Vesecký

Vesecký

František Mlejnek

okres Semily
starobní důchodce

5 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 11 20 30 39
    • 16.8.2018  21:58
    Absurdistán (2008)
    ****

    Jakýpak odpad, senzační crazy komedie, u níž jsem se výborně pobavil. Jistě by se na ní daly hledat mouchy jak co do hereckého umění tak do některých nelogičností, ale ty nejsou pro tento druh filmu zásadní. Příběh zapadlé vesnice, která přijde leností mužů o vodu, kterou jim musí přinést jeden zamilovaný mládenec za cenu nasazení vlastního života. A dívčí válka, to není vůbec nové téma, vzpomeňme na výbornou českou veselohru Vzbouření na vsi. Ta babka byla velice podobná naší Kaplanové, ale fakt to být nemohla, protože tou dobou, kdy se tenhle film točil, už byla po smrti. Pochopitelně, divák, který pokládá za vrchol dnešního filmového umění Hollywood, nemůže tomuto filmu rozumět.

    • 14.8.2018  23:55

    Kaurisäki má i lepší filmy. Tady to byl takový spletenec, který se rozuzloval až ke konci filmu. Nejdřív Natálie, která sletěla z bůhvíjakého poschodí, načež se tam začala plést jedna neurovnaná manželská dvojice Tuula a Juhani, vlastně už rozvedená dvojice, s nějakými podezřelými existencemi, o nichž jsme se dozvídali, že jde o gang snad s obchodem bílým masem, vedený matkou hrdinky našeho povídání Tuulou. Nina byla pěkná holka, ale gang se jí chtěl pomstít za domnělou vraždu Natálie a navíc si chtělas přivlastnit nějaké peníze gangu... Ne vše jsem chápal.

    • 13.8.2018  22:30
    Muž z Ria (1964)
    ****

    Asi nejlepší z Belmondových Mužů. Film nepostrádá příběh a pro toho, kdo ho neviděl padesátkrát jako já, tak určitě i napětí, de Broca byl výborný režisér hýřící nápady, jen se mi nechce věřit tomu, že Belmondo za sebe neměl kaskadéra nebo že některé záběry ve výškách nejsou triky. Dojem mi pokazila jen rvačka v tom bordelu na jezeru k závěru filmu.

    • 12.8.2018  23:41

    Tvrdá obžaloba systému, v němž mají moc bohaté vlastnické korporace, které se neštítí ani toho nejhoršího, aby zachránily svoji pověst a moc. Film není ani tak o architektovi, který je omylem zatčen pro spáchání dopravní nehody se smrtelnými následky, ani o nelidských podmínkách v italských věznicích, ale především o tragédii, která stála tisíc lidských životů při protržení přehradní nádrže, jejíž stavba a spuštění do provozu byla uskutečněna přes varování nezávislých auditorů, neboť by jinak zainteresovaným společnostem přinesla ohromné ztráty. Proto musí "sebevraždou" zahynout jediný svědek, který ukrývá ofotografované doklady o zločinu, jejichž originály byly úmyslně zničeny. A to je film starý padesát let. Tenhle systém se dodneška nezměnil.

    • 11.8.2018  22:49

    Upřímně řečeno, kus filmu jsem už kdysi viděl, ale pro jeho délku jsem ho zdaleka nedokoukal, a tak jsem měl nyní trochu obavy, zda to nebude šílená nuda. A ona to nakonec nuda nebyla, ale velmi pěkné vyprávění s mistrnou kamerou a výbornými výkony herců. Od císařského absolutismu, přes Sunjatsenovu a Čankajškovu republiku se ztrátou Mandžuska, kontroverzní působení posledního císaře jako loutkového císaře v Mandžusku, přes události 2. světové války, nástup socialismu a posléze maoistická kulturní revoluce, krásně vylíčené dějiny Číny 20. století. Závěr s Rudými gardami mi připomněl, jak lze líbivými hesly v každém (i tom dnešním!) zpitomět mládež!

    • 10.8.2018  23:12

    Pouze průměrné hodnocení této skutečně vydařené komedie dost dobře nechápu. Mně se moc líbila. Woodyho každý film je originální a ani Řím mě nezklamal. Několik paralelních příběhů - vlastně tři příběhy mladých lidech a pak ta přenádherná satira na celebrity, ta mě skutečně dostala. Funebrák jako operní hvězda s jedinou podmínkou - ve sprše - toť opravdu originální nápad a narážka na to, že ve sprše obvykle zpíváme, protože nás tam nikdo neslyší. Takže to asi platí celosvětově. Pak ten milostný trojúhelník komentovaný náhodným pozorovatelem starší generace, který se vrací po letech do Itálie na dovolenou, s miloučkou koketkou Monikou; chudí manželé z Pordenone, kteří chtějí uspět v Římě, ale jemu se do cesty přichomýtla omylem prostitutka (Penelope Cruz), jí zase slavný filmový režisér... Plným právem oceňuji pěti hvězdičkami.

    • 9.8.2018  23:56
    Im Namen meines Sohnes (TV film) (2015)
    ****

    Samozřejmě, do skutečného umění něco chybí, ale Tobias Moretti je výborný herec a kriminální příběh vycházející ze skutečnosti byl podán velmi hodnověrně a šikovně, sledoval jsem ho skutečně pozorně a říkal jsem si, jak hrozné to je, když rodiče přijdou o své dítě - a ještě k tomu rukou vraha... Zcela jsem chápal Carla Jansena, tu jeho posedlost najít vraha, já bych se na jeho místě spíš uzoufal k smrti - a jak jsme si mohli přečíst na konci snímku, skutečný Jansen také záhy po nalezení vraha zemřel na infarkt.

    • 8.8.2018  23:31
    Zdaleka (2015)
    *

    Lhal bych, kdybych řekl, že vím, o čem to bylo. Starý buzerant si vodí do bytu chlapce a platí mu, aby se mohl při pohledu na něho ukojit. Chlapec nemá peníze a zoufale chce auto, jenže mu na něj peníze chybí. Přitom udělal své holce dítě, ale jemu to jaksi šuma fuk. Nakonec dojde k tomu, že starý zubní protetik vychová nového homosexuála, který mu na oplátku zavraždí otce - a najednou je konec filmu... Skutečně nevím, co tím chtěl autor povědět. Z tohoto latinskoamerického filmu jsem hodně zklamán.

    • 8.8.2018  00:20

    Ten film si zaslouží čtyři hvězdičky především díky tomu, že vlastně zabrousil před čtyřiceti lety do oblasti sci-fi a stejně jako u jako u mnohých Verneových nápadů se v dnešní kuchyni uplatňuje (možná jen maloučko přehnáno, ale jen maloulinko) vynález levných nepoživatelných náhrad stravy pro dolních deset tisíc. A tak nám vlastně jako v málokteré Funesově komedii náš hrdina zůstává od začátku do konce a přes všechny ztřeštěnosti kladnou postavou.

    • 6.8.2018  22:28

    Klasický Funes a výborný Montand, to je dvojice, která tenhle film dokonale udělá, přestože dějově o moc nic nejde, bylaby to běžná hsitorizující komedie a la Cartouche nebo Fanfan Tulipán, jenže gagy obou pánů protagonistů úroveň filmu značně posouvají. Funes jako ministr financí, který miluje nade všechno majetek a když o něj přichází, rozhodne se prostřednictvím nastrčení svého sluhy Blase získat ztracenou pozici ve státě zpět. Jen tak mimochodem zachrání Blas život králův a Salluste zase život Blasův, prostě intriky jako nalezneme v podobných filmech. Nadto pro mne osobně film zhodnocují exteriéry natočené ve španělské přírodě i mezi historickými raáliemi (Alhambra v Granadě), které tak miluji.

    • 5.8.2018  22:03
    Kuma (2012)
    ***

    Film to je jistě nadprůměrný. Přicházíme mezi tureckou komunitu ve Vídni, do jedné rodiny, která právě vítá druhou manželku Mustafovu, ale která se úředně musela ještě v Turecku vdát za Mustafova syna Hasana, aby se dostala do Rakouska. Zatímco se zdá, že Fatma umírá na rakovinu, zemře náhle Mustafa a Fatma se díky odborné péči rakouských lékařů uzdraví. Ajša zůstává v rodině a dokonce se zamiluje do svého skutečného manžela, který se ovšem vyznává z toho, že je gay (tento povinný prvek objevující se ve většině současných filmů EU snižuje hodnocení o jednu hvězdičku). Ajša pracuje v tureckém marketu a zde se sblíží s mladým prodavačem, když ovšem tento románek praskne, z milované Ajši se stává Ajša nenáviděná... Na filmu, kde si zahráli herci turecké komunity (a podali skutečně dobré výkony) mi vadilo, že i mezi sebou chvílemi mluvili německy, aniž by k tomu byl důvod - leda snad ten, že Ajša ješt moc německy neuměla. Tři hvězdičky.

    • 5.8.2018  00:06

    Tenhle film mě v první půlce dokonale dostal, ale postupně jsem přece jen cítil, že pět hvězdiček by bylo moc. Kontrast v životní úrovni zde posloužil k přenádherné kritice amerického životního stylu: lidé, kteří se odmítají s Boratem na ulici zdravit a bavit, LGBT a Židé (zde krátká a i pro dnešní časy i pro nás platná vsuvka, že "v naší zemi jsou minoritní společnosti preeferovány"), konvenční večeře, křesťanská sekta, ochrana V.I.P. celebrit, ochrana zvířat... Ohromně trefné narážky - a protože je to film USA, tak do vlastního hnízda...

    • 4.8.2018  00:09

    Poprvé - bylo to na vojně - jsme po pár minutách z filmu utekli. Podruhé jsem se nudil, ale dokoukal. Po dlouhých letech potřetí a přes neúnosnou délku jsem filmem byl nadšen. Asi si člověk musí projít nějakým tím rokem manželství sám, aby pochopil poselství tohoto filmu. Deset let manželství bez jakéhokoliv kazu, dokonce bylo v novinách dáváno za vzor. A najednou manžel zjistí, že jeho vztah je konvenční a plný přetvářky, víkendy trávené u rodičů, společenská posezení, návštěvy přátel, to vše nakonec manželství ubíjí a muž si nakonec najde milenku. A pak pokračuje boj lásky s životní rutinou, který je v době, kdy manželé podepisují žádost o rozvod až v nenávist a domácí násilí. Manželství by se asi skutečně mělo obnovovat po deseti letech... Liv Ullmannová zde sehrála možná životní roli plnou různých poloh herectví, zajisté jde o jednu z největších světových hereček.

    • 3.8.2018  00:12

    Dívalo se na to příjemně, už jsem to kdysi viděl. Kdybych měl volit mezi světem byznysu a malou indiánskou vesnici ztracené v pralese, tak bych taky volil tu vesnici. Ne, že by se přitom člověk popadal za břicho, ale tenhle film se dá vidět, i když by ho možná lépe ocenily děti. Za názorné ukázání, jak hluboce nemorální je dnešní svět v kontrastu se světem uprostřed panenské přírody dávám čtyři hvězdičky.

    • 31.7.2018  22:18

    U životopisných filmů mám vždy zásadní problém. Nikdy nevím, zda si mám předem přečíst o hrdinovi filmu alespoň hlavní životopisné údaje předem. Většina současných zpracování biografií tohle předpokládá. Pokud se navíc střídají časové roviny a některé pasáže jsou jen naznačeny (příslušnost k jakési sektě či řádu), pak má člověk z filmu smíšené pocity. Coelho je asi dobrý a hlavně slavný spisovatel. Ale jeho Alchymistovi jsem neporozuměl, a tak jsem se další Coelhově četbě už vyhýbal... A ne moc dobře jsem porozuměl i tomuto filmu.

    • 28.7.2018  22:17
    Nevěra (1956)
    ***

    Samozřejmě, jedná se o film s ideově-výchovným námětem - ale copak se dneska takové filmy netočí, akorát se mění kladné postavy v záporné a naopak... Aneb nikdo nic nikdy nemá míti za definitivní... A tak je to i s filmem natočeným podle kdysi známého románu "Bez šéfa" T. Svatopluka. Některé části jsou pravda šablonovité až naivní, ale vzhledem k tomu, že náš hlavní protagonista díky své naivitě a víře v dobré lidi nedopadne dobře, musím dát tři hvězdičky. Ovšem také díky dobrým hereckým výkonům.

    • 28.7.2018  22:07

    Únavně nudné, předem odhadnutelné, jeden z těch slabších filmů Slavínského a koneckonců i Mandlové. Snad jen Trégl (Kropáček) a sluha (Ferenc Futurista) vybočují nad průměr. A podobné řadě jiných filmů téhož ražení.

    • 25.7.2018  21:31

    Tento film je těžké hodnotit. Dávám tedy průměrnou známku, v níž ovšem vyniká skutečné mistrovství tehdejší animace Karla Zemana a jeho kolektivu. Víc než cokoliv jiného je to didaktický film pro 1. stupeň základních škol, ovšem vydařený, děti jsou seznamovány velice vhodným způsobem s dějinami vývoje života na Zemi. Dějově ovšem není ten film nic moc a postrádal jsem základní logiku, totiž jak se chlapci dostali do minulosti (přes jeskyni?) a zpátky - to už se vůbec neřeší. Také jistota vedoucího výpravy, že se jim cesta do pravěku zdaří, na samém začátku filmu, je dost úsměvná a naivní.

