Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Akční
  • Drama
  • Sci-Fi
  • Dobrodružný
  • Komedie

Recenze (167)

plakát

Nesmiřitelní (1992) 

western na starý spusob v novém šatu, se skvělýma hercama, kde i hodný ( nebo polepšený ) je ( nebo musí být ) nutně zlý a pekelně dobrý výsledek s ukázkou toho, že co se za mládí naučíš a si v tom výbornej, to při troške třízvosti hlavy a trénovanosti předvedeš ( v tom případě možná také při mírné dávce alkoholové nezávislosti ).

plakát

Pro pár dolarů navíc (1965) 

4,5*, ale ještě zaokrouhlím na 4. Více-méně obdoba předošlího dílu, jen v honičce na zloduchy s "konkurenčním spojencem". O kousek zábavnější a sofistikovanější ( potěšila kolobouková scéna - "když mám technicky vhodnejší zbraň", i přesnost a rychlost má své meze ), i druhý lovec má silnou charismu a hudebně je to od Morricona pompéznější a vygradovanější. A zloduch také zlobivější a hodinkové "střelecko-hudební" souboje ( myslím psychicky i trajektoriálně ) jsou fakt nádhera, ale tu jim konkurují i "řečnícke a vyjednávací souboje" o tzv. odměnu v počtu či součtu "kořisti = dopadených zloduchu". Po dalším shlédnutí možná dám i 5.

plakát

Pro hrst dolarů (1964) 

dobové 4*, má to pro mne typických 10-15 min. volnostylového řádení kamerou po krajině, očích střelcu a sledujících okolí s mĺkvou pasáží ( v drobních a vhodných kusech mi to nevadí, ba vyhovuje, no když to někdy se tahá na minuty, už jo - to je snad jediná chyba S.Leoneho, no pro někoho to muže být právě kladem vizuálního ponoření se do atmosféry ), také děj je místy potýkající se s trochou naivity, no vzhledem na dobu a "systém" Wild Westu to nemá daleko k autenticitě. Tolik zápory, ostatní vše je kladní-od Clinta přes zápletku, akční scény ( i tu pár je několik míst spíš groteskních jak efektívních - např. pád dveří či brány do zad odstaví úplně do bezvědomí strážce ), gradace chaosu band kde logiky ta horší se "utrhne" a je i lehčeji oklamatelná vlastní zaslepeností krvou a bojem ( viď "hřbitovní návnada" a finální řešení likvidace konkurence a koneční souboj ). Jednoduše klasika na úvod "trilogie".

plakát

Anna (2019) 

"hollywoodska moderná Nikita krížená s Leonom pod rúškom až nadnesenej satiry studenej vojny a mikročrepov humoru". Touto jednou dlhou vetou som to vystihol po mojom a napriek negatívnym momentkám dávam prekvapujúco až 4*. Dôvodmi sú : C, prekvapujúca funkčnosť tejto skladačky - občas sú síce prepojenia buď očakávané ( zo 1-2 prequel časti som intuitívne čakal pri odhalení "systému" filmu ) alebo skôr logické ako šokujúce, ale v takom akčnom odľahčováku sa hodia, B, film nenudí, rýchlo plynie, strieda úryvky až priam sondážne ( práca modeliek ako pozadie ) a akčno-zápletkové ( uvedené retro a realtimové ) a aj keď to v sebe má Brutálnu Nikitu, Leona v ženskom šate, nedávnu Červenú volavku - je to klišé, ktoré do mňa nasiaklo. C, aj keď nijaké novoty neprináša ( viď predošlý bod ), je to najkvalitnejší Besson od Leona ( a napriek kritikom mi viac ide ako sugestívna a ponurá Nikita či preexponovaný a chaotický 5 element ). A, hlavná postava je nielen slovom, pohybom a okom modelka a agentka, ale po dlhom čase aj postava, ktorá diváka/predovšetkým chlapov/ zaujme ( uvedený 5 element, nepodarená druhá polovina Lucy a ostatné "fotogenicko-vizuálne Bessonovky za cca 20 rokov, napr. aj odfušovaný Angel-A to postrádali ), iste - je to celé mierne nadnesené v akčnom tenise západ-východ, kde sa strany, obete a "ponuky na slobodu" menia ako šaty modeliek a humor fungoval len minimálne, no so samotnou akciou sa to nepreháňa a je vyvážená dejom nútiacim diváka neprestať sledovať skladačku, ktorá nie je síce prekvapivá veľmi, ba miestami až preexponovaná,no dáva filmu status nie len Béčka. Žiadne extra fanfáry, ale nudiť sa nebudete ( okrem cca 5-10 min. rýchlostrihu Anniných "vybavených objednávok", ktoré tam nemuseli byť a vadia trochu nedotiahnuté a vláčne niektoré "romantické scény" ). 3,75 = 4 ( ale osobne, Anna je nádherná a Rusko obrovské, tak taký príbeh sa mohol reálne stať, diktátori nesedia len na politických stoličkách, verte mi ... ).

plakát

Tenkrát v Hollywoodu (2019) 

proč jsem ubral 1 star ? QT vyrobil výbornou satiru, duo hlavních hercu si to užívá jak ostřílení střelci cviční střelbu ( no, je to spíš komedie než drama ) resp. jako když herci si "užívají být hercama". Až těžko říct kdo to dělá lépe, snad Brad byl víc uvolněný stuntmentsky, kdežto Leo upjatej na city a nechutní cigáru, no jeho "nasraná part" po menší krize trhala oční asociace s divákama a kamerama. Do toho bezchybná choreografie a kulisy dob, kde fet vítězil nad technikou, trendy byly povinností jak alkohol při každém interview, dialogu ba i monologu :-, V tomto směru nádhera okořenená holkama v ruzném stavu ( někdy i hruzném - viď nebo vnímej záveřeční duo killerek ) a Margot blond "vytunovaná oční raketa", doslovně a od pohledu. Ale špatnosti k ubranému hodnocení - jednoznačně scéna s Bruce Leem, nasilu zábavná a reálně neuveřitelná, i když auto lze tělem pokřivit, vážně někdy. To už bylo moc, také násilí ( sice čekané od QT ) v záveřečném zúčtování, které je sice velkolepé, no překrvavené ( a dalo mi úsměv jak si hollywood vystřelil a "pomstil" se za vraždu a podlosti hříchu minulosti - to si mládež vemte k srdci, žádný Lennon, Tate, ale s vtipem a hlavou i na alkohol a drogy-když už, tak s "ledem" - viď Pitt - no ideálně nikdy nebo neškodní dávka ). Oheň nechte na Lea, ten už ví jak se to dělá:-)) . To násilí už bylo nad muj level, zvlášť "klepačka" hlavou, fuuj. Takže pro "hollywoodskou smetánku" oprávněne chuťovka prvního rangu, no běžný divák ostane spokojen ( to určite ), no ne v úplním blahu ( to určite ne ). Orgasmus s povinností, no bez pomyslné čerešničky . 4,5 ale dám dole za 4. No Quentine - ale pořád máš formu.

plakát

Diego Maradona (2019) 

4,3 - nedostatky jsou ( ty Diegovi byly spíš mimofotbalové resp. provokačně-agresivní typově na ihřišti ), no celkově velmi povedené. Chyběl mi trochu úvod kariéry ( je tam ale krátky návrat cca po úvodních 20-30 min ), také ostatní šampionáty mohli být opracovány do pár minutové stopáže, no ostatní záležitosti jsou udělány fajn. Především autenticita neapolské anabáze a cca 5-6 let jeho top výkonnosti na piedestálu v 80-tych letech, i když s úpadkem osobnosti. Mně osobně to padlo moc kriticky, jelikož tak se obrátit proti idolu a jednomu z nej hráču histórie, to je trochu s nadsázkou nebo chybou fans, myslím že mnoho hráču ( ale ne tak slavných a "sledovaných" ) malo potíže se životosprávou a mafiemi a v takovém měste a fanatizmu jako v Neapoli to bylo těžké, takřka nemožné se tomu vyhnout. Jinak dostat se z takových problému, zranění, drog, zákazu činnosti, obvinění a ukázat ještě takovou kvalitu ( bez ohledu na možné dopingy v závěru kariéry ) je vskutku obdivuhodné ( v roce 1990 titul, 89 pohár UEFA a finále trapasového MS 1990 a neapolci s jejich "zákulisím" si mužou snít, že někdy získají pohár LM, protože kdyby Diega neponičili a mohl hrát cca do 33-34 v "normálním stavu a tímu s adekvátníma hráčema a manažérama", tak možná ho mohli už mít. Takové šílenství jak ve své době vzbudil lokálně v Neapolu, to se už tak lehce nevidí a možná už nebude ( v současnosti vidět hvězdy naživě muže každý na netu, v TV a pod. - což není na škodu a svět se mění a tvaruje, ale tak to trochu bere čaru živého sledování ). Na druhé straně to možná je i kladem, protože moc slávy a pozornosti v takové podobě a za takových podmínek dokáže člověka nahlodat a zničit. Ale jako memento své éry a doby pro budoucnost pěkný film a Diego sice o svou divokost nepřišel a i v současnosti vyvede nejaký neetický přehrešek, ale psychicky a závislostně je už v pořádku.

plakát

Kong: Ostrov lebek (2017) 

prequelu od P.Jacksona som pridal cca 0,5 hviezdičky (4*), no napriek chybám ( priveľmi divoké až kardinálne súboje s príšerami bez väčších škôd a často neuveriteľným šťastím pri záchrane ) to malo hlavu i pätu, výborný retro úvod a pri skrátení a miernejších uvedených nedostatkoch to mohol byť skvelý film. Len toho bolo všetkého veľa - ale k novému - ten má všetkého veľa tam kde nebolo treba pridať a málo tam kde si to žiadalo, ale ešte celé viac po "hollywoodsky". Úvod je rovno štýlom "politicko-novinársky a vojensky ideme na vec", s úbohou narážkou na Godzillu a atómové obludy a po až predimenzovanom úvodnom vpáde a deštrukcii letky zrazu dochádza ku kúskovitým akciám a nie rozvíjajúcemu sa deju a čuduj sa svete, pozostalí a zväčša nevojaci prežívajú. Celé to pripomína slabotu "fotografky", ktorá ako bez mozgu len stláča prístroj a fotí a fotí i tam, kde ostatní bojujú a umierajú a ona sa skoro nebojí, no desné a oni chcú po divákoch potrebu "báť sa". K tomu nepodarené bláznovstvo ex-vojaka s bezprizornými domorodcami a úplne spackaná úloha pre Samuela Jacksona - ten už asi nemal inú možnosť po Zabijakovom osobnom strážcovi a tak to musel vzať, keď jeho komediálnosť a hereckosť takto degradovali. Celé pretkané historickým amerikanizmom a pritom miera vážnosti sa mieša často s nelogikou až skoro demenciou niektorých postáv a efekty to nezachránia ani s preexponovaným súbojom top príšer, to je skôr pre "motorizované kiná prvej polovice minulého storočia, keď sa začínalo s trikmi a diváci ich hltali". 2,5 a už nefotiť, preživšia a preživší.

plakát

Kingsman: Tajná služba (2014) 

nechcem nazrieť do zrkadla súčasného "náročného" diváka ( zvlášť u teenagerov ), no ak toto má byť medz i top 300 filmami a takú úroveň, tak platí čím viac efektov a "komiksovizácie odľahčených akčákov" ( Avengers séria a boom hollywoodu od ako tak prijateľného Iron Mana v úvode a skvelého restartu Batmana ), tak tým väčšia naplnená kasa a taška mládeže olepená komiksohrdinami. Ta komiksová presýtenosť a úspešnosť skôr navádza, že v hollywoode je mierna kríza s kvalitným scénarom a réžiou a YA filmy sú "istotou" na úspech ( sú už miešané v sci-fi, krimi, vážnom i menej dramatickom poňatí a nielen v ich doméne - fantasy ). Už úvod mi nabúral chvály na film a ak sa vyskytli nejaké prekvapivé a hodnotné prvky ( náborové testy niektoré - nie skok padákom, mýticko-dekadentná atmosféra tajného spolku ), tak tých neuveriteľných častí pre YA večne pred TV usadených zazobaných seriálových školačiek a školákov tu bolo priam nepočítateľné kvantum. Komiksový pokus o "old" 007 s modernou technikou, starým až viktoriánskym nádychom a nevyváženou hranicou medzi akčno-smrteľnými a humornými šarádami okúzlil len na súčasnú dobu "štandardnými" trikmi a priemernou priam "sardonickou" zábavou s ale kvalitným strihom scén, no nadbytočnou polevou ťahanej stopáže. Ledva za 3. /to už si skôr pozriem rýchlovku Machete alebo Pirátov/

plakát

Místo u moře (2016) 

3,5 film realistický, až depresívno ladený, kde ale ľudia vysporiadavajúci sa s problémami - zväčša negatívnymi ( či prekliatím života ) akoby nevyvodzovali, nehľadali alebo nevedeli o pôvodcoch alebo málo bojovali s nimi, len "prijímali" čo im život dá a to sa mi vidí ako skutočný skrytý zápor deja - až na pár momentov. Napriek tomu sugestívne dielo, len mu chýba "next level" k výnimočnosti ( detektívna alebo kognitívna sonda do uvedených nedostatkov a pod. ).

plakát

Collateral (2004) 

silné 4. Súboj Tom/Jamie alebo naopak, celé v pozadí uveriteľných kulís typického veľkomesta s "obyčajnou" políciou bez superhrdinov. Miestami ( ale len výnimočne ) trochu veľa sugestívnych no štýlovo vhodných dojmov, no celkovo ukážka krimi-akčného filmu, ktorý sa neženie za akciou bezhlavo, ale s kľudom necháva padnúť vzniklú situáciu ako príde a ako sa s tým vysporiadajú zainteresované osoby. Kvalitní herci, chladnokrvnosť Vincenta proti panike a nevinnosti Maxa ( tiež si to niekedy prehodia pre adekvátne dôvody ) a záver, ktorým trochu fandíme i "zlému" mi pripomenul trochu Carlitovu cestu ( tam som mu fandil skoro celý film ). Tu ale cesta nekončí, jedine môžem tipovať z lekárskeho hľadiska, koľko dokáže zvládnuť postrelený a krvácajúci človek, kým "neodíde". Scény s "killnutím" jazzového hráča a so získaním nových kódov(mien zoznamu) mi aj po opätovnom pozretí dlho rezonovali v hlave.