Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Akční
  • Komedie
  • Animovaný
  • Drama
  • Horor

Recenze (378)

plakát

Eternals (2021) 

V roce 2019 byl oznámen další MARVEL projekt zvaný Eternals. Tato informace mě nechávala naprosto chladným. Jednalo se pro mně o absolutně neznámou a nezajímavou látku. O 2 roky později dorazily první trailery, které moji zvědavost také moc nepozvedly. Možná proto jsem tak uchvácený a překvapený jak mi Eternals vytřeli zrak! Naprosto jiná marvelovka, která navíc vybočuje z jejich typické scenáristické šablony a nabízí nám jeden dlouhý epos o partičce prastarých polobohů, kteří se i přes svoji dlouhověkost v našem světě stále hledají. Nahlodávají se zde zajímavá témata a ukazují se morální dilemata, které naše hrdiny provází až do samotného konce. Potkáváme se s několika formami zla a to je příjemné osvěžení oproti klasickým záporákům, kteří jsou pomalu v každé marvelovce jak přes kopírák. Humoru tu naštěstí moc není a když tu je, tak to není zas až tak rušivý element (jako měl třeba Thor: Ragnarok). Postavy jsou sympatické, některé mají na plátně více prostoru než ostatní, ale každá má šanci se povedeně ukázat. Já jsem si promítání naprosto užil a Eternals jsou zatím překvapení roku! A to jsem před návštěvou kina opravdu nečekal. Bravo Chloé Zhao!!! Hodnocení:84%

plakát

Poslední souboj (2021) 

Film roku! Scottovi se evidentně do důchodu ještě nechce a dokazuje, že jeho režie je unikátní a to především co se historických snímků týče. Každý detail, každá scéna je na svém místě a ve správný čas. Postavy jsou správně kontroverzní a hmatatelné a jejich motivace dávají smysl. Jedničkový casting a především ústřední trio povyšují skvělý příběh o několik stupínků výše a já jim to hltal i s navijákem už od první minuty. Neodtrhnul jsem se od plátna ani na chviličku a jen žasnul a žasnul. Dlouho jsem neviděl něco tak dobře natočeného a opojného s výborným hudebním doprovodem a krásným dobovým vizuálem (a ano den předtím jsem byl na Duně a stejně si myslím, že kvalit Posledního souboje nedosahuje). Strašně mě mrzí finanční neúspěch tohoto snímku, protože toto je dílo, které si zaslouží být viděno více než kdejaké nenáročné filmy, pásové výroby. Historických filmů tohoto měřítka a kvalit vzniká žalostně málo. Hodnocení: 96%.

plakát

Nesmrtelný (2015) 

Zajímavé téma, které je ovšem natočeno naprosto obyčejně a bez autorského rukopisu. Film zkrátka výrazně nechybuje, ale zároveň nijak nepřekvapí a neumí pracovat s dobrým námětem. Málo nápadu, málo dobré akce a všechno je to uspěchané. Ryan Reynolds přesvědčivý a Ben Kingsley (i přes svoji krátkou stopáž) famózní! I přes všechny tyto výtky, si snímek udržel moji pozornost a zvědavost, ale dalo se z toho vytěžit daleko více. Potenciál na to byl. Hodnocení:63%

plakát

Zhoubné zlo (2021) 

Poprvé ve své kariéře si James Wan zaexperimentoval a výsledkem je parádní mix žánrů, který ovšem nepřekračuje pomyslnou hranici únosnosti a je velmi uvědomělý. Wan zkrátka ví co dělá a je jen na divákovi, jestli začne hrát podle jeho not nebo film razantně zavrhne. Moc dobře chápu lidi co snímek kritizují, ale já jsem si promítání užil náramně a Zhoubné zlo jsem hltal plnými doušky. Tak dobrou policejní naháněčku jsem ve filmu hezkou dobu neviděl a masakr na stanici policie je neskutečný! Hodnocení: 78%.

plakát

Spirála strachu: Saw pokračuje (2021) 

Těšil jsem se! A to fakt hodně! Co se týče kampaně a marketingu, filmu nešlo nic vytknout. Parádní teaser a trailer, obsazení (na sérii až nečekaně zvučných jmen) a jako bonus dělal titulní píseň k snímku 21 SAVAGE. Ambice zkrátka a jednoduše byly, ale bohužel nenaplnily očekávaní, které jsem od snímku očekával. Stylizace, prostředí a barvy se sice odlišují od původních snímků série, ale tato změna se mi líbila, protože pak film vypadá o dost více realisticky a nevypadá jako videoklip, natočený v pořád stejných vyblitých zeleno-modrých barvách. Tohle je změna, kterou vítám. Dále bych pochválil tempo a napětí snímku. Nenudí a prakticky hned od začátku nezpomaluje a řítí se kupředu. Vyloženě hluchá místa, na které trpěl hlavně Saw 3, u Spiral nenajdete. Co už je na Spiral horší oproti starším bratříčkům - je závěrečný a úderný twist, který tak moc sérii vždycky zdobil. Jestli už jste pár filmů viděli, tak si troufnu říct, že nového skládačkového vraha můžete odhalit již v prvních 25 minutách. A je to velká škoda, protože poslední rozuzlení vždycky u Saw fungovalo a to i u těch slabších kousků. Herecké výkony jsou docela přijatelné. S.L. Jackson hraje klasicky pořád stejně. Rock sice přehrává, ale pořád to není žádné herecké fiasko, jak tu již bylo psáno a ostatní herci si odehrají to co mají. Charlie Clouser si drží svůj hudební standart pořád na vysoké úrovni a potěší i nové hudební variace. Režii Darrena Lynna Bousmana bych upřímně ve srovnání s jeho předchozími snímky ze série skoro vůbec nepoznal a řekl bych, že jako režisér docela vyrostl. Pasti a gore potěší, umí být dostatečně brutální a nápadité. I přes některá tato pozitiva, v kterých Spiral potěší, jsem ale bohužel pořád zklamaný. A je to velká škoda, potenciál byl neskutečný a opravdu jsem věřil v reinkarnaci této série a svěží vítr, který by se mohl vydat novým směrem. I přesto si ale myslím, že zdejší hodnocení je docela přísné a Spiral opravdu nepatří k tomu nejhoršímu co série přinesla. Naopak si myslím, že patří do té lepší poloviny. Hodnocení:65%

plakát

Tenet (2020) 

Dost možná největší blockbuster tohoto roku je za mnou a já jsem na rozpacích. Po šťavnatých trailerech jsem se premiéru doslova nemohl dočkat. Miluju Nolana a jeho filmy. Je to dost možná nejlepší filmař současnosti, ale jeho poslední dva snímky Interstellar a Dunkerk mne tak trochu zklamali. A bohužel, zklamání se dostavilo i dnes. Hlavním problémem snímku Tenet, je již několikrát zmiňovaná ,,nolanovská’’ chladnost a odtažitost k postavám. Emoce zde hrají druhé housle a ještě k tomu vůbec nefungují. Jediná hlavní ženská postava mi přišla naprosto nezajímavá a nejednou jsem se při její přítomnosti v určitých scénách doslova nudil. A ne, nebyla to chyba Elizabeth Debecki, která se snažila hrát jak nejlépe to umí, ale Nolanova neschopnost (již poněkolikáté) zakomponovat do příběhu zajímavou a silnou ženskou hrdinku. Je vidět, že se Nolan opravdu snaží, ale bohužel selhává skoro na všech frontách. Hlavní hrdina v podání Johna Davida Washingtona je obstojný a v ději docela dobře funguje, ale opět jsem si k této postavě hlavního protagonisty nedokázal vytvořit vztah a ve výsledku mi ke konci bylo jedno, jak tato postava skončí. A tak tu zbývá už jedině postava Neila v podání Roberta Pattinsona, která, podle mého názoru, jako jediná funguje. Je velmi sympatická a na Nolana, dost překvapivě, i neotřelá. S postavou jsem dokázal sympatizovat a Pattinson bavil kdykoliv se objevil na plátně. Ovšem hlavní záporák Kenneth Branagh byl nejlépe zahranou postavou, šel z něho ten správný respekt a vlastně mně jeho postava bavila ze všech nejvíce. Zbytek osazenstva byl jen potřebný kompars. Chladný a odtažitý přístup ale bohužel nezůstal jen u postav, ale tentokrát byl Nolan vzdálený i od nás - diváku. Až překvapivě bez jeho obvyklých vysvětlivek a odboček, vyvrhne diváka rovnou do kolotoče, který dle mého napoprvé málokdo ustojí. V klidu se přiznám, že mi chvíli trvalo než jsem něco vstřebal a pochopil a pochopitelně jsem taky všechno po prvním zhlednutí nepochopil. Tenet prakticky vybízí k opakovanému zhlédnutí. Možna pravě v tom tkví jeho síla, jak už to ostatně u nolanovských kousků bývá. Když to ale srovnám například s Počátkem, který se snímku podobá asi ze všech nolanovek nejvíce, tak v případě Tenetu se na další projekce tolik netěším a nemám akutní potřebu si dát tento opus v dohledné době znovu. Je dost možné, že časem názor na Tenet změním a bude se mi líbit mnohem více než po dnešní projekci. Ale to ostatně ukáže až čas. Možná to vypadá, že jsem na Nolana až příliš krutý, ale já prostě vím, že filmař jako on umí lépe a už to v minulosti několikrát dokázal. Marně totiž vzpomínám, s jakou lehkostí, dynamikou a chytrostí mne Nolan dokázal odzbrojit v Dokonalém triku, Temném rytíři nebo právě Počátku. Nepopírám, že Tenet nemá své kvality. Řemeslně je to vlastně dokonalé dílo, které dokazuje, jakým perfekcionistou Nolan je. Bohužel se mi tentokrát tolik do vkusu netrefil a Tenet se v mém žebříčku nolanovek řadí mezi ty, které zklamali. Méně je někdy více a i když vím, že zrovna Nolan má na to točit něco, co tu nikdy nebylo a být revoluční, pro příště bych se od něho těšil více z něčeho méně překombinovaného, ale zároveň jeho stylem podaného. U Tenetu se Nolan nechal slyšet, že si natočil bondovku po svém a já bych si moc přál, kdyby příštího Bonda, natočil právě Nolan, protože by to dle mého zvládnul na jedničku. Některé momenty mi totiž navodily mimořádný bondovský feel a to já můžu. Hodnocení: 70%.

plakát

Equalizer 2 (2018) 

Fascinující a setrvale pulsující podívaná, ve které ledově jistý Denzel Washington podává perfektní výkon, při kterém mu na záda dýchá vynikající Pedro Pascal a troufám si říct, že společný dialog u auta patří do smetánky těch nejlepších filmových dialogů. Krásná práce s kamerou a atmosférou je vygradovaná až do samotného finále v bouři, kde hlavní hrdina snímku přehledně, úsporně a chytře likviduje jednoho protivníka za druhým. Na první dobrou velmi silné 4*. Při druhé projekci již musím Equalizer 2 povýšit na 5*, protože je to atmosférická a řemeslně vybroušená podívaná, která naplno využívá svého potenciálu. Půjdu proti proudu, ale za mně je Equalizer 2 lepší a zábavnější než jeho předchůdce a myslím, že za tak čistou filmařinu, které už dnes moc není, je za mně současných 65% nepochopitelných. Hodnocení:86%.

plakát

V měsíčním světle (2019) 

Musím uznat, že jsem mile překvapený, protože zdejší hodnocení, je docela průměrné a ani komentáře uživatelů se nijak neliší. Nicméně mne zaujal trailer a po delší době jsem měl už fakt docela chuť na nějakou ponurou a mysteriózní podívanou. A v první části příběhu jsem opravdu chrochtal blahem. Hned z nájezdu vás uchvátí atmosféra jako střižená z devadesátkových detektivek. První polovina snímku si prakticky vyžádala moji nepřetržitou pozornost a měla parádní tempo. To se bohužel nedá říci o polovině druhé. Ta razantně sundává nohu z plynu, dost přešlapuje na místě a má málo co říct. To se nezmění ani ve finále, kdy jsem si myslel, že příběh vytáhne nějaké poslední eso z rukávu. Místo toho snímek skončil twistem, který nenadchl ani neurazil. Boyd Holbrook je v hlavní roli přesvědčivý a spolehlivě dokáže utáhnout celý film. S hodnocením jsem dost váhal. Zejména druhá půle je sice dobře natočená, ale dosti průměrná podívaná. Ale za tu mistrovsky vtahující podívanou, v první polovině, to na tu čtvrtou hvězdu dá. Hodnocení:70%.

plakát

Gentlemani (2019) 

Yes! Tak tohle si teda nechám líbit! Guy Ritchie se vrací v té nejlepší formě v žánru, pro který se narodil. Jistě, je to už po několikáté co Ritchie pracuje s podobným schématem a spoustu lidí by to mohlo označit za sebekopírování. Nicméně - když to dokonale funguje tak v čem je problém? Je to špička žánru, ve které je Ritchie jeden z nejlepších stejně jako třeba Martin Scorsese, který má také na svém kontě pár schématicky velmi podobných snímku, ale skoro pokaždé to funguje. Getlemani skvěle pracují s postavy, diváckým očekáváním, nadhledem a tyto hlavní aspekty jsou skvěle zaobalené do inteligentního příběhu o tom jak se navzájem pár maníku předhání, kdo koho víc “ojebe”. Trochu otrkanější diváci Ritchieho, konec filmu možná trošku prokouknou. Jako se to stalo třeba v mém případě. Nicméně mi to ale vůbec nezkazilo požitek z filmu a já se jenom parádně bavil a čuměl s otevřenou hubou. Všechno dokonale fungovalo a šlapalo tak jak má! Možná budu v menšině, ale Getlemani mne zaujali možná i o něco více než výborný Podfu(c)k. Minimálně bych alespoň řekl, že jsou kvalitativně na stejné úrovni. Hodnocení:97%.