Vesecký

Vesecký

František Mlejnek

okres Semily
starobní důchodce

5 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 11 22 32 42
    • 20.1.2019  22:15

    Kdo přišel ve třicátých letech do kina, aby se podíval na pokračování Mužů v offsidu, tak musel odcházet zklamán. Především zůstali jen staří Načeradcovi, ze švadlenky Vítové se stala doktorka práv - a jinak je to docela jiný příběh, sepsaný, zdá se, po úspěchu Mužů z offsidu dosti horkou jehlou Karlem Poláčkem, ale ani jinak tak ceněného Gustav Machatého by člověk ve scénáři a režii tohoto filmu nepoznal. Zkrátka, nebyl pro komedii stvořen. Pár vtipných hlášek tam bylo (ta husa má sádla skoro jako vy), ale to bylo všechno, jinak neskonalá nuda, při níž se občas dost dobře usínalo. A ta honička za splným přáním pana Hříbala, aby ho ta Grossová opustila... Zcela nepodařemé.

    • 19.1.2019  23:33
    Hon (2012)
    ****

    To byl výborný film s tou nepochopitelnou střelou při lovu na konci. Kterak nevinná dětská lež může člověka znemožnit v širém okolí. Jak se z přátel snadno stanou nepřátelé na život a na smrt. Dívenka se za ten rok ovšem vůbec nevyvinula, dost zbytečný byl také výstup v kostele při vánoční mši. To byly drobné vady na kráse, které mě nutí dát o hvězdičku míň, ač nerad, protože ten film mě doslova dostal.

    • 17.1.2019  21:35

    Průměrná kriminálka, která k těm klasikám 60. a 70. let má trochu dál, ale tři hvězdičky si zaslouží. Co mě tahalo za uši, byl ten výlev Jiřího Vršťaly, chválícího odborníky v naší SNB a touhu přetáhnout Josefa Vinkláře na Západ. A trošku se tenhle film pokusil napodobit západní vzory, dokonce mě napadl nepřemožitelný James Bond... Na druhou stranu je fakt, že v oné době měli kriminalisté mnohem více informací o podezřelých, a proto mohli zločince dopadnout mnohem snáz.

    • 16.1.2019  23:43

    Vzhledem k výborným výkonům celé naší plejády herců dávám snímu čtyři hvězdičky, ale proti jiným filmům,, které chtěly zobrazit komediální formou prostředí 16. století, je poněkud slabší a nudnější. Na jedné straně tupost a nabubřelost konšelů českého venkovského města, kteří sami hodují na účet městské pokladny, zatímco škola připomíná prasečí chlívek. A pak přijde bakalář, který se nebojí pány měšťanosty zesměšnit. Vedle starých herců se tu objevují nové tváře - Jaroslav Maeš, Vlastimil Brodský, Oldřich Musil, Josef Vinklář či Bohumil Bezouška. Málem je mezi těmi žáčky darebáčky nepoznáš.

    • 16.1.2019  00:36

    Příběh pana Safarího musí dojmout, i když mi dojem z filmu maličko pokazil závěr. Íránci prostě točit umí. Dělají to po svém (nevím, jakou roli v tomto filmu měla česká koprodukce, asi finance). Je to vždycky pojaté netradičně, ale osobité. Děj má přes dlouhé záběry, kde se zdánlivě nic neděje, pružný děj, každá scéna jej posouvá dopředu, nic není zbytečné. Později pochopíme, že Safarí hrozně miloval svou ženu, která jej opustila. Nosil jí stále každé ráno chléb, až se jednoho dne... vlastně to bylo v noci, kdy dostal nářez. A pak se zamiloval do přítelkyně svého syna. Starý, opuštěný, sklerotický. Skvělý výkon Sourena Mnatsakaniana. Jaký smutek a beznaděj, lítost i pocit opuštnosti, a náhle obnovená naděje, pro kterou vraždil a loupil...

    • 15.1.2019  00:08
    322 (1969)
    *

    Možná je to klíčový titul, ale já nějak většinu filmů tzv, Nové vlny nějak nemohu vstřebat. Jejich umělecká hodnota je jistě nepopiratelná, ale obsahově málo pochopitelná, všechno je tam v náznacích, alegoriích, v metaforách a já nevím, v čem ještě. Je to jako abstraktní obraz nebo hra. Takže jsem pochopil, že kuchař Lauko je těžce nemocný, kamarádil s kolegyní kuchařkou, která otěhotněla, jeho bývalá žena (to jsem však pochopil až na konci filmu, že to byla jeho bývalka) to táhne s mladým Abrhámem, ten zas má navíc ještě mladičkou studentku medicíny, která se líbí i Laukovi. Jenže mezi tím je spousta balastu, nad kterým netřeba přemýšlet.

    • 13.1.2019  23:38

    Odmyslíme-li si přehnané úderničení a úsměvnou chuť do práce i během svatby vlastní dcery, pak to byla pohodová lidová veselohra, jaké tenkrát točil třeba Josef Mach (Vzbouření na vsi) či začínající Vojětch Jasný (Procesí k Panence). Takové filmy jsem poprvé viděl již v době, kdy údernické hnutí bylo za námi a nedovedu se vžít do pocitů diváků počátku 50. let. Ale nepopiratelné je, že masy lidí v té době skutečně pohltilo budovatelské nadšení, snaha zamést stopy poslední války a vybudovat vlastní stát na zcela nových základech a současně s tím změnit myšlení člověka. Že se to bohužel nepodařilo, to je jiná. Film navíc tehdy nahrazoval ještě neexistující televizi, a tak nebylo divu, že lidé měli i tyhle filmy rádi (rozhodně bych právě tenhle nenazýval "budovatelským" filmem). Filmy z pracovního prostředí, kde lidé tráví osminu i polovinu svého života, dnes chybí a konflikty dneška se neukazují.... Jaroslav Marvan v podobné roli jako u Železného dědka nebo Plaveckého mariáše.

    • 9.1.2019  23:24
    Konec cesty (1959)
    ****

    Zpočátku se mi to zdálo poněkud nedotažené i naivní (odstraňování granátů kolem bedny s falešnými librami), ale postupně to nabralo na dramatičnosti. Na Cikána, kterého jsem znal především ze starých filmů, skutečně dobré dílo, měl ovšem kolem sebe dobré herce. Martin Růžek v netradičně záporné postavě, výborný ustrašený Vladimír Ráž a naivní Alena Vránová, dobrý Rudolf Deyl, štěk mladičké Miriam Kantorkové... Dobrá detektivka na pondělní večer.

    • 8.1.2019  22:03
    Pupendo (2003)
    odpad!

    Snůška polopravd a lží. Anebo jsme každý ty časy prožívali jinak. Prostě trojka Šabach - Hřebejk - Jarkovský. Co jsem mohl čekat, tenhle film jsem si mohl opravdu ušetřit.

    • 7.1.2019  22:05

    Dílko snad první české filmové režisérky samozřejmě z dnešního pohledu trpělo řadou nedostatků, ale jako dramatické vyprávění o posledních měsících Máchova života vypovídá velice dobře, což je zase scénáristické plus pro Zet Molas. Obklopila se řadou skvělých herců své doby, zvlášť mě zaujala svým civilním herectvím Karla Oličová. A Jindřich Plachta a Marie Ptáková se představili svým osobitým projevem, jímž si je nikdy nemůžeme nepoznat. Snad jen Máchovo umírání bylo pojato zbytečně zdlouhavě.

    • 6.1.2019  21:50

    Jak se to píše v obsahu - bylo to ploché. Ano, klasické drama podle Gabriely Preissové, výborné, ale spíše divadelní výkony herců v čele s Leopoldou Dostalovou, Marií Glázrovou a Ladislavem Boháčem, ale řada nedostatků, dokazující mi film od filmu, že Cikán nepatřil k režisérským velikánům. Maskéři zřejmě nechtěli z etických důvodů vytvořit na tváři Glázrové ránu po noži, jak by to udělali ti dnešní, až detail zahojené jizvy byl posléze vidět. Ale především zde bylo minimálně užito exteriérů, kulisy ateliéru byly zcela patrné.

    • 5.1.2019  23:53

    Klasické zpracování jednoho ze dvou nejznámějších románů Victora Huga. Hugo psal zvláštním jazykem, ale jeho příběhy jsem měl rád, Chrám Matky boží v Paříži jsem přečetl dvakrát a tento film jsem viděl mnohokrát. Gina Lollobrigida a Anthony Quinn jsou nenahraditelnými představiteli Esmeraldy a Quasimoda, pokud jsem viděl remake, nikdy se mi tolik nelíbil. A určitě to není ze sentimentality. Konec filmu s přepadením chrámu pařížskou chudinou a smrt Esmeraldy je proti románu změněný a scénárista se vrací až do kostnice za městem. Vůbec zde není zmínka o Esmeraldině matce, tak pěkně popsaná Hugem. A ovšem chybí i vlastní poprava Esmeraldy. Nemohu dát nic jiného než pět hvězdiček.

    • 4.1.2019  21:54

    Filmová klasika, skvěle natočená, dlouhé dialogy vůbec nenudí, těžko k tomu co dodat. Tenkrát se ještě v Americe točily výborné filmy... Vždycky se na to rád podívám.

    • 3.1.2019  21:57

    Málokterý životopisný film dovede být tak napínavý a vzrušující jako Tajemství krve. Mnohé biografie jsou zdlouhavé a mívají spoustu hluchých míst, přičemž toho řeknou relativně málo. Mistr Frič dovedl popsat Janského lékařskou praxi velice podrobně, ale nikterak se nezdržoval slepováním důležitých událostí jeho života nějakými můstky, takže diváka stále dokázal držet u plátna nebo obrazovky. Přičteme-li k tomu skvělé výkony Vladimíra Ráže, Zdeňka Štěpánka a Jiřiny Petrovické, pak tu máme dílo v životopisném filmu jedinečné.

    • 2.1.2019  22:44
    Mastičkář (1981)
    *****

    Pochopitelně, je to trošku červená knihovna, ale krásná a nechybí dramatické chvíle. Příběh chirurga, který po přepadení ztratí paměť a potom obdivuje svými dovednostmi ve svém oboru, ač mu to přináší mnohé potíže a nakonec vězení, byl spojen s láskou jeho dcery k mladému hraběti. Aniž tuší, že jde o jeho dceru, zachrání jí život - a všechno skončí jako v pohádce. Asi b to nebylo pět hvězdiček, kdyby mi nevhrkly do očí na konci slzičky štěstí.

    • 1.1.2019  22:00

    Už dlouho jsem u nějakého filmu nebyl tak v rozpacích, jak ho ohodnotit. Režie slušná, výkony herců taky, námět už rozhodně tak zajímavý nebyl, nosným příběhem byl osud strýce Vlka, jinak by to byl film o ničem. Jestliže jsem mohl přimhouřil oko nad rolí našich legií na sibiřské magistrále, trochu mě už nadzvedlo povídání o chytrých Američanech a zlých Rusech, ti zlí Rusové nakonec taky byli zobrazeni. Svěrák tu zašel příliš daleko. Ten konec filmu s hodnocením vlasovců jako těch "hodných" mě už dostalo definitivně. Věřil jsem, že to tak ideologicky "správné" nebude.

    • 31.12.2018  22:15
    Hotel Hvězdář (TV pořad) (2018)
    odpad!

    Tak tohle si Vašek Neckář nezasloužil. Pořad zapadá do těch podprůměrných "děl", které jsou pro dnešní dobu charakteristické. Snahy o nová aranžmá důvěrně známých písniček našeho dětství a mládí, režijně nezvládnuté hlavní postavy pikolíka a recepční, zpěváci - no, nejlepší byl Jarek Nohavica. Ale dobře, že tam byla postava kuchaře, bylo to vyváženější - nejsem rasista, ale skutečně bylo nutné (nebo to je skutečně nařízené z Bruselu?) ho tam uplatnit?

    • 31.12.2018  17:43

    Poměrně dobrý film, v němž jsem se dokázal přes všechny pletichy, které tu byly naznačeny, poměrně dobře orientovat. A protože jde o film skutečně závažný, kdysi by se řeklo "společensko-kritický", tak dávám čtyři hvězdičky. Prostě píchat do vosího hnízda se nevyplácí, tak to chodilo a chodí všude, spravedlnosti se nedosáhne ani tvrdohlavostí a silnou povahou, když proti vám stojí mafie spojená s ekonomicko-politickými špičkami společnosti. Mnozí lidé nad tím v pohodlí svých domovů a hmotného zajištění zlomí hůl s heslem "co tě nepálí, nehas". To já dost dobře nemohu, já se tím trápím.

    • 30.12.2018  20:41

    Pěkný film, dokreslující lidské charaktery, které nezmění žádná společnost. Tenkrát byl nedostatek bytů a lidé neměli kde bydlet. Dnes je přebytek bytů a lidé taky nemají kde bydlet. Říká se tomu tržní mechanismus. Bylo tam pár drobností, které hodnotu filmu maličko srážejí, především je to viditelná dějová osnova, kdy můžeme předem vědět, jak věci dopadnou. A pak třeba pohřeb zesnulé paní Bendové v konfrontaci s hrobem, na který pan Benda pokládá urnu s popelem syna - to jsou jasně dvě různá místa. Navíc nechápu, když byl zpopelněn syn, proč nebyla zpopelněna i matka. A naopak. Jenže to už je takové hnidopišství, které zcela překonává výtečné herecké umění národního umělce Zdeňka Štěpánka. A překvapí prostor, který tady dostala na sklonku své kariéry Milka Balek-Brodská. Čtyři hvězdičky.

    • 26.12.2018  22:27

    S pohádkovými komediemi mám někdy potíže, které u mě vedou k docela jinému hodnocení, než u jiných respondentů. Tahle pohádka je založená na řadě dobrých nápadů, jen se mi zdá trošku překombinovaná, jako kdyby byla trochu zbytečně natahována do délky celovečerního filmu. A tak jí vévodí především skvělé herecké výkony Petra Nárožného, Ondřeje Vetchéího, Jarky Kretschmerové i Viktora Preisse.

    • 26.12.2018  22:21

    Zřejmě právě tento film Monty Pythonů jsem neviděl a jsem trošku zklamán, protože jsem se na něj hodně těšil. Možná také, že zafungoval vzpomínkový optimismus, kdy pro mě Pythonové byli jedna velká řáchanda. Byly tu ovšem některé skutečně podařené skeče. Hned na začátku, když si Tři králové spletli Ježíška s Brianem. Později zazněl výborný vtip, zda Brianova matka je panna. Výborné bylo i počítání odsouzenců k ukřižování. A pak hlavně politikaření a hašteření dvou politických stran v Judeji.

    • 25.12.2018  23:55
    Tramontane (2016)
    *****

    Libanonci natočili film, který jim slouží ke cti. Příběh slepého hudebníka, který nemůže prokázat svou identitu, a tak se pokouší najít své kořeny, musí vzít za srdce každého, kdo není zápecníkem a nejsou mu cizí osudy lidí za obzorem svého domova. Libanon byl těžce zkoušenou zemí, na jihu množství útoků izraelských agresorů proti údajným palestinským teroristům, z moře bombardování Bejrútu a dalších měst americkým námořním vojskem. Všichni si to dobře pamatujeme, pokud nejsme hluší k nepravostem tohoto světa. Nalezený drobeček měl velkou smůlu i štěstí. V bojích přišel o rodiče i o zrak, ale ujali se ho dobří lidé,, kteří mu umožnili uplatnění v hudebním souboru, který se připravuje na turné po Evropě. Jistě tu jde o jiný způsob filmařského vyprávění, než je obvyklý v Evropě i v Americe, ale právě proto si zaslouží pět hvězdiček i přes některé tehnické nedostatky. Je to film ze života, a to je podstatné.

    • 24.12.2018  22:30

    Konečně jsem se odhodlal ještě jednou shlédnout film, který kdysi získal z podivných příčin od televizních diváků titul nejlepší filmová komedie všech dob. Především mám pocit, že tu z pohádky Boženy Němcové nic nezůstalo. Přiběh byl zkrácen a podstsatně změněn, asi tak, aby vyhovoval vkusu německých diváků. Ponechme stranou to, že se děj odehrává v zimě, zimu a zimní záběry ve filmu nemám rád, ale to je záležitost osobní (jedna hvězdička dolů). Ve filmu je řada skriptérských chyb, zčásti popsaných v příslušném hesle Wikipedie. Kdo osedlal Juráška? Jak přišla Popelka jako lovec najednou ke krátce střiženým vlasům? Z filmu je patrné, že královský zámek byl sotva dva tři kilometry od statku, proč se tam tedy král každoročně stavěl na odpočinek? Další hvězdička dolů. Konečně nešťastná koprodukce navíc s příšernými postsynchrony, zvláště dabink krále a královny se vůbec nepodařil. Postavy vytvořené německými herci jsou tak toporné, takřka bez mimiky, že vedle nich čeští herci nevěděli, co hrát. Je to patrné i u Vladimíra Menšíka. Chybí tu šťáva trošku viditelnějšího humoru, aby film oživila. Takhle pro několikanásobné shlédnutí je to nuda. Ať si dav říká co chce, nechme se jím třeba rozcupovat (protože tohle je klasika, a ta se musí povinně líbit). Ovšem nakonec slzička ukápne, a to u mě zachránilo třetí hvězdičku.

    • 24.12.2018  22:21

    Pohádka vzniklá v památném roce 1968 a po nějakém čase, kdy normalizátoři pochopili jisté narážky a Darek Vostřel byl odstřelený, byla uložena pod zámkem. Kouzelné prostředí bojnického zámku (v exteriérech), krásná hudba a věčné evergreeny, ale především spousta vtipných narážek na tehdejší dobu - objímání potentátů, obrazy velikánů v chodbě, postavy dvou ministrů války, kteří kují pikle, jen aby nedošlo k mírové svatbě, a spousta dalších scén, to všechno vytvořilo opravdu pěkný film.

    • 23.12.2018  23:48
    Kasaři (1958)
    ***

    Film průměrný, ale s nadprůměrnými herci. Námět rozhodně není nezajímavý, osudy bývalých mistrů kasařů, z nichž tři jsou polepšení (jeden z nich ovšem v podezření), jsou sice podány jen v náznaku, ale je vidět, že Sbory nápravné výchovy i jejich předchůdci uměli člověka převychovat. Nejuhozenější mi však připadal samotný začátek, od něhož se celý film vyvíjí. Vedoucí zabouchne trezor, v němž zapomene klíče. Nechápu, proč se tato záležitost neřešila ve dne a veřejně, vždyť o nic nešlo, prostě se mohl legálně požádat bývalý kasař, aby podniku v obtíži pomohl. Ale on to musel udělat tajně a v noci, aby pana Beyvla napadlo, že by toho mohl využít a v kase přímo na pokladně ukrást ukrást pohřešované peníze. Také to, že by kasu mohl udělat některý z Fialových bývalých kamarádů, moc nepřipadalo v úvahu, pokud by s nimi nebyl domluven, byla by to hrozná náhoda.

    • 23.12.2018  16:29
    Boháč a chudák (TV film) (2005)
    ****

    Milá pohádka, uvedená v předvečer Štědrého dne, nezarmoutila, přispěla k dobré pohodě. Samozřejmě jsem poznal, že se jedná o rozvedení klasické pohádky K. J. Erbena, vynikla zejména idea pohádky, že štěstí si musí člověk zajistit svým poctivým přístupem k životu, bohužel, Bída nám stále neplní slib, aby začala sloužit všem těm, kteří k bohatství dospěli nečestně svými zlodějnami. Vtipný byl i začátek filmu, v němž bohatý bratr vydělává tím, že od lidí vybírá zlaťáky a slibuje jim trojnásobek zisku. Jako by to z oka vypadlo našim bývalým fondům a dnešním dluhopisům...

    • 22.12.2018  22:02
    Tanna (2015)
    *****

    Překrásný film, který zaujme krásou přírody, samotným příběhem, výkony amatérských herců z Vanuatu. Byl to opravdu šťastný nápad uvést na filmová plátna tragickou událost, která se v roce 1987 odehrála na zapadlém ostrůvku uprostřed oceánu, kde kromě menší misijní stanice žilo několik kmenů ještě jednoduchým životem jako před staletími a v němž dosud platilo zvykové právo, které přikazovalo mladým, aby se podřídili vůli dospělých mužů kmene v otázce výběru partnera. Jako před tisíci a tisíci lety u nás platilo, že se zpravidla museli brát mezi sebou dvojice různých kmenů. A tak horoucí láska Wawy a Daina nemohla dojít naplnění a oba milenci museli spáchat sebevraždu, aby zabránili krveprolití mezi dvěma místními kmeny. Pět hvězdiček.

    • 22.12.2018  10:10

    Film jsem viděl podruhé a až tentokrát jsem mu přišel na chuť. Je to skutečné vyznání lásky k filmařské práci. Realisticky zobrazuje natáčení jednoho filmu s různými peripetiemi od osobních až po finanční. Ostatně to všechno popisuje "Obsah", skutečně podařené dílo.

    • 21.12.2018  00:36
    Lev v zimě (1968)
    *****

    Jako přepis divadelní hry je to obdivuhodné dílo. Většinou historické hry tohoto typu jsou v kamenném divadle příliš statické, spousta dialogů unaví a člověk často spíš v sedadle usíná. Díky tomu, že se zde mohlo rozehrát drama na širokém prostranství kulis hradu Chillon, to dodalo filmu mnohem živější formu. Dosud jsem tenhle film neviděl, ne že by mě dostal svým námětem, spíš se budu muset podívat do Wikipedie na historické souvislosti, ale přičteme-li k samotné režii i scénáři výborné výkony Petera O´Toolea a zvláště (ještě více!) Kathariny Hepburnové, musel jsem dát pět hvězdiček.

    • 19.12.2018  21:56

    Na pět hvězdiček film rozhodně nemohl aspirovat, připočtu-li k tomu ještě padající sníh, pro mne zcela nepochopitelné řeči o fúzi firem a dospělácký proslov dcerušky na závěr, tak musím ubrat ještě jednu. Námět bezesporu zajímavý, jen jsem nepochopil, čím se vlastně ten Pietro živil v době, kdy postával celé dni před školou, a proč ho vůbec ve firmě ještě zaměstnávali.

<< předchozí 1 2 3 4 11 22 32 42
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace