Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Komedie
  • Akční
  • Animovaný
  • Horor

Recenze (600)

plakát

The Disaster Artist: Úžasný propadák (2017) 

Disaster Artist je vlastně neskutečně meta, když úspěšný hollywoodský herec a režisér natočí, produkuje a hraje hlavní roli ve filmu o filmu, který natočil, produkoval, napsal a hlavní roli v něm hrál neúspěšný hollywoodský herec a režisér... a oba do něj obsadí své kamarády, příbuzné a známé. Franco ví, že nejde parodovat nechtěnou parodii, tak jí vlastně vzdává hold. Protože jak jinak pojmenovat tenhle film, který The Room kopíruje věrně do posledního detailu. Záslužná, dobře odvedená práce. A ty camea! Včetně skutečného Tommyho a Grega. Radost sledovat a povinnost pro každého cinefila.

plakát

My (2019) 

Hm. Asi chápu, co chtěl Peele říct a udělat, ale v tom případě to udělal špatně. Us je strašně rozporuplný film, je víc čistě žánrově hororový než byl Get Out, ale současně se snaží o stejnou alegoričnost a společenský přesah. Jenže to úplně nejde dohromady zejména tím, jak doslovný se snažil Peele být a jak naprosto nesmyslné je závěrečné vysvětlení, které diváka nutí se ve všech událostech a chování postav vrtat, a ani pak to nedává smysl. Jako horor je to napínavé, jako komedie to taky funguje, a pár vtipů je výborných, ale jako celek to prostě nefunguje. Vypíchnul bych herecké výkony a kameru Mika Gioulakise, ale Peela u klávesnice plácám přes prsty.

plakát

BlacKkKlansman (2018) 

Spike Lee tentokrát tne hluboko do živého masa. Pro svou kritiku si vybral dokonale absurdní skutečný námět, který odhaluje americký bělošský rasismus, který se nám tu může zdát směšný. Ale vsunuté doku montáže ze současné Ameriky a obžaloba Trumpa ukazují, jak je téma aktuální, což nakonec teď pociťujeme i u nás v Evropě. Lee vzdává hold blaxploitation filmům a vhodně využívá typické záběrování a rámování filmů 70. let, které dokonale vtahuje do doby i děje. Nadto přesně vede skvělého Washingtona a Drivera a ve správnou chvíli vytahuje absurdní humor a jindy zase přitlačí na pilu. Blackkklansman je skvělý film, který využívá žánry pro zdůraznění důležitého obsahu.

plakát

Tenkrát v Hollywoodu (2019) 

Tenkrát v Hollywoodu je klukovsky nadšené vyznání čiré lásky k filmu a jeho nejslavnější éře. Vyznání, které proto dokonale funguje, je až hystericky zábavné a vtipné, vizuálně nádherné a podtržené bez nadsázky fantastickými výkony Brada Pitta a Leonarda DiCapria. Je to meta a geniální. Jeden z nejlepších Tarantinových filmů.

plakát

Joker (2019) 

Mindblowing studie vydědění a zoufalství, která víc než trefně komentuje a hlavně kritizuje dnešní svět. Silné poselství navíc Phillips zahrnul do strhujícího vizuálního hávu, který mě nejvíc upomenul na pocity zažíváné kdysi při sledování Sedm. Celé je to komiskem jen mytologicky líznuté, a to je dobře. Joaquin Phoenix podává jeden z nejlepších hereckých výkonů posledních let (myšleno obecně, ne svůj), který je ještě znásoben geniální hudbou Hildur Guđnadóttir. Zasloužené Oscary a jeden z vrcholů roku 2019.

plakát

Parazit (2019) 

Dějově brilantní černá komedie/thriller, precizně natočená a zrežírovaná, ale ta tolik proklamovaná sociální rovina je tam jen tak povrchně hozená v námětu, nicméně dál se s ní nijak nepracuje. Není moc komu a proč fandit, respektive je to trošku jedno, každá postava má svoje pro a proti. Jako kvalitní podívaná ok, ale už bylo viděno. Jako nějaká satira nebo kritika s hlubším přesahem to ale selhává. Z mého pohledu trochu vyhypované a proč zrovna tento film jako první zahraniční vyhrál Oscary nechápu.

plakát

What Did Jack Do? (2017) 

Lynchovská jednohubka s příchutí variace na klišé noirových detektivek. A s písničkou!

plakát

Berberian Sound Studio (2012) 

Audiovizuálně mistrovský, ale obsahově zcela vyprázdněný film, který by spíš fungoval jako kraťas nebo třetinový videoart.

plakát

Kde je moje tělo? (2019) 

Čirá krása vizuální, myšlenková, s do nejmenšího detailu dotaženým sound designem a přenádherným soundtrackem.

plakát

Manželská historie (2019) 

Křehké a vrtkavé jako láska a život sám. Precizní studie manželství a jeho konce v podání jednoho z nejzajímavějších tvůrců současnosti a s vynikajícím Adamem Driverem a Scarlett Johansson.