JimmyII

JimmyII

Šimon Slavík

okres Praha
Profesionální fantasta, král visuté hrazdy myšlenek

21 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 5 9 12 16
    • 16.1.2018  13:36

    Zmenšování je rozporuplné pro svou eklektičnost, pro zahlcení motivy a směry, kterými se chce více či méně ubírat, jako by Payne chtěl říct příliš mnoho, natočit tři různé filmy, a nedokázal se rozhodnout, který z nich nakonec udělá, tak to trošku po pejsko-kočičkovsku smíchá dohromady. První půle je bezchybná společenská satira využívající sci-fi motiv pro svou kritiku sociálních a ekonomických témat současného světa, je kousavá, chytrá a třeskutě vtipná i smutná zároveň, ale později se zdánlivě bezdůvodně přehouplne v problematičtější druhou část, která příliš banálně variuje hollywoodská klišé se snahou o snad ekologický, snad apokalypticky varovný apel na pozadí nepříliš uvěřitelné romantické zápletky. I přes několik skvělých momentů, vtipů či zajímavých myšlenek ale druhá půle nedrží ani při sobě, ani neladí s první půlí. Filmu tak chybí větší dramaturgický zásah a zkrácení stopáže, jasnější režijní a tvůrčí záměr. Přesto pro celkové vyznění, nápady a spoustu myšlenek, a pro skvělé vizuální zpracování a snové herecké výkony dávám za čtyři!

    • 15.11.2016  09:21
    Modré stíny (TV seriál) (2016)
    *****

    Celá série je nedoceněný klenot a Modré stíny jsou jejím vrcholným vybroušeným diamantem. Taková práce s kamerou a světlem se v ČR nevidí, celý příběh a vývoj postav nádherně graduje, no prostě paráda!

    • 15.11.2016  09:19
    Pět mrtvých psů (TV seriál) (2016)
    ****

    Asi nejprdlejší část série od nejsvětější trojice, ale neskutečně zábavná, trefná a vtahující!

    • 15.11.2016  09:09
    Anthropoid (2016)
    **

    Doufal jsem ve víc, ale čekal zhruba toto. Hodně jsem přemýšlel, jestli prostě nejsem přehnaně kritický, protože jde o jeden z největších příběhů moderních českých dějin, ale ne, Anthropoid jednoduše není dobrý film, a neobstál by, ani kdyby pojednával o tématu ne tak osobním. Na jednu stranu si strašně vážím nadšení, odhodlání a snahy páně Ellisovy, který si film vysnil, napsal, zprodukoval, nasnímal a zrežíroval, ale bohužel špatně. Nevadí mi zkratky, nutná zjednodušení a nakonec ani patetické hollywoodské lovestoriózní nánosy, které byly do příběhu přidány, ty vem čert. Vadí mi šílená papírovost scénáře, plochost postav, ta neskutečná nuda, která prostupuje první polovinu filmu, kde se nic neděje, místo aby byly například lépe vysvětleny okolnosti - důvod pro nutnost operace Anthropoid, přípravy parašutistů, vykreslení Heydrichovy tyranie a snahy čs. odboje... Místo toho sledujeme dva nepříliš přesvědčivé kluky (Murphy je aspoň herecky přesný, Dornan je poleno), jak se prochází po Praze či bytě Moravcových, všem vykecají svoji misi, zamilovávají se, bojí se, klepou se a setkávají se s odbojem, který, zdá se, tvoří už jen dva (sic!) lidé. Když konečně dojde na akci, je natočená trochu nepřesvědčivě a využívá ohraných klišé, jako je náhlé ztlumení zvuku a nasazení tklivé hudby. Snad až závěrečné scény v kostele splnily očekávání, ale to už bylo bohužel pozdě. Nakonec jsem měl pocit, že být třeba historie neznalý Američan, odnesu si z toho to, že jim ten atentát za tolik nevinných obětí nestál. Ale kdo ví, možná na to neumím koukat "světově". Každopádně potěšilo, že takový Neužil v epizodní roli směle konkuruje Murphymu a spol. Možná že cizinci můžou přidat jednu hvězdu, ale víc ne. P.S. V kině zas parta dementů, která si koupila lístky za 150, aby film prošeptala a prvních 40 minut se smála tomu, že britští a američtí herci nemají perfektní českou výslovnost... facepalm!

    • 15.11.2016  08:58

    Filmařská lahůdka, která se vrací k těm nejlepším tradicím a postupům filmu. Do posledního detailu vypiplané řemeslo a umění, které nutí k dalším shlédnutím a objevování dalších detailů, ať už příběhových, či filmařských. Tady prostě není nic špatně, od chytrého scénáře, který rozsívá drobné nápovědy i rébusy, přes skvělé herce (DiCaprio, Ruffalo, Kingsley), luxusní kameru, přesnou hudbu a hlavně precizní režii. Must see film.

    • 31.10.2016  10:34

    Aaaah. Vezměte to nejlepší z tradice superhero origin stories, trošku z Počátku, Dr. House, Star Wars, Harryho Pottera, přihoďte špetku mystiky, pořádný budget a šikovné trikaře, nebojte se zakápnout rozkošným humorem a nakonec přidejte celého Cumberbatche a k plotně postavte šikovného šéfkuchaře zvoucího se Scott Derrickson. Výsledkem vám bude lehká, ale lahodná delikatesa jménem Doctor Strange. Tenhle film patří a snad i dlouho bude k tomu nejlepšího z marvelovského univerza, pardon, multiverza. A to především díky hravosti a lehkosti, se kterou se sám bere, ale i velkolepostí a nádhernou, lákavou mytologií, která přímo vybízí k vytvoření dlouhotrvající franšízy. Strange nenudí, baví ve všech svých polohách, a to především díky dokonale zvládnutým trikům, příjemnému humoru a až sebeironii, charismatickému Cumberbatchovi i skvělé hudbě. Viděno v IMAXu a stálo to za to.

    • 25.4.2016  13:25

    David Cronenberg už nemá potřebu "pitvat" (metaforicky i doslovně) zvrácené, ztracené a bizarní existence, ale zkoumá společnost, která tvoří svět, v němž žijeme. A ve Východních příslibech se ptá, kdo jsme, když můžeme zabíjet, znásilňovat a zotročovat z povolání, bez mrknutí oka, pro peníze a snad i radost? Rozvíjí kontrastní hru dvou světů, ruské mafie v Londýně (Mortensen, Cassel, Mueller-Stahl) a "obyčejných" slušných lidí (Watts). Jenže v obou světech mohou existovat různí jedinci, ti špatní, dobří, horší a lepší. Naomi Watts zde reprezentuje slušného člověka v mezích zákona, který snad trochu naivně věří v dobro a slušnost, i když zná zákeřný svět kolem sebe, a jež se setká s onou odvrácenou tváří, kterou reprezentují vory v zakoně. Na jejich straně podává fantastický výkon především Viggo Mortensen, jenž představuje pojítko obou světů, spojnici, příslovečný jazýček na miskách vah, který může brát i dávat, ubližovat i pomáhat. Na tomto pozadí Cronenberg rozvíjí mistrovský příběh, komorní kulisami a epický přesahem, který přesně a nekompromisně vede ke zdárnému cíli. Přitom ukazuje svůj vlastní posun, ale nezapře se v detailech, a dokazuje, že je jedním z největších režisérů naší doby.

    • 21.3.2016  09:48

    Americké dějiny jsou nezávislý francouzský film, který v New Yorku natočil štáb pěti (!) lidí podle scénáře režiséra Armela Hostiou a herce Vincenta Macaigne, jenž také ztvárnil hlavní postavu jménem... Vincent. Jde o subtilní příběh Francouze ztraceného v sobě, své lásce a New Yorku, který tvoří také jednu z hlavních postav filmu. Film vyniká právě skvělým portrétem nejúžasnějšího města na světě, které je zde otevřené a vítající, ale zároveň chladné a anonymní jako jakýsi labyrint. Vincent jím pak bloudí ve snaze získat zpět svou bývalou lásku, která už však o něj nestojí, což si tento trochu potrhlý, naivní a zničený Francouz (který neumí moc anglicky) nedokáže připustit. Postupně jej sledujeme přesouvat se od nadšení a naděje k apatii a odevzdání, po celou dobu je konfrontován s osudy jiných lidí, jež potkává v tomto fascinujícím městě. Film měl zhruba po dvou třetinách více než roční přestávku, což je v ději znát i silnou změnou atmosféry a nálady, která Americkým dějinám dodává na uvěřitelnosti a posouvá je ke skvělému závěru. Celkově jde o zajímavý film, který vyniká právě specifickou náladou, kterou umí vykouzlit jen New York.

    • 19.3.2016  14:32
    London Road (2015)
    ***

    London Road je zvláštní film. Na jednu stranu je to absurdní doku-muzikál plný dada textů (avšak dle autentických výpovědí obyvatel London Road) a bizarní muziky, kýčovité melodrama s velkou nadsázkou, na druhou stranu jde o fascinující a upřímnou sondu do myslí rozličných lidí, které zasáhne událost v podobě série vražd prostitutek v jejich okolí, a musí tak čelit zájmu médií, drbům, klepům a předsudkům. Dozvídáme se tedy, že někteří vlastně s vrahem prostitutek souhlasí apod. Celkově však tyto dvě protichůdné linie příliš nesouzní a především k ohromné repetitivnosti písňových textů působí i 91minutová stopáž jako nesnesitelně dlouhá. Nicméně je to skvěle natočené a zahrané a hudební čísla mě nakonec vlastně bavila, až na zmiňované opakování. P.S. Tom Hardy má fakt mini cameo, ač parádní, takže pro jeho fanynky tehle film není.

    • 14.3.2016  10:42

    Fascinující jízda sociální vrstvou, o níž toho moc vědět radši nechcete, neb na vás padne tíživá úzkost. Nicméně to bylo cílem filmu, který je v české tvorbě ojedinělý sebevědomím a sebeuvědomělostí, které pramení ze skvěle napsaných postav i dialogů plných uvěřitelnosti, přirozenosti i humoru, přesné režie, fantastického castingu zejména v podobě obou dokonale hrajících bratří Hádků, stylově přesnými kostýmy a lokacemi a atmosférickou hudbou. Velký palec nahoru a víc takových filmů, které si na nic nehrají a nedělají ze sebe nic, čím nejsou.

    • 7.3.2016  13:48

    Po Českých lvech jsem si ze záznamu ze zvědavosti pustil "konkurenční" Ceny české filmové kritiky. A v tom srovnání tleskám. Zdaleka to není dokonalé, ba možná ani dobré, ale je to o několik mílových kroků dál, než lvi, a to na správné cestě. Trocha ironie, trocha sebekritiky a humor do vlastních řad jsou to, co filmové ceny potřebují. Pravda, Kotek a Doležalová někdy moc mimo a žoviální, ale měli světlé chvilky a rozhodně jsou o parník lepší, než Výborná. Současně zase té palby do vlastních řad v podobě kritických komentářů k českému filmu bylo až příliš. Dramaturgie to v detailech taky moc nevychytala, ale to by se zase dalo přičíst menšímu budgetu a zázemí. Rozhodně bych ale přesměroval tvůrčí tým kritiky směrem ke lvům. Kamil do Rudolfina!

    • 7.3.2016  09:02
    Český lev 2015 (TV pořad) (2016)
    *

    Už nemůžu jinak, než jen za jednu hvězdu, a tu si vysloužili pouze někteří obdarovaní (Mihulová, Hádek, Milota, Daniel), což není zásluha autorů večera. Jinak jsou bohužel lvi zoufale provinční a nemoderní, absolutně bez jakéhokoliv náznaku duše a osobitosti, bez důstojnosti i zábavy. Vypadá to pořád stejně jako jakékoliv jiné ceny, kdyby tam předávali Slavíky, Thálie, Litery, nikdo by nepoznal rozdíl. Člověk si skoro, a to jsem nevěřil, že někdy řeknu, zasteskne po éře Vachlera. Jeho trapnost byla v začátcích aspoň náznakem osobitá a zajímavá, mělo to jasný postoj, který jste mohli jedině nenávidět nebo milovat, ale aspoň uměl vzbudit emoce. Současní lvi pro restartu jsou prostě jen... meh. Výborná je možná dobrá moderátorka v rádiu, ale tenhle večer, který by měl být důstojný a vtipný, prostě nezvládá a vypadá jak z maloměstské veselky na radnici. Tyhle večery by měli dělat herci či komici, moderátoři v ČR jsou všichni trapní. Předávající vědci jsou jistě ctihodné osobnosti, ale nezvládají mluvení před davem a kamerou a s filmem nemají prostě nic společného. Celé to kvůli tomu je nesnesitelně dlouhé a unylé a totálně nedůstojné. O kategoriích televizní tvorby pak nemá smysl nic psát, to byla degradace všeho. A ten střihač, který dělal ukázky nominovaných děl, by měl dostat padáka za spoilery, stejně jako ten, kdo poslal Matěje Hádka po ceně pro Kryštofa zpět do obecenstva, čímž také vyzradil, že dostane lva sám. Bože! Akademici by si měli vážně uvědomit, že Český lev má přece jen svou důležitost a takhle plytký a tupý večer skutečně poškozuje pověst českých filmů. Aspoň s rozdělením lvů se dá víceméně souhlasit, i když pár chybek se našlo - že třeba stále nejsme schopní ocenit více filmů (Kobry klidně, ale režii měl dostat Zelenka), že si pořád protiřečíme (Domácí péče na Oscary, ale jinak nic) atd. Tragédie.

    • 29.2.2016  10:59
    Ant-Man (2015)
    *****

    Ant-Man si zaslouží plný počet, protože zcela správně přistoupil k potenciálu trochu staromódního, trochu směšného superhrdiny, z něhož prostě nemůžete vykřesat vážně myšlený komiksový film. Proto Marvel hraje na strunu nadsázky (díky, Edgare Wrighte), decentního humoru a velenápadité akce s miniaturním hrdinou. Paul Rudd se pro tuhle roli narodil, chemie s Evangeline Lilly funguje dokonale a Michael Douglas konečně sympatický. Takhle mají vypadat spandexové marvelovky, které míří na velké plátno. Vkusné, důstojné a zábavné! S Deadpoolem, který je ale úplně jiného ranku, pro mě zatím nejlepší marvelovka.

    • 23.2.2016  09:23

    Intenzivní desetiminutovka, která nešetří násilím a současně buduje solidní napětí a hustou atmosféru. A taky by to mohla být pěkná, alternativní reklama na Jacka určená ke sběru oborových cen.

    • 22.2.2016  09:19
    Deadpool (2016)
    *****

    Je prohlášení, že Deadpool je nejzábavnější film roku 2016, v únoru trochu předčasné? Nemyslím! Takhle parádní zábavu, tak sebestřednou, sebeuvědomělou a sebeparodickou současně, tak krásně nekorektní a zároveň mile meta, jsem neviděl ani nepamatuju. Počínaje ironickými úvodními titulky přes geniální úvodní bitku a cynickou, leč nádhernou love story až po rozuzlení a finále, Deadpool je supercool jízda plná pubertálních, ale vkusně zábavných a kouzelně ironických hlášek, popkulturních odkazů a meta fórků. Co však Deadpoola zdobí ještě víc, než jednotlivé gagy a punchliny, chytré detaily, našlapaný soundtrack a dechberoucí spád, je vypravěčská linka a způsob jejího podání. To retrospektivní zabalení do romantického příběhu je totiž nečekaně tím, co Deadpoola drží, dává mu "hlubší" smysl (rozuměj víc než jen hustá zábava na vymytí mozku) a posouvá děj dopředu tak, že se divák může dokonce i vžít do postav - jakkoliv absurdně to u tohoto filmu zní. Deadpool rozhodně předčil očekávání a posunul laťku komiksovým filmům setsakra vysoko. Doufám, že bude víc takových Rkových nářezů. Ryan Reynolds je bůh, Morena Baccarin hot as hell a Gina Carrano taky. P.S. pro neuctivé diváky, co v kině nepočkají do konce titulků - jako každá Marvelovka, i Deadpool má potitulkovou scénu.

    • 1.2.2016  16:35

    Nemůžu jinak, než za pět. Není to fér k jiným filmům, a to myslím i obecně, i v rámci ságy HP, ale je to tak. Je to tečka za epickým příběhem, který jsem miloval (knižně samozřejmě víc), a tak se to zákonitě v hodnocení musí promítnout. I tak si myslím, že je poslední díl série skvělým filmem, dostatečně monumentálním a epickým, jakým měl být. Závěrečná bitva o Bradavice je prostě skvělá a temná, velkoryse pojatá i natočená. Neskutečně se mi líbí, jak se celá série přehoupla z dětské pohádky do ultra-temné monumentální fantasy, která je alegorií na války a totalitní systémy (jmenovitě nacismu) našeho medlovského světa. A tvůrci (v čele tedy už Rowlingová) k tomu tak přistupovali, takže i v tomto i jiných dílech se umírá náhle, krutě a bez klišoidních proslovů, jako tomu je i ve skutečnosti. Je to drsné, a to ze ságy HP dělá to, čím je. A nakonec, samozřejmě, dobro zvítězí, ale za jakou cenu? Našel bych i výtky, ale vlastně ani nechci. A ano, hvězda dolů by se za scénu po 19 letech dala strhnout, ale to už by patřilo spíš do nějaké celkové kritiky knižní předlohy...

    • 1.2.2016  16:29

    První část závěrečného dílu samozřejmě trpí tím, že nemá vlastně ani začátek ani konec, ale rčení, že i cesta je cíl, zde nachází hmatatelné opodstatnění. Tohle zdánlivě bezcílné putování trojice hrdinů skvěle zosobňuje zmar a beznaděj situace, ve které přesto stále věří v dobro a svou pravdu a musí tomu mnoho obětovat. Tříbí se tak charaktery, houstnou řady hrdinů a vše neodvratitelně spěje ke grand finale. A důstojně!

    • 25.1.2016  09:13

    Od filmu, o němž se mluví jako o hlavním oscarovém kandidátovi a jednom z nejlepších děl roku, jsem čekal víc. Film je bezpochyby natočen nádherně a je to kus řemesla, jaký se dnes běžně netočí. Kamera je dechberoucí, stejně jako lokace a celá výprava. Je to syrové, skutečné a zpočátku uhrančivé. Současně oceňuji, jaký přístup si Iñárritu zvolil, a co si štáb musel vytrpět. Ale! Můžu se rozhodnout natočit dlouhý film bez děje, jsem-li navíc přesvědčen, že mám skvělý štáb a jasnou režijní představu, potud vše klape, ale takový film pak zákonitě musí mít a vzbuzovat silné emoce. A právě v tom Revenant hodně selhává. Není důvod dvě a půl hodiny sledovat putování chlapa, jakkoliv nádherné, když ten chlap nedisponuje zcela žádným charakterem, respektive nám nebyl ukázán, a jeho vnitřní motiv je tak banální, jako je pomsta - a to myslím tak, že na toto téma už jsme viděli vše a v takhle dobrém filmu to prostě není dostačující leitmotiv. Revenant jednoduše nestrhne diváka, není komu fandit a přát, a to vlastně ani co, ani proč. Což je škoda, protože s trochou zásah do scénáře to klidně mohlo být za plný počet a nezapomenutelný, poctivý a nádherně syrový filmový zážitek. Podotýkám ještě, že ani vedlejší motiv indiánů není moc rozveden a pokud se nepletu, nedává žádný smysl - pokud mi něco neuteklo, ale nechci spoilerovat. Nakonec ještě k výkonům herců - jsem přesvědčen, že DiCaprio si Oscara odnese, nicméně jen proto, že už jej asi pětkrát nedostal, ne za výkon v tomto filmu. Jistě, je skvělý, ale to je již jeho standardem. Celý film třeštit oči a sípat na tuhle sošku nestačí a nemělo by - právě proto, že v roli nebyl (a třeba to není DiCapriova chyba) vykreslen zmíněný charakter, nemá žádnou hloubku. Tom Hardy byl o parník lepší, když už, tak ten předvedl oscarový výkon. Nicméně soška pro Lubezkiho bude oprávněná, pak už snad jen výprava a zvuk, potažmo Hardy. Vše ostatní bude omyl. P.S. To samé, ale lépe a stručněji zde napsal Isherwood - plně se ztotožňuji. Hezky to taky napsal Marigold. P.P.S. Fakt dlouho jsem si myslel, že šéf těch indiánů je CGI, pak jsem si herce vygoogli a je skutečný:-) Celkově za 3 a ½.

    • 25.1.2016  09:01

    V Davidu Yatesovi našla sága HP důstojného porkačovatele ságy HP. Fénixův řád je po Vězni z Azkabanu nejlepším filmem série, má vyváženou, hutnou atmosféru a promyšlený scénář, který nedopouští tolik zkratkovitostí a nedovysvětlení, jako některé jiné díly - ačkoliv vzhledem k osmisetstránkové předloze musí také notně škrtat. Majstrštykem je temná nálada beznaděje, kdy se Harry cítí opuštěn a zrazen a na diváka to přímo sálá. Finální bitvy jsou pak natočeny epicky a temně, ale současně tak nějak realisticky krutě - viz Sirius Black. Výborný je navíc casting nových rolí - Imelda Staunton je opravdu iritující Dolores Umbridgeová.

    • 25.1.2016  08:57

    Ohnivý pohár pokračuje v přerodu ságy HP z pohádky na temnou fantasy, který započal Cuarón v předchozím díle. A pokračuje důstojně, nebýt skvělého Vězně z Azkabanu, nebál bych se i s Ohnivým pohárem jít na pět hvězdiček. Nicméně je pravda, že filmu chvíli trvá, než chytne spád - začátek je trochu nejistý, rozehraje se příliš motivů a tudíž velmi zkratkovitě, aby stopáž nerostla až moc neúnosně. Nicméně od příjezdu do Bradavic příběh jede, úkoly poháru jsou skvěle natočené a finální comeback Voldemorta je nervydrásající.

    • 22.1.2016  15:25

    Nepřekonatelný kult!

    • 22.1.2016  09:27

    Na režisérskou sesli nastoupil Alfonso Cuarón a s ním přišlo nové, určující pojetí světa HP. Ano, i předloha byla jiná, temnější a dospělejší, ale Cuarón si dovolil změnit víc, než to. K obrazu svému, nutno dodat nádhernému, si přetvořil okolí Bradavic a další prostředí, a přidal preciznější, osobitější a filmařštější přístup. Konečně dokázal rozehrát i Radcliffa, k obsazení se navíc přidali výborně vybraní i hrající Thewlis a Oldman, který pokládají solidní základy pro Fénixův řád. Některé scény, jako třeba zastavení vlaku nebo cestování časem, jsou fantastické. Jen škoda, že první cesta do Prasinek nedostala víc prostoru. Celkově je to však konečně takový Harry Potter, jakého si čtenáři přáli! A Mozkomoři jsou badass. Howgh.

    • 22.1.2016  09:20

    Mytologie světa HP se v druhém díle rozjíždí, s čímž přibývá temnější atmosféra, ale i spousta povedených detailů, postav, kreatur apod. Prohlubují se vztahy, Radcliffe se pomalu rozehrává a tříbí se charaktery postav a jejich vzájemné vztahy.

    • 22.1.2016  09:17

    Jakkoliv je seznamování se s kouzelnickým světem (Příčná ulice, příjezd do bradavic, rozdělení do kolejí apod.) úžasné a půvabné, celý film se nese v opatrném, doslovném a rodinném duchu. Koneckonců to koresponduje s věkem hlavních hrdinů a vlastně i tehdejších diváků, nicméně ve světle některých pozdějších dílů je to uhlazené až příliš. Navíc triky jsou celkem odfláklé a Radcliffe se ještě nerozkoukal a hraje jako prkno. I tak je to v pořádku a jedná se o důstojný rozjezd série.

    • 21.1.2016  08:39

    Bůh existuje a žije v Bruselu. A dělá si s lidmi, co chce. Stejně tak to se svým filmem dělá i Jaco van Dormael. Osciluje mezi artem a divácky otevřeným filmem, mezi černý humorem a crazy komedií, kýčem i sentimentem a mrazivou pravdou, mezi melancholií a ztřeštěností. A tenhle divoký mix ve výsledku trošku hapruje, i když je Zbrusu nový zákon pořád velmi dobrý film, jehož zhlédnutí je příjemné a přínosné. A to především pro výtečný námět, několik fantastických gagů i geniálních metascén (předčítání Hledání ztraceného času, Bůh v kostele pod křížem), precizní práci se zvukem a hudbou a především nádhernou kameru, kde skoro každý záběr obstojí jako samostatný obraz. Co ale ubírá filmu čtvrtou hvězdu, kterou jsem bezprostředně po projekci měl v plánu dát, je nedotažená finální verze scénáře a právě ona nerozhodnost, co za film vlastně tvůrci točí. Námět funguje, jednotlivé scény také, ale jejich propojení a katarze jsou příliš banální a líbivé, což si tak kvalitní film nezaslouží. I když, možná to poselství o lásce je krásné, ale my jsme na něj už moc cyničtí. Takže nakonec nadprůměr za 3 a ½.

    • 18.1.2016  10:58
    Vražedná práva (TV seriál) (2014)
    **

    Pročítám zdejší komentáře a žasnu nad přestřeleným hodnocením. Na druhou stranu musím objektivně uznat, že první díly mě také vtáhly a nešetřil jsem nadšením. Nicméně teď, po první řadě a několika dílech druhé, už hodnotit můžu a jsem zklamaný. Mám z HTGAWM pocit příšerně vyhajpovaného rádoby cool seriálu, který je však, když prokouknete tuhle slupku, šíleně pitomoučký a klišoidní, což v téhle kombinaci bohužel trochu uráží divákovu kombinaci. Scenáristické postupy zavánějí onanií á la How I Met Your Mother, když věčně ukazují nějaký šokantní cilffhanger, vrátí se v čase a pak dojdou k banálním a současně notně překombinovaným konstrukcím, které nutně zklamou a nenaplní nastavené očekávání. Tím se celý děj vleče, je mnohokrát nastavován a rozuzlení musí zákonitě být divné/pitomé. To vše se děje partě ústředních postav, které jsou mimochodem zcela nesympatické a není nikdo, komu byste chtěli fandit. V kombinaci s příšernou multikulti otevřeností (tolik různobarevných a různě sexuálně orientovaných postav ve všemožných kombinacích jsem fakt neviděl - a to mi, pěkně prosím, homosexuálové, lesby ani jiné rasy nijak nevadí, jen je tu toho až absurdně mnoho) vychází HTGAWM jako poměrně nesnesitelný seriál. Úplně vidím, jak to skončí po deseti řadách, kde všichni postupně podstoupí změny pohlaví, barvy pleti, zemřou, zmrtvýchvstanou, vzájemně spolu budou souložit v různých kombinacích a průběžně se ještě mezi sebou povraždí. Ach jo.

    • 15.1.2016  09:34
    Jessica Jones (TV seriál) (2015)
    *****

    Epicky dobré. Netflix ukazuje, jak mají vypadat superhrdinové v 21. století. A tím slovem superhrdinové se nenechte odradit, tady totiž není žádný spandex, pláštík nebo kápě, ale syrová (skoro) realita. Mnohem víc se hraje na noirovou strunu a Jessica Jones je sama plná morálních dilemat a vnitřních démonů. Seriál hodně pracuje s motivem hodnoty lidstva - má smysl se snažit pro současné lidstvo dělat, když vám každý hned plivne pod nohy nebo je rovnou podrazí, když dostane příležitost, a všichni kolem jsou trosky nebo hajzlové? Neskutečně zábavný záporák Kilgrave v geniálním podání Davida Tennanta má jasno - lidstvo za to nestojí a každý se musí postarat sám o sebe nejlépe, jak to dovede. Není tedy nějakým šílencem toužícím ovládnout svět, ale oportunistickým sólistou, který touží po něčem mnohem přízemnějším. A otázka je, jak se k tomu postaví Jessica v podání skvělé Krysten Ritter. Během třinácti nadupaných dílů, mimochodem vždy zakončených na tom správném místě, její názory a nálada, stejně jako celý seriál, oscilují mezi hrdinstvím, zoufalstvím, humorem i naštvaností. Díky tomu seriál působí plasticky a uvěřitelně, když připustíme určité nadpřirozené schopnosti hlavních postav. Navíc je to krásně natočené s bezvadnými lokacemi, vizuálem a hutnou, hmatatelnou atmosférou. Pochvalu zaslouží i scénář, který se sice občas nějakému klišé nevyhne, ale většinou se je snaží naznačit a pak zbořit netradičním řešením - což se mnohokrát autorům povedlo. Tleskám a chci víc, nejenom Defendors, ale hlavně Jessicy a Kilgrava!

    • 5.1.2016  09:13
    Spisovatelé (2012)
    ****

    Další z nesmírně příjemných lidských filmů, chytře napsaných a krásně zahraných, které pobaví i zahřejí.

    • 4.1.2016  09:22

    Jak jsem zatím nehodnotil seriál jako takový, protože si s ním nevím rady (dvě skvělé série a třetí, která vlastně dělá to samé, co tento speciál), u Přízračné nevěsty mám jasno - přesně za 50 %. Hned při sledování ve mně zůstala nepěkná pachuť, pocit, že tvůrci, jakkoliv schopní a nadaní, což už předvedli dříve, před diváky jen onanují. A hle, přečetl jsem si i zde podobné přirovnání. Ano, i Přízračná nevěsta je parádní řemeslo, dialogy sherlockovsky chytré a zábavné jako břitva, herecky je vše skvělé... Ale skřípe to v ději, který vlastně neexistuje. Je to jen proud pseudo a meta vtipů, odkazů sama na sebe a mnoho dalšího, kde se samotný případ vyřeší vlastně náhodou (v podobě jiné postavy) a závěrečných počátkoidních twistů je taky moc. Tohle se stane, když se tvůrci moc zahledí sami do sebe. Mohli by o tom vyprávět třeba tvůrci Lovce jelenů nebo Terrence Malick. Pro mě je to strašná škoda. Jdu na tři hvězdy, ale tak tak. Marigoldův komentář je trefa, můj pocit obratněji sepsaný v pár větách...

    • 4.1.2016  09:17

    Radek99 to tu vystihl, když napsal, že Hector je britský bratranec Waltera Mittyho, který rád jedl, meditoval a miloval. Hector and the Search for Happiness je pěkný film, zábavný, krásný a zajímavý, ale tak nějak neumí pořádně vzít za provaz a naplno vás vtáhnout. Přesto neurazí, Pegg je jako vždy skvělý, k tomu krásné lokace a kamera, má to spád... ale na konci trochu zůstane pachuť nevyužitého potenciálu.

<< předchozí 1 2 3 4 5 9 12 16
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace