Recenze (21)
Hraběnky (2007) (seriál)
Neviděl jsem z toho ani vteřinu. Ale zatím tady není moc hodnocení, tak jen testuju co to udělá.
Persepolis (2007)
Ta jedna hvězda minus protože knížka se mi líbila víc. Marjane je ale skvělá. Tady v Česku asi ten film ale asi budou vnímat trochu jinak lidi co nezažil jako školou povinníi Husákův režim.
Barevný závoj (2006)
Kitty žije ve společnosti kde aby ji nemusela rodina živit je nutné se za každou cenu vdát a proto přijme první nabídku ke sňatku která ji potká od poněkud chladného a odměřeného bakteriologa Waltera. Vynikající drama podle předlohy Somerseta Maughama o lásce, nevěře, odpuštění a smíření hlavně díky hlavním představitelům. Ve vedlejší roli slabošského a poněkud zbabělého diplomata Liev Schreiber.
Ráj hned teď (2005)
Palestinsko - Israelský konflikt je spíš lokální podobně jako Severní Irsko nebo ETA ve Španělsku, takže bych ho nechtěl srovnávat s filmy dotykající se 11 září. Z filmu jsem si odnesl dvě věci. Jednak že radikální politické postoje mají často dost jednoduché psychologické motivy (otec jednoho z potenciálních teroristů byl popraven jako kolaborant s Israelci a syn má potřebu jeho zradu odčinit) a za druhé že lidé, kteří mají možnost odstupu (postava Lubny Azabal, která nějakou dobu žila na Západě a má ráda japonské minimalistické filmy) se dokážou na problém dívat z víc úhlů a tak snadno nepropadnou jednoduchému fanatismu.
Kinsey (2004)
Celkem slušný životopisný film v mnohém podobný Čisté duši. Univerzitní profesoři nemusí být nutně nudní suchaři. Tenhle žánr moc rád nemám, vyjímky jako Derek Jarman potvrzují pravidlo.
Román pro ženy (2004)
Asi nejlíp to shrnul Cival. To je asi tak všechno co vám k tomu můžu říct.
Piková trojka (2003)
Tohle je první film kde se mi Meg Ryan líbila a nemyslím jako herečka. Akorát by se to spíš hodilo do FK na dvojce než do programu stanice Nova.
Amélie z Montmartru (2001)
Začátek je velmi vydařený ale tak cca od 27 minuty to začne být docela nuda. Pak se to zlepší, ale tenhle film mne přijde dost přeceňovaný. Na Delikatesy to nemá. Navíc mám dojem že Jeunet tam použil pár nápadů co už měl v jednom starším kratasu co běžel v pořadu Prology
Mulholland Drive (2001)
Samotná zápletka jestli jsem ji pochopil správně je dost banální. Nenaplněné ambice - vražda - šílenství - sebevražda. Ale ta forma "vyprávění".
Zdivočelá země (1997) (seriál)
Nebylo to špatné. ale někdy jsem měl pocit že se dívám na majora Zemana jen je všechno naopak.