Vesecký

Vesecký

František Mlejnek

okres Semily
starobní důchodce

5 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 10 20 29 38
    • 13.6.2018  00:43

    Aby tenhle film mohl člověk plně pochopit, musí zestárnout. Starému profesoru, který se vydal do Lundu k předání celoživotního ocenění na univerzitě, se cestou promítá jeho minulý život, konfrontovaný s názory své snachy a skupinou mladých turistů, kteří se vydávají do Itálie. Cestou se zastaví v rodném hnízdě a vybaví se mu vzpomínky na dětství v plné nahotě tak, jak si je dříve vůbec nedokázal připustit. Idylický život mezi deseti sourozenci vlastně už vůbec nebyl idylický, ale zaséval semínka, z nichž vyrůstal profesorův život, kde zůstala "svou" jeho stařičká maminka a trochu i služka, věrně sloužící u profesora čtyřicet let. Miluji Bergmanovy filmy a tohle je jeden z těch nejlepších, nikoliv však nejlepší, tím pro mne zůstane navždy Pramen panny.

    • 12.6.2018  00:38

    On vlastně všechno o tomto filmu zaznamenává Obsah, takže co k tomu dodat? Prostě trochu jiný Buňuel, než jsem ho znal z Viridiany nebo Tristany, protože se nenápadně a půvabně dívá s ostřím satiry na snobskou měšťáckou společnost - jako bychom ji neznali z dnešních časů u nás, byť ve formě vzájemných setkání při grilovačkách a bowlingu. Ti lidé si vlastně nemají co říct, ale cítí se být povzneseni nad druhé, přestože mají v sobě více bahna než druzí. Ať už je to sex nebo drogy. A k tomu přimíseny některé prvky hororu (tři strašidelná vyprávění, kněz, který zastřelil vraha svých rodičů), někdy ve snové poloze. Trošku něco mezi Allenem (možná z Buňuelových nápadů Woody někdy čerpal) a Hitchcockem, ale taky jsem tam cítil i Dalího...

    • 11.6.2018  01:39
    Bláznova smrt (TV film) (1973)
    ****

    Inscenace této Erbenovy povídky je vlastně klasickou ukázkou normalizačních dramatizací, ale její uvedení v rámci připomínky 80. narozenin Petra Kostky bylo milým zpestřením a dokladem, oč lepší televizní tvorba se dělala před půstoletím než dnes, ale ovšem - byli tu také nepoměrně lepší herci.Snad se mi ta hra líbila i proto, že jsem předlohu neznal, a tak jsem se mohl do vyšetřování kapitána Exnera vžít. A zase jsem si připomněl, že se tehdy nemuselo při zatýkání používat žádného násilí, povalování zatýkaného na zem a kroucení rukama za zády podle metody FBI.

    • 6.6.2018  23:44
    Slib (2014)
    ****

    Ten film se velmi pomalu rozehrával, až mě začal nudit, a tak jsem nebyl přítomen u televize ve chvíli zlomu. O tom, že Janek zavraždil dívku, která jej odloudila Lile, jsem se dozvídal postupně. Tenhle film přinesl jednu zásadní otázku - kdy je kletba nebo myšlenka na zlý smutek jen projevem vzteku (a v tomto případě žárlivosti) a kdy je návodem na vraždu. Ta hranice je asi hodně tenká - a přesto téměř každý z nás v duchu někomu přál smrt, i když to nemyslel tak vážně... A tohle byly sotva nedorostlé děti, u nás by čtrnáctiletá dívka ani souzena být nemohla... Stejně mě mrazilo, když byla odváděna v poutech do vazby. Takže kvůli tomu začátku o hvězdičku míň.

    • 6.6.2018  12:35
    Tři slova (2015)
    *****

    Silný film. Většinu z nás čeká stáří, já už do něho nakročil. A navíc v dnešní společnosti, kdy se prodlužuje věk, ale nikoliv kvalita života, snad není rodiny, která by nezažila problémy se svým blízkým, upoutaným na lůžko anebo zase se starcem, u něhož se projevují první příznaky demence. Ale i ti chtějí žít. Žít a užívat života. Lily hluboce milovala svého manžela a doprovodila jej až do Domu seniorů, jenže - jak se postupně dozvídáme, bylo to také především proto, že její dcera s manželem se rozhodly prodat její domek... Nebylo divu, že našla vztah k optimistickému staříkovi, bývalému pilotovi, který jí vyprávěl o krásných vzdálených městech a slíbil jí cestu do Paříže, ačkoliv sám věděl, že jeho zdravotní stav mu takovou cestu již neumožňuje. A že se pak dostala k dalšímu konfliktu s rodinou... Asi nejlepší dánský film, který jsem v posledních letech viděl.

    • 5.6.2018  00:12
    Tristana (1970)
    *****

    Don Lope ovšem není zbožný muž, ale socialista, jehož názory na roli peněz v lidské společnosti mi byly velmi blízké, zároveň mi byl však odporný jako stařec, který pro své erotické choutky zneužívá savé pěstounské role. A Tristana, jejíž špatná zkušenost s donem Lope varuje natolik, že chce zůstat nezávislou i ve svém vztahu k mladému malíři, s nímž na pár let odjíždí, přesto však chce po zjištění těžké choroby umřít doma. Až smrt dona Lope je pro ni, nyní už navždy zmrzačenou, vysvobozením. Buňuel točil svérázné a nádherné filmy, Viridiana se mi třeba navždy vryla do paměti. Španělské kořeny nezapřel nikdy a nikde, ať točil kdekoliv po světě...

    • 3.6.2018  23:39

    Dost slabé tři hvězdičky. Komplikované, těžkopádné, pokusy za každou cenu být vtipný, vlastně bych řekl - nejslabší exnerovina. Navíc ani námět nebyl příliš záživný, řada postav zbytečných, snad jen aby podezřelých bylo více. Navíc pan Kodet se mi zprotivil v Pelíšcích.

    • 2.6.2018  23:31
    Vyplač se (2006)
    ****

    Ten film je zvláštní, ale svoje kouzlo má. Dlouhé scény mlčení, dlouhé scény monologů, všechno přerušené jen trochu akčnější scénou oslavy narozenin, která zřejmě měla být protipólem toho ostatního. Na jednu stranu bezstarostné mládí nepřipouštějící si problémy, žijící ze dne na den, třeba sázkami kolik kdo uloví děvčat. A pak vážnější nota, která vrcholí ve scéně v prázdné supermercadoně, v níž se dozvídáme zbytek toho, co jsme začali chápat při sezení na klandru, než byli partneři vyhnáni po destrukci auta. A tak víme,že vnitřní život člověka je mnohem složitější, než si naše okolí myslí...

    • 24.5.2018  22:10
    Cena slávy (2014)
    *****

    Mně se ten film líbil moc. Případ zmizení rakve Chaplina ve své době skutečně vzbudil rozruch, dobře se na to pamatuji. Vůbec jsem se však nedozvěděl, kdo za tou krádeží stál ani jak to dopadlo. Bláznivý nápad kámoše Freddyho, který v dobré víře chtěl pomoci kamarádovi, samozřejmě je nutno odsoudit jako zločin. Ale jde-li o to pomoci rodině, která v nouzi potřebuje peníze, které nikdy nemůže vydělat, pak to lze brát jako výraznou polehčující okolnost. Nakonec ti dva chlapi nikomu neublížili ani nikoho neokradli (i když už bylo namále), měli na triku jen hanobení mrtvého těla. A rodina Chaplinových byla natolik solidní, že dokonce nešťastné rodině pomohla, aby se máma mohla vyléčit z artrózy...

    • 23.5.2018  23:15
    Zucker (2004)
    ****

    Vlastně je to úplně pohodová komedie, která si bez jakékoliv zlomyslnosti dělá legraci ze staré NDR i z židovských zvyklostí, které vypadají až úplně absurdně, ale ve skutečnosti bych v takové společnosti žít nechtěl. Starému Jackiemu jsem fandil a ledy roztály, když si oba lokli u Jackieho dcery extáze, to pak následovaly asi nejlepší scény filmu. No, Jana jako lesbička, jen tak zlehka, v roce 2004 ještě nebyli LGBT ve filmech zařazováni povinně, takže jsem jé to odpustil, navíc když jsem zjistil, že se před lety spustila s bratrancem, který se pak dal k ortodoxně chápanému judaismu, čímž byl neskutečně směšný... Trošku ztřeštěné, ale film stojí za to vidět.

    • 23.5.2018  00:06
    Jackpot (2011)
    **

    No jo, akční thrilller, nic pro mě, jen jsem si říkal, že do toho Norové vnesou něco jiného než Hollywood. Anebo to taky mohla být parodie na hollywoodské krváky. Protože ty krve tam bylo habaděj. A stejně jsem nakonec byl zmaten, jak to bylo opravdu a jak Oskar všechny obalamutil. Slovu flashback ovšem nerozumím, takže nevím, co tím chce obsah říci. Mohl byto někdo vysvětlit česky? Rozhodně se divím, že tohle mohlo jít na MFF kamkoliv.

    • 22.5.2018  01:15

    Výborné filmové zpracování Grassova románů, který je stěžejním dílem světové literatury 2. poloviny 20. století. Příběh chlapce, který se vzepře světu dospělých tím, že se rozhodne přestat růst, přesto musí prožívat veškeré hrůzy, které německý národ potkal díky nacistické propagandě, je výborně napsán a ani jeho adaptaci nelze nic vytknout. A to ani scény, kkteré jsou leckde kritizovány. Snad jen na pár místech se skutečně obrací člověku žaludek - scény s šumákem ze slin, lov úhořů, polévka ze žab... Dětská pornografie? Jak to měli filmaři natočit? Plných pětr hvězdiček, vynikající Adorf, Olbrychski, pěkná role žida, v níž si zahrál Charles Aznavour.

    • 21.5.2018  00:20

    Až na pár drobných naivit, kvůli kterým jednu hvězdičku dávám dolů, je to velmi zdařilá detektivka z dob, kdy se ještě točily a nemusely to být akční thrillery. Vynikající Sovák a Květa Fialová, spousta dalších výborných herců minulosti. Detektivka, jaká má být, je plná zvratů, do poslední chvíle nevíme, kdo střílel na kolejích proti náhodně projíždějící Regině Rázlové, Výborně ukázaná práce našich kriminalistů 70. let.

    • 20.5.2018  00:43

    Asi to ani na celé čtyři hvězdičky není. Je vidět, že autorkou předlohy je žena, která je zasažena romantikou, přestože tenhle film je válečný a ještě více protiválečný. Řekl bych, že film není dostatečně zvládnut režijně, střelba a kanonáda je jakási nahodilá, tak, aby se hodila do scénáře, výkony statistů velmi amatérské, ranění a mrtví se vrhají na zem tak, aby si příliš neublížili. A celý děj je dost komplikovaný, naštěstí se v závěru dozvíme vše podstatné. - Ovšemže tu hraje moje milovaná Penelope, jenže ten film je až příliš šit na její tělo. Kolikrát jsem viděl hrát tuto ženu v jejím plánovaném nebo i skutečném mateřství, jako by to byl její styl herectví, který jí připadne. Rozhodně se to zdaleka nevyrovnalo filmu Ma Ma... Ostatní herci zahráli standard, koukatelný ten film je.

    • 15.5.2018  21:56
    Profesionál (1981)
    *****

    Filmy s Belmondem takřka nikdy nezklamou. A Francie v těch letech měla opravdu řadu výborných režisérů, scénáristů a především legendární paletu herců té nejvyšší kategorie. Ty příběhy jsou si podobné stejně jako scény s Belmondem, nesmí tu chybět honičky aut, je to dynamické a přece se v ději člověk nezamotá jako u novodobývh thrillerů, kdy většinou neví, oč jde. Ovšem, nechybí tu ani krásné ženy, všechno je pěkně skloubené a do sebe zapadající. I ta nešťastná Josseho smrt. Nepamatuji, že bych někdy tenhle film viděl.

    • 9.5.2018  23:55
    V sedmnácti (2016)
    **

    Profesionálně je to dobře udělané. Ale asi bych se na to nedíval, kdybych si přečetl, že jde o mužský protějšek Života Adélé. Takhle se mi z řady scén zvedal žaludek. Když byl náš "hrdina" poprvé odmítnut přestárlým gayem, tak jsem to bral a věřil, že je to ojedinělé vykolejení, ale ta postelová scéna byla odporná a závěrečný polibek filmu jakbysmet. Proč je dnes tolik filmů s tématikou LGBT? To nám chce někdo vnutit tento životní styl jako ten správný styl? Nu, a pak "hrdinná" smrt otce - vojenského pilota helikoptéry - kdesi na Středním východě. Škoda, že nebylo řečeno, na které frontě bojoval. Pokud to bylo proti ISIS, nic proti tomu. Ale pokud někde pomáhal Američanům zavádět "demokracii", pak to byl sprostý agresor. Smrt je smutná, pokud je smysluplná. A bojové akce NATO smysluplné nejsou.

    • 7.5.2018  23:36

    Takhle má vypadat dobrý hraný politický dokument, který ukazuje zákulisí, v němž se politika pohybovala, pohybuje a zřejmě ještě dlouho pohybovat bude. Salazarovský fašistický režim byl vedle frankismu pozůstatkem té epochy, která vedla k masakrům 2. světové války. Dobře pamatuji na tu dobu, kdy se o zločinech PIDE hovořilo v našich sdělovacích prostředcích. Tady byla ukázka té doby, která se projevila přímo na vrcholných místech politiky. Šlo o likvidaci nepohodlného generála, který plánoval vojenský státní převrat. To že mezi domnělými vyjednavači, kteří snad skutečně byli pověřeni jen únosem generála ze španělského území do Lisabonu, byl skutečný vrah, bylo dílem nejvyšších šéfů policie PIDE. A ti za tento zločin nikdy nebyli potrestáni. Navíc stihli ještě skutečného vraha, který mohl promluvit, uklidit do jižní Afriky. Skvělé dílo.

    • 4.5.2018  11:41

    K tomuto filmu mám jedinou výhradu - nemám rád herecký styl divadla Sklep. Tenhle film je mistrovský tím, že nesmírně graduje s přibývajícími minutami. Zpočátku vypadá dost podprůměrně, zdá se, že jde o snůšku záběrů o tom, jak prohnilá byla generace naší mládeže na konci 80. let - drogy, alkohol, který je zde prezentován v duchu perestrojky jako nihilistický protest proti tehdejší "moci". Postupně to začíná šťavnatět a vrcholí to poznáním, jak nebezpečná je promiskuita díky strašáku zvaném AIDS. Tento výchovný prvek je předložen bez jakéhokoliv obalu, dnes by už asi byli tvůrci trochu opatrnější ve svém vyjadřování, aby se nedotkli nějaké skupiny třeba přenosem AIDS mezi homosexuály...

    • 28.4.2018  23:57
    Nevěra (2012)
    **

    Všechno se to vyvíjí celkem logicky, i když jsou některé věci až příliš naznačené. Obsah z České televize však popisuje jen první část, ale když kriminální komisařka přetrhne mužovo přiznání a žádá na něm polibek, přestával jsem filmu rozumět. A vyvrcholilo to ve chvíli, kdy lékařka muže v lese na silnici odmítne, vrhá se do houští, kde má připravené převlečení a rázem se ocitá u svého nového manžela o pěkných pár let později, neboť se záhy setká se svým bývalým milencem, který už má zase pětiletého syna. Na divadelním prkně by se takováto proměna dala snést, ale nikoliv ve filmu. A nějaká myšlenka toho filmu uniká... Rusové mě tentokrát zklamali.

    • 24.4.2018  15:03

    Skvělý umělecký zážitek. Dost jsem se filmu obával, prostředí věznice a vězni nacvičující film, něco podobného jsem viděl s mentálními spoluobčany, říkám si, nevím nevím. Ale pak jsem byl unesen tím, jak těžcí vězni dovedou s velkým zaujetím pro Shakespearovo dílo nacvičit tak obtížnou hru, jakou Caesar je, a myslím, že představitel Cassia, který se po uvedení hry vrací do své cely, říká, že až teď se jeho cela stává skutečným vězením. Bohudík, že to bylo tak krátké, aspoň jsem vydržel s pozorností, dík čemuž odmítám sledovat filmy trvající kolem tří hodin.

    • 23.4.2018  22:44
    Vulkán (2011)
    ***

    Lepší tři hvězdičky. Byl to ve své podstatě depresivní film, který se hodí k prostředí nevlídného severského ostrova. Starý morous odchází do důchodu, na každém se mu něco nelíbí, ale když se jednou na moři ocitne v tísni a pak potají vyslechne, co si o něm myslí rodina, začne svůj pohled na okolí přehodnocovat. A když je jeho žena postižena silnou mozkovou mrtvicí, snaží se o ni starat, jak může... To ošetřování bezmocného jsem bohudík několikrát zažil jen pasivně a sám vím, že bych těžko mohl udělat pro svého bližního to, co dělal tenhle stařík. A přesto nakonec ani on utrpení své ženy nedokázal snést. Každý by ho pochopil, třebaže u nás by zřejmě byl souzen za vraždu. Tam je ve filmu určitá mezera - k mrtvé nebyl poslán lékař k ohledání, který by musel poznat, že se jednalo o přidušení? Ale jinak herec Júliússon byl výborný.

    • 21.4.2018  23:43

    Dvě dějové linie? Vždyť tam jde jen o natáčení filmu. Není-li myšlen jako druhá linie boj občanů Cochabamby za zdroj levné pitné vody proti mezinárodnímu vodnímu kartelu.Všechno do sebe nádherně zapadá a bylo vytvořeno skvostné dílo. Filmaři přijíždějí do města, aby vybrali kompars a některé představitele na svůj film o krutém zacházení evropských conqvistadorů proti domorodým Indiánům. Během natáčení dojde ke střetu domorodců proti zglobalizovanému kšeftu s vodou. Vlastně se za těch pět set let nic nezměnilo. Vždy jde o mamon. A vždy na to doplácí obyčejný chudý člověk. V Bolívii a kdekoliv na světě... Skutečně skvělý film, který mě připoutal před televizní obrazovku na půldruhé hodiny skutečně prvotřídního zážitku. Sociálně kritické filmy umějí dnes v Evropě především Španělé. Oni se ještě odváží ukázat pravou tvář kapitalismu.

    • 19.4.2018  21:59

    Nevím, co je na těch povídkách plachého. Myslím, že minimálně tu první Čapkovu povídku odněkud znám, byla rozhodně nejlepší, některé záběry jako by připomínaly turnovské exteriéry, ale jistý si tím nejsem. Povídka měla skutečně humorné jádro s výborným B. Poloczkem a jeho bříškem. Jo ve vzteku člověk udělá výkon, jaký by normálně neudělal. Povídka s Hrušínským, to pochopitelně bylo hercovo mistrovství, ale úvahy o tom, kdy komu ublížil, mě začaly po chvíli nudit. Modrý chryzantéma byl ještě slabší kus, že němá dívka a vlak spolu souvisely bylo zřejmé od chvíle, kdy na něho ukazovala. Vlastně - Čapkův humor je takový suchý, ve skutečnosti nedokáže moc rozesmát, ano, osobité to je, ale... Tři hvězdičky.

    • 19.4.2018  00:23

    Takové to bylo jakési nepřehledné a nudné. A navíc ponuré. Říkám si, už asi nejsem na ty filmy, kde si člověk leccos musí domýšlet. Nejdřív 2. balkánská válka a vítězství nad Turky, pak se tam nějak připletl Gavrilo Princip, vesnice asi při hranicích na Sávě byla živa z pašování s Rakušany a všechno to pokazil atentát v Sarajevu a šlo se do války zase. Takový pokus napodobit klasiku Na západní frontě klid, i když na srbské frontě to takový klídek nebyl. A jak jsem se nudil, občas jsem odcházel a ještě víc jsem se ve filmu ztrácel. Dokonce jsem si pletl, koho čí je která žena... To, že mám balkánské filmy rád, mi nebrání dát tomuhle pouhé dvě hvězdičky.

    • 17.4.2018  22:59

    Film z doby zlatého věku italské kinematografie nepostrádal dokonalost, s níž režírovali klasikové italského filmu, k nimž Visconti bezesporu patřil. Skvělá režie i hudba je podtržena hereckými výkony. Mladá žena přijíždí se svým americkým manželem domů, kde se jí vrací její vlastní minulost. Těžce nemocná matka, mrtvý otec, jako žid možná oběť nevěrné manželky a jejího milence, lehkomyslný bratr, k němuž jí váže incestní poměr, i mladý lékař, k němuž stále hoří marně potlačovanou láskou. Opravdu, skvostné dílo.

    • 16.4.2018  00:32

    Těžko se mi tenhle film hodnotí. Bylo to jako na houpačce, nejdřív ze tří hvězdiček u mě klesl na jedinou a pak zvolna stoupal, aby spadl na tři hvězdičky po těch primitivních kecech o 1. dodatku Ústavy USA. Zpočátku se mi Larry zdál skutečně pouze exhibicionistou, který se snaží na pornu co nejvíc vydělat, dokonce se nechal kvůli tomu i pokřtít za zvuků černošského gospelového zpěvu, který nesnáším hudebně ani ideově. Ale film začínal nabírat grády v okamžiku, kdy byly zesměšňovány právní a společenské instituce, na kterých stojí vratké základy americké společnosti (viz trenýrky z vlajky USA - prostě úžasné). A proto mi začal najednou být Larry neobyčejně blízký. Vynikající herecké výkony hlavních představitelů Harrelsona a Loveové. Dívku s AIDS zahrála opravdu úžasně, i když se mi při pohledu na ni zvedal žaludek.

    • 15.4.2018  00:06

    Někdy se v Godardovi nevyznám... Vlastně jsem nepochopil ideu tohoto zajisté artového filmu. Je to řada scén, kde následná nevysvětluje předešlou, takže se divák, pokud chce u fiolmu vydržet, musí soustředit na tehdy překrásnou Annu Karinovou, její miloučké žvatlání s Belmonďákem a na dvě opravdu hezké písničky, které možná budu hledat na YouTube... Láska až za hrob, útěk bez peněz, loupeže,, krádeže - to všechno ale nějak pozbývá logiky - nebo ji tam nemám hledat? Některé pasáže jsem nepochopil vůbec. Že se tam jednalo o nějaké gangstery, to jsem tam vůbec neviděl, snad jen v okamžiku, kdy Marianne zastřelila dva chlápky, ale nevěděl jsem vůbec proč.

    • 13.4.2018  00:03

    Každý starší člověk vzpomíná a některé vzpomínky bolí celý život, Dokonce tak, že i po letech nezapomene na zradu kamaráda. A že některé lásky přetrvávají celý život, i když jsou dost rozporuplné. A právě tahle rozporuplnost mladičké Esther, její lehkovážnost a zas najednou její ohromná psychická traumata někdy působily až nevěrohodně. A třeba pasáž o židovském dvojníkovi, kterému poskytl v Bělorusku pas, mi z celého příběhu vyčnívá jako nadbytečná. V každém případě se na Esther dobře koukalo, lepší tři hvězdičky.

    • 10.4.2018  21:50

    Dušan Klein patřil v 70. letech mezi naše nejlepší režiséry detektivních filmů. Tentokrát mu za předlohu posloužila překvapivě netradiční kniha Josefa Nesvadby, která se vztahovala k době prvních dělnických bouří (rok 1871), které ještě často neměly pevnou organizaci a proti ní stály dělnické organizace (zde např. Oul), které byly svépomocnými družstvy na podporu nezaměstnaných, ale radikalizace dělnictva se báli stejně jako buržoazie. Sociální situace je zde vyjádřeně vcelku věrně, ale jádrem příběhu je ovšem vražda místního předsedy Oulu Janaty, která nemá prakticky s dělnickými bouřemi moc co dělat, takže by se mohlo zdát, že zde Klein použil nutného ideologického prvku. Ale taková byla doba. I ti přežívající šlechtici a šlechtičny k tomu patří; a ukazuje se, že mnohdy měli více rozumu než bezohlední kapitalisté neštítící se střeleb do dělníků a vražd.

    • 9.4.2018  23:46

    Tomu filmu jsem vůbec neporozuměl. Co chtěl říci? Osudy dvou jmenovců, jeden zkrachovalý zpěvák, jemuž zničily život drogy a ženy, druhý fotbalista, který si stále chtěl prosadit svou i poté, co po těžkém zranění vystudoval trenérský kurs. Jeden sice skočil do vody, ale pak z nepochopitelných důvodů vyplaval, aby mohl kamarádům upéci kapra, druhý se skutečně zastřelil, ale přitom jsme viděli zastřeleného i šéfa jeho klubu... Fakt mi to nic neřeklo, hvězdička z milosti.

<< předchozí 1 2 3 4 10 20 29 38
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace