-bad-mad-wolf-

-bad-mad-wolf-

okres Domažlice
pozorovatel

100 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 13 25 37 49
    • 19.6.2017  22:03
    Pustina (TV seriál) (2016)
    ****

    V komentáři mírný spoilery, oukej? Na jednu stranu je skoro až směšný, jak musí bejt v posledních letech film špinavej, temnej a depresivní, aby si vysloužil "punc kvality". Na druhou ovšem neříkam nic, jelikož Pustina jednoznačně kvalitní je. Vytknout se jí dá určitě místy až moc vláčný tempo, přičemž by se leckde dalo ušetřit na ukazování věcí, který nutně ukazovaný bejt nemusely; druhou mírnou slabinou je finální epizoda, jejíž náplň nestíhá předchozímu dění prakticky v žádným ohledu. Určitě však dodává tečku, vyvolávající spoustu dojmů - viz působivej rozklad malý komunity, v níž se vytahujou ze skříně všichni kostlivci, jejichž význam nabývá tragickýho významu poté, co se skutečný důvody zločinu ukážou bejt tolik malicherný. Nemluvě o trestech, hrozící vývojem ještě větší zrůdy, než jaká tu byla dosud. Pustina exceluje vedle prvotřídní audivizuální stránky především hereckým výkonem mnoha zúčastněných; dobře hrajou jednoduše všichni. O level vejš nade všema jsou Jaroslav Dušek a Leoš Noha - tenhle chlápek je úžasnej v tom, jak přesvědčivě dokáže přepínat z polohy zdánlivýho joudy na podrážděnýho, avšak jistýho kriminalistu. Absolutní královnou scény se stává Zuzana Stivínová: její výkon těžce zkoušený ženský, která přišla o dceru, má na krku psychicky narušenýho manžela a celá komunita je de facto proti ní, osciluje někde na hranici dokonalosti a sebezničení. Kdyby mi někdo řekl, že si po natáčení prostřelila v koupelně hlavu, asi by mi nedělalo potíž uvěřit... Pokud bych měl vypíchnout ještě něco, nemůžu nezmínit ultratísnivou atmosféru, v níž se stávají psychologickým hororem i situace, do nichž by to normálně nikdo neřekl. Znáte takový ty momenty, kdy se v okolí někomu něco stane, je to strašný, ale vy si stejně trochu odechnete, jelikož se to nestalo vám? Pustina je občas tísnivá tak naléhavě, že v těch sračkách plavete taky. Mimořádně kvalitní špatná nálada.

    • 18.6.2017  23:57

    "Na stáří je nejhorší, že si pamatujete, jaký je to bejt mladej." Film, kterej je pro mě výjimečnej už od mých šestnácti, kdy jsem ho poprvé viděl; film, kterej vleze za srdce a odmítá vylézt, i kdybyste si chtěli hrát na sebetvrdší chlapáky. David Lynch občas opouští svý surreálnem prosáklý doupě a dokazuje, že umí kráčet po stejný planetě, jako všichni ostatní - a vždycky to stojí za to. Straight Story je mocnou poctou stáří a lidskýmu životu; je vyprávěnkou o skutečných hodnotách a dávných zraněních, volajících po léčení. Když Alvin při epizodních eskapádách a setkáních bilancuje a odhaluje vlastní příběh, je extrémně těžký s ním nesoucítit, přestože přetéká zlozvykem a neojedinělou chybou všeho druhu. A kdo ne? Kdo jinej ti popíše průser i způsob jak se ho vyvarovat, než ten, kdo se ho dopustil? Kdo ti líp řekne, o čem to je a co tě pak provází? Kór když jsou ty zmíněný eskapády a setkání skoro všechny ojediněle skvělý. Tu přetejkaj bizarním humorem (jelen! bráchové!), tu poučujou (stopařka), tu nostalgicky rozjímají (váleční veteráni). Když k tomu přidáš baladickou Badalamentiho hudbu a spoustu nádherných záběrů pozdně letní Iowy, neodoláš. Téměř osmdesátiletej bejvalej kaskadér Richard Farnsworth si po zásluze vybojoval oscarovou nominaci a Sissy Spacek v roli mírně zaostalý dcery nezůstává pozadu. Závěrečná kratičká anabáze Harryho Deana Stantona je pak monumentálním završením týhle ždímačky slz pro chlapy a důkazem, že dobrej herec dokáže sakra hodně i na minutový ploše. Když starý oči vzhlíží symbolicky ke hvězdám, kde už dávno nemůžou nic vidět, bude vám jasný, že některý věci prostě chcete udělat správně. Tak STRAIGHT, jak jen to půjde...

    • 7.6.2017  18:41
    Kanec (1984)
    ****

    Prasečina, chtělo by se říct... samozřejmě, je to pěkná blbost. Jenže je to taky blbost s ojedinělou atmosférou a sugestivním audiovizuálem, geniálně podtrženým přepálenou démonizací zvířecího zabijáka. Skoro jako prase z pekla! Vepřovej ďábel! Démonická svině! Scéna, v níž vzteklej divočák utíká do tmy i s kusem baráku a stále hrající televizí je jedna z mých top hororových momentek. Málokterej film je navzdory svý nízký profláklosti tak půvabně neotřelým kusem hororových pustin. Každopádně chápu, že v osmdesátkách frčely spíše stupidní teenage slashery, než neortodoxní WTF béčka s pošahanou mytologií.

    • 4.6.2017  13:27
    Dust (2013)
    ***

    :D

    • 29.5.2017  16:22

    Malej peníz v rozpočtu je vidět a emoce se chvílema dolujou dost přímočaře, nicméně sílu to má velkou, to zase jo...

    • 28.5.2017  14:44
    Řezník (2007)
    **

    Nejuřvanější hlavní postava všech dob, jejíž tělo je podezřele celistvé i poté, co ho několikrát zpracují obří kladivo, železa na medvědy a motorová pila. Milovníky prasárniček upozorňuju, že ve filmu je mnohem více řevu a násilí mimo záběr, než kdovíjakých gore radovánek.

    • 22.5.2017  18:24
    One Man Show (TV pořad) (2008)
    ****

    Je to trochu jako vzít youtubera, narvat mu kotel peněz i odvahy a pustit ho do světa. Nejlepší na tom ovšem je, že Kazma při kopání do bulvárních kauz neztrácí soudnost, přestože tak často působí. Je to dno? Je to zábava? Při debatách o morální stránce projektu mám neodbytný pocit, že Kazmovi v první řadě jde o přečurávání bulvárních kolosů a vůbec všeho a všech, nikoliv o "pomoc" někomu (třeba lidem s Touretteovým syndromem - na to se zmíněné téma až příliš kontraproduktivně bije s mírou bizáru, kterou vtipálci do projektu nacpali). Je to zábava, opírající se o dno. P.S. Asi bych měl doplnit, že moje hodnocení patří novějším dílům (cca od epizod na téma Justin Bieber, MS v ledním hokeji, Prostřeno), jelikož jsem viděl cosi z let dřívějších a bylo to mnohem, mnohem slabší...

    • 18.5.2017  00:06

    Čim vejš se škrabete, tím delší následuje pád (když to zvoráte). Aneb čim dokonalejší něco je, tím víc je vidět poškrábanej lak. Vetřelec je dokonalý organismus. Stačí málo a je z něj kripl. --- Dobře, po delší době se zase trochu rozkecam. Svým způsobem jsem krystalický člen cílovky tohohle filmu. Všechny vetřelčí filmy jsem: viděl mnohokrát; utratil tisíce za různé originální nosiče s nimi; měl tu čest vidět je v kině; na první dva díly psal retrorecenze/glosy; na Promethea vyrazil do IMAXu. A co je důležité - všech pět předešlých filmů mám rád. Některé méně, jiné víc, ale mám - a prvního Vetřelce považuju za jeden z nejlepších filmů všech dob. Covenant chce svým věrným dávat a pracovat s motivy, jejichž náznaky jsou tu už od kořenů série (nezapomínejme, že jedna důležitá linie v prvním Vetřelci byla ta s androidem Ashem, který vetřelce obdivoval). Bohužel, když si objednáte nejlepší menu v restauraci, neznamená to, že vám ho kuchař dobře připraví. Covenant několik highlightů má: první sekvence s neomorfy je parádně gradovaná a vyschízovaný stres z ní teče proudem... až do chvíle, kdy si vzpomenete, že ti lidé na plátně nejsou banda retardovaných středoškolaček, nýbrž speciální tým, jenž má kolonizovat cizí planetu. Hahaha, ty vole. Prometheovi se nemalá část publika vysmívala za scénu se sundaváním helem v místě, kde by se sundavat rozhodně neměly. Tady si parta, probuzená z hibernace, dovolí doslova během několika minut kompletně vyměnit cílovou planetu kolonizace (protože "nikdo nechce jít znovu spát") a při prvotním průzkumu nové destinace vyrazí nalehko rovnou od začátku. Následně vůbec nikoho nevzrušuje, že narazil na zjevně mimozemský život, který nějakým způsobem zkřížil cestu posádce lodi Prometheus (o jejímž osudu nikdo nic neví). Když do hry vstoupí android David, rozjede se kecací linie v útrobách budov vyspělé mimozemské civilizace (všemi - včetně filmu samotného - kompletně ignorované); určitě není vyloženě hloupá, nicméně v žádném ohledu nepřekvapí a její vývoj je silně předvídatelný. V téhle části filmu dost hapruje časová i prostorová kontinuita - fakt by v opuštěné kamenné budově nikdo neslyšel křik umírající kamarádky? Nevylíhnul se náš očekávaný první vetřeleček podezřele rychle? Eh... docela zbytečné béčkové přešlapy, ale dobře, na tohle kašlu, nikoho to nezajímá - co mě ovšem zajímá víc, je téměř nulová práce s postavami. David a Walter OK, to je klíčová kolize filmu (ve fyzické formě; klíčovým konfliktem je ve skutečnosti střet přirozené nedokonalosti s uměle vytvořenou dokonalostí), ale co zbytek? Proč se posádka chová jako banda zpovykaných pitomců? Proč naopak zachovává ledový klid ve chvílích, kdy objevuje MONUMENTÁLNÍ a VYVRAŽDĚNOU civilizaci? Nikomu není věnován prostor a Danielsové máme fandit jen proto, že jí na začátku umře manžel, se kterým chtěla chajdu u rybníka na cizí planetě? Co ty kecy androidů o lásce k ní? Kde má opodstatnění? V jednom krátkém monologu a jedné ukousnuté ručičce v rámci silně chaotického nočního souboje? Je toho moc a zároveň strašně málo. Zkratkovitost je bohužel místy natolik ve formě, že se film stává nechtěně směšným. Pro mě osobně je jejím nečekaným vrcholem právě samotný vetřelec, nastoupivší na scénu v závěrečné dvacetiminutovce. Vejce, facehugger, vetřelec zrozen, vetřelec hopkající po lodi, mrtvý vetřelec (vše z předchozí věty během několika minut). Následuje další vetřelec, mord ve sprše, "epický" fight, další mrtvý vetřelec (opět pár minut). Hele, nechoďme kolem horké kaše a řekněme si to na férovku: Covenant doplácí na slasherovitou stupiditu a prázdnotu svých postav, ignoraci potenciálně působivých prvků, zkrat(k)ovitost, nedůstojný přístup a pohrdání univerzem, jenž stojí na hrůze a neuchopitelnosti neznáma. A právě tady je konečná stanice - Covenant rezignuje na tajemno, místy až polopaticky vysvětluje a vše, co mohlo další porce tajemna přinést, okázale zahazuje. Čistě subjektivně mám navíc nemalý problém s tím, kterak je osvětlen vznik slavného monstra (a moc nechápu, jak tohle chce někdo naroubovat na původní vetřelčí sérii). Můžete si plácat něco o aktualizaci tématu a vývoji filmové řeči, ale tohle nevyperete. Abych řekl pravdu, při závěrečné řeži, v níž poletuje CGI loď s CGI vetřelcem, jsem si dávno přál, aby už film skončil. Neskončil, ještě chvíli to zkoušel a ve finále přinesl zbytečný twist, prokouknutelný od chvíle, v níž se perou dva "stejní" androidi. U všech předchozích Vetřelců (včetně Promethea) jsem si naopak před koncem říkal něco jako "sakra ne, dejte mi ještě něco, haste ještě chvíli mou žízeň po tomhle temným vesmíru!" Jdi do hajzlu, Covenante. Ospravedlnit tě může jen případná výjimečnost pokračování. Závěrem ještě pár věcí, které se mi líbily: Delikátní soundtrack Jeda Kurzela, zdatně recyklující motivy made by Jerry Goldsmith. Neomorfové jsou mrazivě hrůzná stvoření a scéna, v níž jeden z nich hoduje na těle mrtvé dívky, zatímco její zdánlivě netknutá hlava plave v nedaleké kašně (či co to bylo), je jedinou, mající potenciál na zásek v paměti. Momentka s krásně brutální poetikou. Vizuál se místy snaží navazovat na vizuál vetřelčích filmů, což je fajn. Herci zdatně hrají (často sice dementní postavy, ale hrají je dobře) a rozpočet dodal kvalitní triky, přestože nestřídmost v závěru trochu smrdí přemírou CGI. Linie s androidem Davidem přináší určitý potenciál, který by mohl být v budoucnu jistě zužitkován, přestože mu nejsem vděčný za způsob, jakým odpovídá (byť snad ne definitivně) na otázky ze světa engineerů a vetřelců. Scéna zrodu legendárního monstra sama o sobě má své kouzlo, především díky nezvykle zvolené hudbě. Zbytek je PŘINEJLEPŠÍM průměrným sci-fi hororem. Jako takový by ode mě možná dostal 6/10. V kontextu série, do níž patří a jíž chce ovlivňovat... brutálně subjektivní 4/10. P.S. Dalo by se sáhodlouze spekulovat na téma pozice Covenanta v celém vetřelčím vesmíru, přičemž málokdy bylo těžší dosáhnout oné mýtické "objektivní pravdy". Četl jsem spoustu zasloužené kritiky, nicméně četl jsem i několik pozitivních ohlasů, jimž se dá dát za pravdu (doporučuju komentář Douglase). Technicky vzato, Covenant je co do obsahu i "řemeslného" zpracování určitě lepším filmem, než třeba Vetřelec: Vzkříšení, přestože Vzkříšení mám i nadále radši. Kultovní univerza jsou zkrátka natolik svébytná a mají natolik ortodoxní fanoušky, že jsou nové přírůstky přijímány nikoliv pro vlastní kvality, nýbrž na základě přístupu a věrnosti látce. Což nic nemění na tom, že potenciální vítěz by měl mít oboje...

    • 13.5.2017  14:55
    Smrtící válečníci (TV pořad) (2009)
    ***

    Jojo, ty "simulované bitvy" jsou nadstandartně stupidní (byť jen povinně vizualizují procentuální odhad, vytvořený počítačem), jelikož strohé cvičeníčko s figurínami těžko nahradí válečné skutečnosti a schopnosti/zkušennosti jejich účastníků z patřičné doby. Jinak ovšem nemám výhrad - seriál je to zábavný, nevycpávaný zbytečnou vatou a cílová skupina dostane slušný počet informací o prostředcích, kterými si naši prapředkové třískali po lebkách.

    • 9.5.2017  02:45

    Still Alice je určitě dobrej film, jemuž hodně přidává výkon Julianne Moore, nicméně v mém případě má drobátko smůlu, že jsem ho viděl až po dvou lepších záležitostech na téma Alzheimer. Tím prvním je mnohem sugestivnější a komplexnější obrázek nemoci s názvem Píseň pro Martina (který je korunován naprosto dechberoucím závěrem), tím druhým kanadská věc s podobným názvem Still Mine (která nabízí více podnětů a je korunována koncem tentokrát velice střídmým, nicméně úžasně dojemným). Nejsilnější scénou - SPOILER - je u mě osobně chvíle, v níž se záznam ještě málo nemocné Alice snaží provést eutanázii na Alici nevratně poškozené.

    • 5.5.2017  18:23
    Kruhy (2017)
    *

    Kruhy dlabou na snahu být svébytným sequelem, těží pouze z nadužívání trademarků (Samara vylézá vážně ze všeho, co má obrazovku) a mytologii z původně zajímacího okruhu (snaha o "vědecké" pitvání kletby) posílají do uspávacího kopru (už viděné téma "najdi ostatky Samary a dopřej jim klid"). Mimochodem, ve filmu není jediná děsivá scéna, jelikož veškeré pokusy děsit končí buď na těžké přepálenosti (úvod v letadle), případně na absenci momentu překvapení (všechno ostatní jsme už viděli v prvních filmech - a lépe). P.S. V jedné scéně Samara vylézá z mobilního telefonu, což jsem věděl už před viděním filmu a byl jsem zvědavý, kterak si tvůrci poradí se záležitostí "cca padesátikilová holka prolézá pětipalcovým displejem". Mno, zklamu vás, mobil je v inkriminovanou chvíli utopen v hromadě cikád, které jsou na scéně samozřejmě jen proto, aby Samaře tuhle kompromitující chvilku usnadnily (nicméně fetišista má tím pádem v nabídce scénu "cca padesátikilová holka vylézá z hromady cikád". Meh...

    • 2.5.2017  18:59

    Jedna z Lewisových gore "klasik". Samozřejmě, je příšerná a přetažená ve všech ohledech, od herectví až po brutalitu; je ovšem taky nádherně uvědomělá a vybavená neodolatelnou (a zcela záměrnou) brakovou aurou.

    • 1.5.2017  15:56
    Polibek (1988)
    ***

    Kategorie "zakázaná VHS klasika dětství". Hodnocení těžce neobjektivní.

    • 17.4.2017  16:11
    Modrý kód (TV seriál) (2017)
    *

    Nová tematická rychlokvaška, která rychle nabírá obrátky na poli hodně nechtěný a hodně velký zábavy! Na hercích je často vidět, že jsou s prostředím nedostatečně seznámeni - obzvláště vypečenou perlou jsou všechny momenty, v nichž je třeba používat odborné termíny, což často působí stylem "celý blbý odpoledne jsem se snažil si to zapamatovat, znova už to fakt nepojedem, rejžo!" Pecka. A ta dramatická hudba! K tomu populární písnička na závěr a přemíra zoufale špatně zahraných melodramatických chvilek. Zbytek je v rámci tuzemské TV tvorby ucházející... což není zrovna lichotka. :)

    • 17.4.2017  01:28

    Zábavička! :) Být to celé natočené pošahaným stylem, jakým strejda v chalupě vypráví historii obřího sekerníka, nasolil bych mnohem víc.

    • 15.4.2017  15:36
    Já, kocour (2016)
    *

    Aby bylo jasno, miniaturní kočkovité šelmy mám rád. Ne tolik, jako přešlechtěné potomky vlků, ale mám. Láska ke kočkám v tomhle případě ovšem nepomůže, jelikož se na plátně hodinu a čtvrt promenáduje cosi, co je často ohavně digitální a v jednom kuse to nesnesitelně vřeští (ne, nejsem cíťa, mrouskající kočku jsem doma měl). Příběh? Moralistická limonádka podle té nejběžnější a nejpředvídatelnější šablony - arogantní milionář, zanedbávající rodinu a zahleděný do svého megaprojektu, je vržen do nedobrovolného pokání a očištěn vrácen zpět (tipněte si, co se ve finále stane ústřednímu záporákovi, na 99% se trefíte). S výše zmíněným tragická kombinace; jako bonus minimálně dvě hrůzostrašně sestříhané scény, jež mě donutily pustit si je znovu (jelikož co že se to WTF právě stalo?). Hvězda za Walkena a Spaceyho.

    • 7.4.2017  23:44
    Život (2017)
    **

    Život by se dal jednoduše odbýt větou "tuctové béčko v áčkovém balení, které si chvílemi hraje na něco víc", ale kašlu na to - u sci-fi hororu mám problém především v případech, kdy mě neosloví atmosféra (absence osobitosti či jakékoliv hutnosti) a nijak nesoucítím s postavami (o ničem). Koncept mimozemského záporáka je navzdory neoriginalitě funkční, závěr jako jediný opravdu potěšil a vyšší rozpočet zajistil kvalitní triky i herce, nicméně za rok nebude o tomhle filmu vědět skoro nikdo.

    • 3.4.2017  21:50

    Fajnový tygří krmeníčko alias "Alexandria will not fall!" Sashiny flashbacky totální vycpávka, bez níž by epizoda měla tradiční čtyřicetiminutovou stopáž, jinak krásný uzavření první fáze s Neganem, vracející se obloukem k prvnímu dílu série (SPOILER: prakticky identická situace, v níž se ovšem z Ricka zlomenýho stává opět Rick nezlomný). Moc nerozumím volání některých po okamžité smrti Negana - ten je rozhodně nejvýznamnějším záporákem původního komiksu a od začátku se dalo očekávat, že s ním i seriál poběží hodně dlouhou trať. Skýtá rozhodně mnohem víc potenciálu než "pořádný díly se zombíkama", který - ehm - v seriálu vlastně nikdy nebyly. Respektive - davy nemrtvých tu tvoří pouze kulisu, formu apokalypsy; těžko od ní můžeme požadovat roli tahouna příběhu. Série výjimečně končí poměrně tradičním způsobem, nikoliv brutálním cliffhangerem (a nastává viditelný přeřazení z fáze útlaku do fáze války). Pokud nenastane v budoucnu nějakej omyl, bude tahle série doceněna až zpětně.

    • 2.4.2017  21:46

    Každý další díl Zběsilých je dražší a hloupější, což je svým způsobem výhra i prohra. Look filmu je vynikající - taková luxusní přehlídka dovolenkových destinací, drahých aut a prvotřídních herců/atraktivních neherců ve špičkově nasnímaných akčních scénách. Všechno ostatní je kompletně debilní tak extrémním způsobem, že je občas těžké to ustát (film je debilní zcela záměrně, jen mu chybí míra). Jsou popírány veškeré zákony fyziky, pravděpodobnosti, logiky a zdravého rozumu celkově, což je sice zábavné, nicméně váže to k sobě jeden zásadní problém - veškeré napětí zdechlo v první zatáčce. I v té nejšílenější a nejbezvýchodnější situaci se totiž může stát jednoduše cokoliv, takže neexistuje možnost se o někoho bát nebo dumat nad tím, kterak se situace bude vyvíjet - a to mě u filmu, který má přes dvě hodiny, docela štve. Nemám problémy s realitou, v níž se někdo bez větších potíží vetře na superchráněnou párty, kde ukradne v ložnici zaparkované superauto a proskáče s ním několik mrakodrapů. Nemám problémy s realitou, v níž kdejaká katalogová buchta umí hacknout superpřístroj, zatímco kolem ní lítají rakety a vrtulníky. Nemám problémy s realitou, v níž pacient v nemocnici vstane z lůžka, rozlomí sádru, popadne podvěsný kulomet a začne střílet po vrtulnících. MÁM problém s tím, že pod tím vším není špetka smysluplného příběhu, chybí tomu opravdový drajv, trvá to dlouho, nadhledu je málo a každou chvíli někdo chrlí nechutné množství megatrapných patetických proslovů, během jejichž trvání si intenzivně přejete, aby všichni na plátně umřeli. Dva vtipní černoši nebyli moc vtipní... vlastně nebyli vtipní vůbec. Pokud čekáte pěstičky, varuju vás, že Rocka, Stathama i Tonyho Jaa je ve filmu podezřele málo. 5/10

    • 30.3.2017  01:53
    Mělčiny (2016)
    ***

    Mám rád survival filmy. Jsem rád, že tenhle dobře vypadá, rychle odsýpá, buduje obstojnou atmosféru. Mám rád Blake Lively, docela rád mám i žraloka. Nejsem rád, že plavou ve vodách bez nápadu a jeden z nich musí zdechnout v mimořádně dementním závěru.

    • 27.3.2017  04:29

    Úvodní půlhodina je fajn - taková tematická pouťová atrakce, na níž čumíte, cpete si popcorn kdovíkam a je vám všechno jedno. Později začne být zřejmé, že se vážně nic dalšího odehrávat nezačne a čeká vás hodina civění na nezáživnou trikovku s imbecilním čtvrtstránkovým scénářem. Ve filmu se mísí hollywoodská bombastičnost s pestrobarevnou akčně-fantastickou poetikou tvorby Yimou Zhanga, nicméně obě tyhle složky se vzájemně spíše zimpotentňují, než aby si dopomáhaly k velkolepému zážitku. Strašnej vopruz. Naprosto stejně, jak mě úvodní část bavila, jsem poslední půlhodinu otráveně kontroloval čas - rozptýlení budiž poskytnuto ve formě tradičních krávovin (vypni královnu, zdechne celá armáda) a spousty osudových pohledů, průpovídek a činů. Jen teda netuším, na koho má zapůsobit smrt postav, jež na plátně existovaly pouze do počtu. Teď už jen zbývá, aby si méně informovaní turisté začali stěžovat, že "ta blbá zeď vypadala ve filmu úplně jinak".

    • 26.3.2017  21:30

    Crittersek byla v devadesátkách plná TV - jako děcka jsme kromě nich ulítávali na gremlinech, vetřelcích a dalších kosmických i nekosmických potvorácích (bez ohledu na kvality filmu). Jordan Downey je rovněž má generace a zjevně na tom byl stejně. Což nic nemění na tom, že jedno připíchnutíčko a jedny rozstřelený vejce jsou dost málo i na sedm minut. Hezky to vypadá, ale chybí tomu jakýkoliv nápad.

    • 26.3.2017  14:30

    Kvalitní simulátor krájení cibule, v němž je vše důkladně naporcováno a nejedno citlivější oko pustí slzu; Logan se na sklonku své kariéry definitivně přetransformoval do nihilistické verze bad motherfuckera. Je docela působivé, jakým způsobem se tvůrci rozhodli ukončit původní mutantí univerzum a pootevřít vrátka pro úplně nové - místo tradičního "předání žezla" se tu kope do lidských návyků využívat, ničit a znovu vytvářet. Může to fungovat? Může, vždyť se loučíme a k povaze nepřátelsky samotářského Wolverina, jemuž neustále umírají všichni bližní, to sedne jako máloco. Jedinou větší výtku bych měl snad jen k faktu, že jsou všechny dějové zvraty čitelné dlouho dopředu (dá se dobře rozluštit jak kdo dopadne, i kdo jsou nově příchozí postavy). Na každý pád je tahle sečná rána do X-Men série zatím jedna z nejlepších, za což může v neposlední řadě vskutku bolestivé využívání adamantiových drápů (rating R) ve skvělých akčních scénách a potom taky herecké schopnosti všech zúčastněných - Jackman, Stewart i malá Dafne Keen ze sebe vymáčkli maximum. Poslední jmenovaná je naprosto úžasná - potkat tuhle holčičku s jejím navztekaným výrazem večer na ulici, budu se bát, že mě bude koroner skládat v kafilérce.

    • 24.3.2017  22:36

    "Pošlete vlakové bomby!" Z moře vyleze horká skvrna a zahájí evoluci v postmoderní Godzillu. Hlavní proud zábavy obstarávají roztomilé zvukové efekty a neustálé debaty, kterak ochránit Tokio a zchladit tu dopálenou přerostlou ještěrku. Bavilo mě to, nevím proč a je mi to jedno.

    • 15.3.2017  21:24

    Dvě hodiny silně nepřekvapivého schématu - nový hajzl, který je mocnější než kterýkoliv předtím, je samozřejmě porazitelný pouze tehdy, když všichni zanechají sváru a spojí se proti němu. Do toho hodně křečovitý pokus o nové Magnetovo trauma a kolosální trikové scény destrukce, jež krom oné kolosálnosti nenabízí prakticky nic, co by stálo o prostor v paměti. Docela zábavné je sledovat herecké obsazení - zatímco McAvoy s Fassbenderem jsou herecké jistoty, díky nimž mě vůbec nezajímalo, nakolik si korespondují se svými staršími verzemi, u Jennifer Lawrence a Sophie Turner nastává zádrhel. První jmenovaná dobře vypadá, skvěle hraje a po právu se o ní mluví jako o budoucí Meryl Streep, jen má tu smůlu, že proti smyslné superčubce paní Rebeky vypadá jak patnáctiletá záškolačka na útěku. Něco podobného platí v bledě modrém (rudém) pro Sophii Turner jakožto Jean Grey, u níž je to ovšem spíše o zvyku a jež má tu výhodu, že hraje ústřední roli v nejepičtějším momentu celého filmu (SPOILER - ano, Phoenix se po deseti letech opět probouzí, tentokrát na správné straně a je to velmi, VELMI působivé - přesně tak, jak si může dychtivý fanoušek téhle bandy přát). Vlastně nemůžu říct, že bych byl s poskytnutým zážitkem nespokojen - kolosální rozpočet je vidět v každém záběru, nuda moc nehrozí, vizuál vykouzlil nejednoho wallpaper adepta a před závěrečným kočkováním jsou v příběhu dva výrazné highlighty (Quicksilverovo repete ve škole mutantů a nečekaně brutální krasojízda jedné populární postavy během návštěvy staré známé přehrady). Podtrženo a sečteno, celá série: X-Men 7/10, X-Men 2 8/10, X-Men 3 5/10, První třída 6/10, Budoucí minulost 9/10, Apokalypsa 7/10

    • 15.3.2017  01:04

    Historie se opakuje, budu se opakovat i já. Jo, pořád to skvěle vypadá, super výprava, dekorace, kostýmy, kamera, triky, masky, atmosféra sedmdesátek parádní. Formálně kope film ligu mistrů, bez debat, poklona, nazdar. V hororu bych ale rád zažil i jinou atmosféru, než tu fajn sedmdesátkovou... Scénář člověka krmí stokrát viděnou vatou (opět), zbavenou tentokrát i náznaků čehokoliv zajímavějšího - když ve finální části přišla patetická momentka, v níž Warren přes zabedněné dveře říká své osudové "miluju tě, ale musím to udělat" (za znění pohnuté hudby), vyprskl jsem spontánně smíchy. Tleskám do zemdlení, nečekal jsem panoptikum multižánrových klišé. Wanova hororová tvorba je kromě kvalitní audiovizuální stránky charakteristická zejména tím, že těžce selhává v nejzásadnější disciplíně: ve strašení. V průběhu filmu snad stokrát někdo něco vidí/slyší/cítí a jde si situaci ověřit, přičemž několikaminutová "napínavá" scéna (občas "ozvláštněná" tím, že se někdo/něco objeví v pozadí) pokaždé končí náhlým bafnutím řvoucího zmalovaného bubáka/poletujícími věcmi po místnosti. Poprvé to trochu funguje. Podruhé méně. Potřetí jen čekáte, jak dlouho to potrvá tentokrát. Co to je za taktiku? Uštvat diváka? Neleknul ses prvně, dostanu tě příště? Eh... Závěrečný "souboj" pak působí po všech pokusech o napětí dost zbrkle. Bubáci sami o sobě příliš děsu nenabízí - všechny rekvizity i démoni jsou tradičně přepálení tak hrubým způsobem, že vyvolávají pobavený škleb. Jasně, maskéři i kostyméři odvedli nadstandartní práci, CGI dokončilo zbytek, rozpohybované je to bezchybně, ale pořád jsem v postavičkách viděl spíš Máňu v kvalitním převleku na maškarní, než cokoliv, z čeho bych měl mít nepříjemné pocity. Za všechno vypovídá fakt, že nejvíce děsivý (zdaleka) na celém filmu je namalovaný obraz ústředního démona, nikoliv on sám. Věci nepomáhá ani pojetí některých klíčových scén, které by mnohem více zapadly do akčního fantasy spektáklu, než do filmu, jehož primárním účelem je vyprávět (protože podle skutečných událostí!) a děsit (protože horor!)... Sorry Wane, už delší dobu víme, že nám to nefunguje. (: Vzhledem k technickým kvalitám ovšem film doporučuju - pokud na vás fungovat bude, užijete si výborně vypadající zážitek.

    • 12.3.2017  18:54

    Svět X-Menů pořád funguje, triková stránka je bezchybná (byť si budem všichni pamatovat asi jen stěhovačku mostu), dialogy malinko zdementněly. Co je ovšem největší šutr úrazu - SPOILER - Wolverine versus Jean Grey. Celý film staví na strašlivě monumentální osudovosti, kterak Jean Grey podlehla svému potlačovanému druhému já a kterak musí být od své bolavé existence očištěna. Takže superodolný Wolverine jde a zapíchne ji. Což nefunguje jednak kvůli nedostatečnému podkladu (celému platonickému románku W+JG je v celé trilogii věnováno pár nevýrazných minut), druhak kvůli nedomrlému zpracování. Jo, je to poněkud blbé. Stejně jako načrtnutá centrální linka s antimutantími injekcemi, jelikož na tomhle stominutovém tobogánu ve finále na nic a na nikoho nezbyde místo (krásným příkladem budiž vskutku "nadupaný" souboj bratří ohně a ledu, sfouknutý stylem "budem se několik sekund přetlačovat a pak půjdem do hajzlu, jo").

    • 12.3.2017  18:38
    X-Men 2 (2003)
    ****

    Už je známe a tvůrci to ví, takže zbylo více prostoru pro práci s jednotlivými postavami a jejich pohnutkami. Mnohem lepší jsou rovněž triky a choreografie, díky čemuž vzniklo hned několik šťavňatých akčních scén (úvodní pokus o atentát, Magnetův útěk z vězení, Mystique v akci). "Profesor X proti své vůli" - výborný nápad.

    • 12.3.2017  18:23
    X-Men (2000)
    ***

    Filmový vstup do mutantího univerza si pamatuju z dob, kdy přišel do kin a hutně se o něm psalo ve filmových časopisech (R.I.P. Total Film). Mám tím pádem sedmnáct let zpoždění a nebudu si stěžovat na únavu materiálu (znatelnou především v akčních scénách, což je částečně způsobeno i na svou dobu nikterak závratným rozpočtem). Navzdory většinovému názoru si ovšem nemyslím, že by první X-Meni překypovali kdovíjak osobním přístupem a propracovanými charaktery - spíše se jedná o vkusnou a překvapivě nevelkolepou seznamku se světem, v němž existuje gen X a spousta existencí s menšími či většími zvláštními schopnostmi. Spíše náčrt, než finální malba. Zamrzí absence zapamatovatelné hudby a lepší akce. Dvojka došla o kus dál.

    • 12.3.2017  17:57
    Wolverine (2013)
    ***

    Menší trapas než první celovečerní zářez, každopádně pořád žádná velká sláva. Velkým plusem vizuálně atraktivní Japonsko a zranitelný Wolverine, velkým mínusem záporák a závěrečný souboj.

<< předchozí 1 2 3 4 13 25 37 49
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace