Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Komedie
  • Akční
  • Horor
  • Krátkometrážní

Recenze (1 904)

plakát

Paragon (2023) 

Synthwave horror. Škoda závěru, který se shoduje s naprostou většinou ostatních krátkometrážních hororů a poukazuje na to, že většina tvůrců netuší, jak svůj nápad zakončit.

plakát

Dívka a moře (2024) 

Když máte super herce (včetně samotného castingu, kdy jsou si představitelky členek jedné rodiny  vážně trochu podobné), krásnou výpravu a kameru, epickou (byť zapomenutelnou) hudbu a režiséra, jenž má už několik zkušeností s natáčením na moři, NĚCO vám z toho nakonec vyleze. Škoda, že do téhle party nezapadl i scenárista. Přeplavba kanálu La Manche byla totiž nesmírně atraktivní i ve své skutečné podobě a nepotřebovala předělávat na vymyšlené, polopatické a poněkud nablblé panoptikum kýče. Útěk z lodi, medúzy, zlotřilý trenér, instantní druhý pokus, opakované odhazování brýlí, osamocení v mlze a nezbytné ohně na pobřeží, protože SILNÁ ŽENA a LIDSKÁ SOUNÁLEŽITOST - díky, příště radši více příběhu i péče o charaktery a méně hloupé podbízivosti.

plakát

Prázdniny s Broučkem (2024) 

Sympaticky rozběhnutá rodinná volovinka, které ovšem dojde v polovině dech a nikam se moc nevyvine. Matoušek se celkem zdařile vyhýbá násilné lobotomizaci v podobě pitvořících se kejklířů (jak to české komedie rády dělají), langmajerizaci vypatlaných pipin (jak to české komedie rády dělají) i lacinému moralizování navzdory příšerným stereotypům (jak to české komedie rády dělají), ale ta druhá půlka je fakt spíše už jen otravná / předvídatelná / nudně rutinní. Isteník s Jeřábkem cajk. Pro děcka za tři.

plakát

Mluv se mnou (2023) 

Urban legend meets stupid horror. Námět je vlastně fajn a sociální problematika taky, jen z toho nakonec celkem nic nevyplyne. Nadpřirozeno i jeho případné prokázání je tentokrát extrémně jednoduché, přesto se o obhajobu nikdo nepokouší. Když si klíčový artefakt jedna z postav přivlastní a nechá ho povalovat se doma, nikoho to nezajímá. Postavy se chovají střídavě jako idioti nebo zmrdi a jedinou nevinnou postavu - dítě - skoro nechají nezodpovědně chcípnout. Když se člověk oprostí od těchhle nesympatických "detailů", pak si ovšem vychutná největší plus filmu - SPOILER - nevyzpytatelným scénářem podpořený způsob, jakým duchové/film zametou s hlavní hrdinkou.

plakát

Velryba (2022) 

4:0, tři góly Brendan Fraser, čtvrtý s lehkou tečí Sadie Sink. Třímetráková Fraserova prezentace je velice působivá, ale z hlediska obsahu je zábavnější dedukovat, zda jeho dceruška je nebo není pouhou vychcanou sviní. Ostatní postavy jsou (snad s výjimkou minirole exmanželky) naprosto nezajímavé a zbytečné, protože rády polopaticky odhalují okolnosti osudu ústředního charakteru - film se pak chvílemi stává příliš zřetelnou a předvídatelnou sentimentální ždímačkou. Docela to funguje, ale mlhavější pozadí, více dráždící zvědavost i představivost diváka, by tomuhle depresivnímu kytovci slušelo víc.

plakát

Godzilla Minus One (2023) 

"Is your war... finally over?" - hit me like a fucking Godzilla. Tahle asi miliontá léčba japonského nukleárního mindráku je o to mocnější, oč větší náhled do kultury Japonska máte + je třeba docenit prachobyčejnou lidskost, na kterou moderní blockbustery tak rády zapomínají. Kór když je zaobalená poctivým vypravěčstvím a jako bonus přihazuje úžasnou trikovou stránku.

plakát

Gump - jsme dvojka (2024) 

Pejskařská pohádka pro mrňata, která bude nesnesitelná pro každého, kdo má opravdu rád psy a zároveň mu narostl mozek. Gump ani napodruhé nevypráví žádný relevantní příběh a jen strašlivě podbízivým způsobem recykluje takové ty laciné dojímací citáty, kterak mají pejskové srdíčko a jak toho svého človíčka milují až za hrob. O psí loajalitě jsme totiž dosud nikdo neslyšel, olol! Smutným paradoxem je, že Gump ve svojí hloupé povrchnosti a samoúčelném dojení emocí může zlákat k pořízení psa právě tu sortu lidí, která se ho za měsíc zase zbaví - což je něco, proti čemuž se film jakože staví (a i to zazdí špatně uplácanou Kozub exhibicí). NEDÍK. Polívka RIP, ten to jakž takž držel do chvíle, než se ze zbytku stal stupidní videoklip skupiny Kryštof. Jedna hvězda pro pejsky a pro děcka.

plakát

Mizerové: Na život a na smrt (2024) 

Neviděl jsem žádný z předchozích dílů, takže mi chyběl hlubší vhled do historie vztahů mezi postavami a nejspíš jsem nepostřehl narážky a odkazy na předchozí dění. I tak jsou ale tihle Mizerové docela šmrncovní. Škoda jen, že mi bylo celou dobu úplně jedno, co se na plátně děje - což je vinou spíše jalového a předvídatelného scénáře, než mojí Bad Boys nevzdělaností. Smith a Lawrence jsou každopádně super kombo. Člověk skoro zapomene, že už jsou to dědci.

plakát

Deadpool & Wolverine (2024) 

Objektivně za tři, možná ani to ne - ale v kině jsem se často smál jako retardpool (nejen v rámci nakažlivosti) a to se prostě počítá. Ten film určitě není odvážný (všechny fórky na filmová studia atd. jsou ve skutečnosti jen podbízivý kalkul na diváka,  kterého sere aktuální stav MCU) a už vůbec ne chytrý - v podstatě se jede úplně mimo jakékoliv univerzum, chatrný příběh v pozadí je dementní v kontextu i bez něj a jako tématická sranda je to zrádné, protože pokud by z tohohle měla jakákoliv postava přestoupit do dalších filmů franšízy, bylo by to stejné, jako by se v Rambovi objevil někdo ze Žhavých výstřelů (ale v současném MCU by to beztak bylo fuk, protože berlička multiverzum dovoluje kontraproduktivně absolutně vše). Jak už jsem řekl, nakonec to vyhrává prachsprostá sranda, protože hlášky jedou jak sviňa, Reynolds s Jackmanem mají skvělou dikci i nějakou chemii, od začátku do konce se neustále něco praštěného děje a pár momentů je přesně tak cool a funny, jak se od nich očekává. Hnusočoklík cajk. Za krásné letní vymytí mozku děkuju, ale znovu už to vidět nechci.

plakát

Banda - Série 4 (2024) (série) 

Kvalitativně dost vyvážený seriál, nicméně teď už si troufám říct, že sudé série jsou prostě ty slabší - snad to bude platit i dál a závěrečná pětka vytře všem zrak. Hřiště má připravené pro moc pěknou hru - nejde jen o občanskoválečnou tematiku, nýbrž taky o fakt, že celá řádka hlavních i vedlejších postav je momentálně se statusem "unknown" někde poblíž a můžou kdykoliv nevyzpytatelně zasáhnout. Za rýpáníčko do politických a konspiračních volovin dík.