Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Akční
  • Horor
  • Drama
  • Komedie
  • Animovaný

Recenze (550)

plakát

Lisa Frankenstein (2024) 

Film inspiruje Burtonovou gotickou estetikou a míchá ji s estetikou osmdesátek na střední škole. Bohužel jednání postav nedává žádný smysl, takže pěkné kulisy a kostýmy výchází nazmar. Paradoxně nejpůsobivější scény má Carla Gugino (matka), ze které jde opravdu strach. Kathryn Newton svou roli zvládá, ale režie jí předepsala kopírovat Helenu Bonham Carter, což jí vůbec nesedí. Ve výsledku divný mix, který asi nikoho nepotěší.

plakát

Marvels (2023) 

Čím si Carol Danvers (Brie Larson) zasloužila trest v podobě tak strašných scénářů? Captain Marvel byl film na hraně, ale Marvels už je po všech stránkách bída i ve smyslu toho, že je to film pro dívky do 15 let. Brie Larson předvedla přijatelný herecký výkon, Iman Vellani je svou ukecaností otravná a Teyonah Parris je tak nijaká, že už ani nevím co hrála. A bohužel o hlavní záporačce platí to stejné, Zawe Ashton je tak mdlá, že ve srovnání s charismatickým Ronanem (Lee Pace) ze stejného světa je to až smutné. A patrně to ani není vina herečky, ale mizerné režie. Zmatený scénář, bídná režie, nevýrazné herecké výkony a pro zabití všeho ještě hudební číslo uprostřed (sponzoroval Pákistán?). Tady už nepomohla ani koťátka. Asi jediné štěstí Marvels je, že Ant-Man a Wasp: Quantumania je ještě horší.

plakát

Temný případ - Noční krajina (2024) (série) 

V první řadě musím pochválit výbornou atmosféru tvořenou noční zasněženou krajinou za polárním kruhem a hudbou dotvářející bezútěšný dojem. Ve druhé řadě Jodie Foster, kterou vidím po delší době v hlavní roli a pořád umí, i když hraje nesympatickou mrchu. Za třetí chválím lokace zamrzlého městečka a scény z tamního života. A tím pochvaly končí, protože rádoby mystický příběh je plný logických děr, ezoblábolů a klišé. Co je nutné v současnosti do seriálu nacpat: Silnou hlavní hrdinku, trauma hlavní hrdinky, sexuální menšiny, rasové menšiny, psychické choroby, zlé těžaře, zkorumpované úřady a hodné klimaaktivisty. Bohužel na srovnání hrdinek je vidět o kolik je Jodie Foster lepší herečka než Kali Reis (která by s kovovým piercingem v mrazu dopadla špatně). Nestačí ani lákavé pomrkávání po The Thing, které výsledku spíž zavání klamavou reklamou. Asi by to chtělo soustředění na smysluplnný scénář a ne nacpat co nejvíc módních politických trendů do děje. Na závěr přece jen ještě musím vyzdvihnout herectví Finna Bennetta, který paradoxně vybočuje svojí normálností a seriál posunuje někam, kde mohl být celou dobu. Zahozená šance.

plakát

Oderbruch (2023) (seriál) 

Civilní zpracování mysteriózního tématu. Herci v hlavních rolích byli uvěřitelní a nesnažili se o přehnané vyjadřování emocí po americkém stylu, což je jistě třeba přičíst jako klad i dobré režii. Atmosférou a pomalým tempem se seriál přibližuje první řadě True Detective, i když téma je více mysteriózní. Děj je stavěný jako detektivní vyšetřování, i když hraje jen malou roli klasická skupinová práce a většinou jde o soukromé vyšetřování hlavních hrdinů. Škoda, že role polského detektiva (Lucas Gregorowicz) vyzněla do ztracena a v podstatě sloužila jen jako obezlička autorů k prezentování některých informací. Také bezhlavá zarputilost, se kterou Maggie hnala své soukromé pátrání na ostří nože nemá v druhé polovině příběhu tak úplně logiku. Ve výsledku ale výborný seriál vybočující hutnou atmosférou, kvalitním scénářem a dobrou režií.

plakát

Železná srdce (2014) 

Realisticky působící film, kde je tank konečně vykreslen jako klíčová jednotka z taktického hlediska, ale klaustrofobická kobka z hlediska posádky. Režisér pojal film jako svého druhu protiválečnou agitku, kde vykresluje psychické působení dlouhodobého stresu na vojáky a způsoby odreagování. Přesto je to v první řadě dobrá filmařina s výbornými herci jako Brad Pitt, Logan Lerman, Jon Bernthal a Michael Peña, kteří se svých rolí zhostili na výbornou. Film obsahuje výborné scény jako útok na tygra nebo odpočinek po dobytí města, ale nehodí se do něj epická závěrečná bitva. Faktem ovšem je, že není až tak nereálná, protože něco podobného se skutečně odehrálo, jen v trochu menším měřítku. Ve výsledku výborný válečný film.

plakát

The Beekeeper (2024) 

Určitě bude záležet, jak kdo k filmu přistoupí. Někdo bude při pohledu na vážně se tvářícího Stathama pronášejícího vzletné fráze o ochraně společnosti a větším dobru bít hlavou do zdi, jiný bude plakat smíchy - a podle toho bude vypadat hodnocení. Pokud pojmeme film jako satirickou komedii, je to skvělý příklad přímočaré béčkové mlátičky (subžánr Statham) s kritickým přesahem. V opačném případě zbyde jen ta mlátička a několik příšerně přehrávajících vedlejších postav. Já jsem se skvěle bavil.

plakát

Kostlivec (2023) 

Horor, který neurazí, ale nepřináší nic nového. Jen málo které hororové klišé je ohranější než strašidlo v komoře a pod postelí malé holčičky. Holčičce samozřejmě nikdo nevěří a všichni jí tvrdí, že jí samozřejmě věří, ale příšery neexistují. Většinu filmu má strach vyvolávat cosi slídícího v temnotě a bublavé zvuky tamtéž, což po chvíli začne nudit. Herecké výkony hlavních představitelů jsou slušné, ale schází jim špetka charismatu. Dá se vidět, ale nic převratného.

plakát

The Last Voyage of the Demeter (2023) 

Potenciál tu byl, ale zpracování kulhá. Na hororu se obvykle oceňuje atmosféra, lekačky a případně i potoky krve. Atmosféru smyla první bouřka, lekačky a létající střeva se neobjevily vůbec. Když k tomu přičtu nulové vykreslení charakterů postav, stejně pojaté vztahy mezi nimi a podprůměrný casting (čest výjimkám jako Corey Hawkins a Liam Cunningham), tak jde film zákonitě do kopru. Logika příběhu také pokulhává na obě nohy, takže jediná fungující věc je hezký vizuál lodi, což je proklatě málo. Škoda, potenciál tu byl.

plakát

Nikdo tě nezachrání (2023) 

Začátek jako každý druhý horor - osamělá dívka se vzbudí v temném domě s vypnutou elektřinou a dole v přízemí někdo chodí, ale není to chlapík s hokejovou maskou a velkou kudlou, ale klasický šedivák - a není sám. Invaze emzáků pojatá jako home invasion horor je neobvyklá kombinace a obsahuje všemožné klišé známé spíš z Akt X v kombinaci s další haldou klišé z vyvražďovacího hororu. K tomu ještě je nutné podotknout, že jde o film bez dialogů, který sází na vizuální stránku a akci. Hlavní a v podstatě jediná hrdinka v podání dobře obsazené Kaitlyn Dever není žádná křehotinka, ale má v minulosti temné tajemství a nehodlá prodat svůj život emzákům lacino. Žádné veledílo, ale kvalitně a s invencí natočený neobvyklý mix žánrů.

plakát

Děsivé dědictví (2018) 

Zvláštní a rozporuplný film s výbornou atmosférou, solidními hereckými výkony a kvalitním soundtrackem. První polovina je čistý psychothriller bez známek nadpřirozena, ale zhruba ve třetině se film láme a přibývá fantaskních prvků. Film v podstatě postrádá klasické lekačky a soustřeďuje se na atmosféru podbarvenou občasným zábleskem gore. Nebude to sedět každému, ale za mě nečekaně kvalitní horor.