Vesecký

Vesecký

František Mlejnek

okres Semily
starobní důchodce

Facebook: frantisek.mlejnek.3

6 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 14 26 39 51
    • 17.5.2020  22:09

    Vždycky se asi budu ptát - bylo to tak nebo nebylo? V zásadních a základních rysech je tento film hluboce pravdivý. Charakter člověka nelze změnit revolucí, to si vyžaduje celá desetiletí vývoje společnosti. Naopak, takový postup vede k velkým životním tragédiím. V roce 1968, kdy vznikl tento film, jsme se pokusili napravit mnohé křivdy minulosti, samozřejmě jsme nechtěli převratné majetkové změny. Stále věřím v možnost lidské tváře socialismu. A právě v této víře se skrývají rozpory, které při opětovném shlédnutí tohoto filmu spatřuji. A to při hodnocení filmu vzdávám čest skvělým hereckým výkonům zvláště Vladimíra Menšíka a Marie Málkové.

    • 16.5.2020  23:50

    Slabší průměr, ale nakonec mně to ke třem hvězdičkám vedlo. Zas tak slabé tonení, ale je vidět, že v oblasti kriminálky stříknuté špionážním námětem nebyl Dietl pevný v kramflecích. Byly tam některé pasáže, které vypadaly dost nepravděpodobně, např. nalezení dopisu z Kanady a majitele známky, ale nejen to. Na Paulovou se dívalo příjemně a na Jeníkovou taky.

    • 15.5.2020  21:32

    Fraška - tedy přesněji situační komedie - tohoto druhu zajisté může pobavit diváka v kamenném divadle, ale zdá se mi, že přenesená na filmové plátno ztratila hodně na půvabu. Ce je platná plejáda skvělých herců a výborné výkony Kopeckého, Zázvorkové a dalších, když všechno se ztrácí v neustálém pobízání skupiny svatebčanů z bytu do bytu, z ničení bytového zařízení, bezduché střelby, s řadou zbytečných postav atd. Pro mne to byl chaos, kterému jsem se mohl pousmát jen na některých místech. K těm klasickým crazy komediím to má hodně daleko.

    • 13.5.2020  00:46

    Věčné téma adopce nechtěných dětí, tentokrát vyřešené neobvyklým způsobem - únosy ohrožených dětí do klidného prostředí venkova, kde o ně pečuje láskyplně soudní zapisovatelka Jiřina Bohdalová se svým otčímem Zdeňkem Kryzánkem. Do toho vstupuje jako vždy a všude dobrácký Josef Kemr coby soudce, kterému se zjevila nepříjemná a přesto příjemná pravda o své sekretářce... Film jsem snad vůbec neviděl, výkony herců jsou moc pěkné. Prostě Otto Zelenka se nezapře a režie Františka Filipa jakbysmet.

    • 11.5.2020  21:33
    Půlnoční kolona (1972)
    odpad!

    Devadesát minut nudy. Jednalk takynemám rád vojáky na jakékoliv straně barikády. To je jedna věc, ale když chci vidět co možná nejvíc českých filmů historie,musel jsem spolknout i tuto hořkou pilulku, která skutečně nebyla o ničem. Pět regulovčíků dostane pokyn, aby na jistém bodě na sídflišti na okraji Prahy čekali do půlnoci, až bude propjíždět vojenská kolona (na ty každý civilista, který se chtěl vyspat vždycky nadával, ať to byli bratří z východu nebo naše slavná armáda). A tak jeden zajde za svojí láskou a pak se ještě stihne podívat na džem sešn za svými bývalými kamarády z muziky, druhý taky za holkou ze sámošky, s níž si plánují budoucnost a dokáže vyřešit i tak malý problém, že si milá Jorga zatím za---- s nějakým boxerem, třetí se snaží flámkovat po barech a balit holky (kdo jiný než Jirka Krampol), Oliva se podívá domů, ale naši byliposláni za kulturou, aby dceruška mohla slavit narozeniny - a tak jen blbec Hanzlík musí čekat u gazíku napřípadné pokyny, jestiť napohotovosti, ale i on najde zřejmě životní lásku Šulcovou... Hrozný.

    • 11.5.2020  00:42
    Pouta (1961)
    ****

    Velice dobrý psychologický film o tom, jak je někdy těžké se rozhodnout. Má člověk opustit kvůli společenským ambicím své manželky milované místo obvodního veterináře a přestěhovat se do města, kde bude úředničit na jatakách? Nebo má opustit nemilovanou manželku a odejít za svou bývalou láskou na rodnou vesnici ? Vše je úplně jinak... Není ani byt ve Zlíně ani bývalá láska, která jde slučovat družstva někam, kde se to nějak nedaří... Socialistická morálka se prosazovala těžko a želbohu, neprosadila se až do osudného roku 1989... Mnozí lidé vždycky toužili po kariéře a společenské prestiži...

    • 10.5.2020  01:02

    Jak se panu Vláčilovi obdivuji, tak tohle se mu vůbec nepodařilo. Neštěstím bylo uvedení polských herců do hlavních rolí, příběh byl nudný a prolínaly se dost násilně snové vize, což mělo právějednotvárnost příběhu trochu oživit. Dvojice mladíků prachajících před spravedlností, ale zřejmě se motajících stále skoro na stejném místě, přesto byli dlouho nepolapitelní, přechod z jara do podzimu (květoucí louka x sběr brambor) byl příliš rychlý...

    • 8.5.2020  00:43

    Ze začátku to vypadalo na hroznou nudu. Nebyla to právě vybroušená detektivka, podivné bylo, že vyšetřovatel černých obchodů seděl ve skladu, kde byly textilie z černého trhu uskladněny, a tam se také vyšetřování konalo. Dosti hloupé bylo neustálé usínání Jarky Obermaierové. Postupně však děj nabýval na srozumitelnosti a nepostrádal jistou dávku napětí. Suma sumárum - průměrná detektivka.

    • 5.5.2020  21:41

    Chtěl jsem dát odpad, ale ten konec, kdy MIlošek odjíždí s Milenou do pekla, mi aspoň zčásti vysvětlil, o co mělo těmto tvůrcům jít. Jinak to byla bezmezná slátanina od A do Z. Skutečně jsem ideu snímku nepochopil, asi završení slavné Nové vlny českého filmu. No, nepochopil jsem víc tehdejších snímků, ale tenhlebyl skoro nejslabší.

    • 4.5.2020  21:37
    2Bobule (2009)
    ****

    Tedy rozhodně ne odpad, já se na rozdíl od jiných současných filmů bavil výtečně, řekl bych, že to byla komedie více crazy než ty první Bobule, možná méně propracovanější, ale sympaticky bláznivá, Jiří Korn v úloze nájemného vraha, Krampol naprosto svůj a ovšem Kryštof Hádek, z něhož roste jistě jedna z mála hereckých hvězd současnosti, milá Tereza Voříšková, na tu Rambovou si asi nezvyknu, krásně praštěná část s policajty, prosluněná Morava, žádná politika či velebení naší současnosti... Dobrý odpočinkový film.

    • 2.5.2020  23:59

    Děj filmu na mě působil velice nevěrohodně. A ten závěr mi připadal jako italský speghetti western, když tam ti lumpíci od CIA seděli na barových stoličkách a sledovali, jak je Lukavský přečurává. Ale zato oba naši agenti v Berlíně, to byla skutečná extratřída, na kterou CIA ani britská či německá zpravodajská služba neměly nárok. Chytrá Iduška Rapaičová napravila, co Lukavský dost naivně a vskutku pitomě zavinil a málem ji přitom nechal pohřbít, ještě že včas utekla Braniborskou bránou na Východ.

    • 30.4.2020  00:01

    Upřímně řečeno, moc velký požitek jsem z tohoto filmu neměl. Téma zodpovědnosti za udání kmarádů z partyzánského odboje na severní Moravě za 2. světové války bylo jistě pro autory lákavé. Navíc je zde připomínka osudu Javoříčka, byť podaná nenápadně návštěvou Javoříčských jeskyní. A svědomí, které hryzá dva protagonisty po dvacet let, jistě musí být velké. Když se ovšem žena rozhodne, že dál výčitky nebude snášet a udá sebe i svého bývalého milence (tenkrát asi šlo i o to, že se chtěl milenec zbavit druhého nápadníka), pak dojde na konci filmu k vraždě poblíž mokřiny, což můžeme tušit už z předchozí procházky otce s dceruškou. Ale mnohé bylo jen naznačeno třeba i rvačkou mezi bývalými kamarády. Přidal jsem teď na konci komentáře jednu hvězdičku, asi si ji ten film, když se nad tím zamýšlím hlouběji,, přece jen zsloužil.

    • 26.4.2020  02:00
    Bony a klid (1987)
    ***

    Ne že by to nebylo dobře udělané, na svou dobu velice moderní, technicky ji top snad dokonce předstihlo - tedy bohužel pro mne, protože rychlé střihy, prudké pohyby kamerou, tedy to, co dělá akční film akčním, ne dost dobře snáším. A tu slavnou skladbu sice znám podle jména (že někdo jeden do Hollywoodu), ale můj šáklek turka to tedy není taky. Ale aspoň jsem si po letech osvěžil, proč se Jeníkové od jisté doby říkalo "Evička tričko".

    • 24.4.2020  21:38

    Zas až taková slabota to nebyla, abych musel hodnotit, tak jako většina předřečníků. Ovšem je to o dost slabší než klasické a tradičně vysílané komedie režisérů Lipského či Vorlíčka. Myšlenka, že by každý nepoctivý výdělek měl být potrestán, je naprosto správná a platná v každé době, jenže dnes se okrádání lidí zakrývá fungováním tržní ekonomiky a zákonem nabídky a poptávky. Takže je legální. Chudák Josef Kemr, tahle jeho postava džina je notoricky známá,ale řekl bych, že se k němu moc nehodí. Zato Vinklář si podobných postav šizuňků střihl několik a vždycky jsme mu je věřili. A pak tui je trošku zpoetizováno i zidealizováno mládí, které v postavě vytvořené Vladimírem Dlouhým je vzorem člověka, jakého jsme si přáli vytvořit. Ale nejvíc - nejvíc jsem si musel povzdechnout nad předčasně skončeným životem překrásné Moniky Hálové...

    • 24.4.2020  00:37

    Vidět se to dá, ale žádný zázrak to, pane Muchna, není. Pohádka o vojácích a o tom, jak to na vojně nevypadalo. Dýchá z toho socialistická uvědomělost (přimontovány jsou dokumentární cvičení spojeneckých jednotek Varšavské smlouvy). Především, aspoň za nás platilo, že se holky za vojáky moc neotáčely, pokud jim nešlo o jedinou noc. Vysvětlení najdeme hlavně v tom psledním příběhu, kdy mladá učitelka obětuje kariéru, když si vzala vojáka, sloužícího na druhém konci republiky. První příběh bje banální, ale že by se mazák s holubem tak rychle spřátelil a uděloval mu mužné rady do života? Bramborová brigáda a frojšaft mezi studentkami a vojáky? Hodně velká pohádka. To už třetí příběh v sobě má něco víc, ten se mi zdál nejpravdivější, protože pro mnohé vojáky byly holky k heslu "ošustit a opustit"...

    • 21.4.2020  23:56
    Pavučina (1986)
    ***

    Jeden z prvních filmů zabývajících se u nás problematikou drog. Radka Winterová se dostala ze záchytky do protidrogové léčebny, kde musí absolvovat tvrdý odvykový režim s netradičními léčebnými prostředky. Víc než na samotné používá drog a zobrazovánímzdrogovaných jedinců, jaké známe z jiných filmů, jde tu o to ukázat na příběhu několika pacientek, jak se lze stát drogově závislým i jak z toho ven. Svoji tradiční úlohu lékaře zde zahrál Miroslav Macháček, osobitou pacientkou byla Jiřina Třebická, jejíž ztvárnění role se mi asi líbilo úplně nejvíc. Na filmu mi vadilo prolínání dějů, skutečných i těch prožívaných v paranoi, nenápadně to bylo odlišováno barevnými filtry na kamerách, ale ne vždy srozumitelně. Také zvuk nebyl nejlepší, asi se tolik nevydařily postsynchrony.

    • 18.4.2020  23:53

    Nic světoborného to nebylo, jen chabá snaha natočit něco ve stylu Hollywoodu s honičkami, několika vytlučenými domy a podivnými továrními konstrukcemi. Tento pokus o moderní pojetí, kdy si spousty věcí musí člověk domyslet, neboť se zdá, jako by něco bylo z filmu vystřiženo, prostě nevyšel podle přání tvůrců. Navíc tento druh kriminálek o překupnictví pašovaného zboží mě moc nebaví, protože stylu, s nímž zločinci pracdovali a pracují, jsem nikdy nepochopil. Pavelka se snažil seč mohl udělat něco ve stylu svérázného policisty J.-P. Belmonda, ale ačkoliv se na kriminalistu docela hodí, jsou mu bližší jiné role.

    • 8.4.2020  21:47

    Lehká komedie, ale dá se na ni příjemně koukat, Marvan v poněkud rozpustilé roli dobráckého velkostatkáře, který se pro svou dobrotu dostal skoro na žebrotu, ale zachránil ho jeho zeť, o němž si dlouho myslel, že je svůj vlastní komorník.Schranil v roli sňatkového podvodníka, není to rozhodně jeho jediná role, kde by hrál negativní postavu, ale vzhledem k jeho rolím milostným mu tahle nesedla. Jan Pivec jako štíhlý mládenec, ale i ostatní zahráli svůj standard. Dost nepravděpodobných příhod, nedovedu si představit, zda by po právní stránce se dal sňatek s Gustavem automaticky zaměnit za sňatek s Petrem...

    • 6.4.2020  21:44

    Tak na tom filmu byl jeden výborný výkon - Barbora Leichnerová. Pokud se to snažím brát objektivně (tedy ze subjektivního hlediska objektivně a nezadat si se svým názorem na V.H.), startuji s průměrnými třemi hvězdičkami. Ovšem ty dlouhé filozofující monology, které člověk nestačí pojmout, na rozdíl od příznivců výše nejmenovaného, mě dováděly ke konci filmu ke stavu značnéí znuděnosti. A pak jsem zháhadně prozřel, když podepsal Meckie tu dohodu s policejním komisařem, který ve skutečnosti vůbec žádným policajtem nebyl. Takže narážka na náš režim, nikoliv příliš trefná, ale druhá hvězda dolů. Celkově ale přecejenom jedna zbyla. Ještě bych rád někdy shlédl Brechtovu Operu, abych si mohl porovnat oba autory...

    • 5.4.2020  00:23

    Ten konec s krádeží poštovní známky a rozuzlení u hranic zvýšilo bodový zisk na tři hvězdičky. Byl to průměrný film, v němž se ale zpočátku mnoho nedělo, a tak asi mnohé diváky nudil. Nemohu ani hodnotit žádný z výkonů herců, nikdo nevybočil z průměru. Nikdy jsem nechápal ty, kteří chtěli opustit za socialismu naši republiku.

    • 2.4.2020  21:38

    Nejsem fanouškem vojenského letectví a technickým detailům bojů naprosto nerozumím. Ale jinak byl tento film velice dobrým a snad i přitažlivým filmem a zároveň vzpomínkou na naše letce RAF, kteří to neměli lehké ani za našeho režimu. Jiří Bednář je jako herec méně známý, této titulní role se zhostil na výbornou stejně jako Jirka Hrzán. Nevím, proč Svatopluk Matyáš hrál Slováka.

    • 1.4.2020  22:26

    Zdařilejší ze dvou zpracování divadelní hry F. X. Svobody, Poslední mohykán s Jaroslavem Marvanem je o poznání slabší. Oproti jiným filmům mírně nadprůměrný výkon podal především Vladimír Borský, ale rozhodně to je film pro Hugo Haase jako vyšitý. Tyran, pod jehož nepřístupnou rouškou se skrývá dobráctví a cit v okamžiku, kdy se ztratil osmnáctiletý syn. Velice vtipný gag na srtkání po 30 letech (včetně příchodu do bývalého mládeneckého bytu) a střídmě dojemná závěrečná scéna, kdy členové domácnosti řežou pravdu do domnělého panáka...

    • 31.3.2020  22:26

    Velice dobe udělaný film o bandě banderovců, kteří se kvůli zranění jednoho svého člena uhnízdiliu na opuštěném statku v Beskydech. Zajímavou roli zde dostal Juraj Kukura. Poctivý, slušný a pracovitý člověk, kterého mají v městečku za podivína, je nucen čelit nečekané výzvě. A zhostí se jí i za cenu vlastního života. Nádherná je i role úchylného blonďáka Jiřího Bartošky, který jako by ukrajinskému Ivanovi z oka vypadl. A za povšimnutí stojí ještě i doktgor ve ztvárnění skvělého slovenského herce Gustáva Valacha.

    • 29.3.2020  00:32

    Seriál 30 případů majora Zemana byl jedním z nejkvalitněji vyrobených seriálů v období socialismu.Přesto mi ty dva díly, věnované výhradně práci československé kontrarozvědky do celkové kncepce díla nesedly. Proto i tento "akční" snímek považuji za spíše průměrný, ale Rudolf Jelínek se tu představuje jako velice fyzicky zdatný herec, musel jsem se trochu pousmát, jak řada herců, které psojkujeme s kladnými rolemi, zde hrála velké záporňáky, zvláště patrné u Jana Pohana, který obvykle naopak vytvářel role kriminalistů a policistů.

    • 29.3.2020  00:28

    Průměrný film průměrného režiséra Miroslava Cikána, Hana Vítová v roli pro ni tak typické, její projev v těchto dívčích rolích se mi nelíbil, rozhodně její dramatické role z pozdějšího období byly kvalitnější. Zdeněk Hora v podstatě hercem nebyl a tato role mu naprosto nesedla, a tak vše zachraňovala v jedné své dramatičtější roli Antonie Nedošinská.

    • 9.3.2020  01:04
    Šrám (2014)
    *****

    Tento film mě kápl zase jednou po čase do noty. Perzekuce Arménů vrcholící jejich genocidou Turky v roce 1915 je jednom z mnoha velkých tragédií 20. století a její námět si nevzali filmaři do práce poprvé, vzpomeňme na film Ararat. Dávám plných pět hvězdiček, protože drama má spád, je plný zápletek, přitom je srozumitelný a přes zobrazení krutostí (poprava arménských mužů, tábor arménských žen) je ryze evropský. Mohl bych mu snad vytknout, že někdy je divákovi záhadou, jak němý Armén překonával vzdálenosti jak v syrské oblasti, když hledal sirotčince, tak pak ve Spojených státech. (Vůbec jsem nepostřehl, že by arménští herci mluvili anglicky, domníval jsem se, že to byla arménština)

    • 5.3.2020  23:29

    Tohle je přesně film podle mého gusta. Je sice starý přes šedesát let, ale přesto přináší stále platné pravdy. Film hluboce lidský, přinášející svědectví o psychice tří rozdílných příběhů žen, jež se spolu ocitly na gynekologickém oddělení. Bergman jako vyšitý, rozhodně nenudí ani dlouhé monology, film je právě tak dlouhý, aby člověka neunavil. Mladický Max von Sydow, nebylo mu tenkrát ani třicet! Dahlbecková, Bibi Anderssonová, Thulinová, všechno skvělé herečky na jednom place. Zasloužených pět hvězdiček.

    • 2.3.2020  19:09

    Proti Magnusekovi jsou mnozí kritici i z řad laiků naloženi, ale myslím si, že to zas takový ústřel nebyl, naopak, film mi připadal jako průměrná komedie, rozhodně zajímavější než nějací Muži.... nebo Ženy... Vyznívá naopak velmi pozitivně pro nás břicháče, protože zdůrazňue, že každý boj je nejenom marný, ale také naprosto zbytečný. Milan Chára je ovšem zajímavou postavou našeho herectví, Martin Stropnický je rozhodně lepším hercem než politikem a velice rád jsem uviděl po dlouhé době Ivanu Andrlovou, ale ostatně i Ilju Racka, který byl asi hercem nejlepším.

    • 1.3.2020  21:57

    Kdybych si nepřečetl obsah v knize Český hraný film, vůbec bych nevěděl, o čem ten film je. Neskonalá slátanina s nemožnými hereckými výkony. Původně jsem si myslel, že jsou všichni zavřeni v psychiatrické klinice, celž film mi připadl, že jeho tvůrci - a zvláště paní Chytilová sama a herečka Jitka Nováková - byli sjeti nějakou hodně návykovou látkou. Prý podobenství s biblickým příběhem. To jsem v něm nenašel, snad kromě začátku, kde ta obtloustlá Eva skáče někde v křovinách a na lukách zcela nahá, pak trochu na konci, kdy zas zazněl chorál jak z kostela... Vůbec mě nenapadlo, že Robert je vrah, dokonce jsem nakonec netušil, že Eva Roberta zastřelila.

    • 29.2.2020  23:52
    Prase (2018)
    ****

    Film by se mohl odehrávat v kterékoliv jiné zemi, jen to řezání hlav by mohlo být nahrazeno jiným prostředkem, ale tohle jaksi patří k orientální tradici. Režisér je skutečně cynikem, když mezi zavražděnými režiséry jmenuje i sám sebe; film používá moderní výrazové prostředky, které mi jsou poněkud cizí, což umazává jednu hvězdičku, zdá se, že Haghighi prošel nějakou západní filmařskou školou, rozhodně to není příliš íránský film. Ale dík svému poselství stojí za shlédnutí. Ukazuje se, jak sociální sítě ovlivňují myšlení lidí - k horšímu. Ale zároveň film končí tím známým havlíčkovským "jednou tě maj za svatýho, podruhé jsi sviňák", tady ovšem v obráceném garde.

<< předchozí 1 2 3 4 14 26 39 51