Recenze (65)
John Carter: Mezi dvěma světy (2012)
Solidní kosmická fantasy, něco jako Star Wars, nebo Flash Gordon, ale ne tak hloupé.
Šílenství proutěného košíku (1982)
V kategorii ujetých béčkových filmů opravdu perla. Švankmajerovi fandové by ocenili triky.
Dívčí válka (2004)
Narozdíl od té divné verze s Russell Crowem tohle je historicky celkem přesné a dává smysl. A navíc je to sranda.
Arvéd (2022)
Trochu jako Spalovač mrtvol. Vynikající herecké výkony, dobře stavěná atmosféra, film je přesně o tom, o čem říká, že je. Tohle si rád někdy pustím znova.
Sicilský klan (1969)
Na dnešní dobu už je tempo pomalejší, ale krásně graduje. Vynikající krimi.
Ďábelské líbánky (1970)
Vynikající hlášky, moc povedená situační komedie.
Tulák z širých plání (1973)
Klasický Western, kdy obyvatelé města najmou pistolníka na ochranu před svým černým svědomím. A ukazuje se, že on je jejich černé svědomí. Rozhodně zajímavý film, vykazuje dost vtipu a originality aby stálo za to ho vidět.
Il Boemo (2022)
Je chyba tenhle film srovnávat s Amadeem. Víc podobnosti vidím s Barry Lyndon. Forman se vůbec nesnažil o historický film, šlo mu o nastavování zrcadel. Boemo je pro mě zajímavější, zrcadla si najde každý sám, ale tady se jede seriózní pokus o historické drama. O opeře před Mozartem jsem věděl kulový a tenhle film mi velmi zábavným způsobem otevřel oči a pomohl pochopit nové historické souvislosti. Každopádně v kině s perfektním zvukem je to silný zážitek a lituju lidi, co si to jednou pustí jen na televizi bez nějakého Dolby recieveru a slušných repraků.
Top Gun: Maverick (2022)
Nádherná pocta Tony Scottovi.
Síla psa (2021)
Teplí kovbojové už jsou žánr sám o sobě. Tohle je dost inťošský film, který se bojím leckdo nepochopí. Kamera určitě super, musel jsem se divit, jak je možné, že Kirsten Dunst vypadá tak hrozně, a proč herecky tak zaostává za možskými postavami. Někomu může vadit zabíjení králíků, mě spíš mrazí z nepotrestaného zla, kterým film končí.