-bad-mad-wolf-

-bad-mad-wolf-

okres Domažlice
pozorovatel

101 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 13 26 38 50
    • 18.8.2017  01:53

    Nebudu to moc rozmazávat, jelikož budu jen opakovat už stokrát vyřčené: ano, chemie těch dvou skvěle sarkasticky šlape a je radost je pozorovat i poslouchat. Zbytek mi byl víceméně šumák, tradiční kriminálka.

    • 15.8.2017  01:42

    Environmentální akční hrdina se opět vrací, aby nakopal vašeho souseda za vyházený pneumatiky v lese a sbalil nějakou tu roštěnku na country bále. Hodnotný jak rvačka na vesnický tancovačce. Každopádně schéma "Steven jde, dá do držky pěti chlápkům a pak si chvíli s někým povídá" je celkem vtipný, i když se za film opakuje zhruba desetkrát. (:

    • 12.8.2017  16:43

    Stejně jako v předchozím filmu - opět se koná monumentální drama, které snad ani nevzniklo v téhle době (možná proto ten relativní komerční neúspěch). Ještě víc se tlačí na emoce, ještě víc se tlačí na osudovost a kupodivu to bájo funguje - nemálo díky funkčnímu vlivu revenge-roadmovie a vysoce zábavného utěkového filmu. Možná jen ten povinný závěr nemusel být. Oceňuju nejeden odkaz na starou sérii a příjemný humor - a ne, fakt nemyslím jen toho srandovního opičáka. Máme tu jednu z nejlepších sci-fi sérií za hodně dlouhou dobu.

    • 6.8.2017  12:33
    Vodní svět (1995)
    ***

    Vůbec ne špatná mořská variace na téma Mad Max, kterou ovšem potápí idiotské finále a moře nabubřelosti.

    • 10.7.2017  00:28

    Milá vesnická upomínka té doby, což je asi tak všechno. Knížka kouzlo měla, film moc ne. Výkony dětských představitelů odpovídají besídce ve školce a předškolně dobrodružný duch předlohy se povedlo převést sotva z poloviny. Půl hvězdičky navrch za kocoura, kterej chtěl při natáčení ve škole zjevně vyškrábat oči všem kolem. (:

    • 6.7.2017  21:17

    Filmu se daří vyprávění optikou představ malýho kluka, kterej není zrovna prototypem spořádanýho potomka. Z Maxipříšerek tak vzniklo dost specifický dílo, plný naivity a bizarní fantastiky dětský mysli (jakkoliv napřesdržku vám ten kluk bude připadat). SPOILER: Závěr, v němž se nezvedený dítko vrací domů a jí večeři, zatímco jeho matka po hodinách strachu usíná únavou za znění Food Is Still Hot od Karen O, patří svým způsobem k nejkrásnějším, jaký se kdy v rodinným filmu objevily.

    • 6.7.2017  19:44
    Kenzo World (2016)
    ****

    Rozkošná blbost.

    • 2.7.2017  23:10
    Jason X (2001)
    *

    Mrzce nezábavnej trash. Nadějnej začátek a něco málo vtipných chvilek to nezachrání. Docela škoda, jelikož potřebu dodat Jasonovi nový hřiště chápu a tah na pole odlehčenýho sci-fi hororu nabízel hodně, nicméně potenciál zůstal narozdíl od ústředního zabijáka někde u ledu.

    • 1.7.2017  02:49
    Aligátor (1980)
    **

    Nepřiznanej kult nás všech, kteří dospívali v průběhu devadesátek a hltali kvanta západních béček, deroucích se po pádu totality v tisícihlavých zástupech na televizní obrazovky. A tím to hasne, jelikož kromě památný scény, v níž se obří aligátor probourává skrz chodník, není moc na co vzpomínat.

    • 19.6.2017  22:03
    Pustina (TV seriál) (2016)
    ****

    V komentáři mírný spoilery. Na jednu stranu je skoro až směšný, jak musí bejt v posledních letech film špinavej, temnej a depresivní, aby si vysloužil nálepku "punc kvality". Na stranu druhou ovšem neříkam nic, jelikož Pustina jednoznačně kvalitní je. Vytknout se jí dá místy až moc vláčný tempo, přičemž by se leckde dalo ušetřit na ukazování věcí, který nutně ukazovaný bejt nemusely; druhou mírnou slabinou je finální epizoda, jejíž náplň nestíhá předchozímu dění prakticky v žádným ohledu. Určitě však dodává tečku, vyvolávající spoustu dojmů - viz působivej rozklad malý komunity, v níž se vytahujou ze skříně všichni kostlivci, jejichž význam nabývá tragickýho významu poté, co se skutečný důvody zločinu ukážou bejt tolik malicherný. Nemluvě o trestech, hrozící vývojem ještě větší zrůdy, než jaká tu byla dosud. Pustina exceluje vedle prvotřídní audivizuální stránky především hereckým výkonem mnoha zúčastněných; dobře hrajou jednoduše všichni. O level vejš nade všema jsou Jaroslav Dušek a Leoš Noha - druhej zmíněnej je úžasnej v tom, jak přesvědčivě dokáže přepínat z polohy zdánlivýho joudy na podrážděnýho, avšak dostatečně jistýho kriminalistu. Absolutní královnou scény se ovšem stává Zuzana Stivínová: její výkon těžce zkoušený ženský, která přišla o dceru, má na krku psychicky narušenýho manžela a celá komunita je de facto proti ní, osciluje kdesi na hranici dokonalosti a sebezničení. Kdyby mi někdo řekl, že si po natáčení prostřelila v koupelně hlavu, asi by mi nedělalo potíž uvěřit... Pokud bych měl vypíchnout ještě něco, nemůžu nezmínit ultratísnivou atmosféru, v níž se stávají psychologickým hororem i situace, do nichž by to normálně nikdo neřekl. Znáte takový ty momenty, kdy se v okolí někomu něco strašnýho stane, ale vy si stejně trochu odechnete, jelikož se to nestalo vám? Pustina je občas tísnivá tak naléhavě, že v těch sračkách plavete taky. Mimořádně kvalitní špatná nálada.

    • 18.6.2017  23:57

    "Na stáří je nejhorší, že si pamatujete, jaký je to bejt mladej." Film, kterej je pro mě výjimečnej už od mých šestnácti, kdy jsem ho poprvé viděl; film, kterej vleze za srdce a odmítá vylézt, i kdybyste si chtěli hrát na sebetvrdší chlapáky. David Lynch občas opouští svý surreálnem prosáklý doupě a dokazuje, že umí kráčet po stejný planetě, jako všichni ostatní - a vždycky to stojí za to. Straight Story je mocnou poctou stáří a lidskýmu životu; je vyprávěnkou o skutečných hodnotách a dávných zraněních, volajících po léčení. Když Alvin při epizodních eskapádách a setkáních bilancuje a odhaluje vlastní příběh, je extrémně těžký s ním nesoucítit, přestože přetéká zlozvykem a neojedinělou chybou všeho druhu. A kdo ne? Kdo jinej ti popíše průser i způsob jak se ho vyvarovat, než ten, kdo se ho dopustil? Kdo ti líp řekne, o čem to je a co tě pak provází? Kór když jsou ty zmíněný eskapády a setkání skoro všechny ojediněle skvělý. Tu přetejkaj bizarním humorem (jelen! bráchové!), tu poučujou (stopařka), tu nostalgicky rozjímají (váleční veteráni). Když k tomu přidáš baladickou Badalamentiho hudbu a spoustu nádherných záběrů pozdně letní Iowy, neodoláš. Téměř osmdesátiletej bejvalej kaskadér Richard Farnsworth si po zásluze vybojoval oscarovou nominaci a Sissy Spacek v roli mírně zaostalý dcery nezůstává pozadu. Závěrečná kratičká anabáze Harryho Deana Stantona je pak monumentálním završením týhle ždímačky slz pro chlapy a důkazem, že dobrej herec dokáže sakra hodně i na minutový ploše. Když starý oči vzhlíží symbolicky ke hvězdám, kde už dávno nemůžou nic vidět, bude vám jasný, že některý věci prostě chcete udělat správně. Tak STRAIGHT, jak jen to půjde...

    • 7.6.2017  18:41
    Kanec (1984)
    ****

    Prasečina, chtělo by se říct... samozřejmě, je to pěkná blbost. Jenže je to taky blbost s ojedinělou atmosférou a sugestivním audiovizuálem, geniálně podtrženým přepálenou démonizací zvířecího zabijáka. Skoro jako prase z pekla! Vepřovej ďábel! Démonická svině! Scéna, v níž vzteklej divočák utíká do tmy i s kusem baráku a stále hrající televizí je jedna z mých top hororových momentek. Málokterej film je navzdory svý nízký profláklosti tak půvabně neotřelým kusem hororových pustin. Každopádně chápu, že v osmdesátkách frčely spíše stupidní teenage slashery, než neortodoxní WTF béčka s pošahanou mytologií.

    • 4.6.2017  13:27
    Dust (2013)
    ***

    :D

    • 29.5.2017  16:22

    Malej peníz v rozpočtu je vidět a emoce se chvílema dolujou dost přímočaře, nicméně sílu to má velkou, to zase jo...

    • 28.5.2017  14:44
    Řezník (2007)
    **

    Nejuřvanější hlavní postava všech dob, jejíž tělo je podezřele celistvé i poté, co ho několikrát zpracují obří kladivo, železa na medvědy a motorová pila. Milovníky prasárniček upozorňuju, že ve filmu je mnohem více řevu a násilí mimo záběr, než kdovíjakých gore radovánek.

    • 22.5.2017  18:24
    One Man Show (TV pořad) (2008)
    ****

    Je to trochu jako vzít youtubera, narvat mu kotel peněz i odvahy a pustit ho do světa. Nejlepší na tom ovšem je, že Kazma při kopání do bulvárních kauz neztrácí soudnost, přestože tak často působí. Je to dno? Je to zábava? Při debatách o morální stránce projektu mám neodbytný pocit, že Kazmovi v první řadě jde o přečurávání bulvárních kolosů a vůbec všeho a všech, nikoliv o "pomoc" někomu (třeba lidem s Touretteovým syndromem - na to se zmíněné téma až příliš kontraproduktivně bije s mírou bizáru, kterou vtipálci do projektu nacpali). Je to zábava, opírající se o dno. P.S. Asi bych měl doplnit, že moje hodnocení patří novějším dílům (cca od epizod na téma Justin Bieber, MS v ledním hokeji, Prostřeno), jelikož jsem viděl cosi z let dřívějších a bylo to mnohem, mnohem slabší...

    • 18.5.2017  00:06

    Čim vejš se škrabete, tím delší následuje pád (když to zvoráte). Aneb čim dokonalejší něco je, tím víc je vidět poškrábanej lak. Vetřelec je dokonalý organismus. Stačí málo a je z něj kripl. --- Dobře, po delší době se zase trochu rozkecam. Svým způsobem jsem krystalický člen cílovky tohohle filmu. Všechny vetřelčí filmy jsem: viděl mnohokrát; utratil tisíce za různé originální nosiče s nimi; měl tu čest vidět je v kině; na první dva díly psal retrorecenze/glosy; na Promethea vyrazil do IMAXu. A co je důležité - všech pět předešlých filmů mám rád. Některé méně, jiné víc, ale mám - a prvního Vetřelce považuju za jeden z nejlepších filmů všech dob. Covenant chce svým věrným dávat a pracovat s motivy, jejichž náznaky jsou tu už od kořenů série (nezapomínejme, že jedna důležitá linie v prvním Vetřelci byla ta s androidem Ashem, který vetřelce obdivoval). Bohužel, když si objednáte nejlepší menu v restauraci, neznamená to, že vám ho kuchař dobře připraví. Covenant několik highlightů má: první sekvence s neomorfy je parádně gradovaná a vyschízovaný stres z ní teče proudem... až do chvíle, kdy si vzpomenete, že ti lidé na plátně nejsou banda retardovaných středoškolaček, nýbrž speciální tým, jenž má kolonizovat cizí planetu. Hahaha, ty vole. Prometheovi se nemalá část publika vysmívala za scénu se sundaváním helem v místě, kde by se sundavat rozhodně neměly. Tady si parta, probuzená z hibernace, dovolí doslova během několika minut kompletně vyměnit cílovou planetu kolonizace (protože "nikdo nechce jít znovu spát") a při prvotním průzkumu nové destinace vyrazí nalehko rovnou od začátku. Následně vůbec nikoho nevzrušuje, že narazil na zjevně mimozemský život, který nějakým způsobem zkřížil cestu posádce lodi Prometheus (o jejímž osudu nikdo nic neví). Když do hry vstoupí android David, rozjede se kecací linie v útrobách budov vyspělé mimozemské civilizace (všemi - včetně filmu samotného - kompletně ignorované); určitě není vyloženě hloupá, nicméně v žádném ohledu nepřekvapí a její vývoj je silně předvídatelný. V téhle části filmu dost hapruje časová i prostorová kontinuita - fakt by v opuštěné kamenné budově nikdo neslyšel křik umírající kamarádky? Nevylíhnul se náš očekávaný první vetřeleček podezřele rychle? Eh... docela zbytečné béčkové přešlapy, ale dobře, na tohle kašlu, nikoho to nezajímá - co mě ovšem zajímá víc, je téměř nulová práce s postavami. David a Walter OK, to je klíčová kolize filmu (ve fyzické formě; klíčovým konfliktem je ve skutečnosti střet přirozené nedokonalosti s uměle vytvořenou dokonalostí), ale co zbytek? Proč se posádka chová jako banda zpovykaných pitomců? Proč naopak zachovává ledový klid ve chvílích, kdy objevuje MONUMENTÁLNÍ a VYVRAŽDĚNOU civilizaci? Nikomu není věnován prostor a Danielsové máme fandit jen proto, že jí na začátku umře manžel, se kterým chtěla chajdu u rybníka na cizí planetě? Co ty kecy androidů o lásce k ní? Kde má opodstatnění? V jednom krátkém monologu a jedné ukousnuté ručičce v rámci silně chaotického nočního souboje? Je toho moc a zároveň strašně málo. Zkratkovitost je bohužel místy natolik ve formě, že se film stává nechtěně směšným. Pro mě osobně je jejím nečekaným vrcholem právě samotný vetřelec, nastoupivší na scénu v závěrečné dvacetiminutovce. Vejce, facehugger, vetřelec zrozen, vetřelec hopkající po lodi, mrtvý vetřelec (vše z předchozí věty během několika minut). Následuje další vetřelec, mord ve sprše, "epický" fight, další mrtvý vetřelec (opět pár minut). Hele, nechoďme kolem horké kaše a řekněme si to na férovku: Covenant doplácí na slasherovitou stupiditu a prázdnotu svých postav, ignoraci potenciálně působivých prvků, zkrat(k)ovitost, nedůstojný přístup a pohrdání univerzem, jenž stojí na hrůze a neuchopitelnosti neznáma. A právě tady je konečná stanice - Covenant rezignuje na tajemno, místy až polopaticky vysvětluje a vše, co mohlo další porce tajemna přinést, okázale zahazuje. Čistě subjektivně mám navíc nemalý problém s tím, kterak je osvětlen vznik slavného monstra (a moc nechápu, jak tohle chce někdo naroubovat na původní vetřelčí sérii). Můžete si plácat něco o aktualizaci tématu a vývoji filmové řeči, ale tohle nevyperete. Abych řekl pravdu, při závěrečné řeži, v níž poletuje CGI loď s CGI vetřelcem, jsem si dávno přál, aby už film skončil. Neskončil, ještě chvíli to zkoušel a ve finále přinesl zbytečný twist, prokouknutelný od chvíle, v níž se perou dva "stejní" androidi. U všech předchozích Vetřelců (včetně Promethea) jsem si naopak před koncem říkal něco jako "sakra ne, dejte mi ještě něco, haste ještě chvíli mou žízeň po tomhle temným vesmíru!" Jdi do hajzlu, Covenante. Ospravedlnit tě může jen případná výjimečnost pokračování. Závěrem ještě pár věcí, které se mi líbily: Delikátní soundtrack Jeda Kurzela, zdatně recyklující motivy made by Jerry Goldsmith. Neomorfové jsou mrazivě hrůzná stvoření a scéna, v níž jeden z nich hoduje na těle mrtvé dívky, zatímco její zdánlivě netknutá hlava plave v nedaleké kašně (či co to bylo), je jedinou, mající potenciál na zásek v paměti. Momentka s krásně brutální poetikou. Vizuál se místy snaží navazovat na vizuál vetřelčích filmů, což je fajn. Herci zdatně hrají (často sice dementní postavy, ale hrají je dobře) a rozpočet dodal kvalitní triky, přestože nestřídmost v závěru trochu smrdí přemírou CGI. Linie s androidem Davidem přináší určitý potenciál, který by mohl být v budoucnu jistě zužitkován, přestože mu nejsem vděčný za způsob, jakým odpovídá (byť snad ne definitivně) na otázky ze světa engineerů a vetřelců. Scéna zrodu legendárního monstra sama o sobě má své kouzlo, především díky nezvykle zvolené hudbě. Zbytek je PŘINEJLEPŠÍM průměrným sci-fi hororem. Jako takový by ode mě možná dostal 6/10. V kontextu série, do níž patří a jíž chce ovlivňovat... brutálně subjektivní 4/10. P.S. Dalo by se sáhodlouze spekulovat na téma pozice Covenanta v celém vetřelčím vesmíru, přičemž málokdy bylo těžší dosáhnout oné mýtické "objektivní pravdy". Četl jsem spoustu zasloužené kritiky, nicméně četl jsem i několik pozitivních ohlasů, jimž se dá dát za pravdu (doporučuju komentář Douglase). Technicky vzato, Covenant je co do obsahu i "řemeslného" zpracování určitě lepším filmem, než třeba Vetřelec: Vzkříšení, přestože Vzkříšení mám i nadále radši. Kultovní univerza jsou zkrátka natolik svébytná a mají natolik ortodoxní fanoušky, že jsou nové přírůstky přijímány nikoliv pro vlastní kvality, nýbrž na základě přístupu a věrnosti látce. Což nic nemění na tom, že potenciální vítěz by měl mít oboje...

    • 13.5.2017  14:55
    Smrtící válečníci (TV pořad) (2009)
    ***

    Jojo, ty "simulované bitvy" jsou nadstandartně stupidní (byť jen povinně vizualizují procentuální odhad, vytvořený počítačem), jelikož strohé cvičeníčko s figurínami těžko nahradí válečné skutečnosti a schopnosti/zkušennosti jejich účastníků z patřičné doby. Jinak ovšem nemám výhrad - seriál je to zábavný, nevycpávaný zbytečnou vatou a cílová skupina dostane slušný počet informací o prostředcích, kterými si naši prapředkové třískali po lebkách.

    • 9.5.2017  02:45

    Still Alice je určitě dobrej film, jemuž hodně přidává výkon Julianne Moore, nicméně v mém případě má drobátko smůlu, že jsem ho viděl až po dvou lepších záležitostech na téma Alzheimer. Tím prvním je mnohem sugestivnější a komplexnější obrázek nemoci s názvem Píseň pro Martina (který je korunován naprosto dechberoucím závěrem), tím druhým kanadská věc s podobným názvem Still Mine (která nabízí více podnětů a je korunována koncem tentokrát velice střídmým, nicméně úžasně dojemným). Nejsilnější scénou - SPOILER - je u mě osobně chvíle, v níž se záznam ještě málo nemocné Alice snaží provést eutanázii na Alici nevratně poškozené.

    • 5.5.2017  18:23
    Kruhy (2017)
    *

    Kruhy dlabou na snahu být svébytným sequelem, těží pouze z nadužívání trademarků (Samara vylézá vážně ze všeho, co má obrazovku) a mytologii z původně zajímacího okruhu (snaha o "vědecké" pitvání kletby) posílají do uspávacího kopru (už viděné téma "najdi ostatky Samary a dopřej jim klid"). Mimochodem, ve filmu není jediná děsivá scéna, jelikož veškeré pokusy děsit končí buď na těžké přepálenosti (úvod v letadle), případně na absenci momentu překvapení (všechno ostatní jsme už viděli v prvních filmech - a lépe). P.S. V jedné scéně Samara vylézá z mobilního telefonu, což jsem věděl už před viděním filmu a byl jsem zvědavý, kterak si tvůrci poradí se záležitostí "cca padesátikilová holka prolézá pětipalcovým displejem". Mno, zklamu vás, mobil je v inkriminovanou chvíli utopen v hromadě cikád, které jsou na scéně samozřejmě jen proto, aby Samaře tuhle kompromitující chvilku usnadnily (nicméně fetišista má tím pádem v nabídce scénu "cca padesátikilová holka vylézá z hromady cikád". Meh...

    • 2.5.2017  18:59

    Jedna z Lewisových gore "klasik". Samozřejmě, je příšerná a přetažená ve všech ohledech, od herectví až po brutalitu; je ovšem taky nádherně uvědomělá a vybavená neodolatelnou (a zcela záměrnou) brakovou aurou.

    • 1.5.2017  15:56
    Polibek (1988)
    ***

    Kategorie "zakázaná VHS klasika dětství". Hodnocení těžce neobjektivní.

    • 17.4.2017  16:11
    Modrý kód (TV seriál) (2017)
    **

    Marek Němec tu má boží roli - baví, fakt. Základní skvadra ostatně ujde víceméně celá, herecky i typově. Jinak se jedná o další tematickou rychlokvašku, která občas nabírá pěkné grády na poli nechtěné zábavy. Především hysterické výkony (ne)herců v epizodních rolích a směšné pokusy o dramatickou akci vyvolávají pobavené škleby všeho druhu. Zkrátka, občas fajn, občas klišé, občas trapas. Takže vlastně standart...

    • 17.4.2017  01:28

    Zábavička! :) Být to celé natočené pošahaným stylem, jakým strejda v chalupě vypráví historii obřího sekerníka, nasolil bych mnohem víc.

    • 15.4.2017  15:36
    Já, kocour (2016)
    *

    Aby bylo jasno, miniaturní kočkovité šelmy mám rád. Ne tolik, jako přešlechtěné potomky vlků, ale mám. Láska ke kočkám v tomhle případě ovšem nepomůže, jelikož se na plátně hodinu a čtvrt promenáduje cosi, co je často ohavně digitální a v jednom kuse to nesnesitelně vřeští (ne, nejsem cíťa, mrouskající kočku jsem doma měl). Příběh? Moralistická limonádka podle té nejběžnější a nejpředvídatelnější šablony - arogantní milionář, zanedbávající rodinu a zahleděný do svého megaprojektu, je vržen do nedobrovolného pokání a očištěn vrácen zpět (tipněte si, co se ve finále stane ústřednímu záporákovi, na 99% se trefíte). S výše zmíněným tragická kombinace; jako bonus minimálně dvě hrůzostrašně sestříhané scény, jež mě donutily pustit si je znovu (jelikož co že se to WTF právě stalo?). Hvězda za Walkena a Spaceyho.

    • 7.4.2017  23:44
    Život (2017)
    **

    U sci-fi hororu mám problém především v případech, kdy mě neosloví atmosféra (není to hutný, není to osobitý, nemá to schopnost udržet pozornost) a nijak nesoucítím s postavami (trochu dementi, trochu o ničem). Koncept mimozemského záporáka je navzdory neoriginalitě funkční, závěr jako jediný opravdu potěšil a vyšší rozpočet zajistil kvalitní triky i herce, nicméně za rok nebude o tomhle filmu vědět skoro nikdo.

    • 3.4.2017  21:50

    Fajnový tygří krmeníčko alias "Alexandria will not fall!" Sashiny flashbacky totální vycpávka, bez níž by epizoda měla tradiční čtyřicetiminutovou stopáž, jinak krásný uzavření první fáze s Neganem, vracející se obloukem k prvnímu dílu série (SPOILER: prakticky identická situace, v níž se ovšem z Ricka zlomenýho stává opět Rick nezlomný). Moc nerozumím volání některých po okamžité smrti Negana - ten je rozhodně nejvýznamnějším záporákem původního komiksu a od začátku se dalo očekávat, že s ním i seriál poběží hodně dlouhou trať. Skýtá rozhodně mnohem víc potenciálu než "pořádný díly se zombíkama", který - ehm - v seriálu vlastně nikdy nebyly. Respektive - davy nemrtvých tu tvoří pouze kulisu, formu apokalypsy; těžko od ní můžeme požadovat roli tahouna příběhu. Série výjimečně končí poměrně tradičním způsobem, nikoliv brutálním cliffhangerem (a nastává viditelný přeřazení z fáze útlaku do fáze války). Pokud nenastane v budoucnu nějakej omyl, bude tahle série doceněna až zpětně.

    • 2.4.2017  21:46

    Každý další díl Zběsilých je dražší a hloupější, což je svým způsobem výhra i prohra. Look filmu je vynikající - taková luxusní přehlídka dovolenkových destinací, drahých aut a prvotřídních herců/atraktivních neherců ve špičkově nasnímaných akčních scénách. Všechno ostatní je kompletně debilní tak extrémním způsobem, že je občas těžké to ustát (film je debilní zcela záměrně, jen mu chybí míra). Jsou popírány veškeré zákony fyziky, pravděpodobnosti, logiky a zdravého rozumu celkově, což je sice zábavné, nicméně váže to k sobě jeden zásadní problém - veškeré napětí zdechlo v první zatáčce. I v té nejšílenější a nejbezvýchodnější situaci se totiž může stát jednoduše cokoliv, takže neexistuje možnost se o někoho bát nebo dumat nad tím, kterak se situace bude vyvíjet - a to mě u filmu, který má přes dvě hodiny, docela štve. Nemám problémy s realitou, v níž se někdo bez větších potíží vetře na superchráněnou párty, kde ukradne v ložnici zaparkované superauto a proskáče s ním několik mrakodrapů. Nemám problémy s realitou, v níž kdejaká katalogová buchta umí hacknout superpřístroj, zatímco kolem ní lítají rakety a vrtulníky. Nemám problémy s realitou, v níž pacient v nemocnici vstane z lůžka, rozlomí sádru, popadne podvěsný kulomet a začne střílet po vrtulnících. MÁM problém s tím, že pod tím vším není špetka smysluplného příběhu, chybí tomu opravdový drajv, trvá to dlouho, nadhledu je málo a každou chvíli někdo chrlí nechutné množství megatrapných patetických proslovů, během jejichž trvání si intenzivně přejete, aby všichni na plátně umřeli. Dva vtipní černoši nebyli moc vtipní... vlastně nebyli vtipní vůbec. Pokud čekáte pěstičky, varuju vás, že Rocka, Stathama i Tonyho Jaa je ve filmu podezřele málo. 5/10

    • 30.3.2017  01:53
    Mělčiny (2016)
    ***

    Mám rád survival filmy. Jsem rád, že tenhle dobře vypadá, rychle odsýpá, buduje obstojnou atmosféru. Mám rád Blake Lively, docela rád mám i žraloka. Nejsem rád, že plavou ve vodách bez nápadu a jeden z nich musí zdechnout v mimořádně dementním závěru.

    • 27.3.2017  04:29

    Úvodní půlhodina je fajn - taková tematická pouťová atrakce, na níž čumíte, cpete si popcorn kdovíkam a je vám všechno jedno. Později začne být zřejmé, že se vážně nic dalšího odehrávat nezačne a čeká vás hodina civění na nezáživnou trikovku s imbecilním čtvrtstránkovým scénářem. Ve filmu se mísí hollywoodská bombastičnost s pestrobarevnou akčně-fantastickou poetikou tvorby Yimou Zhanga, nicméně obě tyhle složky se vzájemně spíše zimpotentňují, než aby si dopomáhaly k velkolepému zážitku. Strašnej vopruz. Naprosto stejně, jak mě úvodní část bavila, jsem poslední půlhodinu otráveně kontroloval čas - rozptýlení budiž poskytnuto ve formě tradičních krávovin (vypni královnu, zdechne celá armáda) a spousty osudových pohledů, průpovídek a činů. Jen teda netuším, na koho má zapůsobit smrt postav, jež na plátně existovaly pouze do počtu. Teď už jen zbývá, aby si méně informovaní turisté začali stěžovat, že "ta blbá zeď vypadala ve filmu úplně jinak".

<< předchozí 1 2 3 4 13 26 38 50
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace