojde v naprosto bizardně natočeném flash-backu, kde se bouchne do hlavy takovým způsobem, že jsem se očekával zaslechnutí před-nahraného smíchu jako v komediálním seriálu) naprosto skvělá a uvěřitelná. I přesto, že Saoirse Ronan je celkově ve filmu dost slabá, tak je to furt Saoirse Ronan a krásně se na ní kouká a i některé toporné dialogy dokáže podat alespoň s kapkou šarmu. Má to hezkou kameru, kostýmy a hudbu. No, a tam by pozitiva tak nějak končila. Celkově se jedná o naprosto nevýrazné romantické drama, se slabou režií a nesympatickou úhlavní dvojicí.

     

    They: ***

    Definice standardního amerického indie. Pomalý film s jednoduchou zápletkou a se spoustou ne-herců. Audiovizuálně je On/a přitažlivý, ale jinak bych v tom žádnou hloubku neviděl. Až snad na hezkou skutečnost, že hlavní postavu J, která je na blokátorech puberty a prochází si fází transgenderové léčby, hrála skutečná herečka, dneska teda již herec, který byl v průběhu natáčení na blokátorech a procházela si tím stejným, co postava J. Ovšem v dnešním počtu trangender filmů se tenhle jednoduše ztratí. Kdyby jste chtěli něco krátkého, milého a skutečného, ale ale není nijak výjimečné a asi na to do týdne zapomenete, tak si They můžete pustit, ale, o nic výjimečného ovšem ani nepřijdete, když si to nepustíte.

     

    55 Steps: *****

    Jednoznačně nejhezčí film, co jsem letos na Febio viděl. Nádherný, empatický film s dobrou dávkou jak humoru tak dramatičností, u kterého jsem tedy nejednou plakal. I přesto, že se tedy jedná o "další" soudní drama, tak má ale film toho rozhodně říct více, než si můžete na první pohled myslet. Šel jsem teda na film jenom s tou informací, že v tom hraje Hillary a Helena a víc jsem o něm nevěděl, a to bylo možná dobře. Touto cestou to vidět doporučuji. Celý film jsem si říkal, jak je Helena úžasná a Hillary jí tam hraje jenom takové druhé housle, ale v druhé třetině se Hillary rozjede a je také skvělá. Tady je asi zbytečné něco psát, doufám a věřím jenom tomu, že se film dostane do vyššího povědomí a uvidí ho co nejvíce lidí. Přirovnal bych ho třeba k My Sister's Keeper, ale méně citově vydíravé a s upřímným lidským humorem.

     

    Where Is Kyra?: *

    Bez sentimentu nejslabší film, co jsem letos na FebioFestu viděl. Upřímně nesnáším, když jsou lidé v kině na mobilech ale tady jsem to taky nedával. Mám rád pomalé filmy, ale ta pomalost musí mít nějaký účel. Tohle bylo pomalé z nějakého mně neznámého důvodu, a už vůbec tak pomalost nepomáhala už tak řídkému ději, který žádnou zápletku vlastně nemá. Navíc je to naprosto směšné a tak triviální, že jsem se si několikrát v průběhu filmu řekl: "Jako vážně?". Ta jedna hvězda je za Michelle, která i přesto, že ve filmu nemá absolutně co hrát, tak tomu alespoň něco dává (jinak by to působilo jako studentský film natočený za 30 dolarů) a celkové vyznění filmu, které se snaží sice poukázat na problematiku chudoby ve Státech. Takže, i přesto, že to režisér myslel asi dobře a Michelle si myslela, že dělá nějaký festivalový super film, tak je to teda upřímně strašně moc slabé a nudné, takže si nedokážu představit jediného člověka, kterému bych to mohl doporučit.

  • 6.11.2015 v 22:55

    Názorovka - Nejlepší ženský herecký výkon ve vedlejší roli, Academy Awards, 2015

    1. Laura Dern (Divočina) - Dle mého si z nominovaných rozhodně zasloužila vyhrát ona. Výkon ve vedlejší roli je celkově těžká disciplína. Herci musí ukázat toho co nejvíc a mají na to málo času. A Lauře se to povedlo dokonale. Její postava má hloubku, během té chvíle dokáže v divákovy vytvořit citové pouto k její postavě, dokáže nás rozesmát i rozplakat. Skvěle tím podtrhuje atmosféru celého snímku a zvyšuje jeho kvality. O vypjaté scény není nouze a všechno, co její postava prociťuje, se nám stává vlastní.

    2. Meryl Streep (Čarovný les) - To by muselo být velké pozdvižení, kdyby byl rok bez nominování Meryl. Nominaci si, dle mého názoru, za tento film rozhodně zasloužila. To, jak předvádí svůj nově objevený talent ve zpívání a její skvělé přehrávání zlé čarodějnice, je prostě úžasné a skvěle doplňuje tento temný a pohádkový muzikál. Cenu bych jí možná i dal, kdyby neměla tak silnou konkurenci.

    3. Emma Stone (Birdman) - Musím přiznat, že Emmu naprosto miluji a těším se na každý její nový snímek. Birdmana jsem vyděl, až po celém tom hypu, a myslím, že jsem udělal špatně. Jelikož se to mohlo ve mě všechno rozležet a pořádně o tom popřemýšlet. Mentálně nezdravá postava Emmy Stone jí krade sympatie a tím pádem, jsem jí nijak nefandil. Má tam pár vypjatých scén, které jsou ok, ale nepovažoval bych je za Oscarové. Nominaci si ovšem zasloužila, na rozdíl od výhry filmu v kategorii Nejlepší film...

    4. Keira Knightley (Kód Enigmy) - Keira se na plátně jednoznačně ohřála nejvíce ze všech nominovaných, ale její herecký výkon není nijak přelomový. Film je úžasný, to zaprvé, a její herecký výkon je ok, ale pravděpodobně bych ani neuvažoval nad tím, že bych ho nominoval na tuto kategorii. Je hezká a filmy mají díky ní vždycky švih, ale ona tento film nedělá tím, čím je. Za to se zasloužili Benedict a skvěl scénář.

    5. Patricia Arquette (Chlapectví) - To můžete rovnou dávat Oscara za každé time-lapsové video na Youtube...

    Vyhrála: Patricia Arquette

    Měla vyhrát: Laura Dern

    Názorovka - Nejlepší ženský herecký výkon ve vedlejší roli, Academy Awards, 2015
  • 6.11.2015 v 22:18

    Nový formát hodnocení - Názorovky

    Jelikož se jedná o novou věc, bylo by slušné, kdybych vám vysvětlil, jak to bude fungovat. Jedná se o formát, který se alespoň mě, jevý jako zajímavý. V plánu mám psát tyto názorovky vždy po tom, co kompletně uvidím všechny nominace v roce xxx na kategorii xxx na cenu xxx. Dopředu říkám, že to bude velice nechronologické a částečně zmatečné. V každé názorovce budu psát o pouze jedné kategorii, z jednoho roku a odděleně na každou cenu. Bude se jednat vždy o formát žebříčky. Na prvním místě bude vždy jedna z nominovaných a to ta, která si podle mě zaslouží/zasloužila vyhrát. Žebříček bude pokračovat v pořadí toho, jak dle mého názoru, si ostatní nominovaní zasloužily být oceněni. Doufám, že se vám tento nový formát hodnocení bude líbit a budu rád za každý názor v poště ;-)