    • 24.7.2018  23:38

    Příjermná, oddechová a tgrochu černá komedie, možná ta satira na lidskou přelétavost byla ušitá trošku horkou jehlou, ale jinak se člověk nenudil a příjemně se pobavil. Lucie Žulová byla už tenkrát pěkná kočička, ale hlavně sehrála svou roli velmi půvabně a suverénně. Překvapilo i herecké obsazení v čele s Jaroslavou Adamovou v roli, v níž jsme ji málokdymohli vidět i na jevišti. Pěkná role okrskáře Josefa Hlinomaze. A Jiřího Vondráčka jsem vůbec nepoznal...

    • 23.7.2018  23:54

    Já tvrdím, že nejlepší filmy teď dělají na Balkáně. A tohle je právě jeden z těch, u kterých se člověk skutečně pobaví exkluzivně. Ano, souhlasím, je to především politická satira, v níž jednu z hlavních rolí hraje první dáma Bulharské republiky. Ale současně je to míchanice východoevropského stylu života, trochu naivity, trochu zlodějiny, který snadno zneužijí podvodné PR, jakou je ta, co sežene komukoliv jakéhokoliv dvojníka... Anglická královna popíjející džin byla vskutku skvělá. Katja měla na můj vkus moc hranatý obličej, ale do masky princezny Diany ji maskéři skutečně vyvedli také pěkně. Rozhodně jsem se nenudil.

    • 20.7.2018  23:19

    Tenhle film se prostě nedá hodnotit jinak. Je to ovšem komedie se spoustou nádherných skečů (věta kosinová, takhle se prchá, Mazánku, studentský věneček, šejk Peterka), ale zároveň je to také film plný lidskosti a plný mravních ponaučení, zde především v podání nového profesora Voříška - Františka Vnoučka. Těžko říci, který z oněch dvou Fričových studentských filmů je lepší, každý má své kouzlo.

    • 20.7.2018  23:14

    Vlastně ze dvou hodnocených příkladů vidno, že mě styl a humor paní Pawlowské nesedí. Koukat se na to dalo, ale jinak mi to připadalo dost nudné. Mladá přitloustlá učitelka přichází do školy, seznamuje se s učitelským sborem, Fialová se Skořepovou ani tak nehrají učitelky jako samy sebe, Luťanský s každou flirtuje, několikrát to je polopaticky připomenuto, pak tam jsou role pánů Přeučila a Kodeta, nevím proč jsem si je celý film pletl, příjemná Veronika Jeníková, která připouští nevěry Vladimíra Kratiny, jehož pletky ale připomínají jen nevinné kamarádství. Celkově nedotažené, chudé.

    • 18.7.2018  23:42

    Autory jsem pochopil, proto ta jedna hvězdička. Jinak je to ale absolutně nezajímavý film, hudební moc není, i když v něm pár písní zaznělo, smát se není čemu. Prostě mladá květinářka je obletovaná muži, Pepík se jí nezdá moc dobrý, a tak koketuje s jakýmsi ženatým asistentem na filozofii (mladý Vladimír Brabec), její vedoucí se jí moc nelíbí od začátku, pak tu jsou ještě dva nenápadní floutci, ale trvá jí vlastně celé sobotní odpoledne, než pochopí, že jen Pepík je ten pravý, přestože to začalo tím, že jí donutil jít na kopanou. Ne, komická role Hlaváčové opravdu nesedí, Vojta jako starý řidič je trapný, ještě že se tam mihl náš rodinný známý dr. Jan Pixa.

    • 17.7.2018  23:55

    Klasický de Funes. Dokonce bych řekl, že slabší než jiné jeho filmy, ovšem je tu jedna velká pasáž, která mě dokázala od srdce rozesmát i po tolika shlédnutích. Je to chvíle s nezvladatelným traktorem a plavba kadibudky po jezeře. Tam zas stojí de Funés a Michele Galabru jako nerozlučná dvojka. Takže za normáilních okolností tři hvězdičky, jedna přidána za ten závěr.

    • 16.7.2018  23:55

    Ohromně dobře nafilmované drama o tragédii bosenských žen během občanské války v Bosně a Hercegovině. Zdaliž ten román byl vydán i u nás? Mám moc rád dramata z prostředí Balkánu, ačkoliv film je prezentován jako irský, lze v něm najít jasnou stopu moderní kinematografie zemí bývalé Jugoslávie, jejichž současnou tvorbu zbožňuji. Výborný výkon Natasi Petrovićové, nádherná mladá žena, výborní stážisté, spíše tedy stážistky, které vypadaly jako skutečné babky z té země, kam jsme v minulosti tak rádi zajížděli. Hluboký otřes tragédie té malé holčičky, která zemřela po nelidském mučení... Ale i rozporuplné chování kapitána (zřejmě srbskobosenské bojůvky). Byla to hrůza, ale měl by to vidět každý. Kam se na to hrabou hollywoodské horory. Tohle byla skutečnost!

    • 15.7.2018  23:59

    Hru jsem četl zhruba před 45 lety a už jsem si nepamatoval, o čem přesně je. Herecky i režijně je je skutečně výborná, občas se mi zdálo, že Taylorová a Burton hrají sami sebe. Dějově je ovšem značně rozvláčná a pokud bych na Albeeho hru šel do divadla, museli by Marthu a Charlese hrát skuteční excelenti našeho herectví - a ty dnes nemáme. Takže nic. Jinak by mě hra svou délkou a nijakým dějem začala záhy nudit. Drama manželů, kteří si vynahrazovali bezdětnost svého manželství tím, že si prostě svého syna vybájili. Ten konec je skutečně překvapivý a působivý, ale věčné sále kolem dokola plynoucí hádky skutečně jsou nudné. Americké drama v druhé polovině dvacátého století skutečně skončilo neustálým obměňováním psychologie manželského soužití a pro mne bylo těžko stravitelné. Tohle je ovšem klasika, tohle beru.

    • 13.7.2018  23:46
    Mlčení (1963)
    ***

    Je to samozřejmě děsivé, ale jak mám Bergmanovy filmy rád, tenhle mě nějak nedostal. Nebo jsem na něj neměl náladu. To, co je napsáno v Obsahu, si člověk během filmu musel hodně domýšlet. Ve filmu se v podstatě nic nedělo, devadesát minut jsme byli zavřeni v hotelu a sledovali citově chladnou, ale přitom požitkářskou Annu, jejího nevinného synka, který se upnul na svoji souchotinářskou tetu Ester. Bylo v tom hodně pravdy, ale taky hodně jinotajů, nad nimiž jsem neměl sílu přemýšlet.

    • 11.7.2018  23:42

    Velmi sympatická hudební komedie s překrásnými melodiemi, s nádhernou Debbie Reynoldsovou a skvělým Genem Kellym. Přesentimentalizovaný závěr bych filmu odpustil, prostě to býval americký styl, ale víc mi vadila ta asi desetiminutová vložka taneční revue Gene Kellyho ke konci filmu, která asi byla pro ty, kteří byli fajnšmejkři Kellyho umění, ale z děje filmu se vymyká.

    • 10.7.2018  22:59

    Myslel jsem na pět hvězdiček, ale ten konec byl příliš sentimentální, z pohádky se stal jen sen a výchovné ponaučení, že máme mít rádi kolem sebe. Jako pohádka to bylo ovšem dost strašidelné. Na tehdejší dobu krásná výprava, masky, kostýmy a ovšem i hudba především s tou průvodní Somewhere over the rainbow. Judy byla kouzelná dívka, už tenkrát, když jí bylo sedmnáct - a to byla ještě nalíčena na mladší děvčátko. Hezky se na ni dívalo a popslouchalo i v originále, ačkoliv jsem rozuměl jen těm nejjednodušším větám. Ano, neslo to prvky moderního fantasy, naštěstí se v tom člověk neztrácel jako v ději těch dnešních...

    • 9.7.2018  22:08
    Mamzelle Nitouche (TV film) (1977)
    *****

    Viděl jsem již mnohokrát a jak praví předřečníci, určitě se na této inscenaci výborně podepsal překlad a úprava Oldřicha Nového, sám jsem viděl jak tuto inscenaci, tak i předchozí černobílou s Oldřichem Novým. Hervého opereta patří ke zlatým pokladům klasické operetní veselohry. Myslím, že Nový byl trochu lepší Celestin než Lipský, který nepřinesl ztvárnění nic nového, ale přesto dávám pět hvězdiček. Melodie z Nitouche jsou nestárnoucí a miluji je.

<< předchozí 1 2 3 4 11 20 30 39
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace