Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Akční
  • Horor
  • Drama
  • Komedie
  • Animovaný

Recenze (550)

plakát

Lisa Frankenstein (2024) 

Film inspiruje Burtonovou gotickou estetikou a míchá ji s estetikou osmdesátek na střední škole. Bohužel jednání postav nedává žádný smysl, takže pěkné kulisy a kostýmy výchází nazmar. Paradoxně nejpůsobivější scény má Carla Gugino (matka), ze které jde opravdu strach. Kathryn Newton svou roli zvládá, ale režie jí předepsala kopírovat Helenu Bonham Carter, což jí vůbec nesedí. Ve výsledku divný mix, který asi nikoho nepotěší.

plakát

Temný případ - Noční krajina (2024) (série) 

V první řadě musím pochválit výbornou atmosféru tvořenou noční zasněženou krajinou za polárním kruhem a hudbou dotvářející bezútěšný dojem. Ve druhé řadě Jodie Foster, kterou vidím po delší době v hlavní roli a pořád umí, i když hraje nesympatickou mrchu. Za třetí chválím lokace zamrzlého městečka a scény z tamního života. A tím pochvaly končí, protože rádoby mystický příběh je plný logických děr, ezoblábolů a klišé. Co je nutné v současnosti do seriálu nacpat: Silnou hlavní hrdinku, trauma hlavní hrdinky, sexuální menšiny, rasové menšiny, psychické choroby, zlé těžaře, zkorumpované úřady a hodné klimaaktivisty. Bohužel na srovnání hrdinek je vidět o kolik je Jodie Foster lepší herečka než Kali Reis (která by s kovovým piercingem v mrazu dopadla špatně). Nestačí ani lákavé pomrkávání po The Thing, které výsledku spíž zavání klamavou reklamou. Asi by to chtělo soustředění na smysluplnný scénář a ne nacpat co nejvíc módních politických trendů do děje. Na závěr přece jen ještě musím vyzdvihnout herectví Finna Bennetta, který paradoxně vybočuje svojí normálností a seriál posunuje někam, kde mohl být celou dobu. Zahozená šance.

plakát

The Beekeeper (2024) 

Určitě bude záležet, jak kdo k filmu přistoupí. Někdo bude při pohledu na vážně se tvářícího Stathama pronášejícího vzletné fráze o ochraně společnosti a větším dobru bít hlavou do zdi, jiný bude plakat smíchy - a podle toho bude vypadat hodnocení. Pokud pojmeme film jako satirickou komedii, je to skvělý příklad přímočaré béčkové mlátičky (subžánr Statham) s kritickým přesahem. V opačném případě zbyde jen ta mlátička a několik příšerně přehrávajících vedlejších postav. Já jsem se skvěle bavil.

plakát

Ant-Man a Wasp: Quantumania (2023) 

Další příklad toho, jak fascinace počítačovou animací dokáže zabít film. Herci nevědí, co mají hrát a bezcílně bloumají před zeleným plátnem. Animátorům zjevně zbyly nějaké scény z Příšerek s.r.o., tak je nacpali sem jako říši kvant i s těmi příšerkami, hlavně že mají veselé barvy a divné tvary. Celé to připomíná slepenec, kdy jste každých pět minut v jiném filmu Příběhem hraček počínaje a Star Wars konče. Atmosféra připomíná infantilní animáky jako Mašinka Tomáš i s jejími dialogy. Sešlo se množství známých herců, kde ovšem část z nich je již za zenitem (Michael Douglas, Michelle Pfeiffer, Bill Murray), Paul Rudd toho nemá herecky co nabídnout a kvalitní herečky Evangeline Lilly a Kathryn Newton nedostaly dost prostoru, aby film vytáhly ode dna. Původní zábavný civilně pojatý Ant-Man přerostl až do přeplácaného nerealistického spektáklu, kde herci a příběh jsou upozaděni ve prospěch kýčovitých animovaných postaviček z dětského filmu.

plakát

Kostlivec (2023) 

Horor, který neurazí, ale nepřináší nic nového. Jen málo které hororové klišé je ohranější než strašidlo v komoře a pod postelí malé holčičky. Holčičce samozřejmě nikdo nevěří a všichni jí tvrdí, že jí samozřejmě věří, ale příšery neexistují. Většinu filmu má strach vyvolávat cosi slídícího v temnotě a bublavé zvuky tamtéž, což po chvíli začne nudit. Herecké výkony hlavních představitelů jsou slušné, ale schází jim špetka charismatu. Dá se vidět, ale nic převratného.

plakát

Lockwood a spol. (2023) (seriál) 

Young adult podle populární knižní série není úplně jednoduché zpracovat, ale zase mají scénáristé v ruce existující příběh, který napsal někdo lepší než oni. Stačí ho nezmrvit, což je často kámen úrazu. Jak už je u Netflix častým nešvarem, příběh je slátaný jako série ne zcela navazujících obrazů, které někde mizí do zracena a jinde jich zase kus chybí. Herci jsou sympatičtí, ale jejich postavy jsou kromě hlavní postavy (Lucy Carlyle hraná Ruby Stokes) vyloženě nesympatické. Vlastně vůbec nechápu, proč je Lucy pořád zachraňuje, když se oba pánové vlastní vinou neustále dostávají do ohrožení života a strhávají s sebou i ostatní. Digitální efekty jsou na úrovni Krotitelů duchů, naštěstí to zachraňují aspoň historické anglické exteriéry a interiéry, které jsou velmi dobře vybrané. Celkově výsledek zachraňují herci a hezký vizuál (kromě efektů), ale bídný scénář nepřebijí.

plakát

Marvels (2023) 

Čím si Carol Danvers (Brie Larson) zasloužila trest v podobě tak strašných scénářů? Captain Marvel byl film na hraně, ale Marvels už je po všech stránkách bída i ve smyslu toho, že je to film pro dívky do 15 let. Brie Larson předvedla přijatelný herecký výkon, Iman Vellani je svou ukecaností otravná a Teyonah Parris je tak nijaká, že už ani nevím co hrála. A bohužel o hlavní záporačce platí to stejné, Zawe Ashton je tak mdlá, že ve srovnání s charismatickým Ronanem (Lee Pace) ze stejného světa je to až smutné. A patrně to ani není vina herečky, ale mizerné režie. Zmatený scénář, bídná režie, nevýrazné herecké výkony a pro zabití všeho ještě hudební číslo uprostřed (sponzoroval Pákistán?). Tady už nepomohla ani koťátka. Asi jediné štěstí Marvels je, že Ant-Man a Wasp: Quantumania je ještě horší.

plakát

Mluv se mnou (2023) 

Překvapivě dospělý australský horor sice nepřináší nic převratného, ale je bezchybně naspsaný, výborně natočený a září v něm výborní začínající herci. Mimo toho film vyčnívá i svým přesahem, který poskytuje interpretační volnost v poli zneužívání psychotropních látek, vyrovnání se s traumatem sebevraždy matky i v tématu psychických chorob. Škoda mírného poklesu tempa v závěru, jinak by to byl v podstatě bezchybný film.

plakát

Nikdo tě nezachrání (2023) 

Začátek jako každý druhý horor - osamělá dívka se vzbudí v temném domě s vypnutou elektřinou a dole v přízemí někdo chodí, ale není to chlapík s hokejovou maskou a velkou kudlou, ale klasický šedivák - a není sám. Invaze emzáků pojatá jako home invasion horor je neobvyklá kombinace a obsahuje všemožné klišé známé spíš z Akt X v kombinaci s další haldou klišé z vyvražďovacího hororu. K tomu ještě je nutné podotknout, že jde o film bez dialogů, který sází na vizuální stránku a akci. Hlavní a v podstatě jediná hrdinka v podání dobře obsazené Kaitlyn Dever není žádná křehotinka, ale má v minulosti temné tajemství a nehodlá prodat svůj život emzákům lacino. Žádné veledílo, ale kvalitně a s invencí natočený neobvyklý mix žánrů.

plakát

Oderbruch (2023) (seriál) 

Civilní zpracování mysteriózního tématu. Herci v hlavních rolích byli uvěřitelní a nesnažili se o přehnané vyjadřování emocí po americkém stylu, což je jistě třeba přičíst jako klad i dobré režii. Atmosférou a pomalým tempem se seriál přibližuje první řadě True Detective, i když téma je více mysteriózní. Děj je stavěný jako detektivní vyšetřování, i když hraje jen malou roli klasická skupinová práce a většinou jde o soukromé vyšetřování hlavních hrdinů. Škoda, že role polského detektiva (Lucas Gregorowicz) vyzněla do ztracena a v podstatě sloužila jen jako obezlička autorů k prezentování některých informací. Také bezhlavá zarputilost, se kterou Maggie hnala své soukromé pátrání na ostří nože nemá v druhé polovině příběhu tak úplně logiku. Ve výsledku ale výborný seriál vybočující hutnou atmosférou, kvalitním scénářem a dobrou režií.