Belatris

Belatris

okres Ostrava

13 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4
    • 5.8.2018  21:44
    Smrtihlav (2017)
    *

    Nekoukatelné, zejména prvních 45 minut, což je pro diváka dost klíčová doba. Zbytek filmu to nijak nevylepšil. Toporné, utahané, fragmentární, absence napětí... Anthropoid tenhle pokus rozhodně převálcoval.

    • 8.11.2017  15:28

    Nevyhledávám melodramatické filmy, ale v tomto případě by bylo lepší zachovat žánrovou čistotu (nebo se jí alespoň přiblížit). Dobře vystavěné melodrama by zasáhlo mnohem účinněji než puzzle trapné komiky (Mařčí nebo úvodní groteskní scéna, v níž manželka zakazuje svému muži-zahradníkovi pracovat pro odboj), patetických monologů a snahy okrajově vykreslit atmosféru doby. Práce s komikou mi přijde velmi nezvládnutá a zvláště ve filmu, který svou látkou volá spíše po (melo)dramatu. Nevyužitý potenciál. A Ondřej Sokol ve filmu působí jako hodně neschopný herec, zvláště ve vážných pasážích.

    • 28.8.2017  13:07

    Jako film to pro mě nefunguje. Je to jako pár videoklipů slepených s náčrty dialogů, které si zkouší student tvůrčího psaní. Chystám se na knihu. Možná jde jen o slepotu Chboského (když si autor knihy dělá sám i adaptaci - scénář, a dokonce i režii - hrozí průser, protože nemá od látky dostatečný odstup a nevnímá limity odlišného média), nebo se prostě nepovedlo obojí. Film se rozhodně nepovedl.

    • 26.8.2017  18:37
    Paní Bovaryová (2014)
    odpad!

    Nuda, pitomý scénář, žádný rytmus = kolosální průšvih.

    • 7.8.2017  17:40
    Američtí bohové (TV seriál) (2017)
    *

    Neskutečná nuda. Scénáristé ze zajímavé látky udělali něco stěží koukatelného. Uprostřed série jsem byla tak "zaujatá", že jsem během týdne úplně zapomněla, že seriál existuje a že bych se měla kouknout na další díl. To zcela vystihuje můj divácký dojem. Celá první série má asi tři silná místa, a to je velká slabota. Knižní předlohu jsem četla a nijak zvlášť ji nekultím, ale rozhodně byla lepší než tahle adaptace. Podle mého tvůrci zvolili naprosto špatný způsob, jak převést knihu do seriálové podoby. Možná se za pár let objeví v učebnici pro scénáristy jako odstrašující příklad. Nedivila bych se.

    • 9.6.2017  12:49

    Prázdný díl, posun v příběhu nula, vystavět celou epizodu jen na tom, že jsme poznali dalšího boha k zrekrutování, je zoufale málo. A snaha vykompenzovat to vizuálem je pro mě málo, v tomto případě tedy. Nuda k uzoufání. Čím dál víc se ukazuje, že jde o hodně špatně udělanou adaptaci, která nefunguje.

    • 2.6.2017  11:36
    Tanečník (2016)
    **

    V dokumentu mě nejvíce bavily ukázky Polunina při tanci. Zbytek je naprostý průměr (možná i méně), který se objevuje ve většině životopisných dokumentů. Dramaturgické uchopení mluvených pasáží mi přijde hodně slabé. Naštěstí je ve filmu tanečních či pohybových pasáží dost na to, abych nebyla vyloženě zklamaná.

    • 2.6.2017  08:22
    When We Rise (TV seriál) (2017)
    *****

    Perfektně odvedená práce ze strany scénáristy a režie. Zvláště první dva díly (part I a II) jsou nesmírně silné, postavy na sebe navážou diváka a provedou ho šílenostmi, na nichž je nejšílenější to, jak nedávno se staly. Historie LGBT komunit vždycky obsahovala hodně politiky, je to nedílná součást boje za uznání rovných práv, takže kritice typu "je to okatá politická agitka" se jen usmívám. Formálně je politika velmi dobře propojena s příběhem a postavami, rozhodně není hlavní ingrediencí minisérie. Také oceňuji velmi dobrý casting pro jednotlivé postavy.

    • 24.4.2017  21:54
    Atlas mraků (2012)
    ****

    Po tom, co jsem zapomněla na knižní předlohu, zvedám hodnocení ze 2 na 4 hvězdy. S odstupem času je tenhle film přiměřeně působivý. Všechny dílčí nespokojenosti se dají snadno umlčet (nesnáším tu humoristickou část s Cavendishem, tedy krom té úvodní scény). Naopak si vždycky velmi užívám Neo Seoul a sonmi-451. Přímočará tezovitost mi nevadí, v té divoké střihové skladbě (kterou jsem si oproti prvnímu zhlédnutí nesmírně užívala) se to rozředí - větší sofistikovanost by nemusela fungovat. Možná je to tím, že jsem se hluboce zamilovala do Sense8, takže jsem absolvovala "výcvik", který mi před lety při prvním zhlédnutí chyběl. Ano, vážně mě to bavilo.

    • 22.4.2017  22:23

    Příšerná nuda, utahaná expozice, scény postavené tak trapně, že jsme se mnohdy až smáli. Jediné plus: vizáž slečny Peregrinové.

    • 15.3.2017  10:44

    Vetchý a Maximová mi přijdou naprosto prkenní, přitom v mnoha jiných rolích Vetchý prokázal, že umí lépe. Lámu si hlavu nad tím, která režijní koncepce vede herce takovým způsobem, zvláště když jde o dva hlavní charaktery v zápletce. Celkově po všech těch superlativech okolo mě první díl zklamal (hlavně tedy linií okolo otce - dcery). Uvidíme, jak se to bude vyvíjet, ale nerada bych se opět smála křečovité snaze o drsné, úsečné herectví.

    • 8.3.2017  09:50
    Ex Machina (2014)
    ****

    Celou dobu jsem trnula, jestli mě nečeká zklamání v podobě nablblého konce, který by šel proti zbytku snímku, a světe div se, žádné zklamání. Parádní film, klaustrofobní atmosféra sídla zasazeného v tak otevřené krajině, že to víc už nejde, mě fascinovala. Vizuálně velmi sugestivní, přitom bez přehnané snahy - žádná křeč ani manýra.

    • 7.3.2017  09:41

    Ten film se totálně rozpadá a ani ty kousky nejsou nijak zvlášť zajímavé. Snímek je rozkročený mezi mysteriózní podivností, kterou absolutně nevytěžil, a sarkastickým komentářem k povrchní hollywoodské sebrance (role - vztahy - rivalita skrývaná za nadšenými polibky na obě tváře). Ani jedno nebylo dotažené do konce. Promrhaná šance, protože dílčí náměty měly potenciál.

    • 3.3.2017  12:30

    Naprosto o ničem. Postavy, jejich příběhy - nic nebylo podáno tak, aby se mě to alespoň minimálně dotklo, aby mě to zajímalo. Totálně vyplýtvané prostředky. Po Single manovi, kterého miluju, neskutečné zklamání nad prázdnotou zpracování, nikoliv postav nebo jejich životů.

    • 28.2.2017  11:01
    Příchozí (2016)
    ****

    Nesmírně příjemný film i pro diváka, který nemá rád sci-fi. Nepřekombinované, lidské, podmanivý rytmus i atmosféra... Jednu hvězdu dolů za hodně špatně vystavěnou figuru vojáka, který se pokusí vzít věci do svých rukou (naprosto zpackaná linie).

    • 25.2.2017  16:31

    Dějová linka slabá, nemohla jsem to ukoukat. Ale tvorové byli udělaní parádně. Když k tomu připočtu Redmayna a Firtha, tak aspoň občas bylo na co koukat, ale jinak to byla příšerná nuda. Vypravěčsky hodně zfušovaný film.

    • 3.2.2017  12:52
    Jackie (2016)
    **

    Herečka má hrát, tvořit, a ne křečovitě napodobovat. Nejvíce jsem se těšila právě na N. Portman a solidně jsem si naběhla. Atmosféra je budovaná šikovně, člověk by se zadusil a chvílemi čekám, jestli se postavy neseberou a neutečou s jekotem z plátna, ale ta stylizace Portmanové je šílená, to režisér dost ujel. Kvůli tomu je pro mě film skoro nekoukatelný.

    • 31.1.2017  11:19
    Temný Kraj (TV seriál) (2017)
    *

    Strašidelný materiál... Dementní dialogy, zbytečné scény a opět tragický přístup k humoru. U druhého dílu jsem si dokonce říkala, jestli jsem se nepropadla do nějaké parodie na detektivní seriál. Tohle je dno televizní tvorby, které se nehodí ani jako kulisa k žehlení.

    • 27.1.2017  12:23
    Modrá krev (TV seriál) (2016)
    *

    (po prvním dílu) Formální zpracování ubohé - od úvodního titulku přes hudební složku až po dramaturgické pojetí. Zmatečné a pro mě bez větší výpovědní hodnoty. Nezaujalo ani emoce, ani mozek, což je u dokumentu špatně.

    • 27.1.2017  11:39

    Katastrofa. Totálně zmrzačené zacházení s humorem a Zedníček je kvůli té zparchantělé řeči nekoukatelný/neposlouchatelný. S vypětím všech sil jsem dokoukala první díl a další zkoušet nebudu. Když byli tvůrci schopni otevřít seriál takto udělaným dílem, pak na další opravdu nejsem zvědavá.

    • 19.1.2017  12:01

    Tenhle díl byl jeden z nejhorších. Nedokázala jsem udržet pozornost, trapný rámec experimentu a hry se neskutečně táhl a všechny ty rodinné a vztahové záležitosti mě neskutečně iritovaly. Vše, co vytvořilo z první série kultovní záležitost, už je dávno pohřbeno pod nedostatkem tvůrčí invence a schopnosti říct NE dalším sériím.

    • 15.1.2017  19:10
    Cirkus Bukowsky (TV seriál) (2013)
    **

    Severská krimi počesku? Quality tv? Ani omylem. Jestliže Rapl byl s výhradami koukatelný, Cirkus je ukázkové promrhání potenciálu. To, co se zpočátku zdálo jako slušný koncept, dokázal scénárista zkazit na plné čáře. Jednak je mi záhadou, proč je 12 dílů děleno na dvě série. To by šlo překousnout, kdyby to fungovalo dramaturgicky a scénáristicky. Vnitřní monology hl. postavy nejdříve působí příjemně nově v českém seriálovém kontextu - připomnělo mi to drsnou americkou školu a vnitřní promluvy vyšetřovatele, částečně využito i v Sin City. Ale Bukowsky neustále opakovanými chybami začne brzy iritovat a divák se přidá k těm, co mu usilují o život, jen aby už ho nemuseli poslouchat a sledovat. Logika jednání a postupu děje šla často stranou - není nic horšího, než když dlouhé minuty čekáte, až postava udělá to, na co jste jako divák přišli už dávno (nejhorší varianta tuto situaci roztahuje přes několik dílů). A napětí ohledně toho, kdo za tím vším stojí? Nejpozději od poloviny je to natolik jasné, že v posledních dílech už jsme tlačili postavy dopředu bolestně znuděni. Tragédie. Jediné plus byla postava Kuneše, zosobněné klišé, ale zábavné.

    • 9.1.2017  13:07

    Po dlouhé době konečně zas výrazný sherlockovský zážitek. Přetrvávají věci, které mě od 3. série neskutečně štvou (vztahové rošády a množství prostoru, který je jim věnován, patos), ale hravostí a odvahou ve věcech formy se vrátil drajv, o němž jsem si myslela, že už se do Sherlocka nevrátí. Destrukce, risk, hra vabank s vlastním zdravím/životem - alespoň záblesk Sherlockovy osobnosti se opět objevil. Ještě by to chtělo lépe naložit s krkolomností v sociální interakci, která k postavě neodmyslitelně patří (místy ji odhazují úplně, pak se k ní polovičatě vrátí = nezvládnuté). Ale jinak tahle epizoda potěšila nad rámec vlažných očekávání. Možná přece jen budu i u 4. série SHERLOCKED!

    • 6.1.2017  14:12
    Rapl (TV seriál) (2016)
    ****

    Některá místa jsou na facku (ano, mluvím o scénáři), ale celkově mě seriál bavil. Postavy - vizuál - atmosféra, moje oblíbená triáda, ovšem jako detektivní seriál si to rozhodně židli neobhájilo. Nepovedlo se jim uspokojivě vybudovat zápletku v rámci jednotlivých epizod - většinou bylo řešení do očí bijící a postup vyšetřování tak zcela ztratil zajímavost - divák se tak mohl bavit jedině hereckými výkony a kamerou. Buď prodloužit stopáž, nebo absolvovat kurz Jak napsat dobrou detektivní epizodu. Se zápletkami protaženými přes více dílů taky zacházeli podivně, něco e vyřešilo překvapivě rychle, jiná věc se táhla tak dlouho, až se na ni zapomnělo a v posledním díle se musela uzavřít ve dvou větách. To je tragická nešikovnost. Ale na další sérii se těším, i když riziko zklamání je velké (jako u všech pokračování).

    • 3.1.2017  20:30

    Pár hlášek, které si INTP rád zapíše do bloku s obrázkem Alberta Einsteina, ovšem z hlediska televizní "filmařiny" úlet. Stejně to byl příjemný návrat do Sherlockova světa! Jen ten ufňukaný konec je mimo - proč pořád to "polidšťování" Sherlocka? Vždyť právě asociálnost a arogance získala té postavě takovou oblibu!

    • 1.1.2017  17:13
    Pustina (TV seriál) (2016)
    *****

    Výborný vizuál - výběr lokací a šikovná práce trikařů daly dohromady úžasnou atmosféru rozpadu, svět mimo zorné pole, který byl zanechán vlastnímu osudu. Konečně jsem si byla schopná užít i scénář, což většinou bývá v české tvorbě problém. Autenticita postav a prostředí mi "chutnala" a rozhodně mi tam nechybí "zajímavější" postavy. Obyčejní lidé se svými slabostmi a chybami zasazení do depresivní krajiny a nelehké sociální situace mi přijdou dostačující; pro mě jsou zajímavé dost. Postupem času mě začaly otravovat jen scény z diagnosťáku, ale v rámci celku si své místo ve vyprávění obhájily. Klíčovým tématem se pro mě stala zaslepenost rodičů vůči vlastním dětem (a totéž vlastně platí v rámci celé rodiny - každý člen vůči každému), nevědomost a bezmoc. Užívala jsem si syrovost prostředí, která mi vůbec nepřišla uměle nastrčená. Pro mě rozhodně největší zážitek v české tvorbě za spoustu let.

    • 26.12.2016  11:27
    Slíbená princezna (TV film) (2016)
    ***

    Tak to byla jízda. Místy nekoukatelné, ale rozhodně ne na odpis! Kdyby se vykašlali na pohádkový rámec a udělali z toho crazy steampunkovou roadmovie, bylo by to ono. Ostrovní království patřilo mezi ty nekoukatelné věci, zvláště kvůli kostýmům a podivnému pojetí královských dcer, ale družina okolo Jiříka Ciny mě bavila. Hvězdu navrch si rozhodně zalouží za neuvěřitelnou odvahu experimentovat a zprasit tradiční předlohu - pryč s přehnanou úctou a zacházením v rukavičkách. Z podobně odvážných pokusů by mohly vznikat ojedinělé, ale o to důležitější novotvary. Tohle bude na nějakou dobu moje guilty pleasure! Uvidím, jestli to zvládnu zhlédnout víckrát, to je výzva.

    • 11.12.2016  11:42

    Nádherný film, který jako jeden z mála dokázal perfektně vybalancovat emoce, napětí a sociální rozměr. Ničeho nebylo příliš, všechno do sebe zapadlo a přineslo to maximální divácký zážitek. Bez debat je to snímek hodný zařazení do nejoblíbenějších filmů. Smekám před scénáristou a režisérem, protože dokázali z daného žánru vytěžit nejvíc, co pamatuju.

    • 29.11.2016  14:26
    Anthropoid (2016)
    ***

    Tragický scénář a mnohdy opravdu nablblé dialogy vyvážila atmosféra a herci. Ani ten podivný přízvuk, kterým se herci snažili napodobit českou angličtinu, mi nakonec nevadil. Chápu, že by dnešní filmový trh nepřežil, kdyby v trháku nebyla lovestorka, ale mohli ji udělat lépe. Je mi ale jasné, že hochy spíše bavilo vymýšlet akční scény při samotném atentátu a v kostele, budiž jim odpuštěno. I přes všechna klišé (např. casting, výběr konkrétních herců do konkrétních rolí, způsob vykreslení vedlejších postav atd.) jsem si film užila, protože přes všechny nespokojenosti jsem si z toho vytáhla příjemné poselství o ceně za odvahu, o tom, že na těchto příbězích primárně není nic hvězdného ani vznešeného. Historie je plná dílčích rozhodnutí, která ať stojí cokoliv, se mechanicky přidávají do obrovského celku dějin; a je důležité ty střípky opakovaně připomínat.

    • 1.8.2016  10:47
    Komorník (2013)
    **

    Prospěla by tomu větší soudržnost scénáře, mnohem menší tlak na emoce a lepší třídění informací, které chce film sdělit. V tom je pro mě přeborník Aaron Sorkin - dokáže vybrat přesně to, co bude nejsdělnější a zapadne do celku. Komorník se snaží být tak nabitý emocemi, až je nakonec plochý a laciný. Předvídatelnost obecně nevadí, málokterý film se jí vyhne, ale v kombinaci s dalšími chybami sráží Komorníka o to víc.

<< předchozí 1 2 3 4
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace